مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

علائم و درمان اختلال اضطرابی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
اختلال اضطرابی شامل یک حس دلشوره، ترس و ابهام در ذهن و روح آدمی میباشد. این اختلال منجر به هراس، برانگیختگی و سردرگمی میشود. اختلال اضطرابی همان استرس مزمن است که پیشرفت کرده است. منشا اختلال اضطرابی بخوبی مشخص نیست. نداشتن استرس برای زندگی آدمی اجتناب ناپذیر و تقریبا زندگی بدون استرس غیرممکن است. اما زمانی اختلال محسوب میشود که غیر قابل کنترل و مکرر شود. یعنی هر روز بدون دلیل دچار هراس، دلشوره و برانگیختگی شویم. هرکسی در زندگی روزمره بارها ممکن است دچار استرس شود. زمانی که با یک صدای بلند از خواب میپرد. زمانی که برای یک آزمون یا مصاحبه کاری یا علمی باید آماده شود. اما تمام این استرس ها دلیل دارند و بعد از اتمام کار استرس ها نیز از بین میروند. این استرس ها طبیعی هستند و موردی برای نگرانی ندارند.
اختلال اضطرابی
استرس هایی اختلال محسوب میشوند که در رفتار، شخصیت و منش آدمی تاثیر بگذارند. برای مثال شخصی مهربان و دارای روابط عمومی قوی است اما پس از این عارضه دچار  اختلال شخصیت میشود. یعنی نوع رفتار او تغییر میکند. علاقه مندی هایش با گذشته تفاوت میکند. مشاوره خانواده آویژه پیشنهاد میکند در این صورت حتما مشاوره بگیرند. تغییر در خلق و خو، تغیر در روح و روان و تغییر در روش زندگی نیاز به مشاوره روانشناسی دارد. اگر احساس میکنید ظاهر و فیزیک بدنتان دچار پژمردگی شده و شادابی گذشته را ندارد شک نکنید روح شما افسرده شده است. اگر بدون دلیل دچار نگرانی و هراس میشوید و دلهره دارید حتما با یک کارشناس مشورت کنید.
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی وسواس
علائم اختلال اضطرابی
علائم اختلال اضطرابی استرس بدون دلیل، دلهره و دلشوره است. از دیگر علائم اختلال اضطرابی به تنیدگی و سردرگمی میتوان اشاره کرد. شما هر روز به اطرافیان خود میگویید : « نمیدونم چرا چند وقته دلم شور میزنه.. »، « نکنه بره و نیاد » « نکنه تو راه اتفاقی براش بیوفته » و بعد احساس میکنید واقعا قرار است اتفاقی بیوفتد و بی قرار میشوید. این طبیعی نیست. البته اشاره کنیم که بانوان هنگام نزیدک شدن به پریود چنین حالتی دارند. آقایان نیز هر از چندگاهی ممکن است دچار استرس شوند که خود منشا آ ن را ندانند. این حالتها هم طبیعی هستند. اگر در طول هفته بیش از سه بار بی قراری و استرس شدید داشتید و یا این حالت ماه ها ادامه داشت، بدانید دچار اختلال شده اید. اما جای نگرانی نیست زیرا درمان میشوید.
از دیگر علائم اختلال اضطرابی میتوان به  پریشانی، خواب ناآرام، در برخی موارد بوجود آمدن تیک و لکنت زبان اشاره کرد. نداشتن تمرکز و عدم بهره گیری صحیح از هوش و توان جسمی و احساس نا امنی روحی نیز حاصل این اختلال میتواند باشد.
تعریف اختلال اضطرابی
درتعریف اختلال اضطرابی میتوان گفت : احساس آشفتگی، بی تابی، نا آرامی و به هم کوفتگی شدید بدنی که بدون دلیل و با منشا نا مشخص به آدمی دست میدهد. میتوان گفت تعریف اختلال اضطرابی شدت یافتن استرس مزمن است که زندگی فرد را دچار اختلال مینماید. یا دیگر تعریف اختلال اضطرابی در حالت گارد ماندن همیشگی روح و جسم آدمی میتواند باشد. چرا که همیشه احساس نا امنی میکند. هنگام استرس بدن هورمونی ترشح میکند که بدن بهتر بتواند در مقابل مورد استرس زا از خود دفاع کند، به آن حالت گارد میگویند. وقتی استرس خیلی شدید باشد بدن در همان حالت گارد باقی میماند. یعنی آماده باش بدن و روح برای پیش آمدن خطری دیگر، در چنین حالتی فرد همیشه احساس خطر میکند و منتظر اتفاقات مشابه است در صورتیکه قرار نیست اتفاقی بیفتد.
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی استرس و اضطراب
ابتلا به اختلال اضطرابی
ابتلا به اختلال اضطرابی ریشه های گوناگونی دارد. ریشه در توارث، یعنی از نسل قبل به نسل بعد منتقل شدن، این حالت نباید با ژنتیک اشتباه گرفته شود چون هیچ ژنی مربوط به اضطراب شناخته نشده و قابل درمان میباشد. ابتلا به اختلال اضطرابی ممکن است در اثر حادثه و یا سانحه باشد. استرس های زمان بارداری مادر در بوجود آمدن آن تاثیر دارد. استفاده زیاد از مشروبات الکلی، قرص های اکستازی یا مواد افیونی که مخرب مغز هستند. مرگ عزیزان، تنبیه های بدنی و یا پرخاشگری و ایجاد رعب در زمان کودکی نیز ممکن است منجر به این اختلال شود.
نشانه ها ی اختلال اضطرابی
نشانه های اختلال اضطرابی : بی قراری، تنیدگی، پرخاش، تپش قلب ، تعریق و برافروختگی است. از دیگر نشانه های اختلال اضطرابی میتوان به لرزش دستها و سرد شدن کف پا اشاره کرد.  تکان دادن متداوم دستها یا پاها و در برخی موارد سر، تپق زدن های فراوان هنگام صحبت، تکرار کلمات و حتی جملات و تغییر روش زندگی و علایق از نشانه ای این اختلال است. باز هم میگوییم تشخیص درست فقط از عهده کارشناسان بر می آید. ما این مطالب را جهت آگاهی شما درج میکنیم تا در صورت مشاهده به یک روانشناس متبحر مراجعه نمایید.
بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره آنلاین
مشکلات اختلال اضطرابی
مشکلات اختلال اضطرابی ناشی از این اختلال هم به بیمار آسیب می رساند و هم به اطرافیان. توصیه میشود برای رهایی از چنین اختلالی و رسیدن به آرامش خود، خانواده، همکاران و نزدیکان هرچه زودتر اقدام کنید. زیرا رفتارهای ناشی از اضطراب ممکن است بر روی کودکان، نوجوانان و جوانان شما تاثیر گذاشته و در آینده آنها نیز نتوانند زندگی آرامی را تجربه کنند. مشکلات اختلال اضطرابی شامل بوجود آمدن مشکلات درونی و محیطی میشود. مشکلات بیرونی از قبیل رنجاندن دیگران با پرخاشگری و انتقال استرس به دیگران. در مواردی از دست دادن شغل و عدم استفاده صحیح از توان جسمانی و ذهنی. از دست رفتن قوای بدنی و زیبایی از مشکلاتی است که بر سر راه این عزیزان قرار میگیرد. آنها در تربیت فرزند، حمایت درست از خانواده و رسیدگی به امور زندگی دچار مشکل میشوند.
درمان اختلال اضطرابی
درمان اختلال اضطرابی به صورتهای دارو درمانی، روان درمانی و خود مراقبتی میباشد. برخی برای درمان اختلال اضطرابی با مشورت پزشک از گیاهان دارویی نیز بهره میبرند. مهمترین مسئله در درمان اینست که بیمار بداند دچار اختلال شده و بپذیرد که باید راه درمان در پیش بگیرد. برخی رفتارهای خود را توجیه کرده و نمی پذیرند که روحشان آسیب دیده است. این راه درمان را دشوار و تا حدی غیر ممکن میکند. در اینصورت افراد خانواده باید تلاش کنند بیمار را به یک مرکز مشاوره برسانند تا مشاوران او را آگاه نمایند. مشاوران با تجربه و علمی که دارند میتوانند بیمار را متقاعد کنند که روح و روانش صدمه دیده و باید ترمیم شود. مرکز مشاوره آویژه با کادری مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما است و برایتان بهترینها را آرزو میکند.
سوالات متداول
به کسانی که دچار اختلال اضطرابی هستند افراد خانواده چه کمکی میتوانند بکنند؟
ایجاد محیطی آرام و دوستانه برای بیمار. کمک نمودن به پیمودن راه درمان. نظارت بر خواب به موقع و تغذیه سالم. بردن بیمار به مکانهای تفریحی و شاد. البته باید توجه داشت شادی نباید به بیمار هیجان کاذب وارد کند. مانند استفاده از وسایل بازی وسیله هایی که با دور بسیار تند میچرخند.
بغل گرفتن و بوسیدن بیمار میتواند در بازسازی روح او کمک کند؟
بله بغل گرفتن بیماردر بدن باعث ترشح هورمون اکسی توسین میشود که شادی آور و آرامبخش میباشد. بوسیدن و به زبان آوردن کلمات عاطفی در بیمار حس امنیت بوجود می آورد.
آیا اختلال اضطرابی بر روی ارگانیزم بدن بیمار نیز تاثیر دارد؟
بله در شادابی و نشاط بدن و همینطور سلامت استخوانها، پوست، مو و حواس پنجگانه تاثیر منفی دارد. همچنین قلب، ریه و عضلات تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان استرس و اضطراب به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Anxiety Disorders: Types, Causes, Symptoms, Diagnosis …
 برای مشاوره در زمینه علائم و درمان اختلال اضطرابی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۸:۰۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اصلی ترین روش های مقابله با استرس چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مقابله با استرس در اولین مرحله نیاز به پاکسازی درون دارد. هر سال برای عید همه خانه تکانی میکنند اما برای روح و روان خود چه؟ برای مقابله با استرس باید به خانه تکانی دل پرداخت. کهنگی ها را دور ریخت و دل را تمیز و زیبا کرد. بیشترین عامل استرس در هر کس شلوغ بودن ذهن و روان اوست. نامنظم بودن افکار و برنامه های زندگی. برای مقابله با استرس ابتدا باید برنامه ها و افکاری که مورد نیاز نیستند را دور ریخت. افکاری که جز به هم ریختن آرامش تاثیری در ما ندارند. مقابله با استرس همت میخواهد. همت کنیم و هر شب افکار مزاحم را با نوشتن شناسایی نماییم. هر شب بنویسیم امروز برای سوختن غدا نگران شدم ولی غذا نسوخته بود. امروز هراس این را داشتم که همسرم به خانه نیاید ولی آمد.
مقابله با استرس
مقابله با استرس از همین شناسایی ها شروع میشود. وقتی مینویسیم متوجه میشویم چقدراز پریشان حالی های ما بی مورد بوده است. برای مقابله با استرس تمام کارهایتان را بنویسید. مثلا امروز میخواستم به خاله ام سر بزنم نتوانستم و این مسئله به من استرس وارد کرد. نوشته هایتان را در مشاوره روانشناسی همراه با مشاور بررسی کنید. خواهید دید که سر زدن به خاله نباید برای شما رفتارهای وسواسی بوجود بیاورد. خاله شما با اتکا به شما زندگی نمیکند. او یک زندگی مستقل دارد و سر زدن به او باید به گونه ای باشد که هم برای شما و هم برای او نشاط آور باشد. در مشاوره اختلال وسواس خواهید فهمید که رفتار شما وسواسی بوده نه منطقی. شما با یک مشاوره خانواده متوجه خواهید شد آیا رفتارهای اعضای خانواده شما تاثیری در این اختلالت شماداشته اند یا نه.
