مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
کمرویی کودکان یکی از دغدغه های مهم والدین است. در مورد این عارضه باید گفت این کودکان اغلب متعلق به پدر و مادر کمرو هستند. به این دلیل که مانند سایر موضوعات ارثی مانند رنگ چشم و قد و هیکل، کمرویی هم میتواند به ارث برسد. کمرویی کودکان از آن جهت برای پدران ومادران اهمیت دارد که تاثیر مستقیمی در فعالیت های ومشارکت های فردی و اجتماعی کودک میگذارد. کودکان بعد از شش ماهگی قدرت تشخیص افراد را پیدا میکنند که البته در این ایام کمرویی طبیعی است ولی باید مراقب بود که این موضوع پایدار نشود و ادامه پیدا نکند.
خانواده از همان ابتدا باید به فکر این موضوع باشد چرا که این کودک باید در آینده وارد جامعه بشود و باید از پس مشکلات خود بر بیاید. از این رو استفاده از مشاوران مجرب در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است. مشاوره خانواده آویژه با داشتن مشاورانی با تجربه در بهبود تربیت کودک میتواند کمک شایانی به خانواده کند.
بیشتر بخوانید: از روانشناسی کودکان پیش دبستانی چه میدانید ؟
تعریف کمرویی کودکان
تعریف کمرویی کودکان از نظر روانشناسی به حالتی گفته میشود که کودک ترجیح بدهد که مدام کارهای خود را به تنهایی و بدون حضور دیگران انجام بدهد و کمتر در حضور دیگران ظاهر بشود. در سنین ابتدایی یعنی بین سن یک تا دو سال شخصیت کودک شکل میگیرد و از این به بعد کودک باید با کودکان هم سن خود راه تعامل را آغاز کند. تعریف کمرویی کودکان از دید الگوی رفتار شناسی یک الگوی طبیعی است چرا که کودک در مواقع لزوم مثل ترس و اضطراب از خود نشان میدهد.
در این کودکان به نوعی یک نوسان برای ارتباط یا عدم ارتباط با افراد و جامعه وجود دارد. این کودکان در ابتدا برای برقراری ارتباط نیاز به زمان دارند تا بتوانند بر کمرویی خود غلبه کنند. خانوادهای این کودکان باید مهارت لازم برای برخورد با چنین مواقعی رو داشته باشند، چرا که بدون داشتن مهارت لازم موجب بوجود آمدن هنجاری جدید در کودک میشود. به همین جهت خانوده باید از مشاوره روانشناسی بهره ببرند.
بیشتر بخوانید: روش های صحیح آموزش کودکان چیست ؟
علائم کمرویی کودکان
علائم کمرویی کودکان احساسی دو سویه است. احساسی مرکب از دو حس مانند اضطراب و خجالت. در این نوع کودکان علائم مشترکی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. مهمترین علائم کمرویی کودکان عبارت است از:
عدم تمایل برای برقراری ارتباط با دیگران: کودکان کم رو در ارتباط برقرار کردن با مشکل اساسی روبرو هستند. البته ممکن است این عدم برقراری ارتباط به دلیل خجالتی بودن کودک باشد اما اگر این حالت ادامه دار بود باید با نگاه ویژه ایی به آن پرداخته شود.
درون گرا هستند: از مهمترین مشکلات این کودکان عدم مهارت لازم برای فعالیت های اجتماعی است. این نقص میتواند یک حس خجالت و کمرویی پدید بیاورد و کودکان را به یک حس دورن گرایی سوق بدهد.
فرار از مشکل بجای حل آن: در این کودکان اضطراب کاملا مشهود است. بطوریکه درمواجهه با شرایط نا آشنا به جای رفع مشکل با اضطراب و حتی با توجه به دارا بودن مهارت های لازم بدون ابراز آنها از مسئولیت خود شانه خالی میکنند.
بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۸ ساله
ابتلا به کمرویی کودکان
ابتلا به کمرویی کودکان حاصل ارتباط نادرست با مسائل اجتماعی در مراحل ابتدایی رشد است. از نظر روانشناختی عواملی مانند حس تحقیر شدن، عدم داشتن عزت نفس، عدم داشتن مهارت های لازم، تبیه بدنی در سنین کودکی از موارد ابتلا به کمرویی کودکان میباشد. در دیدگاه روانشناختی ضمن مطالعه بر مراحل شکل گیری شخصیت کودک، حالت انفعالی داشتن در کودکان کمرو زیاد دیده میشود. کمرویی توجه غیر عادی و مضطربانه به خود در یک موقعیت است.
کم رویی کودکان پدید هایی گسترده و متنوع است. نتیجه اجرای مقادیری از پارامترهای ابتلا کودکان کمرو در آمریکا و چین حاکی ازآن است که کودکان چینی به طور قابل توجهی از کودکان آمریکایی کمرو تر هستند. در مواردی کودک قادر به ارتباط با دوستان خود نیست و احساس میکند از دوستان خود جداست و احساس تنهایی میکند. احساس تنهایی هم خود یک اختلال شخصیت است که برای رفع آن باید راهکاری اندیشید. پس این کم رویی باعث بروز اختلالات دیگر در کودک میشود.
بیشتر بخوانید: راه های درمان اضطراب کودکان و نوجوانان
مشکلات کمرویی کودکان
مشکلات کمرویی کودکان اگر در سنین و مراحل ابتدایی رشد آنها و مسیر بزرگ شدن مرتفع نشود باعث بروز مشکلات بعضا غیر قابل درمان میشود. به طوریکه این کودکان باید در ابتدای مراحل رشد مهارت های لازم برای ورود به اجتماع را کسب کنند و توانایی حل مشکلات و پذیرش مسئولیت را دارا باشند. مشکلات کمرویی کودکان در همان سنین کودکی خلاصه نمیشود بلکه هر چقدر کودک مراحل زندگی را پشت سر میگذارد و بیشتر وارد روابط اجتماعی میشود این مشکلات و کمبود ها هم خود را بیشتر نشان میدهند.
نقش خانواده در کنترل این عارضه و اختلال تعیین کننده میباشد. خانواده با کسب مهارت های لازم در برخورد با چنین کودکانی باید مانع این بشوند که این اختلال در کودک پایدار بماند. قطعا اگر خانواده در همان ابتدا متوجه بروز این رفتار از کودک بشوند با انتخاب مسیر درست زیر نظر مشاور میتوانند در رفع این اختلال به کودک خود کمک کنند.
بیشتر بخوانید: بهترین روش آموزش کودکان
درمان کمرویی کودکان
درمان کمرویی کودکان که این اختلال و مشکل رو دارند میتواند در آینده کودک نقش مهمی داشته باشد. فرض کنید کودک کم رو در آینده به خاطر این کمبود نتواند موقعیت اجتماعی پیدا کند و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد. برای درمان کمرویی کودکان میتوان از راهکارهایی استفاده کرد و به او در رفع این مشکل کمک کرد.
برای کودک موقعیتهایی رو بوجود بیاورید که بتواند با همسن و سالهای خود تعامل کند و بتواند خواسته های خود را به آنها اعلام کند.
در این موقعیتها به کودک خود راه تعامل و ارتباط برقرار کردن با دیگران را آموزش بدهید.
در هر موقعیتی به کودک خود اجازه بدهید اظهار نظر کند.
در هر زمانی که لازم بود کودک خود را با موقعیت های جدید آشنا کنید.
به کودک خود مسئولیت بدهید و تشویق کنید آن مسئولیت رو انجام بدهد اما اگر به هر دلیل در انجامش نقص داشت به هیچ وجه کودک خود را با سایرین مقایسه نکنید.
تشخیص کودکان کمرو و خجالتی
برخی ویژگی های بالینی در کودکان کمرو در مقایسه با کودکان دیگر به راحتی قابل تشخصی است. از نظر زیستی هم این موارد قابل تشخیص هستند. در این ارتباط میتوان به تند شدن ضربان قلب، سرخ شدن چهره، به علت توجه زیاد بخود تنش عضلانی زیاد، اختلال در تنفس اشاره کرد. همچنین برخی از ویژگی ها نظیر گریه کردن، فرار از غریبه ها، مدام در آغوش پدر یا مادر ماندن را میتوان مشاهده کرد. خود توجهی در مواردی ممکن است غافل شدن از محیط باشد مثل مشغول شدن با وسایل خود. پدیده کمرویی کودکان به عنوان یک معلولیت اجتماعی اگر در موقع خود تشخیص ودرمان نشود میتواند آثار نامطلوبی درآینده به همراه داشته باشد.
در بسیاری از مواقع استعداد سرشار کودک میتواند پشت این کمرویی پنهان باشد که این مورد میتواند درآینده موجب بروز تنش و ترس عمومی بشود. و همین امر باعث شود که هیچ فعالیتی از خود نشان ندهد و بصورت مستقیم سطح عملکرد کودک به سطح پایینی برسد.
بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۹ ساله دختر و پسر
ویژگی های کودکان کمرو
کودکان کمرو اغلب دچار افسردگی و اضطراب هستند و در برقرای ارتباط موثر با همسن و سالهای خود ضعف دارند. در کودکان کمرو به سبب ترس همیشگی از غریبه ها و اینکه اگر این حالت پایدار بماند به تدریج باعث بروز زمینه ایی میشود که کودک از هر موقعیت تازه و جدیدی ترس داشته باشد و نتواند خود را با آن شرایط منطبق کند.
کودکان کمرو سهم زیادی در گروههای خود ندارند و حضوری غیر فعال در این گروهها پیدا میکنند. گرچه به خاطر ذات ترسو بودن و تبعیت بی کم و کاست از طرف گروه طرد نمیگردند ولی غالبا مورد کم توجهی قرار میگیرند. به دلیل اینکه به خاطر ترس با افراد تعاملی ندارد و افراد هم با او کمتر صحبت میکنند. کمرویی کودک باعث میشود علی رغم داشتن توانایی فردی یا حتی علمی بسیار بالا نتواند رهبری گروهی را برعهده بگیرد در حالی که رهبری گروه یا اجتماع میتواند در رشد اجتماعی فرد نقش بسزایی داشته باشد.
نقش تربیت کودکان کمرو
کمرویی در خانواده های تک فرزند و بعضا در فرزند اول بیشتر نمایان است. بخصوص خانواده هایی که مهارت لازم برای رفع مشکل کمرویی کودک را ندارند باعث تشدید این موضوع و یا حتی زمینه بروز مشکلات و اختلالات دیگر در کودک خود میشوند.به همین دلیل تک فرزندها و فرزند اول بیشتر خود را با بزرگترها همانند سازی میکنند و این خود زمینه بروز مشکلات دیگر را فراهم میکند.
اعمال فشارهای روانی به کودک برای برطرف کردن نیازهای غیر ضروری از طرف والدین میتواند زمینه کمرویی در کودک را تشدید کند.این کودکان وقتی وارد مدرسه میشوند تمایل زیاد دارند با معلم خود ارتباط برقرار کنند تا با همکلاسی های خود که اگر این مشکل از طرف خانواده یا معلم مرتفع نشود میتواند درآینده باعث تخریب شخصیت اجتماعی کودک بشود. اظهار نگرانی مدام در مورد کودکان کمرو از طرف پدر ومادر هم میتواند برعکس عمل کند و به جای حل این اختلال موجب تشدید کمرویی کودک بشود.
بیشتر بخوانید: روش های تقویت خلاقیت برای کودکان
سوالات متداول
آیا کمرویی کودکان یک اختلال محسوب میشود؟
کمرویی در کودکان یک اختلال شخصیت است که اگر در مراحل ابتدایی رشد تشخیص و درمان نشود موجب بروز مشکلات زیاد در آینده میشود.
آیا خانواده به تنهایی میتواند کمرویی کودک را درمان کند؟
در مرحله اول باید این اختلال تشخیص داده شود که این مهم باید توسط مشاوران خانواده صورت گیرد و خانواده هم باید در طول مدت درمان مشارکت داشته باشد.
آیا کمرویی کودک قابل درمان است؟
بله قطعا اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود و با بهره گیری از روش های درمانی به راحتی این کمرویی قابل درمان است.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:Children and shyness 
 برای مشاوره در زمینه راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۰:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عوارض خودارضایی و روش های ترک آن

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
خود ارضایی لذت جنسی بدون شریک جنسی و به تنهایی است. خودارضایی از دوران بلوغ آغاز میشود و قبل از بلوغ خود تحریکی شروع میشود. حتی کودکان در سنبن سه سالگی هم خود تحریکی دارند. حس کنجکاوی کودکان باعث میشود که با آلت تناسلی بازی کنند و به این لذت جنسی پی ببرند. خود تحریکی در دوران کودکی منجر به ارگاسم نمیشود و فقط در حد یک لذت کوتاه تمام میشود. اما در دوران شکل گیری هورمون ها خود تحریکی شدت پیدا کرده و در دوران بعد از بلوغ تبدیل به عمل استمنا( در مردان) واستشها (در زنان )میشود. میتوان گفت همه مردان جلق زدن را تجربه کرده اند. و زنانی که قوای شهوانی بالایی داشته با لمس و نوازش ارگانهای تناسلی خود را ارضا نموده اند. در زنان نوازش منطقه کلیتوریس و اطراف واژن  باعث تحریک و ارضا میشود.
خود ارضایی در مردان نیز با خود تحریکی از طریق دست و آلت تناسلی آغاز شده و به همین ترتیب به ارگاسم ختم میشود. اما مردانی هستند که به سکس آنال (مقعدی) تمایل دارند که در اینصورت برای خود ارضایی، ابتدا با دست خود تحریکی نموده و برای ارضا از اشیا خارجی استفاده میکنند. البته میان بانوان نیز سکس آنال رواج دارد. برخی تماس آلت با شخص دیگر بدون دخول را هم استمنا میدانند. آیا این روش یک اختلال جنسی است؟ پیشنهاد مراکز مشاوره خانواده: ابتدا خانواده ها یی که جوان مجرد در خانه دارند مشاوره روانشناسی بگیرند. سپس برای آگاهی یافتن از ماهیت جلق زدن مشاوره اختلالات جنسی و مهارت های زندگی داشته باشند. چون علاوه بر جلق زدن ممکن است جوان ما اختلال جنسی خاصی داشته باشد که لازم است درمان شود. اختلالاتی که قابل کنترل نیستند.
احکام خود ارضایی
احکام خود ارضایی برای زنان و مردان تفاوت دارد. و حکم حاکمان نیز متفاوت است. اگر احکام خود ارضایی را از نظر اسلام بخواهیم از پیامیر اسلام نقل شده،  کسی که جلق میزند ملعون است. از نظر شیعه، امام جعفر صادق استمنا را در حد لواط میدانند. اگر احکام خود ارضایی را از نظر فقها بخواهیم گناه کبیره است. اما برای کنیزان استمنا ممانعت ندارد.
