مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

معایب ازدواج فامیلی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معایب ازدواج فامیلی دو بحث را پیش می آورد . ابتدا اینکه هر زن و مردی دوست دارد برخی از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . این کتمان کردن با صداقت منافاتی ندارد . هر کسی میتواند بدون اینکه احساس گناه یا کذب کند رازهایی برای خود داشته باشد . این رازها نباید مواردی باشند که در آینده و زندگی فعلی آنها دخیل باشد . مثلا اینکه یکبار ازدواج کرده باشد ، یا فرزندی داشته باشد . اما اگر فقط یک مراسم نامزدی داشته و خیلی زود به هم خورده دلیلی ندارد همسر بداند . از معایب ازدواج فامیلی اینست که اینگونه اسرار برملا است . از معایب ازدواج فامیلی همین بس که مثلا نوجوانی برای کسی قلبش تپیده هیچ ارتباطی با هم نداشته اند . همه فامیل از آن مطلعند  لزومی ندارد همسر آینده این را بداند ولی میداند .
بیشتر بخوانید: بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی
نقص های خانوادگی
از دیگر معایب ازدواج فامیلی اینست که زندگی جدید ممکن است مدام با زندگی خانوادگی مقایسه شود . جوانی در زندگی خود میخواهد به گونه ای دیگر زندگی کند . متفاوت با زندگی خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذکر داده میشود من زندگی تو را آنگونه دیده ام . این هم یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی است . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی اینست که عیوب و نقصهای خانوادگی ممکن است به رخ کشیده شود . حال آنکه این عیوب ممکن است مربوط به سالهای گذشته باشد . پس لازم است برای اینگونه ازدواجها که اصلا پیشنهاد نمیشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را یاداوری میکند . اینکه چه شرایطی تعیین کنیم و چه قرارهایی بگذاریم تا بتوانیم با آرامش زندگی کنیم .
بیشتر بخوانید: بهترین ازدواج فامیلی
مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی
مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی حتما باید در رسانه های کشور مورد تاکید قرار بگیرد . جملات عوامانه ای مانند «عقد دختر عمو پسر عمو در آسمانها بسته شده » اقوام را تحت تاثیر قرار میدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فامیلی میکنند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی انتفال بیماری هایی که در اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر کسی دوست دارد فرزندانی سالم بدنیا بیاورد اما غافل ازاینکه با یک اشتباه فرزندش را از سلامت محروم میکند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی اینست که تشویقهایی برای ازدواج صورت میگیرد . وقتی حرف از بیماری زده میشود میگویند ما در نسل خود بیمار نداشته ایم که منتقل شود . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی میتوان به ازهم پاشیدن یک فامیل اشاره کرد .
در یک فامیل وقتی ازدواجی پیش می آید اگر این ازدواج دوام و بقا نداشته باشد  . تصمیم به جدایی گرفته میشود در میان همه فامیل اختلاف بوجود می آید . در یک فامیل میتوان همسر خود را برمبنای معیارهای ازدواج مورد نظر سنجید و انتخاب کرد . اما به نظر میرسد خطرات و معایب بیشتری دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج  ، مشاوره ازدواج موفق نیز انجام داد.
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام
معایب ازدواج فامیلی برای بارداری
معایب ازدواج فامیلی برای بارداری از نظر سلامت به بیماری های ژنتیکی و توارثی برمیگردد . سلامت فرزندان این خانواده ها اگر در نسل بیماری وجود داشته باشد در معرض خطر جدی است  .  معایب ازدواج فامیلی برای بارداری را از نظر ار هاش یا گروههای خونی میتوان بررسی کرد . در یک فامیل بخصوص فامیل درجه دو احتمال هم گروه بودن خون با ار هاش های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است هم گروه بودن خون مشکل ساز نیست . ولی ار هاشهای مثبت و منفی قابل بررسی هستند . مشاوره ژنتیک و آزمایش خون برای قبل از بارداری بخصوص برای ازدواج های فامیلی واجب است .
مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت باشد و ار هاش زن منفی باشد . برای جنینی که گروه خونی با ار هاش مثبت دارد در بدن مادر آنتی بادی هایی بر علیه گلبولهای قرمز جنین ترشح میشود .  شاید این عارضه برای جنین اول مشکل زیادی بوجود نیاوردچون مقدار انتی بادی ها قابل توجه نیست .  اما برای جنین دوم احتمال سقط جنین وجود دارد . یا ممکن است کودک با زردی شدید دست و پنجه نرم کند چون میزان تماس خون مادر با جنین بیشتر شده است . . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی برای بارداری احتمال بروز بیماری های توارثی خونی میباشد . برای اطلاع بیشتر بخش معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی را مطالعه بفرمایید .
بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی
معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی
معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی در تمام رسانه های باید آگاهی رسانی کامل شود . زیرا خطرات ناشی ازآن به فرزندانی منتقل میشود که حق سالم زندگی کردن از آنان گرفته شده است .آنهم  بر اثر بی اطلاعی و بی تفاوتی پدر و مادر . بیماری های ژنتیکی بر اثر جهش یکی از کروموزومها و یا جفت کروموزوم بوجود می آِید . این جهش ممکن است در نسل اول به صورت پنهان بماند . ولی در نسل بعد بروز خواهد کرد و نتیجه آن تولد فرزندی است با بیماری . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی همین بس که احتمال بروز بیماری در فرزندان زیاد است . در اثر بروز چنین واقعه ای پدر و مادر مدام احساس گناه کرده و به بیماری های روحی مبتلا میشوند . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی برکسی پوشیده نیست ولی باید جدی گرفته شود .
بیشتر بخوانید: آیا مشکلات ژنتیکی ازدواج فامیلی را میتوان نادیده گرفت ؟
بی تفاوتی نسبت به نسبت فامیلی
هستند کسانی که نسبت به ازدواج فامیلی بیتفاوت هستند .یک زوج ممکن است به ظاهر سالم باشند و مشکلی نداشته باشند برای بیماران مبتلا به تالاسمی مینوردر دوران مجردی  هیچ مشکلی وجود ندارد . اما اگر با یک نفر که او هم به ظاهر سالم ولی مینوراست ازدواج کند خطرناک میشود . بیست وپنج درصد احتمال بروز تالاسمی ماژور در فرزندان میرود . یک مینور نیازی به مراقبت ندارد به همین دلیل برای جلوگیری از ارعاب و ترس پزشکان به فرد تذکری نمیدهد . اما یک تالاسمی ماژور باید مدام تحت درمان باشد . یک جنین بتا تالاسمی ماژور ممکن است ناقص یا عجیب الخلقه بدنیا بیاید .  مینور یک بیماری کم خونی ارثی است که با فقر آهن تفاوت دارد . اما تالاسمی ماژور به دلیل نقص گلبولین خون ظاهر میشود و گلبولهای قرمز را کوچک میکند . سقط این کودکان در هفته های اول منع قانونی ندارد البته با تشخیص پزشک قانونی .
بیشتر بخوانید: مشکلات ازدواج فامیلی را چگونه مدیریت کنیم
مشکلات و معایب ازدواج فامیلی
مشکلات و معایب ازدواج فامیلی علاوه بر مطالبی که عرضه شد اینست که تعداد افراد فامیل دیر به دیر زیاد میشود . ورود یک فرد جدید به حیطه اقوام باعث شادی و نشاط میشود . باعث تنوع در فرهنگ معاشرت میشود . این فرد جدید حرفهای جدید و سلایق جدید با خود به همراه می آورد . از مشکلات ومعایب ازدواج فامیلی همین است که دیگر این تنوع و زیبایی وجود ندارد .
بیشتر بخوانید: مراسم ازدواج فامیلی به چه صورت است ؟
سوالات متداول
بدترین نسبت فامیلی برای ازدواج چیست ؟
بدترین نوع ازدواج فامیلی ازدواج فرزندان خاله ها باهم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دایی باهم است . بدتر از آن اینست که فرزندان اینها هم با درجه دومیها ازدواج کنند . یعنی فامیل در فامیل . مثلا پدر ومادر پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم با نسبتهای فامیلی ازدواج کنند .
ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چیست ؟
در هیچ آیه ، حدیث و روایتی بر ازدواج فامیلی تاکید نشده است بلکه تشویق به زیاد شدن مسلمانان شده است یعنی با تزویج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتی ازدواج با فردی از ادیان دیگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است این نشانگرآن است که اسلام بر ازدواج فامیلی تاکید نداشته است .
پرخطرترین ازدواج فامیلی ؟
ازدواجهایی است که هم پدر وهم مادر ناقل بیماریهای نهفته و پنهان هستند که شاید به ظاهر سالم باشند اما بیماری را به فرزندان انتقال میدهند .
در چه کشورهایی ازدواج فامیلی ممنوع است ؟
در کشور امریکا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دایی ها یک تابو محسوب میشود و عموم مردم با این رابطه مخالف هستند .  ولی قانونی برای منع ازدواج ندارند . در کشور تاجیکستان ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دایی و عمو ممنوع است چون بیست وپنج درصد تولد معلولان این کشور در اثر ازدواج فامیلی بوده است .
چرا ازدواج فامیلی بد است ؟
عدم ازدیاد فامیل ، عدم تنوع و ورود افراد جدید به فامیل ، احتمال بیماریهای توارثی در فرزندان ، احتمال بروز بیماریهای ژنتیکی در فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسایش زوجین .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :What are the disadvantages of marrying a relative? 
