مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

روانشناسی خانواده موفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
روانشناسی خانواده
روانشناسی خانواده یعنی اینکه  یک روانشناس با شما صحبت کند . شما در این مصاحبه از درونتان بگویید . روانشناسی خانواده یعنی شما از برخوردهایتان با تک تک افراد خانواده بگویید . روانشناسی خانواده یعنی شما در مورد تعاملات خود با افرادی که با شما در رفت وآمد هستند سخن بگویید . روانشناسی خانواده یعنی رفتار شما با خانواده هنگام بروز مشکلات خانوادگی . روانشناسی خانواده یعنی  نظر شما در مورد رفتار افراد خانواده  .  روانشناسی خانواده یعنی تمام تعاملات ، رفتارها و کنشها و واکنشهای شما وخانواده با هم . در اولین مراحل شاید برخوردها بسیار سالم و خوب به نظر برسد اما همین که درخانواده اتفاق جدیدی بیفتد برخوردها تغییر میکند . حال ممکن است این اتفاق ناگوار و یا گوارا باشد . مثلا رکود اقتصادی یا وارد شدن فردی جدید مانند عروس یا داماد .
اتفاقات جدیدی که باعث برهم ریختن معادلات خانواده میشوند همیشه ناخوشایند نیستند . برخی اوقات یک اتفاق خوب این تعاملات را تحت الشعاع قرار میدهند . ورود یک پسر با افکار و فرهنگ متفاوت به خانواده . این ورود ممکن است رفتار پدر خانم و یا برادر خانم را تغییر بدهد . ممکن است برای آنها یک الگوی رفتاری جدید ایجاد شود . ممکن است برای این افراد رقیب عاطفی باشد . یک رقیب اقتصادی و هر یک به فکر به خطر افتادن جایگاه سابق خود باشند . چون تازه وارد کانون توجه شده است . غذا باب میل او درست میشود . وقتی می آید محیط خانه بطور کلی تغییر میکند و الی آخر… در مورد عروس هم چنین است . ورود این تازه وارد در محیط زندگی تغییر ایجاد میکند . که ممکن است برای برخی خوشایند و برای برخی نا خوشایند باشد .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان خانواده
روانشناسی خانواده موفق
روانشناسی خانواده موفق میتواند برای مشاوران تجربه ای خوب باشد . شاید به جرات میتوان گفت خانواده ای موفق است که در همه زمینه ها موفق باشد . چنین خانواده خیلی کم و نادر است . روانشناسی خانواده موفق میگوید همیشه در هر جا یک مسئله یا یک مورد نگران کننده وجود دارد . روانشناسی خانواده موفق میگوید در مورد خوشبختی و موفقیت مطلق وجود ندارد . روانشناسی خانواده موفق تجربه دارد که خوشبختی یک تعریف قیاسی است . در این تعریف تا وقتی کسی موفق است حس خوب موفقیت همراه همه افراد خانواده است . این حس تا وقتی ماندگار است که یک یا دونفر مدیر و بقیه عامل به برنامه های او باشند . وقتی هرکدام بخواهند برنامه و چارچوبهای خود رادر زندگی پیاده کنند نظام خانواده تغییر میکند . عده ای تابع نظام خانواده سنتی وقدیمی و عده ایدیگر تابع نظام نوین خانوادگی میشوند .
نظام های نوین خانوادگی معمولا چند مدیریتی میشود . نوجوانان جوان شده اند و میخواهند مدیریت کنند . پدر و مادر احساس نا امنی میکنند  . این حالت زمانی است که جوانان به هر دلیلی تا زمان زیادی مجبورند با والدین زندگی کنند . در خانواده ای که برای آینده فرزندان تدبیری اندیشه شده است این اتفاق کمتر می افتد  . هر یک به دنبال سرنوشت خود رفته و زندگی خود را مدیریت میکنند  . پدر و مادری که بر سرنوشت فرزندان خود تاثیر دارند کمتر دچار بحران میشوند . آنها  یا با دادن سرمایه کار یا با آموختن مهارتهای مختلف و راهنمایی درست و بجا میتوانند بر سرنوشت فرزند خود تاثیر بگذارند . فرزندان اینگونه خانواده ها از والدین خود حرف شنوی بیشتری دارند . البته همیشه استثنا وجود دارد . پون عواملی چون نحوه برخورد ، احترام بین خانواده و فرهنگ قدردانی و تشکر در برخوردها تاثیر دارند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان
روانشناسی خانواده همسر
روانشناسی خانواده همسر بسیار لازم و مهم است . خانواده همسر ، فرهنگ آنها و مهارتهای زندگیشان ناخودآگاه با زندگی شما مرتبط است . در خانواده ای که سلسله مراتب حاکم است کمتر بی احترامی میشود . فرهنگ احترام گذاشتن به خانه شما نیز منتقل میشود . بخش زیادی از تربیت کودکان از طریق الگو گرفتن از خانواده صورت میگیرد . شک نکنید رفتار والدین چه بصورت پنهان و چه پیدا بر کودکان تاثیر خواهد گذاشت . تاثیرگذاری تربیت از طریق دیداری والگوی  رفتاری انکار ناپذیر است . نه تنها تربیت که به صورت باور درمی آید . مثلا شما میخواهید فرزندتان دروغ نگوید . اگر اورا ازگناه بترسانید اگر ازراه اجتماعی یا مذهبی وارد شوید ولی خودتان یک دروغ بگویید او باور نخواهد کرد . حتی اگر دروغ کوچک باشد . شما با یک خطا دو الگوی رفتاری غلط به او داده اید .