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی استرس و اضطراب
راه های مقابله با استرس
یکی از راه های مقابله با استرس بعد از نوشتن، پاکسازی و مشاوره مراقبت از سلامت جسمانی است. روح سالم در بدن سالم است. از خوراکی های نشاط آور مانند آب پرتقال استفاده کنید. سوپ سبزیجات و نوشیدنی های خنک که روحتان را تازه میکند بنوشید. نوشیدنی هایی که با آلوئه ورا ترکیب شده اند. خواب در سلامت ذهن و جسم بسیار موثر است. به موقع بخوابیم تا صبح زودتر بیدار شویم. خواب صبح علاوه بر اینکه وقت شما را میگیرد باعث رخوت و کسالت میشود. شما وقتی صبح دیر بیدار شوید  وقت کافی برای رسیدگی به کارهایتان را نخواهید داشت. همین باعث میشود شما نگران امور عقب افتاده تان باشید و استرس بر شما چیره شود. این هم یکی دیگر از راه های مقابله با استرس است، خواب به موقع و به اندازه.
از دیگر راه های مقابله با استرس  برنامه ریزی و اولویت بندی کارهایمان میباشد. مثلا من امروز باید برای خانه خرید کنم، یک کار اداری دارم، ماشینم را به تعمیرگاه ببرم و لباسهایم را از اتو شویی بگیرم. اگر اول ماشینم رابه تعمیرگاه ببرم بقیه کارهایم را باید با وسیله نقلیه دیگری انجام دهم. اگر اول خرید کنم و لباسهایم را از لباسشویی بگیرم ممکن است وقت اداری تمام شود. پس اول به کار اداریم میرسم. بعد ماشینم را به تعمیرگاه میبرم که نگران خراب شدن اتومبیلم نباشم. بقیه کارها را با خیال راحت و درسر  فرصت مناسب انجام میدهم  و البته با کمترین استرس. راه های مقابله با استرس زمانی کارساز هستند که ما با دقت زمانبندی و برنامه ریزی کنیم.
بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست
مقابله با استرس شدید
برای مقابله با استرس شدید در منزل و یا محل کار همه چیزهایی لازم نیستند را از اطراف خود جمع آوری کنیم. آنها علاوه براینکه تکراری و رخوت انگیز هستند اطراف ما را شلوغ میکنند و برای یافتن اشیا مورد نیاز وقت ما را میگیرند. دیگر اینکه  مسئولیت دیگران را نپذیریم. ما هنوز برای خود برنامه مدون و خوبی ترتیب نداده ایم و همین که استرس داریم یعنی باید به کارهای خود سر و سامان بدهیم. در این حالت اگر برای دیگران هم بخواهیم کاری انجام دهیم به مشغولیت هایمان افزوده ایم. شلوغ بودن ذهن هم استرس زا است. برای مقابله با استرس شدید فقط باید به فکر آرامش دل، ذهن و روح خود باشیم. وقتی توانستیم به آرامش برسیم بعدا میتوانیم برای دیگران نیز مفید باشیم.
مقابله با استرس شدید علاوه بر خود درمانی و تصمیم برای بهبود، نیاز به دارو درمانی و مشاوره دارد. به روانپزشک مراجعه کنیم به موقع و طبق دستور پزشک داروهایمان را مصرف کنیم. با مشاور خود همکاری کنیم و خود نیز برای درمان گام های موثر برداریم. با مطالعه و افکار مثبت.
بهترین روش مقابله با استرس
بهترین روش مقابله با استرس این است که دنیایمان را وسعت ببخشیم. بهترین روش مقابله با استرس این است که بدانیم اغلب برای چیزهایی هراسان میشویم که ارزش هراس ندارند. به خاطر بیاوریم کودکیمان را. نگرانی های کودکیمان برای چه بود؟ برای کثیف شدن اسباب بازی هایمان. خریدن یک خوراکی. چرا؟ چون اندازه دنیای ما به همان قدر بود. به اندازه اسباب بازی و خوراکی. وقتی کودکی دیگر آن را از دستمان میگرفت دنیای ما تیره و تار میشد تا حدی که به شدت گریه میکردیم. ولی آن چیزها الان دیگر برایمان آنقدر اهمیت ندارد. چون دنیای ما بزرگتر شده است. اکنون وقتی خاطرتان کودکی را مرور میکنیم نه تنها ناراحت نمیشویم بلکه به خود میخندیم. اتفاقات امروز نیز همینقدر هستند.
شاید در آینده به خاطر بیاوریم که برای مواردی اینقدر ناراحت و خشمگین شده ایم برایمان خنده دار به نظر بیاید. پس به دنیای خود وسعت ببخشیم و برای هر چیزی خودمان را به رنج نیاندازیم. یک مورد دیگر این است که وقتی میخواهیم در حق کسی نیکی کنیم بی توقع باشیم. یعنی در دوستی ها و محبت کردن چرتکه نکشیم. با خود نگوییم من چقدر در حق او خوبی کردم و او جواب خوبیهایم را چگونه پاسخ داد. ما اگر میخواهیم نیک باشیم و نیکویی کنیم نباید توقع پاسخ داشته باشیم. پاداش خوبی، خوب بودن است. همین که برای دلمان خوبی میکنیم و آرامش پیدا میکنیم کافی است. انرژی های مثبتی که دریافت میکنیم پاداش نیکویی ما است.
بیشتر بخوانید: بهترین دکتر مشاوره خانواده
مقابله با استرس و اضطراب
مقابله با استرس و اضطراب صبر و تحمل میخواهد. استرس و اضطراب ممکن است حاصل یک عمر رفتار و افکار اشتباه باشد. نباید توقع داشته باشید که در یکی دو روز درمان شود. همانطور که قبلا گفتیم تعداد دفعات وارد آمدن استرس و اضطراب را در روز برای خود یاد داشت کنید. و بعد از چند روز آنها را همراه با مشاورتان بررسی کنید. همین که تعداد هراسناک شدن شما نسبت به چند روز پیش کمتر شده باشد یعنی یک گام به جلو و بهبود یافتن. یک مورد دیگر برای مقابله با استرس و اضطراب این است که شما به محض مضطرب شدن عصبی نشوید و نگویید من باز هم عصبی شدم. همین فکر استرس زا است. همیشه به بهبودتان امیدوار باشید و بدانید که درمان خواهید شد.
سوالات متداول
آیا کارهای هنری در مقابله با استرس و اضطراب مفید است؟
بله کارهای هنری روح زیبا پسندی را در شما تازه میکند، بخشی از وقت شمارا به جای فکر کردن به موارد استرس زا به زیبایی میگیرد و باعث بهبود میشود. اگر استعداد کشیدن نقاشی، بافتن فرش و یا رسم الخط ندارید با مراجعه به نمایشگاه ها و گالری ها آنها را تماشا کنید و لذت ببرید.
موسیقی چه تاثیری در استرس و اضطراب دارد؟
موسیقی های نرم و آرام با ریتم ملایم باعث بهبود و درمان استرس میشود. اما موسیقی های تند مانند راک مخصوصا اگر همراه با بی تحرکی باشد باعث افزایش استرس خواهد شد.
چه کارهایی میتوان در تنهایی برای مقابله با استرس انجام داد؟
تفریحات سالم مانند استفاده از سبزینگی طبیعت، شنیدن صدای جویباران و آبشار، گوش دادن به صدای پرندگان و قدم زدن در پارکها. رفتن زیر برف و باران در فصلهای مناسب. نگاه کردن از بالای کوه و تپه به اطراف. ورزش، گوش دادن به موسیقی، رسیدگی به نظافت و زیبایی خود…
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Dealing with Stress – Ten Tips
 برای مشاوره در زمینه اصلی ترین روش های مقابله با استرس چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۰:۲۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اختلال وسواس شدید چه علائمی دارد؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
وسواس شدید یا OCD  از انواع بیماری های مربوط به روان انسان است . وسواس می تواند در همه انسانها وجود داشته باشد. اما تا جایی که مانع از انجام امور روزمره زندگی نشود بیماری محسوب نمیشود . مشاوره خانواده معتقد است OCD نوعی اجبار در انجام و تکرار کار و فکر است . مشاوره روانشناسی افراد دارای اختلال وسواس شدید این را نشان میدهد که افراد برای رهایی از فکری که آن ها را اذیت می کند مدام کارهای تکراری انجام میدهند . مثلا افراد دارای اختلال OCD  دست هایشان را میشویند یا بصورت پی در پی چک میکنند شیر گاز باز نباشد . این افراد مدام نگران هستند که به دیگران آسیب برسد . یا حتی مدام فکر میکنند خودشان باعث آسیب به دیگران میشوند . درمان وسواس به این بیماران کمک میکند تا بتوانند زندگی خود را بصورت طبیعی پیش ببرند .
اختلال وسواس شدید فکری
اختلال وسواس شدید فکری  از انواع بیماری های مربوط به روان است . وسواس فکری مربوط به تصورات و افکار مزاحمی میشود که مدام تکرار میشوند . مشاوره روانشناسی افراد دارای وسواس نشان میدهد که این افراد در کودکی با بازداری زیادی مواجه شده اند . تحقیقات نشان میدهد، زمانیکه کودک مدام امر و نهی میشود . زمانیکه کودک مدام کنترل میشود دچار اضطراب میشود. برای کاهش این اضطراب مدام فکرهای مختلفی انجام میدهد . پس زمینه های بروز اختلال وسواس شدید فکری بوجود می آید . در وسواس شدید فکری فرد دچار هذیان گویی  میشود . یعنی طوری درگیر یک فکر و توهم میشود که همه را واقعی تصور میکند . فکر میکند که اگر به آن فکر عمل نکند حتما اتفاق بدی برایش رخ میدهد . گاهی این افراد با تصور آسیب زدن به دیگران ممکن است از برقراری رابطه اجتناب کنند .
درمان اختلال وسواس شدید
درمان اختلال وسواس شدید را میتوان شامل چند مرحله دانست . مرحله اول مرحله رویارویی بیمار با آنچه که به آن وسواس دارد است . یعنی مشاوره اختلال وسواس بیمار را وادار میکند با عامل وسواس فکری یا عملی مواجه شود . اگر بیمار دچار وسواس شدید باشد درمانگر او را وادار میکند به عامل کثیفی دست بزند اما دست خود را نشوید . و چند دقیقه ای در همان شرایط باقی بماند و همینطور زمان را افزایش میدهد . مرحله دوم مرحله درمان دارویی است . در اختلال وسواس شدید فکری و عملی لازم است درمان دارویی صورت پذیرد . کاهش سروتونین در مغز باعث بوجود آمدن وسواس میشود . درنتیجه با تجویز داروهای حاوی سروتونین ، ترشح آن در مغز افزایش می یابد . درمان اختلال وسواس شدید بصورت دارویی و رفتاری  باعث میشود مراجع زودتر به رویارویی و پذیرش برسد .
وسواس شدید شستشو
وسواس شدید شستشو یا وسواس کثیفی شیوع زیادی در بین مردم دارد . در این نوع وسواس فرد بصورت اذیت کننده ای بارها و بارها دست های خود را میشوید در حدی که ممکن است دست ها زخم شود . یا ممکن است مدام لوازم خانه را بشوید اما باز هم احساس رضایت نداشته باشد . در درمان اختلال وسواس شدید شستشو مشاوره خانواده معتقد است که فرد دچار تردید میشود . فردی که وسواس شستشو دارد تردید دارد آیا دست ها و لوازم تمیز است یا هنوز آلودگی وجود دارد . این فکر پی در پی در ذهنش تکرار میشود . برای فرار از این افکار به دفعات شستشو را انجام میدهد . مشاوره اختلال وسواس علت وسواس شدید شستشو را ترس از آسیب زدن به خود و دیگران بیان میکند . فردی که دچار وسواس است تصور میکند آلودگی ها او را از بین میبرد .
