مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج یکی از سوالات متداول جوانان قبل از ازدواج است . این اختلاف سنی نمی تواند به شکل یک قانون باشد و همه افراد با داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج خوشبخت تلقی نمی شوند اما رعایت آن می تواند یکی از دلایل خوشبختی افراد باشد .
معمولا هنگامی که می شنویم یکی از اطرافیان در شرف ازدواج با فردی است که ما او را نمی شناسیم یکی از سوالاتی که احتمالا از او می پرسیم این است که چند سال اختلاف سنی دارید ؟ و اغلب به طور عادی اختلاف بین ۲ تا ۷ سال برایمان معمول به نظر می رسد اما اگر چیزی از ده سال به بالا یا بر عکس کوچک تر از سن خود او را بشنویم با اینکه برایش آرزوی خوشبختی می کنیم اما به خوشبختی اش به طرز مشکوکی نگاه می کنیم . این باور به طور معمول منطقی است زیرا همین اختلاف سنی زیاد یا کم تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر زندگی افراد می گذارد که به مرور در زندگی مشترک آشکار می شود .
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج از سال ها قبل به شکلی مرسوم بوده است که سن پسر از سن دختر بیشتر می باشد این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران به طور ثابت شده نسبت به بلوغ فکری پسران زودتر رخ می دهد در نتیجه با این اختلاف سنی می توان اختلاف بلوغ فکری بین دختر و پسر را از بین برد تا در زندگی مشترک راحت تر متوجه خواسته های یکدیگر شوند . البته باید در نظر بگیریم که بسیاری از پسرها هم زمان با دختران همسن شان به همان اندازه از بلوغ فکری دست پیدا می کنند و در نتیجه ترجیح می دهند همسر آینده شان همسن خودشان باشد .
بیشتر بخوانید:ازدواج با اختلاف سنی زیاد
اختلاف سنی مناسب
اختلاف سنی مناسب موجب می شود شور و نشاط هر دو فرد در زندگی به یک اندازه باشد و در تمام مراحل زندگی درکنار و همراه یکدیگر باشند و حتی موجب می شود هر دو به یک سو برای آینده نگاه کنند و خواسته ها و آرزو های نزدیک به هم را داشته باشند و هر دو با انرژی برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش کنند . داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج موجب می شود هر دو کم تر نیاز به توضیح افکارشان به یکدیگر شوند و به جای آن بیشتر به دنبال عملی کردن آن ها باشند . پس آگاهی از بهترین اختلاف سنی برای ازدواج امر مهمی است که نباید از آن غافل شویم .
فرض کنید اختلاف سنی یک زوج بیش از ده سال باشد به طور معمول در چند سال ابتدای زندگی همه چیز خوب پیش می رود اما سالیان بعد مرد کم حرف می شود و وقتی زن از او علت را جویا می شود احتمالا در انتها صحبت به اینجا می رسد که تو متوجه منظور من نیستی ، که باید بگویم به احتمال زیاد هم همینطور است و این تقصیر هیچکدام نیست زیرا در آن لحظه هرکدام از زاویه دید سن و سال خود و با جهان بینی همان سن به ماجرا واکنش نشان می دهند درنتیجه منطقی است اگر در مورد یک موضوع یکسان به نتایج متفاوتی برسند و این یکی از کوچک ترین مشکلات زندگی است که دارای بهترین اختلاف سنی برای ازدواج نیستند .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج
بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر برخی روانشناسان متفاوت است . اما میانگین بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج بین ۳ تا ۶ سال می باشد . البته توصیه می شود قبل از ازدواج با فردی که به عنوان شریک زندگی آیندتان انتخاب کرده اید به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید تا مشاور با آگاهی خود دریابد که آیا اختلاف سنی شما و همسرتان مناسب است و افکارتان تا چه اندازه به یکدیگر شباهت دارد این کار موجب می شود شما قبل از ازدواج همسرتان را بهتر بشناسید و با شناخت بیشتری زندگی مشترکتان را آغاز نمایید .
نکته حائز اهمیتی که به کمک مشاور قبل از ازدواج ومشاور خانواده می توانید در رابطه با بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از آن آگاه شوید این است که آیا سطح فکری همسر آیندتان کاملا مطابق با سن او است یا خیر . درواقع گاهی ممکن است مشاور طی جلسات مشاوره دریابد که همسر شما هنوز به بلوغ فکری رده سنی خودش نرسیده باشد یا برعکس دریابد که او بسیار بیشتر از رده سنی اش آگاه است درنتیجه با راهنمایی از یک مشاور آگاه و متخصص می توانید انتخاب بهتری داشته باشید .
همانطور که گفتیم داشتن بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج نشان دهنده خوشبختی نیست اما می تواند ضامن آرامش در یک زندگی مشترک موفق نیز باشد .
بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی
بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی
بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی نیز مشخص شده است . بسیاری از روانشناسان معتقدند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی از ۴ تا ۷ سال می باشد . روانشناسان با انجام تحقیقات بسیار برروی رفتارهای انسانی و نسبت بلوغ فکری دختران به پسران به این نتایج دست یافته اند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی چند سال است .
به طور مثال هنگامی که قبل از ازدواج به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید ، مشاور با پرسیدن تعدادی پرسش نامه از شما و همسرتان و طرح چالش هایی برای هردوی شما به نتایجی دست پیدا می کند که درمی یابد شما و همسرتان در چه زمینه هایی به هم شبیه هستید و در چه مواردی دارای اختلاف نظر هستید و این اختلاف نظر بین شما و همسرتان تا چه اندازه ممکن است برای زندگی آینده شما خطرناک باشد . بنابراین با وجود مشاوران قبل از ازدواج ، بین شما و همسرتان هیچ نقطه تاریک و مبهمی باقی نخواهد ماند .
همانطور که می دانید روانشناسان با آگاهی بر رفتارهای انسانی و تفاوت های اخلاقی زن و مرد می توانند بهترین راهنما برای این امر باشند درنتیجه بهتر است به گفته آنها عمل کنیم تا بهترین نتیجه را بدست بیاوریم .
بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران نیز معمولا به این صورت است که پسر از دختر بزرگ تر است . همانطور که گفتیم این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران زود تر از پسران است . البته یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران موثر است این است که معمولا اداره خانواده به عهده مرد است در نتیجه بهتر است دارای تجربه بیشتری نسبت به زن باشد تا در اداره زندگی و مواجه با مشکلات توانمندتر باشد . همچنین مرد به دلیل حس مردانگی ذاتا دوست دارد حس قدرت داشته باشد و ترجیح می دهد همسرش به او وابسته باشد و حس امنیت را از همسرش بخواهد در نتیجه همسری که از خودش کوچک تر باشد را انتخاب می کند .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران معمولا زمانی است که دختر از همسر کوچک تر باشد یا همسن همسرش باشد .
طبیعت زن ایجاب می کند که به کسی تکیه کند ، او دوست دارد در مواقع سختی پشتوانه ای محکم داشته باشد تا با حس امنیت و آرامش به جنگ مشکلات زندگی برود معمولا ذات او ترجیح می دهد کسی را انتخاب کند که از لحاظ سنی از خودش بزرگ تر باشد زیرا این حس را به او می دهد که او بیشترمی داند در نتیجه می تواند از تجربیاتش استفاده کند .
اما نکته قابل ذکر این است که نمی توان یک اختلاف سنی مشخص را برای همه مناسب دانست و بهترین انتخاب این است که شما و همسرتان با توجه به شرایط عقلی ، اجتماعی ، خانوادگی و … سنجیده شوید .پس این را در نظر بگیرید که آگاهی از بهترین اختلاف سنی خوب است اما همیشگی و برای همه نیست .
بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران را می توان از طریق مشاوره خانواده مشخص نمود تا همه جوانب به درستی سنجیده شود و بهترین انتخاب صورت بگیرد .
بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : What Is the Ideal Age Difference for a Happy Marriage? | …
 برای مشاوره در زمینه مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۹:۳۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج زود هنگام جوانان
ازدواج زود هنگام جوانان موضوعی قابل بحث و چالش برانگیز در زمینه آسیب های اجتماعی می باشد که حتی در سازمان حقوق بشر نیز جایگاه خاص خود را دارد و در مورد آن بحث ها و تصمیم گیری های جدی گرفته شده است . ازدواج زود هنگام جوانان تقریباً در تمام ملت ها وجود دارد اما در بعضی از ملت مانند اتیوپی و برخی دیگر از کشور ها آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد .
مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که منظور از ازدواج زود هنگام جوانان در چه سنی می باشد ؟ باید گفت که تشکیل زندگی مشترک و پیوند زناشویی به لحاظ کلی اگر پیش از زمانی اتفاق بیفتد که فرد به بلوغ شخصیتی کامل نرسیده است در هر سنی هم که باشد زود هنگام می باشد ازدواج تنها باید زمانی اتفاق بیفتد که فرد به تکامل شخصیتی نسبی و تعادل شخصیتی و ثبات روحی روانی رسیده باشد .
میانگین سنین ازدواج زود هنگام جوانان
اما به طور میانگین  ازدواج هایی که در سنین زیر ۱۸ ، ۱۹ سال اتفاق می‌افتد ازدواج‌ زود هنگام جوانان می باشند . معمولاً در ازدواج‌های زود هنگام جونان این دختران هستند که دچار ازدواج زود هنگام می شوند که می توان یکی از دلایل آن را این مسئله دانست که در اغلب فرهنگ ها و جوامع جنس مذکر است که برای ازدواج پیش قدم می شود و حق انتخاب بیشتر با پسران است تا دختران و همینطور خرده فرهنگ های نابجا و سنت های غیر منطقی تاثیر بیشتری بر زندگی فردی و اجتماعی دختران میگذارد .
