مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات روانشناسی ازدواج از جمله ابزارهایی هست که برای یک مشاور ازدواج بسیار مهم و کارآمد است . سوالات روانشناسی ازدواج طبق اصولی که همه جوانب آن را در نظر گرفته است . سوالات ازدواج از نظر روانشناسی به صورت استاندارد طبقه بندی شده است . روانشناس با استفاده از سوالاتی در مورد ازدواج میتواند به راحتی به پاسخ های مورد نظر خود پی ببرد . سوالات روانشناسی ازدواج به نسبت فرهنگ جامعه و همچنین خلق و خوی افراد عام جامعه تهیه میشود . اگر سوالات مطرح شده با معیارهای جامعه متفاوت باشد ، ممکن است در نتیجه گیری خطا به وجود بیاید . سوالات روانشناسی ازدواج به زوجین نیز بسیار کمک میکند تا در تصمیم گیری بهتر و روشن تر به اتفاق نظر میرسند . در ادامه بیشتر راجع به سوالات مشاوره قبل از ازدواج صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
 اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج
اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج بیشتر در این مورد میتواند باشد که زوجین خیلی منظم تر و واضح تر با گزینه ازدواج خود آشنا شوند . در کل اتفاقاتی که در جریان آشنایی قبل از ازدواج میافتد گاهی ناخواسته به حاشیه کشیده میشود . مشاور میتواند با استفاده از ابزاری مثل سوالات روانشناسی ازدواج تمام حواشی را در رابطه دونفر کنترل میکند یا از بین میبرد .  در ادامه به چند نکته در مورد اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج اشاره میکنیم .
اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج در مورد آن دسته از زوج هایی که هیچگونه آشنایی و شناختی از یکدیگر ندارند کاملا مشهود است .
اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج در کم کردن وقت صرف شده در دوره آشنایی بسیار موثر است . برای مثال اگر زوجین به صورت عادی در یکسال هم دیگر را بشناسند ، با کمک سوالات وقت بیشتری برای برنامهذریزیردر مورد سایر ابعاد ازدواج خود دارند .
بهترین سوالات روانشناسی ازدواج
بهترین سوالات روانشناسی ازدواج باید ویژگی‌ های مختلفی را در بر بگیرد . از جمله فاکتورهایی که بهترین سوالات روانشناسی ازدواج باید آنها را دارا باشد کیتوان به موارد زیر اشاره کرد :
 بهترین سوالات روانشناسی ازدواج باید آنقدر ساده و البته خلاصه و مفید باشد که به وضوح به خواسته و نیت خود از پرسیدن آنها دست یابیم .
این سوالات باید با توجه به ویژگی های قومی و قبیله ای و همچنین جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه تهیه شده باشد . استفاده از سوالات کلیشه‌ای احتمال خیلی زیاد در این مورد جواب نمیدهد .
سوالات باید عاری از هرگونه کلمات تخصصی باشد . اگر از أین کلمات استفاده شود ممکن است افرادی نتوانند به آنها پاسخ مناسب بدهند .
 سوالات روانشناسی ازدواج موفق
سوالات روانشناسی ازدواج موفق نیز مسائل و موارد مختلفی را در بر میگیرد . سوالات روانشناسی ازدواج موفق بیشتر به این موضوع می پردازد که آیا طرف مقابل شما برابر با ادعاهای گفته شده در حقیقت نیز واقعا به آنها عمل میکند ؟ . شاید در سوالات بتوان راحت تر به شخصیت اصلی فردی که از او سوال میشود پی برد . در واقع این سوالات به کمک مشاور می آید تا راحت تر و سریعتر به نتیجه برسد که مثلا فلان پسر برای فلان دختر مناسب است یا خیر .
در این سوالات ویژگی ها و ابعاد دو طرف به صورت واقعی تر و واضح تر توسط مشاور مربوط بدست می‌آید . گزارشات بسیاری از طلاق های زود هنگام میرسد که زن یا مرد اظهار میکند که به هیچ وجه همسرش را شبیه حرف های پیش از ازدواج نمییابد و این موضوع بسیار او را آشفته کرده است تا جایی که اختلافات به حد بالای خود رسیده است و آنها را به فکر طلاق انداخته است.
بیشتر بخوانید: معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
سوالات روانشناسی قبل از ازدواج
سوالات روانشناسی قبل از ازدواج شاید در نظر اول خیلی ساده بنظر برسد اما میتواند به قدری مهم باشد که تععبن کنند خوشبختی یا ناکامی هر دو نفر در آینده باشد . سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مزایای زیادی را به همراه دارد که به چند مورد آن اشاره میکنیم .
گاهی افراد به دلیل سن پایین یا بهتر بگوییم بی تجربگی نمیتوانند به درستی خوبی و بدی را درک کنند . ابن سوالات در مشاوره ازدواج بسیار کمک کننده خواهد بود .
گاهی ممکن است یک فرد واقعا انسان خوبی باشد ولی شخصیتی که از او به واسطه این سوالات نتیجه گیری میشود این را نشان بدهد که او مناسب ازدواج با شخص مورد نظر خود نیست .
سرعت بخشیدن به نتیجه گیری در روند تصمیم گیری قبل از ازدواج نیز از مزایای ویژه این پرسش ها میباشد .
