مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مزایای مشاوره خوب برای زندگی بهتر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره خوب یعنی به شور درآمدن . مشاوره یعنی قبول کنیم که ما همه چیز را نمیدانیم . مشاوره خوب یعنی من ممکن است دچار احساسات شوم و صلاح و مصلحت خودم را فراموش کنم . مشاوره یعنی میدانم همه آنها که امروز پشیمان هستند روزی که تصمیم میگرفتند فکر میکردند بهترین تصمیم را گرفتنه اند . مشاوره خوب یعنی کسانی هستند که میتوانم به آنها اعتماد کنم . مشاوره یعنی من با مشورت کردن در تصمیم خودم تزلزل نشان نخواهم داد . مشاوره خوب یعنی من آنقدر عاقل هستم که از علم و تجربه دیگران به نفع خودم استفاده کنم . مشاوره یعنی آخرین برگ برنده من برای یک تصمیم درست . مشاوره خوب عنی عمر انسانها کوتاه است از هر لحظه باید برای پیشرفت استفاده کرد . مشاوره یعنی ما فرصت آزمون و خطا نداریم . مشاوره یعنی من وقتی را که برای شکست خوردن است در جهت موفقیتهایم اسشتفاده میکنم .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
مشاوره خوب
کسی که مشاوره میکند در واقع برای خود و وقتش احترام قائل است . او میخواهد اعتبار کسب کند . کسی که زیاد اشتباه میکند اعتبار خود را در جمع فامیل و دوستان بی ارزش میکند . کسی که تصمیمهای درست میگیرد محبوبتر و قابل اعتمادتر است . همه از دوستی و معاشرت با او لذت میبرند و برایش احترام قائل میشوند . کسی که کمتر شکست میخورد اعتماد به نفس و عزت نفسش بالا میرود . صورتی بشاش و روحیه ای شاد دارد . او انسانی موفق و رو به جلو است . در فرصتهای کمتر به درجات بالاتری میرسد . او به دنبال اهداف خود میرود و اهدافش به او خیلی نزدیک هستند . او خودشیفته نیست ولی برای خود احترام قائل است و احترام دیگران را نیز جلب میکند . او کسی است که در تمام کارهایش مشورت میکند . او اعتقاد دارد مشورت سود آوراست .
بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی
انواع مشاوره خوب
انواع مشاوره خوب برای گرفتن تصمیم در انواع کارها وجود دارد که هریک در جای خود مناسب است . انواع مشاوره خوب را از دو جهت بررسی میکنیم . انواع مشاوره میتواند از حیث مشاور باشد . یعنی با چه کسانی میتوان مشاوره انجام داد . از انواع مشاوره خوب میتوان به مشاوره با گیس سفید یا ریش سفید اشاره کرد . در زمان گذشته مراکز مشاوره وجود نداشتند و به دلیل ساده بودن اجتماعات مشکلات نیز ساده تر بود . مشاوره نیز در آنزمان با گیس سفید یا ریش سفید میشد . گیس سفید یا ریش سفید به مرد یا زنی اطلاق میشد که مورد اعتماد تمام فامیل بود او با دلسوزی برای همه تصمیم میگرفت و معمولا تصمیمی که او میگرفت اجرا میشد . یکی دیگر از انواع مشاوره مشورت با معتمد محل بود . معتمد محل مورد احترام تمام اهالی بود و همه او را به نیکی میشناختند .
یکی دیگر از انواع مشاوره خوب مشورت با بزرگان دین بود معمولا با پیش نماز یا امام جماعت در کارها مشورت میشد و حرفش نیز قابل اجرا بود . یکی دیگر از انواع مشاوره خوب مشورت با مادر یا پدر است که دلسوز فرزندشان هستند و برای او نیکی و سود آوری آرزو دارند . البته در برخی موارد چون آنها از منافع دیگران برای سود فرزندشان چشمپوشی میکنند مشاوره قابل اعتمادی برای همه نیست . مراجعه به ماکز مشاوره نیز از اهم مشورت گرفتنها است در مجالی مناسب مفصل به این مقوله خواهیم پرداخت . حال انواع مشاوره را از حیثی دیگر نام میبریم . مشاوره ازدواج ، مشاوره اقتصادی ، مشاوره دعاوی ، مشاوره زناشویی و مشاوره خانوادگی . مشاوره های دیگری چون مشاوره علاقه مندیها ی تحصیلی ، مشاوره کسب وکار ،مشاوره کودک و نوجوان . و حتی مشاوره برای انحرافات جنسی .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
مشاوره خوب آنلاین
مشاوره خوب آنلاین با توسعه فن آوری الکترونیک به کمک کسانی آمده است که قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند . برخی ممکن است به دلیل معلولیت نتوانند مشاوره حضوری بگیرند . برخی همسری متعصب دارند . برخی نمیخواهند به هر دلیلی کسی متوجه مشاوره گرفتن آنها باشد . این عزیزان مشاوره آنلاین میگیرند . مشاوره خوب آنلاین برای کسانی که در محل کار هستند و ساعت استراحت خود را میخواهند برای مشاوره استفاده کنند مفید است . کسانی که طاقت گرمای تابستان و یا سرمای زمستان را ندارند مشاوره آنلاین میگیرند . کسانی که توانایی جسمی و یا حوصله روحی ندارند از مشاوره آنلاین بهره میگیرند . دنیای الکترونیک و اینترنت بسیاری از کارها را آسان نموده است . ازجمله مشاوره گرفتن را . در یک تصمیم گیری آنی ممکن است فرصت صرف وقت برای رفت و آمد به مراکز مشاوره را نداشته باشید با یک مشاوره آنلاین میتوانید تصمیم درست بگیرید .
در برخی مشاوره ها ممکن است نخواهید هویت شما فاش شود مشاوره خوب آنلاین انتخاب شما خواهد بود . مشاوره خوب آنلاین میتواند یک مشاوره عینی باشد . با کمک اینترنت مشاور را به محیط خانه ، کار و یا تفریح خود ببرید . در مورد یک بیمار یا کهنسال مشکل رفتاری و تصمیم گیری دارید مشاوره آنلاین به شما کمک خواهد کرد . در مورد برخی رفتارهای کودکتان در مشاوره آنلاین میتوانید از ارتباط تصویری استفاده کنید و برای مشکل خود چاره ای بجویید . مشاوره آنلاین راهیست برای یک مشاوره عینی ، صرفه جویی در وقت و صرفه جویی در هزینه هزینه رفت وآمد و غیره . شما میخواهید برای اقوام ویا دوستان خود در خارج از کشور و یا یک شهر دیگر مشاوره بگیرید . به مشاور خود اعتماد دارید پس بهترین راه یک مشاوره آنلاین است .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس
مشاوره خوب تلفنی آویژه
مشاوره خوب تلفنی آویژه هم یکی دیگر از مشاوره هایی است که به شما پیشنهاد میکنیم . مشاوره تلفنی آویژه در زمینه های مختلف به شما مشاوره میدهد . مشاوره تلفنی آویژه راهکار مناسبی برای شما عزیزان است . برای شما که از راه دور میخواهید با مرکز مورد اعتمادتان مشورت کنید . برای شما که به دلیل مراقبت از یک سالمند نمیتوانید از منزل خارج شوید . مشاوره تلفنی آویژه برای کسانی است که ساعت کاریشان شبانه روزی است . این عزیزیان به جای استفاده از مرخصی برای مشاوره میتوانند برای استراحت وتفریح استفاده کنند . مشاوره تلفنی آویژه برای کسانی است نمیتوانند همراه خانواده در مراکز مشاوره حضور پیدا کنند . هنگام نیاز با یک تماس تلفنی همراه افراد خانواده که لازم است در مشاوره حضور داشته باشند مشورت میگیرند . مشاوره خوب تلفنی آویژه میتواند شما را در امور مهم زندگی و تصمیم گیریهایتان راهنمایی کند .
مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی آویژه میتواند برای سالمندان عزیزی که توانایی حضور در مراکز مشاوره را ندارند مفید باشد . سالمندان عزیز با دردسترس داشتن شماره تلفن مرکز مشاوره روانشنتاسی تلفنی آویژه میتوانند مشکلات خود را با مشاوران درمیان بگذارند . این سالمندان عزیز ممکن است در برخی موارد نیز مشکلات اطرافیان را درک نکنند و این باعث ایجاد توقع در آنها شود . یا حس نا کارآمدی آنها را کسل و بیحوصله کند که این روحیه سبب میشود در دیگران نیز تاثیر منفی بگذارند . مشاوران دلسوز این مرکز آنها را به مغتنم بودن وجودشان برای جوانترها آگاه میکنند . همینطور آنها را مطلع میکنند هرچقدر برخوردهایشان همراه با انرژی وشاد باشد همصحبتی آنان لذتبخشتر میشود . انتخاب رنگ لباس نیز در روحیه این عزیزان تاثیر بسزایی دارد . مشاوران مرکز مشاوره آویژه پیشنهاد میکنند رنگهای شاد برای لباس سالمندان انتخاب کنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی استرس و اضطراب
مشاوره ازدواج تلفنی آویژه
مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که قصد ازدواج دارند . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه با قصد داشتن ازدواجهای موفق راه اندازی شده و درخدمت خانواده های عزیز میباشد . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که چندی از ازدواجشان نمیگذرد و نیاز به مشاوره دارند . دختران و پسرانی که قبل از ازدواج مشورت میگیرند کمتر دچار گزند و یا پشیمانی میشوند . آنها با بهره گرفتن از جدیدترین علوم مشاوره توانسته اند برای خود و همسرشان اطمینان و امنیت کسب کنند . آنها با درصد بالایی از درستی دست به انتخاب زده اند اینست که وقتی مشکلی پیش می آید هرگز دچار شک نمیشوند . کسانی که بدون مشورت انتخاب کرده و یا انتخاب شده اند با بروز کوچکترین مشکل شک میکنند . نکند این همسر مناسب من نیست ؟ یا نکند من همسر مناسبی برای او نیستم .
اما وقتی با مشورت ازدواج میکنیم با بروز مشکل به دنبال راه حل هستیم نه اینکه به شک بیفتیم . در مواقعی نیز پیش می آید که به بن بست میرسیم آنجا از خود میپرسیم ما که مشاوره انجام دادیم پس چرا اینطور شد ؟ عوامل زیادی در یک مشاوره اشتباه دست دارند . اول اینکه بدانیم با چه کسی مشاوره میکنیم . نقش مشاور در مشاوره بسیار حساس و مهم است . دوم به کدام مرکز مراجعه میکنیم ؟ آیا مرکز مشاوره مورد تایید است ؟ آیا طرف قرارداد سازمان یا نهادی هست ؟ بله طرف قرار داد بودن یک مرکز مشاوره خوب حکایت از معتبر بودن آن مرکز دارد مانند مرکز مشاروه ازدواج تلفنی آویژه . سوم اینکه در مشاوره با صداقت بوده ایم ؟ برخی اوقات ما در مشاوره واقعیات را از مشاور کتمان میکنیم که نتیجه آن یک مشاوره نادرست است . این مشاوره نتیجه خوبی نخواهد داشت .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خوب و زندگی
یکی از اصول انتخاب درست مشاوره خوب و درست است . یکی از اصول تصمیم گیری درست نیز یک مشاروه خوب است . وقتی ما میخواهیم ازدواج کنیم مشاوره قبل از ازدواج انجام میدهیم . یک مشاور خوب با هر دو نفر صحبت میکند علاوه بر روانشناسی روانکاوی کرده و با علایق و سلیقه آنها آشنا میشود . غلاوه بر علایق به رفتارهای آنها و ظرفیت آنها پی میبرد . بعد از انجام تستهای مختلف و مصاحبه های زیاد بالاخره معلوم میشود که این دو زوج خوبی برای هم هستند یا خیر ؟ مشخص میشود آیا آنها مکملهای خوبی هستند ؟ آیا میتوانند تکمیل کننده نقایص هم باشند ؟ یادمان باشد دو نفر که مثل هم باشند برای ازدواج مناسب هم نیستند یا اگر هم هستند شبیه هم بودن کافی نیست . هرکس نواقص و کمالاتی دارد اگر دو نفر بتوانند نواقص همدیگر رابپوشانند وتکمیل کننده هم باشند میتوانند زوج خوبی باشند .
