مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت زنان متاهل(betrayed of married woman)
خیانت زنان متاهل مساله و آسیبی است که در چندین سال گذشته ی به یک مشکل بزد در جامعه ما تبدیل شده است . خیانت زنان متاهل میتواند بسیار مخرب باشد و صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و در نتیجه جامعه تحمیل کند . آسیب هایی که به واسطه خیانت زنان متاهل به خانواده وارد میکند فقط در بعد فردی نیست . این اتفاق ناشایست قطعا تاثیرات مخربی را در خود فرد ، همسر خیانت دیده و فرزندان خواهد گذاشت . خیانت زنان متاهل میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ولی مسئله مهم این است که ما چگونه اطلاعاتی به دست بیاوریم که از خیانت زنان متاهل جلوگیری کنیم . در مرحله بعد باید بدانیم که این اتفاق میتواند برای هر زنی در هر خانواده ای رخ دهد . بنابراین باید بهترین راه برخورد با خیانت زنان متاهل را نیز کشف کرد تا در مواقع لزوم از غافلگیری جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
علت خیانت زنان متاهل
علت خیانت زنان متاهل را میتوان در ابعاد مختلف یافت و بررسی کرد . اما چیزی که روشن است این نکته است که علت خیانت زنان متاهل همیشه به خود اشخاص مربوط نمیشود و اینگونه نیست که ما بگوییم همیشه مشکل از خود زنان است اگر به خیانت دست میزنند . علت خیانت زنان متاهل در بعضی اوقات به فرهنگی که در آن رشد کرده آند باز میگردد و گاهی نیز شرایطی که همسر در زندگی مشترک به وجود می‌آورند مبتواند به عنوان علت خیانت زنان متاهل شناخته شود . مثلا زنی که از شوهر خود خیانت میبیند یا نیازهای عاطفی  احساسی ومالی او در زندگی زناشویی زناشویی تامین نمیشود قطعا به احتمال زیاد در معرض این اتفاق خطر ناک قرار دارد و گاهی نمیتواند جلوی بروز این اتفاق را بگیرد .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayal)
نشانه های خیانت زنان را میتوان با استفاده از راههای مختلفی شناخت . قطعا از نظر روانشناسی شناختن و آگاهی از نشانه های خیانت زنان  میتواند در پیشگیری از این موضوع کمک شایانی به افراد بکند . در ادامه به برخی از نشانه های خیانت زنان اشاره میکنیم :
 زنی که خیانت میکند دیگر مانند قبل از خیانت دلگرم به زندگی زناشویی نیست و اشتیاق به زندگی در او کم میشود
بروز حالتهای پریشانی و بی قرار شدن در زمان هایی که زن در خانه میباشد . بهانه گیری های بیهوده اغلب در این موارد دیده میشود .
عدم قبول مسئولیت زندگی و فرزندان مثل گذشته .
کاهش میل به همبستر شدن با همسر در صورتی که مشکل جسمی جنسی و روحی در کار نباشد .
بی تفاوتی نسبت به شوهر نیز میتواند از جمله مهمترین نشانه هایی باشد که زن توجه و احساش را در رابطه با نفر سوم ارضا میکند .
نکته مهم دیگر أین است که حتما شک و تردید خود را با یک روانشناس حاذق در میان بگذارید تا او نسب به تجربه و مهارتش در مورد حدس های شما قضاوت کنند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
دلیل خیانت زنان متاهل
دلیل خیانت زنان متاهل نیز مسئله ای است که حتما باید در مورد آن اطلاعات کسب کرد تا بتوان از بروز مشکل در این زمینه جلو گیری کرد . همیشه دلیل خیانت زنان متاهل در زمینه مشاوره خیانت جزو بحثهای همیشگی و پر تکرار بوده و هست . از جمله شایع ترین دلایل این اتفاق میتوان به این موارد اشاره کرد :
بس توجهی شوهر نسبت به زن میتواند به راحتی مقدمات خیانت را فراهم کند .
گاهی کمبود عاطفی میتواند زن را بسیار راحت بشکند و از او یک موجود بی دفاع بسازد که ممکن است به هر نگاه با محبتب دلش بلرزد .
عدم موضوعات و علایق مشترک در زندگی زناشویی نیز از دلایل مهم بروز این اتفاق میباشد .
سرد بودن یا عدم تفاهم کافی در زمینه رابطه جنسی از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان متاهل است که در ادامه به آن میپردازیم .
خیانت دیدن از همس نیز چنان فشار روانی را به زن تحمیل میکند که شاید علارقم میل باطنی دست به خیانت بزند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
مشاوره خیانت زنان متاهل
مشاوره خیانت زنان متاهل قطعا میتواند در بهبود شرایط زندگی زناشویی زوجین تاثیر مثبتی داشته باشد . بارگیری از مشاوره خانواده و روانشناسی در لحظات مختلف زندگی به این جهت مفید است که میتواند کااستی ها و کمبودهای ما را در مواردی که بی تجربه یا کم تجربه هستیم جبران کند . مشاوره خانواده هم در پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات بین زن و شوهر وهم در درمان و ترمیم آسیب های وارد شده ناشی از این مشکلات برای مراجعان خود پیشنهادات عاقلانه و منطقی و درعین حال موثر ارائه میکند .