عوارض خودارضایی
عوارض خود ارضایی از نظر جنسی عدم تشکیل خانواده است. کسی که ازدواج میکند بخصوص مردان بیشتر به خاطر این است که تمایلات جنسی شان بخوبی ارضا شود. استمنا باعث میشود یکی از اهداف ازدواج کمرنگ و حتی بیرنگ شود. دیگر اینکه اگر مسلمان است احساس گناه میکند. احساس گناه بد تر از گناه کردن است. از دیگر عوارض خود ارضایی این است که لذت بیشتری دارد. چراکه هر کس با نقاط تحریک پذیر خود بیشتر آشناست و بموقع و بخوبی ارضا میشود. همین باعث میشود با همسر یا با کس دیگر نتواند تعامل جنسی خوبی داشته باشد. البته نگران نباشید چون با مراجعه به روانپزشک این مشکل حل میشود. دیگر اینکه باعث میشود در کنترل ادرار و انزال مشکل ایجاد شود. برخی اعتقاد دارند که خود ارضایی سبب سرطان پروستات میشود. در حالیکه اگر هنگام استمنا نگذارند آب منی خارج شود دچار سرطان پروستات میشوند.
اگر خود ارضایی همراه با تقویت جسمانی نباشد دچار ضعف جسمی خواهد شد. در لحظه ارگاسم بدن بایدصاف و کشیده  باشد وگرنه تناسب بدن به هم میریزد. شکم برامده شده و پشت قوز پیدا میکند. زانو اگر خم باشد ممکن است به مرور زمان رگهای پشت پا سفت شده و دچار گرفتگی شود. استمنا و استشها چون لذت بیشتری دارد زود به زود انجام میشود. چون آب منی سرشار از ویتامین  ث است و بیشتر ریز مغذی ها در مجاورت این ویتامین جذب میشوند بدن ضعیف میشود. پس باید از نظر ویتامین و املاح خود را تقویت کنید. این عمل اعتیاد آور است . اگر در اثر خود ارضایی دچار عدم کنترل ادرار شده اید مجرای خروج ادرار را ورزش دهید. هنگام ادرار با عضله های آلت، ادرار را متوقف کنید سپس آن را رها کنید. با تکرار این عمل تا حدی این عارضه  درمان میشود.
خودارضایی مردان
خود ارضایی مردان به دو صورت ۱- خود تحریکی آلت و ارضا ۲- به صورت آنال مقعدی میباشد. در مورد اول اگر بدون لوسیون های مخصوص انجام شودآلت در اثر خشکی آزرده میشود. در این صورت انزال با مشکل مواجه میشود. خود ارضایی مردان در عدم کنترل انزال، ادرار و منی نقش دارد. از طرفی ممکن است تمایل به زن را در آنها بکاهد و در زناشویی مشکل بوجود بیاورد. این عمل خیلی لذت بخش بوده و اعتیاد آور است. در صورت تعدد ممکن است سوزشی در ناحیه تناسلی احساس کنند. این سوزش با بیماری سوزاک تفاوت دارد. بیماری سوزاک فقط در اثر مقاربت دو نفر ایجاد میشود. و یک بیماری سرایت کننده ویروسی است.
نوع دیگر که مقعدی میباشد، مرد بعد از تحریک مقعد در آن شیی فرو میبرد. اینکار ممکن است آلودگی و عفونت مقعدی ایجاد کند. البته میدانیم که در این زمان که ازدواج جوانان با مشکلات زیادی همراه شده جوانان مجبور به این عمل هستند. چون ازدواج موقت نیز مشکلات زیادی در پی دارد. از قبیل خرج و مخارج. دادن نفقه در ازدواج موقت اجباری نیست ولی کمتر زنی حاضر است بدون نفقه به ازدواج موقت کسی در آید. جوانان نگران بار دار شدن ، دخالت زن صیغه ای در زندگی آینده و غیره هستند. از طرفی نگرانی برای سرایت بیماری های مقاربتی باعث بالا رفتن آمار خود ارضایی در مردان میشود.
خودارضایی زنان
خود ارضایی زنان با دختران تفاوت دارد. دختر باکره با نوازش مناطق جنسی خود را تحریک و به همین طریق نیز ارضا میشود. خود ارضایی آنال ( مقعدی) در دختران نیز وجود دارد. چون دخترانی که رابطه جنسی دارند برای حفظ پرده بکارت، به سکس مقعدی تن میدهند. در مواقعی که پارتنرشان در دسترس نیست یا با او کات کرده اند اقدام به خود ارضایی مقعدی میکنند. ابتدا خود تحریکی: نگاه کردن به ویدیو های پورن، تجسم حرکات سکس و یا تماس مقعد بادست. سپس از اسباب بازی های جنسی مانند دیلدو و لرزاننده ها برای تحریک و ارضا استفاده میکنند. چون مجرای ادرار زن نزدیک کلیتوریس میباشد زمینه آلودگی ادراری فراهم میشود. اسباب بازی های جنسی چون کاملا استریل نمیشوند اکثرا آلوده هستند. از طرفی چون آب منی داخل رحم را مرطوب و حتی ویتامینه میکند اکثر زنان دچار خشکی رحم میشوند.
خود ارضایی زنان نیز اعتیاد آور بوده و در زنان از تمایل به مرد میکاهد. به طور کلی در روابط زنا شویی چون سکس دو نفره با ملعبه و تماس تمام بدن همراه است باعث آرامش میشود. هربخش بدن دارای سلولهای عصبی و پیام رسان است که به مغز پیام میبرند. در تماس بدن دونفر باهم، سروتنین در بدن بیشتر ترشح شده و باعث زیبایی، نشاط و سرحال شدن مرد و زن میشود.
ترک خودارضایی
ترک خود ارضایی چندان هم دشوار نیست. اول اینکه هیچگاه خود را سرزنش نکنید. احساس گناه نکنید. ذهن خود را رها کرده و بخواهید که در روش زندگی جنسی خود تغییر ایجاد کنید. با افسردگی خود مقابله کنید. فکر کردن به شادی های گذشته باعث ترشح سروتنین میشود. ترک خود ارضایی با افسردگی سخت تر است. شاد باشید و از ذهنتان به آرامی کمک بگیرید حتما موفق خواهید شد. یکی دیگر از راه های ترک، سکس کردن با یک پارتنر است. این کار را سعی کنید تکرار کنید. محدود به سکس نباشید بلکه با او در بیرون ازخانه جشن بگیرید، قدم بزنید و سفر کنید. مشاوره با روانشناس بسیار مفید است. برای شما تندرستی و سلامت آرزومندیم.
سوالات متداول
مراحل ترک خود ارضایی چیست؟
ابتدا مشاوره و در کنار آن افزایش نشاط روحی و ذهنی، اقدام به دوست شدن با جنس مخالف، استفاده کردن از عواطف و همراهی جنس مخالف، فکر کردن به لحظه های پیروزی و شاد زندگی در گذشته و سکس کردن با جنس مخالف.
چگونه میتوان بر نشاط خود افزود؟
حتما دوش آفتاب بگیرید. با زوج خود حتی اگر تمایلی به سکس ندارید هم آغوش شوید. مهمانی بدهید و به مهمانی بروید. جلوی خنده خود را نگیرید. مرتب ورزش کنید
هورمون های ضد افسردگی چه هورمون هایی هستند؟
سروتنین: با فکر کردن به چیروزی ها و شادی ها ترشح میشود و افتاب گرفتن باعث تولید ویتامین دی و در نتیجه ترشح سروتنین میشود. ۲- اکسی توسین: در اثر آغوش گرفتن ترشح میشود. ۳- اندروفین: با خندیدن زیاد ترشح میشود. میتوانید فیلم کمدی ببینید یا با دوستان شوخ طبعتان معاشرت کنید. ۴- دوپامین نیز به همین ترتیب. با تقویت جسمی خود با پروتئین، منیزیم، ویتامین ب۶ و ویتامین دی باعث ترشح دوپامین در بدنتان شده و برای خود شادی و نشاط به ارمغان بیاورید.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال جنسی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Stopping smoking shortly before surgery and … 
 برای مشاوره در زمینه عوارض خودارضایی و روش های ترک آن
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های عاشق شدن چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
نشانه های عاشق شدن این است که احساس نیازبه دوست داشتن و دوست داشته شدن میکنید. بیقرار دیدار و صحبت کردن با معشوق هستید. اگر تمام روز در کنار شما باشد بازهم خلا روحی شما پر نمیشود. حس شما نسبت به زندگی تغییر میکند. به اجزای طبیعت علاقه مند میشوید. چون عشق در بدن باعث تولید اکسی توسین میشود در ظاهر شما نیز تغییراتی حاصل میشود. از همیشه زیباتر میشود و احساس میکنید قلبتان رئوف تر و حساس تر شده است. با عشق نگاه نوع نگرش شما به زندگی تغییر میکند.  به هر حال نشانه های عاشق شدن زیبا و قوی هستند.
برای شما که میخواهید بدانید فرزندتان، خواهر یا برادرتان عاشق است یانه؟ نشانه های عاشق شدن را میگوییم: !- بیشتر اوقات خود را به خواب میزند تا دررویا فرو رود. ۲- آرام تر و صبورتر برخورد میکند اما به حرفهای شما عمیق گوش نمیکند. ۳- حواسش پرت است. ۴- در کارها و درسهایش افت کرده است ۵- سر در گم است ۶- احساس آرامش و امنیت بیشتری میکند. اما برای مطمئن شدن بهتر است به مشاوره خانواده بروید و مشاوره روانشناسی عشق بگیرید.
اولین نشانه های عاشق شدن
اولین نشانه های عاشق شدن این است که احساس میکنید چیزی در زندگی کم دارید. اما وقتی او را میبینید پر میشوید. یکی دیگر از اولین نشانه های عاشق شدن این است که به علایق او علاقه مند میشوید. مثلا  او نقاشی میکشد یا ویولن میزند. شما در گذشته نسبت به این موارد بی تفاوت بوده اید. ولی الان هر جا نقاشی میبینید عمیق نگاه میکنید. یا به شنیدن آهنگهایی که با ویولن نواخته میشوند گوش میدهید. حتی وقتی ساز ویولن را پشت ویترین ببینید می ایستید و تماشا میکنید. یکی دیگر از اولین نشانه های عاشق شدن این است که تمام روز به او و کارهایش فکر میکنید و ممکن است برای خانواده و یا دوستتان با لذت تعریف کنید. وقتی اورا میبینید با وجود اینکه آرامش دارید دچار هیجان هم میشوید. به رویای باهم بودن فرو میروید. او را خیلی زیباتر و برتر از خود میدانید.
نشانه های عاشق شدن پسران
 نشانه های عاشق شدن پسران با احساس تملک و بقول معروف غیرتی شدن نسبت به معشوق ظاهر میشود. معمولا کم حرف تر میشوند. آرام هستند. به دنبال گوشه دنجی میگردند برای فرو رفتن در رویاهایشان. در عین حال که حوصله شنیدن حرف های روزمره را ندارند به مادر خود محبت بیشتری میکنند. شبها دیرتر میخوابند. لاغرتر میشوند. روش زندگیشان کمی تغییر میکند. مثلا از نظافت خانه یا دیزاین لوازم منزل با ملایمت ایراد میگیرند. از دیگر نشانه های عاشق شدن پسران این است که کمتر بیرون میروند. روزها به بهانه خواب در رختخواب هستند ولی نمیخوابند. وقتی وارد اتاقشان میشوید گارد میگیرند یعنی مزاحم نشوید.
نشانه های عاشق شدن دختران
نشانه های عاشق شدن دختران با هیجان در رفتارشان مشخص میشود. آنها اگر رابطه داشته باشند خیلی خوشحال به نظر میرسند در غیر اینصورت تمایل دارند بیشتر بیرون بروند. به مکانی که احتمال دیدار اتفاقی پسر دلخواهشان میرود. اگر هم رابطه داشته باشند ساعت های مشخصی می خواهند بیرون بروند. تفاوت در ساعات خاص است. دختری که رابطه ندارد هنگام دلتنگی و بدون برنامه ریزی بیرون میرود. اما دیگری از ساعاتی قبل یا روز قبل با خانواده هماهنگ میشود. اما هنگام بیرون رفتن ساعاتی جلوی آینه به ظاهر خود میرسد. دختری که رابطه دارد سرخوش و زیبا با غرور راه میرود.
دختری که رابطه ندارد مدام از ظاهر خود ایراد میگیرد. خاموش تر و آرام تر رفتار میکند. زمان بیرون رفتن اوبدون برنامه ریزی است. در منزل مدام جای مبل ها و وسایل خانه را عوض میکند. بیشتر از قبل آهنگ گوش میکند و البته آهنگهای عاشقانه. برخی اوقات حلقه اشک در چشمانش دیده میشود در خود فرو میرود و گهگاهی آه میکشد. به معشوق که میرسد سر به زیر با نگاهی زیر چشمی رد میشود. برخی دیگر نیز به عاشق شدن خود امیدوارتر هستند. دخترانی که اعتماد به نفس دارند و همیشه موقعیت خود را با احساساتشان وفق میدهند. دخترانی که اعتماد به نفس دارند معمولا زودتر به خواسته هایشان میرسند.
نشانه های عاشقی
نشانه های عاشقی بطور کلی تغییر رفتار محسوس است. برخی رنگ پریده میشوند. برخی دیگر سرخوش و سرحال. برخی در خود فرو میروند برخی به بیرون رفتن علاقه نشان میدهند. برخی بیشتر به ظاهر و آراستگی و پیراستگی خود میرسند (پسرها لباس میخرند به موهایشان میرسند و به مد روز پیرایش میکنند.دخترها آرایش میکنند حتی در خانه، رنگ لاک ناخنشان را عوض میکنند و به نظافت خانه اهمیت بیشتری میدهند). از نشانه های عاشقی تمایل به کارهای هنری در دختران و تمایل به نواختن ساز در پسران است. برخی پسران به کلاس های زیبایی اندام میروند و برخی متاسفانه به دخانیات تمایل پیدا میکنند. دختران به کلاس های هنری میروند تا در زندگی با معشوق نمایی بهتر داشته باشند.
برخی دیگر ظاهر خود رها میکنند. پسران ریش هایشان بلند میشود دیرتر به آرایشگاه میروند. لباس هایشان را معمولی و اتفاقی انتخاب مبکنند. دختران موهایشان کمی به هم ریخته میشود. زیر ابرو نمیچینند و در مواقعی دیرتر دوش میگیرند.آنها هم در انتخاب لباس کمتر دقت میکنند. کمتر به مهمانی میروند و اگر مهمان بیاید بیشتر در اتاق خودشان هستند تا با مهمانان. دختران با دوستانشان در مورد عشقشان حرف میزنند و برخی اوقات برای بزرگنمایی از معشوقشان در مورد او دروغ میگویند. پسران کمتر حرف میزنند.
 نشانه های عاشق شدن واقعی
نشانه های عاشق شدن واقعی شدید تر و عمیق تر است. برخی شدیدا ناامید هستند و غم هایشان سنگین تر است ( وقتی رابطه ندارند) برخی دیگر هیجان زیادی در رفتارشان دیده میشود. اما نکته مهم این است که وقتی دو نفر فکر میکنند عاشق هم شده اند نباید به این شیفتگی اعتماد کنند. عشق چند نوع است. عشق  جوانی: در این عشق هردو میخواهند در کنار هم باشند. تفریح کنند و نیازهای عاطفی و در حد معقول جنسی یکدیگر را مرتفع کنند. در واقع میتوان گفت کشش نسبت به جنس مخالف است همراه با تفریح و خوشگذرانی. یک نوع دیگر عشق فواره ای است. عشق فواره ای اولش سرشار از دلتنگی، عاشقی و هیجان فراوان است اما مانند فواره همانقدر که تند آغاز شده و بالا میرودهمانقدر نیز زود فروکش میکند.
