مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

راه های تربیت کودک لجباز چطور است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
کودک لجباز به چه کودکی اطلاق میشود ؟ کودک لجباز به کودکی گفته میشود که اگر گرسنه باشد و به او بگویی بیا غذا بخور با اصرار میگوید نمیخورم . کودک لجباز به کودکی گفته میشود که با خواسته های شما مخالفت میکند حتی اگر خواسته ها به نفع او باشد . کودک لجباز ممکن است برای جلب توجه لجبازی کند . امکان دارد از کسی الگو گرفته باشد . کودک لجباز ممکن است به حالت اعتراض لجبازی کند . یا درنتیجه تجربه ای ناگوار ابراز مخالفت میکند مثلا بردن او داخل وانی که دمای آن بیشتر از حد معمول است . شاید هم چون خیلی با هوش است میخواهد بگوید دانایی شمارا آنقدرها قبول ندارد . ممکن است لجبازی او ریشه در تربیت والدین دارد . در اینصورت مشاوره تربیت کودک کمک خوبی برای والدین است .  کودک لجباز حرفها در درون خود برای گفتن دارد .
برای اینکه بدانید او برای چه لجبازی میکند با او منطقی صحبت کنید . اگر بازهم به لجبازی ادامه داد تشخیص را به مشاوره کودک بسپارید . برخی اوقات لجبازی فقط برای اینست که خودش را لوس کند . کودک میخواهد برای والدین لوس بازی کند . ولی لجبازی وقتی بیش از اندازه باشد که موجب آسیب رساندن به خود و دیگران شود میتوان گفت کودک دچار اختلال شده است . اولین قدم مشاوره اختلال کودک میباشد . تا کودک قابل کنترل کردن است اقدام کنید . کنترل کودک راحت تر از نوجوان است . با مشاوره تربیت کودک به کودک خود کمک کنید تا از شر این رفتار خلاص شود . سفری آغاز کنید به درون فرزندتان . از درون او آگاه شوید و با کودکتان رفیقی شفیق باشید . روانشناسی کودک کمک بزرگی برای جلوگیری از صدمه رسین به او است .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
درمان کودک لجباز
درمان کودک لجباز باید در سنین پایین انجام شود . هرچقدر دیرتر برای  درمان اقدام کنیم نتیجه دشوارتر خواهد بود . درمان کودک لجباز باید با همراهی مشاور باشد . زیرا لجبازی زیر شاخه روانشناختی است . لجبازی کودک در سن سه سالگی ممکن است یک تست باشد . لجبازی میکند تا واکنش شما را مشاهده نماید . زیرا او در سه سالگی لجبازی را درخود کشف میکند . درمان کودک لجباز با علم و آگاهی مداوا میشود . هر حرکت و اقدام نا بجای رفتاری باعث بروز مشکلات بزرگتر خواهد شد . مانند غلط نوشتن روی کاغذ سفید که هرچقدر هم پاک شود سپیدی سابق را نخواهد داشت . روح کودکان پاک وتمیز است و آماده پذیرفتن . هرچقدر کنش های مناسبتری دریافت کنند واکنشهایشان دلپذیرتر خواهد بود . برخی اوقات نیز او منتظر می ماند تا پاسخ شما را نسبت به رفتارهایش ببیند و بسنجد .
درمان کودک لجباز میتواند آسان باشد به شرط اینکه با رفتارهای اشتباه ، روح و روان فرزندمان را تیره تر نکنیم . یک تنبیه نا بجا ، یک تشویق بی موقع میتواند تاثیر خود را روی کودک بجا بگذارد . اگر او یک بار لجبازی کند و واکنش شما اشتباه باشد او همیشه از لجبازی مانند یک سلاح در مقابل شما استفاده خواهد کرد . خواسته هایش را به صورت منطقی بیان نخواهد کرد بلکه شما را وارد بازی قدرت خواهد کرد . بازیی که برنده اش همیشه او خواهد بود . راه های زیادی برای درمان وجود دارد که باید مرحله به مرحله و با حساسیت و ظرافت دنبال شوند . مشاوره کردن استفاده مفید از دانش و تجربه دیگران است . ما میتوانیم با بهره بردن از علم مشاوره و روانشناسی کودکمان را درمان کنیم . تا او از زندگی و ما ازرفتار او لذت ببریم .
بیشتر بخوانید: در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
راه های تربیت کودک لجباز
راه های تربیت کودک لجباز نیز مانند دیگر کودکان اول گفتگو و عمل ، دوم تشویق و سوم تنبیه را دربر میگیرد . مادر یا سرپرست همیشه به کودک می آموزد و کودک یاد میگیرد . اما برای چنین کودکانی این روش زیاد موثر نیست . مثلا اگر بگویید شب عینک ضدآفتاب نزن او لجبازی میکند و با خودخواهی عینک آفتابی میزند . اگر به او بگویی شوکولات نخور مخصوصا میخورد تا حرف خودرا به کرسی بنشاند . راه های تربیت کودک لجباز هم مانند کودکان معمولی سه راه دارد اما زمان تنبیه و تشویقها فرق میکند . زمان صحبت و گفتگو متفاوت است . شاید با این کودکان بهتر باشد بعد از فروکشی لجبازی سخن گفت . اینکه بدانیم چه موقع او را تشویق کنیم مهم است . اگر در اوج لجبازی تشویق شود از شما امتیاز گرفته است . او برای گرفتن تشویق باز هم لجبازی خواهد کرد .
یکی دیگر از راه های تربیت کودک لجباز بازگو کردن تجربه های دیگران برای اوست . فلانی را دیدی ؟ زیاد آبنبات خورده حالا دندوناش خراب شده . البته این قضیه باید طوری تعریف شود که کودک مدام در کارها و زندگی دیگران سرک نکشد . روش های تربیت بسیار حساس و ظریف هستند . اگر ما همیشه کارهای نابجای دیگران را برای او مثال بزنیم او یاد میگیرد در کارهای دیگران دخالت کند . دیگران را نصیحت کند و خود را عاقل و دیگران را نادان بپندارد . وقتی دیگران رابرای او مثال میزنیم باید یادآور شویم که کار خوبی نکرده ایم . به او بفهمانیم هدفمان استفاده از تجربه دیگران بوده است نه مداخله و نه تمسخر . و این روش را در آخرین مرحله و فقط یکبار بکار ببندید برای اینکه او متوجه باشد ما کاری راکه نمیپسندیم تکرار نمیکنیم .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک نه ساله و چگونگی رفتار با او
شیوه های درمان کودک لجباز
شیوه های درمان کودک لجباز ریشه شناختی دارد . ابتدا علل و دلایل لجبازی کودک را باید دانست . در بخش بعد به آن خواهیم پرداخت . سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و از پرخاشگری جدا خود داری کنید . به دو دلیل اولا در آرامش به افکار خود مسلط هستید . دیگر اینکه عصبانیت هم کودک را عصبی بار می آورد و هم روی لجبازیش تاثیر منفی میگذارد . با نوازش و احترام با او صحبت کنید و از او بخواهید خواسته هایش را آرام بیان کند . به او اطمینان بدهید در حد توانتان برای خواسته های او اهمیت قائل هستید . توضیح دهید اجابت کردن هر خواسته امکاناتی را میطلبد .  برای پاسخ به خواسته هایش ، شما باید امکان فراهم کردن داشته باشید . توجیه این مسائل به او کمک میکند در کنار شما باشد نه بر علیه شما .
یکی دیگر از شیوه های درمان کودک لجباز اینست که کمتر اورا سرزنش کنید و در عوض به او آموزش دهید . سرزنش کردن اعتماد به نفس و عزت نفس را پایین می آورد .  او را با تجربه های دیگران از طریق فیلم و اسلاید آشنا کنید تا با خطرات ناشی از لجبازی آشنا شود . بازی درمانی نیز میتواند موثر باشد .  داستان تعریف کنید . داستانهایی که او را وادار به تفکر میکند تا خود به این نتیجه برسد که نباید لجبازی کند . یک روش دیگر، روش آزمون و خطا است . اگر کودک از یک چارپایه کوتاه بالا میرود با نگرانی فریاد نزنید نرو میوفتی . به او اجازه دهید بالابرود و بیفتد کمی درد گرفتن بهتر ازصدمه دیدن است . اگر داد بزنید او نه تنها لجبازی خواهد کرد بلکه ممکن است زمانی که شما نیستید از یک بلندی بالا برود و به خود آسیب وارد کند .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک هشت ساله و خصوصیات اخلاقی کودک
روانشناسی کودک لجباز
روانشناسی کودک لجباز میگوید با لجباز لجبازی نکنید . از درون او آگاه شده و با او مانند یک دوست به تفاهم برسید . هر بار که عصبانی میشوید به خود یاداوری کنید من فرزندی دارم که باید همیشه شاد باشد نه عصبی . هم کودک و هم افراد خانواده را از طریق یک مشاور و یا روانشناس بشناسید . نقصهای رفتاری را از خود دور کرده و به تقویت نکات مثبت بپردازید . هنگامی که لجبازی نمیکند به او پاداش دهید و از رفتارش ابراز رضایت کنید . پاداش نباید زیاد باشد که فکر کند هر وقت آرام است یا کار خوبی میکند حتما باید پاداش بگیرد . روانشناسی کودک لجباز لازم و ضروری است . هر اقدامی به درون و روحیات کودک بستگی دارد . برای هر بیمار راه درمان خاص وجود دارد . مرکز مشاوره آویژه برای شما نیکی آرزو میکند .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان
سوالات متداول
نحوه برخورد با لجبازی کودک چطور باید باشد ؟
بدور از لجبازی ، بدون عصبانیت و دوستانه باید باشد . تنبیه های او نباید بدنی و فیزیکی باشد . میتوانید برای ساعاتی با او حرف نزنید از بازیها و تفریحاتی که به شدت به آنها علاقه دارد ابزاری برای تنبیه نسازید و فقط درحد اخطار از آنها استفاده کنید . اگر پسر خوبی نباشی از بازی محروم میشی .
لجبازی در کودک ۷ ساله چگونه است ؟
ممکن است این لجبازی در او تثبیت شده باشد . او لجبازیش رابا مدرسه نرفتن ، انجام ندادن تکالیف و درس نخواندن نشان خواهد داد . گرفتن دوستانی که شما نمیپسندید و یا رفتارهایی از او سربزند که مناسب محیط مدرسه نیست . او امکان دارد از مدرسه دیرتر به خانه بیاید .
تعریف لجبازی کودک چیست ؟
اصرار در انجام دادن کاری که خود موافق است و دیگران مخالف  یا برعکس اصرار در انجام ندادن کاری که برای او مفید و حتی ضروری است . او ممکن است به انجام کاری خیلی هم علاقه نداشته باشد اما برای مقابله با والدین اصرار کند . او ممکن است گرسنه باشد ولی وقتی به او بگویند غذا بخور نخورد .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک پنج ساله و برخورد صحیح با کودک
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Potty Training Stubborn Kids – tips and tricks for parents
 برای مشاوره در زمینه راه های تربیت کودک لجباز چطور است؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۸:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

با فحاشی همسر خود چه کنیم ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین روش برخورد با فحاشی همسر      
فحاشی همسر یکی از مشکلاتی است که در زوجین باعث دردسرهای زیادی میشود. لازم است برای حل آن به مشاوره خانواده مراجعه کرد. در اینجا به صورت مختصر سعی میکنیم راهکارهایی ارائه دهیم:
سلام یکی از گلایه های خانمها اینه که می گویند شوهرمان رابطه خوبی باخانواده ام ندارد و پشت سر اونا بدگویی میکنه وفحش میده و ما حالا با فحاشی همسر چکنیم؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: چند دلیل عمده و اساسی برای این رفتار فحاشی همسر میتوان تصور کرد اولین مساله این است که او میخواهد با این رفتار اقتدارش را که در رابطه با تو از دست داده بازیابی کند. به عنوان مثال اکثر زمان هایی که او به خانواده تو ناسزا می گوید زمانهایی هست که با او دعوا کرده اید و یا در یک گفتگو اورا محکوم کرده اید.
