مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
روابط سرد زناشویی به چند دلیل ممکن است در زندگی اشخاص باشد . دلایل فردی مانند سرکوب غرایز بنا به دلایل مختلف . اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر به دلیل توجه وافر به دیگر امور مانند امور مالی و امور منزل . توجه نکردن به نیازهای فردی به دلیل اولویت دادن به نیازهای خانواده . توجه نداشتن به رفتار و یا ظاهر خود که منجر به روابط سرد زناشویی میشود . داشتن پارتنر جنسی در بیرون از چارچوب خانواده . روابط سرد زناشویی علاوه بر این دلایل ممکن است  به دلیل بیماریهای روحی مانند افسردگی باشد . روابط سرد زناشویی ممکن است به دلیل ضعف جنسی یکی از طرفین بوجود آید . روابط سرد زناشویی ممکن است در اثر کمرنگ شدن اعتماد و اطمینان بوجود بیاید . بحران اقتصادی خانواده نیز ممکن است باعث بوجود آمدن روابط سرد زناشویی شود .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
مشکلات روابط سرد زناشویی
مشکلات روابط سرد زناشویی میتواند به خاتمه دادن به زندگی مشترک بیانجامد . ازمشکلات روابط سرد زناشویی سرکوب نیاز عاطفی و جنسی است . وقتی روابط شما سرد است همسر شما ممکن است هنگام نیاز نتواند با شما همبستری کند . یا رابطه عاطفی از شما بگیرد . این رابطه به خیانت منتهی میشود . از راه حقیقی و یا مجازی . یکی دیگر از مشکلات ، شک کردن و انگ زدن به همسراست . روابط سرد منجر به انزوای روحی میشود . درخود ماندگی ایجاد میکند . همسران به محض اینکه احساس کردند روابط زناشویی به سردی میگراید باید مشاوره خانواده انجام دهند . حتی اگر مشاوره ازدواج انجام داده باشند . حتی اگر در زمان مجردی مشاوره قبل از ازدواج باشند . یادمان باشد پیشگیری از مشکلات راحت تر از حل مشکلات است .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
عوامل اصلی روابط سرد زناشویی
عوامل اصلی روابط سرد زناشویی ریز و درشت هستند . عوامل ریز نیز ممکن است به مرور زمان به یک عامل درشت و درعین حال لاینحل تبدیل شود . یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی اینست که هنوز فرهنگ سکس در خانواده ها یک تابو به نظر میرسد . هنوز باور نداریم سکس یکی از ارکان خانواده و حق افراد است . وقتی این باور را داشته باشیم یاد میگیریم از همسرمان بخواهیم و به خواسته همسرمان اهمیت بدهیم . این فرهنگ در خانواده ها با جملاتی مانند « وای همسر من خیلی شهوتیه » کمرنگ میشود . چه در مورد زن و چه در مورد مرد . مرد یا زن اگر این نیاز را ازهمسرش نخواهدباید به دامان چه کسی پناه ببرد ؟ این نیاز نیز مانند نیاز به خوردن و آشامیدن باید مرتفع شود . آنهم در چارچوب خانه .
شما اگر همسرتان در بیرون از خانه با هرکسی نهار یا شام بخورد و یا نوشیدنی بیاشامد کمتر دلخور میشوید . اما هرروز بساط خوردن و آشامیدن در هر خانه بنا به وسع پا برجاست . ولی اگر از نظر عاطفی و یا جنسی کوچکترین شک کنید ممکن است تا مدت زیادی با او رفتار خوبی نداشته باشید . ولی با اینهمه نیاز او را برآورده نمیکنید . پس یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی براورده نکردن نیاز همسر در چارچوب خانواده است . یکی دیگر از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی برطرف نکردن نیاز همسر آنگونه که او میخواهد است . یعنی برخی با روشهای متداول تحریک نمیشوند و یا خوب ارضا نمیشوند . مثلا دوست دارند همسرشان لباس خوابی با رنگهای خاص بپوشد و یا جوراب نازک به پا داشته باشد . باید نیاز او را مطابق میلش برطرف کرد .
