مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayed)
نشانه های خیانت زنان باید توسط مردان به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد .داشتن اطلاعات کافی در مورد این مطلب از انه جهت مهم است که نشانه های خیانت زنان میتواند چراغ خطری برای مردانی باشد که مواظبت از زندگی زناشویی را وظیفه خود میدانند . اگر مردان نشانه های خیانت زنان را متوجه شوند میتوانند در جلوگیری از این اتفاق موفق باشند . نشانه های خیانت زنان به صورت های مختلفی قابل تشخیص است . برای مثال ما میتوانیم با مطالعه کتاب های گوناگونی که در این رابطه نوشته شده است به نشانه های خیانت زنان پی ببریم . گاهی نیز به آموزش های بیشتری در بعضی از ابعاد این مقوله نیازمند هستیم . برای مثال شرکت در کارگاه های روانشناسی در باب این موضوع میتواند به ما در باز شناسی نشانه های خیانت زنان کمک شایانی بکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
نشانه های خیانت زنان به شوهر
نشانه های خیانت زنان به شوهر همانطور که در بالا اشاره شد بسیار زیاد هستند و برای فهمیدن و شناسایی آنها مردان نیازمند کسب اطلاعات کافی هستند . نشانه های خیانت زنان به شوهر که توسط مرد احساس میشود و یا به هر نحوی از این اتفاق اطمینان حاصل میشود باید با روانشناس درمیان گذاشته شود . او میتواند به خوبی نشانه های خیانت زنان به شوهر را تشخیص دهد و مرد را از اشتباه و قضاوت نادرست احتمالی بازگرداند . گاهی افراد به دلیل علاقه یا تعصب به صوذت احساسی همسر خود را مورد قضاوت قرار میدهند . فواید در میان گذاشتن مسائل مربوط به خیانت با یک روانشناس به همینجا ختم نمیشود . بعد از بررسی و مطمئن شدن از صحت نشانه های خیانت زنان به شوهر راه حل های درست و اصولی برخورد با أین موضوع توسط مشاور به مراجعان ارائه میشود .
نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ؟
نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ؟ شاید خیلی از مردان به دنبال جواب این سوال باشند . البته جواب این سوال که نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ثقطعا نسبت به هر زندگی میتواند متفاوت باشد . خیانت و رابط فرازناشویی حتما اتفاقی نیست که ناگهان و بدون زمینه رخ دهد . این آسیب حتما در پی نقصی در بعد فردی یتا مدیریتی زندگی زناشویی خواهد آمد . شاید اگر از زوج الف بپرسیم که نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست به ما پاسخ دهند که خب اگر همسر ما دیگر از ارضا نشدن کافی در رابطه جنسی شکایت نکند احتمال به طرز دیگری این نیاز خود را برآورده میکند . این پاسخ به دلیل ضعف جنسی در زوجین میباشد . اما اگر از زوج ب بپرسیم که نشانه این موضوع چیست شاید نشانه‌هایی را بیان کنند که مربوط به مسائل مالی و اقتصادی باشد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
نشانه های خیانت زنان به همسر
نشانه های خیانت زنان به همسر گاهی توسط خود فرد و یا افراد با تجربه قابل تشخیص نیست . مثلا در مواردی که زن دارای بیماری های روانی خاصی است که عوارض جانبی بیماری او میتواند بهعدم تعهد به همسرش نیز کشیده شود . برای مثال یک بیمار اسکیزوفرنی دارای توهمات دیداری و شنیداری زاید و منحصر به فردی است که تمام ابعاد زندگی او را تحت تاثیر قرار میدهد . برای مثال زنی که دچار اسکیزوفرنی است دائم صدای شوهر خود را درحال رابطه جنسی با یک زن دیگر میشنود . او نمیتواند حقیقت را از توهمات تمیز دهد . بنابراین ممکن است برای جبران و تلافی خیانت ، او نیز مرتکب چنین امری شود . نشانه های خیانت زنان به همسر در این سطح حتما باید توسط روانشناس یا روانپزشک بالینی تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام کرد .
نشانه های خیانت زنان به مردان
نشانه های خیانت زنان به مردان برخی از اوقات نیز در رفتار و تغییر رویه زنان در زندگی مشترک قابل پیش بینی و قابل بپیش گیری است . مردان و زنان اگر در معرض خیانت و یا در حال خیانت به همسر خود باشد نشانه هن و علائم خاصی را از خود بروز میدهند . به تعدادی از این نشانه‌ها در طول رابطه زناشویی اشاره میکنیم :
بی میلی در انجام وظایف همسری مانند مدیریت کارهای منزل یا انجام وظایف مادری در قبال فرزندان که ریشه در دلسرد شدن نسبت به زندگی دارد .
از دیگر نشانه های خیانت زنان به مردان میتوان به بی توجهی زن نسبت به شوهرش در موارد ریز و درشت اشاره کرد . معمولا زن ها این عادت را دارند که موارد ظاهری و باطنی شوهر خود را مورد بررسی دقیق قرار میدهند .
