مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مشاوره زندگی مشترک

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
مشاوره زندگی
مشاوره زندگی همیشه در زندگی هرکسی انجام میشود . مشاوره با خانواده ، مشاوره با دوست ، مشاوره با حتی کسانی که نمیشناسیم . به شهری میرویم راه را بلد نیستیم « ببخشید آقا از کدوم طرف برم ؟ » « دوست عزیزم به نظرت شلوار چه رنگی بخرم ؟ » « بچه ها بریم شیراز یا شمال؟ » « مامان ماشینمو به نام همسرم بکنم یا خودم ؟» همه این ها مشاوره زندگی هستند . ما مشاوره میکنیم حتی اگر از درستی یا نادرستی تصمیمان آگاه باشیم « برم با همسرم آشتی کنم ؟ حیفه واسه هیچی زندگیمون خراب بشه » مشاروه زندگی انجام میدهیم حتی اگر تصمیم گرفته باشیم « برم بخرم من که میخوام بخرم » مشاوره زندگی به انسان اطمینان میبخشد . ما همیشه نیاز به تایید داریم . نیاز داریم کسی را در تصمیم گیری هایمان شریک کنیم . با این مشاوره به خود قوت قلب میدهیم .
مشاوره زندگی به ما کمک میکند با اطمینان قدم برداریم . مشاوره زندگی برای همه لازم است اما سوال اینجاست با چه کسی مشورت کنیم ؟ با همسرمان اختلاف داریم اگر باخانواده خود مشورت کنیم حق همسرمان را نادیده میگیرند . اگر با خانواده همسرمان مشورت کنیم حق مارا به نفع همسرمان نادیده میگیرند . مشاوره اگر درست انجام شود بهترین کار است . انسان را از سردرگمی میرهاند . انسان را از ورطه خود محوری و تنهایی بیرون میکشد . مهم اینست که پایه های مشاوره درست گذاشته شود . یک مشاوره خوب باید با کسی انجام شود که علم این کار را داشته باشد . بیطرف باشد . دارای قدرت تشخیص باشد . در هر زمینه ای تجربه داشته باشد . نسبت به مشورت گیرنده کینه یا دلسوزی بیش از اندازه نداشته باشد . مشورت گیرنده و مشاور منافع مشترک نداشته باشند .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی زناشویی
مشاوره زندگی موفق
مشاوره زندگی موفق بدون در نظر گرفتن عقاید عوام انجام میشود . برخی هر لحظه برای دیگران زندگی میکنند . « فلان فرش رو بخرم بندازم خونه تا نگویند چه بی سلیقه است » در تربیت کودک : « اینکارو نکنی میگن بچه بدیه … » و این عقیده نادرست را به کودک خود نیز انتقال میدهند . در نظر گرفتن نظر عوام و غیره در زندگی مسیر زندگی را به طرف سلیقه و خواست دیگران تغییر میدهد . مشاوره زندگی موفق برای کسانی است که با احترام گذاشتن به سلایق و عقیده دیگران برای خود زندگی میکنند . مشاوره زندگی موفق میگوید باید برای خواسته هایمان وقت بگذاریم . به رویاهایمان اهمیت بدهیم . رویاها خواسته های درونی ما هستند که در زندگی واقعی نتوانسته ایم به آن برسیم . پس تا جایی که میتوانیم آنها را وارد زندگی مان کنیم . البته برای اینکار حتما باید مشاوره بگیریم .
مشاوره زندگی موفق میگوید با توجه به توانایی هایت پیش برو . خواسته هایت را محدود نکن . به این بهانه که شاید شکست بخورم خود و خواسته هایت را محدود نکن . پرواز روزی رویا بود اما اتو و برادران ویلبررایت آنرا به زندگی واقعی کشاندند . اولین قدم همیشه سخت ترین قدم است . خود را با خواسته های کوچک حقیر نکن . آرزوهایت حتی اگر قابل دسترس نباشد میتواند یک ایده خوب ، یا هر چیز خوب دیگری باشد . خواسته هایت را بنویس و برای محقق شدن آنها ولو یک قدم در روز بردار . امید داشته باش و به همراهانت امید ببخش . آرزوهایت را برای همراهانت با اعتماد بگو . اگر چیزی در ذهن نقش میبندد میتواند وجود داشته باشد . این قدرت درونی توست که به آنها شکل میدهد . برای اینکه هیچ گاه از خواسته هایت نا امید نشوی مشورت کن .
بیشتر بخوانید:چگونه زندگی مشترک موفق داشته باشیم ؟
مرکز مشاوره زندگی آویژه
مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوارانه به آرزوهای شما می اندیشد مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوار است در آینده جامعه ای داشته باشیم پراز امید و آرزوهای محقق . جوانانی که  به خانواده خود اعتماد دارند . جوانانی که جامعه خود را دوست دارند . خانواده هایی که شاد هستند و برای شاد زیستن تلاش میکنند . مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوار است با مشاوره دادن به خانواده ها بتواند به پویایی آنها کمک کند . با مشاوره کودک برای کودکان محیطی آرام و دلچسب فراهم کند . مشاوره تحصیلی در مرکز مشاوره آویژه برای جوانان بصورت آنلاین و تلفنی انجام میشود . برای جوانان عزیز مشاوره نظام وظیفه میدهد . تمامی این خدمات به صورت تلفنی و آنلاین میسر میباشد . زوج های جوانی که تصمیم ازدواج دارند میتوانند از مشاوران زبده این مرکز کمک بگیرند . تست عشق ، تست ازدواج  و تست های دیگر در این مرکز انجام میشود .
مرکز مشاوره زندگی آویژه تمام تلاش خود را میکند تا در راه داشتن جامعه ای سالم گام بردارد . چگونگی رفتار درست با سالمندان ، رفتار با نوجوانان و جوانان به برخی دغدغه ها پایان میدهد . جوان و جامعه ، جوان و خانواده ، جوان و تحصیل ، جوان و ازدواج  و جوان و زندگی . خانواده و همیاری ، خانواده و کودکان ، خانواده و نوجوان ، خانواده وهمسر  و خانواده و مشکلات زندگی  از مواردی هستند که میتوانید مشاوره بگیرید . با مراجعه به وبسایت آویژه از طریق گوگل با این مرکز بیشتر آشنا شوید .
بیشتر بخوانید:راهکارهای مشاوره زناشویی تلفنی
راهکارهای مشاوره زندگی
راهکارهای مشاوره زندگی راهی است برای رسیدن به مهارت های زندگی . یک انسان عاقل و بالغ با بکارگیری مهارت های زندگی میتواند از توانایی های خود بیشتر و بهتر استفاده میکند . راهکارهای رسیدن به مهارت ها بسیار مفید و سازنده است . راهکارهای مشاوره زندگی میگویند هرگز خود را در مقایسه با دیگران کوچک نکن . احترام به دیگران برای شما احترام ببار می آورد . در محبت به دیگران بی توقع باش . آنقدر به دیگران محبت کن که از ظرفیت آنها بیشتر نباشد . هرگز متوقع نباش کسی با ظاهر نا آراسته تو کنار بیاید انسان زیبایی را دوست دارد . با یک غلط به دیگران صفر نده . گذشت کن تا مورد عفو قراربگیری . وقت شناس باش . برای وقت دیگران که همان عمر آنها است احترام قائل شو . یادت باشد مهارت انسانها در قدرت شان هنگام عصبانیت سنجیده میشود .
به خاطرمان باشد وقتی با پرخاش هر حرفی از دهانمان بیرون می آید شنیده میشود . حرفی که شنیده شود درخاطر می ماند . زندگی دفتر مشق نیست  که غلط ها را پاک کنیم . یک اشتباه مکن است برای همیشه برایمان مشکل ساز شود . اگر زبان و رفتارمان را کنترل کنیم کمتر نیاز پیدا میکنیم دل شکسته دیگران راترمیم کنیم . ببخشیم و هنگام خطاها خود را به جای آنها بگذاریم و همزاد پنداری کنیم . آیا اگر ما در آن موقعیت قرار میگرفتیم چه رفتاری از خود بروز میدادیم .
بیشتر بخوانید:مدیریت مشکلات زندگی مشترک
بهترین مشاوره زندگی موفق
بهترین مشاوره زندگی موفق زمانی مشخص میشود که مشاوره تمام شده باشد . آیا پس از این مشاوره احساس شادمانی و سبک بالی میکنیم ؟ آیا اکنون بر سر راه های بیشمار قرارگرفته ایم یا میدانیم چه کنیم ؟ در مشاروه زناشویی و زندگی مشترک به عیوب خود پی برده ایم ؟ اکنون میدانیم چگونه این نقص را مرتفع کنیم ؟ بهترین مشاوره زندگی موفقدر مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مسیر زندگی ما راتغییر میدهد . یک مشاوره خانواده خوب میتواند زندگیها را از از خطرات جدی نجات دهد . برخی اوقات ما بسیار بد بین هستیم که نیاز به مشاوره داریم . در بعضی موارد نیز بیش از اندازه خوشبین هستیم و ساده لوحانه عمل کردن ما باعث فرو پاشی ما میشود . حال ممکن است فرو پاشی زندگی باشد یا اقتصاد خانواده و یا فرو پاشی روحی و روانی  .
تمام رفتارهایی که باعث خدشه دار شدن زندگی میشود اختلال محسوب میشود و نیاز به مشاوره و درمان دارد . شاید فکر کنیم فقط کسانی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه میکنند که بیمار هستند . درحالیکه برخی ممکن است در ظاهر سالم اما رفتارشان باعث آسیب میشود بهتر است قبل از وارد کردن آسیب های جدی و جبران ناپذیر با مشاوره کنترل رفتار خود را دردست بگیریم .
بیشتر بخوانید:رازهای روابط زناشویی موفق
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Professional Counseling Services In Daily Life | BetterHelp
 برای مشاوره در زمینه مشاوره زندگی مشترک
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۲:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

روانشناسی خانواده موفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
روانشناسی خانواده
روانشناسی خانواده یعنی اینکه  یک روانشناس با شما صحبت کند . شما در این مصاحبه از درونتان بگویید . روانشناسی خانواده یعنی شما از برخوردهایتان با تک تک افراد خانواده بگویید . روانشناسی خانواده یعنی شما در مورد تعاملات خود با افرادی که با شما در رفت وآمد هستند سخن بگویید . روانشناسی خانواده یعنی رفتار شما با خانواده هنگام بروز مشکلات خانوادگی . روانشناسی خانواده یعنی  نظر شما در مورد رفتار افراد خانواده  .  روانشناسی خانواده یعنی تمام تعاملات ، رفتارها و کنشها و واکنشهای شما وخانواده با هم . در اولین مراحل شاید برخوردها بسیار سالم و خوب به نظر برسد اما همین که درخانواده اتفاق جدیدی بیفتد برخوردها تغییر میکند . حال ممکن است این اتفاق ناگوار و یا گوارا باشد . مثلا رکود اقتصادی یا وارد شدن فردی جدید مانند عروس یا داماد .
اتفاقات جدیدی که باعث برهم ریختن معادلات خانواده میشوند همیشه ناخوشایند نیستند . برخی اوقات یک اتفاق خوب این تعاملات را تحت الشعاع قرار میدهند . ورود یک پسر با افکار و فرهنگ متفاوت به خانواده . این ورود ممکن است رفتار پدر خانم و یا برادر خانم را تغییر بدهد . ممکن است برای آنها یک الگوی رفتاری جدید ایجاد شود . ممکن است برای این افراد رقیب عاطفی باشد . یک رقیب اقتصادی و هر یک به فکر به خطر افتادن جایگاه سابق خود باشند . چون تازه وارد کانون توجه شده است . غذا باب میل او درست میشود . وقتی می آید محیط خانه بطور کلی تغییر میکند و الی آخر… در مورد عروس هم چنین است . ورود این تازه وارد در محیط زندگی تغییر ایجاد میکند . که ممکن است برای برخی خوشایند و برای برخی نا خوشایند باشد .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان خانواده
روانشناسی خانواده موفق
روانشناسی خانواده موفق میتواند برای مشاوران تجربه ای خوب باشد . شاید به جرات میتوان گفت خانواده ای موفق است که در همه زمینه ها موفق باشد . چنین خانواده خیلی کم و نادر است . روانشناسی خانواده موفق میگوید همیشه در هر جا یک مسئله یا یک مورد نگران کننده وجود دارد . روانشناسی خانواده موفق میگوید در مورد خوشبختی و موفقیت مطلق وجود ندارد . روانشناسی خانواده موفق تجربه دارد که خوشبختی یک تعریف قیاسی است . در این تعریف تا وقتی کسی موفق است حس خوب موفقیت همراه همه افراد خانواده است . این حس تا وقتی ماندگار است که یک یا دونفر مدیر و بقیه عامل به برنامه های او باشند . وقتی هرکدام بخواهند برنامه و چارچوبهای خود رادر زندگی پیاده کنند نظام خانواده تغییر میکند . عده ای تابع نظام خانواده سنتی وقدیمی و عده ایدیگر تابع نظام نوین خانوادگی میشوند .