اختلال وسواس شدید فکری و عملی
اختلال وسواس شدید فکری و عملی راه های درمان دارد . اما درمان زمان زیادی میبرد و همکاری کامل مراجع را میطلبد . این اختلال در زنان و مردان شباهت زیادی دارد . اما بعضی نشانه ها در مردان بیشتر و متفاوت است . مثلا زن ها بیشتر دچار وسواس شستشو میشوند و مردها دچار وسواس بدشکلی بدن یا تقارن یا داشتن افکار ممنوع هستند . مشاوره اختلال وسواس بیان میکند وسواس شدید ممکن است منجر به فکر خودکشی شود . زیرا افراد احساس آرامش از عمل خود ندارنددر نتیجه برای راحت شدن از فکر ممکن است خودکشی کنند . OCD  با افسردگی ممکن است همراه شود زیرا فرد مدام نگران است و برای رفع نگرانی ارتباطات خود را کم یا قطع میکند . عوامل فرهنگی هر کشور میتواند نشانه های محتوای اختلال وسواس شدید فکری را تغییر دهد .
ارتباط اختلال وسواس فکری و عملی
وسواس شدید باعث موکنی یا پوست کنی میشود . مثلا فرد در دوره بلوغ نسبت به آکنه صورت حساس میشود . مدام جوش ها را میکند و باز احساس خوبی ندارد . این کار اول عادت میشود و بعد تبدیل به دغدغه و تکرار . موکنی هم به همین صورت حتی ممکن است فرد غرق فکرکردن بشود و بدون اینکه بداند به آن عادت کند . افراد دارای وسواس شدید فکری و عملی  از حضور در اماکن عمومی شلوغ که احتمال گرفتن بیماری در آن وجود دارد اجتناب میکنند . ارتباط بین وسواس فکری و عملی به این صورت است که مثلا در وسواس شدید شستشو تصور آلودگی مربوط به وسواس فکری و اقدام به تمیزکردن وسواس عملی محسوب میشود . یا در وسواس تقارن تصور عدم تقارن وسواس فکری و انجام عمل تکراری منظم کردن وسواس عملی را بدنبال دارد .
وسواس بدریخت انگاری
وسواس شدید در زمینه ظاهر یا بدشکلی بدن جز وسواس هایی است که با پیشرفت جامعه بیشتر میشود . توجه افراطی به چاقی و بدنبال آن لاغری نامتعارف باعث بوجود آمدن اختلال خوردن میشود . اشتغال ذهنی و نگرانی مدام در مورد بدن باعث بوجود آمدن وسواس و رفتارهای تکراری مثل وزن کردن مداوم یا چک کردن بیش از اندازه جلو آینه میشود . مشاوره خانواده معتقد است درمان اختلال وسواس شدید فکری در افرادی که نسبت به هیکل خود احساس بدی دارند با افزایش عزت نفس درمان میشود . افزایش عزت نفس و درمانی دارویی با داروهای حاوی سروتونین باعث کاهش وسواس  در آنها میشود . از خصوصیات بارز در افراد دارای وسواس بدریخت انگاری کمالگرایی  است . که با مراجعه به مشاوره و آموختن مهارت های لازم میتوانند در جهت درمان اقدام کنند .
وسواس جمع کردن اموال و وسواس ناشی از مصرف مواد مخدر
مشاوره روانشناسی افراد دارای اختلال وسواس شدید فکری و عملی نشان میدهد گاهی وسواس در صورت مصرف مواد و داروهای توهم زا بوجود می آید . مصرف مواد روان گردان میتواند توهم آلودگی ایجاد کند و فرد برای راحت شدن از کثیفی مدام شستشو انجام می دهد . گاهی افراد دارای وسواس ذخیره کردن لوازم و وسایلی هستند که ممکن است هیچ وقت استفاده نکنند . اما انقدر از این لوازم  میخرند که حتی ممکن است جایی برای نگه داشتن آنها نداشته باشند . این افراد اختلال وسواس شدید فکری دارند . یعنی خیال میکنند اگر این لوازم را نداشته باشند یا دور بیاندازند برایشان مشکل ساز میشود . حتی ممکن است این لوازم را بدزدند تا به آرامش برسند .
سوالات متداول
آیا وسواس فکری شدید قابل درمان است ؟
بله وسواس در مدت زمان طولانی و با کمک مشاوره روانشناسی به همراه دارو درمانی و رفتار درمانی بعد از مدتی کاهش پیدا میکند و فرد میتواند بصورت عادی زندگی کند .
علائم وسواس فکری شدید چیست ؟
ترس از حضور در اجتماع عدم برقراری ارتباط با اطرافیان و شستشوی مداوم بدن و لوازم خانه و همچنین وجود افکار مزاحم که مانع آرامش فرد میشود از علائم وسواس فکری شدید می باشد .
تفاوت وسواس فکری و عملی در چیست ؟
وسواس فکری مربوط به افکار و خرافات و هذیان های ذهنی میباشد . اما وسواس عملی بعد از وسواس فکری می آید . یعنی   برا از بین بردن افکار وسواسی شروع به تمیزکاری و شستشو یا برطرف کردن آلودگی میکنیم .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Obsessive-compulsive disorder (OCD) – Symptoms and …
  برای مشاوره در زمینه اختلال وسواس شدید چه علائمی دارد؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۱:۵۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اختلال وسواس فکری چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
وسواس فکری ( ocd) از جمله بیماری های روانی رایج میباشد که ممکن است خیلی در مورد آن از افراد مختلف توصیف شنیده باشیم . وسواس فکری شاید به نوعی در همه ما انسان ها به لحاظ ریشه ای وجود داشته باشد . مثلا زمانی را تصور کنید که از منزل بیرون رفته اید و گاز را خاموش کرده اید اما دایما در ذهن خود میخواهید مطمئن شوید که شیر گاز باز نیست شما نشانه های وسواس فکری را دارید . وسواس فکری را طبق نکته گفته شده در همه ما انسان ها میشود به صورت نشانه هایی یافت کرد . منتها زمانی پزشکان آن را به عنوان بیماری وسواس فکری میشناسند که زندگی فرد مورد نظر را مختل کرده باشد . مثلا برای فرد در روابط بین فردی و تعاملات او و یا شغل و کار او را با اختلال رو به رو کرده باشد . در ادامه بیشتر راجع به درمان وسواس صحبت میکنیم .
اختلال وسواس فکری
اختلال وسواس فکری مانند سایر بیماری های روانی باید دارای مقدار معینی از علائم بیماری باشد تا بتوان آن را به عنوان اختلال وسواس فکری نام گذاری کرد و شناخت . اختلال وسواس فکری نباید خیلی سهل و ساده گرفت و از کنارش گذشت . از طرفی هم نباید موضوع را به قدری برای خودمان بزرگ کنیم که حل نشدنی به نظرمان برسد . بهترین پیشنهاد میتواند این باشد که برای فهمیدن این مطلب که ما به اختلال وسواس فکری مبتلا هستیم یا خیر فقط باید به روانشناس مراجعه کنیم و با گرفتن مشاوره اختلال وسواس در این مورد اطمینان حاصل کنیم .
برخی اوقات افراد از حساسیت زیاد و فحر به این که بیمار هستند بسیار اذیت میشوند . برای مثال ممکن است همسر فردی در حد نرمال بهداشت را رعایت میکند ولی همسرش دائم به این فکر میکند که او بیمار است در حالی که بعد از بررسی در روند مشاوره خانواده مشخص میشود که به هیچ وجه مشکل همسرش در حد بیماری نبوده .
درمان وسواس فکری
درمان وسواس فکری مانند سایر مشکلات ذهنی و روانی هم با مراجعه به روانپزشک میسر میشود و هم میتوان از روان درمانی و کمک از مشاوره روانشناسی برای حل این مشکل اقدام کرد . درمان وسواس فکری اگر در سطوح پایین تر باشد و به مرحله نهادینه شدن نرسیده باشد با خود در مانی پیگیری کرد . مثلا میشود با افکار مزاحم به این گونه برخورد کرد که آنها را روی یک کاغذ نوشت . وقتی افکار مزاحم خود را روی یک تکه کاغذ مینویسید تخلیه انرژی های منفی این افکار نیز صورت میگیرد و اینکار قدم مهمی در درمان وسواس فکری خواهد بود .
حرف زدن در آینده با خودمان در صورت وجود این اختلال نیز میتواند به ما کمک شایانی بکند و در درمان وسواس فکری بسیار مفید واقع شود . این تکنیک به این صورت است که جلوی آیینه قرار میگیریم و با زل زدن به چشم های خودمان تمام افکار مزاحم را به همان شکل که هست به زبان می‌آوریم . این کار باعث میشود که افراد انرژی منفی خود را با تخلیه کلمات برون ریزی کنند و به آرامشی که میخواهند برسند .
علائم وسواس فکری
علائم وسواس فکری را نمیتوان در افکار مزاحمی که شاخصه اصلی این اختلال میباشد یافت . همان طور که در قبل اشاره شد وسواس فکری تغییرات منفی و آزار دهنده ای را برای افراد به وجود می‌آورد . در ادامه به برخی از علائم وسواس فکری اشاره میکنیم .
اگر زمانی که بارها قبل از خروج از خانه چک کردید که گاز روشن نباشد یا برق ها را روشن نگذاشته باشید آکا بعد از خروج از خانه دائما افکاری به شکل خوره وار در ذهن شما رژه میروند شما نیاز به مشاوره دارید .
اگر دائم به این فکر میکنید که افراد در مورد شما چگونه قضاوت میکنند مبشود گفت که شما یکی از علائم وسواس فکری را دارید و خیلی زود باید در صدد حل این مسئله برآیید .
انواع وسواس فکری
انواع وسواس فکری را که شیوع بیشتری دارند را میتوان به صورت زیر شناسایی کرد .
 فرد گاهی وسواس فکری خود را پر مورد بدن خودش دارد که ممکن است در صورت عدم درمان به بیماری ها و اختلالات روانی دیگر نیز منجر شود . فرد دائم تصور میکند که چاق شده است و باید لاغر شود یا برعکس که این تفکرات کم کم زندگی عادی فرد را مختل میکند و کیفیت لازم را از حیات او میگیرد .
گاهی وسواس فکری فرد متوجه رفتار های او در گذشته و حال میباشد . برای مثال فرد در یک جمع با یک فردی شوخی میکند . با این که آن کسی از دستش ناراحت نشده ، تا مدت ها دائم به این فکر میکند که کار اشتباهی کرده است یا نه . فرد به قدری با این افکار کلنجار میرود که دیگر نمیتواند زندگی عادی خود را کنترل و مدیریت کند .
در ادامه به انواع دیگر وسواس فکری اشاره خواهیم کرد .
وسواس فکری در رابطه با اعتقادات
گاهی نیز اعتقادات (beliefs) افراد در مورد موضوعات و موارد مختلف تبدیل به وسواس فکری برای آنها میشود. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که اعتقاد راسخ دارد که درآمد انسان باید خیلی سالم باشد . این فرد شغل مفیدی دارد و پولی که از کارش به دست می آورد کاملا سالم و سلامت است . با این حال فکر او دائم درگیر این موضوع میباشد که مبادا در جایی عدک توجه او باعث شده که حق کسی ضایع شود . این تفکر تا یک حدی قابل تحسین نیز هست . اما زمانی که به یک مشغله فکری تبدیل شود که زندگی و شغل فرد را تحت تأثیر قرار دهد و مختل کند میتواند به عنوان وسواس فکری شناخته شود .
گاهی نیز مشاهده می‌شود که افراد با مراجعه به مشاوره خانواده  (family counseling)در صدد درمان وسواس فکری همسرشان هستند و البته که مشاوره روانشناسی (psychology counseling) میتواند بهترین انتخاب برای حل این مورد باشد . وسواس فکری در مورد احتمال خیانت از معضلات و مشکلات برخی از خانواده ها میباشد .
وسواس فکری در رابطه با اندیشه‌های افراطی
گاهی اوقات فرد در مورد یک موضوعی به صورت افراطی نظر یا عقیده خاصی را پیدا میکند . شاید بگویید که این مطلب عادی به شمار میرود . بله این مطلب عادی به شمار میرود ولی تا زمانی که زندگی فرد را مختل نکند . برای مثال تصور کنید فرد با افکار افراطی خود زندگی خود را مختل نکند . مثلا در نظر بگیرید فرد در افکار خود فکر میکند که له داروی خاصی برای مریض نشدن ، سالم ماندن و حتی ادامه حیات نیاز دارد . در صورتی که اصلا اینطور نیست . اما این فکر مزاحم در کل اکثر زمان ها در ذهن فرد میپبچد و بیشتر و بیشتر او را بیهوده درگیر این مطلب میکند .