ازدواج زود هنگام جوانان مانند هر موضوع دیگری که به بنیان خانواده مربوط می شود می تواند آسیب های فردی و اجتماعی خاص خود را به دنبال داشته باشد . از این روز لازم است توجه به مشاوره ازدواج و همینطور مشاوره خانواده بیش از این ها باشد تا با افزایش سطح دانش و فرهنگ خانواده ها بتوان از پیامد ها و آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان در امان بود و یا حداقل در جلسات متعدد مشاوره ازدواج به صورت کارآمد بتوان زوج‌ هایی را که با ازدواج زود هنگام مواجه شدند را به آمادگی نسبی لازم برای شروع زندگی مشترک و پذیرش مسئولیت های آن رسانید که نقش مراکز مشاوره خانواده و روانشناسی در مورد ارائه مشاوره قبل از ازدواج در اینجا قابل درک است .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان
مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان را از لحاظ مختلف می‌توان بررسی کرد از این رو در یک نگاه کلی مشکلات ازدواج زودهنگام جوانان را می توان در دو دسته مشکلات روحی روانی و مشکلات جسمی و جنسی تقسیم بندی کرد . به طور کلی مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان هنگامی که به مسائل روحی روانی بر می گردد معمولاً به این دلیل می باشند که فرد از لحاظ روحی و روانی آمادگی مقابله با جدیت های زندگی مشترک ، مشکلات و مسئولیت ها را ندارد و همین طور ممکن است به دلیل عدم آمادگی در برقراری رابطه زناشویی دچار آسیب های روحی روانی جدی شود .
از جنبه ای دیگر حتی زمانی که ازدواج به خواست و فشار خود فرد اتفاق می افتد چون تحت تاثیر هیجانات دوران نوجوانی می باشد و شخص در این زمان هنوز به ثبات شخصیتی نرسیده است با مواجه شدن با واقعیت زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات روحی روانی ، فرد دچار نوعی دلزدگی و سرخوردگی می شود که ممکن است او را به فردی افسرده و منزوی و یا حتی پرخاشگر و ناهنجار تبدیل کند که هر کدام از این موارد می تواند بنیان زندگی زناشویی را مختل کند و در موارد حاد تر مسائلی همچون طلاق و خیانت و دیگر آسیب های اجتماعی پیش بیاید .
مشکلات جسمی و جنسی ازدواج زود هنگام جوانان
اما مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان از نظر جسمی و جنسی به مسائل مربوط به روابط زناشویی بر می‌گردد . معمولاً در ازدواج‌ های زود هنگام که در سنین خیلی پایین اتفاق می‌افتند فرد به بلوغ جسمی دست پیدا نکرده است که در این مورد نیز بیشترین آسیب ها متوجه دختران می شود که حساسیت های جسمی و جنسی خاص خود را دارند و مسئله مهم باروری در میان است .
متاسفانه در ازدواج های زود هنگام به دلیل عدم آمادگی جسمی و جنسی  فرد و در کنار آن نبود سواد جنسی کافی و بر قرار نشدن رابطه جنسی در کیفیت مطلوب ، فرد دچار آسیب های جنسی و جسمی متعددی می شود که سلامت او را تهدید می کند و به دنبال آن در برخی از موارد توانایی باروری و سلامتی جسمی فرد به شدت تهدید می شود . با توجه به موارد گفته شده مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان بسیار جدی و حائز اهمیت می باشد و نیاز است که با همکاری نهاد های مربوطه همچون مراکز مشاوره خانواده و روانشناسی و خانواده ها بتوان از این مشکلات و پیامد ها جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
مزایای ازدواج زود هنگام جوانان
مزایای ازدواج زود هنگام جوانان نیز از مسائلی می باشد که می‌توان با بر شمردن و تقویت آنها از پیامد های منفی ازدواج دیر هنگام جوانان جلوگیری کرد . مطرح کردن مشکلات ازدواج زود هنگام جوانان در این مقاله به این معنی نمی‌ باشد که این نوع ازدواج به طور صد در صد  مخرب و دارای نتیجه منفی می باشد بلکه این نتایج مخرب متوجه مواردی است که یا ازدواج به صورت فشار و تحمیل از طرف خانواده می باشد و یا خانواده به هر دلیلی و به خاطر فشار از طرف خود فرد تن به ازدواج غیر معقول و زود هنگام فرزند خود می دهند .
اما در مواردی که ازدواج زود هنگام با رضایت طرفین و خانواده آنها و بر اساس منطق و در شرایط مهیا و معمول صورت می گیرد می تواند موفقیت آمیز نیز باشد و مزایای ازدواج زود هنگام جوانان را شاهد بود . رسیدن به آرامش فکری و روحی ، تکامل و تعالی شخصیتی و روحی روانی فرد در زندگی زناشویی و در قالب تشکیل خانواده ، پیشگیری از بر قراری روابط نا سالم و آسیب های مربوط به آن ، پاسخگویی به نیاز جنسی در بهترین شکل و در قالب رابطه زناشویی و همینطور داشتن فرصت بیشتر برای  ارتقای سطح کیفیت زندگی از مزایای ازدواج زود هنگام جوانان می باشد .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
فواید ازدواج زود هنگام جوانان
فواید ازدواج زود هنگام جوانان هم میتواند زندگی فردی شخص را تحت تاثیر قرار دهد و هم از آسیب های اجتماعی بسیاری جلو گیری کند . ازدواج موفق و تشکیل خانواده فرد را از نظر روحی به آرامش و ثبات میرساند و او را از درگیری های فکری و دغدغه های مربوط به داشتن یک همراه و همسر دور میکند و با دادن شخصیت و اعتبار اجتماعی به فرد فرصت شکوفایی در فعالیت های اجتماعی را به او میدهد و باعث رشد و تعالی فردیت انسان میشود . همچنین با داشتن فرصت بیشتر برای پذیرفتن مسئولیت فرزند ، امکان آمادگی بیشتر را برای نقش پدر و مادر شدن ایجاد میکند ، فواید ازدواج زود هنگام جوانان برای هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد به یک اندازه میباشد .
بیشتر بخوانید:ازدواج با اختلاف سنی زیاد
معایب ازدواج زود هنگام جوانان
معایب ازدواج زود هنگام جوانان همانطور که گفته شد با تاثیر بر جنبه های روحی ، روانی ، عاطفی ، جسمی و جنسی فرد میتواند به سلامت همه جانبه فرد و همینطور سلامت جامعه آسیب وارد کند . در مثالی برای معایب ازدواج زود هنگام جوانان ، در بسیاری از موارد که ازدواج زود هنگام تحت تاثیر فشار و تحمیل صورت گرفته است . آزار جسمی و جنسی اتفاق افتاده است که سلامت فرد را تهدید کرده ، در مسئله دیگر تولد فرزندان ناخواسته در سنین پایین و عدم مسئولیت پذیری طرفین و بحث بد سرپرسی و حتی بی سرپرستی و دیگر مسائل مربوط به کودک و تربیت آن مطرح است که نیاز به چاره اندیشی و کمک از طریق مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج دارد .
بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : The Benefits of Getting Married Young | The Art of Manliness
 برای مشاوره در زمینه آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۶:۳۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج دیر هنگام
ازدواج دیر هنگام به طور کل اصطلاحی است که همگی ما با آن آشنایی داریم و در مورد آن هم مطالبی را شنیده ایم و هم به صورت عینی در محیط زندگی اجتماعی خود شاهد آن بوده ایم ، اما سوالی که مطرح است این است که ازدواج دیر هنگام به طور دقیق از چه سنی به بعد را شامل میشود و یا برای چه دسته از افرادی اطلاق میشود … ؟ پیش از هر چیزی باید بدانیم که ازدواج دیر هنگام به همان اندازه که برای خانم ها قابل تعریف است در مورد آقایان نیز صدق میکند و این پندار که ازدواج صرفا برای خانم ها دیر میشود کاملا اشتباه است .
به طور کل هرگز نمیتوان برای هیچ فردی سال و ماه دقیقی را تعیین کرد که اگر تا آن سن فرد ازدواج نکند با ازدواج دیر هنگام مواجه شده است چرا که تا فرد از همه نظر احساس بلوغ و آمادگی برای ازدواج نداشته باشد نمیتواند در این مورد اقدام کند و این بلوغ ممکن است برای هر فردی در سن خاصی شکل بگیرد .
چه موقع ازدواج دیر هنگام رخ میدهد ؟
اما میتوان گفت اگر از سنی که فرد به طور نسبی شرایط تشکیل زندگی مشترک و آمادگی آن را دارد زمانی بیش از حد معمول بگذرد ، ازدواج دیر هنگام اتفاق افتاده است و عموما در این موارد که فرد آمادگی نسبی همه جانبه را برای ازدواج دارد ، ازدواج دیر هنگام نتیجه سخت گیری های بی مورد ، حساسیت های نابجا ، توقعات غیر منطقی ، طرز تفکر و دیدگاه اشتباه و … میباشد .
اما طبق تحقیقات و پژوهش های چند ساله آسیب شناسان اجتماعی در امور مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج پیامدها و معضلاتی که در امتداد ازدواج دیر هنگام دامن گیر فرد و به تبع آن جامعه میشود بسیار خطرناک و حساس میباشند و این پیامدها ایجاب میکند که دانش اجتماعی در خصوص ازدواج دیر هنگام به سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کند .
بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام
آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام به دنبال چالش ها و مشکلات و معضلاتی است که در پی ازدواج دیر هنگام رخ میدهد ، شاید در نگاهی سطحی یا در مقیاسی کوچک که به محیط اجتماعی و خانوادگی خودمان مربوط میشود چنین به نظر بیاید که ازدواج دیر هنگام نهایتا منجر به تشویش خاطر فرد میشود و آسیب آنچنانی را به وجود نمی آورد . اما طبق آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام مسائلی که در پی ازدواج دیر هنگام اتفاق می افتد هم سلامت همه جانبه فرد و هم سلامت جامعه را به خطر می اندازد .
آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام پس از سال ها پژوهش در این زمینه به نتایج و آمار هایی دست پیدا کرده است که هرگز نمیتوان به سادگی از کنار آن ها گذشت خصوصا در شرایط کنونی که روز به روز سن ازدواج در حال افزایش و آمار ازدواج در حال کاهش است . پس لازم است نتایج آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام به صورت دانش و فرهنگ اجتماعی به جامعه تزریق شود تا شاهد پیامد های نامطلوب آن نباشیم .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
پیامدهای ازدواج دیر هنگام
پیامدهای ازدواج دیر هنگام را میتوان به چند دسته تقسیم کرد ، برخی از پیامدهای ازدواج دیر هنگام متوجه جنبه روحی روانی فرد هستند و برخی دیگر از پیامدهای ازدواج دیر هنگام جنبه جسمی و جنسی پیدا میکنند . به طور کل افراد پس از بلوغ روحی روانی نیاز به فردی که مکمل آن ها باشد و پاسخگوی نیاز های عاطفی و روحی روانی ( امنیت ، محبت ، توجه ، حمایت ، همراهی ، همدلی … ) باشد را احساس میکنند و این نیاز در قالب ازدواج میتواند جواب داده شود چرا که صرفا ازدواج میتواند آرامش حقیقی روحی روانی فرد را به ارمغان بیاورد ، از این رو با ازدواج دیر هنگام فرد با مواردی مانند اضطراب ، استرس ، تنش روحی ، افسردگی ، سرخوردگی ، پرخاشگری ، گوشه گیری ، عدم اعتماد به نفس و … رو به رو میشود .
بهترین شکل پاسخ دادن به نیاز جنسی
قابل انکار نیست که غریزه و نیاز جنسی یکی از اصلی ترین مسائلی است که دو جنس مخالف را به یکدیگر جذب میکند و عدم پاسخگویی و سرکوب آن مشکلات روحی روانی و جسمی خاصی را در پی دارد ، به طور حتم در هر فرهنگ و ملتی ازدواج بهترین ، سالم ترین و پذیرا ترین شکل رابطه بین زن و مرد و رابطه زناشویی بهترین شکل پاسخ دادن به نیاز جنسی است .
از این رو ازدواج دیر هنگام و عدم ارضای میل جنسی در صورتی که فرد نتواند خود را کنترل کند میتواند او را به راه های غیر اخلاقی و مضر ، برای رفع نیاز خود بکشاند ، که به دنبال آن انواع بیماری های روحی روانی و جسمی و جنسی به وجود خواهد آمد ، هرچند که فرد ادعا کند که بر طرف کردن میل جنسی در چارچوبی به غیر از ازدواج برای او پیامدی نداشته است اما رضایت روحی روانی که در رابطه زناشویی به فرد القا میشود در هیچ رابطه دیگری پیش نخواهد آمد و به تدریج که از هیجانات جنسی کاسته شود تاثیر مخرب دیگر راه های پاسخگویی به این نیاز در فرد بروز خواهد کرد .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
معضلات اخلاقی ازدواج دیر هنگام
معضلات اخلاقی ازدواج دیر هنگام همانقدر که میتواند فرد و زندگی شخصی او را تحت تاثیر قرار دهد همان اندازه نیز میتواند جنبه اجتماعی پیدا کند و در قالب آسیب های اجتماعی نمود پیدا کند ، پیدا است که در جامع کنونی ما با توجه به فرهنگ و ارزش های موجود ، ازدواج هنوز هم جایگاه خاص خود را دارد و به عنوان یک ارزش محسوب میشود .
بنابراین ازدواج دیر هنگام و دست پیدا نکردن به اعتبار اجتماعی و ارزش هایی که ازدواج به فرد میدهد و همچنین عدم پاسخ گویی به نیاز روحی تشکیل خانواده و وجود یک همراه و همینطور سرکوب نیاز جنسی میتواند شخص را به انسانی پرخاشگر و یا افسرده تبدیل کند . در حالت حاد تر از معضلات اخلاقی ازدواج دیر هنگام ، فرد دچار هنجار های اخلاقی می شود که با دست زدن به رفتار های غیر اخلاقی به سلامت خود و جامعه آسیب وارد کند .
بیشتر بخوانید:ازدواج با اختلاف سنی زیاد
مزایای ازدواج دیر هنگام
مزایای ازدواج دیر هنگام را میتوان در مقابل معایب ازدواج دیر هنگام بر شمرد تا به عنوان یک مسئله خاکستری به ازدواج دیرهنگام نگاه شود نه یک مسئله سیاه مطلق ، طبیعی است که با افزایش سن و گذشت از دوره نوجوانی و هیجانات خاص آن ، فرد به سمت بلوغ شخصیتی تکامل پیدا میکند و از نظر عاطفی و روحی روانی و به طور کل جنبه های مختلف شخصیت ، به ثبات میرسد و قطعا تصمیماتی خواهد گرفت که بر اساس معیار های سنجیده تر و اهداف مشخص تر و منطقی تر خواهد بود که در مقابل تصمیمات و معیار های دوران نوجوانی نتایج بهتری را خواهند داشت و طبیعی است که مهارت زندگی با افزایش سن و کسب تجارب مختلف و سطح دانش در فرد افزایش پیدا خواهد کرد .
همینطور به طور معمول از جنبه مادی نیز استقلال بیشتری پیدا خواهد کرد ، و تشکیل زندگی برا او راحت تر خواهد بود چرا که استقلال و توان مالی کافی از لازمه های تشکیل زندگی مشترک میباشد .موارد ذکر شده چند مثال از مزایای ازدواج دیرهنگام میباشند که بسیار حائز اهمیت میباشند چرا که فقدان هر کدام میتواند زندگی مشترک را با مشکل رو به رو کند از این رو میتوان مطالب فوق را در قالب مشاوره قبل از ازدواج در کنار زوجین برای والدین ، از طریق مراکز مشاوره خانواده و روانشناسی ارائه داد تا با ارتقاع دانش در این زمینه شاهد کاهش پیامد های ازدواج دیرهنگام در جامعه باشیم .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Marital pathology. A review. – NCBI – NIH
 برای مشاوره در زمینه آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۵:۱۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین زمان ازدواج
بهترین زمان ازدواج همان طور که پیش از این نیز گفته شد به معیارها و ملاک های مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان سن خاصی را برای آن در نظر گرفت . بهترین زمان ازدواج زمانی است که فرد چند معیار کلی را در خود تشخیص دهد این معیارها شامل بلوغ جنسی و جسمی ، بلوغ فکری و بلوغ اجتماعی می باشد ، که هر کدام از این سه مورد خود موارد بسیاری را شامل می شود .
بهترین زمان ازدواج به طور حتم از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد و همینطور در مورد پسران و دختران متفاوت است . بهترین زمان ازدواج را از دیدگاه های مختلف می توان مورد بررسی قرار داد و همین طور برای شرایط مختلف در نظر گرفت ، مانند بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام ، بهترین زمان ازدواج از نظر روانشناسی و یا مواردی مانند بهترین زمان ازدواج پس از طلاق یا بعد از فوت همسر و موارد این چنینی … . به طور کل بهترین زمان ازدواج زمانی است که شخص علاوه بر بلوغ جنسی به شناخت کافی از فردیت و هویت خود دست پیدا کرده باشد به عبارتی شخص به خودشناسی نسبی لازم ، برای تشخیص مصلحت خود و درک چیستی زندگی مشترک  پیدا کرده باشد .
بهترین زمان ازدواج چه زمانی است ؟
بهترین زمان ازدواج زمانی است که فرد بتواند مصالح خود را تشخیص دهد ، قدرت تصمیم گیری را داشته باشد ، به ثبات روحی و عاطفی دست پیدا کرده باشد ، بتواند اهدافی حقیقی و شفافی را برای زندگی خود در نظر بگیرد و به چنان رشد شخصیتی دست پیدا کرده باشد که بتواند مسئولیت هایی که همراه با زندگی مشترک به وجود می آیند را بپذیرد . علاوه بر آن بتواند در کنار زندگی مشترک روابط و فعالیت‌ های اجتماعی خود را کنترل کند و در مسیر تکامل و تعالی قدم بردارد .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
بهترین زمان ازدواج برای پسران
بهترین زمان ازدواج برای پسران چه سنی می باشد ؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از پسران و خانواده‌ ها را درگیر خود کرده است . اگر بخواهیم بهترین زمان ازدواج برای پسران را تعیین کنیم به طور حتم در شرایط کنونی عوامل مختلفی بر این زمان تاثیر می گذارد . امروز شاهد تغییر و تحول بزرگی در سبک زندگی ، توقعات و تصورات از یک زندگی ایده آل و گسترش معیارهای مختلف برای انتخاب همسر هستیم ، از این رو بهترین سن ازدواج برای پسران را می‌توان زمانی در نظر گرفت که فرد مواردی مانند بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی ، استقلال و توان مالی را داشته باشد که بلوغ شخصیتی خود موارد متعددی را در بر می گیرد مانند مسئولیت‌ پذیری ، متعهد بودن ، اقتدار و ثبات عاطفی و … .
از آنجایی که  پسران به لحاظ شخصیتی دیرتر به بلوغ می رسند همینطور پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک و در کل مسئولیت‌ پذیری برای آنان سخت تر است بهتر است تا زمانی که فرد خود تمایل به تشکیل زندگی مشترک ندارد تحت فشار قرار نگیرد . به طور کل از نظر روانشناسی بهترین سن ازدواج برای پسران رنج سنی ۲۷ تا ۲۹ می باشد .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام
بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام به صورت حداقل سن و شرایط لازم برای ازدواج پسر و دختر بیان شده است . به طور کل اسلام سن دقیقی را برای ازدواج مناسب ، در نظر نمی‌گیرد و جوانان را برای امر ازدواج به سن خاصی محدود نمی کند اما در آیات و روایات بسیاری به امر پسندیده ازدواج و وجوه مختلف آن مستقیما اشاره کرده است و شرایط مناسب را برای بهترین زمان ازدواج بیان می‌کند .
برای مثال در مورد بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام می‌توان به آیه‌ شش از سوره مبارکه نساء اشاره کرد که خداوند در این آیه چنین می فرمایند ” یتیمان را آزمایش کنید هنگامی که بالغ شده و به نکاح تمایل پیدا کردند و آنان را به درک مسائل زندگانی خود آگاهی یافتید اموال شان را به آنان بدهید ” با استناد به این آیه میتوان گفت بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام زمانی است که علاوه بر بلوغ جنسی ، قدرت تشخیص مصلحت خود را داشته باشد و درک کافی را از زندگی مشترک و مسائل مربوط به آن داشته باشد همچنین در این آیه با توجه به کلمه تمایل میتوان گفت که طبق کلام خداوند حتی در صورت آمادگی جسمی و روحی کافی ازدواج باید با خواست و رضایت فرد صورت بگیرد و هیچ اجبار و تحمیلی در آن دخیل نباشد .
