مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مهم ترین شاخص های ازدواج موفق چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شاخص های ازدواج موفق چه چیز هایی می باشند ؟ چه مسائلی در پس انتخاب این شاخص ها وجود دارد ؟ چه کسی این شاخص ها را تعریف میکند و . . . صد ها سوال این چنینی در مورد شاخص های ازدواج موفق دارد که نیازمند یک پاسخ جامع  ، ثابت شده و علمی هستند . شاخص های ازدواج موفق همان نکات کلیدی هستند که وجود آن ها در زندگی مشترک باعث سعادتمندی زوج و یک زندگی رو به تعالی میشود و عدم وجود آن ها زندگی مشترک را آسیب پذیر و آن را با انواع مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد .
اگر قصد و آمادگی ازدواج را دارید اما شاخص های ازدواج موفق را به درستی نمی شناسید بهترین راه این است که مشاوره قبل از ازدواج را تجربه کنید چرا که گاه معیار های ازدواج ما برای انتخاب همسر همخوانی چندانی با شاخص های ازدواج موفق ندارند و انتخاب همسر بر اساس این معیار ها قطعا یک ریسک خواهد بود . شاخص های ازدواج موفق توسط متخصصان مشاوره خانوادهبسیار جامع تعیین شده اند و حاصل سال ها پژوهش در زمینه ازدواج می باشند و آزمون و خطا های لازم در مورد هر کدام از این شاخص ها بار ها صورت گرفته است و میتواند گفت کاملا قابل اعتماد و تعمیم هستند .
مهم ترین شاخص های ازدواج موفق
مهم ترین شاخص های ازدواج موفق باید به گونه ای تعیین شوند که تمام جنبه های ازدواج را در بر بگیرند و بتوان اکثریت این شاخص ها را در ازدواج های موفق مشاهده کرد . قطعا ازدواج موفق ازدواجی خواهد بود که یک سری فاکتور های بخصوص در مورد آن وجود داشته باشد که این فاکتور ها پویایی و پیشرفت رابطه را تضمین کنند ، شاید در نگاهی گذرا و سطحی به ظاهر زندگی مشترک افراد نتوان مهم ترین شاخص های ازدواج موفق را تشخیص داد یعنی در واقع مهمترین شاخص های ازدواج موفق مادی و ظاهری نیستند و مواردی نیستند که به صورت عینی قابل مشاهده باشند .
اما هر گاه یک زوج بتوانند در زندگی مشترک خود با حفظ آرامش و علاقه ، موجب پیشرفت و رشد یکدیگر شوند و زندگی آن ها مسیر تکامل را طی کند قطعا در پس این وضعیت مهم ترین شاخص های ازدواج موفق حضور دارند . حتی اگر تشخیص آن برای دیگران ممکن نباشد اما یک کارشناس مشاوره ازدواج به خوبی میتواند با کالبد شکافی یک زندگی مشترک تمامی این شاخص ها را کشف کند .
شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی
شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی پس از پژوهش های گسترده توسط کارشناسان و روانشناسان حوزه ازدواج مشخص شده اند و میتوان گفت که در پس زمینه هر ازدواج موفقی یقینا چند مورد از این شاخص ها وجود دارد . از شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد .داشتن سلامت روانی ، این مورد عدم تمام اختلالات روانی ، شخصیتی و رفتاری را شامل میشود ، اعتماد متقابل که بیشتر از علاقه در تحکیم یک رابطه موثر است ، داشتن تفاهم در ارزش ها ، خط قرمز ها ، دیدگاه ها و اعتقادات .
مسئولیت پذیری زن و مرد و پذیرش نقش همسری ، داشتن تناسب در فرهنگ ، تحصیل ، خانواده ، ظاهر و . . . ثبات احساسی و فکری زوج ، توانایی زوج در برقراری ارتباط با یکدیگر و گذراندن وقت با هم ، سبک زندگی موفق ( معمولا زوج هایی که در زندگی مجردی خود هدفمند بوده اند و از وقت خود برای تحصیل ، اشتغال و به طور کل فعالیت های مثبت استفاده کرده اند در زندگی مشترک نیز افراد موفقی خواهند بود ) عدم اعتیاد ، توانایی حل مسئله در زوج ، استقلال و بلوغ زوج و . . . این ها تعدادی از شاخص های ازدواج موفق از نظر روانشناسی هستند که اکثر آن ها در زندگی های متعادل و موفق قابل مشاهده هستند .
