مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

راهکارهای ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
راهکارهای ازدواج موفق همچون پلی است برای عبور از یک پرتگاه که اگر به درستی از آن عبور کنید قطعا به یک ازدواج موفق دست خواهید یافت . برای انتخاب درست راهکارهای ازدواج موفق بهتر است ابتدا به خودتان نگاهی بیاندازید . همانطور که می دانید برای یک جهانبینی درست ابتدا باید یک خودشناسی درست داشته باشید . شخصیت درونیتان را به چالش بکشید و خواسته ها و معیارهای ازدواج را برای خودتان مشخص کنید . بعد از مشخص کردن ملاک های ازدواجتان مشخص کنید هدفتان از ازدواج چیست و با ازدواج انتظار چه تغییری در زندگیتان دارید . با همین چند کار ساده به بسیاری از راهکارهای ازدواج موفق دست پیدا کرده اید . اگر در پیدا کردن هریک از موارد راهکارهای ازدواج موفق به مشکل برخوردید به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید: مهمترین معیارها و شرایط ازدواج دختر چیست
راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی
راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نیز تعریف شده است . روانشناسان با در نظر گرفتن چارچوب های تخصصی مثل میزان اختلاف سنی ، شخصیت های فردی ، موقعیت مالی و اجتماعی و … و با تست های ازدواج و جلسات مشاوره خانواده نسبت به ملاک های شخصی هر فرد می توانند یک ازدواج موفق را برای افراد رقم بزنند .ازجمله  راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نگاه افراد به فلسفه ازدواج است اینکه خواسته های یک زوج از ازدواج ، مشترک باشد می تواند تاثیرمفیدی را بر روی زندگی مشترک بگذارد .
همچنین اعتقادات و اهمیت دین نیز در جامعه و فرهنگ ما برای ازدواج امری مهم تلقی می شود . از جمله راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی بد نیست به بلوغ فکری و بلوغ جنسی نیز اشاره کنیم یکی از شروط مهم برای ازدواج این است که هردو طرفین به یک ثبات عقلی و درکی رسیده باشند تا توان اداره یک زندگی و مقابله با مشکلات را داشته باشند .
بیشتر بخوانید: شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام
راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام بسیار ساده و بیشتر برای ترویج ازدواج آسان است . دین اسلام ازدواج را کامل کننده نیمی از دین انسان تشبیه کرده است و ازدواج را امری مهم برای سعادت انسان تلقی می کند و از همین رو تمام راهکارهای دین به صورتی شکل گرفته که فردی که قصد ازدواج دارد به راحتی برای این امر مقدس اقدام نماید . در نتیجه راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام سعی در ترویج جوانان به ازدواج آسان دارد و بسیار ذکر شده که هیچگاه برای ازدواج نگران مسائل مالی نباشید و به رزاقیت خداوند اعتماد داشته باشید .
با توجه به راهکارهای دین اسلام برای ازدواج موفق بهتر است جوانان به دنبال مقایسه زندگی خود با دیگران نباشند و اهداف مشخص خود را داشته باشند و در زندگی مشترک سعی کنند با قناعت آرامش را میهمان سفره زندگیشان کنند . در دین اسلام با الگو قرار دادن زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و علی (ع) می توان بهترین راهکارهای یک ازدواج موفق را بدست آورد و از آن در زندگی مشترک شخصی استفاده نمود .
بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج
راهکارهای ازدواج موفق برای دختران
راهکارهای ازدواج موفق برای دختران از جمله نگرانی های مادران می باشد . با توجه به تغییر روند زندگی در دهه های اخیر و تغییر نحوه ازدواج های سنتی اغلب والدین ، نگران نحوه انتخاب همسر فرزند خود ازجمله دخترشان هستند . در گذشته با دخالت مستقیم خانواده در ازدواج فرزند فرد مورد نظر ابتدا مورد تایید خانواده قرار می گرفت درنتیجه خانواده احساس آرامش بیشتری می کرد . اما امروزه که نحوه ازدواج ها دچار تغییراتی شده که خانواده ها دخالت کمتری در انتخاب همسر فرزندشان دارند بهتر است برای تشخیص صلاحیت خواستگار به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند .
همچنین جلسات خواستگاری ، دیدارهای دوران نامزدی برای شناخت بیشتر از یکدیگر و آشنایی از جزئیات رفتاری یکدیگر بسیار مفید است البته بهتر است سعی کنید در این دوران دچار وابستکی های عاطفی نشوید تا بتوانید با عقل و منطق تصمیم بگیرید .
بیشتر بخوانید: مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج
راهکارهای ازدواج موفق برای پسران
راهکارهای ازدواج موفق برای پسران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . در انتخاب معیارهای ازدواج مهم ترین امر خودشناسی است که پیش تر به آن اشاره کردیم . در فرهنگ ما که پسران برای درخواست ازدواج پیش قدم می شوند لازم است که در وحله اول خودشناسی کاملی داشته باشند سپس معیارهای منطقی درستی داشته باشند تا در انتخاب همسر دچار مشکل نشوند . نکته حائز اهمیت در انتخاب پسران این است که ظاهر بین نباشند و ملاک های خود را صرفا بر اساس زیبایی و یا مادیات طراحی نکنند . اهمیت دادن به اصالت خانوادگی و شخصیت فردی و اعتقادات مذهبی اهداف مشترک در زندگی بسیار مهم تر از زیبایی های ظاهری است .
بیشتر بخوانید: انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From …
 برای مشاوره در زمینه راهکارهای ازدواج موفق 
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۵۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)