مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت مرد(betrayal of man’s)
خیانت مرد از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی است که بسیار در ابعاد مختلف فردی و جمعی افراد تاثیر گذار است . خیانت مرد میتواند به راحتی یک خانواده را از نقطه امن و شکوفایی به نابودی و نیستی بکشاند . در مشاوره خیانت تاکید میشود که خانمها اگر به خیانت مرد خود شک کردند یا از این اتفاق مطمئن شدند هرچه زود تر برای جلوگیری و برخورد مناسب با خیانت مرد از راهنمایی‌های یک روانشناس کمک بگیرند . خیانت مرد گاهی میتواند قابل کنترل و سطحی باشد و امکان هدایت و خارج کردن مرد از راه اشتباه وجود دارد .
مثلا زمانی که خیانت مرد در حد پیام های اینترنتی و تلفنی است . در این صورت نیز اگر سریعا جلوی این رفتار گرفته نشود میتواند به خیانت در سطوح عمیق‌تر منجر شود . بنابراین خانمها در نظر داشته باشند که با چشم پوشی و گذشت های بی مورد با این تفکر که خود به خود درست خواهد شد بیشتر موضوع را پیچیده میکنند .
بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟
خیانت مرد به زن (betrayal of man’s)
خیانت مرد به زن  همانطور که در بالا گفته شد میتواند کانون زندگی زناشویی و بنیان خانواده را هدف قرار دهد و نابود سازد  . ابعاد خیانت مرد به زن بسیار گسترده است و در وقت محدود و کم نمیتوان به همه آنها پرداخت . اما بعضی از این ابعاد عمومیت بیشتری نسبت به جنبه های دیگر خیانت دارند و اکثر موقعیت ها و شرایطی که خیانت مرد به زن اتفاق می افتد در این زمینه ها میباشد .
در ادامه به صورت مفصل به شرایط و زمینه هایی که احتمال خیانت مرد به زن را بالا میبرد ، خواهیم پرداخت . زمینه ها و شرایطی مثل مسائل مالی و اقتصادی ، طلاق عاطفی ، طلاق جنسی ، سرد مزاجی و ….. از این دست زمینه ها هستند . ما با دانستن این اطلاعات و به دست آوردن شناخت در این زمینه ها میتوانیم در صورت بروز مشکل به خوبی بحران به وجود آمده را کنترل کنیم .
بیشتر بخوانید:  نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
خیانت مرد به همسرش
خیانت مرد به همسرش به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد ؟ . این سوالی است که در ذهن اکثر افرادی که درگیر کسب اطلاعات در این رابطه هستند ممکن است شکل ببندد . خیانت مرد به همسرش قطعا به صورت ناگهانی و خلق الساعه اتفاق نمی افتد . این روند قطقا یک روند تکمیلی و پیوسته است . اما سردعت این روند از آغاز تا تکمیل بستگی به نوع خیانت و شرایطی که زوجین در آن قرار دارند بستگی دارد . خیانت مرد به همسرش میتواند بنا به فرهنگ و یا سطح اجتماعی و حتی نقطه جغرافیایی محل زندگی زوجین متفاوت باشد . اما نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که حتی در بروز خیانت نیز یک طرف مقصر نیست و مانند تمام مشکلات و چالش های زندگی زناشویی هر دو طرف در بروز مشکلات شریک و تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
دلایل خیانت مرد
دلایل خیانت مرد بنا به شرایط زندگی و حتی نسبت به ویژگی های زن خیانت دیده میتواند متنوع و متفاوت باشد . البته زنان خیانت دیده یا خانم هایی که تصور میکنند اعتماد آنها در زندگی زناشویی مورد خیانت قرار گرفته , سریعا باید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای کنترل خود و گرفتن تصمیم درست بهرمند شوند . از مهمترین دلایل خیانت مرد میتوان به موارد و نکات زیر اشاره کرد :
وجود مشکل و نقص در برقرای رابطه جنسی در سطحی که مرد از این نیاز به خوبی ارضاء شود . نیاز جنسی در هر انسانی از مهمترین و حیاتی تر نیاز هاست ولی مردان طاقت کمتری در برابر نبود این نیاز دارند .
عدم توانایی در نه گفتن به پیشنهاداتی که به مرد میشود .
وجود تنوع طلبی در مرد که گاهی ریشه در مشکلات روانی او دارد .