 برای مشاوره در زمینه معایب ازدواج فامیلی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۰:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

رابطه های بی سرانجام چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
رابطه های بی سرانجام به رابطه هایی اطلاق میشود که به نوعی نا متناسب و یا مطابق با عرف نیستند . رابطه های بی سرانجام رابطه هایی هستند که از همان ابتدا قراری برای ازدواج گذاشته نمیشود . رابطه های بی سرانچام رابطه هایی هستند که در آن یک نفر استفاده میبرد و دومی با غم سر میکند . البته استثناهایی هم وجود دارند . رابطه های بی سرانجام پس ازمدتی خاتمه میابند . مدت آن به توافق ، احساس نیاز و بدست آمدن موقعیت جدید برای یکی از آنها بستگی دارد . رابطه های بی سرانجام هم هستند که هردو از جدایی ناراحت و غم آلود میشوند . رابطه های بی سرانجام هم ممکن است باشد که برای هردو نفراستفاده و بهره داشته بعد از جدایی هم غم زیادی برای آنها در پی نداشته است . اکنون با هم به بررسی این موارد مینشینیم .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
نیاز های عاطفی
رابطه های بی سرانجام معمولا از جانب کسانی پیشنهاد میشود که احساس نیاز میکنند . نیاز به جنس مخالف ، نیاز به گریز از هسته اولیه خانواده وافرادی هم هستند که بدنبال کسانی هستند که از موقعیت و پول آنها استفاده و بهره ببرند .بهترین راه برای اینکه مورد سو استفاده قرار نگیریم اینست که با یک روانشناس یا مشاور مشورت کنیم . مرکز مشاوره آویژه بهترین راه برای انتخاب درست را مشاوره خانواده میداند . با این روش با صرف وقت کمتر شناخت پیدا میکنیم . راهنمایی میشویم و دست به انتخاب میزنیم . در اینگونه آشناییها بسته به هدف از آشنایی یکی سود و دیگری ضرر میکند . یکی از زوجها میداند که ابتدا اگر بخواهد از کسی استفاده کند طرف مقابل به او سودی نخواهد رساند . او نقش یک عاشق را بازی میکند تا دل او را بدست آورد و بعد به اهدافش برسد .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
علائم رابطه های بی سرانجام
علائم رابطه های بی سرانجام ابتدا بی اعتمادی به یکدیگر است . در این ارتباطات چون یکی از آنها مطمئن است که این رابطه دائمی نیست هیچگاه اعتماد نخواهد کرد . این روابط معمولا هدفدار هستند . و هدف فقط سو استفاده است . ممکن است سواستفاده مالی ، عاطفی و یا جنسی باشد . از دیگر علائم رابطه های بی سرانجام سر به مهر نگاه داشتن مشخصات افراد خانواده و یا محل سکونت و حتی محل کار است . حال ممکن است هردو طرف برای ازدواج با هم رابطه داشته باشند اما تفاوت در آنها به طرز فاحشی نمود داشته باشد . ممکن است از طرف خانواده ها ممنوعیت ازدواج پیدا کنند . مشاوره قبل از ازدواج میتواند کمک خوبی به آنها باشد . با مشاوره ازدواج و بررسی وضعیت خانواده ها میتوان پی برد این رابطه میتواند به سرانجام برسد یا خیر .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
نشانه های رابطه های بی سرانجام
نشانه های رابطه های بی سرانجام برای هر فرد با تجربه ای مشخص است . این رابطه ها سست و بی اساس هستند . از نشانه های رابطه های بی سرانجام بی اطلاعی هسته اول خانواده از این ارتباط است . اگر هم اطلاع داشته باشند با آنها معاشرت ندارند . به نوعی رابطه آنها رسمی نیست نه از نظر قانونی نه از نظر عرف و نه خانوادگی . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام نداشتن انسجام در بین زوج میباشد . آنها برنامه ای برای آینده ندارند و یا اگر دارند دراز مدت نیست . آرمانها و اهدافشان مشترک نمیباشد . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام اینست که آنها با هم متناسب نیستند . ممکن است از نظر سنی ، خانوادگی ، سطح فرهنگ ، سطح مالی و یا سواد هم سطح نباشند به عبارتی در یک یا چند مورد کفو هم نباشند .
بیشتر بخوانید: تست مشاوره قبل از ازدواج
انواع رابطه های بی سرانجام
انواع رابطه های بی سرانجام میتواند ازدواج موقت باشد . میتواند دوستی های کوچه خیابانی باشد ، میتواند دوستی های اینترنتی و مجازی باشد . از انواع رابطه های بی سرانجام میتوان به ارتباط زنان شوهر دار با پسران مجرد یا مردان متاهل اشاره کرد . ازدواج موقت که ازنامش پیداست ازدواجی است که به مدت معلوم دو نفر با هم معاشرت میکنند . دوستی های کوچه خیابانی هم رابطه هایی است که بدون شناخت و در بیرون از خانواده شکل میگیرند . از انواع رابطه های بی سرانجام که احساسات و روح طرفین بازیچه قرار میگیرد رابطه در دنیای مجازی است . در این روابط منشی دکتر خود را به جای پزشک جا میزند . راننده خود را به جای تاجر . بهیار پرستار و پرستار رزیدنت میشود . نه اینکه یکی از این مشاغل پست باشند و دیگری برتر اما بدی آن به اینست که واقعی نیستند .
با وجود انواع سیستمهای ارتباطی در دنیای مجازی که هزینه زیادی هم نمیخواهد حرفها گل می اندازند . ابتدا هردو عاشقانه و بیقرار با هم ارتباط دارند اما پس از چندی دانه به دانه حرفهای کذب از جایی سر بر می آورند . توجیه کردنها و دروغهای بعدی برای توجیه دروغ اول شروع میشوند . البته باز هم استثناهایی وجود دارند . اما خیلی از این روابط به ظاهر عاطفی منجر به اخاذی ، ریختن آبرو وحیثیت و غم واندوه میشوند . پسر بیست و اندی ساله که خود را عاشق تمام عیار زنی بالای چهل سال وانمود میکند . مردی که با گذاشتن عکس دختر بر روی پروفایلش طرف مقابل را تخلیه اطلاعاتی میکند و ازتمام رازها و مسائل خانوادگی او مطلع میشود . وکسانی که خود را خیر معرفی کرده و با دادن یک شماره کارت از طرف مقابل سو استفاده مالی میکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
تفاوت عشق واقعی با رابطه های بی سرانجام
تفاوت عشق واقعی با رابطه های بی سرانجام در اینست که یک رابطه با عشق واقعی حتی اگر خاتمه پیدا کند ایجاد عقده نمیکند . یک شکست شیرین خواهد بود . اما زمانی که یک دختر یا پسر احساس میکنند بازیچه شده اند بسیار ناراحت کننده است تاثیرات بد روحی بر روی افراد خواهد گذاشت . تفاوت عشق واقعی با رابطه های بی سرانجام در اینست که امکان وصال زیاد است . عشق به انسان انرژی میبخشد حال آنکه رابطه های بی سرانجام انرژی را میگیرند . بهتر است برای عشق واقعی نیز مشاوره خانواده بگیریم تا اگر منجر به ازدواج شد یک ازدواج موفق باشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
سوالات متداول
نشانه های یک رابطه اشتباه چیست ؟
همگون نبودن زوج . مخالفت شدید خانواده های طرفین . نداشتن موقعیت مناسب برای باهم بودن . عدم اعتماد و اطمینان به هم . استفاده از راههای کم هزینه و رایگان برای ارتباط . تقاضای پول یا سوییچ ماشین و درخواست ایجاد یک موقعیت خوب .
نشانه های رابطه عاطفی سالم چیست ؟
آنها یکدیگر را دوست دارند . از هم شناخت دارند . تا حدودی خانواده ها از این رابطه مطلع هستند . قصد ازدواج دارند . برای آینده شان آرزوها و آرمانهای مشترک دارند . وجود خود آنها را دوست دارند نه موقعیتشان را . منتظر اولین فرصت برای آغاز زندگی مشترک هستند ممکن است این انتظار چندین سال هم طول بکشد .
نشانه های اصلی برای پایان یک رابطه کدام است ؟
سردی در رابطه ، سردی در کلام ، سردی در دیدار و سردی در معاشرت . نا امیدی در برنامه ای مشترک . نداشتن رویا و فانتزی های مشترک . سر درگمی در ارتباط ، ابراز نا خرسندی از وضعیت موجود و یا رفتار و موقعیت طرف مقابل .
عواقب نا خوشایند رابطه های بی سرانجام چیست ؟
اولین تاثیر بد آن شکست هردو یا یکی از آنها است . هدر رفتن لحظات عمر ، آسیب رسیدن به اعتماد به نفس ، احتمال بروز بیماری های روحی – روانی ، اتلاف وقت و صدمه دیدن اعتبار رفتار زناشویی و خانوادگی . انگ خوردن در جامعه .
چگونه از رابطه های بی سرانجام پیشگیری کنیم ؟
بهترین راه پیشگیری مشاوره است . شناخت به کمک یک روانشناس . تحقیق ، قبل از رابطه دقت و تیزهوشی ، احساساتی عمل نکردن و مشورت با کارشناسان کارامد ، در مورد رابطه های مجازی پاسخ ندادن به هر کلام و سلام .
