مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

با فحاشی همسر خود چه کنیم ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین روش برخورد با فحاشی همسر      
فحاشی همسر یکی از مشکلاتی است که در زوجین باعث دردسرهای زیادی میشود. لازم است برای حل آن به مشاوره خانواده مراجعه کرد. در اینجا به صورت مختصر سعی میکنیم راهکارهایی ارائه دهیم:
سلام یکی از گلایه های خانمها اینه که می گویند شوهرمان رابطه خوبی باخانواده ام ندارد و پشت سر اونا بدگویی میکنه وفحش میده و ما حالا با فحاشی همسر چکنیم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: چند دلیل عمده و اساسی برای این رفتار فحاشی همسر میتوان تصور کرد اولین مساله این است که او میخواهد با این رفتار اقتدارش را که در رابطه با تو از دست داده بازیابی کند. به عنوان مثال اکثر زمان هایی که او به خانواده تو ناسزا می گوید زمانهایی هست که با او دعوا کرده اید و یا در یک گفتگو اورا محکوم کرده اید.
فحاشی همسر شما در این لحظه برایند این رفتار است. او سعی دارد جبران کسر بزرگی از دست رفته اش را انجام دهد پس خیلی مواظب اقتدار همسرتون باشید.از مهارت های زندگی حتما در این رابطه بهره ببرید.
اما نکته دوم میتواند این باشه که تو از خانواده ات وقتی کنار شوهرت هستی خیلی صحبت می کنی و از موفقیت ها و ویژگی های اخلاقی آنها زیاد یاد می کنی این مساله باعث می شود همسر تو احساس کند در رقابت با خانواده ات قرار دارد و تو به آنها توجه خاصی داری. فحاشی همسر شما اینجا نشانه عصبانیت اوست.
از خانواده خود بدگویی نکنید
نکته دیگر اینکه ممکنه خانم برعکس نکته قبل خیلی از خانواده اش بدگویی کند و از آنها به عنوان انسان هایی که او را درک نکرده اند یاد کند همین مساله هم باعث می شود قبح و زشتی فحاشی شوهر به خانواده خانم از دست بره و چون مرد می بینه خانم به راحتی به خانواده خودش توهین میکنداو هم به خودش مجوز این کار را میدهد.
سوتفاهماتی که باعث فحاشی همسر میشود را جدی بگیرید
نکته دیگر اینکه ممکنه برای مرد این سوتفاهم ایجاد شده که اعضای خانواده همسرش در زندگی او دخالت میکنند و این مساله میتونه از رفتارخانم نشات بگیره به عنوان مثال در هنگامی که شوهر درخانه هست خانم با تلفن مدت زیادی با خانواده اش حرف بزنه و مسائل را با آنها در میان بگذاره اینجوری مرد همیشه این سوتفاهم در ذهنش هست که خانم داره از خانواده اش خط میگیرد. یا در حال بد گویی یا شاید توطئه در مورد او هستند.
الگوی تربیتی غلط میتواند باعث فحاشی همسر شود
نکته دیگه ممکنه مرد الگو و خانواده خوبی نداشته و مرد هم دارد ناخودآگاه این کار را تکرار و تقلید میکند. به هرحال این مساله ریشه های مختلفی میتواند داشته باشد اما در مقابل این رفتار فحاشی شوهر چه باید کرد؟ مشاوره روانشناسی ممکن است در مواقع حاد کمک شایانی کمک. اما اگر هنوز ازدواج نکرده اید حتما مشاوره قبل از ازدواج بروید.
راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر
اولین راهکار برخورد با فحاشی شوهر:  وقتی که شوهرمان به خانواده ما ناسزا گفت سریعا واکنش نشان ندهیم و مقابله به مثل نکنیم چون این مساله موجب میشود هم عمق و هم تکرار فحش ها بیشتر شود.
راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر دیگه اینکه تا آنجایی که میشود این رفتار شوهر یعنی ناسزا گفتن را به خانواده تان منتقل نکنید چراکه قطعا” واکنش بد آنها با شوهرتان را به دنبال خواهد داشت و همین مساله را پیچیده تر خواهد کرد. نکته دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه زمانی که شوهرتان از عضوی از خانواده تو بدگویی میکنه و یا فحش میدهد از آن عضو خانواده ات دفاع نکن و با همسرت مقایسه اش نکن و مثلا به همسرت نگو او خیلی آدم خوبیه و او از تو مودب تر هست.
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه بگذارید بعد از اینکه عصبانیت او فروکش کرد با او در این مورد صحبت کنید و قبل از صحبت در این مورد هم از صفات خوب همسرتان یاد کنید به عنوان مثال به او بگویید تو انسان بزرگ و با شخصیتی هستی و درک بالایی داری و این رفتار یعنی فحش دادن درسته که اون لحظه عصبانی بودی ولی به شخصیت بزرگ تو آسیب میزنه و حیف زندگیمون هست که با این رفتارها آسیب ببینه از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه به همسرت در زمانی که او عصبانیتش فروکش کرده این نکته را بگو که تو خانواده او را خیلی دوست داری و این رفتار او یعنی بدگویی از خانواده ات باعث میشه تو هم نسبت به خانواده او احساس بد پیدا کنی و اصلا”دوست نداری این اتفاق بیفتد.
خاموشی رفتار فحاشی همسر
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه هرچه حساسیت تو در مقابل این رفتار او کمتر بشود احتمال خاموشی این رفتار در او و انجام ندادن و تکرار نکردن این رفتار شوهرت کمتر خواهد شد پس در مقابل این رفتارش سریعا” برانگیخته و احساسی نشوید.
به روانشناسی رفتار مردان دقت کنید
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه چون مردان در یک لحظه بر یک کار تمرکز میکنند باید سریعا” با ظرافت خاصی حواس او را به یک مساله دیگر معطوف کنید اینجوری یادش میره که داشت چکار میکرد به عنوان مثال اگر دیدید داره ناسزا میگه میتونید سریع یه بحث که برای او جذاب هست رو پیش بکشید مثلا از یک تخفیف کالا صحبت کنید و یا اتفاقی که برای همسایه افتاده و خیلی مباحثی که حاوی اطلاعات هست رو مطرح کنید.
با فحاشی همسر در هیچ شرایطی همراهی نکنید:
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه هیچ وقت حتی زمانی که همسرتان از خانواده خودش بدگویی می کند تو با او همراهی نکن چون بعد از مدتی از تو دلگیر می شود. از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه وقتی شوهرتان ناسزا می گوید تو محبت رفتاری ات را ادامه بده وبه او سرویس بده ولی نشان بده دلخور هستی به عنوان مثال برای او آب بیار و ولی در چهره ات اندوه وجود داشته باشه احتمال اینکه او را دچار عذاب وجدان کنید و شرمنده این رفتارش بشود زیاد هست.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:  My Wife Insults Me – See what you can do about it – Mort …
 برای مشاوره در زمینه با فحاشی همسر خود چه کنیم ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۹:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)