همسرکسی است که برکمالات شریک زندگیش بیافزاید . همسر یعنی داشتن جنبه و ظرفیت برای معایب شریک زندگی . مشاوره ازدواج با بررسی این نکات و فاکتورهای دیگر رهنمون زوجهای جوان خواهد بود . به شرط اینکه هردو نفر با مشاور با صداقت حرف بزنند . حرفهایشان راست و از ته دل باشد . هردو بخواهند که ببینند مناسب هم هستند یا خیر . اگر فاکتورهای یک مشاوره خوب رعایت شود مسلما ازدواج موفق خواهند داشت درغیر اینصورت هم به خود و هم به همسر خود آسیب میرسانند . مشاوره ازدواج خود نیز دامنه وسیعی دارد . مشاوره عشق ، مشاوره همشان بودن ،مشاوره خانواده و مشاوره های دیگر که برای یک ازدواج موفق لازم است . برخی از زوجها کاملا مناسب هم هستند ولی هدفها از ازدواج ممکن است مشکل برانگیز باشد . برخی اوقات ناهمگون بودن سنها ممکن است دونفررا برای ازدواج نامناسب کند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی روانشناسی
با چه کسانی و چه مواقعی مشورت نکنیم ؟
دختران جوان قبل ازازدواج معمولا با خانواده خود مشورت میکنند مسلما خانواده بخصوص پدر و مادر بدخواه فرزندانشان نیستند . برخی اوقات نیز والدین با زیاده خواهی برای فرزندشان آنها را از رفتن به راه سرنوشتشان باز میدارد . پس مشورت با والدین لازم اما کافی نیست . برای انتخاب درست علاوه بر والدین با مشورت با کارشناسان نیز لازم است . برخی با دوستان صمیمی خود مشورت میکنند . غافل از اینکه برای آن دوست ممکن است در اثر رقابت یا حسادت ممکن است راهنمای خوبی نباشند . برخی مواقع نیز دو دوست انقدر درزندگی باهم مثل هم بوده اند که الان هم میخواهند باهم در یک زمان ازدواج کنند . درحالیکه ممکن است برای هرکدام در مواقع خاص موقعیت ازدواج پیش بیاید .
در اینگونه مواقع مشورت زیاد درست و بجانخواهد بود . اینست که بهتر است به جای مشورت با هرکس فقط با کارشناسان مشورت کنیم . دلایلی که نباید با هرکسی حتی خانواده درجه یک مشورت کنیم واضح است . مثلا در اختلاف بین همسران پدر و مادر هریک به اشتباه وبدون اینکه بخواهند جانب داری فرزند خود را میکنند . چون آنها نمیتوانند قضاوت بهتری داشته باشند چون جانبداری از فرزند در ذان وکنه هرانسان است .
در اینگونه مواقع با طرفداری بیجا باعث قوت اشتباه در زندگی فرزندمان میشویم . این قضاوت ما باعث تداوم اشتباه فرزندمان میشود . فرزندان او که بزرگ شوند مثل والدین قضاوت نخواهند کرد . درنتیجه در ایامی که او به فرزندانش نیاز دارد آنها به پدر یا مادرشان به چشم انسانی خود خواه نگاه خواهند کرد . آنها با پدر یا مادرشان همسو نخواهند بود . والدین با قضاوت بد خود ، با یک مشورت نا بجا بین او و فرزندانش فاصله افکنده اند . ولی مشورت با مشاورین مراکز مشاوره خوب این عواقب را نخواهد داشت .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خوب برای زندگی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۴ Ways Everyone Can Benefit From Therapy
نویسنده: زهره حبیبی نوده
 برای مشاوره در زمینه مزایای مشاوره خوب برای زندگی بهتر
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۴:۱۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
هدف از ازدواج
هدف از ازدواج یا اینکه چرا ازدواج می کنیم را می توانیم از مشاوره ازدواج بپرسیم . جواب کلیشه ای هدف از ازدواج رسیدن به آرامش هست را همه می دانیم . اما پشت این سوال نکته های زیادی پنهان شده است . هر کدام از ما در جواب هدف از ازدواج می توانیم هم چند پاسخ داشته باشیم هم اینکه سکوت کنیم . چون اصلا به علت ازدواجمان فکر نکرده ایم اینکه هدف از ازدواج فقط رهایی از تنهایی نیست اینکه هدف از ازدواج فقط برآورده کردن نیازهای جنسی نیست یا هدف از ازدواج برآورده کردن نیاز های مالی نیست . شاید مجموعه همه این خواسته ها کنار تعهد داشتن ، تربیت فرزند و تقویت مسئولیت پذیری از اهداف ازدواج باشد . اما باید بدانیم مهم تر از هدف ، رسیدن به هدف است که با کمک مشاوره ازدواج به آن میرسیم .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
اصلی ترین هدف ازدواج
اصلی ترین هدف ازدواج را شاید تعالی و رشد شخصیت می توان دانست . با ازدواج بخاطر افزایش بار مسئولیت که تا قبل از آن توجهی به آن نداشتیم ممکن است دچار سردرگمی شویم . مشاوره فقط مختص قبل از ازدواج نیست . بعد از ازدواج میتوانیم با کمک مشاوره خانواده به اصلی ترین هدف ازدواج که داشتن یک ازدواج موفق است دست پیدا کنیم . هر فردی وقتی تصمیم به ازدواج می گیرد باید آمادگی کافی برای ورود به این دنیا را داشته باشد . اصلی ترین هدف ازدواج میتواند افزایش قابلیت هایی باشد که تا قبل از ازدواج نادیده میگرفتیم . تا قبل از ازدواج شاید کوچکترین کاری برای خانواده انجام نمی دادیم اما بعد از ازدواج ناخودآگاه حس مسئولیت پذیری مان افزایش می یابد و این اصلی ترین هدف ازدواج است . بطور کلی اصلی ترین هدف ازدواج داشتن زندگی شاد و موفق است .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
هدف از ازدواج از نظر روانشناسی
هدف از ازدواج از نظر روانشناسی عشق ورزی است . از نظر روانشناسی ازدواج فقط جنبه ارضای نیاز جنسی را ندارد . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی تکامل و به اوج رسیدن همه توانایی ها و نیاز های انسان است . از نظر مشاوران خانواده برای رسیدن به این هدف داشتن اطلاعات کافی و شناخت درست فرد از خود و توانایی هایش قدم اول در داشتن ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی فقط پرداختن به خود نیست در ازدواج توجه کردن به دیگری و تلاش برای شناخت همسر قدم دوم در داشتن یک ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی یکی شدن زن و شوهر در تصمیم گیری ها است . توجه به علایق و سلایق هم و پیدا کردن یک راه و هدف مشترک اصلی ترین هدف ازدواج است .
بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج
هدف از ازدواج در اسلام
هدف از ازدواج در اسلام افزایش جنبه معنوی و سلامت روحی است . در اسلام به ازدواج بسیار تاکید شده است . و گفته شده با ازدواج نیمی از دین کامل میشود . دراسلام بر انتخاب همسر پاک دامن و همسری که باعث آرامش روحی میشود سفارش شده است . هدف از ازدواج در اسلام داشتن فرزند و زیاد شدن نسل خوب و سالم است طوریکه از امام صادق نقل شده از معیار های مهم در انتخاب همسر توان زایش و فرزند آوریست . هدف از ازدواج در اسلام داشتن همسری از جنس خودتان است که هم کفو و هم تراز خودتان باشد . در اسلام هم مسئله شباهت شخصیتی و فکری مطرح شده است که باعث می شود ازدواج موفق و سالمی داشته باشید . و در نهایت هدف از ازدواج در اسلام تشکیل خانواده ، دوست داشتن و دوست داشته شدن است .
بیشتر بخوانید:انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج
انگیزه و هدف از ازدواج
انگیزه و هدف از ازدواج با توجه به ویژگی های هر فرد متفاوت است . دوست داشتن و دوست داشته شدن انگیزه و هدف از ازدواج است . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج  به ما در رسیدن به این هدف کمک می کند . هدف از ازدواج پیدا کردن فرد لایقی است که در ادامه مسیر زندگی همراه ما باشد . انگیزه و هدف از ازدواج بزرگتر کردن دایره اجتماعی زندگیمان است . با ازدواج ما وارد خانواده جدیدی شده و با آداب تازه ای آشنا می شویم . بعد از ازدواج برای رسیدن به اهداف مان باید بدنبال پیدا کردن شباهت ها با همسرمان باشیم . شباهت هایی که از اهمیت زیادی برخوردار باشند تا بتوانیم ازدواج موفقی را برنامه ریزی کنیم . در ازدواج زن و مرد باید نسبت به هم مشتاق و دلسوز باشند تا پایه های یک زندگی سالم را بنا کنند .
بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی
انگیزه های فردی ازدواج
انگیزه و هدف از ازدواج میتواند کاملا شخصی و فردی باشد . بعضی افراد در شرایطی قرار دارند که احساس تنهایی می کنند افرادی که به هر دلیلی ازخانواده جدا زندگی می کند . از نظر مشاوره ازدواج احساس تنهایی یا دوری از خانواده نباید انگیزه ازدواج باشد . ازدواج به همان اندازه که شروع یک اتفاق تازه هست به همان اندازه هم می تواند شروع دردسر باشد . این انتخاب نا آگاهانه می تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد . فردی که قصد ازدواج دارد باید به لحاظ فردی و شخصیتی به بلوغ کافی رسیده باشد . حتی اگر به دلایل شخصی مجبور به ازدواج هستید حداقل با یک مشاوره ازدواج خوب مشورت کنید . تا هم انتخاب درستی داشته باشید و هم اینکه مشاور کمک کند تا خودتان را بهتر بشناسید . مشاور می تواند شما را برای ورود به زندگی آماده کند .
بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟
نکات اخلاقی بعد از ازدواج
برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد بهتر است بعد از ازدواج نکاتی را رعایت کنیم . در دوره نامزدی معمولا سعی می کنیم بهترین ها را برای همسرمان فراهم کنیم .بهترین کادو ، بهترین غافلگیری ، بهترین سفر اما معمولا وقتی زندگی زناشویی را آغاز می کنیم این کارها را فراموش می کنیم . در صورتیکه برای حفظ پایداری و طروات یک زندگی همیشه باید دوست داشتن و دلبستگی به زندگی و همسر را یادآوری کنیم . اصلی ترین هدف ازدواج بوجود آمدن صمیمیت بین زن و مرد است . برای حفظ این صمیمیت لازم است همیشه دوست داشتن و عشق تان را به زندگی و همسرتان نشان بدهید . رمز داشتن یک ازدواج موفق احترام متقابل به هم است وقتی در خانه و اجتماع با احترام با همسرتان برخورد کنید مهمترین قدم برای داشتن یک زندگی پایدار را برداشته اید .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
راه کارهای احترام به همسر
همه ما به عنوان یک انسان اشتباهاتی در زندگی مان داشته ایم . اما اشتباه کردن فقط بخشی از مشکل است مطلب مهم پذیرش اشتباه است . وقتی در زندگی زناشویی مرتکب اشتباه شدیم بهتر است بعد از فهمیدن ، اشتباه مان را بپذیریم و با احترام از همسرمان معذرت خواهی کنیم . اگر قبل از قضاوت همسرمان بابت اشتباهش ، خودمان را جای او بگذاریم می توانیم شرایط را کمی بهبود ببخشیم . می توانیم در کمال خونسردی و با حفظ احترام مشکل را ریشه یابی کنیم . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی برقراری درست رابطه و توانایی حل همه مشکلات در سایه احترام و عشق است . از نکات دیگر در حفظ احترام بین زن و شوهر رازداری است . همسران نباید اسرار یکدیگر را نزد سایرین فاش کنند تا کسی نتواند از این اسرار سوء استفاده کند .
بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟
باید و نباید های زندگی زناشویی
از نظر مشاوره خانواده بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق زن و شوهر مواردی را همیشه رعایت کنند . همسران نباید در هیچ شرایطی به هم دروغ بگویند دروغ گویی باعث سست شدن پایه های زندگی و سلب اعتماد بین همسران می شود. بهتر است گاهی زن و شوهر برای خودشان خلوت کنند تا اسیر روزمرگی های زندگی زناشویی نشوند . مشاوره ازدواج توصیه می کند برای حفظ نشاط زندگی  هر کدام از زوجین به تنهایی برنامه ای برای رفت و آمد با دوستان شان داشته باشند . حفظ حریم شخصی از نکاتیست که زن و مرد باید توجه زیادی به آن داشته باشند . زوجین باید بدانند که مشکلات و اختلاف شان را نباید همه جا و برای همه بازگو کنند تا حرمتشان خدشه دار نشود . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی بهبود خلقیات و ویژگی های فردی است .
بیشتر بخوانید:معیارهای انتخاب همسر چیست ؟
توصیه های کوتاه و کلیدی مشاور ازدواج
اصلی ترین هدف ازدواج داشتن یک زندگی بدون تنش و ناراحتی است . پس برای دوری از تنش نکات زیر را رعایت کنید . همیشه پاسخگوی ابراز محبت همسرتان باشید . هیچ وقت در جمع غرور همسرتان را جریحه دار نکنید . از همسرتان در جمع خانواده تان بدگویی نکنید . اگر نسبت به همسرتان احساس منفی پیدا کردید نگذارید حل نشده روی هم تلنبار شود . در جمع حرفی نزنید که باعث خجالت همسرتان شود . دلخوری هایتان از همسرتان را در جمع دوستان و خانواده به روی او نیاوردید . از هم جنس های همسرتان در جمع بی جا تعریف و تمجید نکنید که باعث شک و بدبینی همسرتان بشود . هدف از ازدواج در اسلام حفظ فرد از تمایل به گناه است . پس همسرتان را با محروم کردن از رابطه آزار ندهید .
بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟
 ازدواج سفید
در کشورهای غیر مسلمان همینکه دو نفر تصمیم بگیرند با هم زندگی کنند کافی است . زندگی خود را بدون هیچ تشریفاتی ممکن است شروع کنند . در این ازدواج که به ازدواج سفید معروف است ممکن است فرزندی هم متولد شود و این فرزند قانونی است . گاهی بعد از تولد چند فرزند و بعد از سال ها زندگی زوج تصمیم میگیرند بصورت ثبت شده و قانونی ازدواج شان را اعلام کنند . اما بعضی مواقع هم دو نفر با هم زندگی می کنند اما کوچکترین تعهدی نسبت به هم ندارند و آزادانه شریک جنسی مختلفی دارند که با انگیزه و هدف از ازدواج منافات دارد . زیرا ممکن است در این نوع ازدواج فرزندی هم بدنیا بیاید که اصلا پدر مشخصی نداشته باشد و تمام زندگی زن با وجود یک فرزند نابود شود . این مطلب هم با فرزند آوری که هدف از ازدواج است منافات دارد .
بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج
توجه به حریم زندگی زناشویی
در مشاوره قبل از ازدواج همیشه بر حفظ حریم زناشویی تاکید میشود . وقتی زوجین یا دختر و پسر در دوره نامزدی دچار اختلاف میشوند بهتر است بجای بدگویی و دامن زدن به اختلاف مسئله را بین خودشان حل کند . وقتی پای خانواده ها به میان بیاید شک نکنید که از اصلی ترین هدف ازدواج که حفظ آرامش است دور میشوید . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی پیدا کردن قدرت حل مسئله بصورت دو نفره است . بعضی وقت ها مشکل بین زوجین حل میشود اما خانواده ها آن مسئله را فراموش نمیکنند . از بد گویی کردن پشت سر همسرتان پیش خانواده خودداری کنید چون به دیگران اجازه می دهید براحتی حرمت همسرتان را از بین ببرند . موضوعات خصوصی که فقط شما در جریان آن قرار گرفته اید نزد دیگران افشا نکنید که باعث از بین رفتن اعنماد همسرتان میشود .
سوالات متداول
هدف از ازدواج چیست ؟
ایجاد یک زندگی همراه با تفاهم و شاد است که به رشد شخصیت فرد کمک کند . زندگی که در آن احترام و اعتماد وجود داشته باشد . هدف از ازدواج تولد فرزندیست که در سایه این تفاهم به بهترین شکل تربیت شود .
هدف ازدواج از نظر روانشناسی چیست ؟
هدف از ازدواج پذیرش مسئولیت و پرورش احساس مسئولیت است . از نظر مشاوره خانواده متعهد شدن نسبت به ساختن و مراقبت از یک زندگی اصلی ترین هدف ازدواج است .
هدف ازدواج از نظر اسلام چیست ؟
هدف از ازدواج دادن جواب درست به غریزه جنسی است . ازدواج از نظر اسلام عامل عفت و پاک دامنی و خوش اخلاقیست . هدف ازدواج بوجود آمدن عشق ومحبت درست در سایه خانواده است .
اصلی ترین هدف ازدواج چه میتواند باشد ؟
اصلی ترین هدف ازدواج پیدا کردن همراه و همسفریست که بیشترین شباهت را با ما داشته باشد . تا بتوانیم کنار یکدیگر یک هدف و یک مسیر را برای ادامه زندگی و رسیدن به ازدواج موفق برنامه ریزی کنیم .
هدف از ازدواج در طول زندگی برای افراد چیست ؟
هدف داشتن همسریست که باعث آرامش خاطر ما بشود نه اینکه خودش تبدیل به دغدغه زندگی ما بشود . همسری که در کنارش احساس شادی و لذت و رضایت همیشه وجودداشته باشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Marriage Psychology and Therapy: The Science of …
 برای مشاوره در زمینه هدف از ازدواج از نظر روانشناسی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۸:۲۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ویژگی های بهترین همسر چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین همسر
بهترین همسر از نظر افراد مختلف متفاوت است . برای بعضی ظاهر افراد اهمیت زیادی دارد . برای بعضی شرایط مالی ملاک انتخاب است . اما از نظر مشاوره خانواده  بهترین همسر کسی است که دارای خلق خوش و پسندیده باشد . بهترین همسر از نظر مشاوره ازدواج همسر همراه و صبور است کسی که در سختی ها کنار فرد باشد تا همسرش احساس تنهایی نکند . هر چقدر هم که دختر و پسر خانواده همراه و پشتیبانی داشته باشند اما کسی که در هنگام سختی و مشکلات باعث دلگرمی میشود همسر خوب است . بهترین همسر همسری است که دارای حس مسئولیت پذیری باشد همسری که نسبت به خانواده احساس مسئولیت نداشته باشد همیشه باعث دلخوری و ناراحتی خانواده خود می شود . بهترین همسر کسی است که کنار نگرانی ها و مشغله های کاری که دارد هدفش داشتن یک ازدواج موفق باشد .
بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟
بهترین همسر برای ازدواج
بهترین همسر برای ازدواج کسی هست که هم کفو همسرش باشد . هم کفو بودن یعنی از لحاظ طبقه اجتماعی نزدیک بهم باشند . هم کفو بودن یعنی از لحاظ فرهنگی و تربیتی همدیگر را درک کنند . بهترین همسر برای ازدواج از نظر مشاوره خانواده همسری است که از نظر تحصیلی و سنی در شرایط مناسبی با فرد قرار داشته باشد . بهترین همسر همسری است که متواضع باشد ، همسری که دچار کبر و غرور باشد همیشه در حال خود بزرگ بینی است و همسر خود را می آزارد . در مشاوره قبل از ازدواج بیان می شود که بهترین همسر برای ازدواج همسری است که نجیب و با اصالت باشد زیرا همسر نجیب همیشه به فکر خانه و خانواده خود است . تدین و دینداری از ویژگی های عالی و پسندیده بهترین همسر است . امانت داری و رازداری از خصوصیات دیگر بهترین همسر است .
بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج
خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج
خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج در زن و مرد متفاوت است . بعضی ویژگی های مشترک در زن و مرد وجود دارد که در بوجود آوردن یک ازدواج موفق موثر است اما بعضی خصوصیات ویژه زن و مرد است . از خصوصیات بهترین همسر از نظر زن ها داشتن همسری است که با کوچکترین تلنگر عصبانی نشود . زن ها مردی را دوست دارند که بسیار دست و دلباز باشد و در کنار آن به فکر پس انداز و آتیه خانواده هم باشد . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج ازدیدگاه یک زن مردی است که نگاهش در هیچ شرایطی بدنبال زن های دیگر نباشد . بهترین همسر از نظر یک مشاوره ازدواج مردی است که همیشه برای همسرش احترام قائل باشد و او را از همه تصمیماتش مطلع کند . از مهمترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج اینست که مرد اهل مواد مخدر و شراب نباشد .
بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
شناخت بهترین همسر برای ازدواج
شناخت بهترین همسر برای ازدواج این روزها کمی پیچیده شده است . اما با همه پیچیدگی ها با کمک مشاوره خانواده می توانیم ازدواج موفقی داشته باشیم . برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیریم . وقتی به طور واضح خواسته هایمان را بدانیم و بدون اینکه احساسمان را دخیل کنیم همه واقعیت یک فرد را بسنجیم حتما به شناخت خوب و کاملی می رسیم . برای شناخت بهتر باید حتما مدت زمانی را برای آشنایی در نظر بگیریم و در آن مدت زیر نظر خانواده ها رفت و آمد کنیم تا حتی نسبت به خانواده ها هم شناخت پیدا کنیم . آداب و رسوم هر خانواده برای مراسم ازدواج می تواند از حاشیه های مشکل ساز هر ازدواج باشد . با بدست آوردن شناخت کافی میتوانیم قدم اول را بخوبی و در کمال آرامش برداریم .
بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟
اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج
اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دیدگاه مردها متفاوت است . بهترین همسر همسری است که در همه شرایط آرامش خانه را حفظ کند و خانه را برای حضور همسرش تمیز و آرام نگه دارد . از خصوصیات بهترین همسر برای مردها زنی است که کم خرج و مقتصد باشد . از مهمترین ویژگی یک زن برای آقایان همسری است که به لحاظ جنسی نیازهای او را بر آورده کند . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دید یک مشاور ازدواج داشتن زن خوش زبان است که هیچ گاه با زبانش همسرش را نیازارد . بهترین همسر از نگاه یک مرد همسری است که در خانه همیشه آراسته و مرتب باشد و فقط خود را برای همسرش آرایش کند . از اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج داشتن زنیست که برای زندگی و داشتن ازدواج موفق برنامه ریزی کند .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
خصوصیت خوب شوهر از دیدگاه اسلام
اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج یک ویژگی هایی در نظر دارد . مهمترین معیار اسلام در انتخاب شوهر خوب تقوای مرد است که حتی توصیه شده مرد از زن با تقوا تر باشد . تقوای مرد به معنای پرهیز از هر ناپاکی است وقتی مرد به عنوان ستون خانواده در کارهایش خلوص نیت داشته باشد نتیجه عمل او در خانواده اثر میگذارد . از ویژگی های دیگر مرد اینست که دارای تمکن مالی باشد و از مال و اموالش برای آسایش خانواده استفاده کند . دیندار بودن از ویژگی های دیگر مرد است که اسلام به آن تاکید دارد زیرا مرد دیندار نسبت به اصول خانواده پایبند است و از خیانت دوری میکند . در اسلام بر خلق خوش مرد تاکید شده است زیرا مرد بد اخلاق زن را به ستوه می آورد و باعث می شود زن نسبت به زندگی سرد شود .
بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج
خصوصیت خوب زن از دیدگاه اسلام
اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج  خصوصیاتی در نظر گرفته است . از نظر اسلام بهترین همسر برای ازدواج با مرد زنیست که بخوبی عشق خود را ابراز کند و در این کار مهارت داشته باشد . این ابراز عشق باعث می شود همسرش بدنبال عشق در خارج از خانه نباشد . در دین اسلام سفارش شده برای استحکام پایه های یک زندگی زن نسبت به مرد صادق باشد راستگویی باعث می شود مرد هم هیچ وقت به همسرش دروغ نگوید . در اسلام بر عفت و پاک دامنی زن تاکید شده است زیرا زن مسئول تربیت فرزندان است . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج در اسلام اصالت خانوادگی است زنی که در خانواده متدین و شریف بزرگ شده باشد همیشه نسبت به خانه و همسر خود متعهد است . و در اسلام بر تقوا و دینداری زن هم تاکید شده است .
بیشتر بخوانید:مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق
در دوره آشنایی برای انتخاب بهترین همسر در مورد چه نکاتی صحبت کنیم ؟
مشاوره ازدواج عقیده دارد که در دوره آشنایی بهتر است در مورد جزء تا کل مسائل روز دنیا صحبت کنید . گاهی بحث در مورد یک مسئله ای که در جامعه اتفاق افتاده می تواند شناخت خوبی به دختر و پسر بدهد . دختر و پسر گاهی فکر میکنند که اهمیتی ندارد در مورد اعتقادات مان با هم توافق نداریم اما این موضوع به مرور مشکل ساز خواهد شد . صحبت کردن در مورد چگونگی خرج کردن پول در زندگی جز مسائلی است که حتما قبل از ازدواج باید در موردش توافق کرد . معمولا دختر و پسر می خواهند خود را خوب جلوه بدهند در صورتی که از نظر مشاوره خانواده باید عیب هایتان را کمی بیشتر هم نشان دهید . پس برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج از مشاور کمک بگیرید .
بیشتر بخوانید:ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟
برای داشتن ازدواج موفق شباهت داشتن بهتر است یا مکمل بودن ؟
برای داشتن یک ازدواج موفق و برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج بهتر است دختر و پسر شبیه هم باشند . در گذشته خانواده ها معتقد بودند که خصوصیات دختر و پسر بهتر است مکمل هم باشد تا ازدواج موفق را تجربه کنند . اما این روزها زوج های جوان با بوجود آمدن کوچکترین مشکل دچار مشکلات عمیقی می شوند . برای همین توصیه می شود زمان آشنایی در مورد همه مسائل صحبت کنند و به توافق برسند . مشاوره ازدواج معتقد است که زوجین به لحاظ ویژگی های خلقی و شخصیتی  شبیه هم باشند تا طرز تفکر و شیوه های حل مسئله هم در آنها یکسان باشد . با مراجعه به مشاوره خانواده متوجه میشویم که بهتر است اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج شبیه خصوصیات اخلاقی خودمان باشد که نسبت به آن آگاهی داریم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
توجه به ویژگی های ظاهری چقدر در داشتن ازدواج موفق موثر است ؟
ممکن است ابتدا در کلینیک مشاوره ازدواج بیشتر به ملاک های اصلی توجه کنیم . توجه به مسائل اعتقادی ، تمکن مالی ، طبقه اجتماعی ، آداب رسوم خانواده ها جز الویت های اولیه یک ازدواج موفق است . اما مشاوره خانواده معتقد است نداشتن تناسب ظاهری در سن و قد و میزان زیبایی به مرور مشکل ساز خواهد شد . از قدیم می گویند زیبایی بعد از مدتی عادی می شود اما زشتی هیچ وقت عادی نمی شود . وقتی میزان زیبایی چهره و قد دو نفر با هم تناسب نداشته باشد بعد از مدتی این عدم تناسب مشکل ساز می شود . طبق عرف بهتر است دختر از پسر کوچکتر باشد . همینطور فاصله سنی بین ۳ تا ۷ سال رعایت شود و این مسئله جز خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج است .