مشاوره خیانت زنان متاهل نیز آموزش هایی را برای مردان در نظر میگیرد که از بروز خیانت زناشویی در رابطه خود و همسرشان جلوگیری کند . همچنین در مورد مسائلی مثل نحوه برخورد با زن خیانتکار ، اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ، مهریه در صورت خیانت زن به شوهر ، راههای اثبات خیانت زن و …آموزه هایی را در نظر میگیرد .
بیشتر بخوانید: شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن
در صورت مشاهده نشانه های خیانت زنان
در صورتی که در یک رابطه خیانت زن به شوهر  بروز پیدا میکند و یا احتمال خیانت زن شوهردار مشاهده میشود سریعا باید برای جلوگیری و درمان آن از سمت مرد اقدام شود . آقایان حتما این نکته را در نظر داشته باشند که تلاش کنند در درجه اول تا میتوانند مشکلات به وجود آمده بین خود و همسرشان را به صورت مستقل حل کنند . در بیشتر موارد دیده میشود که آقا مسائل مختلف زندگی خود را مثل شک به این که همسرش به او وفادار نیست را با اقوام و خانواده خود مطرح میکند.
درست است که او این کار را برای نجات زندگی زناشویی خود انجام میدهد و ممکن است که تنها افراد مورد اطمینان را خانواده خود تصور کند ، ولی در اکثر مواقع این عکس العمل اوضاع را بدتر میکند . بنابراین در صورت اتفاقی مثل خیانت به همسر و رفتار با زن خیانتکار بهترین گزینه مشاوره با یک روانشناس است .
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
مشاوره در مورد خیانت شوهر
همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد ، گاهی در زمان بررسی نشانه های خیانت زنان و مواردی که گزارشاتی مبنی بر خیانت به شوهر بدست میرسد ریشه مشکل در عدم تعهد مرد به رابطه زناشویی یافت مبشود . یعنی گاهی خیانت زنان متاهل به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرد در ابتدا به رابطه و پیوند زناشویی خود وفادار نبوده و سپس زن به خاطر انتقامجویی دست به خیانت زده است . بنابراین همیشه این فکر درست نیست که زنی که خیانت میکند دچار عدم سلامت اخلاقی است . در مورد مثالی که زده شد میتوانیم پیشنهاد کنیم که خانمها از مشاوره در مورد خیانت شوهر استفاده لازم را بکنند . بک روانشناس و مشاور کاربلد میتواند در حفظ آرامش و گرفتن تصمیم درست در این مواقع بسیار موثر و مفید باشد .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
نظر اسلام درباره خیانت
خیانت زن به شوهر از نظر اسلام از جمله بدترین و کثیف ترین اتفاقات در جامعه اسلامی است . زنی که در دوران متاهی با مردی غیر از همسر خودش رابطه جنسی یا هر رابطه ای خارج از عرف برقرار کند به خیانت متهم میشود . زمانی که دونفر فرد متاهل در حالی که دارای همسر هستند با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند و همبستر شوند به اصطلاح مرتکب زنای محصنه شده اند و در صورت اثبات مجازاتی برابر فرمان های دین مبین برای آنها در نظر گرفته خواهد شد .