نظام های نوین خانوادگی معمولا چند مدیریتی میشود . نوجوانان جوان شده اند و میخواهند مدیریت کنند . پدر و مادر احساس نا امنی میکنند  . این حالت زمانی است که جوانان به هر دلیلی تا زمان زیادی مجبورند با والدین زندگی کنند . در خانواده ای که برای آینده فرزندان تدبیری اندیشه شده است این اتفاق کمتر می افتد  . هر یک به دنبال سرنوشت خود رفته و زندگی خود را مدیریت میکنند  . پدر و مادری که بر سرنوشت فرزندان خود تاثیر دارند کمتر دچار بحران میشوند . آنها  یا با دادن سرمایه کار یا با آموختن مهارتهای مختلف و راهنمایی درست و بجا میتوانند بر سرنوشت فرزند خود تاثیر بگذارند . فرزندان اینگونه خانواده ها از والدین خود حرف شنوی بیشتری دارند . البته همیشه استثنا وجود دارد . پون عواملی چون نحوه برخورد ، احترام بین خانواده و فرهنگ قدردانی و تشکر در برخوردها تاثیر دارند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان
روانشناسی خانواده همسر
روانشناسی خانواده همسر بسیار لازم و مهم است . خانواده همسر ، فرهنگ آنها و مهارتهای زندگیشان ناخودآگاه با زندگی شما مرتبط است . در خانواده ای که سلسله مراتب حاکم است کمتر بی احترامی میشود . فرهنگ احترام گذاشتن به خانه شما نیز منتقل میشود . بخش زیادی از تربیت کودکان از طریق الگو گرفتن از خانواده صورت میگیرد . شک نکنید رفتار والدین چه بصورت پنهان و چه پیدا بر کودکان تاثیر خواهد گذاشت . تاثیرگذاری تربیت از طریق دیداری والگوی  رفتاری انکار ناپذیر است . نه تنها تربیت که به صورت باور درمی آید . مثلا شما میخواهید فرزندتان دروغ نگوید . اگر اورا ازگناه بترسانید اگر ازراه اجتماعی یا مذهبی وارد شوید ولی خودتان یک دروغ بگویید او باور نخواهد کرد . حتی اگر دروغ کوچک باشد . شما با یک خطا دو الگوی رفتاری غلط به او داده اید .
شما به او گفته اید دروغ بد و خطا است . اول اینکه به او اجازه دروغ گفتن داده اید . دیگر آنکه عمل نکردن به اعتقادات را به او آموخته اید . دیگر آنکه به غیر مستقیم و عملا گفته اید که حرفهای شما بی پایه و اساس است . اهمیت عملی ندارد . میتوان آنها را شنید و عمل نکرد . حال این رفتار نسل به نسل انتقال میابد . مثالی بود برای روشن شدن انتقال عمل از خانواده به فرزند . این مثال را میتوان به خانواده همسر تعمیم داد . پس روانشناسی خانواده همسر اهمیت زیادی دارد .  رفتار خانواده بر فرزندشان یعنی همسر اثر میگذارد . همین رفتار از طریق همسرتان به فرزند شما منتقل میشود . با مشاوره خانواده و روانشناسی با خانواده همسرتان بیشتر آشنا شوید . روانشناسی خانواده همسر مهم است آنها و همسرتان الگوی عملی همسر و فرزند شما هستند .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده آنلاین
روانشناسی خانواده درمانی
روانشناسی خانواده درمانی برروی رفتار خانواده مطالعه میکند . بررسی و تحقیق بر روی رفتارهای یک خانواده ، تفاوتهای رفتاری  و تشابهات . رفتارهای درون خانواده و رفتارهای اجتماعی . این روانشناسی از تاثیر اجتماع بر خانواده سخن میگوید و تاثیر افراد خانواده بر یکدیگر . روانشناسی خانواده درمانی سعی دارد رفتار تک تک افراد خانواده را آسیب شناسی کند . این روانشناسی ریشه ها را بازمی یابد . با بررسی ریشه آسیبها به درمان میپردازد . در این روانشناسی همه خانواده برهم تاثیر گذار خواهند بود . به هم کمک خواهند کرد تا صدمه های روحی را به کمک هم التیام ببخشند . هر آسیب دارای یک منشا است . صدمه ای که به هر یک از اعضا میرسد با دیگری تفاوت دارد . تفاوت در اثر . مقدار اثر و نوع تاثیر نیز متفاوت است .
مثلا در یک خانواده یک تصادف رخ میدهد . این تصادف در اثر بی احتیاطی پدر میباشد . یکی از افراد خانواده دچار هراس میشود . دیگری افسرده میشود . یکی فوبیای ماشین و جاده پیدا میکند . درکسی ممکن است حس تنفر نسبت به پدر ایجاد شود . دیگری وسواس احتیاط میگیرد و الی آخر …  پس یک اتفاق و یک رفتار در همه افراد خانواده تاثیر میگذارد اما نوع تاثیر متفاوت است . رفتارهای دیگر نیز به همین گونه است مثلا خشونت . این رفتار در همه تاثیر گذار است اما با تفاوت . یکی خشن میشود . یکی ترسو . یکی مخالف خشونت بار می آید دیگری مضطرب . به هر حال این رفتار از خود اثر به جا میگذارد . مهربانی نیز چنین است به همین گونه یا اثر خوب میگذارد برخی راهم نا مهربان و یا بیتفاوت بار می آورد . تاثیرها یکسان نیست .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
روانشناسی خانواده چیست ؟
روانشناسی خانواده چیست ؟ به این سوال تقریبا پاسخ داده شد . در پاسخ به سوال روانشناسی خانواده چیست باید گفت : منشا یابی مشکلات رفتاری و اختلالات خانوادگی برعهده روانشناسی خانواده است  . پس از آن یافتن حل مشکلات و دادن راهکار به خانواده ها . شما به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه میکنید .شما در واقع خود را در معرض روانشناسی خانواده قرار میدهید .  و یا مشاوره خانواده میگیریدبازهم روانشناسی میشوید . حال این روانشناسی را به افراد خانواده تعمیم بدهید . حتی اگر شما فقط برای شخص خود به روانشناس مراجعه کنید بازهم شما و رفتارتان در خانواده روانشناسی میشوید . خانواده بر فرد و فرد بر خانواده اثر میگذارد .
بیشتر بخوانید:مشاوره آنلاین روانشناسی و خانواده
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  …Identifying Successful Families: An Overview of Constructs 
 برای مشاوره در زمینه روانشناسی خانواده موفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۱۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین دکتر مشاوره خانواده

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
دکتر مشاوره خانواده
دکتر مشاوره خانواده میتواند برای حل مشکلات جدی خانواده مفید باشد . توجه داشته باشید دکتر روانشناس با مشاور تفاوت دارد و روانپزشک با هردو اینها فرق میکند . دکتر مشاور خانواده میتواند در شناخت اختلالات رفتاری کمک مهم  و موثری باشد . حال آنکه مشاور میتواند در تصمیم گیری ها به شما مشاوره دهد . در واقع کسی که مشکلی دارد ابتدا به مشاور مراجعه میکند . اگر شخص نیاز به کمک های موثرتری داشته باشد اورا به یک روانشناس معرفی میکنند . اگر این بیمار نیاز به درمان دارویی داشته باشد باید یک روانپزشک اورا ببیند .
یک دکتر مشاور خانواده میتواند تشخیص دهد که درمان باید دارویی باشد یا روحی و یا اصلا بیماری در کار نیست ومراجعه کننده نیاز به یک مشاوره دارد . دکتر روانشناس راهکارهایی برای درمان اختلال های رفتاری و یا ذهنی به شما ارایه میدهد . مشاور در تصمیم گیری هایی مانند ازدواج به شما مشاوره خواهد داد و یک روانپزشک در درمان بیماری های روح و روانی به شما کمک خواهد کرد . یک دکتر مشاور خانواده مشکلات هر یک از اعضای خانواده را بررسی میکند . سپس دست یافته هایش را جمع بندی میکند . بعد نوبت درمان میرسد . دکتر مشاور خانواده در صورت تشخیص بیماری شما را برای درمان به روانپزشک ارجاع خواهد داد . اولین و مهمترین مرحله درمان تشخیص درست است . دکتر مشاور خانواده اگر درست و به موقع تشخیص دهد بهترین کمک را کرده است .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان خانواده
دکتر مشاوره خانواده خوب
دکتر مشاور خانواده خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ دکتر مشاوره خانواده خوب باید صبر و حوصله داشته باشد . به دقت به حرفهای مراجعه کننده گوش بسپارد . دکتر مشاوره خانواده خوب هنگام صحبت با بیمار برایش وقت میگذارد . باحواس جمع . همانقدر که خوب گوش میکند قدرت تشخیص خوبی داشته و بخوبی هم میتواند با بیمار حرف بزند . دکتر مشاوره خانواده خوب باید به بیمار خود اعتماد ببخشد . بیمار باید آنقدر اعتماد داشته باشد که بتواند رازهای سر به مهرش را نزد درمانگرش بیان کند . دکتر مشاور خوب باید در حیطه کاری خود کار کند . اگر بیمارش نیاز به درمان دارویی دارد بیمارش رامطلع کند  . به راحتی باید به او بگوید درمان شما به حوزه کاری من مرتبط نیست شما باید به روانپزشک مراجعه کنید . در این مرحله درمانگر باید به بیمارش حس اطمینان و امنیت ببخشد .
درمان شونده با سخنان مشاور یا دکترش نباید دچار هراس و ترس شود . دکتر مشاوره خانواده خوب باید به بیمارشاطلاع رسانی کند  . در مواردی که دچار تردید و شک میباشد به بیمار اطلاع رسانی غلط نکند . مثلا اگر احتمال میدهد کودک خانواده مبتلا به شیزوفرنی است اما مطمن نیست نباید بیان کند . ارجاع به روانپزشک باید درنهایت دقت و آرامش انجام شود . روانشناس یا مشاور باید طوری با بیمارش حرف بزند که اعتماد بیمارش را جلب نماید . باید به او امید ببخشد .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان
بهترین دکتر مشاوره خانواده
بهترین دکتر مشاور خانواده دکتری است که برای هر یک از بیمارانش پرونده تشکیل بدهد و آنها را نگه دارد . بهترین دکتر مشاور خانواده در انتخاب پرسنل دفتر خود دقت میکند و به آنها آموزش میدهد که در حفظ اسرار مراجعان دقت کافی داشته باشند . دکتر مشاور خوب برای تشخیص درست و ریشه یابی اختلالات با تمام افراد خانواده در ارتباط است . تحقیقات و بررسی هایش را در تمام خانواده بسط میدهد . یک روانشناس خوب با برخورد خوب وصمیمانه به مراجعه کننده خود اطمینان میبخشد . سخنان او نرم و همراه با ملاطفت است .
بهترین دکتر مشاورخانواده به بهبودی بیمار خود امیدوار است . او این امید را به بیمار انتقال میدهد . او ایمان دارد که بعد از تشخیص درست گام بعدی امیدوار بودن و امید دادن به بیمار است . شاید بگویید اگر بیماری درمان ندارد امید واهی دادن به او بیخود است .  اما بیماریهای روحی و روانی بدون استرس و هیجان کاذب بهبود میابند امید حرف اول را میزند . شاید برخی بیماریها مطلقا خوب نشوند اما بهبود میابند . در دنیای امروز علم روبه پیشرفت برق آسا است و خوشبختانه علم از طریق فن آوری در اختیار تمام مردم قرار میگیرد . این سرعت پیشرفت علم و سرعت درانتقالل ، آدمی را به بهبود خوشبین میکند . چه بسا بیماریهایی که تا دیروز غیر قابل درمان بودند اما امروزه میتوان به بهبود آن امیدوار بود .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده آنلاین
دکتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره آویژه
دکتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره آویژه مانند هر دکتر خوب میداند که عقاید فردی خود را وارد مشاوره ننماید . مثلا اگر یک دکتر علاقه خاصی به نژاد خاصی دارد اگر مراجعه کننده از آن نژاد نیست نباید معادلات قضاوتش برهم بریزد . دکتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره آویژه امین گفتار و رازهای سر به مهر شماست . او میداند که یک دکتر باید قابل اعتماد باشد . مثلا اگر دریک جلسه یا میزگرد آنلاین خانواده شرکت کرد رازها را برملا نمیکند . روانشناس مرکز مشاوره آویژه با شما درمورد خاصی که برای آن مراجعه کرده اید صحبت میکند . او به وقت شما احترام میگذارد . تمام مدت مشاوره وقت شما را با تماسهای تلفنی و غیره هدر نمیدهد . او به دقت و با حوصله حرفهای شما را گوش میکند . بهترین و سریعترین راهکارهای درمان را توصیه میکند .