فحاشی همسر شما در این لحظه برایند این رفتار است. او سعی دارد جبران کسر بزرگی از دست رفته اش را انجام دهد پس خیلی مواظب اقتدار همسرتون باشید.از مهارت های زندگی حتما در این رابطه بهره ببرید.
اما نکته دوم میتواند این باشه که تو از خانواده ات وقتی کنار شوهرت هستی خیلی صحبت می کنی و از موفقیت ها و ویژگی های اخلاقی آنها زیاد یاد می کنی این مساله باعث می شود همسر تو احساس کند در رقابت با خانواده ات قرار دارد و تو به آنها توجه خاصی داری. فحاشی همسر شما اینجا نشانه عصبانیت اوست.
از خانواده خود بدگویی نکنید
نکته دیگر اینکه ممکنه خانم برعکس نکته قبل خیلی از خانواده اش بدگویی کند و از آنها به عنوان انسان هایی که او را درک نکرده اند یاد کند همین مساله هم باعث می شود قبح و زشتی فحاشی شوهر به خانواده خانم از دست بره و چون مرد می بینه خانم به راحتی به خانواده خودش توهین میکنداو هم به خودش مجوز این کار را میدهد.
سوتفاهماتی که باعث فحاشی همسر میشود را جدی بگیرید
نکته دیگر اینکه ممکنه برای مرد این سوتفاهم ایجاد شده که اعضای خانواده همسرش در زندگی او دخالت میکنند و این مساله میتونه از رفتارخانم نشات بگیره به عنوان مثال در هنگامی که شوهر درخانه هست خانم با تلفن مدت زیادی با خانواده اش حرف بزنه و مسائل را با آنها در میان بگذاره اینجوری مرد همیشه این سوتفاهم در ذهنش هست که خانم داره از خانواده اش خط میگیرد. یا در حال بد گویی یا شاید توطئه در مورد او هستند.
الگوی تربیتی غلط میتواند باعث فحاشی همسر شود
نکته دیگه ممکنه مرد الگو و خانواده خوبی نداشته و مرد هم دارد ناخودآگاه این کار را تکرار و تقلید میکند. به هرحال این مساله ریشه های مختلفی میتواند داشته باشد اما در مقابل این رفتار فحاشی شوهر چه باید کرد؟ مشاوره روانشناسی ممکن است در مواقع حاد کمک شایانی کمک. اما اگر هنوز ازدواج نکرده اید حتما مشاوره قبل از ازدواج بروید.
راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر
اولین راهکار برخورد با فحاشی شوهر:  وقتی که شوهرمان به خانواده ما ناسزا گفت سریعا واکنش نشان ندهیم و مقابله به مثل نکنیم چون این مساله موجب میشود هم عمق و هم تکرار فحش ها بیشتر شود.
راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر دیگه اینکه تا آنجایی که میشود این رفتار شوهر یعنی ناسزا گفتن را به خانواده تان منتقل نکنید چراکه قطعا” واکنش بد آنها با شوهرتان را به دنبال خواهد داشت و همین مساله را پیچیده تر خواهد کرد. نکته دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه زمانی که شوهرتان از عضوی از خانواده تو بدگویی میکنه و یا فحش میدهد از آن عضو خانواده ات دفاع نکن و با همسرت مقایسه اش نکن و مثلا به همسرت نگو او خیلی آدم خوبیه و او از تو مودب تر هست.
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه بگذارید بعد از اینکه عصبانیت او فروکش کرد با او در این مورد صحبت کنید و قبل از صحبت در این مورد هم از صفات خوب همسرتان یاد کنید به عنوان مثال به او بگویید تو انسان بزرگ و با شخصیتی هستی و درک بالایی داری و این رفتار یعنی فحش دادن درسته که اون لحظه عصبانی بودی ولی به شخصیت بزرگ تو آسیب میزنه و حیف زندگیمون هست که با این رفتارها آسیب ببینه از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه به همسرت در زمانی که او عصبانیتش فروکش کرده این نکته را بگو که تو خانواده او را خیلی دوست داری و این رفتار او یعنی بدگویی از خانواده ات باعث میشه تو هم نسبت به خانواده او احساس بد پیدا کنی و اصلا”دوست نداری این اتفاق بیفتد.
خاموشی رفتار فحاشی همسر
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه هرچه حساسیت تو در مقابل این رفتار او کمتر بشود احتمال خاموشی این رفتار در او و انجام ندادن و تکرار نکردن این رفتار شوهرت کمتر خواهد شد پس در مقابل این رفتارش سریعا” برانگیخته و احساسی نشوید.
به روانشناسی رفتار مردان دقت کنید
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه چون مردان در یک لحظه بر یک کار تمرکز میکنند باید سریعا” با ظرافت خاصی حواس او را به یک مساله دیگر معطوف کنید اینجوری یادش میره که داشت چکار میکرد به عنوان مثال اگر دیدید داره ناسزا میگه میتونید سریع یه بحث که برای او جذاب هست رو پیش بکشید مثلا از یک تخفیف کالا صحبت کنید و یا اتفاقی که برای همسایه افتاده و خیلی مباحثی که حاوی اطلاعات هست رو مطرح کنید.
با فحاشی همسر در هیچ شرایطی همراهی نکنید:
از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه هیچ وقت حتی زمانی که همسرتان از خانواده خودش بدگویی می کند تو با او همراهی نکن چون بعد از مدتی از تو دلگیر می شود. از دیگر راهکارهای برخورد با فحاشی شوهر اینکه وقتی شوهرتان ناسزا می گوید تو محبت رفتاری ات را ادامه بده وبه او سرویس بده ولی نشان بده دلخور هستی به عنوان مثال برای او آب بیار و ولی در چهره ات اندوه وجود داشته باشه احتمال اینکه او را دچار عذاب وجدان کنید و شرمنده این رفتارش بشود زیاد هست.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع:  My Wife Insults Me – See what you can do about it – Mort …
 برای مشاوره در زمینه با فحاشی همسر خود چه کنیم ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۹:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

روش صحیح تربیت فرزند چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
روش صحیح تربیت فرزند مسئله مهمی است که تاثیر مستقیمی بر شرایط یک جامعه می گذارد . والدین با آگاهی از روش صحیح تربیت فرزند پیش از فرزند آوری آرامش خاطر بیشتری دارند و به راحتی با چالش های تربیتی فرزند خود کنار می آیند درنتیجه بهتر است والدین پیش از به دنیا آمدن فرزند خود از نحوه تربیت و روش های درست تربیتی نیزآگاه باشند . برای آگاهی از روش صحیح تربیت فرزند می توان از کتاب های روانشناسی کودک و یا مراجعه به مشاوره کودک کمک گرفت . تربیت فرزند وابسته به شرایط زیادی از جمله طرز تفکر والدین ، نوع رفتاری و خلق و خوی کودک و … است درنتیجه نمی توان یک نوع رفتاری و تربیتی با کودک را مناسب همه قرار داد و بهتر است والدین نسبت به شناختی که از کودک خود بدست می آورند روش تربیتی فرزند خود را مشخص کنند .
مشاوره تربیت کودک به دلیل شناخت کامل از علت های رفتاری کودکان با انجام تست هایی مناسب سن کودک می تواند به راحتی روش صحیح تربیت فرزند را به والدین آموزش دهد او به راحتی دلیل لجبازی های کودکانه و یا پرخاشگری های بی مورد کودک را درمیابد سپس در نحوه تربیت فرزند با والدین کم تجربه همراه می شود. درنتیجه راهنمایی از یک مشاوره اختلالات کودک کمک شایانی به والدین در تربیت فرزند می کند . تربیت کودک نه تنها در زندگی خود فرد موثر است بلکه موجب تاثیرات رفتاری او در جامعه می شود بنابراین خانواده به عنوان عضو مهمی در جامعه محلی است برای پرورش صحیح افراد تا جامعه همواره رو به بهبود باشد .مشاوره خانواده به عنوان یک راهنمای مورد اعتماد می تواند به خانواده ها در تربیت فرزندان کمک زیادی کند .
روش صحیح تربیت فرزند دختر
روش صحیح تربیت فرزند دختر نیازمند توجه ویژه به برخی مسائل است که شاید در فرزند پسر خیلی مهم و حیاتی نباشد در نتیجه لازم است پدر و مادر به تفاوت های تربیتی دختر و پسر نیز توجه داشته باشند . در روش صحیح تربیت فرزند دختر سعی کنید با او دوست و همراه باشید ، یک رفتار دوستانه و صمیمی تاثیر بسزایی در رفتار او می گذارد . همچنین فراموش نکنید در روش صحیح تربیت فرزند مهر و محبتتان را آشکارا بروز دهید زیرا ذات دختر می طلبد که همواره مورد توجه خانواده باشد پس سعی کنید که نیازهای عاطفی فرزندتان را در خانواده برطرف کنید .
نکته قابل توجهی که در روش صحیح تربیت فرزند دختر باید به یاد داشته باشید تغییرات رفتاری او در سنین مختلف است که نیازمند درک از طرف والدین است . دختر در سن نوجوانی و بلوغ حساس تر می شود و حتی ممکن است در این سنین دچار تضاد رفتاری شود در نتیجه آگاهی والدین از این سن حساس بسیار حائز اهمیت است .
روش صحیح تربیت فرزند پسر
روش صحیح تربیت فرزند پسر همانند تربیت دختر دارای ویژگی های خاص خود است . نکاتی وجود دارد  که شاید در حالت عادی پدر و مادر به آن بی توجه باشند ؛ از جمله مواردی که در روش صحیح تربیت فرزند پسر باید به آن توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره نمود :
به فرزندتان یاد دهید که احساساتش را مدیریت کند .
همدلی کردن ، خیلی مهم است که به فرزندتان بیآموزید که بتواند احساسات دیگران را به خوبی درک کند .
فرزندتان را با اعتماد به نفس بالا تربیت کنید .
پشتوانه فرزندتان باشید و پشتوانه دیگران بودن را کم کم به او بیاموزید .
در روش صحیح تربیت فرزند پسر مهرو محبت از اهمیت زیادی برخوردار است اما توجه داشته باشید در این امر زیاده روی نکنید و به قول معروف فرزندتان را لوس نکنید .
روش صحیح تربیت فرزندان
روش صحیح تربیت فرزندان به رعایت نکات زیادی بستگی دارد . در روش صحیح تربیت فرزندان ابتدا باید شناخت درستی از فرزندتان بدست بیآورید ، شناخت درست از فرزند موجب می شود در مواقع مختلف با اگاهی کامل بدانید باید چگونه رفتار کنید و یا کدام تنبیه برای کارهای غلط فرزندتان مناسب است.
از دیگر نکات مهم در تربیت فرزند نوع تنبیه پدر و مادر در برابر اشتباهات فرزند است . امروزه برخلاف گذشته روش اشتباه تنبیه بدنی کودکان از بین رفته زیرا این روش نه تنها هیچ پیشبردی در تربیت فرزند ندارد بلکه آثار مخربی بر روان کودک می گذارد که در آینده و بزرگسالی بیشتر خود را نشان می دهد . بهتر است تنبیه  را با توجه به رفتار شناسی کودکتان در نظر بگیرید به طور مثال یکی از تفریحات مورد علاقه اش را برای مدت کوتاهی از برنامه اتان حذف کنید .
