مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج بدون شناخت چه پیامد هایی دارد ؟ آیا نبودن شناخت کافی می تواند تهدیدی برای روابط زوجین باشد ؟ آیا ممکن است بدون آشنایی و شناخت از طرف مقابل یک ازدواج موفق داشت ؟ درست است که نمی توان تمام خصوصیات اخلاقی و رفتاری را در رابطه آشنایی قبل از ازدواج فهمید . اما ازدواج بدون شناخت قطعا مشکلات خود را به همراه خواهد داشت . زمینه سازی و آشنایی سالم قبل از ازدواج از معیار های ازدواج موفق می باشد. از پیامد های ازدواج های بدون شناخت ایجاد ناسازگاری بین زوجین طی زندگی مشترک می باشد . عدم آشنایی و شناخت کافی می تواند عواقب زیان باری را در رابطه زن و مرد به جای بگذارد .
صدمات ناشی از ازدواج بدون شناخت می تواند ساده ترین تا پیچیده ترین مشکلات را شامل شود . زیرا ازدواج بدون شناخت معمولا با عدم تفاهم همراه است . ازدواج های بدون شناخت و تشکیل زندگی مشترک بدون زمینه آشنایی با تفاوت های اخلاقی و رفتاری همراه است . همین باعث بروز اختلافات و ناسازگاری بین زن و مرد می شود . اگر ازدواج بدون شناخت را نمی پسندید اما راهکار و شیوه آشنایی قبل از ازدواج را نمی دانید . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند راهکار مناسبی جهت مشاوره ازدواج باشد .
پیامد های ازدواج بدون شناخت
پیامد های ازدواج بدون شناخت در بیشتر زوجین به صورت طلاق عاطفی‌ نمایان می شود . که عواقب این نوع جدایی از طلاق شرعی به مراتب بیشتر است . از پیامد های ازدواج های بدون شناخت بروز زود هنگام اختلاف بین زوجین است . چرا که عدم آشنایی و شناخت بین زن و مرد باعث بروز تنش و اختلاف نظر می شود . هنگامی که شناخت و آشنایی قبلی وجود نداشته باشد ، تفاوت ها و عدم سازگاری اثرات مخربی را بر روی زندگی مشترک می گذارند .
از پیامد های ازدواج بدون شناخت آشنا نبودن زن و مرد با خلق و خو و رفتار یکدیگر است . این نا آشنایی سبب میشود در برخورد با رفتار و اخلاقی که به مزاج زن یا مرد خوش نیست ، واکنش های تند و منفی به وجود بیاید . اختلاف در علایق ، برنامه ها ، روابط و تفریحات ، برخورد های تنش آمیز با تفاوت ها و اختلاف نظر ها ، بروز لجاجت و پا فشاری در رفتار و یا اخلاق هایی که مورد پسند زوج مقابل نیست ، کمبود از خود گذشتی و سازگاری با همدیگر از پیامد های مختلف ازدواج بدون شناخت هستند . لذا دریافت راهنمایی های مشاوره خانواده یک شیوه مناسب جهت شناخت قبل از ازدواج می باشد .
نتیجه ازدواج بدون شناخت
نتیجه ازدواج بدون شناخت چیست ؟ چه پیامد هایی را به دنبال دارد ؟ آیا آغاز مهمترین مرحله یک زندگی بدون شناخت قبلی کار درستی است ؟ همه ما می دانیم امروزه افراد بیشتری به اختلالات روحی و جسمی دچار هستند . نداشتن سلامت اخلاقی ، عادات و رفتار های نا مناسب ، اعتیاد به مواد مختلف و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ، مسائلی هستند که افراد در ازدواج سعی در مخفی کردن آن ها دارند . نتیجه ازدواج های بدون شناخت می تواند رو به رو شدن با هر یک ازین مشکلات باشد . از طرفی بعد از رسمی شدن رابطه و شروع یک زندگی مشترک ، شرایط بسیار سخت تر از زمان آشنایی است .
نمی توان به سادگی از تعهد ازدواج بیرون رفت . مشکلات زناشویی ، اقتصادی ، مسکن و کار ، اخلاق و رفتار از نتیجه های ازدواج بدون شناخت هستند . که می توان با یک رابطه اصولی و در چهار چوب عقلانی و منطقی طرف مقابل را بسنجیم ، نواقص و کاستی ها را تشخیص دهیم ، شروط و توقعات را بیان کنیم . تا بتوانیم با زمینه سازی وارد یک زندگی مشترک بشویم . در این صورت چون احتمال بروز مشکلات را می دهیم در برخورد با مسائل مختلف منطقی تر و با گذشت رفتار می کنیم .