علم او به روز است پس میتوانید با خیال راحت از آخرین درمان برای بیماری خود استفاده کنید . او از مدیریت سلفی برخوردار است . یعنی میتواند وقت شما را مدیریت کند و از وقت شما برای کارهای شخصی استفاده نکند . او به محض اینکه حرفهای شما را شنید شما را در رسته های بیماری قرار میدهد . او شما را با آسیبهای درونیتان آشنا میکند . هر قوم ونژادی که باشید باهر دین و مذهب به عقاید شما احترام میگذارد . هدفهای درمانی او مشخص است  و راهکارهای درمان را به شما میگوید . او هیچگاه به شما نمیگوید این کار را انجام بده یا نده . او شمارا با مشکلات و عیوب وهمینطور فواید رفتارها آشنا میکند . او اجازه میدهد خود شما به رفتار و راهکار مناسب برسید . این روش متداول مرکز مشاوره آویژه است .
بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
دکتر مشاوره خانواده آویژه
دکتر مشاور خانواده آویژه با کمک علوم و فن آوری نوین شما را راهنمایی میکند . او با برخورد مناسب و خوب مشوق شما برای پیمودن راه درمان خواهد شد . دکتر مشاوره خانواده آویژه در صورت لزوم با خانواده شما همفکری خواهد کرد . سوال میکند واز پاسخ برای تصمیمگیری و درمان شما بهره میبرد .  چرا که ممکن است راه درمان ارتباط مستقیم با رفتار خانواده شما داشته باشد . او با توجیه و توضیح مشکل یا آسیب آنها را قانع خواهد کرد برای بهبود بیماری همراه شما باشند . او همکاری افراد خانواده را جلب خواهد کرد . دکتر مشاوره خانواده آویژه هدفهای درمانی مشترکی برای شما و خانواده ارایه خواهد داد . اگر مشکل شما در ارتباط با همسرتان باشد مشاوره زناشویی وزندگی مشترک خواهد داد . اگر این مشکل درارتباط با سایر افراد خانواده باشد شما نیاز به مشاوره خانواده دارید .
شما با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه میتوانید به خود کمک کنید . کسی که به خود کمک میکند درواقع دارد به خانواده کمک میکند . اگر یکی از افراد خانواده درگیری ذهنی و روانی داشته باشد در واقع همه افرادخانواده استرس دارند . آرامش خانواده در گرو آرامش تمام افراد خانواده است . کسی میتواند ادعا کند برای آرامش تک تک افراد خانواده تلاش میکند که برای آرامش خود اقدام کند . احترام به خود احترام به همه است . دوست داشتن خود مساوی با دوست داشتن تمام افراد خانواده میباشد . کسی که سلامت روحی و جسمی خود اهمیت نمیدهد نباید توقع داشته باشد دیگران اهمیت بدهند . کسی که به خود احترام نمیگذارد نباید از دیگران توقع احترام گذاشتن داشته باشد .
بیشتر بخوانید:کانال مشاوره روانشناسی خانواده
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: How to Find the Best Primary Care Doctor | Patient Advice | …
 برای مشاوره در زمینه بهترین دکتر مشاوره خانواده
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۳:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تربیت دختر از دیدگاه اسلام چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
تربیت دختر از دیدگاه اسلام
تربیت دختر از دیدگاه اسلام باید از همان ابتدای نوزادی و حتی دوران جنین آغاز شود . تربیت دختر از دیدگاه اسلام مانند پرورش گل وگیاه میباشد . وقتی گل میکاریم ابتدا زمینه رشد آنرا فراهم میکنیم . زمین خوب ، کود مناسب و بذر خوب . پس از آن زمینه پرورش گل را فراهم میکنیم . نور کافی ، آبیاری بجا ، به اندازه و به موقع . این عوامل باعث میشود ما بتوانیم گلی زیبا داشته باشیم با رشد خوب و پرورش مناسب . تربیت دختر از دیدگاه اسلام نیز همینگونه است . ما برای یک تربیت خوب ابتدا باید زمینه رشد و پرورش دختر رافراهم کنیم سپس به تربیت او بپردازیم . در اسلام از نظر صواب و گناه تفاوتی میان دختر و پسر نیست . از نظر آفرینش نیز میان پسر و دختر برتری وجود ندارد و هر دو یک شان و عزت را دارند .
تربیت دختر از دیدگاه اسلام از آنجهت بسیار مهم است که او در آینده مادر خواهد شد . مادر یعنی مربی . کسی که مسیرآینده را با تربیت فرزندانش تعیین میکند . تربیت دختر از دیدگاه اسلام امری خطیر و بزرگ است که میتواند سامان دهنده جهان باشد . میتواند دنیا را متحول کند . تربیت دختر از دیدگاه اسلام یعنی پایه ریزی جهان اسلام . یعنی پرورش نسلی که بر پایه و اساس نیکی ونیک بینی برپا خواهد شد . یک دختر نیک اندیش نسلی نیکو صفت در دامان خود پرورش خواهد داد.
بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن
اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام
اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام بر اساس جهان بینی اسلامی برپا شده است . مسلما در مکتب اسلام اولین اصل از اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام مسلمان بودن دختر میباشد . شناخت درست و محقق شده اسلام جزو اولین اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام میباشد . دختری میتواند نسل آینده را با مکتب اسلام آشنا کند که خود با این مکتب آشنا باشد . از دیگر اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام برخوردار بودن از مهر وعاطفه کافی والدین یا اولیا نسبت به دختر میباشد . تربیت زمانی به نتیجه میرسد که دختر کسر مهر و محبت نداشته باشد .
چون دختر موجودی عاطفی است اگر ازمحبت وافی برخوردار نباشد ممکن است از مسیر عادی زندگیش منحرف شود . برخوردار بودن از عاطفه خانواده برای یک دختر یک نیاز است . اصول تربیت دختر از دیدگاه اسلام از حمایت عاطفی جانب داری میکند . رابطه پیامبر با دخترش آنقدر قوی بود که اورا ام ابیها مینامید . این نشان دهنده رابطه خوب عاطفی میان پدر و فرزند میباشد . از دیگر اصول تربیت دختر در اسلام توانایی ایجاد رابطه اجتماعی است . دختر از نظر اسلام باید درست را از نا درست و سره را از ناسره تشخیص دهد . یک دختر باید میریت صحیح داشته و بتواند روابط خانوادگی را پیوند دهد .
بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودک در اسلام
مراحل تربیت دختر ازدیدگاه اسلام
مراحل تربیت دختر از دیدگاه اسلام به چند دوره تقسیم میشود . اولین مرحله ، زمانی است که جنین در داخل رحم مادر میباشد . این مرحله بسیار مهمی است . چون اندامهای حسی _حرکتی ، اندامهای عصبی و غیره تشکیل میشود . این جنین اگر مورد مراقبت قراربگیرد فرزندی سالم و سر حال خواهد شد . جنین در داخل رحم نیز میتواند رفرنس های عاطفی را دریافت نماید . او در رحم مادر با پیامهای حسی _عاطفی احساس آرامش کسب میکند . او در آینده میتواند این حس را به همسر ، فرزندان وجامعه منتقل کند .
دومین مرحله از مراحل تربیت دختر از دیدگاه اسلام از یک سالگی تا هفت سالگی میباشد . در این مرحله به دختر از طریق بازی میتوان خوشرفتاری و تعاملات اجتماعی را آموخت . میتوانیم استعدادهای اورا کشف کنیم . اجازه بدهیم تجربه کند . تجربه کردن نیز از مراحل تربیت دختر از دیدگاه اسلام است . در قالب قصه و حکایت اورا باخطرات اجتماع و همینطور راه برخورد درست با معضلات آشنا کنیم  . البته نباید اورا بترسانیم . آشنا کردن با ترساندن تفاوت دارد .
بیشتر بخوانید:تربیت فرزند دختر از بدو تولد
اهمیت تربیت دختر از دیدگاه اسلام
اهمیت تربیت دختر از دیدگاه اسلام از این جهت است که یک دختر مسلمان باید محترم شمرده شود . جایگاه دختر دراسلام ازآنجهت اهمیت دارد که زنانی همچون خدیجه ، مریم ، فاطمه و سمیه نقشی اساسی و مهم در زنده نگهداشتن اسلام داشتند . دختر در اسلام نقش تلطیف کننده روابط انسانی در جامعه و خانواده را دارد . اهمیت تربیت دختر از دیدگاه اسلام بسیار  مهم است . جامعه همیشه نیاز به یک مربی و تربیت کننده دارد که بتواند جامعه را در جهت درست هدایت کند . لذا دختر به عنوان مربی فرزندان از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است . تربیت دختر مهم است چون او باید قدر خود را درجامعه بداند .
دختران مسلمان فقط یک مادر نیستند آنها پیام رسان حرکتهای حق طلبانه هستند . مانند زینب در صحرای کربلا که پیام رسان خون پاک برادرش به جهانیان بود . اگر دختری مانند زینب نبود شاید جهان هرگز پیام کربلا را به این زیبایی شنیده نمیشد . دختر مسلمان با اجتماعی زیستن میتواند از اسلام دفاع کند . یک دختر مسلمان با تعامل زیبای اجتماعی خود پیامی عملی است از اینکه اسلام دینی اجتماعی است . اسلام هیچکس را در انزوای اجتماعی نمیخواهد و دختر نیز از این قاعده مستثنی نیست . دختر به عنوان مادر آینده باید در اجتماع باشد . باید بتواند حرمت خود را حفظ کند . باید با عزت نفس پلیدی را از خود دور نماید .
بیشتر بخوانید:نکات تربیت فرزند پسر و دختر
ضرورت تربیت دختر از دیدگاه اسلام
ضرورت تربیت دختر از دیدگاه اسلام دارای اهمیت فراوانی است . چون اسلام بر داشتن عزت نفس دختران تاکید فراوان دارد . یک دختر مسلمان با تربیت درست عزت نفس بالایی خواهد داشت . ضرورت تربیت دختر از دیدگاه اسلام بر پایه علم و شناخت  برنامه ریزی شده است . اعتماد به نفس دختر مسلمان بالا است و میتواند با توانایی هایش جهان را رو به جلو هدایت کند . در جامعه ای که دختر درست تربیت نشود مسلما جوانان نیز درست هدایت نخواهند شد . حال که به ضرورت تربیت دختر از دیدگاه اسلام پی بردیم بهتر است درست عمل کنیم . با تربیت درست به دختر خود شخصیت و احترام ببخشیم . با او مانند یک کنیز برخورد نکنیم که فقط به امور آشپزی و خانه داری بپردازد .
دختر ازدیدگاه اسلام جایگاهی والا دارد . او بانوی خانواده است که به امور خانواده سر و سامان میبخشد . خانه را مدیریت میکند و با تدبیر و اندیشه زخمهای اجتماعی ، اقتصادی و غیره را بهبود میبخشد . دختر رفیق پدر و همدم مادر است . باید  با او درنهایت ملاطفت و شعور برخورد شود تا بتواند جایگاه خود را حفظ کند . باید از آسیبهای اجتماعی به دور باشد تا باسلامت روحی و جسمی به وظایف خود عمل کند . دختری میتواند در اجتماع و خانواده به عنوان مربی درست عمل کند که عقده نداشته باشد . گره های روحی مانع از  درست عمل کردن او میشود .
بیشتر بخوانید:روش های تربیت فرزند در اسلام
مشاوره و خانواده 
با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی به تربیت درست دخترانمان اهتمام بورزیم . با مشاوره تربیت کودک فرزندی سالم تربیت کنیم که در آینده بتواند از عهده وظایفش بر بیاید . مشاوره کودک لازمه تربیت درست کودکانمان است . متاسفانه در تربیت دختر درجامعه ما یا افراط میشود یا تفریط . یعنی برخی از ما آنقدر به دخترمان محبت میکنیم که لوس و خودمحور میشود . برخی نیز آنقدر غرق تابو ها هستند که او را محدود میکنند . آنها ازاودختری منزوی  و متعصب میسازند . هردو روشی اشتباه است . در تربیت دختر تعادل و میانه روی حرف اول را میزند .