نشانه های عاشق شدن واقعی به مرور زمان مشخص میشود. دو نفر که با عشق و علاقه با هم آشنا میشوند اگر به تفاهم و همدلی بیشتر رسیدند عاشق هستند. اگر به مرور زمان پیوندشان محکمتر شدو عشقشان هدفمند شد میتوان گفت به عشق واقعی دست پیدا کرده اند. اما اگر روز به روز از شدت عشقشان کاسته شد و از هم فاصله گرفتند مشخص میشود عشق آنان از روی احساسات زودگذر بوده است. آنها هر روز از یکدیگر گله خواهند کرد. یکدیگر را به دروغ، تظاهر، بی وفایی و صفات نه چند خوب محکوم خواهند کرد. اما عشق واقعی هر روز فاصله ها را کمتر میکند. نقاط مشترکشان افزایش پیدا میکند و غرق در شور و نشاط خواهند شد.
سوالات متداول
آیا در عشق واقعی هم باید هم کفو بود؟
مسلما بله کفو هم بودن یعنی هم طراز بودن از نظر فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و خانوادگی. هم کفو بودن یکی از نشانه های عشق واقعی است که به آن دوام و ماندگاری میبخشد.
تفاوت سنی در عشق واقعی چه جایگاهی دارد؟
تفاوت سنی نیز در زیر شاخه کفو بودن قرار میگیرد. در نظر بگیرید یک جوان بیست ساله چه خواسته هایی دارد، با چه چیزهایی تفریح میکند، ورزش و کارهای هنری و فرهنگیش به چه گونه است و فردی چهل ساله به چه گونه. مسلما این دو نمیتوانند خلا های زندگی یکدیگر راپر کنند.
در عشق واقعی هم خیانت شکل میگیرد؟
ممکن است کسی که عاشق است تنوع طلب باشد و با وجود شدت علاقه بازهم خیانت کند ولی در زمره عشق واقعی قرار نمیگیرد. چون در عشق واقعی،  شخص بیشتر در ایجاد شادی برای معشوق تلاش میکند تا خود. البته خود نیز از تفریحات سالم و خوب بهره میگیرد ولی همیشه معشوقش را در فکر و نظر خود دارد.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ابراز عشق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:۱۱ signs that you’re falling in love, according to science 
 برای مشاوره در زمینه نشانه های عاشق شدن چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۲:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چه عواملی باعث شکست عشقی دختران می شود؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شکست عشقی دختران عمیق است . زیرا دختران بیشتر با عشق، احساسی برخورد میکنند. آنها وقتی عاشق میشوند تمام روح و ذهن خود را با معشوق پر میکنند. احساس نیاز به دیدار و هم کلامی در آنها به اوج خود میرسد. هنگام شکست این خلا کمتر پر میشود. در نتیجه بیقرار میشوند. احساس شکست در به دست آوردن باعث میشود با تمام قوا تلاش کنند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. اما هر چه پیش میروند نا امید تر میشوند. البته برخی نیز با مشاوره و مهارت های زندگی ممکن است بتوانند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. شکست عشقی دختران اگر ترمیم نشود اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد. عزت نفس آنها نیز زیر سوال میرود چون میخواهند این شکست را باانتخاب جایگزین جبران نمایند. متاسفانه در این کار عجله میکنند. آنها در این زمان کم نمیتوانند انتخاب خوب و درستی داشته باشند.
شکست عشقی در واقع یعنی عشق یکطرفه. علاقه ای که از یک طرف بسیار شدید است و طرف مقابل به این علاقه بی توجه است. یا علاقه ای که بین دوطرف بوده و بعد از مدتی از بین رفته است. به حدی که طرف مقابل دیگر حتی دوست ندارد با او همکلام شود. اینگونه پیوندهای عاطفی از چند جنبه قابل بررسی هستند. به هر حال برای دختری که نتوانسته محبتی را جلب کند شکست محسوب شده و بر اندوه او افزوده میشود. عامل شکست عشقی دختران همان روح عاطفی است که در اثر احساسات عاطفی و نه عقلانی آنها را آزار میدهد. بهتر است در اینگونه مواقع به یک مشاوره خانواده مراجعه کنیم. بهتر است راه های رها نمودن دل از این عشق یکطرفه را با کمک مشاوران طی نماییم. اگر روح خود را به درستی ترمیم ننماییم این حس و عواقب آن در آینده دامنگیرمان خواهد شد.
دلایل شکست عشقی دختران
دلایل شکست عشقی دختران در اثر چند فاکتور صورت میگیرد: ۱- دختران به دلیل نیاز عاطفی طالب عشق دو طرفه هستند. آنها در عشقهای یک طرفه احساس شکست میکنند. ۲- احساس مالکیت. احساس مالکیت و تعلق باعث میشود پسران حس کنند در بند و گرفتار شده اند و سعی میکنند خود را از این حس اسارت برهانند. ۳- بوجود آمدن توقع. دختر در مقابل کنش هایش توقع واکنش متقابل دارد. ۴- رمانتیک بودن. دختر دوست دارد رفتار رمانتیک پسر دائمی و همیشگی باشد. ۵- حساس میشوند.
توقع دختران برای وفاداری شدید. دختران با روحیه حساسی که دارند نمیخواهند معشوقشان مورد توجه جنس مخالف یاشد. ۶- بوجود آمدن شک و داستان پردازی. آنها نگران جایگزین کردن هستند و ذهن داستان پرداز به آنها امکان میدهد تا بتوانند داستان خیانت در سر بپرورانند بیشتر دلایل شکست عشقی دختران عدم آگاهی از روانشناسی عشق است آنها چون کمال گرا هستند در نتیجه طالب عشق بی کم و کاست هستند.
یکی دیگر از دلایل شکست عشقی دختران دلبستگی نا ایمن است. کودکانی که با فقدان یکی از والدین مواجه بوده اند ذهنیت تکراری پیدا میکنند. یعنی همیشه نگران ترک شدن از سوی کسانی هستند که به آنها دلبستگی دارند. در واقع به دلیل شکست عاطفی که در کودکی با آن مواجه شده اند در دام الگوی تکراری می افتند. احساس نا امنی و ترک شدن در پیام های ترانسمیتری و پیام رسان مغز تکرار میشود. این پیامها از سوی هیپوکامپوست که مرکز پیام رسان عاطفی است مدام مخابره میشوند. یکی دیگر از دلایل ناامنی الگو برداری از اطرافیان میباشد. کسانی که در اطراف او با شکست عشقی مواجه شده اند. شکست به دلیل ابراز عشقی دروغین و مورد ترک واقع شدن دختری از دوستان یا اقوام.
عوارض شکست عشقی دختران چیست؟
عوارض شکست عشقی دختران :
افسردگی: دختری که بیشتر روزش را با عشقش میگذراند اکنون جای خالی او را حس میکند. او برایش سرگرم کننده بود اکنون او را هیچ چیز سرگرم نمیکند.
سرخوردگی: او احساس میکند مقبول واقع نشده و چیزی در وجودش برای جذب پسر کم دارد.
بدبینی: نسبت به جنس مخالف بدبین میشود
حس انتقام: او همه پسرها را منفی میداند و با هرکس صحبت میکند از نامردی و بی احساسی پسرها میگوید.
تغییر شخصیت: او بعد از رنج های زیادی که برای ترک عادت خود میبرد تغییر شخصیت میدهد. او دیگر نمیخواهد مورد سواستفاده قرار بگیرد بلکه میخواهد سو استفاده کند.
نا امیدی از زندگی و حتی اقدام به خودکشی
اختلال هراس عشقی: از هر وابستگی عاطفی میترسند.
کاهش توان جسمی و روحی: پرخاشگری و افسردگی، تحلیل رفتن قوای جسمی، ضعف بینایی و ریزش مو
از عوارض شکست عشقی دختران احساس گناه است. دیگراینست که آنها همیشه نیمه گمشده ای دارند. به دنبال او هستند و جذب محبت های جنس مخالف میشوند. میخواهند دوباره لحظه های قشنگ عاشقی برایشان تکرار شود. در برخی نیز به صورت افسردگی نهان میماند و این حس به صورت های مختلف مانند افسردگی پس از زایمان یا در برخورد با مشکلات زندگی بروز میکند.
عبور از شکست عشقی دختران
عبور از شکست عشقی دختران زمان بر است. اگر کسی در اطراف شما دچار شکست شده بهتر است او را دلداری ندهید. به جای این کار حتما او را به یک مرکز مشاوره برده و بگذارید راه درمان را طی کند. اگر او در کلاس های مختلف ثبت نام میکند یا دوستان جدید میگیرد گمان نکنید حال دل او خوب است. او به دنبال راهی برای التیام درد خویش است. بهترین راه سرگرم کردن او موسیقی است. چون عشق و موسیقی از یک جنس هستند بهتر میتوانند جایگزین هم شوند. راه دیگر انس گرفتن با یک حیوان خانگی است. پرورش گل کمک خوبی به فراموشی است. بهتر است به هیچ عنوان تا فراموش کردن معشوقه سابق به دنبال جایگزینی برای او نباشید. عبور از شکست عشقی دختران صبوری و تحمل میخواهد. تغییر روش زندگی یا لایف استایل مفید است. استفاده از مدیتیشن و ریلکسیشن و فعالیت در یک مرکز خیریه .
زمان شکست عشقی دختران
زمان شکست عشقی دختران را با زمان شروع احساس عشق در دختران آغاز میکنیم. هر دختری از زمان کودکی کشش خاصی نسبت به جنس مخالف دارد. اما زمانی که هیجان عشق در او بوجود می آید بین نه تا ده سالگی است. در این زمان است که تولید و ترشح هورمون های جنسی در دختران آغاز میشود. نگاه ها به جنس مخالف و دوست داشتن و عادت کردن به طور پنهانی و نه البته خیلی جدی شروع میشود. در سنین دوازده تا چهارده سالگی میل به دوست داشته شدن و حتی رابطه جنسی آغاز میشود. و از سنین شانزده تا هجده سالگی نیاز به رابطه عاطفی در دختران پدید می آید. این یعنی آغاز دوران عاشقی. در برخی این عشق به سرانجام میرسد. در برخی نیز به قطع رابطه می انجامد که اگر این کات کردن از طرف پسر باشد برای دختر منجر به شکست عشقی میشود.
میتوان گفت زمان شکست عشقی دختران از سنین پانزده تا بیست و پنج سالگی است. بماند که بانوان آنقدر احساساتی هستند که دیده شده بانوان شصت ساله نیز عاشق شده و واضح است که شکست هم میخورند.( شوگر مامی)
جلوگیری از شکست عشقی دختران
جلوگیری از شکست عشقی دختران شاید به جرات بتوان گفت به والدین بستگی دارد. مراقبت مادر و بخصوص پدر از نیاز عاطفی دخترشان بسیار مهم است. دادن شناخت و آگاهی از نحوه رفتار پسران با دختران. آگاهی دادن از نیاز جنسی پسران که با نیاز عاطفی دختران تفاوت دارد. جلوگیری از شکست عشقی دختران بسیار دشوار است زیرا آنان ممکن است با پسری اصلا رابطه نداشته باشند و دورادور عاشق شوند. پس بهتر است دخترانمان رااز نظر عاطفی اشباع کنیم. آنها باید  دور از هیجانات کاذب باشند تا بتوانند روح سالمی داشته و در مورد جنس مخالف تصمیم درستی بگیرند. مرکز مشاوره خانواده آویژه برای شما و دختران خوب سرزمینمان آرزوی شادی دارد.
سوالات متداول
 آیا دختران در ارتباط خود با جنس مخالف هنگام شکست بایداحساس گناه کنند؟
خیر بلکه باید آنها را از این حس دور کنیم. با منطق به آنها بفهمانیم میل و کشش دو جنس مخالف طبیعی است و نیازی است که در همه موجودات طبیعی و زیستی وجود دارد و گناه نیست.
آیا دختران را پس از شکست از ارتباط بعدی بترسانیم؟
خیر بلکه با آرامش از آنها بخواهیم از این شکست درس گرفته و در انتخاب بعدی خود با دقت و هوشیاری و مشورت با مشاوران آگاه و خانواده تصمیم درستی بگیرند.
آیا این شکست را با خواستگار دختر درمیان بگذاریم؟
خیر چون رابطه آنها در حد تبادل احساس و عاطفی بوده و گفتن این ماجرا هم باعث شک و تردید داماد آینده شده و هم اعتماد به نفس دختر را پایین می آورد.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع: Top 10 Reasons for Relationship Break-Ups 
 برای مشاوره در زمینه چه عواملی باعث شکست عشقی دختران می شود؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۲:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره تلفنی خیانت

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۴٫۲
۰۴
مشاوره تلفنی خیانت اصولا برای چند منظور انجام میشود . اول احساس تمایل به خیانت در وجود خود . احساس خیانت در پارتنر که ممکن است همسر و یا شریک جنسی شخص باشد . مشاوره تلفنی خیانت فقط برای مسائل جنسی انجام نمیشود . مشاوره تلفنی خیانت ممکن است برای خیانت عاطفی ، خیانت مالی و حتی خیانت اجتماعی صورت بگیرد . مشاوره تلفنی خیانت ممکن است برای کشور و از نظر سیاسی انجام شود که هریک در جای خود بحث برانگیز است . خیانت در جامعه ما در دو نوع خیانت ملی و خیانت عاطفی تعریف میشود . مشاوره تلفنی خیانت میتواند از بحثهای شیرینی باشد که هر کسی علاقه مند به پیگیری باشد . پیش از هر تعریفی اجازه بدهید چیزی بگویم که شاید خیلی کم شنیده باشید . آیا میدانید که کارهایی که بار منفی دارند مانند دروغ و یا خیانت نیاز به هوش خاصی دارند ؟
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
مشاوره تلفنی خیانت
ما سه نوع هوش را به شما معرفی میکنیم اول آی کیو یا هوش تحلیلی دوم ای کیو یا هوش روابط عمومی یا تند وتیز بودن آنی در واکنش به کنشها و سوم سی کیو که به هوش بزهکاری مشهور است .  دزدی ، دروغگویی ، خیانت و این قبیل نیاز به سی کیوی بالا دارند . شما بدون این که متوجه باشید در ضمیر ناخوداگاه خود طرفدار کسانی هستید که سی کیوی بالایی دارند . بیشترین معشوقه ها کسانی هستند که هیجان فرد را برمی انگیزند . شما به فیلمهایی بیشتر نگاه میکنید که در آن خیانت صورت میگیرد . صفحه حوادث روزنامه هاطرفداران بیشتری از صفحه خبرها دارند . با اینهمه چرا همه خیانت نمیکنند ؟ ما به شما میگوییم که همه خیانتکارند اما به نسبت بالا یا پایین بودن سی کیو اقدام میکنند . برخی هم به نسبت قوی بودن یا ضعیف بودن انگیزه شان خیانتکارند .