بیشتر بخوانید:موفقیت در ازدواج
توصیه مشاوران برای داشتن ازدواج موفق
مشاوره ازدواج معتقد است برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج جدولی تهیه کنید . اگر در این جدول ردیف ترجیهاتتان شبیه هم بود میتوانید مطمئن شوید انتخاب درستی کردید . مشاوره خانواده می گوید وقتی دو نفر تفاهم ندارند یعنی نمیتوانند توافق کنند چطور مشکلی که پیش آمده را مدیریت کنند حتما باید به مشاور مراجعه کند تا بتوانند بهترین همسر را انتخاب کنند . ممکن است هر کدام از آنها از دید خودشان راهشان درست باشد اما این دو راه هیچ وقت بهم نمیرسند چون تناسب فکری بین این دو نفر وجود ندارد . وقتی پیش از ازدواج متوجه الویت های همدیگر بشوند میتوانند پیش بینی کنند آیا ازدواج موفقی خواهند داشت یا نه . بهتر است در دوره  آشنایی از مشاوره ازدواج کمک بگیرند تا در هنگام انتخاب ، مشاور  کمک کند  از روی احساس و شتاب زده عمل نکنیم .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
نکات طلایی شناخت بهترین همسر
 برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج تاکید می شود به مشاوره قبل از ازدواج بروید . از خواسته های خود لیست تهیه کنید . در لیست اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج را بنویسید . از مشاور خانواده بخواهید راه های شناخت بهترین همسر برای ازدواج را آموزش دهد . حتما پیش از ازدواج به همراه خانواده با همسرتان به مسافرت بروید ، سفر شناخت درستی از همسر آینده به شما میدهد . در جمع های مختلف شرکت کنید ، حضور در اجتماع باعث میشود به ویژگی های زیادی در دوره آشنایی پی ببرید .
بیشتر بخوانید:محیط های سالم برای دوست یابی
سوالات متداول
ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج می توان به صداقت و راستی ، خوش اخلاقی ، دست و دلبازی ، عفیف و پاک دامن بودن ، امین و امانت دار بودن ، شریف و عاقل بودن و باهوش و دانا بودن اشاره کرد .
چگونه میتوانیم بهترین همسر را انتخاب کنیم ؟
انتخاب بهترین همسر برای ازدواج با کمک یک مشاور مجرب و استفاده از تجربه بزرگترها امکان پذیر است . در کنار مشاور خود فرد هم باید بداند از همسرش چه می خواهد در این صورت میتواند بهترین انتخاب را داشته باشد .
در انتخاب بهترین همسر به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟
برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج باید همه مسائل ظاهری و باطنی را در نظر گرفت . تناسب سن ، قد و زیبایی ظاهری حتی توجه به علایق و تفریحات و داشتن شباهت در این زمینه ها هم می تواند جز ملاک های ازدواج باشد .
عامل اصلی شناخت بهترین همسر چیست ؟
برای بدست آوردن بهترین شناخت بعد از دوره آشنایی قبل از گرفتن تصمیم نهایی بهتر است با یک مشاور ازدواج صحبت کنیم . مشاوره خانواده با استفاده از تست های مختلف می تواند شناخت کامل تری از دو طرف بدست آورد .
تناسب افراد از نظر شخصیتی در انتخاب بهترین همسر چیست ؟
تناسب شخصیت یعنی همسویی در علایق و اهداف . وقتی دو نفر به لحاظ تیپ شخصیتی شبیه هم هستند یعنی خصوصیات اخلاقی مشترک زیاد دارند و این تناسب شناخت بهتری را ایجاد میکند و زودتر سر همه مسائل به توافق می رسند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۳۲ Qualities of a Good Husband
 برای مشاوره در زمینه ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۱:۰۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

هزینه مشاوره ازدواج چقدر است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
هزینه مشاوره ازدواج
هزینه مشاوره ازدواج هر ساله به صورت تعرفه از طرف سازمان کل روانشناسی و مشاوره کشور ابلاغ می شود . بنابر این تعرفه تمامی مشاورین و روانشناسان باید با رعایت اخلاق در مشخص کردن حق ویزیت مراجعه‌ کننده تصمیم بگیرند . هزینه مشاوره ازدواج با توجه به مسائلی مانند مدرک مشاور ، کارشناس یا روانشناس ، همچنین سوابق کاری و موقعیت مکانی دفتر مشاوره ممکن است تفاوت هایی را داشته باشد . همچنین هزینه مشاوره ازدواج در مجموع به تعداد جلسات مشاوره بستگی دارد که حداقل ۳ تا ۵ جلسه از نظر کارشناسان برای مشاوره قبل از ازدواج لازم می باشد . هزینه مشاور ازدواج از جنبه دیگر با توجه به اینکه مشاوره حضوری ، تلفنی یا آنلاین باشد نیز با یکدیگر متفاوت می باشد .
بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران
هزینه مشاوره ازدواج تلفنی
هزینه مشاوره ازدواج تلفنی در مقایسه با مشاوره ازدواج حضوری ممکن است کمتر باشد که این امری طبیعی است . هزینه مشاوره ازدواج تلفنی معمولاً بر اساس اینکه مشاوره چند دقیقه طول کشیده است محاسبه میشود یعنی هزینه مشاوره ازدواج تلفنی برای هر دقیقه مقدار مشخصی می باشد که ممکن است در برخی از دفاتر ، مقداری از هزینه مشاوره قبل از ازدواج به صورت رایگان و جز خدمات آن مرکز مشاوره باشد . برای مشاوره ازدواج تلفنی می توانید شماره مرکز مورد نظر خود را از طریق سایت آن مرکز یا صفحات مجازی مرکز مشاوره به دست آورید و با پرداخت هزینه مشاوره به صورت آنلاین مشاوره ازدواج خود را دریافت کرد .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج تلفنی
هزینه مشاوره ازدواج آنلاین
هزینه مشاوره ازدواج آنلاین طبیعتا از هزینه مشاوره حضوری و تلفنی کمتر می باشد . برای افرادی که صحبت کردن به صورت رو در رو با مشاور یا به صورت تلفنی برای آنان سخت می باشد و باعث می شود نتوانند مسائل خود را به درستی بیان کنند مشاوره آنلاین بهترین راه دریافت مشاوره می باشد تا بتوانند در قالب فضای چت و دنیای مجازی به راحتی و بدون هیچ استرسی مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند .
افراد می‌توانند لینک ارتباطی مشاور مورد نظر خود را در شبکه مجازی به دست آورند و در ساعت مقرر با مشاور خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند . با توجه به گسترش دنیای مجازی طرفداران مشاوره آنلاین روز به روز در حال افزایش هستند چرا که این نوع مشاوره امکان بهره مندی را برای تمام افرادی که به اینترنت و دنیای مجازی دسترسی دارند فراهم می کند همچنین باعث می‌شود در وقت و انرژی افراد به صورت قابل توجهی صرفه‌ جویی شود . هزینه مشاوره ازدواج آنلاین نیز به صورت اینترنتی و به راحتی از طریق برنامه‌ های خدمات بانکی قابل پرداخت است .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین
هزینه کم مشاوره ازدواج آنلاین
هزینه کم مشاوره ازدواج آنلاین این امکان را به وجود می‌آورد که اکثریت افراد بتوانند با بهره‌ مندی از مشاوره قبل از ازدواج به این شناخت دست پیدا کنند که آیا با طرف مقابل تناسب و تفاهم لازم را دارند یا خیر ، چرا که همانطور که می دانید بیشترین عامل طلاق در جامعه به دلیل عدم شناخت درست و کافی پیش از ازدواج می باشد و همینطور معیار های ازدواج برای زوجین شفاف و قابل تشخیص نمی باشد از این رو مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند که زوجین در کنار یک مشاور و کارشناس خانواده به شناختی اصولی تر با شاخص های اساسی برای ازدواج موفق دست پیدا کنند و این امر باعث می‌شود تا با دیدی آگاهانه تر و ذهنی بازتر نسبت به امر ازدواج تصمیم گیری کنند .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین
هزینه کم مشاوره ازدواج تلفنی
هزینه کم مشاوره ازدواج تلفنی این رغبت را در افراد به وجود آورده است که پیش از اقدام به ازدواج و تصمیم گیری قطعی در این مورد با استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ازدواج تمام جوانب و نقاط ضعف و قوت رابطه بین خود و طرف مقابل را بسنجند تا به این اطمینان دست پیدا کنند که آیا آینده این رابطه در قالب یک ازدواج می تواند موفق باشد یا خیر .
به طور کل هزینه مشاوره قبل از ازدواج چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در حالت استاندارد و معمول ، به نسبت فواید و ضرورتی که دارد چندان زیاد نمی باشد و در میان هزینه های هنگفت پروسه ازدواج هزینه مشاوره ازدواج بسیار کم می باشد حال آن که می تواند ما را در مسیر یک ازدواج موفق هدایت کند پس امید است با فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه به مشاوره ازدواج به عنوان یک اولویت نگاه شود نه به عنوان یک مسئله ثانویه که ضرورت چندانی ندارد .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Online Relationship Counselors
 برای مشاوره در زمینه هزینه مشاوره ازدواج چقدر است ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۳:۱۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

خصوصیات کودکان بیش فعال چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
خصوصیات کودکان بیش فعال
خصوصیات کودکان بیش فعال را بطور جداگانه ممکن است کودکان دیگر نیز داشته باشند . تفاوت در شدت آنهاست . کودک بیش فعال همه خصوصیات رابا هم دارند اما کودکان بازیگوش یکی از آنها را . کودک بیش فعال رفتار های خود را نمیتواند کنترل کند درحالیکه کودک بازیگوش ممکن است در برخی مکان ها رفتارها رابروز ندهد و کنترل کند . یکی از خصوصیات کودکان بیش فعال فعالیت بیش از اندازه است . همانطور که از نام این اختلال برمی آید این کودکان لحظه ای بدون تحرک نیستند . آنها برای دقایقی هم نمیتوانند در یکجا بنشینند یا آرام بگیرند . یکی دیگر از خصوصیات کودکان بیش فعال عدم تمرکز دراین کودکان است . آنها به دلیل اینکه آرامش ندارند نمیتوانند روی یک موضوع تمرکز داشته باشند . آنها لحظه ای توجه میکنند سپس به سرعت رها میکنند . توجه کردن به مسائل برایشان کار بسیار دشواری است .
یکی دیگر از خصوصیات کودکان بیش فعال در سرعت آنها است . به سرعت میدوند و با سرعت کارشان را انجام میدهند گویی در همه کار عجله دارند . یکی دیگر از خصوصیات کودکان بیش فعال حرف زدن زیاد است . تند تند و بی هدف حرف میزنند در حالیکه حرفهای آنها پراکنده است و درباره یک موضوع نیست . از دیگر خصوصیات کودکان بیش فعال توجه نکردن به جزئیات است . او به همه چیز گذرا و بدون توجه به نکات ریز نگاه میکند . وقتی با او حرف میزنید به نظر میرسد گوش نمیدهد . دستورات شما را درست انجام نمیدهد . او از تحرک زیاد خسته نمیشود ولی از یک موضوع زود خسته میشود . او نمیتواند یک کار را به پایان برساند . چون نمیتواند یکجا بماند . او مدام باید جایش را عوض کند . سردرگم و عجول است .
علائم و خصوصیات کودکان بیش فعال
علائم و خصوصیات کودکان بیش فعال مشخص است . شما در یک مکان عمومی او را ببینید فوری با تعجب خواهید گفت : عجب انرژی دارد . چون او مدام از اینجا به آنجا و از آنجا به اینجا میدود و تغییر مکان میدهد . در عین این بازیگوشی روحیه ای بسیار حساس دارد . زود میرنجد و ناراحت میشود . از علائم و خصوصیات کودکان بیش فعال اینست که در حال حرکت توجهی به دیگران ندارد و ممکن است به آنها تنه بزند بطوریکه پرت شوند . عذر خواهی نمیکنند . او بی ادب نیست ولی روی رفتارش کنترل ندارد . او متوجه نیست که باعث اذیت و آزار کسی شده است . از دیگر علائم و خصوصیات کودکان بیش فعال اینست که نمیتوانند در یک صف نوبت قرار بگیرند . آنها بی توجه به صف نفر اول را کنار زده و جلو میروند . آنها صبور نیستند .
یکی دیگر از علائم وخصوصیات کودکان بیش فعال اینست که آنها رشته سخن شما را پاره میکنند . وقتی خواسته ای از شما دارند صبر نمیکنند حرفتان با دیگری تمام شود . حتی وقتی با خود آنها حرف میزنید وسط حرفتان میپرند . خواسته هایشان باید زود انجام شود . در غیر اینصورت سر و صدا میکنند و مرتب از شما میخواهند که خواسته شان را اجابت کنید . وقتی از او چیزی میپرسید بی صبرانه جواب میدهد و نمیگذارد سوال شما تمام شود . آموزش های شما را یاد نمیگیرد و نسبت به آنها بی توجه است . برخی اوقات احساس میکنید او حرف های شما را نمیشنود . وقتی یک جا مینشیند دست ها و پاهایش را تکان میدهد . او همانطور که نشسته میلولد و تکان میخورد . او دچار اختلال بیش فعالی – بی توجهی است (ای دی اچ دی ) .
بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و درمان آن
خصوصیات کودکان بیش فعال در مدرسه
خصوصیات کودکان بیش فعال در مدرسه تمام این کنشها و واکنشهای خود را دارند به همراه تکانه های عصبی . علاوه بر این رفتارها خصوصیات دیگری نیز دارند که به اختصار به آن اشاره میکنیم . او در سر صف نمی ایستد . وقتی وارد کلاس می شود در سر راه با یک دو دانش آموز برخورد دارد . از تنه زدن گرفته تا پس گردنی زدن . سرکلاس به حرف های معلم گوش نمیدهد و بدون اجازه از کلاس بیرون میرود . حتی ممکن است از مدرسه بیرون برود . به تذکر معلم اعتنایی نمیکند . او درس معلم را یاد نمیگیرد . تکالیفش را انجام نمیدهد . هنگام بیرون رفتن از کلاس از کسی که کنارش نشسته نمیخواهد که بلند شود تا او برود . به جای این رابطه او را هل میدهد . توجهی به خطر ندارد . ممکن است در راه پله ها بدود .
از دیگر خصوصیات کودکان بیش فعال در مدرسه اینست که او بی دلیل اجتماع دوستانه همکلاسی هایش را به هم میریزد . که البته این رفتارها ریشه روانشناختی دارد . کودکان بیش فعال به خاطر خصوصیاتی که دارند کمتر کسی با آنها دوست میشود در نتیجه او از این موضوع میرنجد و با اینگونه رفتارها ابراز ناراحتی میکند . در زنگ ورزش وارد بازی های دست جمعی میشود تا بازی آنان را خراب کند . او نه میتواند در بازی های گروهی شرکت کند نه اجازه میدهد دیگران بازی کنند . یکی دیگر از خصوصیات کودکان بیش فعال در مدرسه اینست که به فعالیت هایش نمیتواند نظم بدهد . به همین دلیل از فعالیت های گروهی همیشه محروم میشود که همین مسئله نیز رفتارهای تکانشی به همراه خواهد داشت . در برخورد با این کودکان باید نهایت دقت را داشت زیرا آنها با هر واکنش شما ممکن است دچار اختلال های بعدی شود .
بیشتر بخوانید:بهترین روش درمان ترس در کودکان
خصوصیات کودکان بیش فعال در ۳ سالگی
خصوصیات کودکان بیش فعال در سه سالگی زیاد مشخص نمیشود . خصوصیات کودکان بیش فعال در سه سالگی شبیه به کودکان بازیگوش است و این اختلال از شش سالگی و در برخی از سن بلوغ بروز میکند . اما اگر خانواده های عزیز برای کودکان خود مشاوره بگیرند ممکن است روانشناس یا مشاور تشخیص دهد که کودک ممکن است در آینده دچار ای دی اچ دی شود . همیشه با یک مشاوره کودک میتوان یک قدم چلوتر بود . مشاوره اختلالات کودک بروز هرگونه اختلال را تذکر میدهد . بدین ترتیب شما میتوانید زودتر اقدام کنید . در یک اختلال تشخیص ، اقدام به موقع و درمان به شما نتایج خوبی ارائه خواهد داد . در اینگونه موارد از خانواده های گرامی تقاضا میشود با کودک مانند یک کودک بی ادب برخورد نکنید . تا جایی که امکان دارد به او آرامش دهید .
نکته دیگر حتما درمان را تحت نظر یک روانپزشک شروع کنید . داروهای او را به موقع و به اندازه بدهید . همزمان با روانپزشک با یک متخصص روانشناس و مشاور در ارتباط باشید . برای تربیت کودک از یک مشاور خانواده کمک بگیرید . نکته دیگر اینکه تشخیص را فقط به عهده روانپزشک بگذارید . حتی اگر تمام علائم را داشت و حتی اگر در تست های بیش فعالی تشخیص مثبت بود باز هم به کودک انگ نزنید . تشخیص و درمان فقط به عهده پزشک میباشد .
نشانه ها و خصوصیات کودکان بیش فعال
نشانه ها و خصوصیات کودکان بیش فعال را بازگو میکنیم :
کودکان بیش فعال بر رفتار خود کنترل ندارند .
کودکان بیش فعال برای چند لحظه هم نمیتوانند یکجا بنشینند
کودکان بیش فعال قادر نیستند در کارهای گروهی شرکت کنند .
آنها در صف به نوبت نمی ایستند .
آنها به نظر میرسد به حرف های طرف مقابل گوش نمیکنند .
آنها وسط حرف دیگران پریده و اجازه نمیدهند حرفشان تمام شود .
پاسخ سوال ها را پیش از اتمام آن میدهند .
همیشه عجله دارند .
انرژی آنها تمام شدنی نیست .
به کارهای خود نمیتوانند نظم بدهند .
نگران هستند و میپندارند هیچکس آنها را دوست ندارد .
خواب خوبی ندارند .
ممکن است نیمه شب از خانه بیرون بروند .
مدرسه را رها میکنند .
آنها برنامه های گروهی دیگران را خراب میکنند . ممکن است با دیدن گوهی که فوتبال بازی میکنند به توپ آنها لگد بزند .
از نشانه ها و خصوصیات کودکان بیش فعال گفتیم  اما مردم جامعه باید رعایت حال این کودکان را بکنند . وظیفه انسانی هر آدمی است با دیدن این کودکان آنها را مسخره نکنند و با پرخاش با آنها رفتار نکنند بهبود این کودکان به برخورد مردم با این کودکان ارتباط دارد . مرکز مشاوره آویژه برای همه تندرستی و سلامت آرزومند است .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : The Hyperactive Child: Characteristics, Treatment, and …
 برای مشاوره در زمینه خصوصیات کودکان بیش فعال چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۳:۴۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راه های درمان اضطراب کودکان و نوجوانان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
اضطراب کودکان
اضطراب کودکان را میتوان ترس و نگرانی از چیزهایی که شاید واقعا نیاز به نگرانی ندارند تعریف کرد . هنگام اضطراب کودکان ممکن است آنها دچار هیجان شوند . این هیجان واضطراب باعث میشود قلب آنها از همیشه تندتر بزند . اضطراب کودکان سبب تعریق میشود . در برخی سبب لکنت زبان شده و بطور کلی فرمان مغز به اعضا با کمی اختلال صورت میگیرد . در نتیجه واکنش های درستی در مقابل جریانات محیطی نخواهیم داشت . برای درک بهتر اضطراب کودکان به عوامل بوجود آورنده ، درمان و راههای مقابله با آن میپردازیم . دلایل فیزیکی اضطراب کودکان میتواند عدم ترشح یا کم ترشح شدن هورمون اکسی توسین باشد . از دیگر عوامل میتوان از وراثت رفتاری والدین نام برد . ژنتیک نیز در بوجود آمدن اضطراب موثر است . اضطراب داشتن مادر هنگام بارداری کودک نیز بوجود آورنده اضطراب کودکان میشود .
رفتار استرس زای والدین و افراد اطراف کودک میتواند باعث بوجود آمدن اضطراب کودکان شود . مثلا برای هر مورد با او به تندی رفتار کنیم . بعد از هر مهمانی رفتار کودک را به شدت مورد مواخذه قرار دهیم . هرگاه دست یا لباسهایش کثیف میشود با او به تندی برخورد کنیم . همه و همه باعث بوجود آمدن اضطراب میشود . ترساندن کودک از آینده : اگر درس نخوانی … اگر بچه خوبی نباشی … و تمام این اگرهای بی مورد که میتوان با لحن بهتر تفهیم کرد . اگر درس بخوانی میتوانی به اهدافت برسی … نه در او ترس بوجود می آورد نه اضطراب … و یا ترساندن او از پدر ، یا برادر و خواهر ارشد هم میتواند عامل اضطراب باشد . ترسیدن مادر از تاریکی یا حیوانات ریز طوری که کودک واکنش او را دریافت کند باعث اضطراب کودکان میشود (جیغ زدن ) .
بیشتر بخوانید:نکات روانشناسی اطفال
بازی درمانی اضطراب کودکان
بازی درمانی اضطراب کودکان میتواند برای کاهش استرس مفید باشد . بردن کودکان به محیط هایی که بچه ها در آن بازی میکنند . مانند پارک ها . از دیگر بازی درمانی اضطراب کودکان میتوان به ورزش کردن اشاره کردن . لگد زدن به توپ ، مشت زدن به کیسه بوکس ، شنا کردن و ژیمیناستیک برای درمان اضطراب بسیار مفید است . یک بازی درمانی اضطراب کودکان هم شن بازی است . وقتی کودک به شن های نرم چنگ میزند این چنگ زدن به او آرامش میدهد . با شن ها میتواند برای خود خانه ، قصر ، کشتی یا هر چیزی بسازد . بازی مادر وفرزند بسیار آرامش بخش است به شرط اینکه مادر با قصد درمان بازی کند . مادر دربین بازی نباید او را تنبیه یا دعوا کند . از پرخاش کردن و رفتار عصبی جدا بپرهیزد . با لحنی ارام و مهربان با کودک بازی کرده و نوازشش کند .
با بازی روانشناسی کودک شما بهتر انجام میشود . شما در حین بازی میتوانید به تربیت کودک نیز بپردازید . ضمن بازی باید به تغذیه کودک نیز توجه داشت . استفاده از غذاهای مفید و دمنوش های گیاهی به آرامش کودک شما کمک میکند . استفاده از چهار گروه اصلی غذا به سلامت او کمک میکند . روح سالم در بدن سالم است . استفاده از ویتامین های مفید در بین غذاها و امگا ۳ میتواند کودک شما را سالم نگه دارد . از ادویه جات محرک همچون فلفل ها یا خردل در غذای کودکان استفاده نکنید . ادویه جاتی چون دارچین به مقدار کم از هراس میکاهد . نوشیدن دمنوش های گیاهی چون سنبل طیب یا گل گاوزبان از دمنوش های سنتی و مفید برای درمان توام اضطراب است . یاداوری میکنم این دمنوش ها جایگزین داروهای پزشک نیستند بلکه در کنار آنها میتوان استفاده کرد .
بیشتر بخوانید:روانشناسی بازی کودک
درمان اضطراب کودکان
درمان اضطراب کودکان اگر مضمن باشد که نیاز به دارو دارد و به روانپزشک باید مراجعه شود . ضمن استفاده از دارو باید تحت درمان روحی و روانی نیز باید قرار بگیرد . درمان اضطراب کودکان از چند طریق ولی همزمان میسر است . مراقبت رفتاری شدید برای وارد نکردن هیجان به کودک . پرهیز از رفتارهای استرس زا . برای درمان اضطراب کودکان از نقاشی استفاده کنید . نقاشی میتواند به درمان اضطراب کودکان کمک کند . اگر برای رنگ آمیزی از آبرنگ استفاده شود بهتر است . بازی درمانی نقش موثری در درمان دارد . استفاده از تاریکی برای درمان اضطراب مفید است . شب او را به جاهای نیمه تاریک همراه خود ببرید و حرف های آرامش بخش بزنید و یا داستان های زیبا برایش بگویید . اورا به تفریح تشویق کنید . دوچرخه سواری ، ورزش ، اسب سواری و شنا .
طبیعت برای بیشتر ناراحتی های روحی مفید است . قدم زدن در یک مکان طبیعی که درخت ، گل و نهر دارد میتواند به کودک شما آرامشش را بازگرداند . بخصوص اگر او را با حیوانات و پرندگان بی آزار دوست کنید . از او بخواهید به صدای پرندگان گوش کند . داخل رود برود و از خنکای آب بهره ببرد و سنگ های کف رود را جمع آوری کند . اگر رنگ سنگها متفاوت باشد بهتر است . از او بخواهید برای پرندگان کوچه و خیابان دانه بپاشد . برای گربه ها بدون تماس با آنها غذا بگذارد . داخل آپارتمان خود یک گلدان کوچک بگذارید و از او بخواهید با آن دوست باشد و پرورشش دهد . به رشد آنها توجه کند . محیط خانه را با نشاط کنید و از موسیقی های متنوع و ملایم استفاده کنید . آکواریوم کوچک با چند ماهی رنگی را فراموش نکنید .
بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودک چیست ؟
اضطراب کودکان در مدرسه
اضطراب کودکان در مدرسه را با چند دستورالعمل کاهش دهید . اضطراب کودکان در مدرسه ممکن است به خاطر محیط جدید و دور از والدین بوجود آمده و یا افزایش یابد . روزهای اول مدرسه همراه او باشید و اولیا مدرسه را به او معرفی کنید . به او بفهمانید که داد زدن و پرخاش اولیا مدرسه به معنای ستیز با دانش آموزان نیست . درسهایش را شب به شب با او مرور کنید و به او بفهمانید که هدف از مدرسه رفتن عالی گرفتن نمرات نیست . به او بیاموزید در مقابل نیکی دیگران شاد شود و تشکر کند . به او بفهمانید دیگران در برابر ما وظیفه ای ندارند تا متوقع بار نیاید . او را قانع بار بیاورید تا از دلهره و هراسش کم شود . کودکی که وابسته به کمک دیگران است هر بار که به او کمک نشود دچار دلهره و هراس خواهد شد .