همینطور حداقل سنی که در قرآن برای ازدواج دختران و پسران بیان شده است برای دختران ۹ سال و برای پسران ۱۵ سال می باشد چرا که پسر و دختر پس از این سن به بلوغ جسمی میرسند اما همانطور که گفته شد این سنین ، سنین حداقل می باشند یعنی پس از رسیدن پسر و دختر به سن ذکر شده ، با وجود دیگر شرایط لازم محدودیت و مانعی برای ازدواج وجود ندارد .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
بهترین زمان ازدواج بعد از طلاق
بهترین زمان ازدواج بعد از طلاق نیز به هیچ عنوان قابل تعیین و تعمیم به تمامی افرادی که طلاق را تجربه کرده اند نمی باشد . قطعا و طبیعتا هر جدایی و طلاقی پیامد های خاص خود را دارد و تاثیرات روحی روانی خود را بر فرد میگذارد و بسته به شرایط طلاق و اینکه پروسه آن چقدر و چگونه طول کشیده است شدت آسیب روحی روانی که بر جای میگذارد متفاوت است .
در بیشتر موارد که جریان طلاق با نزاع ها و درگیری های متعدد همراه است تاثیرات مخرب آن بر فرد نیازمند طی دوران روان درمانی میباشد ، از این رو بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق زمانی است که فرد کاملا از نظر روحی روانی احیا شده باشد و با خود کنار آمده باشد و توانایی تشکیل زندگی مشترک جدید را در خود احساس کند . یعنی دوباره توان اعتماد کردن ، علاقه مند شدن ، مسئولیت پذیرفتن و … را در خود ببیند .
نکته مهم این است که هرگز نباید برای فرار از شرایط روحی دوران پس از طلاق یا لجاجت و حس انتقام جویی به ازدواج مجدد فکر کرد ، مشاوره خانواده بهترین راهنما در این شرایط می باشد از این رو میتوان از طریق مشاوره خانواده و روانشناسی و دریافت مشاوره قبل از ازدواج آمادگی خود را برای تشکیل مجدد زندگی مشترک سنجید چرا که مسئله ازدواج مجدد پس از طلاق بسیار حساس میباشد و هرگز نباید آن را با ازدواج اول مقایسه کرد .
بیشتر بخوانید:ازدواج با اختلاف سنی زیاد
بهترین زمان ازدواج برای دختران
بهترین زمان ازدواج برای دختران نیز تابع معیارهای خاصی میباشد که بر اساس اصول روانشناسی تعیین شده اند . حداقل سنی که از نظر روانشناسی برای ازدواج دختران در نظر گرفته شده است ۱۸ سالگی میباشد و ازدواج های زیر ۱۸ سال برای دختران ازدواج زود هنگام می باشد . اما طبق تحقیقات به  عمل آمده رنج سنی مناسب برای ازدواج دختران ۲۳ تا ۲۷ سالگی میباشد و در این میان ۲۵ سالگی سن طلایی برای مادر شدن نامیده میشود .
اما جدای از تعیین عدد خاصی برای سن ازدواج دختران میتوان گفت که بهترین زمان ازدواج دختران زمانی میباشد که فرد با کسب بلوغ همه جانبه ( بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی ، بلوغ فکری ، بلوغ اجتماعی … ) توانایی تشکیل زندگی مشترک و آمادگی آن را در خود ببیند و با دیدی واقع گرایانه به زندگی مشترک نگاه کند چرا که بنا به ظرافت های روحی و لطفات احساسی نگاه  دختران به زندگی مشترک نگاهی فانتزی و سرشار از تصورات و خیال پردازی های رمانتیک است و اگر به رشد عقلی لازم نرسیده باشند با رو به رو شدن با جدیت های زندگی مشترک دچار سرخوردگی و یاس میشوند از این رو میتوان با مشاوره ازدواج آمادگی نسبی لازم فرد را برای تشکیل زندگی مشترک سنجید .
بیشتر بخوانید:خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Best Age to Get Married: What Math Tells Us | Time
 برای مشاوره در زمینه بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۴:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره خانواده خوب
مشاوره خانواده خوب همیشه از جمله دغدغه های خانواده ها و اشخاصی است که در پی این هستند که مشکلات روحی و روانی (psycho problems) و همچنین خانوادگی خود را از طریق مشاوره حل کنند میباشد . مشاوره خانواده خوب به راستی چه تعریفی دارد ؟ به چه مشاوره‌ای  میگویند مشاوره خانواده خوب ؟ مشاوره ای که در آن درمانی برای مشکلات روحی و چالش های روحی که برای خانواده در طول حیات خود به وجود می‌آید میتواند یک مشاوره خانواده خوب باشد . البته اگر از زاویه دیگری نیز بخواهیم به این موضوع بنگریم میتوانیم بگوییم که مشاوره ای که جنبه پیشگیری داشته باشد را میشود یک مشاوره خانواده خوب بدانیم . دامنه تعریف این موضوع میتواند به گستردگی زیادی برسد اما چیزی که در این مورد بسیار اهمیت دارد این است که یک مشاوره خانواده خوب میتواند بسیار تاثیر گذار باشد .
بیشتر بخوانید:روانشناسی خانواده موفق چیست ؟
مشاوره خانواده خوب ازدواج
مشاوره خانواده خوب ازدواج نیز میتواند بسیار زیاد در سرنوشت ازدواج های امروزی موثر باشد . مشاوره خانواده ازدواج خوب ازدواج فقط و فقط میتواند توسط افرادی که در این رشته حرفه ای هستند انجام و ارائه شود . گاهی اوقات افراد در بعضی ماجراها قرار میگیرند که در آن تجربه ای ندارند و ممکن است فقط قرار باشد فقط یک بار آن را تا آخر عمر تجربه کنند . ازدواج از جمله شایع ترین این اتفاقات و ماجراهای که در زندگی هر جوانی رخ میدهد .
مشاوره خانواده خوب ازدواج میتواند به جوانان و اللخصوص جوانان و زوجین کم تجربه کمک کند عاقلانه معیارهای ازدواج خود و طرف مقابل شان را بسنجند و با یک انتخاب درست به کمک یک فرد آگاه زندگی آینده خود و همسرشان را تضمین کنند . به این صورت خطر و درصد شکست زندگی زناشویی زوجین بسیار پایین می آید . در اینجاست که اهمیت مشاوره خانواده خوب ازدواج برای افراد هویدا میگردد .
بیشتر بخوانید:بهترین دکتر مشاوره خانواده
مرکز مشاوره خانواده خوب آویژه
مرکز مشاوره خانواده خوب آویژه مرکزی است که با هدف تسهیل در ارائه خدمات مختلف در حوزه مشاوره مشاوران زیادی با تخصص های مختلف را گرد هم جمع آورده که در زمینه های مختلف پاسخگوی نیازهای متفاوت مردم باشند . مرکز مشاوره خانواده خوب آویژه به صورت دائم و تا ساعات پایانی شب پاسخگوی نیاز افراد مختلف با نیازهای مختلف میباشد . افرادی که در زمینه تحصیل نیاز به مشاوره دارند از جمله بیشترین مراجعه را به مشاوران مرکز مشاوره خوب آویژه تشکیل می‌دهند . بعد از آن میتوان افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد خدمت سربازی هستند یا افرادی را که در مقوله ازدواج را برای گرفتن مشورت انتخاب کرده اند را یافت . گاهی وجود یک مرکز مشاوره خوب (counseling center) میتواند یک زندگی که در شرف از هم پاشیدن است را نجات دهد .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان خانواده
مشاوره خانواده خوب در تهران
مشاوره خانواده خوب در تهران شاید به دلیل اینکه تعداد مراکز مشاوره در این شهر بسیار زیاد است کمی سخت باشد . خیلی از تبلیغاتی که این روزها در فضای مجازی یا حقیقی به چشم میخورد حاکی از این است که ما بهترین مرکز مشاوره تهران هستیم . اما مشاوره خانواده خوب در تهران به راستی چگونه قابل شناسایی است . همانطور که در بالا اشاره شد ما میتوانیم با دیدن خدماتی که یک مرکز ارائه میدهد کیفت فعالیت مرکز مورد نظر را بسنجیم . مثلا یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی در زمینه روانشناسی خانواده خوب فعالیت میکند اما مثلا در زمینه مشاوره تحصیلی یا فعالیت نمیکند یا ضعیف عمل میکند . در صورتی که یک مرکز باید هم مشاوره خانواده خوب را در لیست ارائه داشته باشد و هم زمینه های دیگر روانشناسی را شامل بشود .
بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده تلفنی
مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه
مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه از جمله مراکزی است که به راحتی میتواند تمام اقتضاعات زمان را در نظر بگیرد و در مورد همه آنها با مراجعان خود به گفتگو بپردازد و آنها را راهنمایی کند . مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه در تمام ابعاد خانواده دست به بررسی شرایط و ارائه راهکارهای مناسب با احوالات زمان حال افراد میزند . گاهی اوقات مشکلات خانوادگی شامل درگیری زن و شوهر با یکدیگر میشود . مثلا زن و شوهری که احساس میکنند با یکدیگر تفاهم گذشته را ندارند یا این که زندگی زناشویی آنها دچار خیانت شده است . گاهی نیز ممکن است پدر و مادر برای آینده فرزندشان نیاز به برنامه ریزی داشته باشند یا این که برای گذار نوجوانان خود از این برهه حساس و شکننده نیازمند راهنمایی یک فرد اصلح و دارای تجربه و علم هستند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان
مشاوره خیانت
مشاوره خیانت میتواند یکی از شایع ترین خدماتی و حوزه های فعالیت مشاوران آنلاین و حضوری باشد . زن یا مردی که حس میکنند به او خیانت شده یا مطمئن است که همسرش وارد یک رابطه فرا زناشویی شده ، در موقعیت تعریف شده ممکن است دست به کار ناپسندی بزند که فقط به بدتر شدن اوضاع منجر شود . گاهی افراد در لحظه و تحت تاثیر هیجانات منفی ناشی از موقعیت یاد شده تصمیمات عجولانه میگیرند . مثلا ممکن است که مجازاتی که برای خیانت همسر خود در نظر گرفته  باشند متناسب با عمق خیانت انجام شده نباشد . برای مثال مردی که با یک فرد غیر از همسر خودش در فضای مجازی رابطه عاطفی برقرار کرده است قطعا شامل عمل خیانت میشود اما مثلا ممکن است که طلاق مجازات سنگینی برای او باشد . وظیفه تعادل بخشیدن به رابطه در این شرایط معمولا به خوبی توسط مشاور انجام می‌شود .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده آنلاین
مشاوره کودک پروری