ابراز بی تفاوتی جزو مهمترین عناصر و نشانه هایی است که بی تعهد بودن به زندگی میتوان در آن نمود پیدا کند.
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
مشاوره خیانت (betrayal counseling)
مشاوره خیانت از جمله خدماتی است که اکثرا در زیر مجموعه مشاوره خانواده به متقاضیان ارائه میشود . گاهی افرادی که درگیر موضوع خیانت میشوند ، د گچ آر یک سردر گمی خاص در ابن مورد هستند . در این زمان ها گاهی افراد از روی ناآگاهی مسائل خود را با افرادی در میان میگذارند که به هیچ عنوان شایستگی لازم را برای کمک در أین زمینه نداشته و شاید باعث عمیق تر شدن أین مشکل نیز بشوند .  در أین مواقع مطمئن ترین راه برای افراد مراجعه به یک روانشناس حاذق و استفاده از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی است . به این دلیل که مشاور قدرت این را دارد که متوجه شود که نگرانی شما بی مورد است یا برای ابراز نگرانی خود حق دارید . در مرحله بعدی او شما را در مدیریت چنین بحرانی و در گرفتن تصمیم درست همراهی میکند .
طلاق عاطفی (emotional divorce)
یکی از مواردی که باعث بوجود آمدن یا بهتر بگوییم باعث تمایل افراد به ایجاد رابطه فرازناشویی میشود مسئله طلاق عاطفی است . خیانت زن به همسرش به قدری مسئله مهم و ویرانگری است که میتواند تمام بنیان و ریشه خانواده را از پایه ویران کند. خیانت زن به مرد و برعکس خیانت مرد گاهی حاصل سردی روابط احساسی بین زوجین است . در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت که از نشانه های خیانت زنان در رابطه زناشویی عدم احساس نیاز به ارضاء نیاز در بعد عاطفی از طرف همسر خود نسبت به گذشته میباشد . خیانت زن شوهردار که در این بحث موضوع اصلی مورد نظر ما است در خیلی از موارد به دلیل همین گسستگی عاطفی بین زن و شوهر ایجاد میشود . زن از لحاظ عاطفی به شدت در تنگنا قرار میگیرد و ممکن است با کوچترین ابراز محبت مردانه ای پایش بلغزد .
دلایل بروز طلاق عاطفی
ممکن نیست که بحث و تحقیقی در مورد مشاوره درمورد خیانت  مطرح شود و سخنی از طلاق عاطفی به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل بروز این موضوع سخنی به میان نیاید . علت خیانت زنان شوهردار در رابطه هایی که به اجبار یا عدم تمایل افراد به یکدیگر شکل میگیرد بیشتر به وجود آمدن نوعی جدایی به نام جدایی یا طلاق عاطفی میباشد . از دلایل بروز این جدایی میتوان به مسائل زیر اشاره کرد :
نداشتن دیدگاه و اهداف مشترک
وجود تضادددر عقاید
ازدواج اجباری
نداشتن موضوع مشترک برای گذراندن وقت با یک دیگر
عدم توانایی در مدریت رابطه احساسی که باعث بروز سردی هر چه بیشتر در رابطه عاطفی زوجین میشود
نداشتن پختگی لازم و آمادگی در شروع یک زندگی مشترک. این موضوع بیشتر در ازدواج‌هایی که در سنین پایین به انجام میرسد دیده میشود . برای مثال پسری که هنوز خود به پدر و مادر و خانواده از لحاظ عاطفی شدیدا وابسته است . در این مواقع پسر علاوه بر اینکه خودش دچار دلتنگی و احساس نیاز است مسئولیت احساسات فرد دیگری را نیز روی دوشش احساس میکند .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
طلاق جنسی (***ual divorce)
گاهی علت اینکه خانم ها خود را اسیر احساس گناه خیانت زن به شوهر میکنند این است که در برابر احساس نیاز جنسی خود تسلیم میشوند . برای اینکه بتوان بهترین راه برخورد با خیانت همسر را پیدا کرد ، باید در ابتدا مشکل و مورد ریشه ای که باعث به وجود آمدن خیانت میشود را مورد بررسی قرار داد . طلاق جنسی از همان دسته موضوعات و دلایلی است که باعث به وجود آمدن سردی و در نتیجه خیانت در روابط زناشویی میشود . مرد و زن در این نوع جدایی به هر عنوانی امکان جدایی از یکدیگر را ندارند یا مایل به این کار نیستند .