بیشتر بخوانید: ازدواج سفید و عواقب آن چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج سفید به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: ۱۰ Things You MUST Know About Relationships 
 برای مشاوره در زمینه رابطه های بی سرانجام چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۷:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
روابط سرد زناشویی به چند دلیل ممکن است در زندگی اشخاص باشد . دلایل فردی مانند سرکوب غرایز بنا به دلایل مختلف . اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر به دلیل توجه وافر به دیگر امور مانند امور مالی و امور منزل . توجه نکردن به نیازهای فردی به دلیل اولویت دادن به نیازهای خانواده . توجه نداشتن به رفتار و یا ظاهر خود که منجر به روابط سرد زناشویی میشود . داشتن پارتنر جنسی در بیرون از چارچوب خانواده . روابط سرد زناشویی علاوه بر این دلایل ممکن است  به دلیل بیماریهای روحی مانند افسردگی باشد . روابط سرد زناشویی ممکن است به دلیل ضعف جنسی یکی از طرفین بوجود آید . روابط سرد زناشویی ممکن است در اثر کمرنگ شدن اعتماد و اطمینان بوجود بیاید . بحران اقتصادی خانواده نیز ممکن است باعث بوجود آمدن روابط سرد زناشویی شود .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
مشکلات روابط سرد زناشویی
مشکلات روابط سرد زناشویی میتواند به خاتمه دادن به زندگی مشترک بیانجامد . ازمشکلات روابط سرد زناشویی سرکوب نیاز عاطفی و جنسی است . وقتی روابط شما سرد است همسر شما ممکن است هنگام نیاز نتواند با شما همبستری کند . یا رابطه عاطفی از شما بگیرد . این رابطه به خیانت منتهی میشود . از راه حقیقی و یا مجازی . یکی دیگر از مشکلات ، شک کردن و انگ زدن به همسراست . روابط سرد منجر به انزوای روحی میشود . درخود ماندگی ایجاد میکند . همسران به محض اینکه احساس کردند روابط زناشویی به سردی میگراید باید مشاوره خانواده انجام دهند . حتی اگر مشاوره ازدواج انجام داده باشند . حتی اگر در زمان مجردی مشاوره قبل از ازدواج باشند . یادمان باشد پیشگیری از مشکلات راحت تر از حل مشکلات است .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
عوامل اصلی روابط سرد زناشویی
عوامل اصلی روابط سرد زناشویی ریز و درشت هستند . عوامل ریز نیز ممکن است به مرور زمان به یک عامل درشت و درعین حال لاینحل تبدیل شود . یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی اینست که هنوز فرهنگ سکس در خانواده ها یک تابو به نظر میرسد . هنوز باور نداریم سکس یکی از ارکان خانواده و حق افراد است . وقتی این باور را داشته باشیم یاد میگیریم از همسرمان بخواهیم و به خواسته همسرمان اهمیت بدهیم . این فرهنگ در خانواده ها با جملاتی مانند « وای همسر من خیلی شهوتیه » کمرنگ میشود . چه در مورد زن و چه در مورد مرد . مرد یا زن اگر این نیاز را ازهمسرش نخواهدباید به دامان چه کسی پناه ببرد ؟ این نیاز نیز مانند نیاز به خوردن و آشامیدن باید مرتفع شود . آنهم در چارچوب خانه .
شما اگر همسرتان در بیرون از خانه با هرکسی نهار یا شام بخورد و یا نوشیدنی بیاشامد کمتر دلخور میشوید . اما هرروز بساط خوردن و آشامیدن در هر خانه بنا به وسع پا برجاست . ولی اگر از نظر عاطفی و یا جنسی کوچکترین شک کنید ممکن است تا مدت زیادی با او رفتار خوبی نداشته باشید . ولی با اینهمه نیاز او را برآورده نمیکنید . پس یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی براورده نکردن نیاز همسر در چارچوب خانواده است . یکی دیگر از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی برطرف نکردن نیاز همسر آنگونه که او میخواهد است . یعنی برخی با روشهای متداول تحریک نمیشوند و یا خوب ارضا نمیشوند . مثلا دوست دارند همسرشان لباس خوابی با رنگهای خاص بپوشد و یا جوراب نازک به پا داشته باشد . باید نیاز او را مطابق میلش برطرف کرد .
بیشتر بخوانید: دلیل خیانت در روابط زناشویی چیست؟
علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی
علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی هر عاملی ممکن است باشد . شما باید با روحیات همسر خود آشنا باشید . با روحیات خود آشنا باشید . در سالهای اول بستر سازی خانوادگی کنید . برای اینکه محیط خانه با خلقیات شما و همسرتان هماهنگ باشد . روحیاتتان را به هم نزدیک کنید ولی هیچوقت نخواهید که او تبدیل به شخص ثانوی شود . به خود نیز فشار نیاورید که بخواهید کلا تغییر کنید و به شخص دیگری تبدیل شوید . با همان روحیات بستر سازی کنید . باید بیاموزید هر فرد را آنگونه که هست بپذیرید . اگر او میپسندد دیزاین خانه کلاسیک باشد و شما مدرن ، بهتر است دیزاین خانه نئوکلاسیک باشد  . در این محیط هم شما لذت میبرید و هم همسرتان
اگر او طالب مهمانی رفتن و دعوت کردن است مدتی به مهمانی بروید و مهمان دعوت کنید مدتی نیز باب میل دیگری نه مهمانی بدهید و نه بروید . بدین ترتیب خانه محل آسایش و آرامش هردو خواهد شد و بهترین روابط جنسی را خواهید داشت . دیگر علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی  رفتار تهاجمی با خانواده همسر است . یک فرد هرچقدر با خانواده ارتباط خوبی نداشته باشد دوست دارد همسرش احترام خانواده را حفظ کند . دوست دارد همسرش به جای دامن زدن به اختلافات به آنها آرامش دهد . اما متاسفانه خیلی ها از فرصت سو استفاده کرده و سعی میکنند بین آنها فاصله را عمیقتر کنند . یک علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی سعی در فرمانپذیر کردن همسر میباشد . از او بخواهیم هر آنچه را ما میخواهیم اجرا کند . احساس زندانی شدن و بردگی نمیتواند به او لذت ببخشد .
بیشتر بخوانید: اعتماد به همسر بعد از خیانت !چگونه خیانت را جبران کنیم؟
اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی
اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی کاملا خود را نشان میدهد . اول رخت بر بستن شادی و نشاط است . در چنین خانه ای فضا سنگین است . صدای خنده کمتر به گوش میرسد حرفها مرور خاطرات گذشته است . برای تفریح در آینده برنامه ای چیده نمیشود . اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی حتی در آشپزخانه و یا محل کار نیز مشهود خواهد بود . غذا بر سر میز در قالب بشقابها میگنجد . هیچ تزیین و یا سلیقه ای در آن بکار نمیرود . در محل کار هیچ فکر تازه و یا اندیشه بکری ارائه نمیشود . همه چیز تکراری به نظر میرسد و ذوق و شوق فرهنگی ، هنری و اجتماعی در روزمرگیها گم میشود . از هیجان های لذتبخش خبری نیست . مانند رودی که در مرداب آرام گرفته باشد . کسانی که مشاوره ازدواج موفق میگیرند دچار روزمرگی نمیشوند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت چیست و چگونه با آن برخورد کنیم؟
سوالات متداول
علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی چیست ؟
مردان دوست دارند همسری صبور ، اطاعت پذیر و خوش برخورد داشته باشند در غیر اینصورت سرد میشوند . اگر همسرشان در روابط جنسی شارپ و تند و تیز نباشد ممکن است این رابطه به سردی بگراید . مردان دوست دارند همسرشان هنگام همبستری متفاوت و زیبا باشد .
نشانه های سرد شدن زن از مرد در روابط زناشویی چیست ؟
فقط منتظر ارضا شدن مرد میشود و خود ارضا نمیشود . هنگام همبستری با ذوق و شوق نیست . کمتر همسرش را میبوسد . وقت کمتری برای تحریک و عشقبازی صرف میکند .  بعد از همبستری پشت به همسر میخوابد و کلا شاد به نظر نمیرسد .
درمان سردی در رابطه زناشویی چیست ؟
مرد باید به زن بفهماند که حامی و تکیه گاه محکم همسرش میباشد . زن باید به مرد بفهماند قدر همسرش و کارهای اورا میداند . مرد باید وفاداری کند . زن باید محیط خانه را با مهر و محبت تلطیف کند . مشکلات را باهم حل کنند و نشان بدهند باهم علاوه بر همسر دوست و معشوقه هستند . در مورد رفتارهای جنسی اطلاعات خود را کامل کنند .
مهمترین علت سردی در زندگی مشترک چیست ؟
اینکه همسری احساس کند بود ونبودش در زندگی از نظر افراد خانواده یکسان است . احساس کند نیازهای عاطفی و غرایزش در خانه تامین نمیشود . احساس کند همسرش به او خیانت میکند . خیانت جنسی ، مالی و عاطفی . دوست داشتن را در زندگی حس نکند
نشانه های سرد شدن زن از زندگی مشترک چیست ؟
هنگامی که همسر را میبیند لبخند نمیزند . به خواسته هایش زود پاسخ نمیگوید . غرولند میکند . ایرادگیری میکند . صرفه جویی نمیکند . نیازهایش را با همسر درمیان نمیگذارد و رفتار دوستانه ای ندارد . بی حوصله است  . به تنهایی به تفریح میرود .
