مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

درمان لجبازی کودک ۳ ساله چطور است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
لجبازی کودک ۳ ساله آغاز دوره جدیدی در زندگی اوست . زیرا در ۳ سالگی است که کودک لجبازی رادر وجود خود کشف میکند  لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است برای او یک تفریح باشد . لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است برای او یک سلاح باشد . لجبازی کودک ۳ ساله امکان دارد یک اعتراض باشد . لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است در اثر ترس و یا زور گویی شکل بگیرد . لجبازی اگر مدام و به صورت یک اختلال به کودک و اطرافیان صدمه وارد کند باید برای این کودک مشاوره گرفت .مشاوره اختلال کودک و تربیت کودک . اگر لجبازی همیشگی و مهمتر از آن خارج از کنترل شود لازم است هر چه زودترنسبت به مداوای کودک اهتمام ورزید . روانشناسی کودک راه مداوا را کوتاهتر میکند . مادرانی که از همان ابتدا به مشاوره کودک توجه دارند کمتر دچار بحران میشوند .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
درمان لجبازی کودک ۳ ساله
درمان لجبازی کودک ۳ ساله دوران طلایی دارد . با توجه به اینکه ۳ سالگی زمان آغاز لجبازی و در واقع کشف لجبازی است . باید در همین دوران کنترل و مداوا شود . در این زمان است که کودک مهارت پیدا میکند از کشف تازه خود در جهت پیشبرد اهداف و رسیدن به خواسته هایش استفاده کند . درمان لجبازی کودک ۳ ساله نیاز به هوشیاری دارد . اگر به کودک باج بدهیم و شکست بخوریم کودک به نقطه ضعف ما پی خواهد برد . اول باید به او بفهمانیم نمیتواند از داد زدن ، جیغ زدن و لجبازی برای رسیدن به خواسته اش استفاده کند . در مواقعی که آرام است به او پاداش دهیم . به دقت به حرفهایش گوش دهیم . درمان لجبازی کودک ۳ ساله با لجبازی شما امکانپذیر نیست . با او هرگز لجبازی نکنید . با اجبار با او حرف نزنید .
مثلا با لجبازی میخواهد یک خوراکی از ما باجگیری کند . آرام و با لبخند به او بگویید « اگه با گریه نمیگفتی برات میخریدم » اگر او به گریه ادامه داد به او بگویید « الان داری گریه میکنی وگرنه الان خودم میخواستم برات بخرم »اگر به گریه اش شدت بیشتری داد بگویید« دیگه اصلا برات نمیخرم » . «حالا آروم باش و گریه نکن تابرات بخرم هر وقت هرچیزی خواستی آروم و با لبخند ازم بخواه ما با هم دوست هستیم مگه نه ؟ » او یاد میگیرد بدون لجبازی بهتر به هدفش میرسد . اما اگر لجبازی او ریشه دارتر و عمیقتر باشد نیاز به روانشناسی دارد . درمان لجبازی کودک ۳ ساله با عطوفت ، توضیح مسائل و دوستانه راحتتر امکان میپذیرد .
بیشتر بخوانید: در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله
برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله باید در کمال آرامش و حوصله باشد . او ممکن است در نگهداشتن مدفوع و ادرار خود لجبازی کند . ممکن است کاری را که از او میخواهید برعکس انجام دهد . ممکن است وقتی با تلفن حرف میزنید سرو صدا کند . وقتی به کار خانه مشغول هستید از شما بخواهد با هم به پارک بروید . در تمام این مدت در برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله باید صبور بوده و با او با منطق حرف بزنید و البته با زبان کودکان . در خواسته هایش سعی کنیددر پایان گفتگویتان یک نکته شاد و امیدوارکننده بگنجانید . مثلا الان پول ندارم ولی پول که گرفتم واست میخرم . در برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله لجبازیهای اورا با خنده و شوخی بگذرانید . تا او متوجه عصبانیت شما نشود .
مثلا « ای شیطون منو میخوای ناراحت کنی ؟ » و بعد با او با شوخی وخنده بازی کنید آرام که شد « حالا اینا رو که ریختی جمع کن منم کارامو بکنم بعد باهم میریم پارک یا فردا میبرمت پارک » .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک نه ساله و چگونگی رفتار با او
علائم لجبازی کودک ۳ ساله
علائم لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است ظاهری یا پنهان باشد . علائم لجبازی کودک ۳ ساله که بارز میشود شامل پا کوبیدن بر زمین و اصرار بسیار زیاد در خواسته های خود است . او با خواسته های دیگران شدیدا مخالفت میکند . از ابزار گریه برای خواسته هایش استفاده میکند . در برخی کودکان گریه بقدری طول میکشد که به کبودی لبها می انجامد . خواسته او باید در آن واحد انجام شود وگرنه علائم لجبازی در او ظاهر میشود . توجه داشته باشید هر کودکی ممکن است لجبازی و بازیگوشی کند .  وقتی برای هر کار و هر روز لجبازی مشاهده شود معلوم میشود کودک دارای اختلال لجبازی است .