مثلا اینکه در صورت جدایی فرزندانشان آسیب جدی را متحمل میشوند . در این صورت زن و مرد فقط با یکدیگر هم خانه خواهند بود و به ندرت بین آنها روابط زن و شوهری شکل میگیرد . زن و مرد در طلاق عاطفی معمولا نیاز جنسی خود را در روابط  فرازناشویی برطرف میکنند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
دلایل به وجود آمدن طلاق جنسی
عاقبت خیانت به همسر قطعا اتفاق مبارک و خوبی نخواهد بود . دلیل خیانت هرچه که باشد حتما به زوجین و همچنین به فرزندان آسیب زیادی وارد میکند . در بالغ به طلاق عاطفی پرداختیم و تعریفی از آن ارائه دادیم . روانشناسی خیانت علاوه بر اینکه سعی میکند راهی را مثلا برای بخشش خیانت زن به شوهر پیدا کند ، همزمان هم در پی یافتن ریشه های آن و هم در صدد درمان خیانت زناشویی قدم بر میدارد . بعضی از دلایل طلاق عاطفی عبارتند از :
عدم تناسب نیاز جنسی در مرد و زن .
تفاوت در سلیقه جنسی .
عدم تجربه کافی در مدیریت کردن رابطه جنسی به عنوان یکی از پایه های بسیار مهم و تعیین کننده در زندگی زناشویی .
ازدواج در سن پایین و عدم توانایی کامل در برقراری رابطه جنسی از لحاظ فیزیولوژیکی باعث بیزاری از رابطه جنسی مخصوصا در زنان میشود .
مشکلات اقتصادی (financial problems)
از دیگر عوامل شایع خیانت و به خصوص دلایل خیانت زنان مسئله مهم مالی میباشد . به طور کلی موضوع توان اقتصادی برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق از پایه ها و اصول غیر قابل چشم پوشی است . فرزندی که در رفاه مالی مطلوب رشد کند قطعا زمینه و امکانات بیشتری برای رشد و شکوفایی استعدادهای خود در مسیر زندگی خواهد داشت . در مورد زنان نیز این مسئله بسیار تأثیرگذار و حیاتی به نظر میرسد . زنی که نگرانی در باب مسائل اقتصادی خانواده نداشته باشد قطعا دلگرمی و امید بیشتری در ادامه دادن و ساختن زندگی مشترک خود و همسرش خواهد داشت .
برعکس در بعضی از خانواده هایی که مشکلات اقتصادی و معیشتی را تجربه میکنند زیاد دیده میشود که ریشه خیانت زن شوهردار به شوهرش در فقر یافت میشود . بنابراین فاکتور بلوغ و توانایی مالی از جمله مهمترین مسائلی است که قبل از ازدواج باید توسط فرد و خانواده اش مورد بررسی قرار بگیرد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
چگونگی تاثیر فقر بر وقوع خیانت
گاهی اوقات افراد وقتی به موضوع اقتصاد و تاثیر آن به عنوان یکی از دلایل خیانت زنان برمیخورند آن را غیر قابل باور میپندارند . در حالی که فقر به عنوان دلیل خیانت زنان کاملا واقعی و قابل اثبات میباشد . زنی را در نظر بگیرید که شوهرش توان مقابله با مشکلات اقتصادی و تامین با کیفیت معاش زندگی را ندارد . گاهی زن از نظر اخلاقی و خانوادگی کاملا مقبول و قابل تائید است . اما وقتی میبیند که مرد توان سیر کردن شکم فرزندانشان را ندارد خود را به هر دری میزند که امکانات حداقلی برای فرزندانش فراهم شود . در بسیاری از مواقع زن درصورت عدم توفیق در این راه گزینه روسپی گری را انتخاب میکند . در زندگی هایی که مرد یا هر دو زوج اعتیاد دارند أین عاقبت بسیار شایع تر به نظر میرسد . بنابراین هیچگاه نمیتوان بی پولی و فقر را از دلایل خیانت زن به شوهر حذف کرد .
نحوه برخورد با زن خیانتکار
بعد از اینکه دلایل خیانت زنان به مردان و چگونگی به وقوع پیوستن خیانت های زناشویی را بررسی کردیم ، دولت آن است که به نحوه برخورد با زن خیانتکار را نیز برسی کنیم . قطعا از مواردی که میتوان گفت بعد از وقوع خیانت هیچگاه و تقریبا به هیچ وجه مثل قبل نمیشود اعتماد همسر بعدا از خیانت است . شاید مرد بخاطر فرزندان یا هر دلیل دیگری بخواهد شاکله این زندگی حفظ شود ولی تا ابد قسمتی از درگیری های ذهنی او به اینکه هر لحظه احتمال میرود که همسرش باز به او خیانت کند اختصاص میابد . در این مواقع هیچکس مانند یک روانشناس با تجربه نمیتواند به کمک مرد خیانت دیده بیاید . روانشناس میتواند هم در حفظ آرامش مرد در زندگی به او کمک کند و هم پیشنهادات مفیدی در مورد واکنش در مقابل خیانت همسر برای مراجع خود داشته باشد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Betrayed women reveal the signs that their partners were 
 برای مشاوره در زمینه نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۵۴:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)