د رمثالی که برای پرورش گل زدیم . اگر به یک گل بیش ازحد آب که مایه حیات است بدهیم ریشه گل را میپوسانیم . اگر گل در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد برگهایش میسوزد . اما هرکدام اگر به اندازه باشد گل را بارور میکند . آنرا میپروراند . در تربیت دختر نیز از هیچیک از عوامل غافل نباشیم . به اندازه لازم و کافی مهر بورزیم . در عین حال به تادیب او اهمیت دهیم . تا گلی داشته باشیم از گلهای بهشت . این گل زیبا باعث سعادت ما ، خود و جامعه فردا خواهد شد . دختری با اعتماد به نفس ، با عزت نفس بالا و با محبت بیکران که میداند کجا محبت خود را بی صرفه مصرف کند . کجا خشم بگیرد و کجا اقتدار داشته باشد .
بیشتر بخوانید:در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک تلفنی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: The Importance of Girls’ Education in Islam | Facts about the …
 برای مشاوره در زمینه تربیت دختر از دیدگاه اسلام چگونه است؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072025 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۴:۲۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راهکارهای مشاوره زناشویی تلفنی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
مشاوره زناشویی تلفنی
چرا اخیرا مشاوره زناشویی تلفنی بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته است ؟ یکی از دغدغه های زوجهای جامعه ما اینست که آیا زناشویی مناسبی با همسر خود دارند یا خیر . گفتگو و صحبت در مورد زناشویی تا چندی پیش یک تابو بود . بیشتر زنان و مردان نگران هستند اگر بخواهند در مورد زناشویی بپرسند به بی حیایی متهم شوند . در حالیکه این حق هر زن و مزد است در مورد زناشویی بداند . زناشویی یکی از وظایف زن و مرد میباشد .اکنون با وجود اینکه افکار عمومی درمورد زناشویی روشن شده اما هنوز هم صحبت در باره آن باعث شرم میشود . مشاوره زناشویی تلفنی میتواند این شرم را کنار زده و باعث شود فرد به راحتی مشاوره نماید . از دیگر مزایای مشاوره زناشویی تلفنی اینست که بدون صرف اوقات حاشیه ای میتوان مشاوره نمود .
در شهرهای بزرگ برخی اوقات ترافیک سنگین مانع میشود تا برای مشاوره زناشویی به یکی از مراکز مراجعه کنیم . مشاوره زناشویی تلفنی بدون اصراف وقت مشاوره را برای ما راحت میکند .  سرمای زمستان و گرمای شدید تابستان نیز یکی دیگر از موانع مشاوره میباشد که مشاوره زناشویی تلفنی این امر را برای ما قابل دسترس مینماید . در مواردی که ما دریک شهر زندگی میکنیم ولی مرکز مشاوره مورد اعتماد ما در شهر دیگر است . بازهم مشاوره تلفنی کمک بزرگی به ما میکند . مشاوره زناشویی تلفنی راهی راحت ، قابل دسترس و محرمانه برای مشاوره همگان .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی زناشویی
 مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین در دنیای امروز اینترنت و دنیای نت حرف اول را میزند . با تمام محاسنی که برای مشاوره تلفنی عنوان میشود نواقصی نیز دارد . مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این نقص را تا حدودی برطرف نموده است . زناشویی چون در ارتباط با تعامل همسر میباشد در برخی مواقع حضور همسر لازم است . زمانی میتوان گفت یک زناشویی کامل و خوب است که رضایت همسر جلب شده باشد .
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این امکان را میدهد که در یک مشاوره زناشویی زن ، مرد و مشاور هرسه با هم حضور داشته باشند . در مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین زن و مرد هر دو در حضور هم خواسته هایشان را بیان میکنند . ممکن است زن یا مرد در اثر شرم نتوانند حرفهایشان را به هم بزنند . ممکن است در اثر رودر بایستی این حرفها بیان نشود . و یا ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن نتوانند خواسته هایشان  را به هم بگویند . دراین جلسه سه نفره مشاور با توجه به علم روانشناسی آنها را وادار به گفتن خواسته ها خواهد کرد . در این گفتگو مشکلی اگر هست رفع خواهد شد .
زناشویی امری حسی و هیجانی است  و حس و هیجان هر شخص با دیگری تفاوت دارد . حتی به جرات میتوان گفت حس و هیجان یک شخص در هر زمان متفاوت است . زناشویی مانند دارو نیست که برای سرما خوردگی یک نسخه پیچیده شود و برای پوست یک دارو . زناشویی کاملا به حس رضایت و تحریکات جنسی بستگی دارد .
بیشتر بخوانید:آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک
مرکز مشاوره زناشویی تلفنی
مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با توجه به اینکه هر یک از عوامل تجربه خاص خود را دارند سریع تر شما را یاری میکنند . مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با داشتن روانشناسان ماهر و با تجربه میتواند همراه خوبی برای شما باشد . یک مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با ترجمه مقالات مختلف با دنیا در ارتباط است . این مراکز از طریق اینترنت با جدیدترین علوم و دستیافته های علم روانشناسی و روانپزشکی به شما یاری میرسانند . مراکز مشاوره با  حس همنوعدوستی و انجام خدمات  بهتر تلاش میکنند تا رضایت مراجعین خود را جلب کنند . در هر شهر مراکز مشاوره وجود دارند . اهمیت این مراکز اکنون بر همه روشن شده است . فرهنگ مشاوره در میان مردم بخوبی جا افتاده است . هر مشکلی برای هر کسی بوجود می آید بی وقفه به یکی از این مراکز مراجعه میکنند .
بر خلاف چند دهه پیش که همه خود را کامل میدانستند و کمتر مشورت میکردند اکنون همه به مشاوره نمودن افتخار میکنند . یا امر خطیر مشاوره به گیس سپیدان و ریش سفیدان واگذار میشد حال آنکه همسران جوان نیاز داشتند به روز باشند . مهمتر از آن جانبداری هر بزرگتر از اقوام خویش و یکطرفه انجام میشد . اکنون با توجه به تعدد این مراکز کار جوانان آسانتر شده است .
بیشتر بخوانید:روابط زناشویی چیست ؟
مشاوره زناشویی تلفنی خانواده
مشاوره زناشویی تلفنی خانواده نه تنها برای زن و شوهر مفید است بلکه برای تمام اعضا خانواده نیز فایده دارد . در خانواده ای که زناشویی دزست انجام میشود تنش کمتر است . بی اعتنایی و بی حوصلگی جایگاهی ندارد . ذهن پدر و مادر خانواده درگیر نیست .  زناشویی و رابطه جنسی ده درصد زندگی است  اما نبود آن  تمام زندگی را تحت الشعاع قرار دهد . مرد یا زن تنها رابطه خصوصی که در خانواده دارند رابطه جنسی است . عشق به فرزند ، عشق به پدر و مادر و خانواده یک رابطه خاص نیست که مختص زن و شوهر باشد . رابطه ای که خاص همسر است فقط زناشویی است . زن ومردی احساس تعلق میکنند که این رابطه بینشان محکم و درست انجام شود .
مشاوره زناشویی تلفنی خانواده مختص کسانی است که میخواهند رابطه آنها با همسرشان خاص و مختص باشد . اگر این رابطه درست انجام نشود احساس امنیت جنسی تبدیل به حس سرکوب جنسی میشود . نتیجه این تبادل رخوت ، بی حوصلگی ، سرخوردگی عاطفی و احساس پوچی خواهد بود . در تحقیقات میدانی دیده شده که همسرانی میگویند زن من یا شوهر من نیاز ندارد . این گفته حکایت از ناتوانی شما در تحریک درست همسرتان دارد . اگر تحریک بخوبی انجام نشود زن یا مرد احساس سرخوردگی میکنند . کم کم این رابطه کمرنگ و حتی نابود میشود .
بیشتر بخوانید:حل مشکلات زناشویی زوج های جوان
مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی
مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی برای اینست که ما بتوانیم بخوبی زمینه داشتن یک رابطه زناشویی خوب را فراهم کنیم . فقط به مرحله اسکاسم رسیدن نمیتواند رابطه خوبی باشد . تحریک جنسی باید زمینه خوبی داشته باشد . علاوه بر تحریک ارگانیسم جنسی باید تحریک حسی نیز انجام شود . زن یا مردی که نتواند برای همسرش حس خوبی ایجاد کند نیاز به مشاوره و درمان دارد . مرد یا زن ابتدا از معاشرت با همسرش باید لذت ببرد . آنها باید بتوانند از در کنار هم بودن حظ ببرند . رابطه زناشویی فقط به همبستر شدن نیست . یک عشق و لذت میتواند در سر میز غذا شکل بگیرد . با یک نگاه دوستانه و یا کلام عاشقانه . زمینه زناشویی حتی میتواند با برطرف کردن نیاز مالی همسر آغاز شود . وقتی که زن یا مرد در کنار همسرش احساس امنیت مالی  میکند تحریک میشود .
وقتی شما با نوشتن یک شعر ، مقاله ، کشیدن یک نقاشی نشان میدهید متمایز هستید . شاید تا کنون هیچکس به شما نگفته باشد که شما حتی وقتی یک لباس میخرید که همسرتان لذت ببرد در واقع اورا تحریک کرده اید . شما با شناخت علایق همسرتان و عمل به آنها میتوانید زمینه همبستری خوبی را فراهم کنید . مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی ارتباط زناشویی و خانواده را برای شما روشن میکند .
بیشتر بخوانید:مشکلات زناشویی زنان و مردان چیست ؟
مشاوره و خانواده
مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی زمانی اهمیتش مشخص میشود که شما تمام وظایف خود را انجام میدهید اما باز هم خانواده رضایتمندی ندارید . شما بیش از اندازه تلاش میکنید اما همیشه کسی هست که نگران و ناراحت باشد . شما به زعم خود کامل هستید اما یک گوشه کار میلنگد . پیشنهاد میشود حتما  مشاوره خانواده انجام دهید . همسر راضی است اما پسر شما دلخور میباشد و مدام غرغر میکند . شاید آنقدر که به رضایت همسرتان اهمیت میدهید با فرزندتان دمخور نمیشوید . یا برعکس فرزندان همه شادند اما همسرشما نه . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک ایراد کارتان را به شما خواهد گفت .
بیشتر بخوانید:مشاوره زندگی زناشویی و تاثیر آن بر زندگی مشترک
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: ۹ Best Couples Counseling Techniques and Why You …
 برای مشاوره در زمینه راهکارهای مشاوره زناشویی تلفنی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۱:۳۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تمرین درمان وسواس فکری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
درمان وسواس
درمان وسواس یا او سی دی به تنهایی امکان پذیر نیست . ممکن است با اضطرابی که بابت فکر کردن به این بیماری در ما بوجود می آید به  وسواس فکری نیز مبتلا شویم . پس توصیه میشود برای درمان ، به یک درمانگر و یک روانپزشک مراجعه شود . اختلال او سی دی از اختلالاتی است که هم نیاز به دارو دارد و هم درمان روحی . برای درمان روحی روانی به یک روانشناس بالینی باید مراجعه شود . درمان وسواس وقتی امکان پذیر است که بپذیریم در وجود ما یک اختلال وجود دارد  . درمان وسواس به کمک خودمان اما نه به تنهایی امکان پذیر است . اتفاقا کسانی که به تنهایی اقدام به درمان میکنند ممکن است باعث بروز تکانه های شدیدتری شوند .
اگر شما هم در اطراف خود بیمار او سی دی دارید هرگز نخواهید که به او کمک کنید . تنها کمک شما به او بردن به پیش یک درمانگر میباشد و اینکه از او بخواهید از این اختلال نهراسد . هراس بیمار او سی دی این بیماری را تشدید میکند . در واقع وسواس فکری از هراس از وسواس عملی پدیدار میشود . درمان وسواس مراحل خاص خود را دارد . این اختلال چون هم با ارگانیزم بدن سر و کار دارد هم با ذهن لا زم است هردو درمان شوند . درمان وسواس هم زمان با روانپزشک و روانشناس باید انجام شود . درمان وسواس میتواند موفقیت آمیز باشد به شرطی که تمام افراد خانواده مشاوره بگیرند . .یک بیمار وقتی وسواس عملی دارد برای مبارزه با این اختلال درخود تکانه های شدیدتری ایجاد میکند . با درگیر کردن ذهن خود وسواس فکری نیز به این اختلال افزوده میشود .
درمان وسواس فکری
درمان وسواس فکری در اثر بیتفاوتی شخصی میسر میشود . یعنی هر چقدر به فرار از وسواس عملی بیاندیشدم تکانه های بیشتری واردضمیر هشیار شخص میشود . درمان وسواس فکری زمانی میسر است که اضطراب ناشی از وسواس عملی ذهن و روح مارا درگیر نکند . درمان وسواس فکری نیز با کمک روانشناس بالینی و روانپزشک میسر است . توصیه میکنیم به هیچ عنوان در صدد خود درمانی برنیایید و وضع بیمار یا بیماریتان را بدتر نکنید . افکار تکرار شونده ای که در اثر هیجان و اضطراب مزمن وارد ذهن شخص میشود وسواس فکری را شدیدتر میکند .درمان وسواس فکری با افکار پریشان سختتر میشود . پس بهتر است قبل ازاینکه از این اختلال بترسیم قبول کنیم که این بیماری نیز قابل درمان است . برای درمان اقدام کنیم نه مبارزه . این افکار بدون خواست شما وارد ذهنتان میشود ولی با آن به تنهایی مبارزه نکنید .