او اکنون بزرگ شدن خود را حس میکند و دوست دارد دیگران نیز متوجه باشند در غیر اینصورت ناراحت میشود ممکن است ناراحتی خود را بروز ندهد که علائم آن در دوران جوانی بروز خواهد کرد . یا به صورت لجبازی ، پرخاش و عصبانیت بروز دهد . در اینصورت باید با یک مشاوره درست از رخنه اختلال در روح و روان او جلوگیری کرد . او قصد آزردن خانواده یا کسی را ندارد ولی میخواهد از حسهای تازه اش بهره ببرد . او میخواهد تجربه کند . دست به انتخاب بزند و خودش تصمیم بگیرد . او دوست ندارد امرو نهی کنید که اسباب بازیهایش راجمع کند اومیخواهد همه چیز در اطرافش باشد . حتی از بالشها برای بازی استفاده کند .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک هشت ساله و خصوصیات اخلاقی کودک
روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله
روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله با تستهایی که انجام میشود راحت تر است . روانشناسان و مشاوران با تستهایی که شامل گفتگو و بازی است کودک را می آزمایند و به چالش میکشند . از درون او آگاه شده و متوجه میشوند چه چیزی برای او آزار دهنده است و چه چیزی خوشایند . روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله مشخص میکند لجبازی او برای گرفتن امتیاز است یا یک اختلال درونی است . مهم است که بدانیم کودک به اقتضای ۳ سالگی لجبازی میکند یا روح و روان او صدمه دیده است . بدانیم کودک با یافته جدید خود دارد دیگران را محک میزند یا برای جلب توجه لجبازی میکند . این کشف جدید ۳ سالگی یعنی لجبازی تبدیل به یک بیماری شده یا کودک از آن هوشیارانه استفاده میکند .
۳ سالگی در واقع سن گذر نامیده میشود . گذر از سن رشد . دراین سن است که دیگر میتواند جمله بگوید . احساس میکند تا حدی میتواند تصمیم بگیرد . حق انتخاب دارد . والبته مفهوم محبت را درک میکند . او دوست دارد مورد توجه باشد . با ایما و اشاره ها آشنا میشود . او کاملا متوجه است نطر شما درباره رفتارهای او چیست . حرفهای یواشکی شما را متوجه میشود . دوست دارد محور حرفها قرار بگیرد . اگر صحبتهای تلفنی شما طولانی شوند عصبانی و یا ناراحت میشود . با نظمی که دیگران برایش ایجاد کرده اند موافق نیست . دوست دارد خودش تجربه کند .در این سن شخصیت فردی شکل میگیرد . در صحبتهایش « من » بیشتر شنیده میشود . مرکز مشاوره آویژه امیدوار است شما کودکانی سالم و شاد پرورش دهید .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان
سوالات متداول
آیا کودکان در ۳ سالگی لجبازتر میشوند ؟
در واقع لجبازتر نمیشوند . در این سن تازه لجبازی را در وجود خود کشف میکنند . آنها لجبازی را آغاز میکنند . یعنی قبل از آن لجباز نبوده اند که اکنون بخواهند به آن شدت بدهند .
تربیت کودک ۳ ساله لجباز چگونه باید باشد ؟
اولا تربیت کودک ۳ ساله بسیار حساس است . سن گذر رشد اوست و شخصیت فردی او شکل میگیرد . سن علاقه مندی به استقلال در کارهایش میباشد .
بهترین راه برخورد با نافرمانی کودک در ۳سالگی چیست ؟
اول آرامش بعد توضیح دوستانه . او نباید شما را در جبهه مخالف خود ببیند بلکه باید حس کند شما همراه و دوست واقعی او هستید و تمایلات و خواسته هایش را درک میکنید . ازکارهایش لذت میبرید و متوجه استقلال ، بزرگی و حق انتخاب او هستید .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک پنج ساله و برخورد صحیح با کودک
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Ten Ways To Deal With A Stubborn Child
  برای مشاوره در زمینه درمان لجبازی کودک ۳ ساله چطور است؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)