دردسر های ازدواج بدون شناخت
دردسر های ازدواج بدون شناخت بیشتر در زمینه نداشتن تفاهم پیش می آید . هنگامی که زوجین پیش از ازدواج  با هم آشنایی داشته باشند ، تا حدودی در مورد مسائل مختلف به تفاهم رسیده اند و شرایط مختلف همدیگر را پذیرفته اند . سپس وارد زندگی مشترک شده اند . در این صورت اگر با مشکل رو به‌ رو شوند ، منطقی تر برخورد می کنند . چرا که از قبل در مورد آن مسئله به توافق رسیده اند . از دردسر های ازدواج بدون شناخت این است که زوجین هنگام مواجهه با مسائل و اختلاف نظرها به تندی برخورد می کنند و معمولاً واکنش غیر منطقی نشان می دهند .
چون از قبل شناختی نسبت به هم نداشته اند ممکن است نسبت به هر مسئله ای که به میل آنها نباشد جبهه بگیرند . اینجا است که ناسازگاری ها و اختلافات خود را نشان می دهند . چون از قبل آشنایی وجود نداشته ، مشکلات برای زوجین غیر منتظره است و زن و مرد احساس می کنند اخلاق و رفتار نامناسب و مشکلات دیگر از آن ها پنهان شده است . یا در ازدواج فریب خورده اند و بسیاری از مشکلات دیگر که دامن گیر ازدواج های بدون شناخت است . به همین دلیل به آشنایی قبل از ازدواج و شناخت کافی طرف مقابل به شدت توصیه می شود .
سر انجام ازدواج بدون شناخت
سر انجام ازدواج های بدون شناخت چه می شود ؟ آیا پایه و اساس یک زندگی مشترک بدون شناخت محکم است ؟ آیا می توانیم بدون آشنایی و شناخت به فردی که قرار است مهمترین نقش را در آینده ما داشته باشد اعتماد کنیم ؟ طبیعی است که نه تنها در انتخاب همسر بلکه در هرچیزی نباید بدون اطلاعات و شناخت تصمیم گرفت. در امر ازدواج نیز معمولا افراد سعی در پوشاندن نکات منفی خود دارند . اگر با دید باز و آگاهی کامل تصمیم نگیریم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد . سر انجام ازدواج بدون شناخت اغلب به صورت طلاق عاطفی پیش می رود . زن و مرد با دیدن اخلاق و رفتار نا مناسب نسبت به هم بدبین می شوند .
به دلیل دیدن رفتار هایی که انتظارش را ندارند احساس می کنند در انتخاب شریک زندگیشان اشتباه کرده اند . یا این شخص همان همسری نیست که می خواستند . در این قبیل ازدواج ها کمتر از خود گذشتگی و صمیمیت دیده می شود . چرا که زن و مرد چون پیش زمینه ای از همدیگر نداشته اند اغلب حق به جانب رفتار می کنند و طرف مقابل را دلیل مشکلات و اختلافات می دانند .
 نتیجه ازدواج بدون شناخت
نتیجه ازدواج بدون شناخت ایجاد رابطه ای است که تنش ها و درگیری های خاص خود را به همراه دارد . این قالب زندگی پایه و اساس سستی دارد که ممکن است با بروز کوچکترین مسائل با مشکل رو به رو شود . دردسر های ازدواج بدون شناخت:
نداشتن شناخت کافی از یکدیگر ، کمبود صمیمیت بین زوجین ، آشنا نبود با علایق ، برنامه های زندگی ، ویژگی های اخلاقی و رفتاری ، توقعات و انتظارت نمونه هایی از مشکلات ازدواج بدون شناخت هستند .
 سوالات متداول
چرا افراد بدون شناخت تن به ازدواج می دهند ‌ ؟
معمولا این نوع ازدواج در بین خانواده های بسیار سنتی که روابط قبل از ازدواج را نمی پسندند رخ می دهد . یا افرادی که با داشتن روابط نا سالم قبل از ازدواج به آشنایی و رابطه قبل از ازدواج بد بین شده اند .
راه های شناخت افراد قبل از ازدواج چگونه است ؟
می توان با رابطه سالم و هدفمند دختر و پسر ، رفت و آمد های خانوادگی ، تحقیق کردن از افراد خیر خواه، محل زندگی و محل کار ، شناخت دوستان و نوع معاشرت فرد به شناخت نسبی رسید .
چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟
می توانیم با داشتن یک رابطه سالم جهت آشنایی ، با اخلاق و رفتار ، عقاید و طرز فکر ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، اشتغال و درامد ، معیار ها و ملاک های طرف مقابل آشنا شویم .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Some Legal Consequences of Marriage by Native …
 برای مشاوره در زمینه پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۶:۳۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)