به روانپزشک و روانشناس مراجعه نموده و خود را به آرامش برسانید . هرچقدر وجود این بیماری را در ذهن خود بزرگتر کنید مجبور خواهید شد علاوه بر وسواس با هیولایی هم که در ذهن خود ساخته اید بجنگید . قدم اول : به خود بقبولانید که این بیماری درمان دارد . قدم دوم : درمان فقط با کمک درمانگر میسر است  قدم سوم : خود درمانی باعث شدیدتر شدن بیماری خواهد شدولی قبل از این قدمها به خود بقبولانید این اختلال را دارید  و قدمهای بعدی را درمانگرتان به شما خواهد گفت . فردی که وسواس عملی دارد ازچند جهت رنج میکشد . اول  : انجام تکانه ها دوم : این فکر که من دیگران را رنج میدهم . وظیفه ما برای بهبود اینست که : در جمع مدام از رفتار وسواسی او نگوییم . اورا سرزنش نکنیم و به او اطمینان و امنیت ببخشیم .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی وسواس
تمرین درمان وسواس فکری
تمرین درمان وسواس فکری ساده است به شرط اینکه خودمان را بخواهیم . هرروز قبل از خواب پنج ثانیه ذهنمان را تخلیه کنیم . انگشت اشاره را میان دو ابروی خود و به آرامی قرار دهیم . هیچ فکری را به ذهنمان راه ندهیم . هیچ فکری . به هیچ چیز نیاندیشیم . پنج ثانیه فرصت بسیار کمی است اما برای ذهن فرصت بسیار خوبی برای استراحت و رفرش شدن میباشد . در تمرین درمان وسواس فکری ابتدا این کار بعید یا سخت است امام به تدریج این توانایی را کسب خواهید کرد . برخی دراین حالت به رویا میروند یا به مناظر زیبا فکر میکنند این درست نیست . وقتی چشمهایتان را میبندید هیچ چیزی نباید ببیندید . ذهنتان را مانند یک جعبه خالی راحت بگذارید . در این لحظه نه افکار زیبا و نه افکار بد هیچیک اجازه ورود ندارند .
تمرین درمان وسواس فکری باید با درمانگر صورت بگیرد . همینکه باور کنیم این بیماری درمان میشود . همینکه وقتی به یک رفتار تکراری دست میزنیم رنج نکشیم وبه آرامی آنرا ترک کنیم . مثلا وقتی وسایل را با وسواس سرجایش قرار میدهیم خود را عذاب ندهیم  . به خود غر نزنیم که بازهم کار وسواسی کردم . لبخند بزنیم و بگوییم باز هم کار تکراری کردم و آرام آن شی را درجای دیگری قرار دهیم . سپس با لذت به آن نگاه کنیم و بگوییم اینجاهم میتونه جای خوبی براش باشه . اینکار وقتی خوب است که خود را راحت بگذاریم و اذیت نکنیم .
درمان وسواس شستشو
درمان وسواس شستشو مانند دیگر بیماریهای وسواسی نیاز به درمانگر دارد . یکی از علل این بیماری علت محیطی است . علت دیگر برهم خوردن تعادل هورمونها  است . هورمونهایی به نام نورو ترانسمیترهای مغزی  . پس چون این بیماری نیز ناشی از اختلالات مغزی است  باید به روانپزشک نیز مراجعه شود . اما برای درمان وسواس شستشو ابتدا باید به یک روانشناس بالینی مراجعه شود . روانشناس درجه وسواس را تشخیص داده  و برای درمان وسواس شستشو راهکارهای لازم را دراختیار شما قرار خواهد داد . وسواس شستشو یک وسواس فکری عملی است .
مبتلایان به این وسواس دو گونه هستند . وسواسی های میکروبی و وسواسی های مذهبی . وسواسی های میکروبی همیشه فکر میکنند میکروب یا کثیفی محیطشان را آلوده کرده که باید شستشو شود . وسواسی های تابویی یا مذهبی فکر میکنند محیطشان نجس شده و باید پاک شود . متاسفانه اینگونه افراد تابع قوانین مذهبی هم نیستند و اگر در مورد محیط قوانین شرعی نیز اجرا شود بازهم اعتقاد دارند محیط نجس است . این وسواس نه به علم پزشکی یا میکروبیولوژی ارتباط دارد نه به مذهب بلکه تکانه های تکراری است . اگر بدون درمانگر از کارهایشان ممانعت شود بهبود بیمار سخت تر میشود .
جدیدترین درمان وسواس
جدیدترین درمان وسواس میگوید باید بپذیریم . باید بپذیریم این اختلال در وجود ما هست . سپس اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم . مدام با خود تکرار کنیم من قادر هستم به کمک درمانگرم آنرا کاهش داده و به تدریج درمان شوم . به خود زمان بدهیم . بپذیریم که درمان بیماری نیاز به زمان دارد . ازخود و درمانگر توقع نداشته باشیم که در مدت کوتاهی این اختلال درمان شود . وقتی دچار تکانه ها میشویم از خود دلخور نشویم . به خود اضطراب راه ندهیم . . اطرافیان و افراد خانواده نیز باید تحت نظر درمانگر قرار بگیرند و به بهبود کمک کنند . اطرافیان نباید با بروز تکانه ها فوری اورا شماتت کنند . داد نزنند  و به او اضطراب و استرس وارد نکنند . با لبخند آرام به او بگویند بازهم … ولبخند بزنند . به او اطمینان خاطر بدهند که این رفتار آنها را عصبی نکرده بلکه همراه او هستند تا او درمان شود .
جدیدترین درمان وسواس میگوید از بروز رفتارهای وسواسی نترسید و نترسانید . برخی اوقات کسانی با یک آوا تمام آرامش بیمار رااز او میگیرند و به او استرس وارد میکنند . مانند گفتن یک اااا  یا آآآآآآ پیشنهاد میشود از بروز هر گونه رفتاری که در بیمار ترس و تردید اضطراب پدید می آورد بپرهیزید . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی برای رفتار درست در مقابل بیمار به شما مشاوره میدهد . مشاوره روانشناسی به شما می آموزد چگونه در مقابل رفتارهعای وسواسی آرامش خود را حفظ کنید . با مشاوره اختلال وسواس در درمان این اختلال پیش قدم شوید .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال وسواس انلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Clinical practice guidelines for Obsessive-Compulsive …
 برای مشاوره در زمینه تمرین درمان وسواس فکری
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۹:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلیل مقایسه همسر با دیگران چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
مقایسه همسر با دیگران
مقایسه همسر با دیگران مقایسه بعضی وقت ها نیک و برخی اوقات زیان آور و حتی مخرب است . مقایسه همسر با دیگران نیز از این قاعده مستثنی نیست . مقایسه همسر با دیگران اگر در جهت امید دادن باشد بسیا رخوب و مفید است . مثلا همسر ما در کسب و کار ورشکست شده و الان بسیار نا امید است . در اینجا و با این مثال دو وجه خوب و بد آنرا بررسی میکنیم . وجه بد اینست که بگوییم : « فلان شخص هم این کار را شروع کرد الان بیا برو ببین چه پولی پارو میکنه» . در این مقایسه همسر با دیگران هم زمان بدی را انتخاب کرده ایم و هم مقایسه بدی کرده ایم . لازم است او را آرام کرده و دلداری بدهیم تا بتواند دوباره شروع کند . در این مقایسه عملا به او گفته ایم لیاقت و تواناییش کمتر ازدیگران است .
حال وجه نیک مقایسه همسر با دیگران میتوانیم از کسی یاد کنیم که ورشکست شده و دوباره کار دیگری را شروع کرده و موفق شده است . در این مقایسه همسر با دیگران و جملات امیدوار کننده به همسرمان دلداری داده و به او امید بخشیده ایم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
دلایل مقایسه همسر با دیگران
دلایل مقایسه همسر با دیگران ریشه در تربیت کودکی دارد . دلایل مقایسه همسر با دیگران ممکن است خود همسر باشد . دلایل مقایسه همسر با دیگران ممکن است کم گذاشتن همسر از نظر عاطفی  ، جنسی و یا مالی باشد . حال به اجمال به دلایل مقایسه همسر با دیگران میپردازیم . ممکن است فرزند پسر یا دختر در کودکی با همسالان خود مدام مقایسه شده باشد . این کودک مقایسه کردن در ذهنش نهادینه شده است . او مدام شغل خود ، خانه خود ، پدر یا مادر خود و همسر خود را به مقایسه میگذارد . این فرد هیچگاه از زندگی خود و حتی قیافه و شغل خود راضی نیست . او مدام مقایسه میکند و دوست دارد در هر چیزی برتر و حتی بهترین باشد .
دلایل دیگر مقایسه ممکن است خود همسر باشد . همسری که مدام شریک زندگی و یا وضعیت زندگیش را با شخص دیگری مقایسه میکند . این رفتار را عملا به همسر او منتقل میشود . او همسر خود را وا میدارد اورا با دیگران مقایسه کند . دلیل دیگر مقایسه کمبودها هستند کمبود عاطفی ، جنسی ، ومالی . همسری که در امد خوبی دارد اما در خرج کردن خساست میکند . اودلیل می آورد که با این درامد برایش مقدور نیست بیشتر خرج کند . نا خوداگاه همسرش را به مقایسه با فرد مشابه وا میدارد . یا از نظر عاطفی به همسرش میگوید خسته هستم ناخوداگاه همسرش میگوید از فلانی بیشتر کار میکنی؟
بیشتر بخوانید:اهمیت سن در ازدواج موفق
عواقب مقایسه همسر با دیگران
عواقب مقایسه همسر با دیگران میتواند همین انتقال این رفتار به همسر و افراد خانواده باشد . فرزندان و همسر عملا یاد میگیرند  خود و وضعیت خود را با دیگران مقایسه کند . از عواقب مقایسه همسر با دیگران افسردگی ، حسادت ، رقابت نا بجا و ایجاد اختلاف در زندگی میباشد . قبول کنیم که برترین و بهترین وجود ندارد . اگر ما ادعا کنیم با زیباترین مرد یا زن ازدواج کرده ایم سخت در اشتباه هستیم . اگر فکر کنیم بیشترین درامد را داریم اشتباه میکنیم . همیشه کسی بهتر و شایسته تر وجود دارد .
از عواقب مقایسه همسر با دیگران اینست که ما در نهایت رضایت وقتی کسی را میبینیم که از همسر ما زیباتر است خدشه دار میشود . اگر کسی را ببینیم که همسرش را عاشقانه دوست دارد حسادت میکنیم . اگر کسی را ببینیم از همسر ما ثروتمندتر است بیمار میشویم . چون بهترین وجود ندارد . حتی اگر ما بهترین باشیم در وجهی از وجوه زندگی کمتر خواهیم بود . همین وجه کافیست تا ما را بیازارد . چون مطلق وجود ندارد . با این فلسفه روح ما هر لحظه دچار شوک های عصبی خواهد شد . همیشه ما دچار استرس خواهیم بود . و در واقع خودمان را در معرض بیماری روحی و روانی قرار میدهیم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سفید و عواقب آن چیست ؟
مقایسه همسر با دیگران از طرف زن
مقایسه همسر با دیگران از طرف زن بسیار خطرناک است . مرد همیشه میخواهد در نظر همسرش تکیه گاهی امن باشد . حال در ذهن همسرش همیشه کسی هست که از همسرش بهتر باشد . زیباتر یا خراج تر یا موفق تر . این قیاس از امیدواری مرد نسبت به همسرش میکاهد . مرد را از تلاش بیشتر باز میدارد . چون اعتقاد دارد هرچه میکند در نظر همسرش ناچیز است . مقایسه همسر با دیگران از طرف زن ممکن است از مرد فردی بسازد که برعکس مورد قبل تلاشش را بیش از حد زیاد کند . این همسر برای اینکه به رقبای خود میدان ندهد شبانه روز تلاش میکند .
ذهن او فقط متوجه یک جنبه زندگیست که همسرش هدایتش کرده است . او به موارد دیگر زندگی کم توجه خواهد شد . اگر این مقایسه مالی باشد این مرد دیگر حضور فیزیکی کمرنگی در خانواده خواهد داشت . اگر مقایسه عاطفی باشد مرد از نظر مالی افت خواهد کرد و به همین ترتیب مردی خواهیم داشت که در یک جنبه عالی و در وجوه دیگر ضعیف خواهد بود . مردی یک بعدی  و در عین حال فوق العاده عصبی ، زود رنج و پرخاشگر . .این مرد به خود به چشم یک وسیله تامین نیاز مینگرد . در جهتی تلاش میکند که از او خواسته شده ومقایسه شده . زندگی این زوج تبدیل به یک رابطه رباتیک میشود .ورودی ، پردازش و خروجی … .