مشاوره خیانت تلفنی
مشاوره خیانت تلفنی میزان خیانت شما را برای شما روشن میکند . میزان خیانت به خودتان و به خانواده را میتوانید از طریق مشاوره تلفنی خیانت دریابید . خیانت به وقت ، به منابع طبیعی ، به کشور و به خیلی مسائل دیگرازراه مشاوره خیانت تلفنی مشخص میشود . ممکن است شما از کنار خیانتهای زندگیتان ساده عبور کنید . شاید الان ذهن شما به یک علامت سوال بزرگ تبدیل شده باشد . ابتدا میخواهیم یک تعریف کلی از خیانت بکنیم بعد ببینیم هر یک از ما به چه میزان متهم به خیانت میشویم . خیانت در لغت به معنای عهد شکنی است . وقتی ما یک قرارداد تدوین شده میبندیم گسستن هر یک از بندهای آن خیانت محسوب میشود . شما در ازای آزمون راهنمایی و رانندگی گواهینامه دریافت میکنید هر بار که خلاف کنید یعنی خیانت کرده اید .
مشاوره خیانت تلفنی به شما یادآوری خواهد کرد که  شما در ازای عقد نامه خیلی از قراردادها را امضا میکنید . حتی اگر بندی در عقدنامه نباشد و شما به صورت عاطفی و حسی پذیرفته باشید بازهم ملزم به رعایت آن هستید . مشاوره خیانت تلفنی نمیخواهد در شما ایجاد احساس گناه کند . اما یادمان باشد خیانتهایی هستند که قابل بخشش و کوچک هستند اما وقتی تل انبار میشوند نتیجه ناخوشایندی خواهند داشت . مانند قطره های زیبای باران که ممکن است به سیل ویرانگری تبدیل شود . وقتی ما راحت از همسرمان بد گویی میکنیم یعنی یک حس نارضایتی . ما ممکن است این حس را یا سرکوب کنیم و یا آن را به یک گره روحی و ذهنی تبدیل کنیم  . مشاوره تلفنی خیانت به شما خواهد گفت که اگر شما هوش هیجانی بالایی داشته باشید این گره ممکن است تبدیل به خیانت شود .
مرکز مشاوره خیانت تلفنی
مرکز مشاوره خیانت تلفنی هم یک مرکز روانشناسی است برای راهنمایی شما . با زنگ زدن به مرکز مشاوره خیانت تلفنی میتوانید به روح خود کمک کنید . حس خیانت را که ممکن است آرام آرام در وجود شما ریشه بدواند مهارکنید . مرکز مشاوره تلفنی خیانت شما را راهنمایی میکند تا از سی کیو نه برای خیانت بلکه برای ریشه کن کردن خیانت استفاده کنید . مرکز مشاوره تلفنی خیانت به شما خواهد گفت که نق زدن شما در خانه خیانت است . شما نتوانسته اید مدیریت خوبی داشته باشید با نق زدن محیط خانه را متشنج میکنید . اینکار شما ممکن است هوش هیجانی شما و همسرتان را برانگیزد و سبب خیانت یکی از شما شود . یکی از دلایل خیانت جنسی و یا عاطفی زنان و مردان نق زدن همسر است . یکی دیگر از دلایل خیانت نزاع و مجادله دائمی است .
هر یک از ما سازگاری در زندگی را ممکن است با سرکوب اشتباه بگیریم . از بحث دور نشده ایم یکی از دلایل خیانت سرکوب است . سازگاری بسیار پسندیده و خوب است سازگاری با برخی کمبودهای اقتصادی . درحالیکه میبینیم همسرمان نهایت تلاش خود را میکند ، اینده نگر است لازم است سازگار باشیم . وقتیکه برای رسیدن به پیروزی باید تا مدتی سازگار باشیم . اما وقتی که همسر ما فکر اقتصادی خوبی ندارد . کسی که مدام به دنبال گنجهای افسانه ای است که از سقف خانه بر سرش فرود بیاید خیرسازگاری یعنی شکست . یعنی سرکوب تمام آمال و آرزوها . اولین اتفاق خیانت روحی به همسر است . شما حتی با دیدن یک ساختمان مجلل در ذهنتان به همسرتان خیانت میکنید نه خیانت جنسی . شما از اودر ذهنتان به عنوان یک انسان لا ابالی و خیالپرداز یاد میکنید .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین
مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین میگوید شما باید از او بخواهید که به تعهدات خود از نظر اقتصاد خانواده عمل کند . در عمل با به اصطلاح سازگاریتان مهر تایید بر کارهایش میزنید اما در ذهنتان محکومش میکنید این یعنی خیانت . واقعیت را به گونه ای دیگر جلوه دادن . از خود قهرمان سازگار میسازیم و از طرف مقابل یک موجود ضعیف . دوست دارید کسی با شما اینگونه رفتار کند ؟ مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین به شما خواهد گفت سرکوب یا سوپرسیون نادیده گرفتن خودآگاه امیال است . یعنی شما با کنترل خواسته های خود آنها را واپس رانده میکنید . امیال واپس رانده مانند فنری جمع شده عمل میکنند آن را خود آگاه جمع میکنید اما به طور نا خودآگاه عمل خواهند کرد . چون این خواسته ها و امیال در ضمیر نا خودآگاه شما انباشته شده اند منتظر یک تلنگر هستند  .
مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین یک امکان اینترنتی است برای همه . کسانی که میل به خیانت دارند ، خیانت میکنند و یا به آنها خیانت میشود . یادمان باشد ما میتوانیم . این یک واقعیت است نه یک شعار . کافیست ما از هوش وتواناییهایمان استفاده کنیم . البته به جا و به موقع . خیانت در خانواده ابتدا از خیانت ذهنی آغاز میشود . فردی که از نظر عاطفی ، جنسی ، روحی و اقتصادی سرکوب شده در ذهن دچار اختلال میشود . این تکانه های ذهنی به صورت تخیل و رویا بروز میکند . در این رویاها با فانتزی های ذهنی خود زندگی تخیلی را آغاز میکنند . اینجاست که امیال واپس رانده مانند فنری جمع شده بسوی ذهن شلیک میشوند . اکنون شخص در محاصره فانتزی ها و امیال واپس رانده قرار میگیرد . این بحث باز ادامه دارد …
مشاوره خیانت تلفنی آویژه
مشاوره خیانت تلفنی آویژه با کادری مجرب و متخصص در کنار شماست . مشاوره تلفنی خیانت آویژه با استفاده از تجربیات افراد جامعه به شما کمک میکند تا ذهنی آرام همراه با زندگی خوبی داشته باشید . مشاوره خیانت تلفنی آویژه مشاور شماست تا فرصتهای زندگی شما به مجال موفقیتها تبدیل شوند . اگر هر یک از ما قبل از بروز هرگونه تکانه عملی یا فکری وذهنی مشاوره خانواده  داشته باشیم زندگی آرامی خواهیم داشت . در علم روانشناسی که مطالعه رفتارها است هیچ چیزی صد در صد نیست . انسان هوشمند در محیطهای مختلف بسته به پیشینه درونی ومحیطی رفتار متفاوتی از خود بروز میدهد .   هر شخص با واکنشهای متفاوتی که دارد در دسته و رده خاص خود نیز قرار میگیرد .  بحث خیانت را پی میگیریم و به دنیای مجازی میرسیم . کسی که در محاصره فانتزیها و امیال واپس رانده قرار گرفته استچه خواهد کرد ؟
شخصی که نتوانسته است خواسته های خود را با ازهمسرش دریافت کند در میانه یک چند راهه قرار میگیرد . چون مدیریت او ضعیف است ممکن است همچنان به سرکوب ادامه داده و افسرده شود . چنین شخصی مدام در خود فرو رفته و کمتر ارتباط برقرار میکند ، نظم ندارد یا گریه میکند یا خنده های بیجا . او ممکن است با هیجان بیموقع به مقابله با افسردگی برود . به نیازهای جنسی و عاطفی خود توجه نشان نمیدهد . اومدام احساس میکند چیزی یا کسی در زندگی او باید باشد که نیست . او یا در درون ویا در محیط مدام غرغر میکند . در این موارد مشاوره خانواده تلفنی لازم است . روانشناسی خانواده نیز لازم است . کلینیک مشاوره تلفنی خیانت آویژه آماده است تا شما را با زندگی آشتی دهد . شما با بهره گرفتن از مشاوره خانواده میتوانید افسردگی خود را به نشاط تبدیل کنید .
مشاوره زناشویی
مشاوره زناشویی برای کسانی که احساس میکنند به خیانت تمایل پیدا کرده اند بسیار مفید است . گفتیم کسانی که امیال خودرا سرکوب میکنند ممکن است دچار افسردگی شوند . زندگی با شخص افسرده بسیار سخت است . مطمئن باشید یک شخص افسرده نمیتواند رابطه خوب عاطفی و جنسی برقرارکند . همسر یک شخص افسرده به احتمال نود درصد مجبور به خیانت خواهد شد . راه دیگری که ممکن است اینگونه افراد برگزینند ارتباط مجازی یا اینترنتی است . مجاز همانگونه که از اسمش پیداست کمتر واقعی است . در دنیای مجاز شما بار اول ممکن است اعتماد کنید اما این اعتماد معمولا با شکست مواجه میشود البته درمورد هیچ چیز نمیتوان صد در صد احتمال داد . اما نود در صد افراد دنیای مجازی خود را آنگونه که هستند بروز نمیدهند . این ارتباط به نظر شما چه تاثیری بر روح و ذهن انسان خواهد گذاشت؟
مشاوره ازدواج
مشاوره ازدواج در ارتباط مجازی کمک خوبی است . یک ارتباط صرفا اینترنتی نمیتواند نیازهای واقعی شما را برآورده کند . این ارتباط برای شما سوالاتی در ذهنتان ایجاد خواهد کرد . احساسات من متعلق به کدام است همسرم یا دوست مجازی ؟ آیا من محکوم به خیانت هستم ؟ آیا این رابطه میتواند تا وقتی نیاز دارم پایدار بماند ؟ در این ارتباط نیز خیانت مجازی صورت خواهد گرفت . شما درحال چت کردن با پارتنر خود هستید متوجه میشوید او مدام از صفحه شما خارج میشود . احساس میکنید در اینجا نیز به شما خیانت میشود . او را مواخذه میکند اول توجیهتان میکند … « نت ضعیفه …. دارم تو گروهها میچرخم … جواب فلان دوستم یا فلان فامیلمو میدم ..» . چه بلایی سر خود آورده اید ؟ نمیدانید او درست میگوید یا شما . میان دو راهی هستید ادامه بدهید یا شکست را بپذیرید …
مشاوره ازدواج آنلاین
مشاوره ازدواج آنلاین در ارتباط مجازی راهگشای مشگل شماست . شما یا پارتنرتان بسته به روحیات تمایل به رابطه واقعی پیدا میکنید . رابطه جنسی و یا عاطفی مانند قدم زدن در پارک یا رفتن به دل طبیعت  آیا در این حال شما در زندگی واقعی پیمان شکنی نکرده اید ؟ این همان خیانت است . آیا میتوانید در کنار همسرتان طوری که او متوجه تبادل کلامتان شود ارتباط داشته باشید ؟ اگر پاسخ نه است بدانید دارید خیانت میکنید . این ارتباط باعث سردی در ارتباط واقعی خواهد شد و این سردی باعث خیانت همسرتان به شما . البته او هم ممکن است افسرده شود . ممکن است نیازی را که شما برآورده نکردید سرکوب کند . پس شما فقط به همسرتان خیانت نمیکنید به کل زندگی و خودتان خیانت میکنید .
مشاوره کودک
مشاوره کودک در این هنگام واجب است . شما لازم است بدانید خیانت چه تاثیری بر زندگی شما خواهد داشت . چه خیانت عاطفی ، چه جنسی ، چه خیانت به وقت و چه خیانت اقتصادی چه تاثیری بر کودک شما خواهد داشت . کودکی که سر پدر یا مادرش مدام به گوشی گرم است .. پدر یا مادری که نیاز عاطفی اش در جایی بجز خانواده تامین میشود … پدر یا مادری که در وقتش نیز کم فروشی میکند … پدر یا مادری که چه بسا برای یک نفر در آنسوی دیوارهای خانه هزینه میکند چه روحیه ای خواهد داشت ؟
مشاوره طلاق
مشاوره طلاق را بسیار خوبی برای یافتن حقیقت است . برخی اوقات اگر ما طلاق بگیریم بهتر از ادامه دادن به خیانت است . کودکی که با یک نفر از والدین اما در محیطی سالم پرورش میابد مسلما با آسیبهای کمتری بزرگ میشود . آسیبهای روحی ماندگارتر از آسیبهای جسمی هستند . همانگونه که برخی اعتقاد دارند خیانت جسمی پاک تر از خیانت روحی است . برخی از آسیبها ممکن است تا آخر زندگی مانند یک پاندول ساعت حرکت رفت و برگشت داشته باشند . یکی دیگر ازموارد خیانت ، خیانت اقتصادی است . شما هم مانند هر شخص دیگر میخواهید در زندگی اقتصادی خانواده موثر باشید اما چگونه ؟ با مشاوره شغلی ، شغلی را که متناسب با توانایی ، استعداد و موقیت شما مناسب است پیدا کنید . این مشاوره کمک میکند شما باعلاقه کار کنید و علاقه موجب تداوم شغل و بهره وری بیشتر میشود .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین فرصت خوبی است برای استفاده بهینه در وقت و هزینه . شما در محل کارتان و یا در منزل هنگام بیکاری میتوانید از مشاوره آنلاین بهره ببرید . مشاوره آنلاین آویژه با انواع مشاوره ها همراه همیشگی شماست . مشاوره هایی از قبیل مشاوره ازدواج تلفنی ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره نظام وظیفه و غیره … ما برای شما زندگی سالمی آرزومندیم . شاد زی.
سوالات متداول
تعریف خیانت چیست؟
خیانت یکی از ناگوارترین وقایعی است که یک انسان میتواند در طول زندگی خود تجربه کند و این ناگواری به حدی است که قادر است سایر جنبه های زندگی زناشویی و همچنین زندگی فردی فرد را تحت تاثیر قرار دهد تعریف خیانت می تواند به این ترتیب باشد که یک فرد نسبت به تعهدات زندگی خود نقض عهد کند. حال این تعهدات چیست .۱روابط جنسی۲روابط عاطفی۳روابط شراکت خانوادگی
تاثیر خیانت بر افراد چیست؟
خیانت اولین چیزی که تخریب میکند اعتماد است. اهمیتی ندارد خیانت در چه روابطی رخ داده باشد. خیانت میتواند در روابط دوستی، خانوادگی، زناشویی و سایر روابط اتفاق بیفتد. اما نکته ای که در تمامی این خیانت ها مشترک است. مفهومی است که شکسته میشود. بله اعتماد ! این مفهوم به حدی مهم است که با پاره شدن دانه های آن شیرازه ی رابطه ممکن است به کلی از هم بگسلد.