شبها زودتر اورابخوابانید تا صبح با نگرانی از خواب برنخیزد . حداقل یک ساعت قبل از رفتن به مدرسه بیدار باشید و بیدارش کنید تا با ارمش به نظافت شخصی و صبحانه اش برسد . برنامه روزانه اورا از شب قبل آماده کنید ویا بدهید خودش آماده کند . مسائل را در نظرش بیش از حد بزرگ و غیر قابل حل و یا بخشش جلوه ندهید . به او بیاموزید چگونه با همکلاسی هایش دوست شود تا تنهایی بر هراس او نیافزاید . به او بیاموزید در برخی موارد میتواند از چاشتش به دیگران ببخشد . البته نه همیشه که با او مانند یک ساده لوح برخورد نشود . به او نه گفتن را بیاموزید و بفهمانید دلیلی ندارد به همه جواب مثبت بدهد . دلیلی ندارد همه اورا بپذیرند . برخی برای پذیرفته شدن از جانب همه از حق خود میگذرند .
بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودکان پیش دبستانی چه میدانید ؟
درمان دارویی اضطراب کودکان
درمان دارویی اضطراب کودکان به هیچ عنوان نباید توسط والدین صورت بگیرد . والدین فقط وطیفه رساندن او به یک روانپزشک و اجرای دستورهای او را دارند . خود درمانی ممکن است برای کودک عوارض خطرناکی داشته باشد . بعد از یک مشاوره خانواده متوجه شدید کودک شما نیاز به دارو دارد او را به یک روانپزشک برسانید . یادتان باشد مشاوره کودک همزمان با درمان دارویی لازم است . درمان دارویی اضطراب کودکان توسط یک روانپزشک و درمان روح و روان توسط یک روانشناس انجام میشود .  هر دو نوع درمان باهم و به موازات هم باید انجام شود تا نتیجه بهتر ی بگیرید . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و کودکتان آرزوی صحت و سلامت دارد .
بیشتر بخوانید:چگونه با کودکان بیش فعال رفتار کنیم
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Anxiety Medication for Children 
 برای مشاوره در زمینه راه های درمان اضطراب کودکان و نوجوانان
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۹:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

درمان کودکان بیش فعال و کم توجه

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
درمان کودکان بیش فعال
درمان کودکان بیش فعال هنوز بطور قطعی پیدا نشده است . اما برخی روش ها برای بهبود تجربه شده است . قبل از پرداختن به درمان کودکان بیش فعال لازم است بدانید که شما یا هیچ فرد دیگری جز افراد متخصص قادر به تشخیص بیش فعال بودن کودک نیست . اگر کودک شما نشانه های بیش فعالی را دارد پس از مراجعه به یک مرکز مشاوره ، تشخیص را به عهده متخصصان بگذارید . در بحث درمان کودکان بیش فعال پس از تشخیص اگر دارویی برایش تجویز میشود حتما باید مصرف شود . پس از آن حتما با یک مرکز مشاوره کودک در ارتباط باشید . درمان کودکان بیش فعال علاوه بر درمان دارویی نیاز به کار درمانی نیز دارد . همینطور شما هم باید با راه های درمان و رفتار درست با این کودکان آشنا شوید . لازم است تمام افراد خانواده با رفتار درست به بهبود کودک کمک کنند .
برای درمان کودکان بیش فعال مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده ضروری است . در انتخاب مرکزمشاوره اختلالات کودک بسیار دقت کنیم . مرکزی را انتخاب کنیم که با روانپزشکان متخصص در ارتباط باشد . مرکزی که آخرین اطلاعات درمان را داشته باشد . درمان کودکان بیش فعال نیاز به همفکری و همکاری کودک ، والدین ، افراد خانواده و اولیا مدرسه دارد . تاثیر محیطدر تشدید رفتارها ی کودک  بسیار زیاد است . او همه چیز را میفهمد و درک میکند . اما چون به همه چیز بی توجه است برخی فکر میکنند او متوجه برخی رفتارهای آنان نیست . در مقابل کودک ممکن است به او بخندند یا از او به عنوان بیمار یاد کنند که این رفتارها بازخورد خوبی روی کودک ندارد . برخی ممکن است فکر کنند والدین در تربیت کودک سهل انگاری نموده اند . با او مانند یک کودک بی تربیت رفتار می کنند .
روش های درمان کودکان بیش فعال
روش های درمان کودکان بیش فعال با سه عنوان مطرح میشوند . درمان کودک با دارو ، درمان با گیاهان دارویی و کار درمانی . اعتقاد ما براینست اولین راه درمان ، ارتقا آگاهی عموم مردم از طریق رسانه ها است . این کودکان باید در جامعه از امنیت رفتاری برخوردار باشند . والدین هر چقدر تلاش کنند که کودک آرامش داشته باشد اگر در اجتماع برخورد بدی با آنها شود تمام آرامش کودک برهم خواهد ریخت . یکی از روش های درمان کودکان بیش فعال که مهمترین آنها است دارو درمانی است . دکتر پس از گرفتن نوار مغزی و نوروفیدبک و تست های مختلف تشخیص میدهد که کودک بیش فعال است یا نه . نیاز به دارو دارد یا با تراپی های مختلف بهبود میابد . به روانپزشک کودک خود اعتماد و به دستورهای عمل کنید . در انتخاب روانپزشک متخصص دقت کنید تا با اطمینان به دستوراتش عمل کنید .
یکی دیگر از روش های درمان کودکان بیش فعال تراپی و روش روانشناختی است . در این روش کارشناسان به کار درمانی میپردازند و دستورالعمل هایی هم برای خانواده صادر میکنند . هرچقدر همکاری خانواده با کودک بیشتر باشد نتیجه بهتری دریافت خواهد شد . تراپیست ها برای آرامش کودک تلاش خواهند کرد . پس لازم است او در محیطی قرار بگیرد که احساس امنیت کند . حس کند همه او را دوست دارند و مورد توجه است . حس کند همه به خواسته های او احترام میگذارند . و اما یکی دیگر از روش های درمان کودکان بیش فعال درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی است . در این روش برای کودک داروهای گیاهی تجویز میشود که انرژی گیر هستند . از خوردن مواد انرژی زا ممانعت میشود و به تغذیه کودک توجه خاصی میشود . اما تمام این موارد باید توام انجام شود . طب شیمیایی ، تراپی و طب سنتی .
بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و درمان آن
درمان کودکان بیش فعال بدون دارو
درمان کودک بیش فعال بدون دارو باید به روش روانشناختی انجام شود . در این روش برای حفظ آرامش و کسب اعتماد به نفس کودک با او مشاوره میشود . سپس مهمترین فاکتور کسب تمرکز است که کودک به کمک روانشناس تمریناتی انجام میدهد . تمرین های مهم روش نور درمانی است . در این روش کودک قبل از خواب با مادر یا پدر تمرین میکند . در اتاق تاریک چراغ قوه روشن کنید و در اطراف بر روی اشیایی مانند تابلو نور بیاندازید . سپس از کودک بپرسید حالا نوبت چیه ؟ او یکی از وسایل اتاق خواب را خواهد گفت . اگر نگفت خود شما بگویید . مثلا آباژور اگر اشیای باشند که کودک دوست دارد بهتر است . این روش به تمرکز کودک کمک میکند . درمان کودک بیش فعال بدون دارو به دقت و توجه خاص نیاز دارد .
در روش های درمان کودک بیش فعال بدون دارو استفاده از حلقه و سیم برق است . حتما شما هم این وسیله را دیده اید . یک سیم که متصل به یک منبع ضعیف برق است بر روی دو پایه نصب شده است . یک فلز حلقه ای که دسته دارد در اختیار کودک است . کودک حلقه را از سیم عبور میدهد اگر سیم و حلقه تماس پیدا کنند سیگنال میدهد . کودک هر بار سعی میکند کمتر سیم و حلقه برخورد داشته باشند . تمرین بسیار خوبی برای تمرکز است . ولی برخورد والدین نیز مهم است هر بار که سیگنال میدهد اگر ناراحت شوید کودک شما آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد پس با آرامش او را تشویق کنید . تشویق هایتان با صدای نرم ، پایین و مهربان باشد . به او با هورا کشیدن هیجان کاذب ندهید .
بهترین درمان کودکان بیش فعال
بهترین درمان کودکان بیش فعال درمان توامان است . درمان کودکان بیش فعال بدون دارو  فقط در صورتی مجاز است که پزشک متخصص تشخیص بدهد کودک نیاز به دارو ندارد . درحالیکه اگر کودک نیاز به دارو داشته باشد باز هم باید تحت نظر یک روانشناس باشد . ضمن اینکه رژیم غذایی مخصوص کودکان بیش فعال داشته باشد . یک کودک بهترین داروها را مصرف کند اما خانواده برای او تنش و نگرانی ایجاد کنند بهبود نخواهد یافت . چون در این اختلال ارگان های مختلف بدن و ترشحات هورمون های مختلف و امواج دخیل هستند . اگر تحت نظر یک روانپزشک و حتی متخصص مغز و اعصاب نباشد بهبود نخواهد یافت . بهترین درمان کودکان بیش فعال درمان جسمی و روحی است با رعایت رژیم غذایی . اگر این کودکان با وجود انرژی فراوان مواد انرژی زا نیز مصرف کنند نگفته پیداست که چه اتفاقی برایشان می افتد .
در این بخش لازم است یاداوری کنیم این کودکان باهوش هستند اما به علت کم توجهی عملکرد خوبی ندارند . خانواده ها باید توجه کنند که به آنها انگ نزنند . آنها تمام رفتارهای شما را درک میکنند و می فهمند . برای بهبود کودک بازی هایی ترتیب بدهید و از او بخواهید این بازی را رهبری کند . از او نظر بخواهید و بگذارید احساس کند که شما او را درک میکنید . این بهترین تمرین برای مشارکت در کارهای اجتماعی برای او است . او را دوست بدارید و دوست داشتنتان را ابراز کنید . از ظاهر آراسته او تمجید کنید تا اعتماد به نفسش را بدست آورد . با او مهربان باشید . دستانش را در دست بگیرید و نوازش کنید . تا آرامش بگیرد . شب قبل از خواب پیشانیش را با نوک انگشتانتان نوازش کنید . او بیش از بقیه به شما نیاز دارد .
بیشتر بخوانید:بهترین روش درمان ترس در کودکان
درمان کودکان بیش فعال با دارو
درمان کودکان بیش فعال با دارو بستگی به علت بوجود آمدن اختلال بیش فعالی دارد . بیش فعالی ممکن است علت وراثتی داشته باشد . ممکن است دلیل مسمومیت سربی باشد . عوامل دیگری مانند امواج تند یا امواج اهسته در این کودکان کمتر است . یا ممکن است در اثر از صدمه دیدن قسمت پیش پیشانی باشد . و یا قسمت های دیگر مغز چون شبکیه مغزی ، هسته دم دار و محرک ها که عملکرد یا ارگانیسم درستی ندارند و باید مداوا شوند . درمان کودکان بیش فعال با دارو بسیار موثر است و خانواده ها نباید از عوارض آن ترس داشته باشند . چون پزشک متخصص با علم و آگاهی کامل طبابت میکند . به روانپزشک ، پزشک متخصص مغز و اعصاب و روانشناسان کودکمان اعتماد کنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما بهترین ها را آرزو میکند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Treatment for Children with ADHD
 برای مشاوره در زمینه درمان کودکان بیش فعال و کم توجه
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۶:۲۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

روانشناسی کودک چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
روانشناسی کودک
روانشناسی کودک یعنی شناخت مراحل رشد کودک . روانشناسی کودک یعنی شناخت نیازها در ارتباط با رشد . روانشناسی کودک یعنی کنترل رشد هماهنگ با سن او . والدین اولین وظیفه ای که دارند اینست که ببینند رشد کودک با سن او مطابقت دارد یا خیر . از نظر گفتاری ، هوش ، درک از مسائل اطراف و توانایی در انجام کارهایش با سن او هماهنگ است یا خیر . در هر صورت یعنی بیشی یا کاستی باید به کلینیک های روان درمانی مراجعه شود . کودکی که زودتر از موعد دندان در می آورد یا سینه خیز میکند احتمال دارد پیش فعال باشد . کودکی که دیرتر حرف میزند و دیرتر ارتباط برقرار میکند احتمال ناتوانی ذهنی دارد . به هر حال پیشگیری و درمان به موقع کمک زیادی به بازگشت میکند . هر چقدر کودک بزرگتر میشود نیاز بیشتری به آموزش و مهارت ها پیدا میکند .
روانشناسی کودک به ما کمک میکند بدانیم در هر سن کودک ما باید توانایی چه کارهایی را داشته باشد . شناخت ما از مراحل رشد جسمی ذهنی عاطفی گفتاری و مهارت ها مجموعه ای از روانشناسی کودک را تشکیل میدهد . روان شناسی کودک به ما کمک میکند تا بدانیم فرزند ما در ارتباط با همسالانش در چه جایگاهی قرار دارد . روانشناسی کودک به تحلیل رفتارهای کودک در هر مرحله رشد میپردازد . والدینی که به تربیت کودک خود اهمیت میدهند حتما باید به مشاوره کودک و مشاوره خانواده مبادرت بورزند . این والدین در خانه خود قهرمان یا یک فرد کارماتیزم پرورش نمیدهند . آنها مطمئن هستند در حد توان خود حداکثر تلاش خود را برای پیشرفت فرزندشان کرده اند . هر کودک با توان و استعداد خاص خود به دنیا می آید . اگر ما در حد توان و استعداد کودکمان تلاش کرده باشیم یعنی والدین خوب و موفقی بوده ایم .