بیشتر بخوانید:چرا باید به سالگرد ازدواج اهمیت بدهیم ؟
مقایسه همسر با دیگران از طرف مرد
مقایسه همسر با دیگران از طرف مرد هم عواقب سو زیادی دارد . زن موجودی عاطفی ، احساسی و تاثیر پذیر است . مانند نهالی نازک که اگر بشکند ترمیمش مشکل خواهد بود . مقایسه همسر با دیگران از طرف مرد میتواند بر زن تاثیری عمیق بگذارد . زن دوست دارد از طرف مرد مقبول و رضایت بخش باشد . به محض مقایسه با دیگری ، برای جلب رضایت همسرش از قالب خود خارج شده و در ظرف دیگری میگنجد . شکل او میشود و رفتار و اعمالش تغییر میکند . فردی میشود با خصوصیت و شخصیت شخصی خود و رفتار دیگری . این چنین شخصی ثبات شخصیتی خود را از دست داده و چند بعدی میشود روحیه ای متزلزل ، نگران و شکست پذیر خواهد داشت .
این فرد اگر مورد انتقاد قرار بگیرد آنرا نمیپذیرد . حساس و زودرنج میشود . بهانه گیری او پایان ناپذیر خواهد بود . چون این خودش نیست که زندگی میکند بلکه مقلد کسی است که او نیست . بماند که مردی که در مقیاس دیگران همسرش را میسنجد به همان شخص اکتفا نخواهد کرد . او با دیدن فردی جدید بازهم به مقایسه خواهد نشست . زن که تازه در قالب کسی دیگر گنجیده بازهم باید مقلد دیگری بشود . این مرد با این مقایسه زندگی خود را یا از دست میدهد و یا به انحراف میکشد . زن دیگر منتظر نمیماند که همسرش اورا با کس دیگری مقایسه کند . این زن از مردش حرفشنوی نخواهد داشت . مردش در نظر او فردی متزلزل و کوچک خواهد بود .
بیشتر بخوانید:دغدغه های ازدواج جوانان چیست ؟
مشاوره و خانواده
هر شخصی به محض اینکه در خانواده مشکلی ایجاد میشود بار اول را طبیعی میداند . وقتی مشکل برای بار دوم تکرار شود به فکر فرو میرود . بار سوم با نقش گرفتن چرا ها در ذهنش به فکر چاره می افتد . حال ممکن است با یک دوست درد دل کند . یا یک نفر از اقوام درجه یک مانند پدر یا مادر . هرکدام از اینها میتواند مشکل آفرین باشد . چرا که آنها فقط پای درددل یک نفر نشسته اند و دلیل و برهان طرف دیگر را نشنیده اند . این فرد با اطلاعات ناقصی که دارد به قضاوت می نشیند . معمولا در این قضاوت ها فردی که غایب است محکوم میشود . طرف اول به جای ترمیم رفتار خود یا همسر دچار پیش داوری میشود . او فقط به خود حق میدهد و خواهان تغییر رفتار همسر میشود . حال آنکه ممکن است درواقع خود او مقصر اصلی باشد .
حال اگر ما به جای چاره جویی از افرادی که نمیتوانند عادلانه قضاوت کنند به کسی مراجعه کنیم که هم علم آن را دارد و هم تجربه نتیجه بهتری دریافت خواهیم کرد . با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتوانیم چاره کار را بفهمیم . مشاوره خانواده از اصولی است که باید در هر خانواده رعایت شود . مشاوره خانواده و روانشناسی بیطرفانه قضاوت خواهد کرد و به جای قضاوت مشاوره خواهد داد . آسیب شناسی کرده و علت مشکل پیدا میشود . و برای زندگی آرام  و ازدواج موفق چاره بهتری خواهد اندیشید .
بیشتر بخوانید:فواید ازدواج در سن پایین ،گذری به دیدگاه ها
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: ۷ Ways Comparing Your Relationship To Someone Else’s …
 برای مشاوره در زمینه دلیل مقایسه همسر با دیگران چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۶:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مرکز مشاوره رایگان کودک

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۲
مشاوره تلفنی کودک
مشاوره تلفنی کودک جزو مشاوره هایی است که از ضرورت آن همه مطلع هستند . دوران کودکی دوران حساسی است . کودک مانند یک دفتر سپید است که هرچه بر روی آن بنگارید اثر گذار است . وقتی بر روی یک کاغذ سپید مینگارید مراقب باشید که درست باشد چون هرچقدر هم خوب پاک کنید باز هم اثر آن نمایان است . با این مثال به حساسیت دوران کودکی وتاثیر رفتار ها بر روی کودک اشاره کردیم . مشاوره تلفنی کودک فرصت خوبی است تا روزانه با مشاوران در مورد کودک خود به مشاوره بپردازیم . رفتارهای نادرست چنان بر روح وجان کودک تاثیرگذار است که تا آخر عمر این رفتار با او همراه است . مشاوره تلفنی کودک به ما کمک میکند در رفتار با کودک خود تجدید نظر کنیم . و اگر با کودک خود رفتاری داشته ایم که ممکن است اثر بدی بر او بگذارد با مشاوره تلفنی کودک این اثر را کمرنگتر کنیم .
روانشناسان با استفاده از الگوی های عمومی و اختصاصی به واکاوی رفتارها میپردازند . این الگوها به روانشناسان کمک میکند تا علت رفتار های کودک شمارا زودتر شناسایی کنند . تشخیص درست به مداوای خوب می انجامد . مشاوره تلفنی کودک برای کودکانی است که یا آسیب دیده اند و یا نمیخواهیم آسیب ببینند . مشاوره تلفنی کودک درصد آسیب را تعیین میکند . سنین یک تا هفت سال بهترین زمان آموزش رفتاری به کودکان است . در این زمان باید بگذاریم کودکیش را بکند . در ضمن بازی و کودکی نیز میتوان غیر مستقیم و نا محسوس آموزش دهیم . مشاوره کودک حد و مرز تربیت و باید ها و نبایدهای این سن را تعیین میکند . شاید خیلی از ما ندانیم فرزند ما که عملکرد او با سنش هماهنگ است یا خیر . همه ما در برخی موارد نمیتوانیم عیوب فرزندمان را بپذیریم .
بیشتر بخوانید:مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان
مشاوره تلفنی کودک رایگان
مشاوره تلفنی کودک رایگان میتواند کمک کند تا ببینیم آیا فرزند ما نسبت به احساست خویش آگاهی دارد یا خیر . مشاوره تلفنی کودک رایگان تشخیص خواهد داد کودک ما توانایی باز شناسی احساسات دیگران رادارد یا نه . مشاوره تلفنی کودک رایگان تشخیص خواهد داد که آیا کودک ما قادر به ابراز احساسات خود هست یا نه . مشاوره تلفنی کودک رایگان کمک میکند تا بدانیم کودک ما میداند که افکارچه تاثیری بر دیگران دارد ؟ مشاوره تلفنی کودک رایگان به او آموزش میدهد ایراز احساسات همیشه با افکار همسویی ندارند . مشاوره تلفنی کودک رایگان از او میخواهد در مقابل رفتار دیگران علتها را جستجو کند . کودک ما باید تفاوتها را احساس کند . راه حل ها را بیابد . او باید گزینه مناسبی برای شاد بودنش داشته باشد . او باید برای برنامه های آینده خود به تفکرات سازنده دست بیابد .
کودک در سن تمیز میتواند در اجتماع خرید و فروش های کوچک انجام دهد مانند خرید از سوپر محله یا خرید نان ویا خرید چاشت خود . کودکانی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند کمتر سرشان کلاه میرود و در محاسبات کوچک توانا هستند . هوش هیجانی قابلیت تقویت و پرورش دارد . کودکانی که قادر نیستند آشفتگی های خود را کنترل کنند درک درستی از اطراف خود نخواهند داشت . آنها از توانایی شنیدن خوبی برخوردار نیستند درحالیکه اندام شنواییشان سالم است . آنها کنترلی بر عواطف و تکانشهای خود ندارند . این کودکان نمیتوانند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند و بطور کلی تمرکز ندارند . دلیل همه این رفتارها عدم تمرکز است . چون آشفتگی ها به مغزشان فرصت بهره گیری به موقع ودرست را نمیدهند . سن تمیز یا همان درک متقابل از تعامل اجتماعی عدد ثابتی نیست و در هر کودک متفاوت است .
بیشتر بخوانید:روش تربیت کودک از بدو تولد
مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه
مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه در نظر دارد با بکارگیری افراد آگاه و مجرب خانواده ها را یاری کند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه به جامعه ای می اندیشد که کودکانش در محیطی سالم پرورش بیابند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه همراه شماست تا فرزندانتان با عزت نفس و اعتماد به نفس بزرگ شوند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه امیدوار است با مشاوره پنجره های رو به افقهای روشن زندگی را بر روی امیدهای آینده کشورمان بگشاید . این امید به ما توان ادامه میدهد که فرهنگ مشاوره ارتقا یابد . کودکانی که از تحصیل محروم میشوند . دارای تعامل رفتاری خوبی با جامعه نیستند . کنترلی بر آشفتگیهای ذهنی خود ندارندچه بسا در اثر سرخوردگی به بزه پناه بیاورند . با یک مشاوره خوب هوش هیجانی کودکان تقویت میشود . آنها وقتی بتوانند با پیرامون خود ارتباط خوبی برقرار کنند زندگیشان هدفمند خواهد شد .
داشتن هدف به زندگی جهت میبخشد و این جهت برای برنامه ریزی های آینده مفید است . کودکانی که مشاوره میشوند می آموزند برای یادگیری احساس مسئولیت کنند . احساس مسئولیت به کودکان انگیزه یادگیری میدهد و اینگونه این دو عامل بر یکدیگر اثر متقابل میگذارد . مشاوره خانواده ارتباط میان خانوادگی را بهبود میبخشد . الگوی رفتاری از هر عامل دیگر در درون خانواده موثرتر است . مشاوره روانشناسی آویژه همراه شماست تا با پیچیدگیهای رفتاری خانواده خود آشنا شوید . این آشنایی کمک میکند تا در صورت بروز آشفتگی بدانید چه نوع رفتار موثرتر و مفیدتر است . به خاطر داشته باشید بروز هرگونه رفتار به جا و یا نا بجا سرمنشا خانوادگی دارد . کودکان در محیط خانه باید یاد بگیرند . آنها باید بیاموزند که به تغییرات چگونه پاسخ دهند . منشا کنشها و واکنشها خانواده است . اولین جایگاه ممارست برای اجتماع .
بیشتر بخوانید: اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن
مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان
مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان در باره مهارتهای انطباقی و حساسیتهای آن به خانواده ها هشدار میدهند . مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان پس از بررسی توانایی جسمانی ، ذهنی ورفتاری کودک مهارت اورا میسنجد . یک کودک در سنین مختلف تواناییهای متفاوتی دارد . او در هر سن رفتارهای خاص آن سن را از خود بروز میدهد . اگر رفتار کودک با سنش انطباق نداشته باشد لازم است به یکی از مراکز مشاوره کودک مراجعه شود . مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان میتوانند گزینه خوبی برای راهنمایی باشند . یکی از نارسایی های کودک نا توانی یا کم توانی ذهنی است . از جمله افرادی که مهارت های انطباقی ندارند همین کودکان هستند . با مشاوره میتوان آنها را در رده های خاص خودشان مورد مطالعه قرار داد . کودکان کم توان ذهنی دو دسته هستند . دسته ای که آموزش پذیرند و دسته ای که نیستند .
اگر برای کودکان آموزش پذیر به موقع اقدام کنیم بهتر میتوانیم یاریشان کنیم . اگر اقدام به موقع انجام نشود ومهارتهای انطباقی آنها دچار مشکل شود ممکن است دچار عوارض جانبی نیز بشوند . یک کودک وقتی با همسالان خود پیش میرود مهارتهای خاص سن خود را بهتر یاد میگیرد . حال در نظر بگیرید یک کودک ده ساله مهارتهایش در حد کودک دو ساله باشد . در اینصورت او ممکن است درجامعه با نگاههای سوال برانگیز دیگران مواجه شود . ممکن است هر لحظه توسط دیگران تحقیر شود . این کودک فاقد دریافت احساس نیست و نگاهها و تحقیرها را درک میکند و باعث سرخوردگیش خواهد شد . او اعتماد به نفس اندکی را که دارد نیز از دست خواهد داد . اما آموزش به موقع میتواند لااقل ازعوارض جانبی بکاهد . او در کنار همسالانش احساس بهتری خواهد داشت و پیشرفتهایش مشوق او خواهند شد .