حکم خیانت زن شوهردار و مرد متاهل معمولا در این موارد سنگسار است که به دست مجری قانون اعمال میشود . البته اسلام آموزه و سفارتاتی نیز برای جلوگیری از این اتفاق دارد . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم را به مدت طولانی صلاح نمی داند . با این که زن و مرد را با توصیه به تکنیک هایی مجاب میکند که به هر لحاظ به یکدیگر نزدیک شوند  .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
روانشناسی زنان خیانتکار
روانشناسی زنان خیانتکار به ما توصیه و گوش زد میکند که قبل از قضاوت در مورد خیانت یک زن ابتدا دقیقا باید به دلایل و ریشه های عمل انجام شده توسط او پرداخته شود . أین برداشت که اکثر زنان و مردان از خود دارند که من هیچگاه حتی در بدترین شرایط این نوع خیانت  را مرتکب نمشوم بسیار اشتباه و غلط است . بعد از بررسی دقیق و کامل و روشن شدن دلایل بروز أین اتفاق ما می‌توانیم به نحوه بهتری در این مورد فکر و تصمیم‌گیری کنیم . برای مثال با درنظر گرفتن دلیل و عمق خیانت تصمیم بگیریم که طلاق تنها چاره خیانت است یا میتوان امید وار بود که زن در جهت بازگشت به زندگی سالم از صلاحیت برخوردار است . همه خیانت ها لزوما نباید به طلاق و جدایی ختم شود . گاهی نیز برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و تامین نیازهای فرزندان باید از خودگذشتگی پیشه کرد .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز جنسی (*** need)
همانطور که در بالا اشاره کردیم درخیلی از موارد این خود مردها هستند که موجبات خیانت را فراهم میاورند . مردها نیز مانند زنان تعداد زیادی از وظایف را برای انجام دادن به عنوان همسر دارند . اگر بعضی از این نیازها برآورده نشود در سیستم روحی و روانی زن اختلال به وجود می‌آید . یکی از این وظایف دقت وتلاش مافی برای برآورده شدن ذهنی و جسمی زن در زمینه روابط جنسی میباشد . اگر مرد به هر دلیلی نیاز جنسی زن را سرکوب کند ، نادیده بگیرد و یا باهر بهانه ای ارضای آن را به تعویق بیندازد ، رابطه خود به خود رو به سردی میگذارد . در صورتی که نیاز جنسی زن برآورده نشود ممکن است او به سمت افسردگی متمایل شود و برای أین که خود را خالی کند به بهانه های مختلف به سمت اولین ابراز احساساتی که به سمتش روانه میشود پاسخ مثبت بدهد .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز عاطفی (emotional needs)
بعضی از مواقع نیز بروز خیانت و وارد شدن به رابطه فرازناشویی ازسمت زن به دلیل کمبودهایی است که از نر عاطفی در رابطه به وجود می‌آید . اگر رابطه عاطفی بین زن و مرد در یک زندگی زناشویی گرم نباشد در همه ابعاد زندگی فردی و جمعی دو طرف تاثیر گذار خواهد بود . زمانی که زن که سراسر مهر و عاطفه است یه قدری رابطه زناشویی خود را سر میبیند که کششی ببین خخود و همسرش نمی بیند احتمال خیانت بالا میرود .
این خیانت دیر یا زود اتفاق می‌افتد . دبر یا زود اتفاق افتادن خیانت به این بستگی دارد که زن چقدر بتواند این خلأ را نادیده بگیرد و یا اینکه چقدر بخواهد برای درست شدن اوضاع صبر پیشه کند . زن با اولین صدا و کلماتی که گوشش را نوازش کند آرامشی را تجربه میکند که شاید سالها به دنبال آن تلاش کرده است  و خیلی زود شیفته و دلباخته نفر سوم رابطه میشود .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
مشکلات مالی (financial problems)
مشکلات مالی و اقتصادی همیشه گریبان گیر بشر بوده و هست . مشکلات و موانع اقتصادی در ابعاد زندگی انسان بسته به فرهنگ و سبک زندگی او تاثیر میگذارد . خیانت در رابطه زناشویی نیزاز ابعاد دردناک این مسئله میباشد . زنی که همسرش در تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارد متاسفانه گاهی به دلیل خستگی از شرایط موجود در باتلاق خیانت اسیر و گرفتار میشود . گاهی این خیانت به این صورت انجام میشود که زن ظاهرا زندگی زناشویی خود را حفظ میکند . مثلا به فرزندان و شوهر خود خدمات مربوط به مادری و فرزندی را ارائه میکند . همزمان زن وارد رابطه با مردی میشود که از نظر مالی بالاتر از خودش و شوهرش باشد تا بتواند نیازهایش را به خوبی بر طرف کند . قطعا رابطه جنسی نیز در این نوع خیانت اتفاق می افتد به احتمال زیاد کار زن و شوهر به طلاق می انجامد .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
خودارضایی (self_satisfied)
خودارضایی نیز از دیگر عوامل جدایی زن و مرد در مرحله اول و به وجود آورنده زمینه طلاق جنسی و در نتیجه خیانت بین زوجین میباشد . زن یا مردی که خود ارضایی میکند و به نوعی به این موضوع اعتیاد دارد قطعا به مرور زمان کششی به سمت همسر خود نخواهد دید . سرد شدن رابطه جنسی میتواند برای یک زندگی زناشویی حکم نابودکننده را داشته باشد . زنی که شوهرش از نظر جنسی به خود ارضایی کم بالا است قطعا با بی توجهی جنسی از سمت همسرش رو به رو میشود . این موضوع کم کم له ززن فشار جنسی ، جسمی و روحی زیادی تحمیل میکند .
در این حالت زن در پی ارضای نیاز طبیعی و فطری خود در رابطه با اولین کسی که به خوبی در این زمینه مهارت داشته باشد و بتواند اورا ارضا کند غرق خواهد شد . بنابراین از واجبات قبل از ازدواج این است که اگر به موضوع خود ارضایی دچار هستیم خودمان را درمان کنیم و بعد وارد رابطه زناشویی شویم .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  ?Why is betrayal of married women
 برای مشاوره در زمینه دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۱:۱۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)