بیشتر بخوانید: دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Marriage Psychology and Therapy: The Science of …
 برای مشاوره در زمینه علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۲:۱۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای انتخاب همسر مناسب

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معیار های انتخاب همسر مناسب
معیار های انتخاب همسر مناسب چیست ؟ چگونه می توانیم این معیار ها را تشخیص دهیم ؟ اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم معیار های انتخاب همسر مناسب در دو دسته اصلی و فرعی قرار می گیرند . البته این چهار چوبی است‌ که در نظر گرفته شده و ممکن است برای هر فردی به شکل خاصی باشد . معیار های انتخاب همسر مناسب به طور اصلی شامل : تدین ، اخلاق و رفتار نیکو ، شرافت و اصالت خانوادگی و سلامت جسمانی و روانی می باشد . معیار های فرعی نیز شامل : تناسب میان ظاهر ، موقعیت اجتماعی ، سطح مادی ، تناسب سنی ، نقطه نظر ها ، علایق مشترک و . . می باشند .
بیشتر بخوانید: سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی
معیارهای ازدواج  از دیدگاه روانشناسی بار ها مورد بررسی قرار گرفته است . روانشناسان معتقد هستند همسر خوب فردی است که مهارت های درست ارتباط با شما را بلد باشد . معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی فردی است که بتواند از رویا ها و آرزو های شما حمایت کند . کسی که ارزش و شان شما را در زندگی‌ مشترک بداند ، شیوه صحیح رفتار با شما را در شرایط خوب و بد بداند . از دیگر معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی داشتن مهارت و توانایی لازم برای ایجاد سازگاری و تفاهم بین زوجین است . زندگی مشترک و تفاهم هیچ قانون و فرمول مشخصی ندارد و این خود ما هستیم که باید راه و روش یک ازدواج موفق را بفهمیم .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب
مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب شامل مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های خوب است که هر کسی به آنها تمایل دارد . همه ما در زندگی مشترک به دنبال شخصی هستیم که بتواند ما را از لحاظ مادی و معنوی به رشد و کمال برساند . فردی که بتواند در زندگی به ما احساس امنیت و آرامش بدهد . کسی که با ما خواسته ها ، علایق و اهداف مشترکی داشته باشد . شاید همه ما آگاهی کافی را برای انتخاب یک همسر مناسب نداشته باشیم و نیاز به یک مشاوره ازدواج اصولی و کارساز داشته باشیم . به همین جهت مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج می تواند راه مناسبی را پیش روی شما بگذارد .
بیشتر بخوانید: مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران ممکن است متفاوت باشد . اما اکثر مردان به طور ذاتی به سمت دختران زیبا تمایل دارند . سپس به سمت بقیه معیار هایشان می روند . یکی از این معیار ها نجابت و وفاداری زن است . هر مردی دوست دارد جسم و روح همسرش فقط و فقط مختص او باشد . نکته بعدی برای مردان داشتن اخلاق نیکو و عواطف زنانه است . تمام مردان به زنی که به آنها عشق بورزد و محبت کند نیاز دارند . معیار های دیگری مانند تحصیلات ، علایق ، طرز فکر ، پوشش و . . نیز وجود دارند . که ممکن است میزان اهمیت آنها برای هر مردی متفاوت باشد .
بیشتر بخوانید: بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران
معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران بسیار متفاوت است . شاید بتوان گفت به تعداد تمامی زن ها ملاک های مختلف وجود دارد . برای مثال موقعیت اجتماعی و شغلی ، ظاهر ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، تحصیلات و محل زندگی نمونه هایی از معیار های دختران می باشند . اگر هنوز معیار های خود را نشناخته اید و یا جمع بندی از آن ها ندارید ، بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق از راهنمایی ها و مشاوره خانواده بهره بگیرید .
بیشتر بخوانید: چگونگی انتخاب همسر برای زندگی مشترک
سوالات متداول
ملاکهای انتخاب همسر مناسب برای خانم ها چیست ؟
سلامت جسمانی و روانی ، موقعیت شغلی ، جایگاه اجتماعی و اخلاق و رفتار نمونه هایی از ملاک های خانم ها می باشند .
ملاکهای انتخاب همسر برای پسران چیست ؟
عفاف و نجابت ، زیبایی ، سطح فرهنگی و خانوادگی ،پوشش ، اخلاق و رفتار و برخی ملاک های دیگر میباشد .
مهمترین معیار های انتخاب همسر شایسته چیست ؟
معیار هایی مانند تدین ، اخلاق و رفتار ، سلامت جسمانی و روانی ، اهداف و سبک زندگی طرف مقابل می باشد .
مهمترین نکته تناسب بین زوجین چیست ؟
ممکن است بین هر زوجی متفاوت باشد . اما می‌توان گفت تناسب بین اخلاق ، رفتار ، عقاید و طرز فکر از مهم ترین نکات میباشد .
بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Criteria for Choosing a Spouse
 برای مشاوره در زمینه معیارهای انتخاب همسر مناسب
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۲:۰۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

کلاس های قبل از ازدواج چند جلسه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
کلاس های قبل از ازدواج طی چند جلسه و چگونه تشکیل میشوند ؟ بسیاری از افراد پیش از ازدواج تنها در یک جلسه مشاوره خانواده که پیش از عقد برای عموم زوجین تشکیل می شود شرکت می کنند . ناگفته نماند که تا چندی پیش اکثر زوجین به دلیل مباحث محدود و پیش پا افتاده از حضور در کلاس های قبل از ازدواج امتناع می کردند . اما امروزه با وجود گسترش مباحث و تاکید مسئولین ، شرکت در این کلاس ها برای پسر و دختر اجباری است . اما برخی افراد در کلاس های قبل از ازدواج که در دفاتر مشاوره و به صورت خصوصی برگزار می شوند شرکت می کنند .
کلاس های قبل از ازدواج یکی از راه های آگاه سازی و آموزش های اولیه ازدواج ، روابط زناشویی ، روش های بارداری و پیشگیری از بارداری و برخی نکات زناشویی دیگر است . کلاس های قبل از ازدواج با ایجاد نگرش صحیح در زمینه تاهل ، زندگی مشترک باعث تحقق ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق می شوند .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
دوره کلاس های قبل از ازدواج
دوره کلاس های قبل از ازدواج با ارائه مباحث آموزشی در زمینه ازدواج و انتخاب همسر خوب توانسته سطح آگاهی جوانان را در امر ازدواج ارتقا دهد . در دوره کلاس های قبل از ازدواج ، جوانان با مسائلی مانند هدف از ازدواج ، معیارهای ازدواج و ملاک های مهم در ازدواج ، اشتباهات رایج در زمینه ازدواج ، باید ها و نباید های آشنایی پیش از ازدواج ، شیوه درست آشنایی قبل از ازدواج ، مهارت های زندگی مشترک و . . . آشنا خواهند شد . در دوره کلاس های قبل از ازدواج که توسط مشاوران و متخصصان در زمینه ازدواج ارائه می شود زوجین می توانند با کسب آگاهی و شناخت لازم برای شروع یک رابطه و ازدواج موفق در زندگی مشترک خود قدم بردارند .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
فواید کلاس های قبل از ازدواج
فواید کلاس های قبل از ازدواج برای هر زوجی متفاوت است . چرا که میزان بازدهی و و استفاده ازمشاوره ازدواج به خود زوجین بستگی دارد . اینکه تا چه میزان توانسته اند از آموزش های ارائه شده بهره بگیرند . آیا هر دو طرف آموزش های دریافتی را به درستی در زندگی اجرا نموده اند ؟ به همین دلیل نمی توان به طور دقیق میزان بازدهی و فواید مشاوره قبل از ازدواج را بیان کرد .
اما قطعا در این دوره از کلاس ها نکات و تکنیک های لازم جهت شروع یک زندگی موفق ارائه خواهد شد . به طور مثال آشنایی هرچه بیشتر دختر و پسر با همدیگر و خانواده ها ، بازگو کردن شرایط خاصی که زوجین برای هم در نظر دارند از قبیل ادامه تحصیل ، محل سکونت و یا شرایط شغلی و مسائل دیگر ، برنامه ریزی و شناخت اهداف مشترک در زندگی ، ایجاد نگرش منطقی و اصولی تر به مسئله ازدواج از جمله فواید کلاس های قبل از ازدواج می باشد .