درمان خیانت چیست؟
درمان خیانت به فاکتور های مهمی بستگی دارد، مانند: ۱انگیزه افراد برای بهبود رابطه ۲درک صدمه وارد شده از طرف خیانت کنند۳ پیوند های روابط عاطفی قبلی ۴تلاش برای ایجاد اعتماد۵ سایر جنبه های خارج از رابطه مانند فرزندان و خانواده و دید فرهنگی نسبت به متارکه
فردی که خیانت میکند بهترین کاری که میتواند انجام دهد چیست؟
بهترین کاری که فردی که خیانت کرده میتواند انجام دهد این است که حداقل به پنهان کاری روی نیاورد و مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد. در مراحل بعدی باید به فردی که خیانت کرده تضمین دهد که رتار خیانت آمیزش تکرار نخواهد شد. خود نیز باید تلاش کند که از خیانت بعدی پیشگیری کند.
آیا خیانت همسر قابل درمان است؟
اینکه یک رابطه شانس حیات مجدد دارد بستگی به انگیزه خود افراد دارد نمیتوان به این سوال یک جواب کلی داد. ولی در مجموع زمانی میتوان برای یک رابطه بازگشت را متصور شد که اعتماد را هر دو سوی رابطه برای ساختنش تلاش کنند. از طرفی اعتماد به نفس فرد صدمه دیده ترمیم شود. فردی خیانت میکند باید بداند اولین چیزی که در همسرش تخریب کرده اعتماد به نفس اوست. پس سعی کنید به همسر خود توضیح دهید که در این خیانتی که اتفاق افتاده بی گناه است. بنابراین مسئولیت کار را خیانتکار باید بپذیرد تا شانسی برای ادامه رابطه وجود داشته باشد.
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Counselor Online | Chat, Video, and Phone Therapy
 برای مشاوره در زمینه مشاوره تلفنی خیانت
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۰:۴۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

آثار منفی تنبیه کودک و روش های جایگزین آن چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
تنبیه کودک از جمله اتفاقات ناشایستی است که متاسفانه به صورت اشتباه در اکثر خانواده های جامعه ما جا افتاده است . تنبیه کودک میتواند از لازمه های تربیت او باشد اما به این صورت که اصولی و حساب شده اعمال شود . بسیاری از پدران و مادران به محض این که میخواهند مسئولیت مواظبت و مراقبت از فرزندشان را از سر باز کنند ، تنبیه کودک را انتخاب میکنند . در مشاوره تربیت کودک نیز به این مورد اشاره میشود که تنبیه کودک اگر غلط و غیر اصولی انجام شود قطعا میتواند باعث و زمینه ساز اختلالات زیادی در کودک باشد.
تنبیه کودک باید حتما متناسب با شخصیت کودک باشد و البته محیط و فرهنگی که در او پروش میابد . در مشاوره کودک روانشناسان دائم به این نکته تاکید میکنند که تنبیه کودک در یک شرایط ممکن است برای تربیت صحیح کارساز باشد ولی در شرایط  دیگر ممکن است برای حال و آینده کودک مضر باشد .
بیشتر بخوانید: راه های کنترل خشم کودکان چیست ؟
راه های تنبیه کودک
راه های تنبیه کودک همانطور که اشاره شد باید بسیار با دقت انجام شود تا تاثیر مثبت خود را به خوبی بگذارد . ولی در کل چند نکته وجود دارد که والدین باید حتما در زمان تنبیه کودکان خود رعایت کنند . در ادامه به تعدادی از راه های تنبیه کودک اشاره میکنیم :
راه های تنبیه کودکان باید به گونه ای انتخاب شود که به تحقیر کودک ختم نشود .
راه های  تنبیه کودکانحتما باید به نحوی در دستورکار قرار گیرد که منجر به صدمه جسمی به کودک نشود . برخی از آن به ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به جسم کودک وارد کند .
فراموش نشود که تنبیه کودکان باید متناسب با اشتباه یا اعمال نادرست آن در نظر گرفته شود . گاهی والدین به قدری در تنبیه کودک زیاده روی میکنند که خود باعث بروز اختلالات روانشناختی در کودک می‌شود . از جمله این اختلالات میتوان به روی آوردن کودک به پرخاشگری اشاره کرد .
بهترین روش تنبیه کودک
بهترین روش تنبیه کودک میتواند این باشد که از روانشناسی یادگیری در پروسه آموزش و پرورش کودک خود استفاده کنیم . به عنوان مثال تربیت کودک و جهت دادن به افکار و رفتار او با پادش و محرومیت میتواند انتخاب خوبی باشد . یعنی اینکه با کودک توافق شود که اگر فلان رفتار ناشایست را از خود بروز دهد باید جریمه مشخص شده را بپردازد . اگر میخواهیم که بهترین روش تنبیه کودک را محرومیت از علاقمندی های او بدانیم باید به نکاتی نیز توجه کنیم . والدین حتما باید در نظر داشته باشند که حتما در قوانینی که برای کودک وضع میکنند پابرجا و مستدام باشند . گاهی اوقات پدران و مادران با این که محرومیت هایی را به عنوان تنبیه کودکان خود در نظر گرفته اند به هر دلیلی نقض میکنند . این مورد باعث میشود که کودک دیگر از قوانین وضع شده به سفتی و محکمی تبعیت نکند .
بیشتر بخوانید: علت لجبازی کودک ۷ ساله چیست ؟
بدترین روش تنبیه کودک
بدترین روش تنبیه بدون شک روشی است که در آن به لحظه ای که در آن هستیم فکر کنیم نه به آینده کودک خود . شاید بدترین روش تنبیه کتک زدن و تنبیه بدنی کودک آیت . هیچ پدر و مادری قطعا از روی کینه و عداوت کودک خود را کتک نمیزند اما این مورد در خیلی از فرهنگ ها بخصوص در جامعه ما دیده میشود . در مورد عوارض تنبیه بدنی حتما باید چند مورد را بدانیم :
تنبیه بدنی کودک باعث میشود که دیر با زود پرده های احترام و حیا بین کودک و والد از بین برود و دیگر بعد از مدتی ناراحتی یا خوشنودی والد برای کودک مهم نباشد . چون به هر حال میداند که تنبیه بدنی میشود .
تنبیه بدنی کودک قطعا به مرور زمان اورا بی اعتماد به نفس ، گوشه گیر و سرخورده خواهد کرد .
این کار مستقیما کودک را به سمت پرخاشگری سوق میدهد .
تنبیه کودک از نظر روانشناسی
تنبیه کودک از نظر روانشناسی هیچگاه رد نمیشود و روانشناس کودکی یافت نمیشود که معتقد باشد که آموزش و پرورش کودک بدون تنبیه امکان پذیر است . اما تنبیه کودکان از نظر روانشناسی کودک با تعریفی که خیلی از والدین بخصوص در نسل های گذشته داشتند بسیاز متفاوت است . بهترین روش تنبیه کودک قطعا روشی است که منجر به یک برنامه ریزی درست و دقیق برای رشد و ارتقای اعمال روزمره کودک ما و مختص به شرایط جسمی و روحی او تهیه شده باشد . حتما به خاطر داشته باشید که :
تنبیه کودک باید به گونه ای باشد که علاوه بر این که رفتار نادرست او را اصلاح کند باعث به وجود آمدن باور و رفتار بد جدیدی در او نشود .
شرایط شخصیتی فرزند خود را بشناسید و از خط قرمز های او برای تنبیه استفاده نکنید .
چگونه تنبیه بدنی باعث پرخاشگری کودک میشود
زمانی که ما کودک خود را با تنبیه بدنی از کار اشتباهی که میکند باز میداریم ، در بهترین شرایط تاثیر کار خود را موقتی خواهیم یافت که البته بعد از مدتی به مراتب کودک خود را با مشکلات سخت تری مواجه میکنیم . از جمله مسائلی که از عوارض تنبیه بدنی کودک به حساب می آید پرخاشگری است . وقتی کودک خود را با پرخاشگری و کتک زدن وادار به کاری میکنیم که دوست ندارد ، این برداشت را میکند که پرخاشگری میتواند راه حل راحت تر و سریعتری برای رسیدن به مقصود باشد . بنابراین این رفتار مخصوصا در ارتباطات خود با همسالان خود در دستور کار قرار میدهد و کم کم شخصیت پرخاشگر aggressive character)) در کودک شما شکل میگیرد .
بیشتر بخوانید: روش های تربیت کودک نافرمان چیست؟
 رفتار کودک تنبیه شده در بزرگسالی با والدین
کودکی که دائم توسط پدر و مادر خود و در کل بزرگترهای خود تنبیه و اللخصوص تنبیه بدنی میشوند ، به تدریج اعتماد خود را نسبت به آنها از دست میدهند . این بی اعتمادی کم کم باعث بروز فاصله عاطفی میشود و زمینه های جذب فرد در نوجوانی به گروه هایی غیر از خانواده را فراهم میکند . کودک بخاطر اینکه قبح احترام معمول بین او والدین شکسته شده دیگر نمیتواند در دوره های حساس بعدی زندگی مثل نوجوانی و جوانی کیفیت لازم را در ارتباط با خانواده داشته باشد . همین عدم ارتباط میتواند زمینه های بزهکاری crime)) ، اعتیاد  addiction)) و انتخاب افراد نامناسب برای ارتباط را به وجود بیاورد .
بیشتر بخوانید: راهکارهای درمان کودکان لجباز چیست ؟
از پاداش به عنوان جریمه و تنبیه استفاده نکنید
والدین باید توجه داشته باشند که نمی توانند از هر وسیله ای که میخواهند برای تنبیه کودکان خود استفاده کنند . گاهی بعضی از پدر و مادر ها برای تنبیه کودکانخود از پاداشی که برای کار های خوب به او میدهند استفاده میکنند . در صورتی که این کار کاملا اشتباه و غیر اصولی است . تصور کنید ما برای کار یا رفتار خوب فرزندانمان ده روز پیش یک توپ برای بازی یا عروسک خریده ایم . حالا او هر بار که با آن توپ یا عروسک بازی میکند یاد کار خوبی می افتد که به خاطرش  پاداش را گرفته . به این اتفاق در روانشناسی پرورشی تقویت میگویند .
حال اگر ما برای برخورد با کار بد و ناپسند او پاداش کار خوب او را از او بگیریم دیگر اطمینانی به پاداش گرفتن و دائمی بودن پاداش دریافت شده  نیز نخواهد داشت . در صورت بروز این اتفاق نه تنها نتیجه دلخواه کسب نمیشود بلکه میل کودک به رفتار های خوب نیز کمتر خواهد شد .
بیشتر بخوانید: درمان کودک پرخاشگر چطور است؟
سوالات متداول
عوارض تنبیه کودک چیست ؟
کاهش و در ادامه از بین رفتن اعتماد به نفس کودک در صورتی که کودک ب صورت غیر اصولی تنبه شود .
بدترین نوع تنبیه کودکان  چیست ؟
بدترین نوع تنبیه  ، تنبیه بدنی کودک است چرا که هم برای کودک عوارض جسمانی را به همراه دارد و هم میتواند او را از لحاظ روانی تهدید کنه .
تنبیه کودکان توسط مادر بهتر است یا پدر ؟
تنبیه تنبیه کودکان میتواند توسط والدین انجام شود که تاثیر ببشتری بر تربیت کودک دارد انجام شود . اما مهم تر از آن اصولی و ایمن انجام دادن این کار است .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع: Alternatives to Physical Punishment
 برای مشاوره در زمینه آثار منفی تنبیه کودک و روش های جایگزین آن چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۸:۱۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چگونه پرخاشگری کودک ۳ساله را کنترل کنیم؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
پرخاشگری کودک ۳ساله چگونه شناسایی می‌شود ؟ پرخاشگری کودک ۳ساله چگونه درمان میشود و کمتر و کمتر میشود ؟ اینها سوالاتی است که والدین درمورد بروز پرخاشگری کودک در این سنین در ذهن دارند . قطعا بهترین تشخیص و درمان توسط یک متخصص بالینی کودک انجام میپذیرد . برخی از والدین با تکیه بر دانش اندک و گاها اشتباه خود پرخاشگری کودک ۳ساله را قضاوت میکنند و برعکس باعث ضربه و آسیب در او میشوند . مشاوره تربیت کودک توسط مصاحبه های استاندارد مشخص میکند که آیا علایم بالینی که کودک از خود بروز میدهد ، شامل پرخاشگری کودک ۳ساله میشود یا خیر؟ مشاوره کودک همچنین بعد از تشخیص بیمار را رها نمیکند بلکه با در پیش گرفتن راه های درمانی متناسب با شخصیت فرد پرخاشگری کودک ۳ساله را درمان می کند .
بیشتر بخوانید: راه های کنترل خشم کودکان چیست ؟
درمان پرخاشگری کودک ۳ساله
درمان پرخاشگری کودک ۳ساله مستلزم رعایت یک سری نکات مهم است که در کنار نکاتی که روانشناسی کودک به والدین کودک پرخاشگر گوش زد میکند که باید به آنها توجه شود .در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره میکنیم :
برای درمان پرخاشگری کودک ۳ساله خود حتما آرامش خودتان را حفظ کنید . کودکان در سن سه سالگی به نوعی احساس نیاز به استقلال طلبی میرسند . در این هنگام آرامش شما با این که ممکن است از دست آنها عصبانی باشید به الگوی مناسبی از شخصیت پرخاشگر برای کودک خود تبدیل میشوید .
برای درمان پرخاشگری کودک ۳ساله تقویت رفتارهای مناسب او نیز میتواند کمک شایانی به او بکند . هر رفتار خوب او در جهت حل پرخاشگری میتواند با یک تشویق همراه شود .
در مشاوره تربیت کودک برای اینکه درمان پرخاشگری کودک ۳ساله بهتر پیش برود حتما برای رفتار های پرخاشگرانه او جریمه در نظر بگیرید . مثلا اگر او کودکان دیگر را کتک زد حتما او را از چیزی که دوست دارد مثلا برای چند ساعت محروم کنید .
بهترین روش برخورد با پرخاشگری کودک ۳ساله
بهترین روش برخورد با پرخاشگری کودک ۳ساله میتواند بنا به شخصیت کودک متفاوت باشد . به گفته روانشناسان کودک با آرامش صحبت کردن با کودکان پرخاشگر بعد از فرو نشاندن خشم آنها میتواند بهترین روش برخورد با پرخاشگری کودک ۳ساله باشد . اگر با پرخاشگری کودک خود با عصبانیت و تندی برخورد کنید او می آموزد که یکی از راه های برخورد با اطرافیان که انسان را به مقصد و منظور خود میرساند همین است که از تندی و خشونت در برخورد با سایر افراد محیط پیرامون استفاده شود . شاید پایداری در تربیت در نظر گرفته شده برای کودک نیز بتواند بهترین روش برخورد با پرخاشگری کودک ۳ساله باشد . حتی اگر در جمع حضور داشتید و این نوع رفتارها را از فرزند خود دیدید به هیچوجه از سیاستی که برای برخورد با او در نظر گرفته اید کوتاه نیایید .
