مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

معیارهای ازدواج موفق چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معیارهای ازدواج موفق موفق کدام مسائل هستند ؟ برای داشتن یک ازدواج موفق باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم ؟ آیا می توانیم بدون در نظر گرفتن معیارها و ملاک های مورد نظر خود اقدام به ازدواج کنیم ؟ قطعا هر شخصی برای همسر آینده و زندگی‌ مشترک خود معیارهای ازدواج خاصی را در نظر دارد ‌. ممکن‌ است معیارهای ازدواج موفق در افراد مختلف متفاوت باشد . چرا که هر شخصی ملاک های خاص خود را دارد.
در این زمینه و در مورد بهترین سن ازدواج مشاوره خانواده می تواند در تصمیم گیری صحیح جوانان بسیار موثر باشد. به طور کلی معیارها ، نکات و ویژگی‌ های خوبی هستند که به طور ذاتی تمامی افراد به آن ها تمایل دارند . آشنایی با معیار و ملاک های ازدواج و شناخت فردی که این ویژگی ها را دارد یک مهارت است . باید به درستی این ویژگی ها را تشخیص دهید و آن ها را در راستای انتخاب همسر خود قرار دهید . اگر با این معیارها آشنایی ندارید ، می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و از راهنمایی های افراد مجرب و متخصص در زمینه مشاوره ازدواج استفاده کنید .
معیارهای ازدواج موفق
معیارهای ازدواج موفق شامل چه مواردی می شوند ؟ آیا این معیارهای ازدواج قوانین خاصی دارند ؟ آیا معیارهای ازدواج موفق برای تمامی افراد یکسان است ؟ در ابتدا باید بگوییم که معیار های ازدواج هیچ تضمین و قطعیتی را به ما نمی دهند ، اما می توانند درصد اشتباه در انتخاب همسر و شکست در زندگی را به شدت کاهش بدهند. به طور مثال پول و وضعیت اقتصادی خوب از معیارهای مهم ازدواج هستند، اما نمی توان گفت تمامی افرادی که تمکن مالی دارند خوشبخت هستند. در بحث بعدی باید بگوییم که معیارهای ازدوج ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد .
شاید مسائلی که برای شما اهمیت خاصی دارند، از نظر دیگران کمتر مورد توجه قرار بگیرند ، مثلا مسئله ظاهر و قیافه در مورد انتخاب همسر ممکن است برای شخصی در اولویت های مهم قرار بگیرد . اما برای شخص دیگری جز مسائل کم اهمیت باشد. به همین خاطر است که می گوییم میزان و نوع ملاک ها برای هر شخصی متفاوت است. اما به طور کلی صفات و ویژگی های خوب مواردی هستند که هر شخصی به آن ها تمایل دارد. همه ما می خواهیم شریک زندگیمان از ملاک های خوبی برخوردار باشد . حالا ممکن است با توجه به علایق و طرز فکر هر فردی میزان اهمیت این ملاک ها متفاوت باشد.
مهمترین معیارهای ازدواج موفق
مهمترین معیارهای ازدواج موفق شامل موارد مختلفی هستند که ذکر خواهیم کرد. به طور کلی معیارهای ازدواج موفق یعنی داشتن ویژگی های خوب ، نباید توقع داشته باشیم طرف مقابل تمام این ملاک ها را به حد کمال داشته باشد. زیرا اینکه میگوییم هیچ کسی کامل نیست یک حقیقت است. همه انسان ها کمبود و کاستی هایی دارند. بهتر است در انتخاب خود این را در نظر بگیریم و موقعیت های ازدواج را به راحتی پس نزنیم .
باید سعی کنیم‌ مکمل خوبی باشیم و در کنار شریک زندگی خود نواقص و کاستی ها را جبران کنیم. انتخابی مناسب است که اکثر معیارهای ازدواج موفق را داشته باشد. حتی اگر میزان این ویژگی ها زیاد نباشد. داشتن‌ یک ویژگی تاپ کفایت نمیکند‌. مهترین معیارهای ازدواج موفق شامل مواردی از قبیل : تدین، اخلاق و رفتار، سلامت جسمانی و روانی، وضعیت اقتصادی، موقعیت اجتماعی و کاری، سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
معیارهای ازدواج موفق برای انتخاب همسر مناسب
معیارهای ازدواج موفق برای انتخاب همسر مناسب ملاک هایی هستند که هر فردی باید در انتخاب همسر آینده خود به آن ها توجه کند. داشتن سلامت جسمانی و روانی یکی از مهمترین معیارها می باشد. فردی که از نظر جسمی و روحی سالم است می تواند یک خانواده سالم را تربیت کند. وضعیت اشتغال و درآمد امروزه از مهترین معیارهای ازدواج موفق است. شخصی که بتواند نیازهای خانواده را تامین کند قطعا بسیاری از مشکلات را حل کرده است. هم سطح بودن خانواده ها از جنبه های مختلف نیز مهم است.