فراموش نکنید همانطور که تنبیه در تربیت فرزندتان موثر است پاداش نیز تاثیر گذار است . بهتر است گاهی اوقات برای کار خوب و یا رفتار شایسته ای که کودکتان از خود نشان می دهد به او جایزه ای بدهید . این جایزه می تواند به دلیل ترک یک عادت اشتباه به او داده شود اما مراقب باشید که جایزه دادن هایتان تبدیل به یک عادت و بعضا باج دادن نشود . اگر فرزندتان به این اتفاق عادت کند شما بدون اینکه بخواهید به او یاد داده اید در ازای هر کاری که انجام می دهد باید پاداشی دریافت کند درنتیجه این کودک هیچگاه مسئولیت پذیر نمی شود مگر اینکه سودی برایش داشته باشد .
روش صحیح تربیت فرزند از نظر روانشناسی
روش صحیح تربیت فرزند از نظر روانشناسی نیز مشخص شده است . روانشناسان معتقدند که علت بسیاری از رفتار های انسان در بزرگسالی مربوط به کودکی است و این امر موجب می شود دوران کودکی و تربیت کودکان اهمیت بیشتری پیدا کند .
روش صحیح تربیت فرزند از نظر روانشناسی به موارد زیادی از جمله : نوع صحبت با فرزند ، نوع رفتار ، و شیوه تنبیه کودک اشاره می کند . همانطور که می دانید کودک مانند گیاهی است که به تازگی ریشه در خاک دوانده و اگر به درستی از آن مراقبت نشود و میزان نور و آب و خاکش را ندانند به راحتی پژمرده می شود و به برگ خشکی تبدیل می شود اما اگر به آن رسیدگی شود به موقع خاکش عوض شود نورش به مقدار مناسب باشد نه تنها رشد می کند بلکه آنقدر شاخ و برگ تازه می دهد که به درختی تبدیل می شود و خود جوانه های جدید می زند ، همانطور که اگر فرزندی به خوبی تربیت شود و وارد جامعه شود در آینده خود پدر یا مادر فرزندی می شود و او را به درستی تربیت می کند .
سوالات متداول
تربیت فرزند از منظر اسلام چگونه است ؟
همانطور که می دانید در دین اسلام نیز به تربیت فرزندان اشاره شده و این کار جز وظایف پدر و مادر درنظر گرفته شده و درواقع جز حقوقی است که اولاد  به گردن والدین دارد . باتوجه به دین اسلام والدین موظف اند که فرزند خود را با ایمان تربیت کنند و به او نیکی کردن بیاموزند .
اهمیت تربیت فرزند در خانواده چیست ؟
در خانواده ای که فرزندان به درستی تربیت می شوند شاهد آرامش بیشتری هستیم و موفقیت ها دست یافتنی تر هستند . اهمیت تربیت فرزند در خانواده به این دلیل حائز اهمیت است که خانواده اولین و بهترین محل برای پرورش افراد جامعه است درنتیجه انسان ها در خانواده مسئولیت پذیری ، همدلی و همکاری و … را می آموزند و از همین رو با تغییر روند تربیتی خانواده ها نوع فرهنگ جامعه نیز تغییر خواهد کرد .
راهکارهایی برای تربیت فرزند ؟
بهترین راهکار برای تربیت فرزند زمانی است که والدین از راه های تربیت فرزند آگاهی داشته باشند . با کودکان خود دوستانه رفتار کنید و از نصیحت کردن پرهیز کنید سعی کنید فرزندانتان را آگاهانه تربیت کنید .
روش تربیت فرزندان سرسخت و لجباز چگونه باید باشد ؟
با کودکان سرسخت و لجباز لجوجانه برخورد نکنید این کودکان از لحن دستوری تنفر دارند درنتیجه با این کار شاهد نتیجه ی عکس هستید . بهتر است با آنها هم صحبت شوید و به دنبال دلیل لجاجت او باشید .
بهترین شیوه تربیت فرزندان چیست ؟
همانطور که پیش تر گفتیم بهترین شیوه تربیت فرزندان این است که با آنها مانند یک دوست رفتار کنیم و به آنها رفتار های صحیح را بیاموزیم .
 خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:How to Raise a Child (with Pictures) 
  برای مشاوره در زمینه روش صحیح تربیت فرزند چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۶:۵۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

درمان لجبازی کودک ۳ ساله چطور است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
لجبازی کودک ۳ ساله آغاز دوره جدیدی در زندگی اوست . زیرا در ۳ سالگی است که کودک لجبازی رادر وجود خود کشف میکند  لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است برای او یک تفریح باشد . لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است برای او یک سلاح باشد . لجبازی کودک ۳ ساله امکان دارد یک اعتراض باشد . لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است در اثر ترس و یا زور گویی شکل بگیرد . لجبازی اگر مدام و به صورت یک اختلال به کودک و اطرافیان صدمه وارد کند باید برای این کودک مشاوره گرفت .مشاوره اختلال کودک و تربیت کودک . اگر لجبازی همیشگی و مهمتر از آن خارج از کنترل شود لازم است هر چه زودترنسبت به مداوای کودک اهتمام ورزید . روانشناسی کودک راه مداوا را کوتاهتر میکند . مادرانی که از همان ابتدا به مشاوره کودک توجه دارند کمتر دچار بحران میشوند .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
درمان لجبازی کودک ۳ ساله
درمان لجبازی کودک ۳ ساله دوران طلایی دارد . با توجه به اینکه ۳ سالگی زمان آغاز لجبازی و در واقع کشف لجبازی است . باید در همین دوران کنترل و مداوا شود . در این زمان است که کودک مهارت پیدا میکند از کشف تازه خود در جهت پیشبرد اهداف و رسیدن به خواسته هایش استفاده کند . درمان لجبازی کودک ۳ ساله نیاز به هوشیاری دارد . اگر به کودک باج بدهیم و شکست بخوریم کودک به نقطه ضعف ما پی خواهد برد . اول باید به او بفهمانیم نمیتواند از داد زدن ، جیغ زدن و لجبازی برای رسیدن به خواسته اش استفاده کند . در مواقعی که آرام است به او پاداش دهیم . به دقت به حرفهایش گوش دهیم . درمان لجبازی کودک ۳ ساله با لجبازی شما امکانپذیر نیست . با او هرگز لجبازی نکنید . با اجبار با او حرف نزنید .
مثلا با لجبازی میخواهد یک خوراکی از ما باجگیری کند . آرام و با لبخند به او بگویید « اگه با گریه نمیگفتی برات میخریدم » اگر او به گریه ادامه داد به او بگویید « الان داری گریه میکنی وگرنه الان خودم میخواستم برات بخرم »اگر به گریه اش شدت بیشتری داد بگویید« دیگه اصلا برات نمیخرم » . «حالا آروم باش و گریه نکن تابرات بخرم هر وقت هرچیزی خواستی آروم و با لبخند ازم بخواه ما با هم دوست هستیم مگه نه ؟ » او یاد میگیرد بدون لجبازی بهتر به هدفش میرسد . اما اگر لجبازی او ریشه دارتر و عمیقتر باشد نیاز به روانشناسی دارد . درمان لجبازی کودک ۳ ساله با عطوفت ، توضیح مسائل و دوستانه راحتتر امکان میپذیرد .
بیشتر بخوانید: در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله
برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله باید در کمال آرامش و حوصله باشد . او ممکن است در نگهداشتن مدفوع و ادرار خود لجبازی کند . ممکن است کاری را که از او میخواهید برعکس انجام دهد . ممکن است وقتی با تلفن حرف میزنید سرو صدا کند . وقتی به کار خانه مشغول هستید از شما بخواهد با هم به پارک بروید . در تمام این مدت در برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله باید صبور بوده و با او با منطق حرف بزنید و البته با زبان کودکان . در خواسته هایش سعی کنیددر پایان گفتگویتان یک نکته شاد و امیدوارکننده بگنجانید . مثلا الان پول ندارم ولی پول که گرفتم واست میخرم . در برخورد با لجبازی کودک ۳ ساله لجبازیهای اورا با خنده و شوخی بگذرانید . تا او متوجه عصبانیت شما نشود .
مثلا « ای شیطون منو میخوای ناراحت کنی ؟ » و بعد با او با شوخی وخنده بازی کنید آرام که شد « حالا اینا رو که ریختی جمع کن منم کارامو بکنم بعد باهم میریم پارک یا فردا میبرمت پارک » .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک نه ساله و چگونگی رفتار با او
علائم لجبازی کودک ۳ ساله
علائم لجبازی کودک ۳ ساله ممکن است ظاهری یا پنهان باشد . علائم لجبازی کودک ۳ ساله که بارز میشود شامل پا کوبیدن بر زمین و اصرار بسیار زیاد در خواسته های خود است . او با خواسته های دیگران شدیدا مخالفت میکند . از ابزار گریه برای خواسته هایش استفاده میکند . در برخی کودکان گریه بقدری طول میکشد که به کبودی لبها می انجامد . خواسته او باید در آن واحد انجام شود وگرنه علائم لجبازی در او ظاهر میشود . توجه داشته باشید هر کودکی ممکن است لجبازی و بازیگوشی کند .  وقتی برای هر کار و هر روز لجبازی مشاهده شود معلوم میشود کودک دارای اختلال لجبازی است .
او اکنون بزرگ شدن خود را حس میکند و دوست دارد دیگران نیز متوجه باشند در غیر اینصورت ناراحت میشود ممکن است ناراحتی خود را بروز ندهد که علائم آن در دوران جوانی بروز خواهد کرد . یا به صورت لجبازی ، پرخاش و عصبانیت بروز دهد . در اینصورت باید با یک مشاوره درست از رخنه اختلال در روح و روان او جلوگیری کرد . او قصد آزردن خانواده یا کسی را ندارد ولی میخواهد از حسهای تازه اش بهره ببرد . او میخواهد تجربه کند . دست به انتخاب بزند و خودش تصمیم بگیرد . او دوست ندارد امرو نهی کنید که اسباب بازیهایش راجمع کند اومیخواهد همه چیز در اطرافش باشد . حتی از بالشها برای بازی استفاده کند .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک هشت ساله و خصوصیات اخلاقی کودک
روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله
روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله با تستهایی که انجام میشود راحت تر است . روانشناسان و مشاوران با تستهایی که شامل گفتگو و بازی است کودک را می آزمایند و به چالش میکشند . از درون او آگاه شده و متوجه میشوند چه چیزی برای او آزار دهنده است و چه چیزی خوشایند . روانشناسی لجبازی کودک ۳ ساله مشخص میکند لجبازی او برای گرفتن امتیاز است یا یک اختلال درونی است . مهم است که بدانیم کودک به اقتضای ۳ سالگی لجبازی میکند یا روح و روان او صدمه دیده است . بدانیم کودک با یافته جدید خود دارد دیگران را محک میزند یا برای جلب توجه لجبازی میکند . این کشف جدید ۳ سالگی یعنی لجبازی تبدیل به یک بیماری شده یا کودک از آن هوشیارانه استفاده میکند .
۳ سالگی در واقع سن گذر نامیده میشود . گذر از سن رشد . دراین سن است که دیگر میتواند جمله بگوید . احساس میکند تا حدی میتواند تصمیم بگیرد . حق انتخاب دارد . والبته مفهوم محبت را درک میکند . او دوست دارد مورد توجه باشد . با ایما و اشاره ها آشنا میشود . او کاملا متوجه است نطر شما درباره رفتارهای او چیست . حرفهای یواشکی شما را متوجه میشود . دوست دارد محور حرفها قرار بگیرد . اگر صحبتهای تلفنی شما طولانی شوند عصبانی و یا ناراحت میشود . با نظمی که دیگران برایش ایجاد کرده اند موافق نیست . دوست دارد خودش تجربه کند .در این سن شخصیت فردی شکل میگیرد . در صحبتهایش « من » بیشتر شنیده میشود . مرکز مشاوره آویژه امیدوار است شما کودکانی سالم و شاد پرورش دهید .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان
سوالات متداول
آیا کودکان در ۳ سالگی لجبازتر میشوند ؟
در واقع لجبازتر نمیشوند . در این سن تازه لجبازی را در وجود خود کشف میکنند . آنها لجبازی را آغاز میکنند . یعنی قبل از آن لجباز نبوده اند که اکنون بخواهند به آن شدت بدهند .