مشاوره خانواده و روانشناسی میتواند شامل مسائل مربوط به پرورش کودکان و خردسالان نیز باشد . کودکان در سنین ابتدایی زندگی خود یکی از حساس ترین و مهمترین برهه ها و دوران های زندگی خود را میگذرانند و اینکه نمیتوان به سادگی از کنار این موضوع گذشت . گاهی پدر و مادرهایی که در خانواده ها و جامعه سنتی ما رشد کرده اند این موضوع را بسیار ساده می پندارند و گمان میکنند که اگر فقط به لحاظ مالی کودک خود را تامین کنند تمام وظایف پدری و مادری خود را انجام داده اند . در صورتی که ما در قبال روح و ذهن کودک خود مسئول هستیم و در واقع هر چه بکاریم در آینده برداشت خواهیم کرد . مراکز مشاوره در این موضوع میتوانند به افراد و والدینی که میخواهد فرزندان خود را طبق اصول بزرگ کنند و پرورش دهند به راحتی کمک می کند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
مشاوره طلاق
گاهی رابطه زناشویی بین زوجین به صورتی پیش میرود که دیگر به معنای واقعی هر دو طرف رسیدن به بن بست را با تمام وجود حس میکنند . حالا وقت آن رسیده که یک فرد یا گروه باتجربه و خیرخواه برای کمک وارد ماجرای آنها شوند . امروزه گویا خانواده ها و بزرگترهای دوطرف نمیتوانند به صورتی که در گذشته موثر بودند تاثیر گذار باشند . این زیاد هم مساله عجیبی نیست . این عدم تاثیر گذاری به این دلیل است که نیازها و در پی آن مشکلات زمانه حال حاضر با گذشته متفاوت است . به خاطر همین زوجی که قصد دارند از هم جدا شوند قبل از طلاق حتما باید با یک مشاور زبده همراه شوند تا بهترین تصمیم را در این مورد اتخاذ کنند . مشاوره طلاق قطعا به دلیل پیچیدگی موضوع یکی از سخت ترین انواع مشاوره است و کار کردن در این مورد نیازمند اعلم و تجربه بالایی است .
بیشتر بخوانید:کانال مشاوره روانشناسی خانواده
مشاوره موفقیت و پیشرفت
گاهی یک فرد در ابتدای راهی قرار میگیرد که هیچ گونه تجربه قبلی در آن ندارد . مثلا نوجوانی را در نظر بگیرید که در واقع در ابتدای مسیر موفقیت و زندگی است . طبیعی است که گاهی دچار نوسانات خاصی شود که نتواند از عهده مدیریت آنها بر بیاید . در این هنگام والدین او میتوانند فرزند خود را به دست مشاوری زبده که متخصص این حوزه است بسپارند تا او را از ابتدا تا نقطه مورد نظر همراهی کند . در وجه دیگر روان شناسی ( psychology ) شغل مشاوره (counseling ) میتوان به ارگانی اشاره کرد که نقطه خاصی را مد نظر دارد و مدیران آن ارگان پول هنگفتی را صرف برنامه خود کرده اند . در این مورد نیز یک مشاور میتواند یک شرکت یا یک تیم یا یک ارگان را از نقطه (الف) به نقط (ب) برساند و همراهی خود را تا زمان اطمینان از موفقیت ادامه بدهد .
بیشتر بخوانید:مشاوره آنلاین روانشناسی و خانواده
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۵ Popular Specialty Areas for Marriage & Family Therapists …
 برای مشاوره در زمینه مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۷:۲۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره برای ازدواج
مشاوره برای ازدواج در زمانه ای که در آن زندگی میکنیم بسیار مهم است . اگر به این نکته فکر و توجه کنیم که ازدواج مانند گذشته دیگر یک امر ساده نیست و پیچیده تر شده است اهمیت مشاوره برای ازدواج را بیشتر درک کنیم . متاسفانه هنوز بعضی خانواده‌ها و افراد مشاوره برای ازدواج را لازم نمی دانند یا شاید آن را زیاد جدی نمی گیرند و از سر رفع تکلیف آن را انجام میدهند .
اما افرادی که یاد گرفته اند که با دید بازتری به مسائل نگاه کنند میدانند که مشاوره برای ازدواج تا چه حد زیادی میتواند با به مثبت پیش رفتن این روند کمک کند و در تصمیم گیری به آنها کمک کند . مشاوره برای ازدواج در بعضی از کشورهای توسعه یافته به صورت قانونی در آمده است . اجباری بودن مشاوره برای ازدواج در این کشورها میتواند ناشی از اطلاع آنها از سودی است که افراد از آن در زندگی خواهند برد .
بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
مشاوره برای ازدواج موفق
مشاوره برای ازدواج موفق حتما باید توسط فردی انجام شود که در این حوزه ماهر است و تجربه علمی و عملی دارد . امروزه مشاوره برای ازدواج موفق بسیار سخت و پیچیده است و میتوان گفت که نیاز به دید بسیار بازتری نسبت به گذشته دارد . نیاز به دید بازتر نسبت به گذشته مشاوره برای ازدواج موفق به این دلیل حس میشود که نیازها هم پا با گذشت زمان تغییر کرده و هر کسی از دید خود به مقوله ازدواج و زندگی زناشویی نگاه میکند . از این رو یک مشاور باید بتواند نیاز تمام افراد و سلیقه های مختلف را درک کند و حداقل به صورت سطحی از آنها اطلاع داشته باشد تا بتواند بوسیله های فکری مختلف را درک کند . مشاوره برای ازدواج موفق مستلزم این است که مشاور بتواند با اتفاقات و سلایق روز آشنایی کامل داشته باشند و همه دیدگاه ها را به نوعی درک بکنند .
بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟
مشاوره برای ازدواج مجدد
مشاوره برای ازدواج مجدد نیز برای کسانی که طالب این امر هستند از واجبات است . کسی که یکبار تجربه شکست در زندگی زناشویی را در گذشته و کارنامه خود دارد . اما ازدواج مجدد هر چقدر که ترس داشته باشد میتوان رنگ و نشاط را به زندگی فرد شکست خورده بازگرداند . برعکس اگر ازدواج مجدد فرد بازهم با شکست مواجه شود امکان دارد آسیب جبران ناپذیری به زندگی فرد وارد شود . مشاوره برای ازدواج مجدد که باید توسط فردی صورت گیرد که از هر لحاظ اصلح باشد و به لحاظ علمی و تجربی قابلیت و کیفیت لازم را داشته باشد میتواند جلوی آسیب های احتمالی را بگیرد . مشاوره برای ازدواج مجدد میتواند فرد را از آسیب‌های زیادی مانند افسردگی و سرخوردگی و … مصون بدارد . همیشه مشاوران میتوانند بهترین راهکارها را در این زمینه به افراد بدهند . چون با مشکلات و مسائل روز و پیچیده آشناتر از افراد عام هستند .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه
مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه قطعا از جمله مرکز مشاوره هایی است که زوجین جوان و کم تجربه میتوانند با خیال راحت در مورد این امر مهم زندگی شان راهنمایی بخواهند . مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه با انتخاب بهترین مشاوران برای ارائه مشورت در مورد ازدواج به جوانان این بستر را فراهم کرده است که با دسترسی آسان و هزینه معقول این خدمات را دریافت کنند . مشاوران به جوانان کمک میکنند که معیارهای ازدواج خود را به درستی و با منطق بسنجند . یکی دیگر از ویژگی های مشاوره قبل از ازدواج این است که به جوانان کمک میکند تا کمی از فضای احساسی که مختص دوره جوانی است فاصله بگیرند و بتوانند تمام ابعاد ازدواج و زندگی زناشویی را مانند آمادگی برای ازدواج ، بررسی بلوغ خود فرد و گزینه ازدواجش ، بررسی متعادل بودن طبقه فرهنگی و اجتماعی و سایر تناسبات بین دو خانواده و … را در نظر بگیرند .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
مشاوره خوب برای ازدواج
مشاوره خوب برای ازدواج باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ قطعا مشاوره ازدواج باید یک سری از فاکتور ها و ویژگی ها را دارا باشد که بتواند تاثیر خود را به طور کامل و مفید بر زندگی افراد و روند ازدواج آنها بگذارد . در ادامه به چند ویژگی از ویژگی های مشاوره خوب برای ازدواج اشاره میکنیم :
رازداری از اولین ویژگی هایی است که یک مشاور باید داشته باشد . افراد باید بتوانند به مشاوری که حرف های خصوصی خود را با او در میان میگذارند اعتماد کامل داشته باشند .
طبقه بندی مسائلی که در طی جلسات مشاوره نیز اتفاق میافتد باید در دستور کار مشاوران قرار بگیرد تا ابهامی در نتیجه ای که از بحث ها حاصل میشود رخ ندهد .
ایجاد ارتباط عالی بین مشاور و مراجع
عدم بر هم خوردن تعادل خود مشاوره در زمانی که باید در دادن پیشنهادات احساسی و منطقی کنترل و تعادل خود را حفظ کنند .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
مشاوره خیانت
مشاوره خیانت (betrayed counseling) طرفداران و خواهان های  زیادی در کل دنیا دارد . در جامعه خود ما نیز به همین منوال است . به این دلیل درخواست برای این موضوع زیاد شده است که اصولا در زمانه ای زندگی میکنیم که میل به خیانت هم از طرف زنان و هم از طرف مردان بسیار زیاد شده است و این قضیه تنها به میل داشتن ختم نمیشود و به لحاظ آماری نیز متاسفانه شاهد شیوع این آسیب خانمان سوز هستیم .
مشاوره در مورد خیانت به بخش ها و اهداف بسیار زیادی تقسیم میشود . برای مثال گاهی افراد نیاز دارند که به نحوی مورد آموزش قرار بگیرند که ماحصل این آموزش موفقیت در پیشگیری از خیانت باشد . گاهی نیز هدف از مشاوره میتواند این باشد که یک فرد خیانت دیده در تصمیم گیری خود دچار تردید شود و گمان کند که دریک چاله ای گیر افتاده یا به بن‌بست رسیده است و میتوان از این گیجی و سردرگمی رهایی یابد .
بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان
کودک
مشاوره (marital counseling) که شامل مشاوره قبل از ازدواج و بعد از ازدواج میشود تنها فعالیت مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی نیست و این نوع مراکز در اکثر زمینه های دیگر بسته به سطح و هدف فعالیت میتواند متنوع و متفاوت باشد . برای مثال مشاوره کودک را در این بخش برای شما شرح میدهیم . کودکان در ابتدای راه زندگی قرار گرفته اند و هنوز بسیاری از تجربه ها را از سر نگذراندند .