تحقیر شدن توسط همسر نیز از نکاتی است که حتما خانمها باید مواظب آن باشند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
نحوه برخورد با مرد خیانتکار
نحوه برخورد با مرد خیانتکار توسط زن خیانت دیده هر چقدر که سخت باشد باید کاملا منطقی و با دور اندیش اتفاق بیفتد . گاهی نمیتوان سریعا برای خیانت اتفاق افتاده حکم و مجازات طلاق صادر کرد . نحوه برخورد با مرد خیانتکار باید به گونه ای صورت بگیرد که تمام جوانب در آن سنجیده شده باشد و تمام عواقب در نظر گرفته شده باشد . خیانت مرد به زن قطعا میتواند در سطوح و ابعاد گونان اتفاق می‌افتد . خیانت مردان متاهل و همچنین زنان امروزه در فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد . در این نوع خیانت گاهی حتی دوطرف به دلیل فاصله جغرافیایی هیچگاه یکدیگر را نمی بینند . آیا برای این نوع از خطا سریعا میتوان گفت که طلاق تنها چاره خیانت است ؟ . بنابراین بهترین تصمیم این است که موضوع را با یک مشاور در میان بگذاریم و با کمک او به بهترین نحو با أین موضوع برخورد کنیم .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
دور بودن زن و شوهر از هم
گاهی نشانه خیانت در مردان زمانی دیده میشود که شرایط زندگی زوجین به نحوی است که دور بودن زن و شوهر از هم را نمیتوان در این اتفاق بی تاثیر دانست . مثلا فرض کنید زنی که شوهرش بنا به موقعیت و شرایط کاری مجبور است که دائم در سفر باشد . خب این زن احتمالا هم خودش از وجود لذت جنسی و جسمی حضور شوهر محروم میشود و هم اینکه با نبودن کنار شوهرش درصد بروز رابطه جنسی و یا عاطفی همسرش با فردی غیر را بالا میبرد . از دیگر دلایلی که در مشاوره خیانت زناشویی به آن پرداخته میشود این است که ما باید سلیقه جنسی همسر خود را بدانیم که او در کنار ما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی ارضاء شود . در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی میکنیم .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
سلیقه جنسی (*** tastes)
قبل از اینکه ما حکم خیانت مرد به زن صادر کنیم ، آیا بهتر نیست که به موضوعاتی بپردازیم که برای دوام رابطه و جلو گیری از روبرو شدن زوجین با عاقبت خیانت به همسر موثر و مفید هستند ؟ در روانشناسی خیانت به این موضوع اشاره میشود که زوجین قبل از ازدواج در مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی حتما بدون خجالت و شرم صحبت کنند و با یکدیگر به تتبادل نظر بپردازند . بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های مربوط به خیانت شوهر به زن به این دلیل است که دو طرف از نظر جنسی هیچ تناسب و تفاهمی با یکدیگر ندارند . در مواردی مشاهده میشود هر دوطرف انسان های نجیب و شریفی هستند و از روی شرارت یا رذیلت اخلاقی دست به خیانت نمی زنند .  ولی به دلیل عدم تفاهم در این مورد به مشکل بر می خورند .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
درمان خیانت زناشویی (betrayal of marriage)
گاهی خانمها به روانشناس مراجعه میکنند و دائم در پی یافتن این جواب این سوال هستند که با خیانت همسرم چه کنم ؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم ما نباید صرفا به خاطر نام خیانت فقط طلاق را به عنوان راه حل برسی کنیم . گاهی نیز امکان درمان خیانت زناشویی وجود دارد . وقتی روانشناس تشخیص دهد که زندگی مورد آسیب واقع شده میتواند ادامه پیدا کند حتما باید این را به مراجعان پیشنهاد کند . طلاق حتی اگر بهترین راه هم باشد قطعا آسیبهای مخربی را با خود به دنبال خواهد داشت . در ابتدا زنان باید از مشاوره خود بخواهند که بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان را به آنها پیشنهاد کند . با یک عکس العمل سنجیده نمیتوان رابطه را در روند ترمیم قرار داد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
راه های درمان خیانت زناشویی
در ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که درمان خیانت زناشویی به چه اشکالی میتواند انجام شود . در ابتدا همانطور که گفته شد زنان باید دلایل خیانت مرد به زن را بدانند . بعد از آن رفتار با شوهر خیانتکار میتواند راه را برای شروع ترمیم زندگی زناشویی هموار سازد . حالا به چند نکته که زوجین در طول درمان باید به آنها توجه کنند میپردازیم .
هیچگاه فرد خیانتکار را که در تلاش برای جبران گذشته است را تحقیر نکنید .
از قصد فرد خیانتکار برای اصلاح و ادامه دادن سالم زندگی پیش از آغاز مطمن شوید .
تمام تلاش خود را بکنید تا فرد مقابل از تلاش برای اصلاح خود دلسرد نشود .