تربیت کودک ۳ ساله لجباز چگونه باید باشد ؟
اولا تربیت کودک ۳ ساله بسیار حساس است . سن گذر رشد اوست و شخصیت فردی او شکل میگیرد . سن علاقه مندی به استقلال در کارهایش میباشد .
بهترین راه برخورد با نافرمانی کودک در ۳سالگی چیست ؟
اول آرامش بعد توضیح دوستانه . او نباید شما را در جبهه مخالف خود ببیند بلکه باید حس کند شما همراه و دوست واقعی او هستید و تمایلات و خواسته هایش را درک میکنید . ازکارهایش لذت میبرید و متوجه استقلال ، بزرگی و حق انتخاب او هستید .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک پنج ساله و برخورد صحیح با کودک
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Ten Ways To Deal With A Stubborn Child
  برای مشاوره در زمینه درمان لجبازی کودک ۳ ساله چطور است؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

صحیح ترین روش های تربیت فرزند چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
روش های تربیت فرزند از جمله موارد مهمی است که باید در خانواده به آن توجه داشت . فرزندان در خانواده بسیاری از امور اولیه زندگی را یاد می گیرند و بیشترین تاثیر پذیری را از خانواده دارند . تربیت کودک از جمله وظایف مهم والدین در خانواده است درنتیجه میزان آگاهی پدر و مادر از روش های تربیت فرزند بسیار حائز اهمیت است . روش های تربیت فرزند مانند بازارهای شلوغ و پر زرق و برق می ماند و انواع بسیاری دارند که شاید در ابتدا موجب سردرگمی والدین بی تجربه گردد اما از نظر مشاوره کودک انتخاب روش های تربیت فرزند باید متناسب با فرزند باشد ، درواقع بهتر است بگوییم هر کودک نیاز به نوع رفتاری و تربیتی خاص خود است .
مشاوره تربیت کودک با توجه به نیاز های شخصی کودک و شرایط زندگی می تواند بهترین روش های تربیت فرزند را به والدین یادآور شود با این کار والدین در مسیر تربیت فرزند خود دچار مشکل نمی شوند و حتی می توانند رفتارهای کودک را پیش بینی کنند . رفتار های کودکان در سنین مختلف نیز دچار تغییراتی می شود که گاهی والدین از آن بی اطلاع اند درنتیجه به دلیل عدم درک کودک در سنینی مثل بلوغ و نوجوانی به مشکل برمی خورند بهتر است والدین با شرکت در جلسات مشاوره خانواده و مطرح کردن مشکلات خود به دنبال برطرف کردن آن باشند .
روش های مختلف تربیتی
روش های تربیت فرزند به دلیل تاثیر زیادی که بر آینده ی یک جامعه دارد بسیار مهم است زیرا همین کودکان امروز با هر آنچه که به عنوان عقاید و اعتقادات در باور آنها شکل می گیرد در آینده نه چندان دور وارد عرصه های مهم جامعه می شوند و این عقاید خوب یا بد را در بطن جامعه تزریق می کنند .
تربیت برخی کودکان بسیار پیچیده است زیرا پدر و مادر در فرزند خود شاهد رفتارهای عجیب و یا لجاجت های بی مورد هستند و درنهایت پدر و مادر با امتحان کردن روش های مختلف تربیتی به بن بست می رسند ، این نوع از کودکان گاهی دچار اختلالات رفتاری هستند که با مراجعه به یک مرکز مشاوره اختلالات کودک به راحتی قابل درمان است زیرا مشاور با آگاهی و تجربه از نوع رفتاری این نوع از کودکان ، هم می تواند به پدر و مادر روش صحیح تربیت را بیاموزد هم خود به عنوان یک دوست و همراه به کودک کمک کند .
روش های صحیح تربیت فرزند
روش های صحیح تربیت فرزند بسته به موارد زیادی است . از جمله روش های صحیح تربیت فرزند این است که پدر و مادر هم مراقب وضعیت جسمانی فرزند خود باشند هم از وضعیت روحی و روانی او آگاه باشند و از او مراقبت کنند . کودکان همچون خمیری هستند که اگر به دست مجسمه ساز حرفه ای باشند تبدیل به شاهکاری هنری می شوند . اما گاه ممکن است پدر و مادر با استفاده از بکار گرفتن یک روش تربیتی غلط آسیب های جبران ناپذیری به زندگی فرزندشان وارد کنند .
برای انتخاب روش های صحیح تربیت فرزند به طور کلی دو راه حل پیش روی والدین است : آنها یا با بکار گیری تجربیات شخصی و نگاه شخصی خود شروع به تربیت فرزندشان می کنند و تن به ریسک این کار می دهند یا با راهنمایی از یک مشاوره کودک با اطمینان خاطر قدم در مسیر تربیت کودک خود می گذارند . روش های صحیح تربیت فرزند دارای جزئیات زیادی است که در هر کودک منحصر به شخصیت خودش است به همین دلیل است که راهنمایی مشاوره اهمیت بالایی پیدا می کند .
بهترین روش تربیت فرزند
بهترین روش تربیت فرزند زمانی ثابت می شود که شما شاهد به موفقیت رسیدن فرزندتان باشید . هنگامی که پدر و مادر شاهد باشند که روش های تربیتی آنها به نتیجه مطلوبی رسیده و فرزند از هر نظر (رفتاری یا موفقت های شغلی و مالی ) به نقطه مطلوبی رسیده است احساس آرامش خاطر می کنند و به تربیت خود می بالند و اینجاست که نوع تربیت مناسب ثابت می شود .
بهترین روش تربیت فرزند با توجه به موارد زیر می تواند میسر شود :
کودکتان را با کتاب مأنوس کنید .
به او همکاری و همدلی کردن بیاموزید .
ازآموزش مسائل محیط زیستی به کودکتان غافل نشوید .
بهترین دوست فرزندتان باشید .
به او یاد دهید همه اشتباه می کنند اما کمتر کسی مرتکب تکرار یک اشتباه می شود .
تنبیه های منطقی برای کودک در نظر داشته باشید .
جایزه دادن را فراموش نکنید .
بهترین روش تربیت فرزند شامل موارد بسیاری است که قطعا توضیح همه ی آنها در یک مقاله شدنی نیست و نیاز به جلسات تخصصی مشاوره در رابطه با اخلاقیات شخصی هر کودک است .
روش های تربیت فرزند از نظر روانشناسی
روش های تربیت فرزند از منظر روانشناسی شامل موارد بسیاری است . روانشناسان و مشاوران تخصصی کودک با توجه به ویژگی های کودک و با در نظر گرفتن سن و جنسیت او روش های تربیتی ویژه ای را معرفی می کنند . روش های تربیت فرزند از نظر روانشناسی معمولا توسط پرسشنامه های تخصصی برای شناخت رفتاری کودک درنظر گرفته می شود .
کودکان ناهنجار و سرسخت به طور معمول خیلی سخت به دیگران اعتماد می کنند و اغلب برای ورود دیگران به دنیای کودکانه و افکارشان یک حصار قوی دارند آنها معمول کم تر صحبت می کنند و با چشمانی پر از لجاجت رفتار دیگران را زیر نظر می گیرند ، به همین دلیل بزرگ تر ها و اغلب پدر و مادر را مناسب صحبت نمی دانند چرا که تصویری که از آنها دارند تنها یک فرد سرزنش گر است اما مشاوره تربیت کودک می تواند یک فرد رازدار و مورد اعتماد برای این کودکان باشد و به آرامی قدم به دنیای آنها می گذارد و در بطن دنیای کودکانه درمان رفتار کودک را آغاز می کند .
بدترین روش های تربیت فرزند
بدترین روش های تربیت فرزند نیز برای والدین لازم به ذکر است . یکی از بدترین روش های تربیت فرزند نیز مقایسه کودک است . اینکار نه تنها کمکی به بهتر شدن تربیت نمی کند بلکه کودک را دچار استرس ناشی از مقایسه ی نابه جا می کند و کودک را به سمت حسادت سوق می دهد . از دیگر اشتباهات تربیتی والدین لازم است به تنبیه بدنی اشاره کنیم که خوشبختانه امروزه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است .
سوالات متداول
روش تربیت فرزندان لجباز ؟
برای تربیت فرزندان لجباز ابتدا باید با آنها هم صحبت شوید و به دنبال دلیل لجاجت کودک باشید سپس به دنبال راه حل مناسب باشید .
تکنیک های تربیت فرزندان ؟
همانطور که پیش تر گفتیم بهترین تکنیک برای تربیت فرزند راهنمایی گرفتن از یک مشاوره تربیت کودک است که به تمام رفتارهای کودکان آگاه است . همچنین والدین با اگاهی داشتن توسط راهنمایی های مشاوره خانواده  و یا استفاده از کتاب های اموزشی می توانند کودکان بهتری را تربیت کنند .
شیوه تربیت فرزند نافرمان چگونه است؟
بهترین راهکار این است که به کودک بیاموزید که با نافرمانی و لجاجت به هدف خود دست پیدا نمی کند و در عوض با اطلاعت از پدر و مادر به موارد بهتری دست می یابد البته این کار را باید در عمل به او نشان دهید درنتیجه کودک با انتخاب و علاقه برای تغییر رفتارش دست به کار می شود .
ضرورت مشاوره درباره روش های تربیت فرزند ؟
پدر و مادر می توانند با استفاده از تجربیات خود برای تربیت فرزند اقدام کنند و با قرار دادن چارچوب های شخصی محدودیت ها و آزادی های فرزندشان را تعیین کنند اما نمی دانند این کار تا چه اندازه صحیح است و یا اگر اشتباهی در تربیت کودک کنند چه تاثیری بر کودک خواهد گذاشت . اما مشاوره تربیت کودک با آگاهی کامل راه هایی را به پدر و مادر می گوید که به درستی آن اطمینان دارد درنتیجه فرزند شما در محیطی امن تر و بهتر تربیت خواهد شد .