بیشتر بخوانید:روانشناسی نقاشی کودکان چیست ؟
نکات روانشناسی کودک
نکات روانشناسی کودک ما را به مسائلی توجه میدهد که باید بدانیم . در سنین زیر شش سالگی باید تعداد لغات کودک افزایش یابد . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک اینست که باید بتواند از کسانی مانند شخصیت های کارتونی ، معلم ودوستان تقلید کند . او معمولا در این سنین فقط به خود و خواسته های خود فکر میکند . اگر در حق کسی لطف میکند برای توجه و جلب اعتماد دیگران است . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک مرموز شدن یا حرف زدن با ایما و اشاره است . او برای حرف های خود سمبل انتخاب میکند و از شما میخواهد به این سمبل ها توجه کنید مثلا برای آب خواستن با شما قرارداد میبندد . « اگر دستم را بالا بردم یعنی آب میخواهم . اگر پایین آوردم یعنی نمیخواهم » والدین این رفتارها را نباید سرسری بگیرند .
والدین باید وارد بازی کودکانه ای شوند که در نظر کودک بسیار مهم است به این رفتارها فکر های پیش عملیاتی میگویند . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک حفظ غرور کودک در مقابل اعضای خانواده ، دوستان و حتی پیش خود شماست . هیچگاه کارهای او را مسخره نکنید . وقتی خشمگین یا عصبانی هستید او با شوق برای مطرح کردن چیزی به طرف شما میدود سرش داد نزنید . این حرکت ممکن است برای همیشه او را درمقابل شما خاموش کند . دیگر از جرقه های فکریش برای شما نخواهد گفت . با شما غریبگی خواهد کرد . حتی ممکن است دچار لکنت یا سرخوردگی اجتماعی شود . سن زیر شش سالگی از دوران بسیار حساسی است که هر حرکت ، کوتاهی و یا برعکس توجه ممکن است تا آخر عمر همراهش باشد . یک رفتار مثبت باعث دلخوشی و یک رفتار نا خوشایند ممکن است باعث پشیمانی باشد .
بیشتر بخوانید:در مشاوره با کودکان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟
روانشناسی کودک دبستانی
روانشناسی کودک دبستانی تابع روانشناسی فردی و اجتماعی کودک است . روانشناسی کودک دبستانی به بررسی تفاوت رفتار کودک در بیرون با منزل میپردازد . روانشناسی کودک دبستانی از روی رفتار کودک در دبستان به  چگونگی رشد او پی میبرد . کودکی که در دبستان نمیتواند از حق خود دفاع کند و در مقابل زورگویی دیگران خاموش است . او در آینده به دیگران باج خواهد داد . در جامعه آزار خواهد دید . این کودک درخانه بیشتر بلوف میزند و مسائلش را با خانواده در میان نمی گذارد . کودک را ممکن است به کارهایی وادار کنند که خود تمایل به انجام آنها ندارد . او معمولا در خانه زورگواست  و رفتارپر هیجانی دارد . به همین ترتیب رفتارها مانند یک پیشگو آینده کودک را پیش بینی میکنند . با همین رفتارهاست که مشخص میشود بایک کودک در خانه و در جامعه چگونه برخورد شده است .
توانایی تقابل کودک در برابر این رفتارها چیست ؟ تاثیرات محیطی و فردی در او تا چه اندازه بوده است ؟
بیشتر بخوانید:روانشناسی کودکان دبستانی چگونه است ؟
روانشناسی کودک پیش دبستانی
روانشناسی کودک پیش دبستانی میتوان گفت یکی از دوره های حساس روانشناسی کودک است . کودک از دامان خانواده به اجتماع وارد میشود . روانشناسی کودک پیش دبستانی با کودک بسیار متفاوت است اما مسلم است که رفتار کودک پیش دبستانی متاثر از کودکی پیش از پیش دبستانی است . دوران بسیار حساس که زحمات والدین در این زمان متجلی میشود . کودکی که وارد اجتماع میشود ممکن است بطور کلی رفتاری متفاوت داشته باشد . در خانه بازیگوش اما در مقطع پیش دبستانی آرام و یا بالعکس باشد . کودکی در خانه کوچکترین رفتارش مورد توجه بوده اکنون در بین دانش آموزان گم و ناشناخته است . از طرفی دور شدن از والدین و محیط خانواده واکنش هایی در پی دارد . روانشناسی کودک پیش دبستانی از این رفتارها نشات میگیرد . کودک با توجه به میزان پذیرش  شناخته و روانکاوی میشود .
عوامل زیادی در مانوس شدن کودک با محیط خارج از خانه دارد . میزان توجهی که در خانواده به کودک میشده است . دیگر مقدار سرگرمی هایی که در خانه داشته است . تا چه حد این کودک به مادر وابستگی داشته است . آیا هر ازگاهی مادر او را با اقوامی مانند مادر بزرگ ها و یا پرستار کودک تنها میگذاشته است ؟ چقدر اجتماعی بار آمده است ؟ ویا چقدر در خانه نگرانی دارد ؟ آیا محیط خانه برای او مانند یک سلول تک نفره و پر از خشم و تنبیه است ؟ به هر حال روحیات کودک در رفلکس های خارج از خانه مشخص میشود .
بیشتر بخوانید:روانشناسی بازی کودک
تعریف روانشناسی کودک
درتعریف روانشناسی کودک میتوان گفت : روانشناسی کودک زیرشاخه روانشناسی رشد است . تعریف روانشناسی کودک در واقع دیاگرام رشد و تغییرات روانی کودک از تولد تا بزرگسالی است . علم روانشناسی مطالعه رفتارها است . اینکه در مقابل یک کنش کودک چه واکنشی بروز میدهد . واکنشها بر اثر چندین عامل تفاوت میکنند . عوامل محیطی ، ژنتیکی و وراثت رفتاری . وراثت رفتاری با عوامل ژنتیکی تفاوت دارد که کمتر روانشناسی به آن پرداخته است . مانند وسواس که در یکی دو نسل دیده شده است . اگر ژنتیکی باشد بادی در رشته های دی آن ای و ار ان ای ژنومهای خاصی دیده شود . مانند تاسی یا بیماری هموفیلی که ژنتیکی است و ژنومهای آن بر روی کروموزون ها مینشینند . آما وراثت رفتاری زیر مجموعه تربیت و الگوی رفتاری میشود . این رفتار بر اثر تکرا یک کنش توسط والدین صورت میگیرد . مثلا وسواس داشتن به آب .
کودک از وقتی مادر خود را شناخته نسبت به آب وسواس داشته است . مادربزرگ او نیز نسبت به آب وسواس داشته این وسواس داشتن نسبت به آب در وجود او نهادینه شده و به صورت یک باور در ذهن او جا گرفته است . محققان در تحقیقات میدانی یک کودک مبتلا به وسواس را میبینند و در مورد اقلا دو نسل تحقیق میکنند . نتیجه این تحقیق یک فرضیه احتمالی میشود که به اینصورت بیان میشود . احتمال دارد وسواس یک بیماری ژنتیکی باشد . در مورد روانشناسی کودک نیز چنین است برخی رفتارها از طریق الگو گرفتن از دونسل در فرد سوم نهادینه میشود . تشخیص ژن و یا انتقال رفتار وراثتی به عهده متخصصان و محققان میباشد که بهتر است توسط خانواده ها پیش داوری نشود . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و فرزندانتان شعف و شادی آرزومند است .
بیشتر بخوانید:خصوصیات روانشناسی فرزند آخر خانواده
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Child Psychology and Development 
 برای مشاوره در زمینه روانشناسی کودک چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۲:۲۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین مرکز مشاوره کودک

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مرکز مشاوره کودک
مرکز مشاوره کودک برای کسانی است که میخواهد به روش علمی و درست فرزندشان را تربیت کنند . تربیت برای اینکه در جامعه مورد احترام باشند . تربیت برای اینکه بتوانند از استعدادهایشان استفاده کنند . برای اینکه بتوانند راه خود را در جامعه پیدا کنند . تا بتوانند مدافع حقوق خود باشند . مرکز مشاوره کودک برنامه ریزی میکند تا کارشناسان کودک و خانواده ها با ارتباطی تنگاتنگ بتوانند مشکلاتشان را حل کنند . در یک مرکز مشاوره کودک انواع اختلالات رفتاری آشکار و نهان بررسی میشود تا بهترین روش پیشگیری یا درمان پیشنهاد شود . وقتی شما با یک مرکز مشاوره کودک در ارتباط باشید میتوانید مدعی باشید . وقتی برای خود روش تربیتی نوین انتخاب کنید میتوانید با اعتماد به نفس در مقابل روش های نادرست بایستید . در جامعه ما متاسفانه هر کسی به خود اجازه میدهد تا در تربیت فرزند دیگری دخالت کند .
در یک مرکز مشاوره کودک خانواده ها به راحتی میتوانند برای هر یک از مشکلات کودک مشاوره بگیرند . کودکی که در روابط خود با دیگران مشکل دارد . کودکی که دوست ندارد با دیگران ارتباط برقرار کند . کودکی بیش از اینکه در خانه باشد دوست دارد بیرون از خانه وقتش سپری شود . کودکی که لجبازی میکند . کودک پرخاشگر . گریه بیش از اندازه کودک چه دلیلی دارد . چرا دیر حرف میزند . علت لکنت زبان او چیست ؟ هیجان بیش از اندازه او را چگونه میتوان کنترل کرد . پاسخ تمام این سوالات و کنترل تمام این مشکلات را در یک مرکز مشاوره کودک میتوانید بیابید . به خاطر داشته باشید پیشگیری بهتر از درمان و درمان به موقع صد در صد بهتر از دیر کردن است . کودکی فصل مهمی از زندگیست . این فصل تکرار ناپذیر است . پس دیر نکنیم .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان کودک
مرکز مشاوره کودک و نوجوان
مرکز مشاوره کودک و نوجوان در واقع به پایه ریزی درست کودکی برای داشتن نوجوانی مطلوب کمک میکند . کسانی که یک کودک و یک نوجوان در خانه دارند به کدامیک توجه بیشتری نشان دهند ؟ مرکز مشاوره کودک و نوجوان با روانشناسی دقیق از روحیات فرزندان شما در رفتار درست یاریتان میکند . مرکز مشاوره کودک و نوجوان با مطالعه بر روی روش زندگی شما حد توجه به کودک و نوجوان را برایتان تعیین میکند . یک مرکز مشاوره کودک و نوجوان برای شما روش های درست برخورد با کودک امروز و نوجوان فردا را تعیین میکند . شما اگر رفتار درستی با کودک خود داشته باشید در نوجوانی مشکلات کمتری خواهید داشت .
از جمله مشکلات فاحشی که برای یک نوجوان مطرح میشود اطاعت ناپذیری از والدین است . نوجوان پس از سپری کردن دوران کودکی احساس میکند بزرگ شده و در خود احساس استقلال میکند . دستورهای پیاپی از جانب والدین یا فرزندان بزرگتر او را کلافه کرده و در نهایت نافرمانی را آغاز میکند . در این نوجوان تغییرات هورمونی ایجاد شده سیستم عصبیش را تحت تاثیر قرار میدهد کنترل او مشکل تر میشود . در این زمان والدین موظف هستند در تربیت جنسی او نیز بکوشند . نافرمانی این تربیت را به مخاطره می اندازد . یک نوجوان در حالیکه به سن غرور جوانی نزدیک میشود رفتار بسیار ظریف و حساسی را میطلبد . در عین حال باید مراقب بود که او سرکش نیز نشود . مشاوره کودک و نوجوان میتواند کمک بزرگی به خانواده ها کند .
مرکز مشاوره کودک آویژه
مرکز مشاوره کودک آویژه با در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات کودک آماده است تا به شما یاری رساند . در تربیت و پرورش صحیح کودک . در آمادگی برای وارد شدن به اجتماع . آمادگی برای گذر از دوران بلوغ و حس استقلال همراه با اطاعت پذیری . مرکز مشاوره کودک آویژه با داشتن مشاوران کار آزموده با خانواده ها و کودکان مشاوره میکند . با توجه به محیط خانه و خانواده دستور کارهایی با پیش فرض های روانشناسانه آماده کرده است . این پیش فرض های روانشناسانه بروز هرگونه رفتار را یاد آوری و راه های مهار آنها را به شما ارائه میدهد . مرکز مشاوره کودک آویژه با داشتن کارشناسان روانشناسی به تحلیل رفتارها میپردازد . راهکارهایی برای کنترل استرس تا منجر به اضطراب مزمن نشود . راه های کنترل و مهار پرخاشگری را به شما و کودکتان آموزش میدهد .
