مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

معیارهای انتخاب همسر مناسب

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معیار های انتخاب همسر مناسب
معیار های انتخاب همسر مناسب چیست ؟ چگونه می توانیم این معیار ها را تشخیص دهیم ؟ اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم معیار های انتخاب همسر مناسب در دو دسته اصلی و فرعی قرار می گیرند . البته این چهار چوبی است‌ که در نظر گرفته شده و ممکن است برای هر فردی به شکل خاصی باشد . معیار های انتخاب همسر مناسب به طور اصلی شامل : تدین ، اخلاق و رفتار نیکو ، شرافت و اصالت خانوادگی و سلامت جسمانی و روانی می باشد . معیار های فرعی نیز شامل : تناسب میان ظاهر ، موقعیت اجتماعی ، سطح مادی ، تناسب سنی ، نقطه نظر ها ، علایق مشترک و . . می باشند .
بیشتر بخوانید: سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی
معیارهای ازدواج  از دیدگاه روانشناسی بار ها مورد بررسی قرار گرفته است . روانشناسان معتقد هستند همسر خوب فردی است که مهارت های درست ارتباط با شما را بلد باشد . معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی فردی است که بتواند از رویا ها و آرزو های شما حمایت کند . کسی که ارزش و شان شما را در زندگی‌ مشترک بداند ، شیوه صحیح رفتار با شما را در شرایط خوب و بد بداند . از دیگر معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی داشتن مهارت و توانایی لازم برای ایجاد سازگاری و تفاهم بین زوجین است . زندگی مشترک و تفاهم هیچ قانون و فرمول مشخصی ندارد و این خود ما هستیم که باید راه و روش یک ازدواج موفق را بفهمیم .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب
مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب شامل مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های خوب است که هر کسی به آنها تمایل دارد . همه ما در زندگی مشترک به دنبال شخصی هستیم که بتواند ما را از لحاظ مادی و معنوی به رشد و کمال برساند . فردی که بتواند در زندگی به ما احساس امنیت و آرامش بدهد . کسی که با ما خواسته ها ، علایق و اهداف مشترکی داشته باشد . شاید همه ما آگاهی کافی را برای انتخاب یک همسر مناسب نداشته باشیم و نیاز به یک مشاوره ازدواج اصولی و کارساز داشته باشیم . به همین جهت مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج می تواند راه مناسبی را پیش روی شما بگذارد .
بیشتر بخوانید: مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران ممکن است متفاوت باشد . اما اکثر مردان به طور ذاتی به سمت دختران زیبا تمایل دارند . سپس به سمت بقیه معیار هایشان می روند . یکی از این معیار ها نجابت و وفاداری زن است . هر مردی دوست دارد جسم و روح همسرش فقط و فقط مختص او باشد . نکته بعدی برای مردان داشتن اخلاق نیکو و عواطف زنانه است . تمام مردان به زنی که به آنها عشق بورزد و محبت کند نیاز دارند . معیار های دیگری مانند تحصیلات ، علایق ، طرز فکر ، پوشش و . . نیز وجود دارند . که ممکن است میزان اهمیت آنها برای هر مردی متفاوت باشد .
بیشتر بخوانید: بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران بسیار متفاوت است . شاید بتوان گفت به تعداد تمامی زن ها ملاک های مختلف وجود دارد . برای مثال موقعیت اجتماعی و شغلی ، ظاهر ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، تحصیلات و محل زندگی نمونه هایی از معیار های دختران می باشند . اگر هنوز معیار های خود را نشناخته اید و یا جمع بندی از آن ها ندارید ، بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق از راهنمایی ها و مشاوره خانواده بهره بگیرید .
بیشتر بخوانید: چگونگی انتخاب همسر برای زندگی مشترک
سوالات متداول
ملاکهای انتخاب همسر مناسب برای خانم ها چیست ؟
سلامت جسمانی و روانی ، موقعیت شغلی ، جایگاه اجتماعی و اخلاق و رفتار نمونه هایی از ملاک های خانم ها می باشند .
ملاکهای انتخاب همسر برای پسران چیست ؟
عفاف و نجابت ، زیبایی ، سطح فرهنگی و خانوادگی ،پوشش ، اخلاق و رفتار و برخی ملاک های دیگر میباشد .
مهمترین معیار های انتخاب همسر شایسته چیست ؟
معیار هایی مانند تدین ، اخلاق و رفتار ، سلامت جسمانی و روانی ، اهداف و سبک زندگی طرف مقابل می باشد .
مهمترین نکته تناسب بین زوجین چیست ؟
ممکن است بین هر زوجی متفاوت باشد . اما می‌توان گفت تناسب بین اخلاق ، رفتار ، عقاید و طرز فکر از مهم ترین نکات میباشد .
بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Criteria for Choosing a Spouse
 برای مشاوره در زمینه معیارهای انتخاب همسر مناسب
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۲:۰۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)