مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات مشاوره قبل از طلاق باید شامل چه مباحثی باشد ؟ این پرسش و پاسخ ها تا چه میزان در روند طلاق تاثیر گذار هستند ؟ در پروسه طلاق می بینیم که بیشتر زوج هایی که به مرحله جدایی رسیده اند پیش از ازدواج و انتخاب همسر ، بدون مشاوره ازدواج و شناخت از معیار های ازدواج موفق وارد زندگی مشترک شده اند . به همین خاطر است که مشاوره پیش از طلاق می تواند با شفاف سازی ، ایجاد نگرش اصولی و مثبت در زندگی مشترک ، ایجاد سازگاری و کاهش تفاوت ها و اختلاف نظرها تا حدودی از روند افزایش آمار طلاق جلوگیری کند .
معمولاً افراد در شرف طلاق از اوضاع روحی نابسامانی برخوردار هستند . لذا شرایط مورد سوال قرار دادن خود و طرف مقابل را ندارند . تاثیر سوالات مشاوره قبل از طلاق بر روند کار چیست ؟ سوالات مشاوره طلاق باید درست و منطقی ، کلیدی و مثمر ثمر باشند . در این بخش می خواهیم به برخی از سوالات مشاوره قبل از طلاق اشاره کنیم .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق
رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق شامل مواردی است که ذکر خواهیم کرد . آیا مشکلات و نگرانی های خود را به درستی فهمیده اید ؟ آیا در مورد وظایف و نقش هایی که از همسر خود انتظار دارید با همدیگر بحث کرده اید ؟ از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق این است که آیا راه های نجات زندگی‌ مشترکتان را امتحان کرده اید ؟ مطمئن هستید که بدون همسرتان زندگی شاد و موفق تری خواهید داشت ؟ و مهمتر از همه آیا هنوز هم به همسرتان علاقه دارید و یا تمام احساس و محبت بین شما از بین رفته است . و موارد دیگری از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج که در ادامه ذکر خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی در خصوص پاره‌ ای از مسائل ضروری است که قبل از طلاق توافقی توسط مشاوره پرسیده می شود . که زوجین باید به آنها پاسخ دهند . به طور مثال سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی شامل سوالاتی از این قبیل است . آیا زن و مرد هر دو با میل و خواسته قلبی خود اقدام به طلاق نموده اند و در این امر هیچ گونه اجبار و تهدیدی صورت نگرفته و هر دو با رضایت کامل در دادگاه حضور پیدا کرده اند . از دیگر سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی این است که آیا طرفین طلاق از شرایط و ضوابط طلاق توافقی به طور کامل آگاهی دارند و در مورد مسائلی مانند حضانت فرزندان ، نفقه ، مهریه و موارد دیگر به توافق رسیده اند ؟ و برخی شرایط و سوالات دیگر که باید مطرح شود .
بیشتر بخوانید: آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق باید به گونه ای باشد که در صورت امکان زوجین را از جدایی منصرف کند . مشاوران طلاق باید بدانند معیارهای ازدواج زوجین چه چیزهایی بوده و اکنون کدام یک از این خواسته ها برآورده نشده است . باید بفهمند که مهم ترین دلیل طلاق زن و مرد چیست ؟ و یا این که نقطه مشترکی که بتواند مانع از جدایی زوجین شود وجود دارد ؟ این جلسات باید به گونه ای برگزار شوند که زن و مرد به طور کامل از عواقب ، مشکلات و پیامدهای مثبت و منفی طلاق مطلع شوند .
در مورد زوج هایی که صاحب فرزند هستند زن و مرد باید از بیشترین لطمه روحی و عاطفی و تنش های منفی برای فرزندان خود آگاه باشند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی با هدف روشن سازی ، تجزیه و تحلیل مشکلات ، ایجاد سازگاری و پیشگیری از افزایش آمار طلاق تشکیل می شود . در این جلسات مشاوره خانواده یا همان مشاوره طلاق باید با ارائه سوالات تکنیکی و اصولی در زمینه طلاق و مشکلات قبل و بعد از آن آگاهی لازم و درک نسبی را در اختیار زوجین قرار دهد . برای مثال مطرح می شود که آیا هر دو زوج از مشکلات و مسائل بعد از طلاق آگاهی دارند ؟ برای برخورد با مشکلات اجتماعی و مختلف پس از طلاق آمادگی دارند ؟ آیا هر دو به این نتیجه رسیده اند که طلاق بهترین راه برای آن ها است ؟ آیا مرد و زن هر دو در مورد تمام شروط طلاق به توافق رسیده اند ؟
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: ۹ Divorce Counseling Questions to Ask Before Parting Ways
 برای مشاوره در زمینه سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۷:۵۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)