شیوه های تربیت فرزند پسر ؟
همانطور که گفیتم در تربیت دختر و پسر تفاوت های زیادی است و پدر و مادر باید از این تفاوت ها آگاه باشد همچنین یکی از مهم ترین موارد تربیتی در فرزند پسر روش های تربیتی در سن بلوغ است که تاثیر مهمی در زندگی آینده او خواهد داشت .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Child Discipline Methods: Permissive, Authoritative, and More
 برای مشاوره در زمینه صحیح ترین روش های تربیت فرزند چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۲:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مرکز مشاوره آنلاین خانواده

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مرکز مشاوره آنلاین این روز ها طرفداران زیادی در بین افرادی که در زندگی روزمره خود با مسائل روانشناسی سروکار دارند پیدا کرده است . مرکز مشاوره آنلاین برخلاف مرکز مشاوره حقیقی نیازی به حضور فیزیکی افراد برای برخورداری از خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی نیست . مرکز مشاوره آنلاین مراجعان خود را به صورت مجازی و البته باکیفتی مشابه و گاهی حتی بالاتر از مشاوره حضوری ویزیت میکند . مرکز مشاوره آنلاین بیشتر برای افرادی مناسب است که پو قت و امکان مراجعه حضوری به نزد یک مشاور را به دلیل مشغله کاری ندارند . از طرفی مرکز مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که نمیتوانند به صورت حضوری و چشم پر چشم مشکل خود را با کسی درمیان بگذارند نیز مناسب و راه گشا خواهد بود . در ادامه بیشتر راجع به مرکز مشاوره آنلاین صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره طلاق آنلاین
مرکز مشاوره آنلاین خانواده
مرکز مشاوره آنلاین خانواده از جمله مراکزی است که در تمام زمینه های مربوط به خانواده و مراقبت هایی که برای رشد صحیح و سالم نیاز دارد متقاضیان را راهنمایی میکند . مشاوره ازدواج  میتواند زوجهای جوانی را که به دلیل سن کم تجربه کافی را برای مدیریت زندگی خود ندارند راهنمایی کند تا بتوانند بهترین تصمیمات را برای زندگی زناشویی خود اتخاذ کنند . مرکز مشاوره آنلاین خانواده میتواند با گرفتن تست از افراد به آنها در تشخیص این که میتوانند پدر و مادرهای خوبی بشوند یا این که در حال حاضر شرایط روانی مساعدی برای بچه دار شدن را دارند یا خیر بسیار کمک کند . پرورش و تربیت کودک از مهم ترین دغدغه های والدین است که صاحب فرزند میشوند . مرکز مشاوره آنلاین خانواده میتواند با کمک به والدین از اضطراب های ناشی از آینده فرزندشان به طور کلی بکاهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
مرکز مشاوره آنلاین ازدواج
 مرکز مشاوره آنلاین ازدواج میتواند در حال و آینده بسیاری از جوانان تاثیر شگرفی را به جا بگذارد . جوانان معمولا نمیتوانند از منقط و احساسات خود به صورت متعادل استفاده کنند و بهره ببرند . بنابراین میتوانند با ارتباط گرفتن با مشاوران یک مرکز مشاوره آنلاین ازدواج خود را به دست او بسپارند تا بهترین راهکارها و پیشنهادات را متناسب با سن و شخصیت فرد مشاوره گیرنده به او ارائه کند . برای مثال شخص میتواند با مراجعه به یک مرکز مشاوره آنلاین ازدواج بفهمد که خود به بلوغ های لازم در ابعاد مختلف برای ازدواج رسیده است بانه ؟ . این نکته که فرد بداند به لحاظ روانی آماده قبول مسئولیت زندگی مشترک هست یا نه  میتواند بسیار مهم و حیاتی باشد . البته ناگفته نماند که تمام این اطلاعات و بررسی ها را میتوان در مورد طرف مقابل ما به عنوان گزینه ازدواج مورد بررسی قرار داد.
بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی
مرکز مشاوره آنلاین آویژه
مرکز مشاوره آنلاین آویژه  قطعا از جمله سایت های مشاوره ای است که افراد نیازمند مشاوره میتوانند روی آن حساب زیادی باز کنند . چرا که مشاوران مرکز مشاوره آنلاین آویژه از بهترین های ممکن انتخاب میشوند و به صورت تخصصی در موضوعات مربوط اقدام بع مشاوره و کمک به افرادی که برای مشاوره مراجعه کرده اند مینمایند . این مرکز هم در زمینه های مختلف مشاوره خانواده (family counseling)  مثل فرزند پروری و برخورد درست با کودک و نوجوان و جوان فعالیت میکند و هم در باره مشکلات مربوط به زوجین در غالب مشاوره زناشویی و زندگی مشترک را یاری رسانی را انجام میدهد . بنابراین از هر لحاظ میتوان به این سایت و مشاوران آن اعتماد کرد و مشکلات را با آن در میان گذاشت و از گرفتن نتیجه مطلوب در این مورد مطمن بود .
بیشتر بخوانید: مزایای مشاوره خوب برای زندگی بهتر
مرکز مشاوره آنلاین کودک
مرکزمشاوره آنلاین کودک نیز امکانت خوبی را برای والدین فراهم می آورد تا بتوانند به تربیت کودک خود بسیار راحت‌تر بپردازند . مرکز مشاوره آنلاین کودک میتواند شامل خیلی  فعالیت ها و برنامه‌ریزی ها در ابعاد مختلف روانی کودک باشد . در ادامه به برخی از فعالیت‌های مفید به فایده مشاوره کودک اشاره میکنیم .
در دسترس بودن به دلیل رابطه در فضای مجازی این امکان را فراهم میکند که والدین دائم مشاوران را کنار خود احساس کنند .
اگر کودک از لحاظ روانی آشفته باشد میتوان خیلی سریع و بدون معطلی به مشاور وصل شد و راه حلی آنی را از او برای کودک طلب کرد .
گاهی اوقات کودک ما رفتار ها و علائمی را از خود بروز میدهد که ما به عنوان والدین نمی‌توانیم علائم را واکاوی و آنالیز کنیم . در این شرایط قطعا در دسترس بودن یک فرد آگاه در این زمینه میتواند به ما بسیار کمک کند و از نگرانی های ما بکاهد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی استرس و اضطراب
مشاوره خیانت
از جمله مسائلی که امروزه خیلی از افراد را به فکر مراجعه به مشاوره خانواده ، به خصوص مشاوره زناشویی و زندگی مشترک می اندازد بحث خیانت و ارتباط فرازناشویی است .
شیوع این پدیده در سر تا سر جهان و همه جوامع میتواند دلایل و زمینه های بسیار زیادی داشته باشد در این اینجا وفرصت و زمان مناسب برای بررسی این عوامل نیست . اما مشاوره خیانت (betrayed counseling)  که میتواند از جمله فعالیت‌های سایت های مشاوره آنلاین باشد میتواند کمک بسیار زیادی به زوجینی که با این آسیب دست و پنجه نرم میکنند تلقی شود . مشاوره خیانت میتواند در زمینه های مختلفی تاثیر مثبت خود را در زندگی افراد داشته باشد . در مرحله اول میتواند در امر پیش گیری از این اتفاق تلخ قدم های زیادی بردارد و در مرحله ای که به هر دلیلی زن یا مرد به این اتفاق دچار شد میتواند در مدیریت شرایط بحرانی به زن و شوهر کمک کند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس
مشاوره تحصیلی
امروزه نیازهای تحصیلی نوجوانان به گونه ای نیست که به مانند گذشته توسط والدین حل و فصل شود . به دلیل تغییر دروس که البته به واسطه تغییر نیازهای انسان رخ داده است ، طبیعتا دروس آموزش داده شده و رشته های انتخاب شده برای محصلان تفاوت چشم گیری داشته است . مشاوران تحصیلی که در بعضی از سایت های مشاوره آنلاین نیز فعالیت میکنند میتوانند به نسبت افکار و شخصیت هر نوجوان و دانش آموز برنامه درسی را برای او ترتیب بدهد که هم به لحاظ تحصیلی پیشرفت مورد نظر را داشته باشد و هم این که بیشتر از ظرفیت تحملش فشاری به او وارد نشود .
بیشترین سالهایی که یک نوجوان به مشاوره تحصیلی احتیاج دارد معمولا در دوران آخر تحصیل خود و قبل از کنکور میباشد . این دوران بخاطر تداخل زمان پیش از کنکور که دوران تعیین کننده ای در زندگی فرد میباشد و همچنین دوران بلوغ که پر از خطرات و طوفان های مختلف است حساس میباشد .
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی خیانت
مشاوره شغلی  (business counseling)
بعضی از شغل ها نیز این شرایط را ایجاب میکنند که حتما فردی که درگیر آنها کم میشود نیاز به مشاوره خواهد داشت . برای مثال فردی که کارآفرین باشد قطعا دائما به فکر توسعه و پیشرفت شغل خود میباشد . اما او نمیتواند صررفا فقط به توسعه دانش خود بپردازد و م آر خود را رها کند . در واقع فرد چاره ای ندارد جز این که هم کارش را پیش ببرد و هم همزمان برای توسعه کارش به فکر به روز کردن و بالا بردن اطلاعات در زمینه خود نیز باشد . اینجاست که نقش و اهمیت یک مشاور آنلاین در زمینه های شغلی مشخص و واضح میشود . یک مشاوره خوب میتواند با توجه به شغل مراجعه خود برنامه ای را برای او ترتیب دهد که فرد بتواند علاوه بر صرف انرژی کمتر به نتایج عالی دست پیدا کند .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
مشاوره طلاق
گاهی دو نفر که با یکدیگر پیوند زناشویی میبندند بعد از مدتی به دلایل مختلف دیگر نمیتوانند راه را با هم ادامه دهند یا دست کم این گونه احساس میکنند که زندگی مشترکشان به آخر خط رسیده است . قطعا به زوجین پیشنهاد میشود که قبل از اینکه بخواهند تصمیم خود برای جدا شدن را عملی کنند ، حتما به نزد یک روانشناس حاذق رفته و از او در مورد طلاق و عواقب و نکات مثبت و منفی آن مشورت بگیرند . یک روانشناس که میتواند هم به صورت حضوری و هم آنلاین به افراد مشاوره بدهد قابلیت این را دارد که تمام ابعاد طلاق یک زوج را روشن و واضح کند . معمولا در مشاوره طلاق (divorce counseling)  مسائلی مثل آینده فرزندان بعد از طلاق یا ضربه های عاطفی زوجین بعد از طلاق بحث و گفتگو میشود .
بیشتر بخوانید: مشاوره روانشناسی آنلاین
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین روانشناسی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: The Best Online Therapy Reviews 2019: Compare …
 برای مشاوره در زمینه مرکز مشاوره آنلاین خانواده
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۲:۱۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راه های کنترل خشم کودکان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
کنترل خشم کودکان را باید در چرایی خشم کودک جست . وقتی ما میتوانیم مهارت کنترل خشم کودکان را افزایش دهیم که به دلایل خشم کودک پی ببریم . چرا کودک ما خشمگین میشود ؟ او همیشه خشمگین است ؟ با همه اینگونه رفتار میکند یا با اشخاص بخصوص ؟ این افراد چه خصوصیاتی دارند ؟ علت خشم او درونی است یا محرکهای محیطی ؟ پاسخ به این سوالات میتواند راه های کنترل خشم کودکان را برای ما هموارتر کند . یکی از دلایل خشم کودکان الگوبرداری از کسانی است که با او زندگی میکنند یا به آنها علاقه دارد . کودک روش زندگی را می آموزد . مستقیم و غیر مستقیم . راه هایی را که به او آموزش میدهیم و راه هایی را که خود از طریق رفتار ما تجربه میکند . پس اولین راه برای کنترل خشم کودکان کنترل رفتار والدین است .
کنترل خشم کودکان یک مهارت است . مهارتی که والدین باید کسب کنند ، از طریق مشاوره اختلال کودک . کنترل خشم کودکان نیاز به شناخت درون کودک دارد . والدین باید روانشناسی کودک را دست کم نگیرند . اگر کودکی خشمگین است برای اینست که والدین در تربیت کودک کوتاهی کرده اند پس به مشاوره تربیت کودک نیاز دارند . والدین باید قبل از تولد و حتی تشکیل جنین به تربیت او اهمیت بدهند . خود را از هر نظر آماده پذیرفتن کودک نمایند . یک کودک نیاز به محیطی آرام دارد . یک کودک به محیطی احتیاج دارد که نیازهایش برطرف شود . یک کودک میخواهد با والدینش زندگی کند از رفتار آنها درس بگیرد و استعدادهایش را بارور ببیند .مشاوره کودک قبل از تولد و قبل از تشکیل جنین لازم و ضروری است .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
راه های کنترل خشم کودکان
راه های کنترل خشم کودکان به ما کمک میکنند کودکی آرام و معقول داشته باشیم . یکی از راه های کنترل خشم کودکان خشمگین نشدن والدین است . یکی دیگر از راه های کنترل خشم کودکان آموزش معاشرت و مهارت ارتباط با همسالان میباشد . در گذشته در هر خانه چندین کودک با هم تعامل داشتند که ناخودآگاه روشهای ارتباط را می آموختند . آنها بازی گروهی را تجربه میکردند . همچنین راه گرفتن حق خود از همسالان . نحوه آشتی کردن و دل بدست آوردن دوستان را . اما امروزه که تک فرزندی در خانواده ها حکم فرماست تربیت کودک اجتماعی قدری دشوارتر است . در خانواده کودک با همسالان خود تعامل ندارد . با بزرگترها همزیستی دارد که این باعث شده کودکان کمتر کودکی کنند . همین مسئله خشم کودکان را نسبت به رفتارهای کودکانه بر می انگیزد .