هم چنین آنها مراحل مختلف رشدی جسمانی و روانی در پیش دارند که هر کدام از این مراحل میتوانند در حال و آینده او تاثیر گذار خواهد بود و این موضوع اهمیت حضور یک متخصص و روانشناس را در پروسه رشد کودک را روشن تر میکند . والدین باید توجه زیاد داشته باشند که مشکلات و نیازهای روحی و جسمی کودکان در زمانه حاضر به صورت پیچیده تر متفاوت تر از کودکان در زمان های گذشته است و از این رو خانواده ها باید به صورت علمی و اصولی پیگیر تربیت آنها باشند .
بیشتر بخوانید:نحوه درست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی
تاثیر همراهی مشاور در دوره نوجوانی
در پاراگراف قبلی راجع به این توضیحاتی ارائه شد که بحث استفاده از مشاور میتواند در سیر رشد کودک بسیار مهم و تاثیر گذار باشد . حالا بهتر است که به تاثیر مشاوره در دوره نوجوانی بپردازیم . دوره نوجوانی در واقع حساس ترین و تعیین کننده ترین دوره زندگی هر بشری است . دوره ای پر از طوفان های متعدد و پی در پی که گاهی نیز مشاهده میشود نوجوان با دو یا چند طوفان همزمان روبه رو و درگیر میشود .
از شایع ترین این اتفاقات میتوان به بحران هویت در دوره نوجوانی ، چالش های بلوغ جنسی که بسیار در ساختن شخصیت (personality) آینده فرد تاثیر گذار است ، پدیده استقلال یابی که تقریبا قریب به اتفاق افراد در نوجوانی آن را تجربه میکنند اشاره کرد . حالا به نظر شما آیا میتوان این آسیب ها و دوره ها را بدون حضور فردی که از لحاظ علمی و تجربی و منطقی سزاوار ارشاد و راهنمایی باشد به سلامت از سر گذراند . حضور یک مشاور (counselor) زبده در کنار نوجوانان از مهم ترین پیشنهاداتی است که امروزه به والدین میشود .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : What is Marriage Counseling? Who’s It For? And How Does
 برای مشاوره در زمینه مشاوره برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۴:۳۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
پسر خوب برای ازدواج
پسر خوب برای ازدواج پسری است که سربه راه باشد . این پسر هنگام درس خواندن در هر مدرسه ای ثبت نام میشده است . ظاهری تمیز و آراسته ، سربه زیر و مودب بوده است . او به جای پوشیدن لباس های زاب دار و جلف پیراهن میپوشیده با شلوار تیره و یا اگر روشن بوده لااقل جلف نبوده است . این علائم نشان دهنده اینست که او بر هیجانات خود کنترل دارد . همه پسرها به سن بلوغ میرسند . همه پسرها بازیگوشی و شیطنت را دوست دارند . تفاوت در کنترل این هیجانات است . کسی که بر هوی و هوس و هیجانات خود غلبه میکند میتوان به او امیدوار بود . او به جای احساسات از عقلش استفاده میکند . پسر خوب برای ازدواج تقریبا دارای این مشخصات است . او به موقع درس میخواند . پسر خوب برای ازدواج فقط به درس خواندن اکتفا نمیکند .
پسر خوب برای ازدواج در حین درس خواندن به هدف خود نیز می اندیشد . پسر خوب برای ازدواج در اهدافش یا به یک زمینه علمی می اندیشد یا به یک شغل که بتواند با آن امرار معاش کند . پسرخوب برای ازدواج خانواده خوبی دارد . این خانواده استعدادهای او را کشف کرده اند . برای امرار معاش او برنامه هایی دارند . در عین حال او را وابسته بار نیاورده اند . این پسر خوب میداند باید روی پای خود بایستد . پسر خوب برای ازدواج حتی اگر خانواده ای متمول داشته باشد دوست دارد مستقل کار کند و اگر لازم شد از خانواده کمک بگیرد . پسر خوب برای ازدواج به اموال همسر آینده اش نمی اندیشد . او در پی دختری نیست با ماشین فلان و کلید آپارتمان . او به دختری می اندیشد که در کنار او بتواند به این نیازها نایل شود .
بیشتر بخوانید:دغدغه های ازدواج جوانان چیست ؟
خصوصیات پسر خوب برای ازدواج
خصوصیات پسر خوب برای ازدواج واضح است . خصوصیات پسر خوب برای ازدواج را میتوان در مشاوره خانواده دانست . خصوصیات پسر خوب برای ازدواج در دوستانش مشخص میشود . دوستان او مانند خود او جوانی را زمینه ساز آینده میدانند . این دوستان در دورهمی هایشان یا از کار صحبت میکنند یا از یک هدف مشخص . گهگداری به ییلاقات میروند و کمی هم ورزش میکنند . خصوصیات پسر خوب برای ازدواج را از پدر و مادر باید پرسید . پسری په برای خرید خانه نق نمیزند مسلما همسر کوشایی خواهد شد . پسری که برای منزل وقت میگذارد در خانه خود نیز از تلاش دست نخواهد کشید . پسری که با احترام با پدر و مادر خود صحبت میکند به همسر وخانواده اش بی احترامی نخواهد کرد . در خانه این پسر اگر کولر خراب شود ماه ها هفته ها خراب نخواهد ماند .
خصوصیات پسر خوب برای ازدواج روشن است . پدر و مادر به کارهایش افتخار میکنند . در نجابت زبانزد اقوام است . درس خوان و کوشاست . ظاهری آراسته و باطنی بی کینه دارد . خوش اخلاق و مهربان است . در پی تلافی بدی های دیگران نیست . او به جای صرف وقت برای کینه جویی به کارهای عقب افتاده اش میرسد . همیشه لبخند بر لب دارد . او همه را دوست دارد . این پسر خوب با ندانم کاری به بدخواهان مجال بد گویی نمیدهد . در عین باسیاست بودن دل ساده و پاکی دارد . به هر کس بتواند کمک میکند . اهل ایثار بیش از اندازه نیست . کسی که بیش از اندازه از خود گذشته است از دیگران و بخصوص خانواده نیز همین توقع را دارد . برای آگاهی از این سخن مشاوره خانواده و روانشناسی مفید است . به حق خود و دیگران احترام میگذارد .
بیشتر بخوانید:اهمیت سن در ازدواج موفق
نشانه های پسر خوب برای ازدواج
نشانه های پسر خوب برای ازدواج این است که او از زیر کار در نمیرود . مهمانی های بزرگ بهترین محل برای محک زدن اوست . پسر خوب در کارهای دست جمعی شرکت میکند . و حتی مدیریت گرداندن این مهمانی شرکت میکند . در میان اقوام اگر فرد مسن و تنهایی زندگی میکند هر از گاهی به ملاقات و عیادتش میرود . این پسر خوب هنگام بیماری و یا کهولت سن بهترین همسر خواهد بود که شما را رها نخواهد کرد . از نشانه های پسر خوب برای ازدواج میتوان به یاری رساندن به پدر و مادر نام برد . پسر خوب همسر خوبی هم خواهد بود . کسی که در کارها یار ویاور پدر است . بازوی راست پدر همسری مدیر و مقتدر خواهد بود . از دیگر نشانه های پسر خوب برای ازدواج دقت در صرف وقت است . یک پسر خوب اوقاتش را به بطالت نمیگذراند .
او میداند بهترین لحظات عمرش باید در خدمت آینده اش باشد . بهترین زمان آزمایش او تعطیلات تابستان است . پسران دانشجو معمولا ترم تابستانی میگیرند . پسران خوب دیگر مشغول گذراندن دوره های مهارتی هستند و برخی دیگر کار میکنند تا از نظر مالی دستشان خالی نشود . این پسران خوب با برنامه زندگی میکنند . مهم نیست تمکن مالی دارند یا خیر . مطمئن باشید بزودی و با تلاش پولدار خواهند شد . حداقل نیاز مالی به کسی نخواهند داشت . پسران خوب برای خانواده و خود طرح های خوبی دارند . آنها همیشه خوب فکر میکنند . دانشمندان معتقدند آنها که خوب فکر میکنند دستشان کمتر کار میکند . آنها که دستشان خیلی خوب کار میکند فکرشان کمتر کار میکند . مهم نیست پسر خوب ما جز کدام دسته است . مهم این است که او به فکر آینده است .
بیشتر بخوانید:چرا باید به سالگرد ازدواج اهمیت بدهیم ؟
معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج نیز زیاد است . یکی از این معیارها استفاده از اطرافیان در امور است . این پسر خوب و خوش فکر اگر پدر یا عمو یا … بیکار است در طرح هایش برای او نیز برنامه ای دارد . مثلا میگوید من مغازه میزنم تو نصف روز بچرخان و دستمزد دریافت کن . او با یک تیر دو نشان میزند . هم شخصی مورد اعتماد مغازه اش را میچرخاند و هم چون یک نفر بیکار را سرکار برده اعتبار کسب میکند . بازاریان اعتقاد دارند اعتبار از اسکناس مهم تر است . وقتی کسی در بین اقوام اعتبار داشته باشد هیچ وقت کم نمی آورد . همه حرف اورا میخوانند . اگر کم و کسر داشته باشد هریک درحد توان کمکش میکنند . اقوام از او چاره میخواهند . مشکلاتشان را حل میکند و راهنمای خوبی است .
معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج در عین حال که زیاد است بسیار نیز ظریف است . شما برای این که  تشخیص دهید پسر فقط ظاهری آراسته و مثبت دارد یا واقعا خوب است چه میکنید ؟ کاریست سخت چون او ممکن است نزد شما بسیار مودب آرام و موقر باشد . ظاهر آرام دارد اما درونش پر از هیجان های کاذب است که دور از چشم شمابروز میکند . کافیست این پسر را عصبانی کنید و عکس العملش را ببینید . او بزودی درون نا آرامش را به شما نشان خواهد داد .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
معرفی پسر خوب برای ازدواج
معرفی پسر خوب برای ازدواج شاید سخت باشد . معرفی یک پسر خوب برای ازدواج شاید به ظاهر آسان ولی در واقع سخت است . اگر شما پسر خوبی میشناسید و از او مطمئن هستید ولی دختر و خانواده اش را نمیشناسید هیچوقت معرفی نکنید . شناخت نه به معنی معاشرت و مراوده است بلکه شناخت روحی و روانی است . برای این منظور مشاوره ازدواج خیلی مفید است . روانشناسان با توجه به خلق و خو و روح و روان تشخیص میدهند . آنها تشخیص میدهند که این دو نفر در کنار هم میتوانند خوشبخت شوند یا خیر . علاوه بر مشاوره ازدواج این دو میتوانند مشاوره ازدواج موفق کنند . بله فقط در کنار هم بودن و زندگی کردن کافی نیست . این حق هر جوانی است که ازدواج موفق داشته باشد . به امید خوشبختی همه جوانان .
بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر با دیگران چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۲۰ Qualities The Person You’re Going To Marry Should Have
 برای مشاوره در زمینه معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۳:۵۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ازدواج با اختلاف سنی زیاد