بیشتر بخوانید: دلیل خیانت در روابط زناشویی چیست؟
علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی
علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی هر عاملی ممکن است باشد . شما باید با روحیات همسر خود آشنا باشید . با روحیات خود آشنا باشید . در سالهای اول بستر سازی خانوادگی کنید . برای اینکه محیط خانه با خلقیات شما و همسرتان هماهنگ باشد . روحیاتتان را به هم نزدیک کنید ولی هیچوقت نخواهید که او تبدیل به شخص ثانوی شود . به خود نیز فشار نیاورید که بخواهید کلا تغییر کنید و به شخص دیگری تبدیل شوید . با همان روحیات بستر سازی کنید . باید بیاموزید هر فرد را آنگونه که هست بپذیرید . اگر او میپسندد دیزاین خانه کلاسیک باشد و شما مدرن ، بهتر است دیزاین خانه نئوکلاسیک باشد  . در این محیط هم شما لذت میبرید و هم همسرتان
اگر او طالب مهمانی رفتن و دعوت کردن است مدتی به مهمانی بروید و مهمان دعوت کنید مدتی نیز باب میل دیگری نه مهمانی بدهید و نه بروید . بدین ترتیب خانه محل آسایش و آرامش هردو خواهد شد و بهترین روابط جنسی را خواهید داشت . دیگر علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی  رفتار تهاجمی با خانواده همسر است . یک فرد هرچقدر با خانواده ارتباط خوبی نداشته باشد دوست دارد همسرش احترام خانواده را حفظ کند . دوست دارد همسرش به جای دامن زدن به اختلافات به آنها آرامش دهد . اما متاسفانه خیلی ها از فرصت سو استفاده کرده و سعی میکنند بین آنها فاصله را عمیقتر کنند . یک علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی سعی در فرمانپذیر کردن همسر میباشد . از او بخواهیم هر آنچه را ما میخواهیم اجرا کند . احساس زندانی شدن و بردگی نمیتواند به او لذت ببخشد .
بیشتر بخوانید: اعتماد به همسر بعد از خیانت !چگونه خیانت را جبران کنیم؟
اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی
اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی کاملا خود را نشان میدهد . اول رخت بر بستن شادی و نشاط است . در چنین خانه ای فضا سنگین است . صدای خنده کمتر به گوش میرسد حرفها مرور خاطرات گذشته است . برای تفریح در آینده برنامه ای چیده نمیشود . اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی حتی در آشپزخانه و یا محل کار نیز مشهود خواهد بود . غذا بر سر میز در قالب بشقابها میگنجد . هیچ تزیین و یا سلیقه ای در آن بکار نمیرود . در محل کار هیچ فکر تازه و یا اندیشه بکری ارائه نمیشود . همه چیز تکراری به نظر میرسد و ذوق و شوق فرهنگی ، هنری و اجتماعی در روزمرگیها گم میشود . از هیجان های لذتبخش خبری نیست . مانند رودی که در مرداب آرام گرفته باشد . کسانی که مشاوره ازدواج موفق میگیرند دچار روزمرگی نمیشوند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت چیست و چگونه با آن برخورد کنیم؟
سوالات متداول
علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی چیست ؟
مردان دوست دارند همسری صبور ، اطاعت پذیر و خوش برخورد داشته باشند در غیر اینصورت سرد میشوند . اگر همسرشان در روابط جنسی شارپ و تند و تیز نباشد ممکن است این رابطه به سردی بگراید . مردان دوست دارند همسرشان هنگام همبستری متفاوت و زیبا باشد .
نشانه های سرد شدن زن از مرد در روابط زناشویی چیست ؟
فقط منتظر ارضا شدن مرد میشود و خود ارضا نمیشود . هنگام همبستری با ذوق و شوق نیست . کمتر همسرش را میبوسد . وقت کمتری برای تحریک و عشقبازی صرف میکند .  بعد از همبستری پشت به همسر میخوابد و کلا شاد به نظر نمیرسد .
درمان سردی در رابطه زناشویی چیست ؟
مرد باید به زن بفهماند که حامی و تکیه گاه محکم همسرش میباشد . زن باید به مرد بفهماند قدر همسرش و کارهای اورا میداند . مرد باید وفاداری کند . زن باید محیط خانه را با مهر و محبت تلطیف کند . مشکلات را باهم حل کنند و نشان بدهند باهم علاوه بر همسر دوست و معشوقه هستند . در مورد رفتارهای جنسی اطلاعات خود را کامل کنند .
مهمترین علت سردی در زندگی مشترک چیست ؟
اینکه همسری احساس کند بود ونبودش در زندگی از نظر افراد خانواده یکسان است . احساس کند نیازهای عاطفی و غرایزش در خانه تامین نمیشود . احساس کند همسرش به او خیانت میکند . خیانت جنسی ، مالی و عاطفی . دوست داشتن را در زندگی حس نکند
نشانه های سرد شدن زن از زندگی مشترک چیست ؟
هنگامی که همسر را میبیند لبخند نمیزند . به خواسته هایش زود پاسخ نمیگوید . غرولند میکند . ایرادگیری میکند . صرفه جویی نمیکند . نیازهایش را با همسر درمیان نمیگذارد و رفتار دوستانه ای ندارد . بی حوصله است  . به تنهایی به تفریح میرود .
بیشتر بخوانید: دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Marriage Psychology and Therapy: The Science of …
 برای مشاوره در زمینه علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۲:۱۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)