بیشتر بخوانید:در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان
بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان را چگونه تشخیص دهیم ؟ چند فاکتور مهم برای تشخیص بهترین مرکز وجود دارد . داشتن محیطی آرام وساکت برای بیماران و مراجعان
داشتن مشاوران مجرب و آموزش دیده با سطح تحصیلات بالا ترجیحا از دانشگاههای معتبر
ترجمه مقالات و مجله های روانشناسی به روز دنیا برای آگاهی بیشتر مشاوران و روانشناسان مرکز
اشنایی با جدیدترین روشهای درمان و مشاوره
بهره بردن از ورک شاپ یا همان کارگاههای آموزشی و برگزاری ورک شاپ توسط مرکز
دسترسی مراجعان و بیماران از طرق مختلف مانند تلفن ، اینترنت و بخصوص سایت
طرف قرارداد یکی از سازمانهای معتبر کشور
داشتن روانشناس در حوزه های مختلف روانشناسی
در ارتباط بودن با روانپزشکان متخصص
داشتن امکانات به روز برای مشاوره
و از همه مهمتر داشتن انگیزه و هدف برای مرکز ونه صرفا درامد
با این تفاسیر میتوان پی برد بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان چه ویژگیهایی را دارست .
اما هدف از شناختن بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان چیست ؟ بدیهی است که درمان هر چقدر با سرعت و صرف زمان کمتر انجام شود نتیجه بهتری خواهیم گرفت . یک بیمار و یا یک فرد آسیب دیده  و یا کسی که مشاوره میگیرد فرصتی برای آزمون و خطا ندارد . چرا که این زمان را برای مداوا و یا ترمیم نیاز دارد . چه بسا بیماری ها و آسیبهایی که هر چه زودتر مداوا شوند نتیجه بهتری خواهد داشت . مانند مشاوره ازدواج . ما در این مشاوره باید از زمان حد اکثر استفاده را بریم . یا کودکی که دچار اختلال دو قطبی و سایکوز که اگر این اختلال زود مداوا نشود ممکن است باعث بوجود آمدن اختلال دیگری مانند شیدایی و افسردگی شود . دیگر اینکه اگر یک بیماری روانی در زمان کمتری مداوا شود روحیات بیمار کمتر آسیب میبیند .
بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودک در اسلام
زمان و تاثیر آن بر مشاوره و مراجعان
کسی متوجه شده کودک او مهارتهای تطبیقی لازم را ندارد . به یک مرکز مشاوره مراجعه میکند . اگر این مرکز جزو بهترین ها باشد این اختلال زود تشخیص داده میشود . اگر بیمار نیاز به کار درمان یا گفتار درمان و یا مشاوره داشته باشد انجام میشود . روحیه بیمار و خانواده روز به روز بهتر خواهد شد چون پیشرفت در بهبود اختلال خود را نشان میدهد . خانواده شاهد به ثمر رسیدن تلاشهایشان میشوند . اما وقتی یک اختلال درست تشخیص داده نشود نه تنها بیماری بهبود نخواهد یافت بلکه روحیه همه آسیب خواهد دید . پس از فوت زمان به مرکز دیگر مراجعه و روحیه بیمار و خانواده کاملا تضعیف خواهد شد . پس از صرف زمان و مراجعات بسیار درمان و در واقع اختلال او تشخیص داده نمیشود . این نا امیدی در یادگیری و اعتماد به نفس تاثیر منفی گذارده و مانع رشد او میشود .
مشاوره خانواده آنلاین فرصت مناسبی برای تشخیص است . این حق شماست که درباره مرکز مشاوره ای که به آن مراجعه میکنید تحقیق کنید . ما در همه حال نیاز به مشاوره داریم . برای مشاوره زناشویی ، مشاوره کودک ، مشاوره تحصیلی و حتی مشاوره نظام وظیفه . پس بهتر است برای خود و خانواده در مورد یک مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده تحقیق کنیم . وقتی تمام افراد خانواده برای حل مشکلات خود به یک مرکز مراجعه میکنند تشخیص آسانتر میشود . مشاوره تلفنی خانواده میتواند برای همه افراد خانواده یک میز گرد درمان تشکیل دهد . بدین ترتیب  تمام افراد در این جلسه شرکت می کنند . مشاوره تلفنی یک مزیت را دارد . کسی که اعتماد به نفس کافی برای رودررو شدن  ندارد میتواند در این جلسه شرکت کند . در این میز گرد حرفهای نا گفته ، گفته میشود .
بیشتر بخوانید:تربیت فرزند از نظر روانشناسی و از بدو تولد
میزگرد مشاوره
در میزگردهای مشاوره آنلاین میتوان تمام بغض هارا گشود .
حرفهای نا تمام ، تمام میشود . اگر قرار است کسی مسئولیتی را به عهده بگیرد اینکار انجام میشود . اگر کسی بیش از حد ایثار میکند و از این بابت دچار آسیب روانی شده است آسیبها متوقف خواهد شد . مشاوره تلفنی خانواده درباره روابط بین خانواده تحقیق میکند . مزیت میزگرد بر تک مشاوره این است که با هر یک از اعضا تک تک صحبت میشود . هر یک از افراد خانواده توقعات خود را از دیگر افراد خانواده بیان میکند . روابط ومشکلات افراد آسیب شناسی شده و درمان میشوند . در میزگرد تشخیص و پیدا کردن علت آسانتر و سریعتر خواهد بود . مشاوره روانشناسی آنلاین نیز به همین ترتیب میتواند مفید باشد . با این تفاوت که تشکیل میزگرد آسانتر و حتی کم هزینه تر است .
یکی از معضلاتی که دامنگیر خانواده هااست و مانع مشاوره میشود هزینه آن است . مرکز مشاوره آویژه مراجعین خود را از داشتن مشاوره آنلاین رایگان برخوردار کرده است . این مرکز به خوبی حساسیت وضروت مشاوره برای خانواده را به عنوان سنگ بنای جامعه درک کرده است . ترویج و ارتقا فرهنگ مشاوره برای توسط مرکز مشاوره آویژه با روش رایگان نمودن برخی خدمات انجام میشود . این مرکز برای صرفه جویی در هزینه و وقت شما هموطنان گرامی تمهیداتی اندیشیده است . اگر همه ما به اهمیت لحظه های عمر و وقت پی برده باشیم تشخیص خواهیم داد ما وقت زیادی نداریم . ما انسانهای باهوشی هستیم که میتوانیم مفید باشیم . این حق ما است که به اهداف و آرزوهایمان دست بیابیم . یادمان باشد ما میتوانیم . ما اشرف مخلوقات هستیم . ما هوشمند آفریده شده ایم .
بیشتر بخوانید:روش تربیت کودک از نظر روانشناسی
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: Child Law Advice
 برای مشاوره در زمینه مرکز مشاوره رایگان کودک
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۵:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مرکز مشاوره رایگان خانواده

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۲
مشاوره رایگان خانواده
مشاوره رایگان خانواده اهمیت مشاوره را برای تک تک امور زندگی معین ومشخص میکند . از مشاوره رایگان خانواده برای مسائل کوچک و بزرگ خانوادگی ، تصمیم گیری و راه حل مشکلات کمک بگیرید . در برخی موارد شما نیاز دارید خود را بهتر و دقیقتر بشناسید مشاوره رایگان خانواده همراه شماست . خودشناسی به چه منظور انجام میشود ؟ شما میخواهید در یک معامله اقتصادی شرکت کنید باید ریسک کنید . خود را میشناسید یا نه ؟ قدرت ریسک پذیری شما تا چه اندازه است ؟ آیا توانایی تحمل دارید ؟ آیا در شرایط سخت میتوانید بر روی ریسکتان وقت بگذارید ؟ با مشاوره رایگان خانواده متوجه خواهید شد ریسک کنید یانه . اگر اصرار دارید ریسک کنید چه مراحلی را باید تحمل کنید . پس مشاوره رایگان خانواده فقط برای مسائل روزمره خانوادگی نیست . شما وقتی خود را بشناسید کمتر در مشاجره ها یکجانبه قضاوت میکنید .
با مشاوره رایگان خانواده در ارتباط با خودشناسی میتوانید از مهارتهای نهفته درونتان استفاده بهینه کنید . چه بسا استعدادها یی که در درون شما منتظر یک جرقه هستند و شما از آن بیخبرید . با مشاوره رایگان خانواده خود و استعدادهایتان را بهتر بشناسید . با نقاط ضعف و عطف خود آشنا شوید . شناختن نقاط ضعف چه کمکی به ما میکند ؟ درنظر بگیرید کسی را که خوب نقاشی میکند این توانایی و نقطه عطف اوست . کسی که به هیچ عنوان نمیتواند حتی یک خط راست و زیبا بکشد این نقطه ضعف اوست . حال اگراین دو به تواناییهایشان اشراف داشته باشند چه نتیجه ای خواهند گرفت ؟ کسی که نقطه ضعف نقاشی دارد در مسابقه نقاشی شرکت نخواهد کرد . دوم : هیچگاه تصمیم نخواهد گرفت از راه نقاشی امرار معاش کند . حداقل فایده این دانستن اینست که در این زمینه شکست نخواهد خورد .
بیشتر بخوانید:مشاوره آنلاین روانشناسی و خانواده
مشاوره رایگان خانواده تلفنی  
مشاوره رایگان خانواده تلفنی هم گزینه ای مناسب است برای اینکه شما روابط خانوادگی قوی داشته باشید . دقت کرده اید در برخی خانواده ها فرزندان بزرگ که میشوند از والدین حرف شنوی ندارند . مشاوره رایگان خانواده تلفنی شمارا در مسیری قرار میدهد که این مشکل بوجود نیاید . این شما هستید که انتخاب میکنید . میخواهید همیشه در نظر فرزندانتان مورد تکریم و احترام باشید ؟ فرزندان وقتی بزرگ میشوند احساس میکند از طرف والدین حمایت نشده اند یا این حمایت میباست قویتر میبود . احساس میکنند علم پدر و مادر با آنها تطبیق عملی ندارد یا بهتر بگوییم به روز نیست . از اینرو حتی اگر به زبان نیاورند در عمل آنها را در برنامه هایشان شرکت نمیدهند . اگر هم شرکت بدهند خود به عنوان پیشرو و والدین به عنوان پیروخواهند بود . اینجاست که والدین احساس میکنند فرزندانشان قدر زحمات آنها را نمیدانند .
مشاوره رایگان خانواده تلفنی به شما خواهد گفت که شما خود خواسته اید که اینگونه درباره شما قضاوت شود . اگر مشاوره رایگان خانواده تلفنی انجام دهید متوجه خواهید شد که والدین نباید حکم قربانی داشته باشند . مشاوره رایگان خانواده تلفنی راههای حرمت نگه داشتن را به شما خواهد آموخت . مشاوره رایگان خانواده تلفنی شمارا راهنمایی خواهد کرد چگونه به خود احترام بگذارید . کسی که برای خودش احترام قائل نیست چگونه از دیگران توقع احترام دارد ؟ شاید بگویید فرزندان باید درک کنند که شما به خاطر آنها ایثار کرده اید . شما با این طرز تفکر فرزندانتان را آماده میکنید تا به دنبال مفر باشند . آماده میشوند تا این فکر شمارا با یک جواب خنثی کنند . مثلا بگویند ما که در این دنیا نبودیم شما ما را بوجود آوردید در واقع به شما بگویند شما فقط به وظیفه خود عمل کرده اید … .
مشاوره رایگان خانواده و ازدواج
مشاوره رایگان خانواده و ازدواج راهی است برای قدر دانی از خود قبل از پدر و مادر شدن . شاید وقتی فرزندان بزرگ میشوند این اصلاح سختتر باشد . زمان رسیدن به خواسته هایتان کم باشد . فرزندان ما درمدرسه و در دنیای جهانی اینترنت به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند . آنها هم گام با همسالان خود در دنیا رو به جلو درحرکتند . ما چه میکنیم ؟ برای آنها وقتمان و پولمان و عمرمان را قربانی میکنیم بی آنکه برای آنها ارزشی داشته باشد . مشاوره رایگان خانواده و ازدواج برای ما وفرزندان ما بستر مناسب فکری و رفتاری میسازد . با این بستر ما درعین اینکه برای خودمان کسب حرمت میکنیم فضا را برای پرورش درست فرزندانمان نیز مهیا میکنیم . فرزندانی که همواره سپاسگزار و قدر دان شایستگی های ما هستند . مشاوره رایگان خانواده و ازدواج از ما والدینی شایسته میسازد .