شستشوی مکرر
این مورد از افکار وسواس گونه را شاید راحت تر از سایر وسواس ها بتوانیم درک کنیم . به این دلیل که به وفور افرادی یافت میشوند که درگیر این نوع وسواس هستند . همه ما به احتمال زیاد بتوانیم همین لحظه یکی از افراد خانواده یا دوستان و آشنایان را در نظر بیاوریم که خیلی زیاد به بهداشت فردی و جمعی اهمیت میدهد و به آن میپردازد . به طوری که از سایر افراد متمایز میشوند و از آنها به عنوان افراد وسواسی یاد میکنند . یکی از نشانه های اصلی این افراد مثلا شستوشوی مداوم دست و صورت میباشد. .زمانی که زندگی ابن شخص به مخاطره بیفتد و ابن اختلال به موجب این پدیده باشد میتوان فرد را مبتلا به این اختلال دانست .
سوالات متداول
چه چیزی وسواس فکری را تشدید  میکند ؟
معمولا بعد از مشاوره اختلال وسواس روانپزشک داروهای مشخصی را برای افراد تجویز میکند . طبیعتا کنار گذاشتن مصرف داروها به صورت خودسرانه این بیماری را تشدید میکند .
تفاوت وسواس های فکری در کودکان و بزرگسالان در چیست ؟
برای بیان تفاوت در وسواس کودکان و بزرگسالان میتوان به این اشاره کرد که افکار وسواسی در کودکان محدود تر و شاید ساده تر از بزرگسالان باشد.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: NIMH » Obsessive-Compulsive Disorder
  برای مشاوره در زمینه اختلال وسواس فکری چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۰:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تفاوت سنی در ازدواج چقدر باید باشد؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
تفاوت سنی در ازدواج اهمیت زیادی دارد ، از مهمترین نکاتی که در داشتن یک ازدواج موفق باید در نظر گرفت فاصله سنی بین زوجین است . در گذشته فاصله سنی زیادی بین زوجین وجود داشت و بخاطر نوع فرهنگ حاکم بر جامعه مشکلی ازین جهت بوجود نمی آمد . از نظر مشاوره خانواده فاصله سنی نامتعارف این روزها عامل تاثیر گذاری در طلاق زوج به حساب می آید . فاصله سنی در ازدواج در تفاوت درک زوجین اثر مستقیم دارد . اگر تفاوت سنی در ازدواج از یک حدی بیشتر باشد زن و مرد بخاطر برداشت متفاوت از یک موضوع دچار اختلاف نظر میشوند . در مشاوره قبل از ازدواج فاصله سنی بین ۳تا ۵ سال را بهترین فاصله سنی در نظر میگیرند . علت درنظر گرفتن این میزان فاصله سنی بخاطر یکی بودن سطح هیجان دراین بازه سنی است .
بهترین تفاوت سنی در ازدواج
بهترین تفاوت سنی در ازدواج ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است اما قبل از فاصله سنی رشد شخصیت و بلوغ فکری در ازدواج موفق اثر گذار است . علت اینکه این فاصله سنی را بهترین فاصله سنی در ازدواج بیان می کنند این است که در این بازه سنی دختر و پسر دوره رشد مشابهی داشتند . دوره رشد مشابه باعث میشود میزان هیجان و نوع تفریحات ، شرایط تربیتی در جامعه در آن ها یکی باشد . وقتی در یک دوره مشابه رشد کرده باشند بهتر با هم تعامل دارند و احساس رضایت در آن ها بیشتر وجود دارد . از نظر مشاوره ازدواج فاصله  سنی در ازدواج اگر ده سال یا بیشتر باشد زوج بزرگتر امر و نهی می کند و مدام زوج دیگر را کنترل می کند و در این شرایط میزان توافق در زوج خیلی کم است .
تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان
تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان در تصمیم گیری و مشورت اهمیت زیادی دارد . مشاوره ازدواج همیشه تاکید می کند زن از مرد کوچکتر باشد اما اگر زن از مرد بزرگتر باشد این فاصله سنی در ازدواج احتمال بیشتری دارد با شکست روبرو شود . وقتی زن از مرد بزرگتر است این تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان به لحاظ فیزیولوژیک هم اهمیت زیادی دارد .  توانایی فرزند آوری زن در دوره خاصی امکان پذیر است حال اینکه مرد همیشه این توانایی را دارد . وقتی زن بزرگتر است تمایل به فرزند آوری در او بیشتر است اما ممکن است مرد بخاطر فاصله سنی در ازدواج تمایلی به این مسئله نداشته باشد . وقتی زن بزرگتر باشد طراوت و نشاط خود را زودتر از دست می دهد این موارد می تواند زمینه ساز اختلافات زناشویی شود .
بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق
بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق  در کنار توجه به ویژگی های شخصیتی و بلوغ جسمی کاملا موثر است . برای داشتن ازدواج موفق مسئله تفاوت سنی در ازدواج را باید زوجین جدی بگیرند . هر چقدر مقدار علاقه ، درک و احترام در زندگی زناشویی بیشتر باشد احساس رضایت در زندگی مشترک بیشتر میشود . تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان حتی در تربیت کودک هم اثر گذار است . هماهنگی و طرز تفکر مشابهی که در بهترین تفاوت سنی در ازدواج یعنی فاصله سنی ۳ تا ۵ سال وجود دارد باعث میشود در تربیت فرزند هم اختلافی نداشته باشند . بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق ازین جهت ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است که دختر ۳ تا ۵ سال زودتر به بلوغ می رسد و این مسئله از جهت جسمی و روحی قابل توجه است .
مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج
مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج از جهت حفظ نشاط و طراوت زندگی اهمیت دارد . ممکن است دو نفر با بیشترین فاصله سنی در ازدواج احساس خوشبختی کنند . بعد از مدتی به لحاظ رابطه زناشویی ممکن است دچار دلزدگی شوند . نیازهای جنسی که دارند برآورده نشود و آنها احساس سرخوردگی کنند . در زندگی زوجینی که در آن زن از مرد بزرگتر است تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان ممکن است باعث خیانت شود .  مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج ممکن است از آنچه مشاوره ازدواج می گوید کمی بیشتر یا کمتر باشد . آنچه اهمیت دارد این است که در کنار ملاک های مهم برای ازدواج موفق فاصله سنی مناسب هم در نظر گرفته شود . بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق برای این اهمیت دارد که اختلاف نظر بین زن و شوهر را کمتر می کند .
مشکلات فاصله سنی زیاد
بهترین تفاوت سنی در ازدواج را از حدود یک تا پنج سال در نظر میگیرند . در این فاصله سنی بخاطر رفاقت و دوستی که بین زن و مرد بوجود می آید مشکلات زندگی با کمترین اثر حل و فصل میشود . در فاصله سنی زیاد که معمولا از هشت تا ده سال به بالا در نظر گرفته می شود زوجی که بزرگتر است بجای وظیفه همسری نقش والد را میگیرد . تفاوت فاصله در ازدواج از نظر روانشناسان باعث میشود زوج بزرگ تر  به خاطر تجربه بیشتر مدام زوج دیگر را نصیحت کند . این کنترل بیش از حد بعد از مدتی باعث احساس کسالت و ناتوانی در زوج کوچکتر میشود . نقش خانواده و رضایت آنها هم در فاصله  سنی در ازدواج اهمیت زیادی دارد زیرا اگر راضی نباشند بعد از ازدواج می توانند مشکلات زیادی را در رابطه زناشویی زوج بوجود بیاورند .
نقش فاصله سنی کم در رابطه زوج
بهترین تفاوت سنی در ازدواج زمانیست که دختر و پسر در یک دهه سنی باشند . اما  مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج افرادی که به لحاظ بلوغ هیجانی با هم تفاوت دارند اینست که فاصله بیشتری داشته باشند . بلوغ هیجانی در افرادی که به لحاظ سنی هم سن یا نزدیک به هم هستند ممکن است مشکل ساز شود . رشد هیجانی از جهت اینکه توانایی هایی را در فرد ایجاد میکند مهم است  . بهترین تفاوت سنی در ازدواج  اینست که سن زوج نزدیک به هم باشد . زیرا در فاصله کم دو نفر برای جلب رضایت هم احتیاج به امتیاز دهی به هم ندارند . در زوجهایی که فاصله سنی زیادی با هم دارند همیشه زوج بزرگتر مجبور است برای جلب رضایت زوج کوچکتر کارهایی را خلاف میلش انجام دهد .
نقش بلوغ فکری در تفاوت سنی
بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق از جهت بلوغ فکری دارای اهمیت است . اینکه تفاوت سنی در ازدواج ۳ تا ۵ سال باشد ضامن خوشبختی نیست . مشاوره خانواده معتقد است آنچه ازدواج موفق را رقم میزند رسیدن به بلوغ فکری است . زندگی زوج های جوان با اختلاف سنی زمانی به بن بست  نمیرسید که هر دو از بلوغ فکری  برخوردار باشند . تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان حتی در شرایطی که زن از مرد بزرگتر باشد آنجایی به سمت شکست می رود که زن به توانایی حل این موضوع برای خودش نرسیده باشد . زمانیکه زن قبل از ازدواج به بلوغ فکری نرسیده باشد که فاصله سنی در ازدواج را بپذیرد هر لحظه امکان دارد این مسئله روی زندگی آنها اثر بگذارد . بهترین فاصله سنی در ازدواج  اگر همراه بلوغ فکری نباشد به شکست می انجامد .
مشکلات بزرگ تر بودن زن
بطور طبیعی بهترین تفاوت سنی در ازدواج این است که مرد از زن بزرگ تر باشد .  زمانیکه زن از مرد بزگ تر است زن زودتر به رسش عقلی میرسد این باعث میشود مسئولیتی بیشتر از توانش را بپذیرد . قبول مسئولیت خارج از توان باعث بروز مشاجره میشود . اگر به مناسب ترین فاصله سنی در ازدواج توجه نشود و زن از مرد بزرگتر باشد این موضوع به مرور زمان باعث شک و سوظن در زن میشود . شک و تردید از جهت خیانت به همسر اهمیت دارد . وقتی زن از مرد بزرگتر باشد برای حفظ همسرش توجه زیاد و وابستگی پیدا می کند . وابستگی زیاد زن به مرد باعث بوجود آمدن مشکلاتی در طول زندگی میشود . بهترین فاصله سنی در ازدواج در کنار بلوغ جسمی و عقلی صمیمیت ، همدلی ، عشق و ازدواج موفق را به همراه دارد .
اهمیت فاصله سنی در ازدواج
مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج علاوه بر تاثیر در ظاهر افراد در زندگی اجتماعی آنها هم موثر است . به تاثیر بهترین تفاوت سنی در ازدواج موفق در مشاوره قبل از ازدواج خیلی اشاره میشود . ازدواج موفق موثرترین کلید رشد یک فرد است . تفاوت سنی مناسب باعث میشود همسران نسبت به هم درک مناسبی داشته باشند . اگر در زندگی مشکلی برایشان پیش آمد با هم فکری مسائل را حل کنند . توجه به تفاوت سنی در ازدواج از نظر روانشناسان  یعنی اینکه قدم اول برای داشتن یک ازدواج موفق را درست برداشته اید . اهمیت دادن به تفاوت سنی در ازدواج یعنی پایه یک زندگی از اول درست چیده شده باشد . داشتن همسر مسن تر شاید به لحاظ مادی خیالتان را از دغدغه مالی راحت کند اما شور و اشتیاق یک زندگی شاد را از شما خواهد گرفت .