یکی دیگر از راه های کنترل خشم کودکان اینست که از خود محوری او جلوگیری کنیم . ضمن اینکه به او مالکیت را می آموزیم همزیستی و مشارکت را نیز آموزش دهیم . این میسر نیست مگر با معاشرت با خانواده هایی که کودک همسال کودک مارا دارند . بردن کودک به پارک بازی نیز بسیار مفید است . این عوامل بیرونی و محیطی بود اما عوامل درونی نیاز به شناخت روانکاوانه و روانشناسانه دارد . کودکی که از شرایط حاکم بر خانواده ناراضی است . به داشته های دیگران حسادت میکند . آنقدر به خواسته های او پاسخ داده ایم که او تحمل کاستی ها را ندارد . او خود را حاکم خانه میداند و قدرت تحمل آمدن همسالی که بخواهد از اسباب بازیهایش استفاده کند را ندارد . کودکی که مدام بازی اینترنتی میکند و یا تلویزیون تماشا میکند توانایی همزیستی اجتماعی را از دست میدهد .
بیشتر بخوانید: در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
آموزش کنترل خشم کودکان
آموزش کنترل خشم کودکان زمانی میسر است که هنگام خطای کودک والدین خشم خود را کنترل کنند . در قدم بعدی به او بفهمانند که با وجود دلخور شدن ،  پرخاشگری نکردند . به او مفهوم شادی عمیق را آموزش دهند . آموزش کنترل خشم کودکان هنگام بازی او با دیگران بسیار کارساز است . وقتی با همسالان خود بازی میکند به او آموزش دهیم راه دیگری برای گرفتن حقش وجود دارد . و برای بیان حرفهایش میتواند با آرامش نتیجه بهتری دریافت کند . نتیجه خشم قهر با دوستان ودلخور کردن آنان و تنهایی است و حتی ممکن است نتواند به خوبی از حقش دفاع کند . اما با منطق نتیجه بهتری خواهد گرفت . اگر دوست به حرفهای تو اهمیت نداد بهتر است از یک بزرگتر برای گرفتن حق خود کمک بگیری . آموزش کنترل خشم کودکان در زندگی روزمره نیز مفید است . ( روش تیچ )
راه دیگر ، درمان درون اوست که با کمک روانشناسان و مشاوران انجام میشود . این که او چرا خشمگین است و از چه چیزی رنج میبرد . آیا حق با او است یا خیر ؟ برخی کودکان بیمار هستند و باید برای حفظ آرامش خود دارو مصرف کنند . برخی دیگر بیمار یهای جسمی دارند که عوارض دارند عوارض جانبی آن اضطراب و بی حوصلگی است . ممکن است کودک پرخاشگر مبتلا به افسردگی شده باشد . برخی کودکان دچار تعارضات درونی هستند . مثلا کودکی در خانواده بدنیا آمده و رفتار خانواده با او تغییر کرده است . او هم نوزاد را دوست دارد و هم از توجه بیش از اندازه دیگران به او رنج میبرد که نتیجه آن خشم است .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک نه ساله و چگونگی رفتار با او
انواع بازی برای کنترل خشم کودکان
انواع بازی برای کنترل خشم کودکان اگر گروهی وتیمی باشد میتواند مفید واقع شود . از انواع بازی برای کنترل خشم کودکان میتوان به بازی  های سنتی اشاره کرد . بازیهایی مانند تاب بازی با یک دوست همسال . به او آموزش رعایت نوبت و همکاری را میدهد . یک بار او بنشیند دوستش تاب دهد و دفعه بعد برعکس . وقتی کودک از بازی با همسال لذت ببرد کمتر خشمگین میشود . به شرط اینکه خود محور نبوده و رعایت کردن نوبت را به او آموزش دهیم . برای پسرها بازی طناب کشی و برای دختر ها خاله بازی مفید است . ولی تحت کنترل والدین برای آموزش تعامل و کنترل خشم . به خاطر داشته باشیم با مشاوره بهتر میتوانیم بر خشم کودک خود فائق آییم .
کنترل خشم کودکان ابتدایی
کنترل خشم کودکان ابتدایی قدری دشوار است . کودک ممکن است از طرز برخورد اولیا مدرسه دلخور باشد . ممکن است کودکی اورا مورد آزار قرار میدهد . ممکن است اورا تمسخر میکنند . ممکن است درسهایش را خوب نمی آموزد . بهترین راه ، گفتگو با فرزند است . آرام و منطقی دلیل ناراحتیش را بپرسیم . سپس با آرامش اورا راهنمایی کنیم . حتی بد نیست از زمان کودکی و مدرسه خاطره ای مشابه برای او بازگو کنیم البته نه به تلخی بلکه با خنده و لبخند  . به او بفهمانیم که همین ناراحتی ها روزی تبدیل به خاطرات شیرین دوران کودکی میشود . به او اطمینان بدهیم که به این مشکل او توجه داریم و رسیدگی خواهیم کرد . یادمان باشد این اطمینان با عمل توام باشد .
یکی دیگر از راه های کنترل خشم کودکان ابتدایی اینست که  به آنها آموزش دهیم . به آنها یاد بدهیم که از همه نمیتوان توقع برخورد درست و منطقی را داشت . هر کس ایرادهای رفتاری دارد که ما باید تا اندازه ای که به ما آسیب نرساند با آنها کنار بیاییم و در غیر اینصورت با او معاشرت نزدیک نداشته باشیم و از او دوری کنیم  .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک هشت ساله و خصوصیات اخلاقی کودک
 سوالات متداول
چگونه به کودکان خود بیاموزیم خشم خود را کنترل کنند ؟
با دادن اعتماد به نفس به کودک . اینکه هرچیزی ارزش عصبانیت ندارد و هرکس این اهمیت را ندارد که به خاطر کارهایش خشمگین شویم . او را با عوارض عصبانیت آشنا کنیم . اینکه عصبانیت به سلامتی آسیب میرساند .
بهترین شیوه برخورد با عصبانیت کودک چیست ؟
ابتدا او را با نوازش و لبخند آرام کنیم و بعد به دقت به حرفهای او گوش بدهیم . سپس برای  کنترل خشم او را راهنمایی کنیم اگر این عصبانیت تداوم دارد حتما مشاوره نماییم .
چه موقع خشم کودک به اختلال تبدیل میشود ؟
در صورتیکه این عصبانیت تکرار شود . عصبانیت از درون باشد . فرقی نکند با چه کسی و برای چه عصبانی میشود . با همه و در اکثر امور با عصبانیت برخورد کند . عصبانیت تکرار شونده و مدام ، اختلال محسوب میشود به طوری که به خود و دیگران صدمه وارد میکند .
بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:۵ Ways to Manage Your Child’s Anger 
 برای مشاوره در زمینه راه های کنترل خشم کودکان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۷:۴۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت پرخاشگری در کودکان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
پرخاشگری در کودکان تا سن ۴ سالگی و در حد متعادل مسئله ساز نیست . مشاوره کودک معتقد است پرخاشگری در کودک در سن پیش دبستانی نگران کننده است . زیرا کودک با ورود به گروه همسالان رفته رفته آرام می شود . مربی به کودک آموزش میدهد و کودک بخاطر بازی های گروهی رفتار آرام را می آموزد . اگر همچنان  پرخاشگری در کودک ادامه یافت باید به مشاوره اختلال کودک مراجعه کرد .  پرخاشگری در کودک میتواند به دلیل دوره بارداری سخت مادر یا محیط تربیتی آشفته کودک باشد . رفتار پرخاشگرایانه کودک در سنین پیش دبستانی می تواند زمینه ساز شخصیت ضد اجتماعی او در بزرگسالی شود . کودک پرخاشگر مدام گریه میکند . به همه چیز آسیب میرساند و نافرمانی می کند . مدام بهانه جویی میکند . و هم در خواب و هم زمان بیداری ناآرام است .
بیشتر بخوانید: از روانشناسی کودکان پیش دبستانی چه میدانید ؟
علت پرخاشگری در کودکان
علت پرخاشگری در کودکان می تواند هم زمینه تربیتی داشته باشد و هم زمینه فیزیولوژیکی . روانشناسی کودک پرخاشگر نشان داده طلاق والدین و استرس دوره بارداری جز دلایل مهم  پرخاشگری در کودک است . کیفیت رفاه خانواده ، توجه والدین به چگونگی تربیت کودک و عزت نفس پایین در کودک علت پرخاشگری در کودک است . کودکی که مدام تنبیه می شود احساس سرخوردگی پیدا می کند و برای جبران آن رفتارهای تند و بی ادبانه بروز می دهد . افسردگی ، تعارض تربیتی در والدین و بی توجهی به کودک زمینه ساز  پرخاشگری در کودک است . البته علت  پرخاشگری در کودک بیشتر زمینه ژنتیکی دارد اما فضای رشد کودک هم تاثیر مستقیم می گذارد . کودکی که توانایی بیان خواسته های خود را ندارد یا نمیتواند از خود در برابر دیگران دفاع کند با پرخاشگری واکنش نشان می دهد .
بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۹ ساله دختر و پسر
درمان پرخاشگری در کودکان
درمان پرخاشگری در کودکان از نظر مشاوره کودک باید اول از طریق تربیتی و محیطی صورت گیرد. برای درمان پرخاشگری در کودکان با فرزندتان گفتگوی آرام داشته باشید. هرگز با خستگی و بصورت عصبی با کودک صحبت نکنید. پرخاشگری در کودکان با دیدن پرخاشگری دوستانش تشدید می‌شود. بهتر است او را از بازی با دوستان پرخاشگر دور کنید. تماشای تلویزیون پرخاشگری در کودکان را افزایش می‌دهد. دیدن فیلم ها و کارتون های فوتبالی می‌تواند علت پرخاشگری در کودکان باشد. روانشناسی کودک علت  پرخاشگری در کودک را غذاهای ناسالم و به اصطلاح فست فودی نشان می‌دهد. برای درمان پرخاشگری در کودک حتما باید سبک تربیتی در خانواده تغییر کند. خانواده ای که در آن رفتارهای پرخاشگری وجود دارد رفتار والدین الگو کودک می‌شود. با مراجعه مرتب به مشاوره تربیت کودک و توجه به راهنمایی های مشاور می‌شود کودک را براحتی درمان کرد .
بیشتر بخوانید: در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان
راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان را باید از طریق صحبت با مشاوره اختلال کودک پیدا کرد . درمان پرخاشگری در کودکان را ابتدا با صحبت با والدین آغاز می کنند . همکاری و همراهی والدین در درمان کودک پرخاشگرخیلی مهم است . کودک پرخاشگر را بلافاصله بعد از انجام رفتار نامناسب باید متوجه رفتار اشتباهش کرد . اگر رفتار کودک منجر به صدمه به وسایل دوستانش شده باید از او خواست تا مسئولیت رفتارش را بپذیرد و معذرت خواهی کند .  پرخاشگری در کودک را نباید با داد و عصبانیت پاسخ داد . از راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان این است که کودک را بلافاصله برای مدت کوتاهی از دیدن تلویزیون یا انجام فعالیت مورد علاقه اش محروم کرد . کودک پرخاشگر باید متوجه جدیت شما باشد و شما نباید به هیچ وجه از تصمیم خود کوتاه بیایید .