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
تفاوت سنی زیاد در ازدواج
تفاوت سنی زیاد در ازدواج را به دو صورت میتوان بیان کرد . وقتی که زن از مرد بزرگتر باشد با تفاوت سنی زیاد و وقتی که مرد از زن بزرگتر باشد با تفاوت سنی زیاد . مشکلات اقتصادی از یک سو باعث بوجود آمدن خرده فرهنگ هایی شده است .  احساس جوانی بانوان با عمل های جراحی فراوان از سویی زمینه تسهیل در اجرای این خرده فرهنگ ها را آماده کرده است . در قدیم شاید به ندرت دیده میشد مرد با زنی ازدواج کند که از خودش بزرگتر است آن هم در حد مادر و فرزند و حتی مادربزرگ و نوه . مگر در فرهنگ های خاصی که دختران برای کار به پسران فروخته میشوند البته باعنوان همسر . این فرهنگ در بخشی هایی از ایران ، افغانستان ، ترکمنستان و برخی کشورها هنوز هم وجود دارد . در حال حاضر پسرانی که موقعیت ازدواج ندارند با میل و رغبت با زنان مسن ازدواج میکنند .
تفاوت سنی زیاد در ازدواج درصورتیکه مرد بزرگتر باشد عوارض کمتری دارد . تفاوت سنی زیاد در ازدواج وقتی که زن بزرگتر باشد حواشی بسیار زیادی دارد . در تفاوت سنی زیاد در ازدواج وقتی که زن بزرگتر است بیشترین صدمه متوجه زن میشود . در اینگونه ازدواج ها وقتی زن از شصت سال به بالا میرود مرد یا او را ترک میکند و یا با زن دیگری ارتباط برقرار میکند . در مواردی هم خود زن حساس شده و باعث اختلاف و در نهایت جدایی میشود . تفاوت سنی زیاد در ازدواج شاید ابتدا حتی شیرین باشد چون زن سن بالا خوب میداند چه رفتاری با پسر جوان داشته باشد . او خیلی جاها گذشت میکند . او میداند چه مواقعی باید کوتاه بیاید . توقع کمتری نسبت به دخترها دارد . تفاوت سنی زیاد در ازدواج با زن سن بالا درنهایت چیزی جز شکست و تنهایی برای زن ندارد .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج
تاثیر تفاوت سنی زیاد درازدواج برای زنان سن بالا بسیار خطرناک است . چون زنان عاطفی هستند و مردان بیشتر درپی رفع نیاز جنسی . زن بعد از سن یائسگی دیگر تمایل زیادی به همبستر شدن ندارند . اگر هم داشته باشند نمیتوانند مانند سنین جوانی مرد را تحریک و به خوبی ارضا کنند . تاثیر تفاوت سنی زیاد  در ازدواج در این مرحله نمود پیدا میکند . مرد به دنبال زنی با طراوت و جوان یا زن مسن را رها میکند یا دیگر تمایلی به او ندارد . زن افسرده شده و احساس سرخوردگی اورا رنج میدهد . احساس میکند از عواطف او سوء استفاده شده . تاثیر تفاوت سنی زیاد درازدواج بر زن مسن فقط تخریب عواطف ، روحیه و صدمه دیدن سلامت اوست . زنی که زمانی به عشق پسر جوان مباهات میورزید پسند اکنون سرخورده و شکست خورده است .
مهم ترین تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج بر فرزندان خانواده است . فرزندان خانواده تحت تاثیر تربیت دو گونه ای هستند .همسری که کوچکتر است و همسر دیگر که بزرگتر است . والدی که مسن تر است او را به روش منطقی تر و با احتیاط تر میخواهد بار بیاورد ولی والد جوانتر پرشورتر است و بدش نمی آید گهگداری فرزندش تجربه و بازیگوشی کند . حال فرزند میان این دو تربیت باید یکی را انتخاب کند . نتیجه این میشود که از یکی حرف شنوی نداشته باشد . کمی که بزرگتر میشود چون آموخته که میتوان حرف شنو نبود این آموزه به والد دیگر تعمیم پیدا میکند . حال او نه از پدر حرف شنوی دارد نه از مادر . و نتیجه ناگفته پیداست … . ابتدا اختلاف میان پدر و مادر برای تربیت و بخصوص پول خرج کردن فرزند و پس از آن سو استفاده فرزند از این اختلاف .
بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان
معایب تفاوت سنی زیاد در ازدواج
معایب تفاوت سنی زیاد درازدواج بسیار زیاد است . همسر مسن تر که احتمالا یا پولدار است یا امتیاز ویژه ای دارد مدام خود را برتر میداند . میخواهد کنترل همسر را دردست بگیرد . به او امر ونهی میکند . مدام اورا نصیحت میکند . بازدارنده بازیگوشی های جوانیست و این برای همسر جوان ملال آور و خسته کننده میشود . از طرفی همسر مسن تر نسبت به سن همسرش احساس ضعف میکند . در برخی موارد مجبور است امتیازهایی به همسر جوانش بدهد . این حس دو گانه ضعف و قوت در تضاد با یکدیگر شخصیت متزلزل و غیر قابل پیشبینی از او میسازد . این برای همسر جوان قابل تحمل نیست . همسر مسن تر میخواهد پابه پای همسرش جوان باشد . نقش میگیرد و این حس باعث میشود از ارضا و اغنا حسهای متناسب با سن خودش صرف نظر کند .
معایب تفاوت سنی زیاد در ازدواج در همسر جوان نیز نمود پیدا میکند . همسرجوان برای اینکه خود را از فشار کنترل همسر مسن بیرون بکشد از قالب سن خود بیرون می آید . همسر جوان در نقش مسن تر بازی میکند . چون میخواهد خود را با تجربه تر نشان دهد . میخواهد بگوید خام نیست ونیاز به مدیریت و کنترل همسرش ندارد . او پس ازچندی از نقش بازی کردن خسته میشود . چون اولا نمیتواند کنترل اوضاع را دردست بگیرد . دوما او تجربه کافی ندارد و از این نقش بازی کردن جز شکست و احساس حقارت چیزی برایش نمی ماند . این شکست ها مسن تر را برای کنترل بیشتر جری تر میکند . از معایب تفاوت سنی زیاد در ازدواج میتوان به سرکوفت خوردن از جانب اطرافیان نیز اشاره کرد .
بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟
مشکلات تفاوت سنی زیاد در ازدواج
مشکلات تفاوت سنی زیاد درازدواج را فقط نمیتوان به طور تئوری بیان کرد . در انتخاب دوست همسال خود را انتخاب میکنید . شاید گذراندن اوقات با مادرتان خوب وشیرین باشد اما با دوست همسال لذت بخش خواهد بود . چون نیاز های تفریحی شما همخوانی دارد . فانتزی هایتان همخوانی دارد . پس حرف هایتان باهم دلچسب تر است . در مورد ازدواج هم همین گونه میباشد . همگون نبودن نیازها و فانتزی ها اوقات باهم بودن را از حوصله خارج میکند . جدی بودن بیش از حد مسنتر و بازیگوشی جوان در تضاد و تقابل هستند . مشکلات تفاوت سنی زیاد در ازدواج فقط به اینجا و همسران ختم نمیشود . همگون نبودن در توانایی های جسمی از دیگر مشکلات است . هماهنگ نبودن در توانای تحریک و ارضا جنسی و غرایز نیز به همین گونه .
از دست دادن زیبایی بدنی و جسمی مسن تر از یکطرف و علاقه همسر جوان به ارگانیسم با طراوت از طرفی دیگر باعث بروز حاشیه در زندگی میشود . تفاوت در علقه و علاقه نیز از فاکتورهای مهم ایجاد مشکل در زندگی این دو میشود . ممکن است همسر جوان مثلا بخواهد بیلیارد بازی کند آن دیگری شطرنج و به همین منوال . رجوع برای مشاوره خانواده و روانشناسی میتواند راه حل بهتری ارائه دهد .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
توصیه هایی برای تفاوت سنی زیاد درازدواج
توصیه هایی برای تفاوت سنی زیاد در ازدواج اگر مشاوره قبل از ازدواج انجام شود خواهد شد . از جمله اینکه شما باید بتوانید طاقت و حوصله خود را بالا ببرید . ممکن است به خاطر این ازدواج موقعیت های مناسب تر و بهتری را از دست بدهید . هریک از شما در میانه راه زندگی ممکن است آن دیگری را ترک کند . در طول زندگی از مشاوره خانواده غافل نباشید . به خاطر داشته باشید شکل شخصیتی ، فرهنگی و اقتصادی همسر مسن تر در قالب خاصی گنجیده است . در پی تغییر دادن هم نباشید . همسر مسن تر کمتر آماده انعطاف و تغییر است . مشاوره ازدواج برای این دو مفید است . با این مشاوره از تمام معایب و مزایای این ازدواج مطلع خواهند شد . توصیه هایی برای تفاوت سنی زیاد در ازدواج مطرح میشود . از جمله توجه و دقت لازم برای تربیت فرزندانشان است .
فرزندان باید با والدینی کنار بیایند که هیچکدام در جایگاه خود نیستند . مسنتر در نقش جوانتر ، جوانتر درنقش مسن تر . هریک با تجربه و خواسته های متفاوت . این والدین حتما باید مشاوره کودک بگیرند .
بیشتر بخوانید:نحوه درست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Mind the gap – does age difference in relationships matter?
 برای مشاوره در زمینه ازدواج با اختلاف سنی زیاد
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۱:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چرا بک لینک انبوه