چرا فاصله سنی از معیارهای داشتن یک ازدواج موفق است ؟
اینکه مشاوره ازدواج به تفاوت سن در ازدواج اهمیت میدهد فقط از جهت تفاوت فکری نیست . رسیدن به هدف هایی که برای آن تلاش کرده ایم از بزرگ ترین آرزوهای انسان است . تفاوت سن باعث تفاوت در مقصد و هدف میشود . وقتی دو نفر با فاصله سنی نامناسب با هم ازدواج کنند هدف مشترکی ندارند . فاصله سن در ازدواج از نظر روانشناسان  باعث میشود زوجین برای حفظ آرامش زندگی از اهداف خود بگذرند . و روزی که به دست آورد های خود نگاه کنند ببینند چقدر از مسیری که میخواستند به آن برسند فاصله دارند . زیاد بودن تفاوت سن در ازدواج روزی به انسان احساس کسالت و نا امیدی میدهد . لازمه داشتن ازدواج موفق این است که فرد به هدف های خود برسد نه اینکه از آن دور شود .
نقش مشاوره خانواده در ازدواج موفق با تفاوت سنی چیست؟
به گفته مشاوره خانواده بهترین تفاوت سن در ازدواج موفق فاصله ۳ تا ۵ سال است . اگر به هر دلیلی ازدواجی با فاصله سنی زیاد یا فاصله سنی معکوس پیش بیاید مشاوره ازدواج  برای جلوگیری از شکست این ازدواج راه کارهایی را برای زوج در نظر بگیرد . مشاور ابتدا زوج را آماده پذیرش و حل این مسئله میکند . به پذیرش رسیدن در مورد این نکته باعث میشود دیگر زوجین از حرفها و نگاه دیگران ناراحت نشوند . دوم مشاور مانع از این شود که زوج بزرگتر به زوج کوچکتر وابسته شود تا این وابستگی دردسر ساز نشود . سوم مشاوره خانواده به آنها کمک کند تا از اهداف خود بخاطر دیگری نگذرند تا احساس عدم رضایت و سرخوردگی در زوج بوجود نیاید .
 سوالات متداول
تفاوت سن در ازدواج چه تاثیری بر درک مشترک زوجین دارد ؟
تفاوت سن در ازدواج زمینه ساز داشتن یک ازدواج موفق است . ازدواج موفق از درک متقابل و همراهی زوج می آید . در نتیجه تفاوت سن باید معقول باشد تا زوج درک درست و خوبی داشته باشند .
بهترین تفاوت سن در ازدواج چیست ؟
بهترین تفاوت سن اینست که هر دو در یک دهه سنی باشند . وقتی در فاصله سنی مناسب باشند یعنی به لحاظ فرهنگی و تربیتی در یک جامعه رشد کرده اند .
بهترین فاصله سنی در ازدواج از نظر روانشناسان چیست ؟
بهترین فاصله سنی بین ۳ تا ۵ سال است . زیرا در این بازه سنی از رشد و بلوغ جسمی و جنسی نزدیکی برخوردارند . که این نزدیکی باعث موفقیت در زندگی میشود .
مناسب ترین تفاوت سنی در ازدواج چیست ؟
مناسب ترین فاصله سنی در ازدواج یعنی مناسب ترین فاصله از لحاظ عقلی . دختر از پسر زودتر به بلوغ میرسد پس رشد هیجانی و عاطفی دختر باید در فاصله مناسبی از پسر باشد تا مشکلی پیش نیاید .
فاصله سنی در ازدواج از چند سال به بالا خوب نیست ؟
فاصله سنی از ۷ یا ۸ سال به بالا درست نیست . زیرا فاصله سنی زیاد باعث عدم هماهنگی و درک مطلب میشود . عدم تناسب فکری و هیجانی مانع رسیدن به ازدواجی همراه با احساس رضایت میشود .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Age disparity in ***ual relationships 
 برای مشاوره در زمینه تفاوت سنی در ازدواج چقدر باید باشد؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۷:۲۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای ازدواج موفق چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معیارهای ازدواج موفق موفق کدام مسائل هستند ؟ برای داشتن یک ازدواج موفق باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم ؟ آیا می توانیم بدون در نظر گرفتن معیارها و ملاک های مورد نظر خود اقدام به ازدواج کنیم ؟ قطعا هر شخصی برای همسر آینده و زندگی‌ مشترک خود معیارهای ازدواج خاصی را در نظر دارد ‌. ممکن‌ است معیارهای ازدواج موفق در افراد مختلف متفاوت باشد . چرا که هر شخصی ملاک های خاص خود را دارد.
در این زمینه و در مورد بهترین سن ازدواج مشاوره خانواده می تواند در تصمیم گیری صحیح جوانان بسیار موثر باشد. به طور کلی معیارها ، نکات و ویژگی‌ های خوبی هستند که به طور ذاتی تمامی افراد به آن ها تمایل دارند . آشنایی با معیار و ملاک های ازدواج و شناخت فردی که این ویژگی ها را دارد یک مهارت است . باید به درستی این ویژگی ها را تشخیص دهید و آن ها را در راستای انتخاب همسر خود قرار دهید . اگر با این معیارها آشنایی ندارید ، می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و از راهنمایی های افراد مجرب و متخصص در زمینه مشاوره ازدواج استفاده کنید .
معیارهای ازدواج موفق
معیارهای ازدواج موفق شامل چه مواردی می شوند ؟ آیا این معیارهای ازدواج قوانین خاصی دارند ؟ آیا معیارهای ازدواج موفق برای تمامی افراد یکسان است ؟ در ابتدا باید بگوییم که معیار های ازدواج هیچ تضمین و قطعیتی را به ما نمی دهند ، اما می توانند درصد اشتباه در انتخاب همسر و شکست در زندگی را به شدت کاهش بدهند. به طور مثال پول و وضعیت اقتصادی خوب از معیارهای مهم ازدواج هستند، اما نمی توان گفت تمامی افرادی که تمکن مالی دارند خوشبخت هستند. در بحث بعدی باید بگوییم که معیارهای ازدوج ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد .
شاید مسائلی که برای شما اهمیت خاصی دارند، از نظر دیگران کمتر مورد توجه قرار بگیرند ، مثلا مسئله ظاهر و قیافه در مورد انتخاب همسر ممکن است برای شخصی در اولویت های مهم قرار بگیرد . اما برای شخص دیگری جز مسائل کم اهمیت باشد. به همین خاطر است که می گوییم میزان و نوع ملاک ها برای هر شخصی متفاوت است. اما به طور کلی صفات و ویژگی های خوب مواردی هستند که هر شخصی به آن ها تمایل دارد. همه ما می خواهیم شریک زندگیمان از ملاک های خوبی برخوردار باشد . حالا ممکن است با توجه به علایق و طرز فکر هر فردی میزان اهمیت این ملاک ها متفاوت باشد.
مهمترین معیارهای ازدواج موفق
مهمترین معیارهای ازدواج موفق شامل موارد مختلفی هستند که ذکر خواهیم کرد. به طور کلی معیارهای ازدواج موفق یعنی داشتن ویژگی های خوب ، نباید توقع داشته باشیم طرف مقابل تمام این ملاک ها را به حد کمال داشته باشد. زیرا اینکه میگوییم هیچ کسی کامل نیست یک حقیقت است. همه انسان ها کمبود و کاستی هایی دارند. بهتر است در انتخاب خود این را در نظر بگیریم و موقعیت های ازدواج را به راحتی پس نزنیم .
باید سعی کنیم‌ مکمل خوبی باشیم و در کنار شریک زندگی خود نواقص و کاستی ها را جبران کنیم. انتخابی مناسب است که اکثر معیارهای ازدواج موفق را داشته باشد. حتی اگر میزان این ویژگی ها زیاد نباشد. داشتن‌ یک ویژگی تاپ کفایت نمیکند‌. مهترین معیارهای ازدواج موفق شامل مواردی از قبیل : تدین، اخلاق و رفتار، سلامت جسمانی و روانی، وضعیت اقتصادی، موقعیت اجتماعی و کاری، سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
معیارهای ازدواج موفق برای انتخاب همسر مناسب
معیارهای ازدواج موفق برای انتخاب همسر مناسب ملاک هایی هستند که هر فردی باید در انتخاب همسر آینده خود به آن ها توجه کند. داشتن سلامت جسمانی و روانی یکی از مهمترین معیارها می باشد. فردی که از نظر جسمی و روحی سالم است می تواند یک خانواده سالم را تربیت کند. وضعیت اشتغال و درآمد امروزه از مهترین معیارهای ازدواج موفق است. شخصی که بتواند نیازهای خانواده را تامین کند قطعا بسیاری از مشکلات را حل کرده است. هم سطح بودن خانواده ها از جنبه های مختلف نیز مهم است.
بهتر است با خانواده ای وصلت کنید که با شما تناسب داشته باشد. چرا که شاهد اختلافات و طلاق هایی هستیم که از اختلافات خانوادگی و طبقاتی نشات میگیرند. پس انتخاب همسری از یک خانواده اصیل و شرافتمند امر بسیار مهمی است. انتخاب فردی که به بلوغ عقلی و درک و شعور نسبی از ازدواج رسیده باشد، مسئولیت پذیر باشد . توانایی رفع نیاز های مادی و معنوی زندگی مشترک را داشته باشد. بتواند در شرایط مختلف زندگی را مدیریت کند و خانواده را مورد حمایت خود قرار دهد.
معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی
معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی به فردی طعلق میگیرد که بتواند از لحاظ روحی شما را تامین کند. آرامش زن و فرزندان خود را فراهم سازد. نیازهای خانواده را تامین کند و بتواند باعث رشد و سازندگی شما بشود‌ ‌.اعضای خانواده را در رسیدن به اهداف و برنامه هایشان کمک کند. نمونه های دیگر از معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی شخصی است که از هر نظر با شما تناسب داشته باشد . نباید بین زن و مرد و یا خانواده های زوجین تفاوت آنچنانی وجود داشته باشد. چرا که هر اختلاف بیش از حدی ممکن است خطر ساز شود. حال این اختلاف ممکن است حتی از نظر زیبایی و یا وضع اقتصادی باشد. به همین خاطر زن و مرد باید از لحاظ سطح فرهنگی و خانوادگی، اخلاق و رفتار، ظاهر و تحصیلات، طرز فکر و عقاید به هم شبیه باشند و نقطه نظرهای مشترکی داشته باشند.
از دیگر معیارهای ازدواج برای انتخاب همسر مناسب شخصی است که بتواند  باعث پیشرفت و به ثمر رسیدن استعدادهای شما بشود. مانعی برای فعالیت ها و رسیدن به خواسته های شما نباشد. اهداف و برنامه های زن و مرد همسو و هماهنگ با هم باشد. علایق و خواسته های  شما را بشناسد و در رسیدن به آنها به شما کمک کند.‌به طور کلی همسر مناسب کسی است که شما در کنار او احساس آرامش و شادمانی کنید. در زندگی شما باعث پیشرفت و سازندگی باشد. به نیازهای مادی ، جسمانی و روانی شما احترام بگذارد و در محقق ساختن آن ها تلاش کند .
 سوالات متداول
معیارهای ازدواج از نظر اسلام چیست ؟
از دیدگاه اسلام فردی برای همسری مناسب است که متدین باشد، اخلاق و رفتار نیکو داشته باشد. به همسر خود احترام بگذارد. و از راه حلال نیازهای خانواده را تامین کند .
معیارهای ازدواج آسان چیست ؟
ازدواجی که در آن دختر و پسر یا خانواده ها از همدیگر توقعات بیش از حد نداشته باشند . مراسمات و تشریفات پر هزینه را به همدیگر تحمیل نکنند و رسومات را به شکل ساده تر و منطقی تری برگزار کنند .
معیارهای ازدواج پسران ؟
در ابتدا ظاهر مناسب ، سپس داشتن عفاف و حجاب ،رفتار و اخلاق نیکو ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، سن و تحصیلات ، طرز فکر و عقاید نمونه هایی از معیار های ازدواج پسران می باشند .