بیشتر بخوانید: تربیت کودکان لجباز و نحوه رفتار با آنها
پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی
پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی را باید بطور جدی پیگیری کرد . زیرا بخش مهمی از شخصیت کودک در حال پایه ریزی است . از جمله راه های برخورد با پرخاشگری در کودک این است که به او شیوه ابراز احساس را آموخت . کودک ممکن است هنوز احساساتش و شیوه بیان آن را نشناسد .  پرخاشگری در کودک پیش دبستانی را باید بصورت یک برنامه منظم درمان کرد . برنامه ای که ممکن است شما را درگیر کند یا پدر بزگ و مادربزرگ مانع انجام آن بشوند . اما برای درمان پرخاشگری کودک باید این شرایط را بپذیرید . برای موفق شدن در برابر پرخاشگری کودک ابتدا باید خود را به ندیدن و نشنیدن بزنید . بی تفاوتی از بهترین راه های برخورد با پرخاشگری در کودک است . کودک با محروم شدن منظم متوجه عواقب پرخاشگری خود میشود .
بیشتر بخوانید: مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان
راه کار های کاهش پرخاشگری در کودک
علت پرخاشگری در کودک از نظر مشاوره تربیت کودک گاهی به دلیل سردرگمی در برابر انتظارات زیاد والدین است . بهتر است والدین متناسب باتوانایی های کودک با او برخورد کنند و توقع خود را کاهش دهند . شرایط و لحظاتی هست که کودک برای پرخاشگری برانگیخته تر است . بهتر است والدین لحظاتی مثل زمانی که کودک خسته است یا خوابش می آید را توجه کنند و فضا را برای استراحت و جلوگیری از  پرخاشگری در کودک محیا کنند . کودک را برای ابراز احساساتش تشویق کنید . اجازه ندهید پرخاشگری کودک شما را ناتوان کند و در برابر خواسته های نامعقول کودک تسلیم نشوید . پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی را از طریق مدیر مدرسه هم میتوانید پیگیری کنید تا کودکتان در مدرسه هم الگوی نادرست نداشته باشد . احساس امنیت و آرامش را در خانه برای کودک ایجاد کنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره تربیت کودک لجباز بسیار ضروری است
علت های فیزیولوژیکی پرخاشگری در کودک
علت پرخاشگری در کودکان میتواند به دلایل فیزیولوژیک باشد .  پرخاشگری در کودک در سنین پایین بیشتر مربوط به داشتن خانواده عصبی و پرخاشگر است . علت پرخاشگری در کودک میتواند به دلیل کمبود سروتونین در مغز باشد . اگر میزان تستوسترون در کودکان زیاد باشد میزان پرخاشگری هم بیشتر است . دختر هایی که در دوره جنینی مادرشان با هورمونهای تستوسترون درمان شده اند برانگیختگی بالایی دارند . بالا رفتن فشار خون و خستگی جسمی باعث افزایش میزان پرخاشگری می شود . پرکاری یا کم کاری غده تیروئید میتواند یکی از دلایل پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی باشد . کم خونی و کاهش آهن خون با پرخاشگری کودکان ارتباط مستقیم دارد . کمبود ویتامین ها و پایین بودن گلبول قرمز باعث پرخاشگری در کودکان میشود . از راه های برخورد با  پرخاشگری در کودک توجه به چکاب منظم و استفاده از غذاهای مناسب است .
بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
تفاوت دختر و پسر در پرخاشگری
روانشناسی کودک نشان داده است که تفاوت جنسیت در نوع و مقدار پرخاشگری اثر گذار است . مشاوره تربیت کودک عقیده دارد میزان خشونت فیزیکی درپسر ها بیشتر از دختر ها است . لجبازی ، آسیب زدن به وسایل ، لگد زدن و  پرخاشگری در کودک پیش دبستانی پسر بیشتر وجود دارد . دختر ها بیشتر پرخاشگری کلامی و رابطه ای دارند . ممکن است دختر ها هم  خشونت فیزیکی داشته باشند . اما میزان و مدت آن کمتر از پسر ها است . دختر ها بیشتر بر اثر ناراحتی قهر می کنند یا بصورت کلامی پرخاشگری می کنند . تنفر ، کنار گذاشتن و بازی نکردن از شیوه های پرخاشگری در کودکان دختر است . بهر حال برای درمان پ پرخاشگری در کودک با هر جنسیتی بخاطر اثر گذاری پرخاشگری در شخصیت و آینده کودکان بهتر است به یک مشاوره خانواده خوب مراجعه شود .
سوالات متداول
با پرخاشگری کودک چگونه رفتار کنیم ؟
با مراجعه به مشاوره کودک و استفاده از راه کارهای بی تفاوتی ، تشویق ، تغییر فضای تربیتی ، شیوه های محروم کردن از اسباب بازی یا دیدن تلویزیون با پرخاشگری کودک رفتار میکنیم .
پرخاشگری در کودک نشانه چیست ؟
پرخاشگری کودک نشانه ناکامی یا وجود اضطراب در کودک است . پرخاشگری در کودک نشان از داشتن الگوی نادرست یا داشتن پدر و مادر پرخاشگر است .
با کودک پرخاشگر چگونه برخورد کنیم ؟
با کودک پرخاشگر بصورت جدی و بلافاصله برخورد می کنیم . تا کودک متوجه عواقب پرخاشگری و آسیب و صدمه ای که به هم بازی هایش زده باشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : What Are Some of the Causes of Aggression in Children?
 برای مشاوره در زمینه علت پرخاشگری در کودکان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۷:۲۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معایب ازدواج فامیلی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معایب ازدواج فامیلی دو بحث را پیش می آورد . ابتدا اینکه هر زن و مردی دوست دارد برخی از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . این کتمان کردن با صداقت منافاتی ندارد . هر کسی میتواند بدون اینکه احساس گناه یا کذب کند رازهایی برای خود داشته باشد . این رازها نباید مواردی باشند که در آینده و زندگی فعلی آنها دخیل باشد . مثلا اینکه یکبار ازدواج کرده باشد ، یا فرزندی داشته باشد . اما اگر فقط یک مراسم نامزدی داشته و خیلی زود به هم خورده دلیلی ندارد همسر بداند . از معایب ازدواج فامیلی اینست که اینگونه اسرار برملا است . از معایب ازدواج فامیلی همین بس که مثلا نوجوانی برای کسی قلبش تپیده هیچ ارتباطی با هم نداشته اند . همه فامیل از آن مطلعند  لزومی ندارد همسر آینده این را بداند ولی میداند .
بیشتر بخوانید: بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی
نقص های خانوادگی
از دیگر معایب ازدواج فامیلی اینست که زندگی جدید ممکن است مدام با زندگی خانوادگی مقایسه شود . جوانی در زندگی خود میخواهد به گونه ای دیگر زندگی کند . متفاوت با زندگی خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذکر داده میشود من زندگی تو را آنگونه دیده ام . این هم یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی است . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی اینست که عیوب و نقصهای خانوادگی ممکن است به رخ کشیده شود . حال آنکه این عیوب ممکن است مربوط به سالهای گذشته باشد . پس لازم است برای اینگونه ازدواجها که اصلا پیشنهاد نمیشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را یاداوری میکند . اینکه چه شرایطی تعیین کنیم و چه قرارهایی بگذاریم تا بتوانیم با آرامش زندگی کنیم .
بیشتر بخوانید: بهترین ازدواج فامیلی
مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی
مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی حتما باید در رسانه های کشور مورد تاکید قرار بگیرد . جملات عوامانه ای مانند «عقد دختر عمو پسر عمو در آسمانها بسته شده » اقوام را تحت تاثیر قرار میدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فامیلی میکنند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی انتفال بیماری هایی که در اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر کسی دوست دارد فرزندانی سالم بدنیا بیاورد اما غافل ازاینکه با یک اشتباه فرزندش را از سلامت محروم میکند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی اینست که تشویقهایی برای ازدواج صورت میگیرد . وقتی حرف از بیماری زده میشود میگویند ما در نسل خود بیمار نداشته ایم که منتقل شود . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی میتوان به ازهم پاشیدن یک فامیل اشاره کرد .
در یک فامیل وقتی ازدواجی پیش می آید اگر این ازدواج دوام و بقا نداشته باشد  . تصمیم به جدایی گرفته میشود در میان همه فامیل اختلاف بوجود می آید . در یک فامیل میتوان همسر خود را برمبنای معیارهای ازدواج مورد نظر سنجید و انتخاب کرد . اما به نظر میرسد خطرات و معایب بیشتری دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج  ، مشاوره ازدواج موفق نیز انجام داد.
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام
معایب ازدواج فامیلی برای بارداری
معایب ازدواج فامیلی برای بارداری از نظر سلامت به بیماری های ژنتیکی و توارثی برمیگردد . سلامت فرزندان این خانواده ها اگر در نسل بیماری وجود داشته باشد در معرض خطر جدی است  .  معایب ازدواج فامیلی برای بارداری را از نظر ار هاش یا گروههای خونی میتوان بررسی کرد . در یک فامیل بخصوص فامیل درجه دو احتمال هم گروه بودن خون با ار هاش های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است هم گروه بودن خون مشکل ساز نیست . ولی ار هاشهای مثبت و منفی قابل بررسی هستند . مشاوره ژنتیک و آزمایش خون برای قبل از بارداری بخصوص برای ازدواج های فامیلی واجب است .
مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت باشد و ار هاش زن منفی باشد . برای جنینی که گروه خونی با ار هاش مثبت دارد در بدن مادر آنتی بادی هایی بر علیه گلبولهای قرمز جنین ترشح میشود .  شاید این عارضه برای جنین اول مشکل زیادی بوجود نیاوردچون مقدار انتی بادی ها قابل توجه نیست .  اما برای جنین دوم احتمال سقط جنین وجود دارد . یا ممکن است کودک با زردی شدید دست و پنجه نرم کند چون میزان تماس خون مادر با جنین بیشتر شده است . . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی برای بارداری احتمال بروز بیماری های توارثی خونی میباشد . برای اطلاع بیشتر بخش معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی را مطالعه بفرمایید .
بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی
معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی
معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی در تمام رسانه های باید آگاهی رسانی کامل شود . زیرا خطرات ناشی ازآن به فرزندانی منتقل میشود که حق سالم زندگی کردن از آنان گرفته شده است .آنهم  بر اثر بی اطلاعی و بی تفاوتی پدر و مادر . بیماری های ژنتیکی بر اثر جهش یکی از کروموزومها و یا جفت کروموزوم بوجود می آِید . این جهش ممکن است در نسل اول به صورت پنهان بماند . ولی در نسل بعد بروز خواهد کرد و نتیجه آن تولد فرزندی است با بیماری . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی همین بس که احتمال بروز بیماری در فرزندان زیاد است . در اثر بروز چنین واقعه ای پدر و مادر مدام احساس گناه کرده و به بیماری های روحی مبتلا میشوند . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی برکسی پوشیده نیست ولی باید جدی گرفته شود .
بیشتر بخوانید: آیا مشکلات ژنتیکی ازدواج فامیلی را میتوان نادیده گرفت ؟
بی تفاوتی نسبت به نسبت فامیلی
هستند کسانی که نسبت به ازدواج فامیلی بیتفاوت هستند .یک زوج ممکن است به ظاهر سالم باشند و مشکلی نداشته باشند برای بیماران مبتلا به تالاسمی مینوردر دوران مجردی  هیچ مشکلی وجود ندارد . اما اگر با یک نفر که او هم به ظاهر سالم ولی مینوراست ازدواج کند خطرناک میشود . بیست وپنج درصد احتمال بروز تالاسمی ماژور در فرزندان میرود . یک مینور نیازی به مراقبت ندارد به همین دلیل برای جلوگیری از ارعاب و ترس پزشکان به فرد تذکری نمیدهد . اما یک تالاسمی ماژور باید مدام تحت درمان باشد . یک جنین بتا تالاسمی ماژور ممکن است ناقص یا عجیب الخلقه بدنیا بیاید .  مینور یک بیماری کم خونی ارثی است که با فقر آهن تفاوت دارد . اما تالاسمی ماژور به دلیل نقص گلبولین خون ظاهر میشود و گلبولهای قرمز را کوچک میکند . سقط این کودکان در هفته های اول منع قانونی ندارد البته با تشخیص پزشک قانونی .