بیشتر بخوانید: آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
آموزش کلاس های قبل از ازدواج
آموزش کلاس های قبل از ازدواج باید به گونه ای باشد که زوجین بتوانند مهارت ها و روش های تشکیل یک زندگی‌ مشترک را بیاموزند . این آموزش ها باید مباحث کلیدی و کاربردی را شامل شوند . زوجین باید تکنیک های روابط زناشویی را بیاموزند . روش مواجهه با مشکلات و مسائل زندگی مشترک را یاد بگیرند . بتوانند نقاط مشترک و تفاوت های همدیگر را بفهمند . این آموزش ها باید در چارچوب الگوهای علمی و فلسفی خود اجرا شوند . دزوجین باید با معیارهای ازدواج ، خواسته ها ، اهداف و برنامه های بلند مدت همدیگر آشنا شوند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
بهترین کلاس های قبل از ازدواج
بهترین کلاس های قبل از ازدواج کلاس هایی هستند که در آن ها زوجین بتوانند معیار های ازدواج خود را به درستی اولویت بندی کنند و تشخیص دهند که آیا این معیار ها در طرف مقابل وجود دارند یا خیر . همچنین در این کلاس ها باید مهارت های زندگی در حد اولیه آموزش داده شود . قطعا این کلاس ها باید در چنان کیفتی برگزار شوند که زوج در دیگر مراحل زندگی مشترک و در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف برای مراجعه به مشاور راغب باشند . بهترین کلاس های مشاوره قبل از ازدواج قطعا توسط مراکز مشاوره معتبری برگزار میشوند که کادری مجرب از کارشناسان و مشاوران با تجربه را در اختیار دارند .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Everything You Need To Know About Premarital 
 برای مشاوره در زمینه کلاس های قبل از ازدواج چند جلسه است ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۷:۵۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای ازدواج آسان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معیار های ازدواج آسان به گونه‌ای در نظر گرفته شده اند که هم ضروری ترین معیار ها برای ازدواج موفق مورد توجه باشد و هم با توجه به این معیار ها به سادگی بتوان زندگی مشترک را شروع کرد . معیار های ازدواج آسان به این معنا نمی باشد که فرد معیار های اصلی برای ازدواج را نادیده بگیرد بلکه معیار های ازدواج آسان به این معنی است که معیار ها بر اساس اهمیت و تاثیر گذاری در زندگی مشترک دسته بندی شوند . در انتخاب معیار های آسان برای ازدواج به طور حتم بیشترین توجه به معیار های معنوی می باشد نه معیار های مادی و سطحی .
بیشتر بخوانید: معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم
اصلی ترین معیار های ازدواج آسان
اصلی ترین معیار های ازدواج آسان بر اساس ارزش های حقیقی و ارکان ازدواج موفق تعیین می شوند . اصلی ترین معیار های ازدواج آسان در روانشناسی ازدواج با توجه به پژوهش های فراوان مشخص شده اند . از اصلی ترین معیارهای ازدواج میتوان به مواردی مانند تناسب در جهان بینی ، تفاهم در اعتقادات دینی مذهبی ، علاقه متقابل ، داشتن شخصیت مکمل و موازی ، تفاهم در سبک زندگی ، درک متقابل ، پذیرش ارزش ها و خط قرمز های یکدیگر و . . . اشاره کرد . به طور حتم ملاک های فوق در کیفیت زندگی مشترک و تعالی آن بسیار تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران
معیار های ازدواج آسان چیست ؟
معیار های ازدواج آسان چیست ؟ پاسخ به این سوال برای تمام افرادی که به دنبال ارزش های حقیقی در زندگی مشترک هستند و هدف از زندگی مشترک را تعالی همه جانبه می‌دانند بسیار مهم است . افرادی که درک درستی از ازدواج را دارند و در زندگی مشترک به دنبال پرورش روح و روان خود هستند می توانند به این سوال پاسخ دهند اما برای کسانی که قادر به پاسخگویی نمی باشد یا به پاسخ خود اعتماد ندارند یک کارشناس مشاوره خانواده می تواند در مشاوره قبل از ازدواج به صورت جامع و دقیق به این سوال پاسخ دهد که معیار های ازدواج آسان چیست .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
ملاک ها و معیار های ازدواج آسان از نظر اسلام
ملاک ها و معیار های ازدواج آسان از نظر اسلام شامل مواردی است که می تواند ضامن یک زندگی سلامت و با کیفیت باشد چرا که هر کدام از این معیار ها ریشه روانشناختی خاص خود را دارد و عدم هر کدام می تواند زندگی مشترک را با مشکل روبرو کند . برخی از این ملاک ها و معیار ها شامل پایبند بودن به اعتقادات دینی و مذهبی ، اعتقاد به ارزش های حقیقی مانند هم نوع دوستی ، داشتن اخلاق نیکو و رفتار پسندیده ، مسئولیت پذیر بودن برای پیشبرد زندگی ، داشتن فضایل اخلاقی مانند تعهد و وفاداری ، با پشتکار بودن و اهل کار تلاش و . . . می باشد . به طور کل در اسلام به معیار های اخلاقی و تناسب و توازن در مورد انتخاب همسر بسیار توجه شده است و بار ها به هم کفو بودن اشاره شده است .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
معیار های ازدواج آسان از نظر خانواده ها
معیار های ازدواج آسان از نظر خانواده ها متاسفانه به دلیل خرده فرهنگ های نابجا و ارزش های پوچ در حال کمرنگ شدن است و سطحی نگری و تجمل گرایی ازدواج را به مسئله پیچیده تبدیل کرده است پس نیاز است که با نهادینه کردن فرهنگ ساده زیستی معیار های ازدواج آسان در خانواده جایگزین شرایط سخت و معیار های بی ارزش شود . برگزاری جلسات مشاوره ازدواج در حضور خانواده ها می تواند کمک کند تا خانواده‌ ها با معیار های اصلی که ضامن خوشبختی فرزندان آن ها است آشنا شوند   .
بیشتر بخوانید: موفقیت در ازدواج
مهم ترین معیار های ازدواج آسان
این معیار ها به ترتیب از معیار های معنوی و اخلاقی به طرف معیار های مادی و ظاهری اولویت بندی میشوند .
سوالات متداول
مهم ترین معیار های ازدواج موفق چیست ؟
بدون شک تناسب همه جانبه ، هم سطح بودن و هم مسیر بودن گزینه های کلی این معیار ها هستند .
معیار های همسر مناسب چیست ؟
این معیار ها هم شامل موارد غیر مادی مانند اخلاق نیکو ، سلامت روانی ، بلوغ شخصیتی است و هم شامل موارد مادی مانند استقلال مالی و تناسب ظاهری می باشد .
مهم ترین معیار ازدواج از نظر قرآن چیست ؟
مهم ترین معیار داشتن ایمان و پایبندی که اصولی تعیین کننده میباشد .
معیار های ازدواج آسان در ایران ؟
این معیار ها شامل سلامت اخلاقی و رفتاری ، توان مالی لازم برای تامیین مخارج زندگی ، وجه اجتماعی مثبت ، پایبند بودن به اصول و ارزش های اخلاقی و . . . می باشد .
بیشتر بخوانید: اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Marriage Rules – Marriage Advice for Women 
 برای مشاوره در زمینه معیارهای ازدواج آسان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۸:۵۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات مشاوره قبل از طلاق باید شامل چه مباحثی باشد ؟ این پرسش و پاسخ ها تا چه میزان در روند طلاق تاثیر گذار هستند ؟ در پروسه طلاق می بینیم که بیشتر زوج هایی که به مرحله جدایی رسیده اند پیش از ازدواج و انتخاب همسر ، بدون مشاوره ازدواج و شناخت از معیار های ازدواج موفق وارد زندگی مشترک شده اند . به همین خاطر است که مشاوره پیش از طلاق می تواند با شفاف سازی ، ایجاد نگرش اصولی و مثبت در زندگی مشترک ، ایجاد سازگاری و کاهش تفاوت ها و اختلاف نظرها تا حدودی از روند افزایش آمار طلاق جلوگیری کند .
معمولاً افراد در شرف طلاق از اوضاع روحی نابسامانی برخوردار هستند . لذا شرایط مورد سوال قرار دادن خود و طرف مقابل را ندارند . تاثیر سوالات مشاوره قبل از طلاق بر روند کار چیست ؟ سوالات مشاوره طلاق باید درست و منطقی ، کلیدی و مثمر ثمر باشند . در این بخش می خواهیم به برخی از سوالات مشاوره قبل از طلاق اشاره کنیم .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق
رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق شامل مواردی است که ذکر خواهیم کرد . آیا مشکلات و نگرانی های خود را به درستی فهمیده اید ؟ آیا در مورد وظایف و نقش هایی که از همسر خود انتظار دارید با همدیگر بحث کرده اید ؟ از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق این است که آیا راه های نجات زندگی‌ مشترکتان را امتحان کرده اید ؟ مطمئن هستید که بدون همسرتان زندگی شاد و موفق تری خواهید داشت ؟ و مهمتر از همه آیا هنوز هم به همسرتان علاقه دارید و یا تمام احساس و محبت بین شما از بین رفته است . و موارد دیگری از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج که در ادامه ذکر خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی در خصوص پاره‌ ای از مسائل ضروری است که قبل از طلاق توافقی توسط مشاوره پرسیده می شود . که زوجین باید به آنها پاسخ دهند . به طور مثال سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی شامل سوالاتی از این قبیل است . آیا زن و مرد هر دو با میل و خواسته قلبی خود اقدام به طلاق نموده اند و در این امر هیچ گونه اجبار و تهدیدی صورت نگرفته و هر دو با رضایت کامل در دادگاه حضور پیدا کرده اند . از دیگر سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی این است که آیا طرفین طلاق از شرایط و ضوابط طلاق توافقی به طور کامل آگاهی دارند و در مورد مسائلی مانند حضانت فرزندان ، نفقه ، مهریه و موارد دیگر به توافق رسیده اند ؟ و برخی شرایط و سوالات دیگر که باید مطرح شود .
بیشتر بخوانید: آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق باید به گونه ای باشد که در صورت امکان زوجین را از جدایی منصرف کند . مشاوران طلاق باید بدانند معیارهای ازدواج زوجین چه چیزهایی بوده و اکنون کدام یک از این خواسته ها برآورده نشده است . باید بفهمند که مهم ترین دلیل طلاق زن و مرد چیست ؟ و یا این که نقطه مشترکی که بتواند مانع از جدایی زوجین شود وجود دارد ؟ این جلسات باید به گونه ای برگزار شوند که زن و مرد به طور کامل از عواقب ، مشکلات و پیامدهای مثبت و منفی طلاق مطلع شوند .