معیارهای ازدواج دختران ؟
وضعیت اشتغال و درآمد ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، رفتار و اخلاق مناسب ، وضعیت مسکن و محل زندگی ، اهداف و برنامه ها ، شرایط ، انتظارات و خواسته ها ، طرز فکر و عقاید نمونه هایی از معیارهای ازدواج دختران میباشند .
تحقیق در مورد معیارهای ازدواج چه کمکی به زوجین می کند ؟
تحقیق از افراد مجرب و متخصص در زمینه ازدواج و یا افراد بزرگتری که در زندگی ازدواج موفقی داشته اند . می تواند برای پسران و دختران جوانی که در مورد معیارهای ازدواج مهارتی ندارند کمک مناسبی باشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  ۸ Keys to a Successful Marriage
 برای مشاوره در زمینه معیارهای ازدواج موفق چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۱۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهم ترین شاخص های ازدواج موفق چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شاخص های ازدواج موفق چه چیز هایی می باشند ؟ چه مسائلی در پس انتخاب این شاخص ها وجود دارد ؟ چه کسی این شاخص ها را تعریف میکند و . . . صد ها سوال این چنینی در مورد شاخص های ازدواج موفق دارد که نیازمند یک پاسخ جامع  ، ثابت شده و علمی هستند . شاخص های ازدواج موفق همان نکات کلیدی هستند که وجود آن ها در زندگی مشترک باعث سعادتمندی زوج و یک زندگی رو به تعالی میشود و عدم وجود آن ها زندگی مشترک را آسیب پذیر و آن را با انواع مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد .
اگر قصد و آمادگی ازدواج را دارید اما شاخص های ازدواج موفق را به درستی نمی شناسید بهترین راه این است که مشاوره قبل از ازدواج را تجربه کنید چرا که گاه معیار های ازدواج ما برای انتخاب همسر همخوانی چندانی با شاخص های ازدواج موفق ندارند و انتخاب همسر بر اساس این معیار ها قطعا یک ریسک خواهد بود . شاخص های ازدواج موفق توسط متخصصان مشاوره خانوادهبسیار جامع تعیین شده اند و حاصل سال ها پژوهش در زمینه ازدواج می باشند و آزمون و خطا های لازم در مورد هر کدام از این شاخص ها بار ها صورت گرفته است و میتواند گفت کاملا قابل اعتماد و تعمیم هستند .
مهم ترین شاخص های ازدواج موفق
مهم ترین شاخص های ازدواج موفق باید به گونه ای تعیین شوند که تمام جنبه های ازدواج را در بر بگیرند و بتوان اکثریت این شاخص ها را در ازدواج های موفق مشاهده کرد . قطعا ازدواج موفق ازدواجی خواهد بود که یک سری فاکتور های بخصوص در مورد آن وجود داشته باشد که این فاکتور ها پویایی و پیشرفت رابطه را تضمین کنند ، شاید در نگاهی گذرا و سطحی به ظاهر زندگی مشترک افراد نتوان مهم ترین شاخص های ازدواج موفق را تشخیص داد یعنی در واقع مهمترین شاخص های ازدواج موفق مادی و ظاهری نیستند و مواردی نیستند که به صورت عینی قابل مشاهده باشند .
اما هر گاه یک زوج بتوانند در زندگی مشترک خود با حفظ آرامش و علاقه ، موجب پیشرفت و رشد یکدیگر شوند و زندگی آن ها مسیر تکامل را طی کند قطعا در پس این وضعیت مهم ترین شاخص های ازدواج موفق حضور دارند . حتی اگر تشخیص آن برای دیگران ممکن نباشد اما یک کارشناس مشاوره ازدواج به خوبی میتواند با کالبد شکافی یک زندگی مشترک تمامی این شاخص ها را کشف کند .
شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی
شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی پس از پژوهش های گسترده توسط کارشناسان و روانشناسان حوزه ازدواج مشخص شده اند و میتوان گفت که در پس زمینه هر ازدواج موفقی یقینا چند مورد از این شاخص ها وجود دارد . از شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد .داشتن سلامت روانی ، این مورد عدم تمام اختلالات روانی ، شخصیتی و رفتاری را شامل میشود ، اعتماد متقابل که بیشتر از علاقه در تحکیم یک رابطه موثر است ، داشتن تفاهم در ارزش ها ، خط قرمز ها ، دیدگاه ها و اعتقادات .
مسئولیت پذیری زن و مرد و پذیرش نقش همسری ، داشتن تناسب در فرهنگ ، تحصیل ، خانواده ، ظاهر و . . . ثبات احساسی و فکری زوج ، توانایی زوج در برقراری ارتباط با یکدیگر و گذراندن وقت با هم ، سبک زندگی موفق ( معمولا زوج هایی که در زندگی مجردی خود هدفمند بوده اند و از وقت خود برای تحصیل ، اشتغال و به طور کل فعالیت های مثبت استفاده کرده اند در زندگی مشترک نیز افراد موفقی خواهند بود ) عدم اعتیاد ، توانایی حل مسئله در زوج ، استقلال و بلوغ زوج و . . . این ها تعدادی از شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی هستند که اکثر آن ها در زندگی های متعادل و موفق قابل مشاهده هستند .
شناسایی شاخص های ازدواج موفق
شناسایی شاخص های ازدواج موفق مسئله ای میباشد که باید پیش از تصمیم به ازدواج به آن بپردازیم چرا که اگر ما شاخص های یک ازدواج موفق را نشناسیم قطعا نمیتوانیم معیار های ازدواج خود را به درستی اولویت بندی کنیم و در نهایت انتخابی خواهیم داشت که ممکن است چندان درست و ارزشمند نباشد .
بسیاری از افراد شاخص های ازدواج موفق را با معیار های ازدواج اشتباه میگیرند ، در این مورد باید گفت که معیار ها مواردی هستند که ایده آل های شما را در مورد همسر آینده و زندگی مشترک تعریف میکنند اما شاخص ها نکات و گزینه هایی هستند که در بطن یک زندگی موفق جاری میباشند و فاکتور های مشترکی برای زوج میباشند . از این رو شناسایی شاخص های ازدواج موفق برای داشتن انتخابی صحیح و یک زندگی موفق بسیار مهم میباشد .
اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق
اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق علاوه بر موارد ذکر شده در مطالب فوق شامل گزینه های دیگری نیز میشود برای مثال اینکه زوج بتوانند در مورد مشکلات و اختلافات خود با یکدیگر صحبت کنند و از آن فرار نکنند بسیار مهم است . چرا که ریشه بسیار از مشکلات عدم تمایل زوج به تشریح مشکلات و حل آن است .
توانایی گذشت و سازگاری یکی دیگر از اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق است . از آنجایی که در طول زندگی مشترک ممکن است شرایط خاص به وجود بیاید و مشکلات مختلف ایجاد شوند از این رو اگر زوج نتوانند خود را وفق دهند یا در مورد خطا های یکدیگر گذشتی نداشته باشند هرگز یک زندگی موفق شکل نخواهد گرفت . تعهد یکی دیگر از اصلی ترین مولفه ها در ازدواج موفق است . اینکه زوج تا زمانی که به صورت شرعی و قانونی زن و شوهر هستند بتوانند تحت هر شرایطی به همسر و زندگی خود متعهد باشند بسیار مهم است چرا که هیچ بحران و چالشی عدم تعهد یک زوج را توجیه نخواهد کرد . رابطه زناشویی سالم یکی دیگر از شاخص های ازدواج موفق است ، طبیعتا در ازدواج های موفق زوج رابطه زناشویی منظم و با کیفیتی را تجربه میکنند و دلزدگی جنسی در بین آن ها مشاهده نمیشود .
 سوالات متداول
شرایط ازدواج موفق چیست ؟
شناخت نسبی لازم از طرف مقابل ، درک شاخص های ازدواج موفق ، داشتن معیار های ازشمند و حقیقی ، تصمیم گیری منطقی و . . . از شرایط ازدواج موفق هستند .
معیار های ازدواج موفق چیست ؟
تناسب و توزان زوج در مسائل شخصیتی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و . . . بلوغ و ثبات شخصیتی زوج ، استقلال همه جانبه زوج و . . . از میعار های ازدواج موفق میباشند .
ویژگی های ازدواج های موفق چیست ؟
به طور طبیعی در ازدواج های موفق اعتماد ، علاقه ، احترام و درک دو طرفه بین زوج وجود دارد و از طرفی هر کدام حریم خصوصی خود درا دارند . در ازدواج های موفق زندگی زن و مرد روندی رو به پیشرفت دارد یعنی از نظر روحی روانی ، احساسی ، تحصیلات و علم ، شخصیت اجتماعی ، سلامت جسمی و . . . در حال پیشرفت هستند .
در انتخاب یک همسر خوب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟
اینکه توجه داشته باشیم فرد از نظر شخصیتی به بلوغ رسیده باشد بسیار مهم چراکه بلوغ شخصیتی خود تضمین کننده بسیاری از فضائل اخلاقی و رفتاری میباشد . توجه به گذشته ی طرف مقابل برای نداشتن سابقه در مسائلی مانند اعتیاد ، فعالیت های غیر قانونی ، سوء معاشرت و عدم سلامت اخلاقی و . . . نیز بسیار مهم است .
عوامل پیشبینی کننده ازدواج موفق چیست ؟
شناخت اصلی ترین عامل پیشبینی کننده ازدواج موفق میباشد چرا که مشخص میکند که دو طرف میتوانند مکمل مناسبی برای یکدیگر باشند یا نه .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : The Keys to a Successful Marriage – Health Encyclopedia …
 برای مشاوره در زمینه مهم ترین شاخص های ازدواج موفق چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۴:۴۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عواقب ازدواج بدون علاقه چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج بدون علاقه نوعی ازدواج است که بسیاری از پرونده‌ های مشاوره خانواده را به خود اختصاص داده است. این ازدواج میتواند بسیار بحث برانگیز باشد چراکه هم میتواند دلایل متعدد داشته باشد و هم عواقب متعدد ، اگر در شرف چنین ازدواجی قرار دارید بهتر است به کمک مشاوره قبل از ازدواج از پیامدها و عواقب این نوع ازدواج آگاه شوید و بفهمید که دلایل و معیارهای ازدواج شما برای پذیرش این نوع ازدواج قابل قبول میباشند یا خیر.
اگر بخواهیم ازدواج بدون عشق و علاقه را به دو دسته کلی تقسیم کنیم دو حالت خواهد داشت، حالت اول ازدواج هایی هستند که به صورت سنتی اتفاق می افتند و رابطه عاطفی قبل از ازدواج وجود ندارد که در این مورد اگر ازدواج با رعایت اصول باشد و با توجه به معیارها، فرد پتانسیل علاقه مند کردن شما را نسبت به خود داشته باشد می تواند به یک ازدواج موفق ختم. اما حالت دوم مربوط به افرادی است که به دلایل مختلف تن به ازدواج با فردی میدهند که مطمئن هستند هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. در هر دو حالت فوق ، مشاوره ازدواج میتواند دید روشن تری را از آینده چنین زندگی مشترکی به ما بدهد.
عواقب ازدواج بدون علاقه
عواقب ازدواج بدون علاقه را در این مطلب برای افرادی مطرح می کنیم که به دلایل مختلف با فردی ازدواج کرده اند که هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. اگر بخواهیم برای ازدواج بدون عشق و علاقه در خوش‌ بینانه‌ ترین حالت، یک زندگی مشترک را تصور کنیم، در آن زندگی مشترک زوجی وجود دارند که در قالب طلاق عاطفی با حداقل کیفیت در جوانب روابط زناشویی در حال مدارا کردن با یکدیگر زیر یک سقف مشترک هستند.