شناسایی شاخص های ازدواج موفق
شناسایی شاخص های ازدواج موفق مسئله ای میباشد که باید پیش از تصمیم به ازدواج به آن بپردازیم چرا که اگر ما شاخص های یک ازدواج موفق را نشناسیم قطعا نمیتوانیم معیار های ازدواج خود را به درستی اولویت بندی کنیم و در نهایت انتخابی خواهیم داشت که ممکن است چندان درست و ارزشمند نباشد .
بسیاری از افراد شاخص های ازدواج موفق را با معیار های ازدواج اشتباه میگیرند ، در این مورد باید گفت که معیار ها مواردی هستند که ایده آل های شما را در مورد همسر آینده و زندگی مشترک تعریف میکنند اما شاخص ها نکات و گزینه هایی هستند که در بطن یک زندگی موفق جاری میباشند و فاکتور های مشترکی برای زوج میباشند . از این رو شناسایی شاخص های ازدواج موفق برای داشتن انتخابی صحیح و یک زندگی موفق بسیار مهم میباشد .
اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق
اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق علاوه بر موارد ذکر شده در مطالب فوق شامل گزینه های دیگری نیز میشود برای مثال اینکه زوج بتوانند در مورد مشکلات و اختلافات خود با یکدیگر صحبت کنند و از آن فرار نکنند بسیار مهم است . چرا که ریشه بسیار از مشکلات عدم تمایل زوج به تشریح مشکلات و حل آن است .
توانایی گذشت و سازگاری یکی دیگر از اصلی ترین شاخص های ازدواج موفق است . از آنجایی که در طول زندگی مشترک ممکن است شرایط خاص به وجود بیاید و مشکلات مختلف ایجاد شوند از این رو اگر زوج نتوانند خود را وفق دهند یا در مورد خطا های یکدیگر گذشتی نداشته باشند هرگز یک زندگی موفق شکل نخواهد گرفت . تعهد یکی دیگر از اصلی ترین مولفه ها در ازدواج موفق است . اینکه زوج تا زمانی که به صورت شرعی و قانونی زن و شوهر هستند بتوانند تحت هر شرایطی به همسر و زندگی خود متعهد باشند بسیار مهم است چرا که هیچ بحران و چالشی عدم تعهد یک زوج را توجیه نخواهد کرد . رابطه زناشویی سالم یکی دیگر از شاخص های ازدواج موفق است ، طبیعتا در ازدواج های موفق زوج رابطه زناشویی منظم و با کیفیتی را تجربه میکنند و دلزدگی جنسی در بین آن ها مشاهده نمیشود .
 سوالات متداول
شرایط ازدواج موفق چیست ؟
شناخت نسبی لازم از طرف مقابل ، درک شاخص های ازدواج موفق ، داشتن معیار های ازشمند و حقیقی ، تصمیم گیری منطقی و . . . از شرایط ازدواج موفق هستند .
معیار های ازدواج موفق چیست ؟
تناسب و توزان زوج در مسائل شخصیتی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و . . . بلوغ و ثبات شخصیتی زوج ، استقلال همه جانبه زوج و . . . از میعار های ازدواج موفق میباشند .
ویژگی های ازدواج های موفق چیست ؟
به طور طبیعی در ازدواج های موفق اعتماد ، علاقه ، احترام و درک دو طرفه بین زوج وجود دارد و از طرفی هر کدام حریم خصوصی خود درا دارند . در ازدواج های موفق زندگی زن و مرد روندی رو به پیشرفت دارد یعنی از نظر روحی روانی ، احساسی ، تحصیلات و علم ، شخصیت اجتماعی ، سلامت جسمی و . . . در حال پیشرفت هستند .
در انتخاب یک همسر خوب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟
اینکه توجه داشته باشیم فرد از نظر شخصیتی به بلوغ رسیده باشد بسیار مهم چراکه بلوغ شخصیتی خود تضمین کننده بسیاری از فضائل اخلاقی و رفتاری میباشد . توجه به گذشته ی طرف مقابل برای نداشتن سابقه در مسائلی مانند اعتیاد ، فعالیت های غیر قانونی ، سوء معاشرت و عدم سلامت اخلاقی و . . . نیز بسیار مهم است .
عوامل پیشبینی کننده ازدواج موفق چیست ؟
شناخت اصلی ترین عامل پیشبینی کننده ازدواج موفق میباشد چرا که مشخص میکند که دو طرف میتوانند مکمل مناسبی برای یکدیگر باشند یا نه .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : The Keys to a Successful Marriage – Health Encyclopedia …
 برای مشاوره در زمینه مهم ترین شاخص های ازدواج موفق چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۴:۴۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)