بیشتر بخوانید: علت لجبازی کودک ۷ ساله چیست ؟
راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله
راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله میتواند بنا به دلایل به وجود آمدن این مورد در کودک متفاوت و متنوع باشد اما به چند مورد از راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله اشاره میکنیم .
به صورت کودک در حال پرخاشگری آب بزنید ،آب به صورت ذاتی آرامش بخش میباشد این کار بسیار در آرام تر شدن کودک موثر است .
یک موسیقی مناسب در آن لحظه نیز میتواند کارساز باشد . در لحظه عصبانت کودک یک موسیقی شاد و کودکانه حتما توصیه میشود
حتما بخاطر داشته باشید که نفس عمیق کشیدن کودک میتواند بسیار کارساز و تأثیر گذار باشد .
تحریک حس بویایی کودک از دیگر راهکارهای مناسب برای آرام کردن کودک است . مثلا یک گل زیبا و خوشبو را به کودک بدهید تا بو کند .
از دیگر پیشنهادات موثر برای این لحظات آموزش این موضوع است که کودک حتما برای بیان احساسات خود یک نقاشی بکشد . حداقل سود این موضوع این است که حرص و غضب کودک از طریق کشیدن نقاشی کاملا تخلیه میشود .
بیشتر بخوانید: روش های تربیت کودک نافرمان چیست؟
علت پرخاشگری کودک ۳ساله
علت پرخاشگری کودک ۳ساله میتوان از جهت های متفاوت و مختلفی مورد توجه و بررسی قرار داد . ابتدا به چند مورد از این علتها اشاره میکنیم  و بعد در ادامه به توصیف و توضیح آنها میپردازیم :
تجاوز به مالکیت کودکان میتواند از جمله مهمترین علل پرخاش کودک باشد . مثلا کودک دیگری دفتر نقاشی اش را بدون اجازه برمیدارد .
آزار دادن کلامی کودکان توسط دیگران از جمله عوامل به وجود آورنده علائم پرخاشگری در آنها میباشد .
اگر کودک مورد حمله جسمی قرار بگیرد نیز به احتمال زیاد رفتار های همراه با پرخاش را از خود بروز میدهد .
اجبار به انجام کار یا کارهایی که کودک به آن علاقه ندارد میتواند علت پرخاشگری کودک ۳ساله باشد . کودک در آن سن به شدت علاقمند به استقلال طلبی و خودمختاری میباشد بنابراین هیچگاه نباید او را در آن دوره سنی مجبور به کاری کرد .
محیط روانی خانواده باعث پرخاشگری کودک
گاهی اوقات خانواده ها از این موضوع غافل میشوند که محیط خانه و خانواده تا اندازه زیادی در شکل گیری رفتارهای کودکان موثر است . در برخی از خانواده ها که افراد در آن دائما با یکدیگر با پرخاش و تندی ارتباط میگیرند ، احتمال بروز اینگونه رفتار ها در کودکان بسیار بیشتر است . برای مثال تصور کنید که کودک ناظر این مورد و مسئله میباشد که پدر او دائم با مادر او دعوا میکند و با پرخاشگری مطالبات خود را ابراز میکند . مادر هم برای اینکه پدر از پرخاشگری خود در آن لحظه دست بردارد هر چیزی که او میگوید را قبول میکند . کودک در این شرایط پرخاشگری و خشونت را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای رسیدن به خواسته ها و نیازها شناسایی میکند . بنابراین والدین حتما باید توجه کنند که در محیطی که کودکی زندگی میکند خیلی باید مراقب رفتار و کردار خود باشند .
بیشتر بخوانید: راهکارهای درمان کودکان لجباز چیست ؟
شکسته شدن حریم مالکیت کودکان موثر در پرخاشگری آنان
والدین حتما باید به خاطر داشته باشند که شکسته شدن حرییم مالکیت میتواند بر پرخاشگری (violence) کودک بیفزاید . برای مثال اگر وسایل کودک را بی اجازه او برداریم یا اینکه اجازه بدهیم افراد دیگر این کار را انجام دهند احتمالا مقدمات این کار را فراهم کرده ایم . برخی از پدر و مادر ها تصور میکنند که کودکان بخاطر سن پایین درک درستی از مفهوم مالکیت ندارند در حالی که این تعبیر به کلی اشتباه است . حتما برای جلوگیری از بروز پرخاش در کودکان به ابزار و وسایل که در مالکیت آنها است بدون اجازه دست نزنید .
حمله های کلامی و غیر کلامی
همانطور که در بالا اشاره شد حمله های کلامی و غیر کلامی میتواند زمینه بروز پرخاشگری کودک ۳ساله را به وجود بیاورد و برای آینده او مشکل ساز شود . حالا به چند نکته که والدین باید حتما در این مورد رعایت کنند اشاره میکنیم :
از توهین به کودکان مخصوصا در جمع به شدت خود داری کنید . این مورد به شدت احتمال پرخاشگری کودک را بالا میبرد .
از تحقیر کردن زبانی کودک باید پرهیز شود چون تحقیر از عوامل اصلی نهادینه شدن این آسیب در کودک میباشد .
تنبیه بدنی نیز از جمله مواردی است که در برخی از فرهنگ ها کاملا طبیعی است در صورتی که تنبیه بدنی میتواند کاملا پرخاش را در کودک نهادینه کند . کودک با تنبیه بدنی می آموزد پرخاشگری میتواند ابزاری باشد برای رسیدن اهداف و خواسته های او.
بیشتر بخوانید: درمان کودک پرخاشگر چطور است؟
سوالات متداول
آیا کودک ۳ساله بیشتر پرخاشگری میکند ؟
کودک از ۳سالگی متوجه مفهومی به نام استقلال طلبی میشود و این آگاهی میتواند باعث بروز رفتاری مثل استقلال طلبی بشود . اما أین که چه زمانی بیشتر پرخاشگری کند بستگی به خیلی از موارد و مسائل دارد و سن نمیتواند به تنهایی باعث بیشتر اتفاق افتادن آن شود .
چه موقع عصبانیت کودک خود را جدی بگیریم ؟
 زمانی که عصبانت کودک ما به طور غیر عادی ادامه پیدا کند یا اینکه زندگی او را از حالت عادی خارج کند ما باید حساسیت بیشتری را در این مورد بروز دهیم .
بهترین روش تربیت کودک ۳ساله پرخاشگر چیست ؟
 شاید بهترین روش تربیت کودک در این سن استفاده از تنبیه و تشویق متناسب با سن او باشد
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:  Aggression in children: Why it happens and what to do …
 برای مشاوره در زمینه چگونه پرخاشگری کودک ۳ساله را کنترل کنیم؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۲:۳۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

آیا شناخت مردان ممکن است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شناخت مردان بیشتر از راه تعامل با آنها امکان پذیر است. اما باید دانست که مردان نیز همگی شبیه به هم نیستند که بگوییم برای شناخت مردان چند راه مطمئن وجود دارد. از نظر مشاوره روانشناسی شناخت مردان ار نظر شخصیتی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. پس باید آنها در چاچوب شخصیتی خودشان بررسی کنیم تا بتوانیم بدون پیش داوری به درک درستی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آنها دست یابیم.  با این وجود میتوان با قطعیت گفت که مردان اصولا در رفتار با همسر، فرزندان، والدین، همکاران و دوستان از یک الگوی ثابت پیروی میکنند. شما با شناخت این الگوی مرد خود میتوانید حدس بزنید رفتار او در موقعیت های دیگر چگونه خواهد بود. البته نباید از این نکته غافل شده که شناخت مردان نیز مانند هر شناختی نیازمند زمان است.
شناخت مردان چگونه از طرف دیگران برداشت میشود؟
باید گفت اغلب افراد، مردان را با ویژگی های مادی مورد داوری قرار میدهند و شاید معیار های اخلاقی در درجه دوم اهمیت باشند. اما باید توجه کنیم که معیار دستاورد های مادی یک مرد برای شناخت مردان کافی نیست. یک فرد را باید با شناخت تمامی ابعاد شخصیتی مورد داوری قرار دارد. مانند ابعاد رفتاری، اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی. با نگاهی جامع به تمامی این فاکتور ها  میتوان به شناخت صحیح و جامعی از یک مرد دست یافت.
بیشتر بخوانید: با جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟
شناخت مردان از طریق نحوه برخورد آنها با اطرافیان
شناخت مردان از طریق نحوه برخورد آنها با اطرافیان بهترین راه شناخت شخصیت آنهاست. زمانی شما با یک آقا آشنا میشوید و در حین تعامل با او متوجه میشوید که با اطرافیان خود به خوبی صحبت نمیکند و دائما آنها را تحقیر میکند. در اینجا باید بدانید که شاید کنایه های نیش دار برای این آقا جزئی از کارکرد های رفتاری خودش  باشد که بدون شک آن راهکار معیوب رفتاری را با شما نیز تکرا خواهد شد. خب شاید این سوال برای شما پیش بیاید از کجا متوجه شویم این موقعیتی که به طور مثال ذکر کردیم، که کسی را مورد تحقیر و یا تمسخر قرار داد! موقتی نباشد؟ جواب سوال ساده است.
هر چه این رفتار در موقعیت های بیشتری نمود پیدا کند و با افراد بیشتری تکرار شود مطمئنا این رفتار ثبات بیشتری دارد و پیش بینی میشود که با شما نیز همینگونه رفتار کند. اصولا نوع تعامل انسانها الگوی با ثباتی دارد.
شناخت مردان از طریق روابط حیاتی آنها
یکی دیگر از روشهای شناخت مردان از طریق روابط حیاتی آنهات.  ما انسانها یک سری روابط داریم که شاید بهترین نام برای آنها روابط حیاطی است. زیرا ما در این روابط چیزهایی را طلب میکنیم که در خیلی از روابط دیگر وجود نخواهد داشت مانند عشق ، صمیمیت، پذیرش بدون قید و شرط و همبستری و ….
باید توجه کنیم که این روابط که گفتیم حیاتی هستند یک عنصر مشترک دارند که اعتماد نام دارد. در نتیجه اگر مردی را یافتید که در این روابط صداقت ندارند یقینا بدانید که صداقت در سایر روابط برای آنها اهمیتی ندارد. در اینجا حتما باید بدانید که از این مردان طلب کردن رواستی ساده انگاری است.
بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چکنیم؟
شناخت مردان از طریق بررسی رفتار آنها در موقعیت های تنش دار
یکی از بهترین راه های شناخت مردان از طریق موقعیت هایی است که تنش وجد دارد. حال شاید بپرسید چرا؟ به این دلیل که در این نوع موقعیت ها فرد فرصت کافی برای پوشش دادن و یا درویی ندارد و به طور غریزی رفتار میکند به همین دلیل شاید بهترین زمانی است که پیش خود بگوییم که حال او خود واقعی خود را به نمایش میگذارد. برای مثال فرض کنید که  در کنار او هستید و یک لحظه  به خاطر رانندگی دیگران از کوره در میرود و رفتاری مشابه ناسزا گفتن یا از کوره در رفتن نشان میدهد.
این رفتار را دست کم نگیرید و نگویید که آنی است و برای همه پیش میاید. باید بدانید این رفتار، عصبانیت او را نشان میدهد که بر روی آن کنترلی ندارد.  برای شناخت ببشتر مردان پیشنهاد میشود به مشاوره خانواده مراجعه کنید. باید بدانید که حتی اگر در موقعیتی هستید که  دسترسی به مشاوره قبل از ازدواج ندارید، حتما در انتخاب خود عجله نکنید و با دقت تصمیم بگیرید
بیشتر بخوانید: چگونه مصرف مشروبات الکلی را ترک کنم؟
چگونه مردان را سریع بشناسیم؟
بیشتر خانم ها میگویند: اگر بخواهید مرد را در یک کلمه خلاصه کنید آن کلمه اقتدار است اقتدار برای مرد خیلی مهم است به همین دلیل دراولین آشنایی می‌گوید: ((من خودم به این‌جا رسیدم، از صفر شروع کردم و هیچ‌کس کمکم نکرد)). اقتدار یک مرد آرزوی دیرینه یک زن است اصلا زنان دوست دارند مردان شان بزرگ باشد به او افتخار کنند و او را همه جا نشان دهند ولی دوست ندارند مردانشان برای آنها رفتار اقتدار آمیز انجام دهد. متاسفانه در روابط زناشویی مردان اقتدار خود را سر زنان خالی می‌کنند که همین کار موجب ناراحتی می شود.
خانم محترم! اگر می‌خواهی در گفت ‌وگوها به مرد لذت بدهی اقتدار تزریق کن. فکر نکنید همین جوری که خودتان لذت می‌برید طرف مقابل هم لذت می‌برد سعی نکنید شبیه هم شوید. مردان اول احساس و بعد با عقل خود، احساس خود را تأیید می‌کنند یعنی عقل، احساسش را تأیید می‌کند مثلاً به مردان بگویید: چرا این خانم را انتخاب کردی؟
می‌گوید: او را دیدم و خوشم آمد. همین، فقط خوشش آمد؟! نه، او را دیدم خوشم آمد خواستگاری رفتم دختر پاک و نجیب و … هست او را انتخاب کردم.
برای شناخت مردان روی منطق آنها حساب کنید
زن برای شناخت مردان باید روی عقل مرد سرمایه‌گذاری کند که یک گفت‌ وگو جذابی داشته باشند. البته رابطه بین عقل و احساس در تصمیم گیری های مردان یک رابطه کارمند ریئسی است چون لزوما روسا قرار نیست بیشتر از کارمندان بدانند وکار کنند پس رابطه عقل واحساس در تصمیم گیری مردان کم وزیادی بودن این دو ویژگی در تصمیم گیری نیست. یعنی نمیتوانیم بگوییم در زن احساس زیاد و در مرد عقل زیاد بلکه رابطه اینگونه است که چون در مرد عقل باید تایید را بکند همانند ریئس یک اداره که باید امضای نهایی را بزند است حالا می توانیم بگوییم در همه ادارات ریئس بیشتر از کارمند می فهمد یا بیشتر از کارمند کار می کند فقط می توانیم بگوییم رییس جایگاهش بالاتر است و باید تایید کند.