شما به او گفته اید دروغ بد و خطا است . اول اینکه به او اجازه دروغ گفتن داده اید . دیگر آنکه عمل نکردن به اعتقادات را به او آموخته اید . دیگر آنکه به غیر مستقیم و عملا گفته اید که حرفهای شما بی پایه و اساس است . اهمیت عملی ندارد . میتوان آنها را شنید و عمل نکرد . حال این رفتار نسل به نسل انتقال میابد . مثالی بود برای روشن شدن انتقال عمل از خانواده به فرزند . این مثال را میتوان به خانواده همسر تعمیم داد . پس روانشناسی خانواده همسر اهمیت زیادی دارد .  رفتار خانواده بر فرزندشان یعنی همسر اثر میگذارد . همین رفتار از طریق همسرتان به فرزند شما منتقل میشود . با مشاوره خانواده و روانشناسی با خانواده همسرتان بیشتر آشنا شوید . روانشناسی خانواده همسر مهم است آنها و همسرتان الگوی عملی همسر و فرزند شما هستند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده آنلاین
روانشناسی خانواده درمانی
روانشناسی خانواده درمانی برروی رفتار خانواده مطالعه میکند . بررسی و تحقیق بر روی رفتارهای یک خانواده ، تفاوتهای رفتاری  و تشابهات . رفتارهای درون خانواده و رفتارهای اجتماعی . این روانشناسی از تاثیر اجتماع بر خانواده سخن میگوید و تاثیر افراد خانواده بر یکدیگر . روانشناسی خانواده درمانی سعی دارد رفتار تک تک افراد خانواده را آسیب شناسی کند . این روانشناسی ریشه ها را بازمی یابد . با بررسی ریشه آسیبها به درمان میپردازد . در این روانشناسی همه خانواده برهم تاثیر گذار خواهند بود . به هم کمک خواهند کرد تا صدمه های روحی را به کمک هم التیام ببخشند . هر آسیب دارای یک منشا است . صدمه ای که به هر یک از اعضا میرسد با دیگری تفاوت دارد . تفاوت در اثر . مقدار اثر و نوع تاثیر نیز متفاوت است .
مثلا در یک خانواده یک تصادف رخ میدهد . این تصادف در اثر بی احتیاطی پدر میباشد . یکی از افراد خانواده دچار هراس میشود . دیگری افسرده میشود . یکی فوبیای ماشین و جاده پیدا میکند . درکسی ممکن است حس تنفر نسبت به پدر ایجاد شود . دیگری وسواس احتیاط میگیرد و الی آخر …  پس یک اتفاق و یک رفتار در همه افراد خانواده تاثیر میگذارد اما نوع تاثیر متفاوت است . رفتارهای دیگر نیز به همین گونه است مثلا خشونت . این رفتار در همه تاثیر گذار است اما با تفاوت . یکی خشن میشود . یکی ترسو . یکی مخالف خشونت بار می آید دیگری مضطرب . به هر حال این رفتار از خود اثر به جا میگذارد . مهربانی نیز چنین است به همین گونه یا اثر خوب میگذارد برخی راهم نا مهربان و یا بیتفاوت بار می آورد . تاثیرها یکسان نیست .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
روانشناسی خانواده چیست ؟
روانشناسی خانواده چیست ؟ به این سوال تقریبا پاسخ داده شد . در پاسخ به سوال روانشناسی خانواده چیست باید گفت : منشا یابی مشکلات رفتاری و اختلالات خانوادگی برعهده روانشناسی خانواده است  . پس از آن یافتن حل مشکلات و دادن راهکار به خانواده ها . شما به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه میکنید .شما در واقع خود را در معرض روانشناسی خانواده قرار میدهید .  و یا مشاوره خانواده میگیریدبازهم روانشناسی میشوید . حال این روانشناسی را به افراد خانواده تعمیم بدهید . حتی اگر شما فقط برای شخص خود به روانشناس مراجعه کنید بازهم شما و رفتارتان در خانواده روانشناسی میشوید . خانواده بر فرد و فرد بر خانواده اثر میگذارد .
بیشتر بخوانید:مشاوره آنلاین روانشناسی و خانواده
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  …Identifying Successful Families: An Overview of Constructs 
 برای مشاوره در زمینه روانشناسی خانواده موفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۱۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)