مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۲
وظایف مرد در زندگی مشترک جز مهمی از یک شراکت را تشکیل می دهد . این شراکت ابعاد مهمی از زندگی هر دو طرف را شامل می شود . مانند روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط جنسی و غیره . توجه و مدیریت کردن تمام این ابعاد نیازمند مهارت های ویژه ا است . بی تردید یکی از وظایف مرد در زندگی مشترک این است که به آرامی افکار و احساسات خود را بیان کند . این بیان باید به شیوه های بدون قضاوت صورت بگیرد . مرد می بایست فهم خود را از گفته های شریک زندگی خود بالا ببرد . هنگامی که هر دو طرف رابطه بدین صورت با یکدیگر رفتار می کنند بازخورد خوبی دارد :
فرصت قابل توجهی برای ارزیابی و شناخت احساسات و افکار شریک زندگی است . بدین صورت سوتعبیر و سو تفاهمات بسیار کاهش می یابد .
این باز خود به هر یک از زوجین این فرصت را می دهد که بدانند به چه میزان بر رفتار همسرشان تاثیر می گذارند .
روی هم رفته زوجین شناخت کافی از دیدگاه های قبل و تاز یکدیگر بدست می آورند .
تاثیر تربیت بر وظایف مرد در زندگی مشترک
در مشاوره خانواد این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است افراد در کودکی در معرض رفتار تهدیدآمیز و تحقیرآمیز والدین باشند . این موضوع باعث میشود افراد قربانی راهکارهای ناکارآمد برای زندگی مشترک داشته باشند . در رابطه زناشویی و زندگی مشترک باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که این تجربه ها هرگز فراموش نخواهند شد . در مشاوره روانشناسی باید این راهکارهای ناکارآمد را شناسایی کند . همچنین برای جایگزین کردن آنها تلاش کند . برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات کارشناسان این حوزه را مطالعه نمایید .مشاوره قبل از ازدواج در اوایل رابطه زوجین و هنگام طی کردن مراحل آشنایی در این زمینه ها به آنها کمک میکند تا بتوانند روابط زناشویی خوبی داشته باشند .
بیشتر بخوانید: مشکلات زناشویی زوج های جوان
مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟
شاید سوال مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟برای خیلی از افرادی که در آستانه ازدواج هستن خیلی پیش آمده باشد. مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک این است که هنگام بازخورد دادن به طرف مقابل صادق و حمایتگر  باشد .  یکی دیگر از مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک این است هنگامی که متوجه منظور همسر خود شد بلافاصله پاسخ دهد . مرد در رابطه نباید وقت را تلف کند . تاخیر بیجا آثار همدلی و درک شما را کاهش میدهد . هر دو طرف رابطه البته وظیفه دارند احساسات و افکار خود را صادقانه بیان کنند . البته نباید فراموش کنید زمانی که گفتیم مردان میبایست حمایتگر باشند این نیست که با بی رحمی توام شود . مثلا به جای اینکه بگویید « همه چیز را خراب کردید » میتوانید بگویید « اینجا بهتر میتوانید عمل کنید » .
بیشتر بخوانید: راز زندگی موفق چیست؟
مهمترین وظایف زن در رابطه زناشویی چیست؟
وظایف زن در رابطه زناشویی از اهمیت والایی برخوردار است . مخصوصاً زمانی که تعامل زوجین واقعا آزاردهنده میشود . هنگامی که وظایف زن در رابطه زناشویی را بررسی میکنیم این را نیز باید ذکر کنیم که فقط داد و فریاد نیست که به رابطه آسیب وارد میکند . با کنایه صحبت کردن ، تحقیر کردن ، بد زبانی و سخن خشونت آمیز رابطه را تهدید میکند . از جمله وظایف زن در رابطه زناشویی باید به این نکته اشاره کرد که از بکار بردن واژه های دو پهلو پرهیز کنند . هنگامی که مثلا همسر به شوهرش میگوید « وای من چقدر بدبختم … » احساس ارزشمندی شوهرش را تخریب میکند .