در مورد زوج هایی که صاحب فرزند هستند زن و مرد باید از بیشترین لطمه روحی و عاطفی و تنش های منفی برای فرزندان خود آگاه باشند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی با هدف روشن سازی ، تجزیه و تحلیل مشکلات ، ایجاد سازگاری و پیشگیری از افزایش آمار طلاق تشکیل می شود . در این جلسات مشاوره خانواده یا همان مشاوره طلاق باید با ارائه سوالات تکنیکی و اصولی در زمینه طلاق و مشکلات قبل و بعد از آن آگاهی لازم و درک نسبی را در اختیار زوجین قرار دهد . برای مثال مطرح می شود که آیا هر دو زوج از مشکلات و مسائل بعد از طلاق آگاهی دارند ؟ برای برخورد با مشکلات اجتماعی و مختلف پس از طلاق آمادگی دارند ؟ آیا هر دو به این نتیجه رسیده اند که طلاق بهترین راه برای آن ها است ؟ آیا مرد و زن هر دو در مورد تمام شروط طلاق به توافق رسیده اند ؟
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: ۹ Divorce Counseling Questions to Ask Before Parting Ways
 برای مشاوره در زمینه سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۷:۵۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عوامل ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا تمامی افراد موفق یک سبک زندگی دارند ؟ آیا برای داشتن یک ازدواج موفق راهکار های خاصی وجود دارد ؟ شاید همه ما در زندگی به دنبال پاسخ این سوال ها بوده ایم . در مورد یک ازدواج موفق هیچ تضمین خاصی وجود ندارد . هیچ کسی نمی تواند ادعا داشته باشد که یک ملاک خوب حتماً باعث ازدواج موفق می شود . برای مثال مادیات و وضع اقتصادی از ملاک های بسیار مهم در ازدواج هستند .
بیشتر بخوانید: ازدواج با همسن
عوامل ازدواج موفق
اما گاهی شاهد اختلاف بین زوج هایی هستیم که از لحاظ مادی تمکن کامل را دارند . اما می‌توان با رعایت استاندارد ها و با در نظر داشتن مزایا و معایب یک فرد ، احتمال اشتباه در انتخاب را کاهش داد . ممکن است هر کسی بنا بر تجارب خود نظرات مختلفی در مورد ازدواج موفق داشته باشد . اما تمام ویژگی ها و ملاک های خوب مشخص و شناخته شده هستند . این ما هستیم که باید صفات خوب و بد طرف مقابل را تشخیص دهیم و تصمیم بگیریم . از عوامل ازدواج موفق انتخابی است که با آگاهی ، شناخت و منطق صورت بگیرد . از مهمترین عوامل ازدواج‌ موفق انتخاب فردی است که بیشترین تناسب و نقاط مشترک را با شما داشته باشد .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین
مهمترین عوامل ازدواج موفق
مهمترین عوامل ازدواج موفق چه چیز هایی هستند ؟ چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته باشیم ؟ طبیعتاً  برای ازدواج موفق فاکتور هایی وجود دارد که باید در نظر بگیریم  .باید ها و نباید هایی که همه ما تا حدودی با آنها آشنا هستیم . چهار چوب ها و سنت هایی که رعایت آنها می تواند مسیر خوشبختی را هموار سازد . برای مثال از مهمترین عوامل ازدواج موفق سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل می باشد . چرا که یک فرد سالم می تواند یک خانواده سالم را به وجود بیاورد . در این مورد سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است . موضوع مهم دیگر شرافت و اصالت خانوادگی فرد است .
وصلت با یک خانواده شریف و سالم می تواند نقش مهمی داشته باشد . یکی دیگر از مهمترین عوامل ازدواج موفق نوع درآمد و شغل فرد می باشد . اینکه چه میزان و از چه راهی درآمد کسب می کند . موارد دیگری مانند نیت و هدف فرد از تشکیل خانواده ، تناسب میان سن ، فرهنگ ، تحصیلات ، ظاهر ، سطح خانوادگی زوجین ، اهداف و برنامه های طرف مقابل از مهمترین عوامل ازدواج موفق می باشند .
بیشتر بخوانید: مهمترین مسائل قبل از ازدواج چیست ؟
اصلی ترین عوامل ازدواج موفق
عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا طرف مقابل باید تمام ویژگی ها و ملاک های خوب را داشته باشد ؟ اصولاً نباید توقع داشته باشیم که طرف مقابل تمام خواسته ها و ملاک های ما را داشته باشد . چرا که هیچ شخصی به طور صد در صد تمام و کمال نیست . اما می توانیم بسنجیم که آیا مزایای مخاطب ما بر معایبش برتری دارد یا خیر ؟ آیا خوبی های او آن قدر هستند که بتوانیم از برخی کاستی های او چشم‌ پوشی کنیم ؟ نکته مهم دیگر اینکه با مخاطب خود به تفاهم برسیم ، چرا که از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق تفاهم بین زوجین است .
تفاهم به این معنا نیست دختر و پسر  از همه نظر شبیه هم باشند . بلکه تفاهم یعنی ایجاد سازگاری و پذیرفتن نقاط ضعف و قوت هم دیگر است . یکی دیگر از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق نبودن اختلاف های چشمگیر بین زوجین است . در هیچ زمینه ای نباید اختلاف بیش از حد مجاز باشد ، چرا که ممکن است خطرساز شود .
بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران
عوامل ازدواج موفق دختران
عوامل ازدواج موفق دختران ممکن است به دقت و  جزئی نگری آنها مرتبط باشد . معمولا دختر ها بیشتر مسائل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند . از آنجایی که دختران بسیار احساسی هستند ، از عوامل ازدواج موفق دختران عاقلانه و منطقی تصمیم گرفتن است . گاهی می‌ بینیم که خانم ها منطق را کنار گذاشته و صرفا از روی احساسات تصمیم می‌ گیرند . ازدواج موفق با در نظر گرفتن اخلاق و رفتار ، وضعیت اقتصادی و کاری ،سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری میسر است . در این زمینه مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و بهره گیری از تجارب و راهنمایی های متخصصین مشاوره ازدواج بسیار مفید است . به خصوص برای افرادی که شناخت یا جمع بندی و نظم خاصی از ملاک ها و معیارهای ازدواج خود ندارند .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
عوامل ازدواج موفق پسران
عوامل ازدواج موفق پسران بیشتر به شرایط و شخصیت خود آنها برمیگردد . برای مثال آقایان باید بدانند که آیا به رشد عقلی و درک درست از ازدواج رسیده اند ؟ آمادگی پذیرش این مسئولیت یعنی تشکیل خانواد و یا پدر شدن را دارند ؟ از لحاظ مادی به رشد و استقلال کافی رسیده اند ؟ از آنجایی که آقایان تنوع طلب هستند باید در انتخاب خود به اطمینان کامل برسند . آیا این زن همان کسی است که تا همیشه دوست خواهند داشت ؟ آیا از لحاظ ظاهر ، اخلاق و رفتار ، تحصیلات ، فرهنگ ، خانواده ، عفاف و حجاب همان شخصی است که می ‌خواهند ؟ اینها مواردی از عوامل ازدواج موفق پسران هستند .
برخلاف خانمها آقایان سطحی نگر هستند . اما ممکن است در هنگام انتخاب همسر دقت و آگاهی کافی را نداشته باشند . بنا بر مسائل کلی تصمیم بگیرند و از کنار مسائل مهم و کلیدی بدون توجه رد شوند . لذا در مبحث ازدواج مشاوره خانواده میتواند برای آنها زمینه ساز یک ازدواج موفق باشد .
بیشتر بخوانید: موفقیت در ازدواج
ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟
ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ چگونه می توانیم بفهمیم که یک ازدواج موفق داشته ایم یا نه ؟ آیا یک ازدواج موفق شکل خاصی دارد ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج موفق لزوماً این ویژگی ها را دارد . چرا که ممکن است هر فردی به شکل خاصی احساس موفقیت و خوشبختی کند . به طور کلی در پاسخ به این سوال که ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ میتوان گفت ازدواجی که در آن رشد و سازندگی زوجین وجود دارد .
باعث پیشرفت و شکوفایی استعداد زوجین شود . ازدواجی که در مسیر رسیدن به خواسته ها ، اهداف و آرزوها باشد . زمانی که احساس کنیم به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت می کنیم . هنگامی که زوجین در کنار یکدیگر احساس آرامش و عشق و علاقه داشته باشند . به همدیگر افتخار کنند و از با هم بودن لذت ببرند . برای زندگی و فرزندان خود برنامه های سازنده و هدفمند داشته باشند و بسیاری از موارد دیگر که در یک ازدواج موفق تاثیر گذار هستند را می توان نام برد .
بیشتر بخوانید: چگونه ازدواج موفق اینترنتی داشته باشیم ؟
سوالات متداول
عوامل موثر در ازدواج موفق چیست ؟
عوامل بسیاری در ازدواج موفق تاثیر گذار هستند . برخی از این موارد شامل : ازدواج با فردی که از لحاظ تدین ، فرهنگ ، اخلاق و رفتار ، سن ، تحصیلات و خانواده با شما هم سطح باشد .