بیشتر بخوانید: مشکلات ازدواج فامیلی را چگونه مدیریت کنیم
مشکلات و معایب ازدواج فامیلی
مشکلات و معایب ازدواج فامیلی علاوه بر مطالبی که عرضه شد اینست که تعداد افراد فامیل دیر به دیر زیاد میشود . ورود یک فرد جدید به حیطه اقوام باعث شادی و نشاط میشود . باعث تنوع در فرهنگ معاشرت میشود . این فرد جدید حرفهای جدید و سلایق جدید با خود به همراه می آورد . از مشکلات ومعایب ازدواج فامیلی همین است که دیگر این تنوع و زیبایی وجود ندارد .
بیشتر بخوانید: مراسم ازدواج فامیلی به چه صورت است ؟
سوالات متداول
بدترین نسبت فامیلی برای ازدواج چیست ؟
بدترین نوع ازدواج فامیلی ازدواج فرزندان خاله ها باهم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دایی باهم است . بدتر از آن اینست که فرزندان اینها هم با درجه دومیها ازدواج کنند . یعنی فامیل در فامیل . مثلا پدر ومادر پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم با نسبتهای فامیلی ازدواج کنند .
ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چیست ؟
در هیچ آیه ، حدیث و روایتی بر ازدواج فامیلی تاکید نشده است بلکه تشویق به زیاد شدن مسلمانان شده است یعنی با تزویج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتی ازدواج با فردی از ادیان دیگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است این نشانگرآن است که اسلام بر ازدواج فامیلی تاکید نداشته است .
پرخطرترین ازدواج فامیلی ؟
ازدواجهایی است که هم پدر وهم مادر ناقل بیماریهای نهفته و پنهان هستند که شاید به ظاهر سالم باشند اما بیماری را به فرزندان انتقال میدهند .
در چه کشورهایی ازدواج فامیلی ممنوع است ؟
در کشور امریکا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دایی ها یک تابو محسوب میشود و عموم مردم با این رابطه مخالف هستند .  ولی قانونی برای منع ازدواج ندارند . در کشور تاجیکستان ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دایی و عمو ممنوع است چون بیست وپنج درصد تولد معلولان این کشور در اثر ازدواج فامیلی بوده است .
چرا ازدواج فامیلی بد است ؟
عدم ازدیاد فامیل ، عدم تنوع و ورود افراد جدید به فامیل ، احتمال بیماریهای توارثی در فرزندان ، احتمال بروز بیماریهای ژنتیکی در فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسایش زوجین .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :What are the disadvantages of marrying a relative? 
 برای مشاوره در زمینه معایب ازدواج فامیلی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۴:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

سن مناسب برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سن مناسب برای ازدواج مسئله‌ ای است که هم در مورد ازدواج دختران و هم در مورد ازدواج پسران بسیار مهم می باشد . بار ها در پرونده‌ های مشاوره خانواده و جلسات مشاوره ازدواج مواردی وجود داشته است که ازدواج زود هنگام باعث آسیب جسمی و روحی زوج شده است و منجر به نتایجی مانند طلاق عاطفی و جدایی شده است . از این رو تشخیص سن مناسب برای ازدواج بسیار حیاتی است . علم روانشناسی در شاخه روانشناسی ازدواج توانسته است با تکیه بر سال‌ ها پژوهش و تحقیق سن مناسب برای ازدواج را به صورت تقریبی مشخص کند . سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه روانشناسی بر اساس اصول و معیار هایی تعیین شده است که تمامی آن ها در ازدواج موفق تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید:ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
سن مناسب برای ازدواج
سن مناسب برای ازدواج بیش از آنکه توسط دیگران به فرد پیشنهاد یا تحمیل شود به تشخیص خود فرد بستگی دارد . اینکه فرد تا چه اندازه از لحاظ شخصیتی ، روانی ، عاطفی و مادی آمادگی ازدواج را در خود ببیند در تعیین سن مناسب برای ازدواج بسیار مهم است . در واقع تشخیص اینکه آیا فرد در سن مناسب برای ازدواج قرار دارد یا خیر ، جدای از ملاک های مادی و ظاهری کار آسانی نمی باشد . اما روانشناسان و کارشناسان مشاوره قبل از ازدواج به علت داشتن دانش و سال ها تجربه در این زمینه میتوانند طی چند جلسه مشاوره تشخیص دهند که آیا فرد به کمال و بلوغ لازم برای شروع زندگی مشترک رسیده است یا خیر .
بیشتر بخوانید: تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
سن مناسب ازدواج برای خانم ها
سن مناسب ازدواج برای خانم ها با توجه به چه نکاتی تعیین می شود ؟ به طور کل ، طبیعت زنان از نظر جسمی و روحی روانی بسیار ظریف تر و لطیف تر از مردان است از این رو در مواقع تنش و شرایط سخت عموما زنان آسیب پذیرترند . یکی از مواردی که احتمال آسیب جسمی و روحی در آن برای زنان بسیار زیاد است مسئله ازدواج است البته ازدواجی که اصولی و موفق نباشد . سن ازدواج در موفقیت یا عدم موفقیت آن بسیار موثر است از این رو تشخیص سن مناسب ازدواج برای خانم ها بسیار مهم است .
پیش از هر چیزی رسیدن به بلوغ جسمی و جنسی در تعیین سن مناسب برای ازدواج خانم ها اهمیت دارد چرا که در صورت عدم بلوغ جنسی آسیب هایی که در پی روابط زناشویی به جسم فرد وارد می شود بسیار خطرناک و جدی هستند و حتی ممکن است توانایی باروری فرد را تهدید کنند . پس از بلوغ جنسی ، بلوغ عاطفی ، فکری ، روحی و در کل بلوغ شخصیتی فرد در سن مناسب ازدواج برای خانم ها تاثیر گذار هستند . اینکه فرد بتواند مصلحت خود را تشخیص دهد ، آگاهی لازم را از زندگی زناشویی داشته باشد ، به آن متمایل باشد و با انتخاب و خواست خود در مورد ازدواج تصمیم بگیرد همگی از مواردی هستند که به عنوان بلوغ در تعیین سن مناسب ازدواج تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
سن مناسب برای ازدواج موفق
سن مناسب برای ازدواج موفق به گونه ای در نظر گرفته شده است که احتمال موفقیت ازدواج طبق آمار ، در رنج سنی تعیین شده بیشتر است . اما مواردی هم وجود دارد که خارج از این محدوده سنی ازدواج کرده اند و توانسته اند ازدواج موفقی را داشته باشند .
پس تعیین سن مناسب برای ازدواج موفق به این معنا نمی باشد که تمام افراد صرفاً در رنج سنی تعیین شده می توانند ازدواج موفق را تجربه کنند بلکه هر زمان که فرد احساس کند به ثبات و تکامل شخصیتی لازم دست پیدا کرده است و آمادگی مادی لازم برای ازدواج را دارد می توان گفت که در سن مناسب برای ازدواج موفق قرار دارد . اما علم روانشناسی ازدواج با در نظر گرفتن تمامی موارد مهم و تاثیر گذار توانسته است محدوده سنی ۲۳ تا ۲۵ سال را برای زنان و ۲۷ تا ۲۹ سال را برای مردان به عنوان سن مناسب برای ازدواج موفق در نظر بگیرد .
بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران
سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام
سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام به صورت دقیق مشخص نشده است و اسلام به سن خاصی برای ازدواج زن و مرد مستقیما اشاره نکرده است . اما در آیات و روایات بسیاری در مورد ازدواج و جوانب مختلف آن بار ها صحبت شده است . در مورد سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام نیز چنین بیان شده است که فرد باید به بلوغ برسد و بتواند در شرایط مختلف مصلحت خود را تشخیص دهد و تمایل به ازدواج را در خود احساس کند . یعنی در اسلامی صریحاً به جوانب مختلف بلوغ مانند بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی و بلوغ فکری اشاره شده است و ازدواج را در سنی مناسب دانسته است که فرد به این بلوغ رسیده باشد .
نکته مهمی که از در اسلام در مورد سن ازدواج به آن اشاره شده است مسئله تمایل فرد است یعنی حتی اگر فرد به بلوغ لازم رسیده باشد اما تمایل به ازدواج نداشته باشد نمی‌توان گفت که در سن مناسبی قرار دارد . به طور کل اسلام حداقل سن لازم برای ازدواج دختران را ۹ سالگی و حداقل سن لازم برای ازدواج پسران را ۱۵ سالگی در نظر گرفته است .
بیشتر بخوانید:  آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
سن مناسب ازدواج برای جوانان
سن مناسب ازدواج برای جوانان متاسفانه امروزه تحت تاثیر عوامل مادی و اقتصادی قرار گرفته است . به دلیل فرهنگ های نادرستی که در مورد ازدواج به وجود آمده است و همینطور شرایط سخت زندگی مدرن امروزی ، سن مناسب ازدواج برای جوانان روز به روز در حال افزایش است . تحولات فرهنگی ، تربیت اجتماعی و خانوادگی ، سیستم آموزشی ، شرایط زندگی و . . . . همگی باعث شده اند که شکل گیری بلوغ لازم برای ازدواج در افراد به تاخیر بیفتد و افراد تمایل به ازدواج و آمادگی آن را دیر تر در خود احساس کنند .
نبود آگاهی کافی و بینش درست در مورد ازدواج باعث شده است که بجای ازدواج در سن مناسب بیشتر شاهد ازدواج های زود هنگام یا ازدواج های دیر هنگام باشیم . اما میتوان با کمک نهاد های فرهنگی مرتبط مانند مراکز مشاوره قبل از ازدواج ، فرهنگ سازی لازم را در مورد ازدواج انجام داد تا شاهد ازدواج های موفق در سنین مناسب باشیم .
بیشتر بخوانید: معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم
سوالات متداول
سن مناسب برای ازدواج در ایران چیست ؟
سن مناسب برای ازدواج در ایران تحت تاثیر فرهنگ موجود در محل زندگی و شرایط اقتصادی افراد است و این باعث شده است که نوسان سنی زیادی در مورد سن ازدواج در ایران وجود داشته باشد .
سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه اسلام ؟
همانطور که گفته شد اسلام ازدواج را نه برای زنان و نه برای مردان به سن خاصی محدود نکرده است و بلوغ و تمایل فرد را برای ازدواج در اولیت قرار داده است . با این حال در اسلام به حداقل سن لازم اشاره شده است که این سن برای دختران ۹ سالگی و برای پسران ۱۵ سالگی میباشد .
آیا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه است ؟
قطعا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه نمیباشد چرا که طبیعت زن و مرد کاملا از نظر جسمی و روحی روانی با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت های فطری باعث شده است که بلوغ در هر کدام در سن خاصی ایجاد شود . برای مثال همین تفاوت در رسیدن به بلوغ باعث شده است که مردان نسبت به زنان دیر تر مسئولیت پذیر شوند و دیر تر به بلوغ فکری برسند .
سن مناسب ازدواج برای دختران چند سال است ؟
سن مناسب ازدواج برای دختران از نظر روانشناسی ۲۳ تا ۲۵ سالگی است و انتظار میرود فرد در این سن به آمادگی لازم برای ازدواج رسیده باشد .
سن مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسان چند سال است ؟
سن مناسب برای پسران رنج سنی ۲۷ تا ۲۹ سال است و برای دختران نیز از ۲۳ تا ۲۵ میباشد .
بیشتر بخوانید: معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Best Age to Get Married: What Math Tells Us 
 برای مشاوره در زمینه سن مناسب برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۰:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)