بهتر است با خانواده ای وصلت کنید که با شما تناسب داشته باشد. چرا که شاهد اختلافات و طلاق هایی هستیم که از اختلافات خانوادگی و طبقاتی نشات میگیرند. پس انتخاب همسری از یک خانواده اصیل و شرافتمند امر بسیار مهمی است. انتخاب فردی که به بلوغ عقلی و درک و شعور نسبی از ازدواج رسیده باشد، مسئولیت پذیر باشد . توانایی رفع نیاز های مادی و معنوی زندگی مشترک را داشته باشد. بتواند در شرایط مختلف زندگی را مدیریت کند و خانواده را مورد حمایت خود قرار دهد.
معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی
معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی به فردی طعلق میگیرد که بتواند از لحاظ روحی شما را تامین کند. آرامش زن و فرزندان خود را فراهم سازد. نیازهای خانواده را تامین کند و بتواند باعث رشد و سازندگی شما بشود‌ ‌.اعضای خانواده را در رسیدن به اهداف و برنامه هایشان کمک کند. نمونه های دیگر از معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه روانشناسی شخصی است که از هر نظر با شما تناسب داشته باشد . نباید بین زن و مرد و یا خانواده های زوجین تفاوت آنچنانی وجود داشته باشد. چرا که هر اختلاف بیش از حدی ممکن است خطر ساز شود. حال این اختلاف ممکن است حتی از نظر زیبایی و یا وضع اقتصادی باشد. به همین خاطر زن و مرد باید از لحاظ سطح فرهنگی و خانوادگی، اخلاق و رفتار، ظاهر و تحصیلات، طرز فکر و عقاید به هم شبیه باشند و نقطه نظرهای مشترکی داشته باشند.
از دیگر معیارهای ازدواج برای انتخاب همسر مناسب شخصی است که بتواند  باعث پیشرفت و به ثمر رسیدن استعدادهای شما بشود. مانعی برای فعالیت ها و رسیدن به خواسته های شما نباشد. اهداف و برنامه های زن و مرد همسو و هماهنگ با هم باشد. علایق و خواسته های  شما را بشناسد و در رسیدن به آنها به شما کمک کند.‌به طور کلی همسر مناسب کسی است که شما در کنار او احساس آرامش و شادمانی کنید. در زندگی شما باعث پیشرفت و سازندگی باشد. به نیازهای مادی ، جسمانی و روانی شما احترام بگذارد و در محقق ساختن آن ها تلاش کند .
 سوالات متداول
معیارهای ازدواج از نظر اسلام چیست ؟
از دیدگاه اسلام فردی برای همسری مناسب است که متدین باشد، اخلاق و رفتار نیکو داشته باشد. به همسر خود احترام بگذارد. و از راه حلال نیازهای خانواده را تامین کند .
معیارهای ازدواج آسان چیست ؟
ازدواجی که در آن دختر و پسر یا خانواده ها از همدیگر توقعات بیش از حد نداشته باشند . مراسمات و تشریفات پر هزینه را به همدیگر تحمیل نکنند و رسومات را به شکل ساده تر و منطقی تری برگزار کنند .
معیارهای ازدواج پسران ؟
در ابتدا ظاهر مناسب ، سپس داشتن عفاف و حجاب ،رفتار و اخلاق نیکو ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، سن و تحصیلات ، طرز فکر و عقاید نمونه هایی از معیار های ازدواج پسران می باشند .
معیارهای ازدواج دختران ؟
وضعیت اشتغال و درآمد ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، رفتار و اخلاق مناسب ، وضعیت مسکن و محل زندگی ، اهداف و برنامه ها ، شرایط ، انتظارات و خواسته ها ، طرز فکر و عقاید نمونه هایی از معیارهای ازدواج دختران میباشند .
تحقیق در مورد معیارهای ازدواج چه کمکی به زوجین می کند ؟
تحقیق از افراد مجرب و متخصص در زمینه ازدواج و یا افراد بزرگتری که در زندگی ازدواج موفقی داشته اند . می تواند برای پسران و دختران جوانی که در مورد معیارهای ازدواج مهارتی ندارند کمک مناسبی باشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  ۸ Keys to a Successful Marriage
 برای مشاوره در زمینه معیارهای ازدواج موفق چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۱۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)