استقلال ششخصیتی (personal independence)
وقتی که زوجین به مرکز مشاوره خانواده برای مشاوره ازدواج مراجعه میکنند خیلی از مسائل و موضوعات را میفهمند و بررسی میکنند . یکی از این مسایل استقلال شخصیتی میباشد . روانشناس با استفاده از سوال و تکنیک هایی در میابد که فرد از نظر ثبات و استقلال شخصیتی در چه سطحی قرار دارد . استقلال شخصیتی به این مورد اشاره میکند که فرد دروان هویت یابی خود را به خوبی گذرانده است یا خیر ؟ یک مرد با استقلال شخصیتی قابل قبول با حفظ تمام احتراماتی که یک فرد برای خانواده اش باید قائل باشد در گرفتن تصمیم نهایی قوی عمل کند . فردی که به درجه خوب و قابل قبولی از استقلال در شخصیت دست پیدا کرده باشد میتواند بک همسر خوب در زندگی زناشویی نیز باشد . اما اگر همسران از استقلال شخصیتی بهره ای نبرده باشند متاسفانه قطعا زندگی آنها دارای تعادل لازم نخواهد بود .
بیشتر بخوانید: معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم
بلوغ مالی  (financial maturity)
در این مورد بررسی میشود که آیا فرد از لحاظ مالی و در آمدی به ثبات و پختگی لازم رسیده است یا نه . بلوغ مالی به این معنا نیست که حتما فرد از لحاظ ثروت دارایی های خیلی زیادی داشته باشد تا بتوان آن را قابل قبول دانست . بیشتر توجه روانشناس در این مورد بر این متمرکز است که آیا فرد حداقل در دو سال گذشته داری یک شغل ثابت بوده است یا خیر ؟ گاهی افراد حتی به سنین بالا هم میرسند اما هنوز بر روی یک کار توانایی تمرکز ندارند و دایم رشته ها و شاخه های کار خود را تغییر می‌دهند به امید اینکه شغل مورد نظر خود را بیابند .
در بعد دیگر بلوغ مالی به این نکته نیز توجه دارد که فرد مبتواند درآمد خود را به گونه ای برنامه ریزی کند که تمام نیازهای خانواده خود را در حد نرمال تامین کند و به تمام خواسته های بنیادی خانواده خود رسیدگی لازم را داشته باشد . بلوغ مالی یکی از اصول حذف نشدنی برای داشتن یک زندگی مشترک خوب است .
بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران
اعتقادات معنوی  (spiritual beliefs)
در طول مشاوره قبل از ازدواج یکی دیگر از مهمترین مسائلی که در طرفین بررسی میشود ، اعتقادات معنوی هریک از افراد میباشد .  اعتقادات افراد میتواند غیرقابل تغییر ترین خاصیت و عنصر آنها باشد . این غیر قابل تغییر بودن به این دلیل است که مثلا فردی سی سال با یک عقیده و اعتقاد بزرگ شده و رشد کرده است . خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد که از او توقع داشته باشیم که از این به بعد عمر خود را با اعتقاد و افکار یا سبک زندگی متفاوتی نسبت به قبل بگذراند . روانشناس به عنوان مشاور قبل از ازدواج این فاکتور را نیز در زوجین مورد بررسی کامل قرار میدهد .
دلیل این بررسی دقیق این است که دو نفر که راجع به معنویات عقاید و افکار یکسانی نداشته باشند شاید در تعاملات معمولی در اجتماع هیچگاه به مشکل نخورند . اما اختلاف نظر اساسی پدر این زمینه بین زن و شوهر قطعا باعث به وجود آمدن تنش در میان آنها خواهد شد .
بلوغ جنسی  (***ual maturity)
موضوع بلوغ جنسی شاید در نگاه اول کاملا ساده و ابتدایی به نظر برسد و فقط جنبه جسمانی و سنی فرد دیده شود . در حالی که این فقط قسمتی از این بلوغ را شامل مبشود . در واقع بلوغ جنسی که باسد مورد بررسی دقیق توسط مشاور قرار میگیرد به این مورد اشاره میکند که آیا افراد توان درک و کنترل هیجانات جنسی خود و طرف مقابل را دارند یا خیر ؟ . افرادی آماده قبول مسئولیت همسری هستند که بتوانند سلایق جنسی خود و همسرشان را بدانند و موفق شوند که بین آنها تعادل برقرار کنند تا به یک رابطه جنسی خوب و باکیفیت دست یابند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
سوالات متداول
سولات روانشناسی ازدواج شامل چه موضوعاتی است؟
بیشتر موضوعات روانشناسی در مورد ازدواج شامل مسائل شخصیتی و نیاز های عاطفی افراد است. این موارد شامل انتظارات افراد از یکدیگر است.
سوالات قبل از ازدواج چه مزایایی دارد؟
شناختی افراد از یکدیگر بواسطه این سوالات بدست میاورند بزرگترین مزیت سوال کردن قبل از تعهد کامل است.
سوالات قبل ازدواج باید دارای چه شاخصه هایی باشد؟
این سوالات باید با توجه به ویژگی های قومی و قبیله ای و همچنین جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه تهیه شده باشد . استفاده از سوالات کلیشه‌ای احتمال خیلی زیاد در این مورد جواب نمیدهد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:  Marriage Psychology and Therapy: The Science of …
 برای مشاوره در زمینه اهمیت سوالات روانشناسی ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۴:۵۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)