در نقطه مقابل این حالت یک زندگی مشترک را خواهیم داشت که پر از نزاع ، تنش ، ناسازگاری ، اختلاف و درگیری خواهد بود و در بدترین حالت ممکن، اگر زوج از عزت نفس و توانایی تطبیق کافی برخوردار نباشند در مواجهه با چنین زندگی مشترکی دست به رفتارهای خارج از شان و آسیب رسانی مانند خیانت خواهند زد . به طور کل هر کدام از عواقب فوق برای چنین ازدواجی  آسیب های فردی و اجتماعی خاص خود را به دنبال خواهد داشت .
شروع ازدواج بدون علاقه
شروع ازدواج بدون علاقه میتواند شروع آسیب های احساسی ، روانی و حتی جسمی باشد چرا که طبیعتا در پی آسیب های روحی روانی مانند افسردگی بیماری های جسمی نیز به وجود خواهند آمد و در بسیاری از موارد یکی از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه افسردگی میباشد . اگر دلیل فرد برای ازدواج بدون علاقه رسیدن به اهداف سطحی مانند پول باشد در ابتدا ممکن است که احساس رضایت به دلیل رسیدن به هدف در او وجود داشته باشد اما با پیش تر رفتن و عادی شدن هدف مورد نظر ، این احساس رضایت از بین خواهد رفت و به مرور فرد خلاء های موجود را احساس خواهد کرد .
به طور کل حتی در ازدواج های معمولی نیز پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی ، واقعیت های موجود خود را نشان میدهند و کاستی ها و خلاء ها بیشتر به چشم خواهند آمد ، حال اگر ازدواج بدون علاقه باشد این وضعیت بسیار شدید تر اتفاق خواهد افتاد و از طرفی پذیرش و تحمل این کاستی ها بسیار سخت تر خواهد بود .
نتیجه ازدواج بدون علاقه
نتیجه ازدواج بدون علاقه شکل گیری یک زندگی با حالت های ذکر شده در مورد عواقب ازدواج بدون علاقه میباشد . اگر ما به هر دلیلی با فردی ازدواج کنیم که پتانسیل علاقه مند کردن ما به خود را نداشته باشد هرگز نمیتوانیم خوشبختی واقعی را لمس کنیم چرا که عشق و علاقه یکی از معیارهای اصلی برای احساس خوشبختی میباشد . با شروع ازدواج بدون علاقه فرد تلاش خواهد کرد که خود را با مسائل دیگر راضی نگه دارد و به عدم علاقه به همسر خود توجه نداشته باشد اما این امر غیر ممکن است و پس گذشت مدتی نیاز عمیق دوست داشتن و دوست دوست داشته شدن خود را نشان میدهد و فرد در برابر نیاز عاطفی خود شکست خواهد خورد .
ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز نمیتواند رضایت درونی فرد را به همراه داشته باشد حتی در مواردی که این ازدواج به خواست خود فرد انجام میگیرد دلایلی ناگریز یا سطحی در پس آن وجود دارد که او را مجبور به چنین تصمیم گیری کرده است . حتی اگر در ابتدا فرد احساس خرسندی کند اگر نتواند به همسر خود علاقه مند باشد این خرسندی دوام چندانی نخواهد داشت و در واقع یک رضایت پوشالی میباشد . همانطور که گفتیم هیچ کدام از نتایج و عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نمیتوانند مثبت باشند و به فرد آسیبی وارد نکنند .
دلایل ازدواج بدون علاقه
دلایل ازدواج بدون علاقه میتواند بسیار متعدد باشد و عوامل مختلفی در آن دخیل باشند . حتی عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نیز تحت تاثیر شرایط اتفاق افتادن این ازدواج ، فرهنگ حاکم  و . . . میباشد . اجبار خانواده ها ، فقر مالی ، مواردی مانند لج بازی ، داشتن اهداف ، معیارها ، و ارزش های سطحی مانند پول ، شرایط پیچیده مانند خون بها در برخی از فرهنگ ها و حتی موارد عجیبی مانند انتقام میتواند از دلایل ازدواج بدون عشق و علاقه باشد .
اما هیچ کدام از این دلایل نمیتوانند مانع نتایج ازدواج بدون عشق و علاقه باشند . حتی در مواردی از ازدواج بدون عشق و علاقه مانند خون بها که در برخی از مناطق هنوز هم برای خاتمه دادن به نزاع ها اتفاق می افتد نتایج آن برای فرد ممکن است بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل باشد . شروع ازدواج بدون علاقه با هرکدام از دلایل فوق نیمتواند نتیجه رضایت بخشی را داشته باشد مگر در حالتی که طرف مقابل بتواند شما را به خود علاقه مند کند که شکل گیری علاقه در این شرایط سخت و زمان بر خواهد بود .
سوالات متداول
آیا ازدواج بدون عشق و علاقه امکان پذیر است ؟
امروزه در محیط اطراف خود ، دادگاه های خانواده ، مراکز مشاوره خانواده و . . . شاهد ازدواج هایی هستیم که به گفته زوج بدون عشق و علاقه و با دلایل مختلف بوده است . پس اتفاق افتادن ازدواج بدون علاقه امر غیر ممکنی نمیباشد .
در چه شرایطی ازدواج بدون عشق و علاقه شکل میگیرد ؟
باید گفت که ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز با میل و رضایت درونی و واقعی نمیباشد حتی اگر فرد منکر این عدم رضایت باشد . ازدواج بدون عشق و علاقه یا تحت تاثیر شرایط محیطی و جبر زندگی میباشد یا به خواست و اصرار خود فرد که این مورد نیز دلایل خاص خود را میتواند داشته باشد .
تاثیر ازدواج بدون عشق و علاقه بر طلاق ؟
همانطور که گفته شد یکی از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه ، جدایی و طلاق میباشد چراکه تحمل مشکلات و اختلافات در شرایطی که علاقه ای به طرف مقابل نداری بسیار سخت تر است . از طرفی در مواردی که هدف فرد مسائلی مانند پول ، جایگاه و . . . باشد با رسیدن به آن دلیلی برای ادامه زندگی مشترک نمیبیند .
ازدواج بدون عشق چه پیامدهایی دارد ؟
اگر در زندگی زوج عشقی وجود نداشته باشد به مرور خلاء عاطفی در فرد شکل خواهد گرفت و تمایل به حل مشکلات و اختلافات کمرنگ میشود . صمیمت بین زوج به وجود نمی آید و کیفیت جوانب روابط زناشویی بسیار پایین خواهد بود . . . .
تجرد بهتر است یا ازدواج بدون عشق و علاقه ؟
پاسخ به این سوال نسبی و سلیقه ای میباشد و ممکن است از نظر افراد مختلف متفاوت باشد . اما آنچه که از عواقب و نتایج ازدواج بدون عشق و علاقه مشاهده میشود اگر نتوانیم به هیچ عنوان به فرد مقابل علاقه مند شویم تجرد بهتر از ازدواج بدون عشق و علاقه خواهد بود .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Consequences of Dating for Post-Divorce Maternal Well …
 برای مشاوره در زمینه عواقب ازدواج بدون علاقه چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۰:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج بدون شناخت چه پیامد هایی دارد ؟ آیا نبودن شناخت کافی می تواند تهدیدی برای روابط زوجین باشد ؟ آیا ممکن است بدون آشنایی و شناخت از طرف مقابل یک ازدواج موفق داشت ؟ درست است که نمی توان تمام خصوصیات اخلاقی و رفتاری را در رابطه آشنایی قبل از ازدواج فهمید . اما ازدواج بدون شناخت قطعا مشکلات خود را به همراه خواهد داشت . زمینه سازی و آشنایی سالم قبل از ازدواج از معیار های ازدواج موفق می باشد. از پیامد های ازدواج های بدون شناخت ایجاد ناسازگاری بین زوجین طی زندگی مشترک می باشد . عدم آشنایی و شناخت کافی می تواند عواقب زیان باری را در رابطه زن و مرد به جای بگذارد .
صدمات ناشی از ازدواج بدون شناخت می تواند ساده ترین تا پیچیده ترین مشکلات را شامل شود . زیرا ازدواج بدون شناخت معمولا با عدم تفاهم همراه است . ازدواج های بدون شناخت و تشکیل زندگی مشترک بدون زمینه آشنایی با تفاوت های اخلاقی و رفتاری همراه است . همین باعث بروز اختلافات و ناسازگاری بین زن و مرد می شود . اگر ازدواج بدون شناخت را نمی پسندید اما راهکار و شیوه آشنایی قبل از ازدواج را نمی دانید . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند راهکار مناسبی جهت مشاوره ازدواج باشد .
پیامد های ازدواج بدون شناخت
پیامد های ازدواج بدون شناخت در بیشتر زوجین به صورت طلاق عاطفی‌ نمایان می شود . که عواقب این نوع جدایی از طلاق شرعی به مراتب بیشتر است . از پیامد های ازدواج های بدون شناخت بروز زود هنگام اختلاف بین زوجین است . چرا که عدم آشنایی و شناخت بین زن و مرد باعث بروز تنش و اختلاف نظر می شود . هنگامی که شناخت و آشنایی قبلی وجود نداشته باشد ، تفاوت ها و عدم سازگاری اثرات مخربی را بر روی زندگی مشترک می گذارند .
از پیامد های ازدواج بدون شناخت آشنا نبودن زن و مرد با خلق و خو و رفتار یکدیگر است . این نا آشنایی سبب میشود در برخورد با رفتار و اخلاقی که به مزاج زن یا مرد خوش نیست ، واکنش های تند و منفی به وجود بیاید . اختلاف در علایق ، برنامه ها ، روابط و تفریحات ، برخورد های تنش آمیز با تفاوت ها و اختلاف نظر ها ، بروز لجاجت و پا فشاری در رفتار و یا اخلاق هایی که مورد پسند زوج مقابل نیست ، کمبود از خود گذشتی و سازگاری با همدیگر از پیامد های مختلف ازدواج بدون شناخت هستند . لذا دریافت راهنمایی های مشاوره خانواده یک شیوه مناسب جهت شناخت قبل از ازدواج می باشد .
نتیجه ازدواج بدون شناخت
نتیجه ازدواج بدون شناخت چیست ؟ چه پیامد هایی را به دنبال دارد ؟ آیا آغاز مهمترین مرحله یک زندگی بدون شناخت قبلی کار درستی است ؟ همه ما می دانیم امروزه افراد بیشتری به اختلالات روحی و جسمی دچار هستند . نداشتن سلامت اخلاقی ، عادات و رفتار های نا مناسب ، اعتیاد به مواد مختلف و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ، مسائلی هستند که افراد در ازدواج سعی در مخفی کردن آن ها دارند . نتیجه ازدواج های بدون شناخت می تواند رو به رو شدن با هر یک ازین مشکلات باشد . از طرفی بعد از رسمی شدن رابطه و شروع یک زندگی مشترک ، شرایط بسیار سخت تر از زمان آشنایی است .
نمی توان به سادگی از تعهد ازدواج بیرون رفت . مشکلات زناشویی ، اقتصادی ، مسکن و کار ، اخلاق و رفتار از نتیجه های ازدواج بدون شناخت هستند . که می توان با یک رابطه اصولی و در چهار چوب عقلانی و منطقی طرف مقابل را بسنجیم ، نواقص و کاستی ها را تشخیص دهیم ، شروط و توقعات را بیان کنیم . تا بتوانیم با زمینه سازی وارد یک زندگی مشترک بشویم . در این صورت چون احتمال بروز مشکلات را می دهیم در برخورد با مسائل مختلف منطقی تر و با گذشت رفتار می کنیم .
دردسر های ازدواج بدون شناخت
دردسر های ازدواج بدون شناخت بیشتر در زمینه نداشتن تفاهم پیش می آید . هنگامی که زوجین پیش از ازدواج  با هم آشنایی داشته باشند ، تا حدودی در مورد مسائل مختلف به تفاهم رسیده اند و شرایط مختلف همدیگر را پذیرفته اند . سپس وارد زندگی مشترک شده اند . در این صورت اگر با مشکل رو به‌ رو شوند ، منطقی تر برخورد می کنند . چرا که از قبل در مورد آن مسئله به توافق رسیده اند . از دردسر های ازدواج بدون شناخت این است که زوجین هنگام مواجهه با مسائل و اختلاف نظرها به تندی برخورد می کنند و معمولاً واکنش غیر منطقی نشان می دهند .
