مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات ازدواج
سوالات ازدواج منسوب به بزرگان علم روانشناسی را میتوان در سایت های مختلف یافت . اما براستی سوالات ازدواج را حتی اگر بزرگان علم روانشناسی طرح کرده باشند برای همه یکسان است ؟ این سوالات ازدواج برای هرکسی کاربرد دارد ؟ آیا این سوالات ازدواج را درهر شرایطی میتوان پرسید و نتیجه مثبت و خوبی دریافت کرد ؟ مطمئنا پاسخ شما نیز منفی است . اما این سوالات ازدواج راهنمای خوبی هستند برای اولویت بندی سوالات ازدواج ما . سوالات ازدواج قبل از خواستگاری باید بیشتر درمورد انگیزه ازدواج باشد . اینکه بدانید کسی که قرار است با شما ازدواج کند برای این تصمیم خود چه مقدماتی فراهم کرده است . چه چیزی باعث شده تا به فکر ازدواج بیفتد ؟ نگرانی از بالا رفتن سن ؟ تشکیل خانواده مثل همه ؟ فشارهای جنسی و روانی ؟ یا سرو سامان گرفتن و رسیدن به اهداف و آرزوها ؟
بعد از اینکه از انگیزه او برای ازدواج مطلع شدیم و برای ما پذیرفته شد بهتر است علت اینکه شما را برای ازدواج انتخاب کرده را بدانید . زیبایی ؟ نجابت ؟ شغل ؟ موقعیت اجتماعی ؟ موقعیت خانوادگی ؟ موقعیت اقتصادی ؟ و یا نشانه های وفا و مهر و داشتن خلق وخویی نیکو ؟ این مهم است که چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده است . اگر توسط کسی معرفی شده اید بهتر است بدانید چه تعاریف و توصیفاتی از زیان معرف شنیده است . اکنون که شما را دیده چه چیزی باعث شده که بر تصمیم خود بایستد . البته نباید خواستگار یا دختری را که برای ازدواج انتخاب کرده ایم به رگبار سوالات جدی ببندیم . طرح سوال خود مهارت ویژه ای میخواهد . هنگام پرسش طرف مقابل احساس خستگی و کسالت نکند و احساس نکند محاکمه یا مواخذه میشود .
بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات ازدواج و خواستگاری
سوالات ازدواج و خواستگاری باید نرم و ظریف مطرح شوند . یادمان باشد هیچکس دوست ندارد مورد باز خواست یا تست و آزمون قرار بگیرد . آماده کردن سوالات از پیش تعیین شده مجلس خواستگاری شما را کسالت بار خواهد کرد . پس شاید بهتر با شد به جای طرح سوال ، دادن یا گرفتن جواب مثبت را به چند جلسه موکول کنید . به این ترتیب فرصت بیشتری برای گپ زدن های دوستانه خواهید داشت و میتوانید بدون آزمون گرفتن همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید . سوالات ازدواج و خواستگاری باید در ضمن معاشرت مطرح شود نه رسمی و فرمال . مهارت بیان سوالات ازدواج و خواستگاری خیلی مهم است . چون ممکن است طرف مقابل شما در حین طرح پرسش شما را محک بزند . سوالات ازدواج و خواستگاری بسیار ظریف و دوستانه باید مطرح شود . شاید بهتر باشد سوالات با خوشرویی ولبخند مطرح شوند .
مثلا میخواهید نظرش را در مورد طلاق بدانید . شما میتوانید راجع به یک نفر صحبت کنید که طلاق گرفته و از او نظرش را بخواهید . این بهتر است تا از او بپرسید نظرتون راجع به طلاق چیه ؟ و او خیلی رسمی و بطور معمول بگوید نه چیز خوبی نیست و شما خوشحال شوید که او طلاق را دوست ندارد . نگفته پیداست هیچکس نسبت به طلاق نظر مثبتی ندارد . در واقع این شما هستید که باطرح این سوالاو را وادار به پاسخی معمولی کرده اید . در جلسه اول سوال ها معمولا درمورد سن ، تحصیلات ، شغل و خانواده خواهد بود . اگر مورد پسند هم واقع شدند توقعات معمول را مطرح میکنند . مثلا من مادرم را خیلی دوست دارم و توقع دارم شما هم احترام او را نگه دارید . برای همین بهتر است جلسات خواستگاری یا بهتر بگوییم دیدار بیشتری باشد تا شناخت کامل شود .
بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟
مهمترین سوالات ازدواج
مهمترین سوالات ازدواج در مورد محبتی که نسبت به هم ایجاد شده میتواند باشد . یکی از مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد تابوها باشد . همینطور در مورد آرمان ها ، عقاید ، مذهب و حتی فانتزی ها . همه اینها مجموعه ای هستند که میتواند در زندگی هرشخصی مهم باشد . محبت که بر کسی پوشیده نیست جزو شرایط اولیه زندگی میباشد . حال شاید دو نفر عاشق هم نباشند اما کافیست یکدیگر را دوست داشته باشند . برای رسیدن به آرمان ها و آرزوها هم فهمی شریک زندگی بسیار مهم است . اگر خواسته ها و آرزوهای شما برای او مسخره و ناچیز شمرده شود او هیچوقت با شما هماهنگ نخواهد بود . مثلا شما دوست دارید آنقدر کتاب بنویسید تا مشهور شوید . اگر این آرزو در نظر او ناچیز باشد هر هزینه ای که شما برای نوشتن کتاب میکنید او ناراحت و دلخور خواهد بود .
مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد عقاید باشد . نسبت به چیزهایی که شما یا همسر آینده تان نسبت به اجرای آنها اعتقاد و ایمان دارید . مهم اینست که عقاید شما مخالف هم نباشد . اگر هم مخالف هم بود تاب تحمل عقیده همسرتان را داشته باشید تا در آینده مشکل ساز نباشد . خوب است در اینجا به مفهوم تغییر و تفاهم اشاره کنیم . برخی فکر میکنند تفاهم یعنی تغییر . خیر اینگونه نیست تفاهم یعنی تاب آوردن و تحمل کردن عقیده مخالف . در نظر بگیرید دو وکیل حقوقی باهم ازدواج میکنند و اتفاقا بر روی یک پرونده کار میکنند . آنها مجبورند در دادگاه مخالف پرونده همسرشان دفاع کنند . آنها در دادگاه رقیب هستند . حال دو حالت پیش می آید . در خانه همسری هستند که پرونده را فراموش میکنند و رفتار دوستانه ای دارند . و برعکس هم ممکن است .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
سوالات ازدواج موفق
سوالات ازدواج موفق بعد از سوالات قبل ازازدواج و سوالات ازدواج مفهوم پیدا میکند . سوالاتی هستند که یک دختر و پسر و یا زن و مرد باهم و با مشاوره تصمیم به ازدواج گرفته اند . آنها وجه مشترک بسیار دارند . اهدافشان همسو است و یا برای آنها به تفاهم رسیده اند . و از در کنارهم احساس لذت و آرامش میکنند . اما فقط به اینها قانع نیستند میخواهند علاوه بر داشتن یک ازدواج سالم و خوب ، ازدواج موفق داشته باشند . مشاوره ازدواج تمام شده مشاوره قبل از ازدواج انجام داده اند و معیارهای ازدواج آنها همخوانی دارد . حال به ازدواج موفق می اندیشند . سوالات ازدواج موفق فقط در مورد عشق و محبت و موقعیت های شغلی و اقتصادی محدود نمیشود . سوالات از اینها پا را فراتر میگذارد و به اهداف کلان اقتصادی ، اجتماعی و خانوادگی کشانیده میشوند .
در واقع با طرح سوالات ازدواج موفق نه تنها زوج بلکه خانواده ها و حتی نسل های آینده نیز از این ازدواج موفق سود خواهند برد . ازدواجی که در آن هم اندیشی آنقدر زیاد است که آنها برای حل مشکلات خانواده و حتی برخی مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز تلاش میکنند . اگر در میان اقوام کسی از بیکاری رنج میبرد برای او تدبیری می اندیشند . وقتی را برای سر زدن به بی سرپرستان و یا سالمندان اختصاص میدهند و از این قبیل کارهای خیر . با دیدن این زوج ها هر کسی انرژی میگیرد و از این انرژی بهره مند میشود .
بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج
 اهمیت سوالات ازدواج
اهمیت سوالات ازدواج در آشنایی و هماهنگی میان دو نفر مشخص میشود . شاید طرح یک سوال از طرف دختر یا پسر بطور کلی دید آنها را نسبت به هم مثبت و یا برعکس منفی کند . اهمیت سوالات ازدواج زمانی مشخص میشود که پسر با دلخوری مجلس خواستگاری را ترک میکند و بعد میگوید ازش پرسیدم فلان او جواب داده بهمان . مشخص میشود پاسخ یک سوال ممکن است آنچه را در درونمان داریم هویدا کند . اینست که با طرح سوال و شنیدن پاسخ ها متوجه میشویم تا چه حد به هم نزدیک هستیم . تا چه حد میتوانیم باهم به تفاهم برسیم . اختلاف نظرهایمان چیست و این اختلاف ها تا چه حد در آینده ما دخیل هستند . به همین دلیل است که وقتی مشاوره میشویم از ما سوال میشود و مشاور با توجه به سوالات ما را راهنمایی میکنند .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۰ Important Questions To Ask Before Getting Married – PS …
 برای مشاوره در زمینه مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۵:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)