این جملات میتواند به معنی این باشد که شوهر او فردی مشکل دار و معیوب است . البته این فقط از وظایف زن در رابطه زناشویی نیست و مردان نیز باید از این کار پرهیز کنند . وظایف زن در رابطه زناشویی حیطه های بسیاری را پوشش میدهد . انجام هر یک از آنها به صورت ویژه ای به رابطه کمک میکند . زنان بهتر است از ابراز احساسات به عنوان سلاح بهره نگیرند . بهتر است شما احساساتتان را برای همسرتان توصیف کنید . حتی آنها را با صراحت بیان کنید . « من واقعا در حال حاضر احساس خنگی و انزوا میکنم … . از وظایف زن در رابطه زناشویی آن است که استفاده از جملات نیشدار را متوقف کند .
بیشتر بخوانید: علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست؟
متداول ترین اشتباهات در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟
متداول ترین اشتباهات در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک چه زمانی رخ میدهند؟ اشتباهات مردان در رابطه زناشویی بیشتر هنگامی رخ میدهد که درمورد موضوعی توافقی صورت میگیرد . اغلب مردان فراموش میکنند که جزئیات آن را مشخص کنند و به آن عمل ورزند . مهم است که بدانید بعضی اوقات این توافقات جنبه های دیگری هم دارند . از جمله مهم ترین اشتباهات مردان این است که جنبه پنهانی توافقات را در نظر نمیگیرند . آقایان باید بدانند همسرشان از این موقعیت برای ارزیابی میزان تعهد آنها بهره میگیرند . بعضی اوقات متاسفانه مردان در اینجا حس میکنند فریب خورده اند . عصبی میشوند . از وظایف زن در رابطه زناشویی این است که به همسر خود بفهماند که او آب زیر کاه نیست . هدف او باعث سوء تفاهم نشود .
اشتباهات مردان در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک اینجا میتواند بدتر هم شود . زمانی که آنها حس میکنند قربانی نیز شده اند . مردان نباید حس کنند اینجا فقط منطق آنها درست است . نباید بپندارند که در این موقعیت اصل صداقت زیر سوال رفته است . یکی از موقعیت هایی که آنها باید درک کنند این است که گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارند . از وظایف مرد در زندگی مشترک میتوان به این اشاره کرد که آنها نباید هم زمان درخواست های مکرری داشته باشند . شما بهتر است بر روی یک موقعیت تمرکز کنید . یک یا دو تغییر را درخواست کنید . درخواست های زیاد ، شما را پرتوقع نشان میدهد . شما نباید فرد خودخواهی به نظر برسید .
بیشتر بخوانید: نشانه های زندگی زناشویی ناموفق چیست؟
 وظایف مرد در زندگی مشترک و علایق آنها در روابط زناشویی چیست؟
علایق مردان در رابطه زناشویی را میتوانید از لابه لای صحبت های آنها بدست آورید . مردان دوست دارند نقطه نظرات آنها مورد توجه قرار بگیرند . از بی اعتنایی متنفرند . یعنی همیشه تحسین کردن برای آنها خوشحال کننده است . بهتر است زنان به صورت مستقیم انتقادهای خود را مطرح نکنند . بحث کردن و تحسین کردن صحبت های آنها ، کمکی به حل مسئله خواهد کرد .
همدلی همسر از جمله علایق مردان در رابطه زناشویی است . آنها ترجیح میدهند که همسرشان آنها را بی قید و شرط پذیرا باشند . این علایق مردان از جمله وظایف در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک نیز تلقی خواهد شد . زوجین باید بدانند که همدلی کمک میکند تا موقعیت و دیدگاه همدیگر را بهتر درک کنید . انتظار مردان از زنان در رابطه زناشویی این است که نشان دهند خواسته های آنها مهم است . همسرشان به نیازهای او به اندازه کافی اهمیت نشان میدهد . انتظار مردان از زنان در رابطه زناشویی بیشتر موارد این است که تهدید به ترک کردن رابطه نکنند . هنگام تنش سرزنش نکنند . انتظار مردان این است که زنان ، حمایت خود را هیچگاه قطع نکنند . اما باید توجه کرد که اینها تنها انتظارات مردان از زنان نیست . اینها میتواند وظایف مرد در زندگی مشترک نیز باشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه  مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع: The Importance of the Common Duties of Daily Life Shown
 برای مشاوره در زمینه مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۹:۵۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)