از بحث و صحبت در حضور دیگران در مورد خطاهای فرد مقابل بپرهیزید .
صبر نکنید تا مشکل به کلی حل شود . از همان ابتدای راه درمان سعی در عادی سازی را بین خود و همسرتان را آغاز کنید.
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
خیانت به دلیل اعتیاد جنسی (***ual addiction)
یکی دیگر از دلایل خیانت ، خیانت به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی است . افرادی که درگیر این نوع بیماری میشوند باید نسبت به نیازی که به رابطه جنسی دارند به صورت غیر منطقی این نیاز خود را برطرف کنند . معتادان به رابطه جنسی نمیتوانند کمتر از نیاز خود رابطه داشته باشند و آرام بگیرند . درست مثل افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند ، آنها نیز باید طبق برنامه و سطحی که به این موضوع اعتیاد دارند رابطه جنسی برقرار کنند . وقتی مردی مثلا هر روز رابطه جنسی را از همسر خود درخواست میکند ، قطعا زن نمیتواند دائم به او پاسخ مثبت بدهد . مردی که به اعتیاد در رابطه جنسی مبتلا شده است ، خیلی زود از همسر خود نا امید میشود و به سراغ زنان دیگر صرفا به خاطر برقرای نیاز جنسی روی می آورد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
انواع اعتیاد به رابطه جنسی در افراد
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، اعتیاد به رابطه جنسی دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخدر است . یعنی بعضی از افراد دو روز یک بار حتما باید رابطه داشته باشند و بعضی هر روز . چیزی که قطعی است این است که عدم ارضای نیاز ، دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخدر با برهم خوردن نظم زندگی فرد و همچنین زندگی زناشویی زوجین همراه خواهد بود . بعضی از مردان معتاد به رابطه جنسی در وضع وخیم تری قرار دارند . آنها اعتیاد به رابطه جنسی با افراد مختلف را دارند .
مثلا دوست دارند با زنان تیره پست رابطه برقرار کنند . عداز ارضا شدن دقیقا ذهنشان معطوف به این نکته میشود که با زنانی با پوست روشن شاید لذت بیشتری را بتوانند تجربه کنند . شاید اعتیاد آنها از این جهت هم تنها را وسوسه کند که زنانی با رنگ موهای مختلف را در رابطه جنسی امتحان کنند تا به آرامش مد نظر دست پیدا کنند .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
صدمات فردی و جمعی خیانت مردان
خیانت آسیب ها و صدمات خود را به زندگی فردی و زناشویی زوجین وارد میکند . زنی که مورد خیانت واقع شده باشد ، اگر از شوهرش جدا شود قطعا دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی در زندگی خود میشود . حتی در صورت درمان این مشکلات دیگر نمیتواند به هیچ مردی اعتماد کند و به دوباره به زندگی مشترک با یک مرد فکر کند . حتی اگر این تصمیم را بگیرد هیچگاه از شک و تردید در مورد وفاداری شوهرش کاملا و صد در صد مطمئن نخواهد بود .
فرزندانی که در محیطی نا امن از لحاظ عاطفی رشد میکنند و دائم در حال تماشای دعوای پدر و مادر خود در مورد اعتماد و خیانت هستند نیز قطعا از این موضوع ضربه می‌خورند . آنها می آموزند که جنس مخالف به احتمال زیاد خیانتکار است و یا در آینده به جنس مخالف اعتماد نخواهند کرد و یا انتقام والددخیانت کار خود را از دیگران میگیرند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
اسلام و موضوع خیانت
اسلام نیز به مردان و زنان پیرو دین در بسیاری از آموزه‌های خود بر منسجم نگه داشتن ساختار خانواده تاکید میکند . اسلام خانواده را مهمترین پایگاه اجتماعی برای یک جامعه سالم میداند . دین مبین به تمام زوجین توصیه میکند که اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت هستند ، کسب رضایت همسر خود را در دستور کار قرار دهند . خیانت مرد به زن از نظر اسلام کار بسیار زشت و گناه آلودی به شمار میرود و درصورت مطالعه خواهیم دید که راههای بسیار زیادی نیز برای جلوگیری از این اتفاق در اسلام پیشنهاد شده است . اسلام در آموزه‌های خود که توسط اهل بیت علیهم السلام به ما ارائه شده است به خانمها راههای کشف خیانت مردان و همچنین راه حل ها و درس هایی برای جلوگیری از أین مسائل را آموزش میدهد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:۷ Types Of Marriage Betrayal That Are Often Overlooked 
 برای مشاوره در زمینه عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۱:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)