مهم ترین ملاک ازدواج چیست ؟
مهم ترین ملاک این است که زوجین با هم تفاهم داشته باشند . از لحاظ عقاید ، طرز فکر ، اهداف ، برنامه های زندگی ، علایق و خواسته ها با هم سازگاری و نقطه نظر مشترک داشته باشند .
شروط ازدواج موفق چه میتواند باشد ؟
ممکن است هر کسی شرایط خاص خود را داشته باشد ‌ . اما شرایطی از قبیل استقلال مالی ، وضعیت مسکن ،موقعیت شغلی ، توقعات و انتظار ها شروط مهمی هستند که باید بیان شوند .
ازدواج سالم و موفق به چه ازدواجی گفته میشود ‌ ؟
ازدواجی موفق است که زوجین در آن امنیت و آرامش داشته باشند . ازدواجی که باعث پیشرفت و موفقیت در زندگی بشود . زوجین از همدیگر احساس رضایت و  عشق و محبت داشته باشند .
بیشتر بخوانید: مهم ترین چالش های ازدواج مجدد مردان چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۸ Essentials for a Successful Marriage 
 برای مشاوره در زمینه عوامل ازدواج موفق
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۵:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
عشق قبل از ازدواج موضوعی پر از حاشیه ، پر از بحث ، پر از باید ها و شاید ها است . کارشناسان مشاوره خانواده تحقیقات گسترده ای انجام داده اند تا به نتیجه ای قابل اعتماد برسند که عشق قبل از ازدواج بهتر است یا عشق بعد از ازدواج . اگر شما به عنوان فردی که آمادگی ازدواج را دارد نمی دانید که باید به دنبال عشق قبل از ازدواج باشید یا عشق بعد از ازدواج می توانید به کمک مشاوره ازدواج و تحلیل کامل مسئله عشق در ازدواج موفق ، این دو راهی را برای خود برطرف کنید و تصمیمی قاطعانه بگیرید .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
عشق قبل از ازدواج
پیش از هر چیزی شما باید تعریف درستی را از عشق داشته باشید و آن را با هر احساس گذرا و متزلزلی اشتباه نگیرید چرا که در بسیاری از موارد فرد احساس پر حرارت و سریع الوقوع خود را عشق میپندارد در حالی که عشق به مرور به وجود خواهد آمد . پس از این مرحله می توانید به درستی عشق قبل از ازدواج را تحلیل و قضاوت کنید .
بر اساس نظریه یکی از روان شناسان آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ هرگاه سه مولفه صمیمیت ، تعهد و کشش جنسی را در خود احساس کردید میتوانید این ادعا را داشته باشید که احتمالاً عاشق شده اید . طبیعتا این سه مولفه باید به میزان قابل قبولی در شما وجود داشته باشد . عشق قبل از ازدواج همان چیزی است که اکثر جوان های امروزی به دنبال آن هستند اما باید بدانید که عشق قبل از ازدواج تضمین کننده خوشبختی نمی باشد و تنها یکی از عوامل تأثیرگذار بر خوشبختی است .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
دوام عشق قبل از ازدواج
دوام عشق قبل از ازدواج به عوامل متعددی بستگی دارد . اینکه تا چه اندازه توانسته ایم طرف مقابل را بشناسیم و یا اینکه چه اندازه مهارت لازم را برای حفظ کیفیت زندگی مشترک داریم از این عوامل میباشند . مطالبی که در اینجا مطرح میشوند هرگز برای نهی عشق قبل از ازدواج نمیباشد و هدف این نیست که دوام عشق قبل از ازدواج زیر سوال برده شود . نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از ما شیفتگی یا هر احساسی را با عشق اشتباه میگیریم . شیفتگی همان دوست داشتن کورکورانه بی چون و چرا است که فرد قادر به دیدن نقاط ضعف و ویژگی های منفی طرف مقابل نمیباشد . طبیعی است که وقتی این احساس به اشتباه عشق تلقی شود دوام عشق بعد از ازدواج چندان نمیباشد .
عشق قبل از ازدواج در صورتی دوام خواهد داشت که منطق و شناخت نیز در انتخاب آن دخیل باشد در غیر این صورت پس از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی پایه های این عشق با هر شناخت سست و سست تر خواهد شد . برای داشتن ازدواج موفق و دوام عشق قبل از ازدواج میتوان به کمکمشاوره قبل از ازدواج ، حقیقی بودن یا نبودن و درستی عشق خود را سنجید .
بیشتر بخوانید:  آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
خصوصیات عشق قبل از ازدواج
خصوصیات عشق قبل از ازدواج همیشه بد نیستند و نمیتوان گفت که این احساس هیچ بازتاب مثبتی ندارد . اما اگر این احساس در فردی که به بلوغ فردی ( شخصیتی ، فکری ، روحی روانی ، احساسی ) نرسیده است شکل بگیرد قطعا جنبه منفی خصوصیات عشق قبل از ازدواج از جنبه مثبت آن بیشتر خواهد بود . قابل انکار نیست که یکی از ارکان مهم خوشبختی وجود عشق و محبت بین زوج است اما اگر این احساس حالت شیفتگی داشته باشد و به اصطلاح تبی تند باشد با قرار گرفتن در متن زندگی مشترک و پیش آمدن موقعیت های مختلف ، اگر طرف مقابل با آنچه که ما در مورد او تصور کرده ایم مغایرت داشته باشد قطعا از بین خواهد رفت .
پس از خصوصیات عشق قبل از ازدواج این است که در اکثر آن ها این عشق پیش از شناخت طرف مقابل شکل میگیرد . اما مواردی نیز وجود دارد افراد بالغ پس از شناخت نسبی به یکدیگر علاقه مند شده اند و با رفتاری منطقی رابطه را در مسیر درست هدایت کرده اند و توانسته اند این عشق را با ازدواج به کمال برسانند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
نقش عشق قبل از ازدواج
نقش عشق قبل از ازدواج به گونه ای است که هم میتواند باعث سعادت فرد باشد و به یک ازدواج موفق منتهی شود و هم میتواند شقاوت فرد را به دنبال داشته باشد . اینکه نقش عشق قبل از ازدواج بر زندگی شما کدام یک از این دو مورد باشد به خود شما بستگی دارد . عشق و علاقه هرگز مسئله ای نکوهیده نبوده اند اما اگر عشق را به درستی برای خود هجی نکنیم و در انتخاب طرف مقابل دریچه عقل خود را ببندیم قطعا سرانجام خوشی نخواهد داشت .
احساس های افراطی که هیچ منطقی پشت آن ها نباشد نمیتواند عشق حقیقی باشد و کمال انسان را به دنبال داشته باشد . پس لازمه عشق واقعی شناخت است . از طرفی باید بپذیرید که عشق تنها مولفه خوشبختی نمیباشد و در کنار عشق چیز های مهم دیگری نیز باید وجود داشته باشد . تناسب فرهنگی ، خانوادگی ، شخصیتی ، ظاهری ، تحصیلی ، مالی و . . . مواردی هستند که باید در کنار عشق و علاقه وجود داشته باشند تا این عشق تداوم داشته باشد .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
اهمیت عشق قبل از ازدواج
اهمیت عشق قبل از ازدواج در داشتن ازدواجی موفق و یک زندگی شاد به اندازه ای نمیباشد که فقط به دلیل وجود علاقه قبل از ازدواج ، ازدواج کنید و یا موقعیت های معقول ازدواج خود را در انتظار عشق قبل از ازدواج از دست بدهید . در واقع عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک لازم است اما کافی نمیباشد . طبیعی است که عشق در مدت زمان کوتاهی به وجود نمی آید و عشقی که در یک نگاه باشد شیفتگی و سراب است پس اینکه انتظار داشته باشیم در همان ملاقات اول عاشق شویم اشتباه است اما باید ببینیم که طرف مقابل پتانسیل این را دارد که بر اساس معیار هایمان ما را به خود علاقه مند کند یا نه .
اهمیت عشق قبل از ازدواج زمانی قابل توجه است که با دیدی باز و منطقی طرف مقابل خود را انتخاب کرده باشیم و تمام نقاط ضعف و قوت او را به درستی شناخته باشیم . اگر زندگی خود را بی شناخت یا بی ملاحضه دیگر ملاک های انتخاب همسر تنها بر اساس عشق قبل از ازدواج شروع کرده باشیم مدتی پس از ابتدای ازدواج کاستی ها خود را نشان خواهند داد و باعث میشوند به درستی انتخاب خود شک کنیم .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
سوالات متداول
عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟
پاسخ این سوال به طور قطع نمیتواند فقط یکی از دو حالت فوق باشد بلکه هم میتواند خوب باشد و هم بد . خوب بودن یا بد بودن عشق قبل از ازدواج به میزان حقیقی بودن و منطقی بودن آن بستگی دارد .
عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا بعد از ازدواج ؟
طبق آنچه که بر اساس پژوهش ها به عمل آمده است میتوان گفت که عشق پس از ازدواج حقیقی تر است و دوام بیشتری خواهد داشت چرا که در شرایط واقعی زندگی مشترک و با شناخت به وجود آمده است .
نقش عشق قبل از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک چیست ؟
قطعا وجود عشق و علاقه در کنار سایر ملاک های ازدواج موفق میتواند نتیجه فوق العاده ای داشته باشد اما عشق قبل از ازدواج هرگز نتوانسته است به تنهایی خوشبختی را به ارمغان بیاورد .