چون از قبل شناختی نسبت به هم نداشته اند ممکن است نسبت به هر مسئله ای که به میل آنها نباشد جبهه بگیرند . اینجا است که ناسازگاری ها و اختلافات خود را نشان می دهند . چون از قبل آشنایی وجود نداشته ، مشکلات برای زوجین غیر منتظره است و زن و مرد احساس می کنند اخلاق و رفتار نامناسب و مشکلات دیگر از آن ها پنهان شده است . یا در ازدواج فریب خورده اند و بسیاری از مشکلات دیگر که دامن گیر ازدواج های بدون شناخت است . به همین دلیل به آشنایی قبل از ازدواج و شناخت کافی طرف مقابل به شدت توصیه می شود .
سر انجام ازدواج بدون شناخت
سر انجام ازدواج های بدون شناخت چه می شود ؟ آیا پایه و اساس یک زندگی مشترک بدون شناخت محکم است ؟ آیا می توانیم بدون آشنایی و شناخت به فردی که قرار است مهمترین نقش را در آینده ما داشته باشد اعتماد کنیم ؟ طبیعی است که نه تنها در انتخاب همسر بلکه در هرچیزی نباید بدون اطلاعات و شناخت تصمیم گرفت. در امر ازدواج نیز معمولا افراد سعی در پوشاندن نکات منفی خود دارند . اگر با دید باز و آگاهی کامل تصمیم نگیریم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد . سر انجام ازدواج بدون شناخت اغلب به صورت طلاق عاطفی پیش می رود . زن و مرد با دیدن اخلاق و رفتار نا مناسب نسبت به هم بدبین می شوند .
به دلیل دیدن رفتار هایی که انتظارش را ندارند احساس می کنند در انتخاب شریک زندگیشان اشتباه کرده اند . یا این شخص همان همسری نیست که می خواستند . در این قبیل ازدواج ها کمتر از خود گذشتگی و صمیمیت دیده می شود . چرا که زن و مرد چون پیش زمینه ای از همدیگر نداشته اند اغلب حق به جانب رفتار می کنند و طرف مقابل را دلیل مشکلات و اختلافات می دانند .
 نتیجه ازدواج بدون شناخت
نتیجه ازدواج بدون شناخت ایجاد رابطه ای است که تنش ها و درگیری های خاص خود را به همراه دارد . این قالب زندگی پایه و اساس سستی دارد که ممکن است با بروز کوچکترین مسائل با مشکل رو به رو شود . دردسر های ازدواج بدون شناخت:
نداشتن شناخت کافی از یکدیگر ، کمبود صمیمیت بین زوجین ، آشنا نبود با علایق ، برنامه های زندگی ، ویژگی های اخلاقی و رفتاری ، توقعات و انتظارت نمونه هایی از مشکلات ازدواج بدون شناخت هستند .
 سوالات متداول
چرا افراد بدون شناخت تن به ازدواج می دهند ‌ ؟
معمولا این نوع ازدواج در بین خانواده های بسیار سنتی که روابط قبل از ازدواج را نمی پسندند رخ می دهد . یا افرادی که با داشتن روابط نا سالم قبل از ازدواج به آشنایی و رابطه قبل از ازدواج بد بین شده اند .
راه های شناخت افراد قبل از ازدواج چگونه است ؟
می توان با رابطه سالم و هدفمند دختر و پسر ، رفت و آمد های خانوادگی ، تحقیق کردن از افراد خیر خواه، محل زندگی و محل کار ، شناخت دوستان و نوع معاشرت فرد به شناخت نسبی رسید .
چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟
می توانیم با داشتن یک رابطه سالم جهت آشنایی ، با اخلاق و رفتار ، عقاید و طرز فکر ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، اشتغال و درامد ، معیار ها و ملاک های طرف مقابل آشنا شویم .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Some Legal Consequences of Marriage by Native …
 برای مشاوره در زمینه پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۶:۳۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک امروزه یکی از مسائلی است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان نیز یافت میشود. مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک متاثر از افزایش کاربرد نرم افزارهایی است که به زندگی روزمره ما گره خورده است. و ما دیگر آنها را به عنوان جزء لاینفک زندگی خود پذیرفته ایم. اما این سوال پیش میاید که مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟ دروهله اول باید گفت شما زمانی که بیشتر وقت خود را با موبایل یا دیگر ابزارهای فضای مجازی میگذرانید یقینا از سایر زمان های خود میکاهید. در این مورد شکی نیست! مگر یک روز چیزی بیش از ۲۴ ساعت است؟ زمانی که شما بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذرانید دیگر اولویت زندگی شما همین موقعیت است!  در نتیجه شریک زندگی شما در واقع در صورتی که طبق پیمان زناشویی شما میبایست اولویت باشد،  دیگر اولویت نیست!
 خوب از همین نقطه مشکلات شروع میشود. فاصله ها اوج میگیرد و مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک دیگر مجازی نیست در حقیقت عین واقعیت است. حال باید دیگر جنبه های مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را بررسی کنیم تا به سایر جنبه های این مشکل پی ببریم. باید بدانیم که در فضای مجازی دیگر چارچوب های زندگی واقعی بر ارتباطات انسانی حکمفرما نیست و شما هر لحظه میتوانید با افراد مختلف صحبت کنید و حتی هویت خود را آنچه دوست دارید بیان کنید. خب این خود میتواند آسیب زا باشد زیرا شما انگار در یک بازی هیجان انگیز گیر افتاده اید و از همه مهمتر ممکن است به آن وابسته نیز شده باشید. در این شرایط از رفتن به مشاوره خانواده ترسی نداشته باشید.
دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک
از جمله تکنولوژی های جدید که امروزه وارد هر خانواده شده مساله موبایل و فضای مجازی هست که عدم استفاده صحیح از اون آرامش رو از زندگی گرفته و زمینه ساز بروز اختلافات زناشویی وحتی طلاق هم شده والبته این نکته رو هم بگم که بیشتر شاکیان این مساله خانم ها هستند و اما دلیل این مساله چیست؟؟ درحقیقت دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چه میتواند باشد؟
آقایان بدانید همانطور که همه تلاش شما در زندگیتون برای کسب اقتداره و این مسله رو ناخودآگاه همه جا مطرح میکنید مثلا به هر کسی میرسید به نوعی دوست دارید به اون بفهمونید آدم زرنگی هستید و مشکلی ندارید و به همه هم راهکار میدید و تو زندگیتون موفق هستید و حتی حاضر نیستید کسی شما رو یه کم کوچیک کنه که اگه این کار رو کرد در نگاه شما آدم منفوری میشه و حوصله ارتباط با اونو ندارید و براش وقت نمیگذارید و بهش توجه نمیکنید و سعی میکنید کمتر ببینیدش و این رفتارها…
حالا باید بدونید تمام تلاش خانم شما در زندگیش کسب توجه است و یکی از اصول اساسی که به شما((بله)) گفته همین مساله هست البته خانم ها هم مثل شما که حاضر نبودی درصدی از اقتدارت کم بشه حاضر نیستند درصدی از توجه بهشون کم بشه و اگه کم بشه همه اون رفتارهایی که گفتم شما در برابر کمبود اقتدار انجام میدید رو انجام میدن. اگر هنوز نامزد هستید از مشاوره روانشناسی حتما بخواید که این موضوع را در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح بکنه و در موردش قراردادی  را مطرح کن تا از مشکلات بعدی جلو گیری شود.
مشکلات موایل برای زندگی مشترک
خوب اقایان فکر نمیکنید پدیده موبایل امروزه موجب کمبود توجه به خانمتون شده فکر نمیکنید الان بیشتر از اونی که باید به همسرتون نگاه کنید دارید به صفحه گوشیتون نگاه میکنید بیشتر از اونی که باید دنبال همسرتون بگردید و اونو با اشتیاق و خواستنی صدا کنید دارید دنبال گوشیتون میگردید و بیشتر از اونی که باید همسرتون رو لمس ونوازش کنید گوشیتون رو لمس میکنید دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک دقیقا هین است.
پس باید به اونا حق بدیم وقتی این رفتارهای کم توجهی رو از شما میبینند برای کسب توجه بهتون نق بزن و دعوا کنند شاید اینجوری بهشون توجه بشه و شما هم نمیدونید چرا بداخلاق شدند!!!
مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را توجیه نکنیم
 مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را توجیه نکنیم. البته ممکنه خیلی از اقایان بگویند موبایل وسیله کارمونه و حق داریم درخانه خودمون از ان استفاده کنیم و حتی در گروههای مجازی با دوستانمان باشیم!!!
در جواب این دوستان باید بگم بله شما حق دارید از تکنولوژی استفاده کنید ولی حق ندارید از اون جوری استفاده کنید که زندگیتون بهم بریزه و مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک هویدا بشه.
راهکارهای حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک
در زیرچند راهکار حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک رو ارائه میکنم که میتونه از این آسیب بکاهه و هم اقایان و هم خانم ها باید رعایت کنند.
اولین مساله در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینه که برای گوشیتون رمز نگذارید و اگر گذاشتید اونو به همسرتون بگید به قول یکی از عزیزانم گذاشتن رمز برای گوشی و اینکه همسرش این رمز رو بلد نباشه برابر است با مرگ همسرش!!!!
نکته بعد این است که اگر در گروههای مجازی عمومی عضو هستید حتما همسرتون رو هم عضو کنید و اگر در گروههای مجازی کوچک عضو هستید حتما از همسرتون بخواهید کنار شما بشینه  و با هم  پیام ها رو بخونید.
حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک از راه اولویت به همسر میگذرد
نکته بعد در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینکه هر موقع وارد خونه میشید به جای بازی با موبایل به سراغ همسرتون برید و اول صبح وقتی بیدار میشید به بهانه اینکه همسرتون خوابه و مزاحمش نشید به سراغ موبایلتون نریداگر همسر شما این صحنه رو ببینه خیلی بهش بر میخوره.نکته دیگه در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینکه وقتی در شبکه مجازی هستید به هیچ عنوان وقتی همسرتون به سراغتون میاد از شبکه خارج نشید چون شاخک های اونو حساس میکنید و خیلی بهش برمیخوره.
دیدید وقتی دو تا دوستتون با هم حرف میزنند و شما به جمع اونا میپیوندید و اونا ساکت میشن چقدر بهتون برمیخوره و دوست داشتید حرفشون ادامه بدن دقیقا این حس به همسرت دست میده نکته دیگه اینکه زاویه گرفتن موبایلتون در دستانتون طوری نباشه که همسرتون صفحه رو نبینه چون حس بد کم توجهی بهشون دست میده و اونو تحریک میکنه گوشیتو چک کنه نکته دیگه اینکه وقتی دیدید همسرتون موبایل شما رو در دست گرفته نه به اون طعنه بزنید ونه عصبانی بشید به عنوان مثال بهش نگید پیدا کردی اونی رو که میخواستی و یا به حریم خصوصی من دست نزن!!!
درحل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک با هم همکاری کنید.
نکته دیگه اینکه از همسرتون بخواهید کنارتون بشینه و پیام ها رو اون بگه وشما درگروه بگذارید و پیام هایی که اومده ایشون برای شما بخونه و هر موقع آنلاین شدید به اولین و آخرین کسی که پیام میدید خانمتون باشه و حتی در مهمانی ها در حالی که خانمتون کنارتون نشسته گوشیتون رو بیرون نیارید و وارد شبکه مجازی نشید
نکته آخر اینکه به جای اینکه مثل باز شکاری به سمت همسرتون که با موبایلش بازی میکنه حرکت کنید قبلش از ایشون بپرسید میتونم کنارت بشینم؟؟ وچند پیام رو برام بخونی؟؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:  Ethical Issues in Cyberspace and IT Society
 برای مشاوره در زمینه مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۳:۳۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)