چه کنیم تا کودک ما لجبازی نکند ؟ لجبازی و یکدندگی والدین اولین عامل لجبازی کودک است . او همواره شما را الگوی رفتاری خود قرار میدهد . انعطاف پذیری تعریف شده شما راهی مناسب برای جلوگیری از لجبازی کودک است . البته بطوری که کودک بر شما تسلط پیدا نکند تمام اینها باید در نهایت دقت و ظرافت اعمال شود . شما میتوانید با کمک مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره کودک آویژه به این ظرافت های رفتاری دست پیدا کنید . چه کنیم تا فرزند ما پرخاشگر نباشد ؟ یکی از مهمترین راه های کنترل پرخاشگری دادن آرامش به کودک است . توجه کردن به حرف ها و کارهایش اورا آرام میکند . اگر در خانه والدین پرخاشگری میکنند به آنها تذکر داده و به مشاور مراجعه کنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه با صحبت کردن با این افراد آنها را آماده میکند تا پرخاشگری را رها کنند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره کودکان تلفنی
بهترین مرکز مشاوره کودک
بهترین مرکز مشاوره کودک مرکزی است که به کودک اهمیت میدهد . بهترین مرکز مشاوره کودک مرکزی است که مشاور تخصصی کودک دارد . این مرکز از روانشناسان مجرب برای شناخت روحیات فرزند شما کمک میگیرد . بهترین مراکز ، مراکزی هستند که به سیستمهای صمعی و بصری و تکنولوژی روز مجهز هستند . بهترین مراکز در دسترسی آسان قرار دارند . دسترسی از طریق تلفن و اینترنت . بهترین مراکز همیشه آماده پاسخگویی به مراجعان تلفنی ، آنلاین و حضوری هستند . این مراکز با اختلالات رفتار کودکان آشنا بوده و در صورت مشاهده آنها را مشاوره میدهند . اگر این کودکان نیاز به درمان دارویی داشته باشند آنها را به یک روانپزشک ارجاع میدهند . برای وقت مراجعان خود ارزش قائلند و آنها را بیهوده معطل نمیکنند .
در برخی مراکز فقط به تجربه مشاوران اهمیت میدهند . درحالیکه علم به سرعت در حال پیشرفت است . یک مرکز مشاوره خوب علاوه بر داشتن کادر مجرب آنها را به علم روز نیز تجهیز میکند . استفاده از راههای درمان نوین از خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی و مشاوره است .این مراکز علاوه بر کارشناسان روانشناسی از متخصصین نیز دعوت به همکاری میکند . دیگر اینکه در حوزه های مختلف اختلالات رفتاری مشاور و درمانگر داشته باشد . همانطور که بارها گفته ایم با یکی از سازمان ها و نهادهای دولتی قرار داد داشته باشد . در نهایت هدفش داشتن جامعه ای به دور از آسیب و اختلال باشد .
مرکز مشاوره کودکان
مرکز مشاوره کودکان فقط به کودکان نمیپردازند . مرکز مشاوره کودکان در حوزه های مشاوره خانواده نیز فعالیت کنند . روانشناسی کودک در سایه روانشناسی خانواده میتواند شکل درستی از مشاوره ارائه دهد . رفتار کودک در ارتباط مستقیم با رفتار خانواده شکل میگیرد . در این شکل گیری شاید شما لجباز نباشید اما رفتار شما ممکن است در کودک ایجاد لجبازی کند . مثل توجه بیش از اندازه به کودکان غیر از کودک خودتان . تربیت کودک در ارتباط مستقیم تعاملات شما با اطرافیان صورت میگیرد . مادری که ساعتها با تلفن صحبت میکند و در پایان غر میزند که : « وای سرم رفت چقدر حرف زد » نباید توقع راستگویی و یکرنگی از فرزندش داشته باشد . شما وقتی به مشاوره کودک میروید مشاور به شما میگوید فرزند شما به شما اطمینان ندارد . این نتیجه رفتار خود شما است .
یادمان باشد تربیت کودک مربوط به حتی قبل از ازدواج است . از وقتی که تصمیم میگیریم ازدواج کنیم و زمانی صاحب اولاد باشیم . تربیت او را از اصلاح رفتار خودمان آغاز کنیم . ما بهترین الگوی رفتاری برای فرزندمان هستیم . برای اینکه او فرمان پذیر باشد باید کمتر شکست بخوریم تا در نظر او حقیر جلوه نکنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما بهترین ها را آرزو میکند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Find a Child Therapist or Child Counselor, Child Therapy …
 برای مشاوره در زمینه بهترین مرکز مشاوره کودک
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۶:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین روش درمان ترس در کودکان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ترس در کودکان
ترس در کودکان ذاتی وغریزی نیست بلکه ما در او ترس بوجود می آوریم . داد زدن مادر هنگامی که جانور ریزی مانند سوسک را میبیند . ترس او از تاریکی . یا ترساندن به عمد کودکان از چیزهایی مانند لولو و از این قبیل . در واقع ما با بی توجهی و راحت کردن خودمان در برخی کارها برای کودک فوبیا میسازیم . نگرانی ما از اینکه او از پله ها بیوفتد « نرو اون بالا لولو هست . بچه دزد میبرت » . یا صحبت ها که گل می اندازد بزرگترها با هیجان از متافیزیک یا ماورالطبیعه حرف میزنند و برای هیجان بیشتر اصواتی هم در فضا میپیچد که گاهی با جیغ زدن نیز همراه است . یادشان می آید کودکی هم درخانه هست میگویند برو تو اتاق خودت . که همه به روشنی میدانیم آن کودک کنجکاوتر شده و با دقت بیشتر ولی یواشکی گوش میکند .
ترس در کودکان ممکن است ریشه روانشناختی هم داشته باشند . پدر یا مادری که مدام تهدید میکنند مامانت نمیشم . بابات نمیشم . اذیت کنی میذارم میرم . تمام این تهدیدها در روان کودک احساس امنیت را کمرنگ میکند . او همیشه نگران ازدست دادن یکی از والدین است . این کودکان معمولا رو انداز را تا بالای سر میکشند . به والدین وابستگی شدید و غیر معمول میشوند . عامل دیگر بوجود آمدن ترس در کودکان پرخاشگری است . رفتار عصبی مهمترین عامل ایجاد ترس در کودکان است . ترس در کودکان ممکن است در اثر یک اتفاق پیش بیاید . مانند غرق شدن و نجات پیدا کردن . ترس در کودکان ممکن است در اثر یک تصادف بوجود بیاید . به هرحال ترس در کودکان بوجود خواهد آمد اما وقتی خطرناک است که این ترس مانع فعالیت های معمول کودک شود .
درمان ترس در کودکان
درمان ترس در کودکان به عامل بوجود آمدن ترس مربوط میشود . برای درمان ترس در کودکان در مورد ترس از حشرات و حیوانات اول باید ترس مادر مرتفع شود . تا وقتی  مادر را وحشت زده و در حال رفلکس های شدید عصبی میبیند او هم میترسد . برای نترسیدن کودک شما نیاز به زمان دارد . به او وقت بدهید تا آرامش خود را باز یابد . از ترسیدن یا نترسیدن زیاد حرف نزنید . حرف زدن باعث یادآوری این تکانه عصبی میشود . وقتی چندین بار کودک ببیند حشره موذی با یک اسپری کشته شده و توسط جاروبرقی تمیز میشود به مرور ترسش کم خواهد شد . نکته ای که باید در نظر گرفت اینست که هنگامی که مبادرت به کشتن سوسک یا ساس میکنید کودک را اول در یک بلندی مانند مبل بگذارید . تا هنگام دویدن حشره در اثر جان دادن بسوی کودک ندود و باعث ترس بیشتر نشود .
درمان ترس در کودکان برای دریا یا فوبیای آب . او را به کنار دریا ببرید و آرام در ساحل با او بازی کنید و راه و رسم راه رفتن و شنا کردن را به او بیاموزید کم کم ترسش از بین خواهد رفت . به چند نکته در درمان ترس درکودکان توجه کنید . از ترسیدن او یک مشکل نسازید و انرا بزرگ جلوه ندهید . کودک نباید فکر کند یک بیماری حاد و بزرگ دارد و معیوب است . همیشه آرام و مطمئن عمل کنید . اگر فرزند شما از تاریکی میترسد همراه خود او را به محل تاریکی ببرید دستانش را در دست خود بگیرید و لحظه ای آنجا بنشینید و به او اطمینان بدهید که هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد . به محض اینکه دیدید میترسد با آرامش محیط را ترک کنید . اصلا نیازی نیست به او جایزه بدهید یا زیادی در مورد نترسیدن حرف بزنید .
ترس در کودکان دبستانی
ترس در کودکان دبستانی ریشه در وابستگی به والدین دارد . و یا حرف هایی که راجع به مدرسه شنیده . برخی برای تربیت کودک او را از مدیران و معلم ها میترسانند . « اینکارو بکنی معلم دعوات میکنه » . او در ذهن خود از دبستان محیطی میسازد با معلم و مدیران بد اخلاق که مدام در کمین تنبیه کودکان هستند . با وجود اینکه او دوره پیش دبستانی را پشت سر گذاشته ولی باز هم در گمان او دبستان محیطی جدیدتر است . او در مورد محیط جدید اطلاعات کمی دارد و باید به او آگاهی داد . ترس در کودکان دبستانی ممکن است ریشه در برخی رفتارها داشته باشد . مثلا کودک خود را زیبا نداند . یا احساس کند که پا به پای کودکان دیگر نمیتواند بیاموزد . پدر ومادرانی که مدام از کودک خود توقع نمرات خیلی بالا دارند باعث این ترس میشوند .
ترس در کودکان دبستانی میتواند در عدم اعتماد به نفس نیز باشد . کودکی که نمیتواند از خود در برابر برخی کودکان دفاع کند از مدرسه خواهد ترسید . این کودک نیاز به مشاوره اختلالات کودک دارد . کودکی که در منزل به او زورگویی میشود از دبستان میترسد . این زورگویی توسط والدین و یا خواهر و برادر بزرگتر ممکن است انجام شود . کودکی که مدام در خانه شاهد مشاجره بین پدر و مادر است . کودکی که ظاهر مرتب و آراسته ای ندارد .
بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و درمان آن
درمان ترس در کودکان دبستانی
درمان ترس در کودکان دبستانی وقتی ترس کودک  ریشه در خجالتی بودن بیش از اندازه کودک دارد . اول خجالتی بودن اوباید درمان شود . مشاوره خانواده میتواند به راه های درمان این رفتار کمک کند . به این کودک باید اعتماد به نفس بخشید . او را با توانایی های خودش سنجید و تشویق کرد . به او آموخت که همیشه نباید بهترین و برترین بود . بلکه به اندازه توانایی خود سعی کرد . به او بگوییم که هر کسی با زیبایی ها و توانایی های خاص خود بوجود آمده است . از او بخواهیم خودش را با دیگران مقایسه نکند . هر کس در جایگاه خود و با توانایی های خود سنجیده میشود . مشاوره کودک انجام دهیم تا مشاور او را با این نکات آشنا کند  .
از مدیران و معلمان مانند یک دوست یاد کنیم . به او بفهمانیم که آنها سعادت و خوشنامی شاگردان مدارس را میخواهند . هنگام تربیت به او بگوییم اگر درس هایت را بخوانی معلم بیشتر دوستت دارد . برای درمان ترس در کودکان دبستانی باید نکاتی را به کودک بفهمانیم  . اینکه ممکن است اشتباهاتی در رفتار اولیا مدرسه پیش بیاید که او نباید ناراحت شود . والدین هر از چند گاهی به مدرسه سر بزنند و کودک و اولیا مدرسه را در دبستان ملاقات کنند . با اولیا مدرسه راجع به ترس کودک صحبت کنند تا رعایت شود . هیچگاه ترس کودک را به سخره نگرفته و به او نخندید . این کار او را از شما درو میکند و باعث میشود شما را امین رازهای خود نداند . ضمن اینکه اعتماد به نفس کودک را پایین آورده و ترسش دیرتر خوب میشود .
 درمان ترس در کودکان پیش دبستانی
درمان ترس در کودکان پیش دبستانی وقتی عامل آن وابستگی به والدین است چند راه دارد . این راه ها همه به جدا شدن مقطعی والدین از کودک بستگی دارد . برای درمان اینگونه ترس ها از مادربزرگ یا عمه و یا خاله کمک بگیرید . چند روزی از یکی از آنها بخواهید به منزل شما بیایند . برای اقلا نیم ساعت بگذارید کودک پیش آنها بماند و از او دور شوید . سپس این تمرین را در منزل آنها انجام دهید . به این ترتیب وابستگی کودک به شما کمتر خواهد شد . تمرین را با کسی غیر از اقوام مانند پرستار یا همسایه ای که به او اطمینان دارید انجام دهید . سعی کنید غیبت شما از یک ساعت بیشتر نشود . وگرنه این تمرین به جای برطرف کردن ترس ایجاد رعب و عدم اطمینان در کودک بوجود می آورد .
در این روش درمان باید با مراقب کودک در تماس باشید . به محض بی تابی کودک خود رابه او برسانید تا دچار رعب و وحشت نشود . برای درمان ترس در کودکان پیش دبستانی مشاوره ضروری است . چون اولین محیط اجتماعی است که کودک تجربه میکند لازم است خاطرات خوبی داشته باشد . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و کودکتان بهترین ها را آرزو میکند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :How to Cope with an Anxious Child 
 برای مشاوره در زمینه بهترین روش درمان ترس در کودکان
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۱:۴۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)