بیشتر بخوانید:  دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی چیست؟
مثالی برای شناخت مردان در خانواده
برای شما مثال می‌زنم:زن مانتویی خریده است اولین چیزی که به آقا می‌گوید:«قشنگ است؟» روی احساس آقا سرمایه‌گذاری کرد؛ بلافاصله عقل آقا فعال می‌شود و می‌گوید:«چند خریدی؟» خانم می‌گوید: چی‌کا‌ر داری؟ خانم!  اقتدار مردت را از بین بردی گفت‌ وگویی که باید از آن لذت می‌برید به دعوا ختم ‌شد.  در صورتی که خانم اگر می‌گفت:«این مانتو ۱۰۰۰۰۰ تومان زده بود ولی من ۸۰۰۰۰تومان خریدم.» بلافاصله آقا واکنش نشان می‌دهد قشنگ است و به شما می‌آید یا بعضی وقت‌ها تخفیف نگرفتی از شاخصه‌های مانتو بگو: رنگش نمی‌رود،کوتاه نمی‌شود و …
ضرورت شناخت مردان
اینجا ممکن است یک سوء تفاهم پیش بیاد واغلب خانم ها می گویند یعنی باید دروغ بگوییم یا نقش بازی کنیم من می گویم آیا یک زن وقتی مانتو می خرد در خصوص قیمت آن چانه نمیزند در خصوص جنس آن وسواس خاصی ندارد مطمئنا هم چانه می زند وهم دنبال جنس خوب است پس باید به جای اینکه آنگونه که یک زن لذت می برد با مرد حرف بزنیم باید با مرد آنگونه که او لذت می برد حرف بزنیم یعنی در ابتدا در خصو ص چانه وجنس مانتو برایش بگوییم چرا که با این کار بر روی تعقل او که همان رییسش در تصمیم گیری است تمرکز کرده ایم دراین صورت است که هم مرد وهم زن ناخودآگاه واکنشی که طرف مقابلش لذت می دهد را صادر می کنند.
بیشتر بخوانید: آیا همکاری مرد در کارهای خانه لازم نیست؟
سوالات متداول
آیا شناخت مردان امکان پذیر است؟
بله اگر شناخت با توجه به اطلاعات درست و کامل صورت بگیرد حتما به نتیجه درستی خواهد انجامید. اصولا در این زمینه هندوانه در بسته وجود ندارد.
برای شناخت مردان باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای شناخت درست آقایان حتما باید تمامی ابعاد شخصیتی و رفتاری مرد مورد توجه قرار بگیرد نه فقط ویژگی های مادی.
بهترین را شناخت مردان چیست؟
بهترین راه توجه به ارتباطات و تعلملات حیاتی اوست البته شما میتوانید از مشاوره خانواده نیز کمک بگیرید.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع: How To Know a Guy Is Interested: 10 Tips From A Man!
 برای مشاوره در زمینه آیا شناخت مردان ممکن است؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۶:۲۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راه های درمان وسواس شستشو چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
درمان وسواس شستشو یا (Gemaphobia) که به معنی وحشت از کثیفی میباشد که زیر نظر مشاوره روانشناسی باید انجام داد .  این اختلال جزو اختلال‌های وسواس فکری عملی و وسواس های قابل درمان طبقه‌بندی می‌شود . در درمان این بیماری ابتدا از بیمار میخواهند الویت هایی از آنچه که بیشتر باعث استرسش میشود را تهیه کند . سپس درمان وسواس از موردی که کمترین استرس را به مراجع میدهد شروع میکنند . مراجع باید متوجه شود دست زدن به چیزی که آلودگی یا کثیفی دارد او را دچار بیماری نمیکند . مرحله بعدی خودکنترلی مراجع است ، فرد مبتلا به وسواس شستشو باید مراقب کارهای تکراری و تعداد دفعات شستشوی خود باشد . امروزه مشاوره شامل روش‌های رفتاردرمانی و شناخت درمانی می باشد . با استفاده از این روش‌ها وسواس بیمار به بتدریج از بین رفته و فرد به مرور کاملاً بهبود می‌یابد.
درمان وسواس شستشو در کودکان
درمان وسواس شستشو در کودکان بیشتر از طریق بازی درمانی اتفاق می افتد  . کودکان به خاطر حساسیت هایی که دارند ، ممکن است انواع مختلفی از وسواس را تجربه کنند . گاهی رفتار کودکان جزئی از مراحل رشدی آنها است اما اگررفتارها تکرار شدند باید مراحل بازی درمانی و مراجعه به مشاوره خانواده بطور کامل انجام شود . درمان وسواس شستشو کودک با متد های روانشناسی یا تکنیک های نقاشی و همچنین استفاده از روش جایزه دادن انجام میشود . در این روش ازکودک میخواهند که اگر  شستن دست هایش را کمتر کند جایزه میگیرد .  در روند بازی درمانی هم اضطراب و عواملی که باعث شروع شدن وسواس در کودک شده را کاهش می دهند . سرزنش کردن کودک در دوره درمان باعث افزایش اضطراب و همینطور به دنبال آن برگشت اعمال وسواس گونه در کودک می شود .
بیشتر بخوانید: علت وسواس فکری چیست؟
درمان وسواس شستشو در نوجوانان
درمان وسواس شستشو در نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی و عصبی دشوار است . نوجوانی همراه با تغییرات خلقی زیادی اتفاق می افتد و درمان را با کندی همراه میکند . در دوره نوجوانی وسواس شستشو ممکن است شدت بیشتری یابد . زیرا استرس و اضطراب و وسواس فکری رشد بیشتری پیدا میکند . درمان اختلال وسواس ابتدا به درمان روانی و شناختی استرس می پردازد . چون نوجوان توانایی بیان افکار و دلایل استرس خود را دارد شرکت در جلسات مشاوره تاثیر زیادی در درمان وسواس دارد . برای کمک به درمان وسواس شستشو در نوجوانان میتوان از داروهای ضد اضطرابی هم کمک گرفت . درمان دیگری که در مرحله نوجوانی میتوان از آن استفاده کرد درمان مبتنی بر پذیرش و کم کردن اعتقاد نوجوان بر انجام دادن عمل وسواسی است . ACT  یا تغییر کارکرد افکار میتواند کمک زیادی به درمان وسواس بکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس
درمان وسواس شستشو از نظر روانشناسی
درمان وسواس شستشو از نظر روانشناسی شامل رفتار درمانی ، شناخت درمانی و جدید ترین روش درمان یعنی اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش  میشود . این روش‌ها در درمان وسواس شستشو در نوجوانان و بزرگ‌سالان مؤثرتر است . یعنی بدون اینکه فرد مبتلا را مجبور به مواجهه سازی مستقیم کند تمرکز مراجع را از واکنش به افکار کم میکند . در این روش فرد تحمل خود را نسبت به واکنش به هیجانات و افکار وسواسی بیشتر میکند . شرطی‌سازی از دیگر تکنیک‌های رفتاردرمانی است که برای درمان وسواس شستشو به کار می‌رود در این روش فرد دارای وسواس یک کش به دست خود می‌بندد و وقتی می‌خواهد به سراغ شستشو برود با کشیده شدن کش به خود یادآوری می‌کند که نباید این کاررا کند . تکنیک‌های شناخت درمانی برای درمان وسواس شستشو بیشتر به تصحیح افکار بیمار می پردازد .
بیشتر بخوانید:  اختلال وسواس چیست؟
موثرترین درمان وسواس شستشو
موثرترین درمان وسواس شستشو از بین روش‌هایی که تاکنون برای درمان وسواس شستشو به کار برده شده درمان های مبتنی برا آگاهی و کاهش اضطراب است . موثرترین روش روشی است که با آن اضطراب ، افسردگی و افکار وسواس گونه در آن کم شوند .  در مواردی که وسواس بسیار شدید باشد از دارودرمانی هم در کنار مشاوره استفاده می‌شود . اما چیزی که درمورد اختلال وسواس شستشو دیده شده این است که در اغلب موارد فرد مبتلا به وسواس در مورد آلودگی های کوچکتر و کم اهمیت زودتر به نتیجه میرسد . اما موارد اضطراب آور تر زمان طولانی را به خود اختصاص میدهند . رفتاردرمانی زمانی مؤثر است که با تمرین های فردی برای شخص بیمار همراه باشد . درمان باید با خود کنترلی همراه شود فرد بیمار موثرترین کسی است که می‌تواند به خودش برای غلبه بر این بیماری کمک کند .
مرحله نخست درمان وسواس کودکان از طریق ACT
درمان وسواس شستشو در کودکان معمولا از طریق بازی درمانی اتفاق می افتد . مشاوره اختلال وسواس ابتدا باید والدین را نسبت به مراحل درمان آگاه کند تا در مراحل درمان واکنش های درستی به رفتار کودک نشان دهند . در جلسات ابتدایی از والدین میخواهیم واکنش خود را نسبت به رفتار وسواسی کودک بیان کنند . بعد به آنها کمک میکنیم واکنش های خود را اصلاح کنند . معمولا والدین برای اینکه کودک را از عملی باز دارند سر او داد میزنند و کودک را بیشتر دچار اضطراب میکنند . کودک راهی برای تخلیه اضطراب خود ندارد درنتیجه رفتارهای وسواس گونه خود را بیشتر تکرار میکند . موثرترین درمان وسواس شستشو آگاهی نسبت به ذهن یا Mindfulness است . از والدین میخواهیم در برابر رفتار کودک واکنش نشان ندهند و کارهایی را برای ایجاد احساس ارزشمندی در کودک و کاهش اضطراب انجام دهند .
بیشتر بخوانید: وسواس فکری و عملی چیست؟
چگونه کودک را برای مقابله با وسواس آماده کنیم
درمان وسواس شستشو در کودکان و مشاوره روانشناسی کودک نشان داده است هر چه در مراحل اولیه این اختلال تشخیص داده شود مدت زمان درمان کوتاهتر خواهد بود . درمان وسواس شستشو از نظر روانشناسی  بعد از مرحله آگاهی والدین وارد فاز دوم یعنی مصاحبه با کودک میشود . طی بازی با کودک از او میخواهیم هرچیزی را که دوست دارد و همینطور هرچه که باعث ناراحتی او میشود را بیان کند . در زمان گفتگو باید مشاوره خانواده گفتگو را به سمت نقطه هدف هدایت کند و باعث آشنا شدن کودک با ذهن و افکارش شود . کودک باید بفهمد افکارش چیزی جدا از خودش هستند تا بتواند آنها را کنترل کند . در درمان وسواس شستشو بخصوص در کودکان مشاور سعی میکند با کودک مبتلا به وسواس همراه شود تا قدم قدم افکارش را تحت کنترل در بیاورد .
مرحله نهایی درمان وسواس در کودکان
درمان وسواس شستشو در کودکان بعد از آگاهی دادن و آشنا کردن کودک با افکارش وارد مرحله اخر میشود . مشاور از کودک میخواهد با رنگ های خاصی شروع به نقاشی کند اما در حین نقاشی مشاور صحبت میکند و خلاف کار کودک از او درخواست هایی دارد . کودک نباید به حرف مشاور گوش کند و کاری که میخواهد را انجام دهد . بطور مثال کودک درخت میکشد پس تنه درخت را باید قهوه ای و برگها را سبز بکشد . وقتی کودک شروع به نقاشی میکند مشاور مدام تکرار میکند برگ را آبی بکش تنه را قرمز . کودک به مرور یاد میگیرد روی افکار خودش متمرکز شود بدون اینکه به واگویه های اضافی اهمیت بدهد . و به این صورت نسبت به افکاری که باعث وسواس شستشو در کودک میشود کنترل پیدا میکند .
بیشتر بخوانید: اختلال وسواس شدید چه علائمی دارد؟
سوالات متداول
علائم وسواس درکودکان چیست؟
شستشوی مداوم دست ، بی قراری و شستشوی زیاد لوازم و اسباب بازی ، اکراه از دست زدن به لوازم عمومی و بازی نکردن با همسالان بخاطر اینکه ممکن است بیمار شود .
 آیا درمان قطعی برای وسواس وجود دارد ؟
بله درمان وسواس امکان پذیر است ، اما معمولا افرادی که پیگیری زیادی برای درمان میکنند شدت و فراوانی رفتارهای وسواس گونه را کاهش میدهند.
از نظر روانشناسی درمان مؤثر برای وسواس شستشو چیست ؟
 مشاوره رفتاردرمانی و شناخت درمانی و در موارد خیلی شدید دارودرمانی و انجام تمرین‌هایی که مشاور تعیین می‌کند به درمان این بیماری بسیار کمک می‌کند.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) 
 برای مشاوره در زمینه راه های درمان وسواس شستشو چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۹:۳۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره تلفنی وسواس

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۴
مشاوره تلفنی وسواس چقدر میتواند در رفع اختلال وسواس به ما کمک کند ؟ مشاوره تلفنی وسواس به ما این امکان را میدهد که بدون خجالت و رودررویی حرفمان را بزنیم . مزیت مشاوره تلفنی وسواس در این است که در برابر سوالهایی که مشاور از ما میپرسد نگران قضاوت نباشیم . خیلی از ما در برابر قضاوت دیگران عجز نشان میدهیم .  ممکن است خیلی از واقعیات زندگیمان را مخفی کنیم . مشاوره تلفنی وسواس ما را در گفتن واقعیتها یاری میکند . ما برای اینکه مداوا شویم نیاز داریم تمام واقعیتها را بی کم و کاست با درمانگرمان در میان بگذاریم . مشاوره تلفنی وسواس به ما کمک میکند بدون وسواس فکری با درمانگرمان صحبت کنیم . حال ببینیم وسواس چیست ؟ آیا یک اختلال ذهنی است ؟ یا یک اختلال رفتاری ؟ آیا یک بیماری ژنتیکی است یا از طریق الگوی رفتاری انتقال می یابد ؟
مشاوره تلفنی وسواس
وسواس بطور کلی یک اختلال ذهنی و رفتاری است که به دو گونه بروز پیدا میکند . ۱- وسواس فکری ۲- وسواس عملی
در وسواس فکری یک فکر و اندیشه مزاحم مدام ذهن بیمار را در گیر میکند که این یک اختلال اظطرابی مزمن است . فرد وسواس برای رهایی از این فکر به تکانه های رفتاری خاصی روی می آورد . در صورتیکه بخواهد این اندیشه را سرکوب نماید دچار اضطراب شدید خواهد شد . اختلال وسواس –اجباری (او سی دی ) در واقع چهارمین اختلال روانی است که منجر به حرکات وسواسی میشود . حرکات وسواسی شامل شستشوی بیش از اندازه ، شک داشتن در روشن بودن گاز میباشد .  شک داشتن در بهمراه داشتن پول یا کلید یا ولوازم ضروری ، اختلال در شمردن پول و تکرار نیز از اختلالات رفتاری وسواس است . بطور کلی اختلالات رفتاری وسواسی ناشی از اختلال فکری میباشد .
مشاوره وسواس تلفنی
مشاوره وسواس تلفنی به شما کمک میکند بیماری وسواس شما ریشه یابی شود . مشاوره وسواس تلفنی شما را با راهکارهای درمان وسواس آشنا میکند . مشاوره وسواس تلفنی به شما در باره اثرات وسواس آگاهی میدهد . شما ممکن است دچار اختلال وسواس گونه باشید مشاور وسواس تلفنی شما را با این ممیز آشنا میکند . اگر شما دچار بیماری وسواس هستید با مشاوره وسواس تلفنی به در مان قطعی وسواس دست پیدا میکنید . راه های درمان وسواس فکری هرچند  ریشه ای هستند اما درمان دارویی وسواس فکری نیز وجود دارد . اختلال وسواس فکری –عملی یا او سی دی را میتوانید با تست وسواس فکری دریابید .برای مداوای وسواس فکری و عملی هرگز به خود درمانی نپردازید . چون شما هرچقدر بخواهید در مقابل وسواس فکری مقاومت نشان دهید بر وسواس عملی خود خواهید افزود .  روانشناسان معتقدند ریشه پیدایش وسواس عملی ، وسواس فکری است .