انتخاب عاشقانه بهتر است یا عاقلانه ؟
باید گفت که تعادل در هر زمینه ای لازم است و در مورد انتخاب همسر نیز همینطور ، انتخابی که فقط عاقلانه یا فقط عاشقانه باشد نمیتواند سعادتمندی را به دنبال داشته باشد پس در انتخاب همسر آینده باید عاقلانه عاشق شد و شناخت ، لازمه یک عشق عاقلانه است .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Which is true love, love before marriage or love after
 برای مشاوره در زمینه عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۷:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی بیماری های شناخته شده ای هستند . علاوه بر این بیماریها مانند بیماری های روحی – روانی ، بتا تالاسمی ماژورو تاسی به چند سندروم اشاره میکنیم . بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی شامل : سقط جنین ، معلولیت و نقص ایمنی هستند . تمام این بیماریها ناشی از ازدواج فامیلی میباشند . از دیگر بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی میتوان به بیماری های عفونی اشاره کرد . یکی دیگر از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سقط جنین و مرده زایی است . که اگر این بیماریها چند مرحله تکرار شوند در نهایت به تولد نوزاد معلول منتهی خواهد شد . یکی از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سندروم داون میباشد . این بیماری بسیار خطرناک است که در بخشهای بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت .
بیشتر بخوانید: انگیزه های افراد از ازدواج با فامیل چیست ؟
بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی
بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سندروم های دیگر هستند . سندروم کلاین فلتر ، سندروم فنیل کتونوریا ،  سندروم نونان همه در اثر ازدواج فامیلی بوجود می آیند . فلج مغزی نیز بر اثر ازدواج فامیلی در نوزادان دیده میشود . چاره چیست ؟ اگر هر زوجی خود را برای داشتن ازدواج موفق ترغیب به مشاوره قبل از ازدواج کند مسلما اطلاعات بهتری دریافت خواهد کرد . مرکز مشاوره آویژه سعی بر این دارد که فرهنگ مشاوره را در خانواده ها ارتقا دهد . شما برای رسیدن به کسی که با معیارهای ازدواج شما تطبیق داشته باشد حتما باید مشاوره نمایید . حتی بعد از ازدواج برای اثر گذاشتن بر روی خانواده مشاوره ازدواج ضروری است . عامل بعدی که قبل ازازدواج ضروری است مشاوره ژنتیک میباشد . با این مشاوره شما کمتر نگران فرزنداتان برای ابتلا به بیماریهای توارثی و ژنتیکی خواهید بود .
بیشتر بخوانید: مشاوره اینترنتی خانواده و ازدواج
بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی
بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را با تالاسمی مینور آغاز میکنیم . اگر پدر و مادر هردو به بیماری مینور مبتلا باشند که نیاز به مراقبت ندارند فرزندشان قطعا بتا تالاسمی ماژور خواهد بود . بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را با سندروم کلاین فلتر ادامه میدهیم . در این سندروم کودک پسر با یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس بدنیا می آید . و امادربررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی به سندروم ترنر برمیخوریم . این سندروم برای زنان است . زنان بطور طبیعی دارای جفت کروموزوم جنسی ایکس هستند در این سندروم زن یک کروموزوم ایکس کم دارد . سندروم بعدی فنیل کتونوریا است که در اثر کمبود یک آنزیم در کبد بوجود می آید . سندروم نونان هم باعث میشود اعضای بدن رشد طبیعی نداشته باشد و رشد قسمتهای مختلف بدن با اختلال مواجه میشود .
بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را با بیماری های روحی – روانی ادامه میدهیم . بیماری های روحی – روانی کمتر منشا ژنی دارند . اما توارث در آنها دخیل هستند . کمبود یا اضافه داشتن تعدادی از امینو اسید ها باعث بروز برخی اختلالات رفتاری و مغزی میشوند . این نقصان به فرزندان منتقل میشود . اگر دو نفر هردو این اختلال را داشته باشند ولی بیماری آنها نمود نداشته باشد در فرزندان شدید میشود و احتمال بروز بیماری های شدیدی میرود . ازجمله شیزوفرنی ، اسکیزوفرنی ، اوتیسم و افسردگی .
بیشتر بخوانید: مشکلات ازدواج فامیلی را چگونه مدیریت کنیم
خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی
خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بسیار زیاد است . یکی از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی به دنیا آمدن کودک معلول است . احتمال به دنیا آمدن این کودکان در ازدواجهای فامیلی سه برابر ازدواجهای غیر خویشاوندی است . البته ازدواجهای نسبی . نکته مهم اینجاست که این معلولیت احتمال دارد در نسلهای بعدی یعنی نوه و نتیجه تکرار شود . چهار در صد از مرگ و میر نوزادان مربوط به ازدواجهای فامیلی است حتی ازدواجهای فامیلی دور . یکی دیگر از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی ابتلا کودکان به سندروم داون است . این کودکان به جای ارث بردن دو نسخه از کروموزوم ، سه نسخه توارثی دارند . این بیماری سبب اختلال در رشد نوزاد دارد . باعث اختلال در یادگیری ، افزایش ابتلا به ناراحتیهای قلبی ، اختلال در شنوایی و بینایی میشود . این بیماری به تریزومی ۲۱ نیز مشهور است .
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی دختر خاله با پسر خاله صحیح است ؟
انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی
انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بر دو نوع جسمی و روحی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی جسمی بردو نوع ژنتیکی و مادرزادی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی روحی نیز بر دو نوع وراثتی و محیطی تقسیم میشود که هرکدام در جای خود نیاز به بررسی و توضیح دارند . بیماریهای ژنتیکی را که به تفصیل گفتیم .  اما بیماری های مادرزادی بیماری مربوط به ژن نمیباشد و جهش در ژن مشاهده نمیشود .  اما اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید بر سلامت کودکان اثر میگذارد . در بیماریهای مادر زادی ممکن است دیابت ، سرخجه و کم کاری تیروئید دامنگیر فرزندان شود . بیماری مادرزادی به معنای انتقال از مادر به فرزند نیست .
بیشتر بخوانید: آیا مشکلات ژنتیکی ازدواج فامیلی را میتوان نادیده گرفت ؟
بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان
بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان را دربخشهای گذشته نام بردیم . اکنون به نمود آنها در فرزندان میپردازیم . بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان سندروم کلاین فلتر است . در این سندروم پسر بچه با یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس متولد میشود که سبب تاثیر منفی بر بیضه ها و هورمون های جنسی تستوسترون میشود . سینه برجسته ، کم بودن موهای زائد ، کوچک بودن آلت مردانه و کم ترشح شدن اسپرمها میباشد . سندروم ترنر برعکس سندروم قبل برای زنان میباشد . علائم ثانویه در زنان کم است سینه صاف و بدون برجستگی ، اختلال در ترشح هورمونهای زنانه و بدنبال آن عدم قاعدگی و بارداری میباشد . این زنان یک کروموزوم ایکس کمتر دارند و تک کروموزومی هستند .
بیماری فنیل کتونوریا به دلیل نبودن نوعی آنزیم در کبد نوزاد ایجاد میشود که نوزاد شیرو مواد پروتئینی را نمیتواند هضم کند  و حالت تهوع پیدا میکند . سندروم نونان اختلال در رشد جسمی کودکان میشود . علائم آن قامت کوتاه ، نقص قلبی و عقب ماندگی ذهنی است .
بیشتر بخوانید: مراسم ازدواج فامیلی به چه صورت است ؟
سوالات متداول
مشکلات ژنتیکی در کدام ازدواج ها بیشتر است ؟
ازدواجهای فامیلی نزدیک ، ازدواجهای فامیلی که همخونی دارند و ازدواجهای فامیلی که از نظر ژنتیکی به هم نزدیکتر هستند و یا شبیه تر هستند . ازدواجهایی که اجداد بیماری داشته اند و اکنون دو نفر با اجداد مشترک با هم ازدواج میکنند احتمال بروز بیماری دو برابر میشود .
بیماریهای حاصل ازازدواج فامیلی چیست؟
مهمترین آنها تالاسمی است که در اثر ازدواج فامیلی بوجود می آید . دو تالاسمی مینور با هم ازدواج میکنند فرزندشان تالاسمی ماژور میشود . بیماری خطرناکی که تا آخر عمر نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی دارد .
انواع بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی ؟
بیماریهای تک ژنی ،  بیماریهای چند عاملی که یکی از عوامل ان ژن است یعنی چند عامل باعث بروز بیماری میشود که یک عامل آن دی ان ای میباشد . بیماریهای کروموزومی که در یک یا جفت کروموزوم جهش ایجاد شده است که باعث اختلال در یکی از بخشهای بدن بوجود می آید .
بیماریهای رایج ازدواج فامیلی چیست ؟
معلولیت ، شبکوری مادرزادی ، نقص ایمنی ، انواع سندروم ها ، تالاسمی ، سقط جنین  ، فلج مغزی و بیماری های عفونی از جمله بیماری های رایج ازدواج فامیلی هستند . یکی دیگر از بیماریهای رایج مرده بدنیا آمدن مکرر نوزادان است که اگر نوزادان بعدی زنده بمانند قطعا معلول خواهند بود .
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج فامیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Marrying close relatives offers genetic risks and benefits for 
 برای مشاوره در زمینه بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۵:۲۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)