خرید بک لینک انبوه

اگر در مورد خرید بک لینک انبوه اطلاعی ندارید باید به شما بگوییم که یکی از روش های بهبود رتبه ی سئوی وب سایت است، در واقع لینک و انکرتکست سایت شما در وب سایت ها، وبلاگ ها و فرومهای دیگر ثبت می شود و عموما این کار باید در تعداد بالا انجام شود در غیر این صورت بهبود وضعیت وب سایت شما در گوگل و رتبه بندی های دیگر مانند الکسا سخت تر خواهد شد.

برخی سیستم ها اقدام به فروش بک لینک انبوه می کنند در این باره باید بگوییم که اگر این کار را به مجموعه معتبری مانند سامانه شیک رنک  بسپارید بهتر است.

زیرا آن ها وقت و هزینه ی شما را یک شبه به باد نمی دهند.

هر چه تعداد بک لینک از وبلاگ های با رتبه ی الکسای خوب بهتر باشد قطعا سایت شما رشد بیشتری خواهد داشت و این رشد مانا تر خواهد بود.

 

فواید خرید بک لینک

قطعا هر چه تعداد بک لینک هایی که ثبت می شوند ماندگار تر باشند و پس از مدتی ناگهانی حذف نشوند می تواند تاثیرات بهتری روی وب سایت شما داشته باشد. پیشنهاد می شود ابتدا به خرید های محدود این کار را تست کنید.

بک لینک ها را با فاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی قدیمی مانند تبلیغات در 10 سایت با پیج رنک 2 و 3 انتخاب مناسبی نیستند.

ضمن این که شما می توانید بک لینک ها را در صفحه های خاص و پربازدید یک سرویس بلاگ دهی و وبلاگ های پر اعتبار سفارش دهید تا تاثیرش بر ربات ها و موتور های ایندکس گوگل بهتر باشد.

در این میان بک لینک های رایگان هستند که در دایرکتوری ها ثبت می شوند، این بک لینک ها ارزش زیادی ندارند و بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

پیشنهاد ما بازدید از مجموعه بک لینک های مدیریت شده سایت شیک رنک به آدرس زیر می باشد :

https://www.chicrank.com/backlinkfa.php


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۸:۳۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج  را نمیتوان به سادگی تعیین کرد . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج را درحالت معمول بین سه تا هفت سال عنوان کرده اند . یا در مورد تفاوت سنی مناسب برای ازدواج گفته اند که بهتر است مرد بزرگتر از زن باشد . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج به عوامل گوناگونی بستگی دارد که سعی می کنیم در این مقوله به آن بپردازیم . پیش ازاینکه به تفاوت سنی مناسب برای ازدواج بپردازیم ببینیم سن یعنی چه  وانواع آن کدام است ؟ سنی که همه با آن آشنا هستند سن سجلی یا تقویمی است . از روزی که انسان متولد میشود سنش به تعداد سال های گذشته از این تاریخ محاسبه میشود . سن فیزیولوژیکی سنی است که بدن شما و ترکیب صورت شما نشان میدهد . ممکن است سن تقویمی شما چیزی باشد و ترکیب ارگانیک شما سن دیگری را نشان بدهد .
سن هوشی ، سن اجتماعی ، سن ورزشی  و سن ورزشی در تفاوت سنی مناسب برای ازدواج تاثیر دارند . هرکدام از این طبقه بندی به نسبت خاصی موثر هستند . مهمترین سن تاثیر گذار سن هیجانی است . این دسته بندی بیشتر به کنترل عواطف واحساسات و هیجانات جنسی مربوط میباشد . هر شخص در بخشی از سنین یاد شده ممکن است کاستی یا بیشینه داشته باشد . که به نسبت داشتن این سنین میتوان تفاوت سنی مناسبش را برای ازدواج تعیین کرد . حال بر سر درنظر گرفتن این سنین و دخالت دادن این عامل در ازدواج اختلاف هست . برخی اعتقاد دارند بر اساس این سنین باید تفاوت را درنظر گرفت و برخی با عکس آن موافقند . آنها سن تقویمی را مهمترین عامل تفاوت میدانند .
بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج ازنظر روانشناسی بین چهار تا هفت سال عنوان شده است . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی این سن را بدون توجه به انواع سنین تعیین کرده است . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی با دخالت دیگر سنین تفاوت خواهد داشت . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی روحیات ، آسیب ها و عقده ها را بررسی میکند . بسیاری از عوامل در ازدواج دخالت دارد . دختری که بدون وجود پدر بزرگ شده یا پسری که بدون وجود مادر بزرگ شده است . این دختر و پسر ممکن است علاوه بر نیاز به همسر محبت والد نیز نیاز داشته باشند . یا ممکن است تحت تاثیر عقده اودیپ باشد . این عوامل در انتخاب همسر تاثیر مستقیم خواهد داشت . اما بحث اینجاست آیا این عوامل اجازه دخالت دارند ؟ برخورد مناسب با این عوامل چیست ؟
مشاوره قبل از ازدواج به راحتی به این سوال پاسخ میدهد . ضمن اینکه شما در تست های ازدواج شرکت خواهید کرد . عقده ها و سنین هیجانی ، اجتماعی و هوشی شما سنجیده خواهد شد . اگر دچار عقده اودیپ هستید و یا عقده های دیپر راهنمایی خواهید شد . برخی به جای همسر گزینی بدون آگاهی والد گزینی میکنند . این انتخاب نابجا بعدها تاثیر مستقیم  و جدی بر روابط زناشویی و خانوادگی خواهد داشت . پسرانی که از محبت مادر بی بهره بوده اند تمایل شدید به همسری با سن بالاتر از خود دارند . این پسران پس از چندین سال احساس نیاز به همسر خواهند داشت . چون تاکنون با کسی زندگی میکردند که جایگزین مادر بود نه همسر مناسب . اکنون در خانه کسی را دارند که مانند مادر دوستش دارند اما یک جای خالی در زندگی نمودار شده است .
بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر اسلام
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر اسلام نیز سن بین دو تا هفت سال را در حالت معمولی تایید میکند . ولی هیچ مانعی برای تفاوت زیاد و یا کم تعیین نمیکند . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج ازنظر اسلام شاید برای اولین ازدواج بین دو تا هفت سال تعیین شده اما نیاز مرد و زن مهم است . موقعیت اجتماعی اهمیت دارد . موقعیت پسر و دختر در تعیین تفاوت سنی برای ازدواج از نظر اسلام در نظر گرفته میشود . موقعیت اقتصادی و مالی مهم است . پس از نظر اسلام محدودیتی برای این تفاوت تعیین نشده اما از معیارهای اسلام برای ازدواج به کفو برمیخوریم . پسر و دختر باید کفو هم باشند . البته این هم واجب نیست بلکه معیار است . کفو یا هم کفو بودن شامل تمام سنین مطرح شده میباشد . سن سجلی یا تقویمی باید نزدیک به هم باشد .
سن هیجانی یعنی از نظر احساسات ، عاطفه و بلوغ لازم است نزدیک به هم باشند . یک پسر و دختر از نظر هوش اجتماعی بهتر است باهم همسان باشند . حرف هم را بفهمند در کنار هم در اجتماع فعالیت داشته باشند یا مانع رشد اجتماعی هم نباشند . و تمام این مسائل که آنها را به هم نزدیک میکند . بر درک متقابل می افزاید . تفاهم را بیشتر میکند و میتوان گفت درکنار یکدیگر احساس سلامت و امنیت میکنند . این تفاهم و این درک متقابل در واقع همان سکینه بودن را پدید می آورد که در قرآن به آن اشاره شده است .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق  نیز هم طراز بودن را میطلبد . در نظر داشته باشید پسر و دختری که دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته است . تفریح کرده و حتی با جنس مخالف خود معاشرت داشته اند شاید بهتر بتوانند تفاوت سنی بیشتر یا کمتر و یا بزرگتر بودن زن از مرد را بپذیرند . ولی دختر و پسری که تازه میخواهند با جنس مخالف به عنوان همسر معاشرت کنند فرق میکند . آنها  مسلما کسی را میخواهند که تفاوت سنیشان کم باشد . وقتی با هم معاشقه میکنند هردو طالب باشند . نه یکی تشنه و دیگری سیراب . وقتی برای تفریح به کوه یا دامان طبیعت میروند پابه پای هم بالا بروند ، بدوند و هیجان داشته باشند . اما درنظر بگیرید کسانی که مثلا بیست سال تفاوت دارند . یک مرد چهل ساله مانند یک دختر بیست ساله نمیتواند از کوه بالا برود .
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق همان سن نزدیک به هم است . همان بزرگتر بودن مرد از زن است . بانوان همان قدر که از مردان شادابتر هستند از نظر ارگانیسم نیز زودتر فرتوت میشوند . مردی که بیست سال دارد با یک بانوی سی ساله ازدواج میکند . زن پنجاه سالگی یائسه میشود و غدد جنسی از فعالیت باز داشته میشوند . این درحالی است که مرد تازه چهل ساله شده و عین جذابیت و مردانگی اوست . بر همین اصل اعتقاد بر بزرگتر بودن مرد از زن میباشد . مرد و زن باهم پا به سن بگذارند . از نظر جسمی و جنسی باهم تکامل پیدا کنند و لحظه های زندگی به کام هردو باشد . مشاوره خانواده میتواند کمک خوبی برای دریافتن این مسئله باشد .
بیشتر بخوانید:نحوه درست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران
تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران به اندازه ای لازم است که دختر درکنار همسرش احساس رضایت کند . بتواند به او به چشم یک تکیه گاه نگاه کند . دختران دوست دارند همسرشان مدیر و مقتدر باشد . تفاوت سنی باید اندازه ای باشد که معادله بر هم نخورد . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران باید به اندازه ای باشد که ناز دختر با نیاز پسر همخوانی داشته باشد . قهرش همراه با ناز و آشتیش با عشق باشد . تفاوت سنی کم ممکن است همراه با ناز کردن دو طرف بوده و منجر به کدورت شود . برخی دختران اعتقاد دارند مردان سن بالا بهتر هستند . اعتقادشان براینست که مرد مسنتر هم تمکن مالی بیشتری دارد و هم قدر دختر را بیشتر و بهتر میداند . این ازدواج ها چون مصلحتی است برای دختر همیشه حسرت هم صحبتی با یک پسر جوان باقی میماند .
مشاوره ازدواج همیشه راه گشاست . در مشاوره خانواده و روانشناسی شما ده قدم جلوتر را خواهید دید . ممکن است شما سال ها بعد به نتایجی برسید که دیر باشد . کسانی که مشاوره میگیرند کمتر برایشان دیر میشود .
بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : What Is the Ideal Age Difference for a Happy Marriage? | …
 برای مشاوره در زمینه تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۴:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)