اولین قدم برای درمان، پذیرش بیماری است . شما باید بپذیرید دچار یک اختلال شده اید تا بتوانید آنرا درمان کنید البته نه خود درمانی . همین که بدانید رفتارهای کلیشه ای شما باعث آسیب رسیدن به زندگیتان شده است شما را بر آن میدارد تا با آن مبارزه کنید . این بیماری را میتوان به مرداب تشبیه کرد که به تنهایی بیرون آمدن از آن میسر نیست . مانند کسی که در مرداب فرو رفته اگر بخواهد دست و پا بزند و نگذارد کسی یاریش کند بیشتر غرق میشود . برای درمان این بیماری حتما باید با درمانگر همراه شد . اولین قدم برای ارتباط با درمانگر مشاوره روانشناسی است . شما اول باید برای روبرو شدن با واقعیات که سخت هم نیست آماده شوید . نگرانی شما از وجود این بیماری در وجودتان باعث عود بیماری خواهد شد . یک مشاور مجرب کمک خوبی برای شما است .
مرکز مشاوره وسواس تلفنی
مرکز مشاوره وسواس تلفنی با کادر مجرب و علمی شما را قدم به قدم پیش خواهد برد . مشاوره اختلالات مختلف رفتاری و فکری در مرکز مشاوره وسواس تلفنی میسر است . شما به جای اینکه با افکار منفی به روح و جسم خود آسیب برسانید در یک مرکز مشاوره وسواس تلفنی میتوانید مشاوره وسواس انجام دهید . این مشاوره اختلال وسواس شما را از میزان بیماریتان مطلع خواهد کرد . اما وسواس فکری چیست ؟ جواب این سوال را نیز میتوانید در مرکز مشاوره وسواس تلفنی بیابید .  ما نیز به اختصار به آن خواهیم پرداخت . اینکه وسواس چیست و انواع وسواس فکری کدام است . منشا دقیق پیدایش وسواس فکری هنوز مشخص نیست . برخی بروز اختلال وسواس را ژنیتیکی میدانند . هنوز ژن خاصی برای بروز این اختلال تعریف نشده . میتوان گفت رفتار وسواسی والدین به فرزندان منتقل میشود البته نه صد در صد .
اضطراب و استرس منشا بسیاری از اختلالات رفتاری است که او سی دی نیز از آن مبرا نیست . تنبیه بدنی کودک ، رفتار پرخاشگرانه ، ایجاد استرس و تقویت تابوها از مهمترین دلایل بروز وسواس فکری است . واداشتن کودکان به رعایت قوانین نظری هم در بروز این اختلال سهیم است . مثلا نگذاریم کودک و یا جوان بچگی کند . یا آنها را وادار کنیم بسیار منظم و کنسرواتیسم عمل کنند . یا حواشی مذهبی آنها را بیش از حد تقویت کنیم و از همه مهمتر دوران بار داری زنان است . بانوی باردارباید  ارامش داشته باشد  و دچار استرس نشود . تغذیه بانوی باردار باید شامل چهار گروه غذایی باشد تا جنین دچار اختلال جسمی و ذهنی نشود . در این بخش با منشا بوجود آمدن اختلال وسواس آشنا شدیم . اولین قدم برای درمان آشنایی با منشا آسیب و اختلال است .
مرکز مشاوره تلفنی وسواس
مرکز مشاوره تلفنی وسواس میتواند به شما اطلاعات بیشتری بدهد . دومین قدم برای درمان آشنایی با انواع این اختلال است . شما میتوانید با تماس با مرکز مشاوره تلفنی وسواس از میزان آسیب این اختلال در وجودتان مطلع شوید . مرکز مشاوره تلفنی وسواس با طرح پرسشهایی شما را با منشا پیدایش این عارضه آشنا خواهد کرد . توجه داشته باشید در هر شخص میزان ، منشا و نوع وسواس متفاوت است . راه درمان بیماری وسواس با دیگر بیمار فرق میکند حتی اگر رفتار مشابهی داشته باشند . از خود درمانی در مورد خود و یا دیگران خودداری کنید . باز هم تاکید میکنم وسواس عملی برای مقابله با وسواس فکری و اضطراب درونی بوجود می آید . به یاد داشته باشید هر گونه مقاومت باعث تشدید آن میشود . لذا خود درمانی باعث بهبود نخواهد شدحتی ممکن است باعث تقویت برخی تکانه دهای رفتاری شود .
قبل از اینکه به انواع وسواس بپردازیم لازم است به چند منشا ایجاد بیماری اشاره کنیم . در تحقیقات پزشکی دیده شده کسانی که کمبود سروتنین دارند نیز به بیماری وسواس مبتلا میشوند . سروتونین هورمون ضد افسردگی نامیده میشود . به آن هورمون شادی نیز میگویند که در بسیاری از اختلالات موثر است . برای اینکه سروتنین بیشتری در بدن ترشح شود به تریپتوفان که یک نوع امینو اسید است نیاز داریم . غذاهایی مانند گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، لبنیات ، آجیل و دانه ها حاوی تریپتوفان هستند . البته ممکن است بدن شما این مواد را جذب نکند پس بهتر است به پزشک نیز مراجعه کنید . یکی دیگر از موارد بروز این اختلال احساس نا امنی خانوادگی و اجتماعی است . این احساس نا امنی باعث بروز رفتارهای وسواسی خواهد شد . شما همیشه نگران از دست دادن هستید .
مشاوره تلفنی وسواس آویژه
مشاوره تلفنی وسواس آویژه با کادری مجرب و متخصص آماده است تا شما را با محیط واقعی زندگیتان آشتی بدهد . مشاوره تلفنی وسواس آویژه بدون پیش داوری در مورد شما پا به پای شما قدم برخواهد داشت . مشاوره تلفنی وسواس آویژه این امکان را دارد که با مرور گذشته هایتان بیماری وسواس شما را ریشه یابی کند . این مرکز به شما درمانگران و متخصصان مربوط را معرفی خواهد کرد تا شما را با لبخند امید ببیند . لبخند شادی و از ته دل زمانی میسر است که ما احساس امنیت و آرامش کنیم . با اطمینان به کارآمد بودن این مرکز میتوانید امید به خوب زیستن را در خود افزایش دهید . شاید وجود وسواس در وجود کسی اورا نسبت به مراکز علمی مشاوره ای هم بد گمان کند . اگر با پیامدهای وسواس در زندگی روزمره آشنا شویم بیشتر به درمان فکر خواهیم کرد .
به انواع وسواس ها بپردازیم : وسواس یا او سی دی به دو نوع کلی فکری و عملی تقسیم میشود . وسواس عملی زاییده وسواس فکری است . وسواس ریشه اضطرابی دارد که در برخی موارد باعث بروز فوبیای اجتماعی میشود . این بیماران در جمع کمتر ظاهر میشوند . نگران هستند همه به وجود این اختلال او پی ببرند . به همه شک میکنند . رفتارهای تکراری دارند . برخی در وسواس فکری به  عارضه نظافتی و نظمی مبتلا هستند . نظافتی یعنی شستشوی بیش از حد و به تکرار . نظمی مثل به ردیف چیدن یا متقارن کردن اشیا ، تابلو و غیره …در نوع دیگر فرد وسواس بخشی از چهره یا بدن خود را زشت و معیوب میپندارد . او پیوسته به آن عضو نگاه میکند . اندیشه از بین بردن این عیب یا پوشاندن آن فکرش را مخدوش میکند ( وسواس بدریخت انگاری ) .
باز هم در مورد انواع وسواسها
در انواع نادر وسواس اختلال موکنی (تریکو تیلو مانیا) مشاهده میشود . فرد وسواس مدام و دور از چشم بقیه به کندن موهای قسمتهای مختلف بدنش میپردازد . جویدن ناخن نیز یکی دیگر از وسواسهاست فرد همیشه احساس میکند بخشی از ناخنش بلند و آزار دهنده است که الساعه باید کوتاه شود لذا ناخنهایش را میجود حتی بعضی اوقات تحمل ندارد تمام انرا به آرامی بجود و یک گوشه آنرا گرفته و از انگشت جدا میکند که منجر به خونی شدن آن میشود . یک نوع دیگر جویدن و یا کندن بخشی از پوست است او حس میکند بخشی از پوستش اضافی است و انرا با ناخن یا دندان میکند . اینکار را آنقدر تکرار میکند که بخشی از پوست دچار زائده گوشتی میشود . حس بد داشتن نسبت به ساعت مچی ، گوشواره و حتی لباس هم نوعی دیگر است .
انبار کردن وسایل و ابزار که شاید سالها مورد استفاده قرار نمیگیرد نیز نوع دیگری از وسواس است . او فکر میکند اگر این وسایل نباشند بخشی از زندگی ناقص است و برای اطمینان به انبار کردن میپردازد . مورد دیگر شک کردن و احساس ناامنی شدید نسبت به اطرافیان است . بیمار حس میکند همه علیه او هستند یا قصد سو استفاده از او را دارند سو استفاده مالی ، جنسی و عاطفی . در این بخش روابط عاطفی شدیدا تهدید میشوند .  در مورد شریک زندگی بصورت  چک کردن رفتار ، چک کردن روابط و چک کردن تلفنها بروز میکند . بطور کلی افکار نا خوشایندی او را آزار میدهد .  ترس از اینکه شخص مرتکب قتل شود یا به کسی آسیب برساند . یا ترس از اینکه کسی به او آسیب برساند ذهنش را درگیر میکند .
عوارض ناشی از وسواس
عوارض ناشی از وسواس بسیار زیاد است . برخی واضح و برخی پنهانتر هستند . اولین مزاحمت این بیماری اتلاف وقت است . بیمار با تکانه های رفتاری زیادی که به صورت مکرر نیز بروز میدهد وقتش هدر میشود . ایجاد مزاحمت برای افراد خانواده و جامعه  . او ممکن است بقیه را موجوداتی کثیف تصور کند و از آنها بخواهد به وسایل خانه دست نزنند . یا مکرر از آنها بخواهد دستهایشان را بشورند و … اینگونه افراد چون ذهنشان درگیر افکار و رفتارهای کلیشه ای است از ذهنشان استفاده بهینه نمیکنند . آنها چون فکر میکنند همه جامعه آلوده به میکروب هستند معاشرت نمیکنند . آنها حوصله دیگران را ندارند چون نظم تکانه ای نها را بر هم میزنند . ااتنتاآنها را بر هم میزنند . آنها ممکن است نسبت به یک رنگ علاقه وافر نشان دهند. ممکن است از یک رنگ نفرت داشته باشند .
راه ها و روش های درمان
راه ها وروش های درمان بر دو نوع دارویی و ریشه یابی روانشناسی تقسیم میشود که البته هردو روش لازم است . روش دارویی به اینصورت است که فرد پس از مشاوره واطمینان از بیماری به پزشک مراجعه میکند . روانپزشک پس از تشخیص نوع وسواس با توجه به ضعف یا شدت برای بیمار دارو تجویز میکند . بیمار پس از مصرف دارو درمان میشود . روش دیگر که به شناخت درمانی یا ریشه یابی بیماری مشهور است توسط مشاوران آغاز میشود . در بخش مشاوره تستهایی وجود دارد که بیمار با آنها تست میشود . بعد نوبت ریشه یابی است . پس از طرح سوال توسط مشاوران و پاسخ بیمار علت بیماری تا حدی مشخص میشود . در صورت لزوم بیمار به متخصص ارجاع داده میشود . اگر نیاز بیشتر به مشاوره داشته باشد نیز به دفعات اینکار انجام خواهد شد .
راههای دیگر درمان : شناخت درمانی و رفتار درمانی است . قرار دادن بیمار در محیطی که به ان وسواس دارد مثلا کسانی که به خیسی وسواس دارند . یک راه دیگر به تازگی مطرح میشود .  رواندرمانگر اجازه  میدهد او به وفور تکانه هایش را انجام دهد بعد با صدای خشن و عامرانه فرمان ایست میدهد . به امید داشتن روح و بدنی سالم با آگاهی و مشاوره .
سوالات متداول
تعریف وسواس فکری و عملی چیست؟
وسواس فکری مجموعه ای از افکار، امیال یا تصورات عودکننده ای است که افراد به صورت مداوم و ناخواسته آنها را تجربه می کنند و این تصورات مزاحمت های زیادی را برای افراد به وجود می آورد.
ریشه وسواس های عملی چیست؟
وسواس های عملی مجموعه ای از رفتارهایی است که به صورت مکرر فرد احساس می کند باید به اجبار در پاسخ به وسواس های فکری خود انجام دهد که البته این رفتارهای تکراری بر طبق مقرراتی اجرا می شوند که فرد خود را مجبور و وادار به انجام دادن آنها می بیند و حس می کند باید آنها را با قاطعیت اجرا کند.
اختلالات وسواس چیست؟
اختلالات وسواس شامل ۱-اختلال وسواس فکری و عملی یا OCD 2-اختلال بدشکلی بدن ۳-اختلال ذخیره کردن ۴-اختلال مو کنی ۵-اختلال پوست کنی ۶-اختلال وسواس فکری و عملی ناشی از مواد و دارو ۷-اختلال وسواس فکری و عملی ناشی از بیماری های جسمی می شود.
محتوای وسواس های فکری و عملی که افراد درگیر آن هستند؛ چیست؟
باید بدانیم که محتوای وسواس های فکری و همچنین وسواس های عملی در افراد مختلف، متفاوت است. با این وجود افراد در برخی محتواهای وسواس اشتراک دارند. از جمله نظافت مانند وسواس فکری آلودگی و وسواس عملی نظافت. وسواس تقارن مانند وسواس فکری تقارن و وسواس های عملی تکرار کردن، منظم کردن و مداوم شمردن. وسواس افکار ممنوعه یا به عبارتی تابوهای ذهن مانند وسواس های فکری پرخاشگری جنسی و مذهبی که میتواند حتی جنبه عملی نیز داشته باشد.وسواس صدمه مانند ترس از صدمه زدن به خود و دیگران یا وسواس مبتلا بودن به بیماری و وسواس های عملی وارسی کردن.
ملاک های تشخیصی وسواس؟
۱-افکار و تصورات به صورت مداوم و عودکننده به فرد هجوم می آورند و کاملا ناخواسته هستند. این افکار ناراحت کننده و اضطراب آورند. ۲-فرد سعی می کند این افکار و تصورات را متوقف کند و آنها را نادیده بگیرد ۳-رفتارهای عملی وسواسی، تکراری و برطبق مقراراتی که فرد خود را وادار به انجام آنها می بیند؛ انجام می شود ۴-هدف رفتارهای تکراری یا کاهش دادن اضطراب است ۵-رفتارهای وسواسی عملی بسیار وقت گیر هستند؛ همچنین ناراحتی و اختلال قابل ملاحظه ای در عملکرد تحصیلی، شغلی و دیگر زمینه های عملکرد افراد به وجود می آورد.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Counseling Online
نویسنده: زهره حبیبی نوده
 برای مشاوره در زمینه مشاوره تلفنی وسواس
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۵:۵۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)