مشاوره رایگان خانواده و ازدواج راه شمارا به دنیای کودکان و جوانانتان باز میکند قبل از اینکه آنها چندین گام از شما پیشتر باشند  ما نمیتوانیم از دیگران بخواهیم به ما احترام بگذارند یا مارا دوست بدارند . ولی میتوانیم خودرا حائز ویژگیها و فاکتورهایی کنیم که احترام دیگران را نسبت به خود جلب کنیم . احترام گذاشتن باید قلبی باشد . شما ناخودآگاه به یک دانشمند احترام میگذارید و یا یک هنرمند . پس لازمه احترام گزاردن برجستگی است . شما اگر والدینی باشید که از کمترین امکانات بهترین استفاده هارا میکند موفق خواهید بود . اگر پدر یا مادری باشید که به فکر آسایش خود است و بهترینها را برای خود وبعد خانواده میخواهد مطمئن باشید احترام کسب میکنید . اما اگر والدینی باشید که مدام شکست میخورد در تصمیم گیری مردد است نمیتوانید مورد احترام باشید . والدینی که همه چیز را به پای هوس میریزد … .
بیشتر بخوانید:کانال مشاوره روانشناسی خانواده
مشاوره رایگان خانواده و روانشناسی
مشاوره رایگان خانواده و روانشناسی شما را با کنشها و واکنشها آشنا میکند .  روانشناسی مانند یک بازی است که شما باید رفتار و عملکرد طرف مقابلتان را حدس بزنید تا نبازید . مشاوره رایگان خانواده و روانشناسی با توجه به ویژگیهای شما و افراد خانواده کنشها را به شما میدهد . چون یک مشاورخانواده واکنشهای اعضای خانواده شما را حدس میزند . چون رفتارهای شما و آنها را دسته بندی کردی و در گروههای همسان قرار میدهد . انسانها برگرفته از درون و حتی ارگانیسم بدن و همینطور جامعه به هر کنش پاسخ خاصی میدهند . مثلا کسانی که زود عصبانی میشوند و روی رفتار خود کنترل ندارند دریک گروه قرار میگیرند . برای چنین کسانی واکنش وپاسخ به انتقاد مشخص وتعریف شده است . مشاوره رایگان خانواده و روانشناسی به راحتی میتواند رفتار شما را نسبت به هرمحرک حدس بزند .
علم روانشناسی با تمام رفتارهای ما درارتباط است . با انگیزه ها ، اهداف ، خانواده وجامعه . ما حتی وقتی میخواهیم درس بخوانیم با علم روانشناسی در ارتباط هستیم . چقدر بخوانیم ؟ چه زمانی بخوانیم ؟ چه بخوانیم ؟ چرا ؟ چون هر یک از ما علایق خاص خود را داریم . هریک از ما توان و طاقتمان محدود به زمان و مکانی خاص است . هر یک ازما تحت تاثیر انرژیهای درونی و موقعیتهای اجتماعی هستیم . مشاوره روانشناسی این امکان را به ما میدهد که شرایط را بررسی کرده و توانمان را بسنجیم و درست انتخاب کنیم . علایق ، سلایق و تغییرات درونی ما نشات گرفته از نوع پرورش ما در خانواده و جامعه است . با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آنها را کشف کرده و بکار ببندیم تا در تصمیمهای خود دودل و مردد نباشیم .
مشاوره رایگان خانواده آنلاین
مشاوره رایگان خانواده آنلاین به همین منظور تشکیل شده است . مشاوره رایگان خانواده آنلاین به شما این فرصت را میدهد تا با خدمات مراکز مشاوره آشنا شوید . بدون صرف هزینه میتوانید مشاوره کنید . ضمن اینکه چون این خدمات بصورت آنلاین میباشد با اتصال به اینترنت میتوانید به راحتی مشاوره بگیرید . در گروه یا کانال مراکز مشاوره عضو شوید .  میتوانید  به وب سایت مرکزمراجعه کنید و از مشاوره خانواده آنلاین بهره مند شوید . مشاوره رایگان خانواده آنلاین برای ارتقا فرهنگ مشاوره اقدام به تشکیل مشاوره خانواده رایگان نموده است .
مشاوره ازدواج
حال این بحث مطرح است که مشاوره زناشویی مقدم تر است یا مشاوره ازدواج ؟ مسلما کسی که هنوز تصمیم ازدواج یا زناشویی ندارد برای هیچیک از این دو مورد اقدام نخواهد کرد . کم پیش می آید کسی تصمیم نداشته باشد و برای تصمیم نداشته اش مشاوره کند .  اگر کسی تصمیم ازدواج دارد بهتر است اول به آمادگی خود برای ازدواج پی ببرد . یکی از زیرمجموعه های آمادگی برای ازدواج همان زناشویی است . اولویت بندی زناشویی برای ازدواج شاید در درجه اول نباشد اما یکی از عوامل مهم برای تشکیل زندگی است . کسی که از هر لحاظ برای ازدواج مهیا است بهتر است حتما برای زناشویی نیز آماده شود . زندگی بدون زناشویی خوب نمیتوانداز دوام و استحکام کافی برخوردار باشد . ازدواج امر مقدسی است که باید تمام نیازهای زوجین در چارچوب خانواده تامین شود .
شاید این سوال مطرح شود آیا ازدواجی وجود دارد که یکی از اهداف آن زناشویی نباشد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله امکان دارد . نمونه آن چند همسری است . یا کسانی که به دلیل مسائل مالی در واقع تن به برخی از انواع ازدواج ها میدهند . در چنین ازدواجهایی ناهمگون بودن فرهنگی ، تفاوت سنی بسیار زیاد ، زناشویی ناقص و یا بد ، کنار گذاشته شدن توسط خانواده ها به شدت به چشم میخورد . شاید یکی از مسائلی که باعث میشود این نوع ازدواجها انجام شود ارضا غرایز باشد . اما این مرتفع کردن غرایز در واقع یک همخوابی شیرین و سالم نمیتواند باشد . بخصوص در جامعه کنونی که بالا بودن سن بانوان نسبت به پسرها در حد مادر و فرزند است . چنین ازدواجی حتی اگر عقد دائم نیز باشد اما به لحاظ بقا و دوام موقت است .
بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
مشاوره تلفنی
مزیتی که مشاوره تلفنی بر مشاوره حضوری دارد این است که ممکن است در مشاوره حضوری کسی نتواند صحبت کند . چند گروه هستند که ممکن است برای حضور در مشاوره با مشکل روبرو شوند . دسته اول کسانی هستند که به شدت و به همه کس بی اعتماد هستند . آنها حتی با نزدیکترین کسان خود نمیتوانند با صداقت حرف بزنند . دسته دیگر ممکن است رازهای مگو داشته باشند . دسته سوم کسانی هستند که نمیتوانند ارتباط خوبی برقرار کنند و در واقع توانایی باز گو کردن مسائل را ندارند . دسته چهارم خجالتی هستند . خجالتی ها هر حرفی را نمیتوانند بازگو کنند . ولی همه این گروهها وقتی رودر رو صحبت نکنند راحت تر هستند . این نقطه مشترک بین تمام این گروهها باعث میشود مشاوره تلفنی را ترجیح دهند .
چون مراکز مشاوره فقط با خصوصیات و رفتارهای فردی سرو کار دارند نه خود فرد . این مشاوره میتواند بدون ابراز هویت انجام شود . مشاوره آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست . افراد میتوانند بدون فاش شدن هویتشان حتی پیش مشاور به مشورت بپردازند . مشاوره روانشناسی آنلاین کمک بزرگی به کسانیست که میخواهند در هر موردی مشاوره کنند . هنوز مشاوره و مراجعه به روانشناس و روانپزشک در بین برخی افراد عادی نشده است . آنها گمان میکنند اگر به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کنند ممکن است انگ روانی بودن به آنها بخورد . لازم است بدانیم همانطور که جسم ما در اثر ضربه دچار آسیب میشود روح نیز آسیب پذیر است . همانطور که برای درمان جسم به پزشک مراجعه کرده ودارو مصرف میکنیم روان ما نیز باید درمان شود . هیچ روح کاملا سالمی وجود ندارد تفاوت در میزان آسیب هاست .
مشاوره کودک
مشاوره کودک نیز مانند چکاب بدن لازم و ضروریست . بیماریهای فراوانی وجود دارند که اگر به موقع تشخیص داده نشوند ممکن است جبران آن در بزرگسالی سخت و یا غیر ممکن باشد . مانند اختلال رفتاری اوتیسم یا اختلال آسپرگر. برخی بیماریهای روحی و روانی در کودکی بهتر درمان میشوند . مشاوره کودک حتی اگر به نظر خودتان فرزندتان سالم است ضروریست . در اختلال اوتیسم شما ممکن است از زود سینه خیز کردن فرزندتان شاد شوید . ممکن است از اینکه فرزندتان شلوغ و پر از هیجان است خوشحال باشید . ممکن است از شیرین کاریهایش لذت ببرید . اما در دو سالگی بر خلاف تصورتان خواهید دید که تکلمش متوقف میشود . به جای اینکه با اسباب بازی هایش بازی کند ظروف آشپزخانه و دکوریهای منزل را پرت میکند . با مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس متوجه خواهید شد فرزند شما دارای اختلال است .
امیدواریم فرزندانی شاد و سالم داشته باشید  اما گروهی هستند که حتما باید برخی تذکرها را در مورد کودک بدانند . فرزندی که دارای هرگونه اختلال است پاک و بیگناه است . فرزندی که سندروم دان دارد مانند دیگر کودکان زیبا و شیرین است . کودکی که دارای معلولیت جسمی است حق زندگی در اجتماع را دارد . کودکانی که دارای معلولیت جسمی ، حرکتی و ذهنی هستند باید دیده شوند . پدر ومادرهایی هستند که آنها را از دیدمردم پنهان میکنند . معلولیت گناه نیست . اما محروم کردن این کودکان از اجتماع گناهی نا بخشودنی است . این کودکان فقط در میان مردم و در جمع مهارتهای زندگی را می آموزند . آنها در میان حمایت مردم عزت نفس و اعتماد به نفس بدست می آورند . آنها را با افتخار در جامعه بروز دهیم . به آنها کمک کنیم تواناییهایشان بتوانند بروز دهند .
بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده تلفنی
مشاوره انلاین رایگان
از مشاوره آنلاین رایگان و مشاوره تلفنی خانواده غافل نباشیم . از این فرصت ها استفاده کنیم تا بدانیم با کودکان دلبندمان چگونه رفتار کنیم تا در جامعه آسیب کمتری ببینند . کودکان ما با هر ویژگی چراغ دل ما و امیدهای آینده کشورمان هستند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Women’s Clinic & Family Counseling Center
 برای مشاوره در زمینه مرکز مشاوره رایگان خانواده
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۸:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
تربیت کودک
تربیت کودک و پرداختن به آن دغدغه فکری تمامی والدین میباشد . این که چگونه کودک شادی تربیت کنند که در آینده بتواند راه درست زندگی را پیدا کند . چراکه تربیت کودک باید از اولین روزهای تولد کودک شروع شود . متخصصان بر این باور هستند که کودک باید در ۷ سال اولیه زندگی خود تربیت شود . بیشتر والدین در ابتدا هیچپونه تجربه و اطلاعات روانشناسی درباره تربیت کودک ندارند . برای همین در تربیت کودک به مشکلات زیادی برمیخورند . برای حل این موضوع میتوان به مراکز مشاوره خانواده و کودک مراجعه کرد و با مطالعه کتابهایی همچون « کودک و خانواده » با راه و اصول درست تربیت کودک بیشتر آشنا شد .میتوانیم بسیار ساده و با آرامش کودک خود را در کنار تمام مشکلات و دغدغه های زندگی بزرگ و تربیت کنیم . باید توجه داشت مخاطب تربیتی کودک است .
یک کودک دنیا را با دید خود میبیند . همانگونه ساده ، همانگونه عجیب . تربیت کودک ، در بزرگسالی نمایان میشود و نشان دهنده شخصیت خانواده ای است که  کودک در آن بزرگ شده . برای پاسخ به سوالات کودکان باید دامنه اطلاعاتی خود را گسترش داد و با روانشناسی کودک آشنا شد . وظیفه والدین تربیت کودک و ساختن انسانی شایسته در بزرگسالی است . برای تربیت کودک باید احساسات کودک خود را بشناسید . کودک همانطور بزرگ میشود که با او برخورد شده است . بحث تربیت کودک را باید جدی شمرد و علمی آموخت ، ولی با احساس و لبریز از عشق و محبت به مرحله اجرا درآورد . در تربیت کودک باید حد تعادل را در نظر گرفت . نه آنقدر جدی برخورد کنیم که احساس پایمال شود و نه آنقدر احساستی باشیم که از تربیت غافل شویم .
بیشتر بخوانید:بهترین تربیت کودکان هفت ساله
روش تربیت کودک
روش تربیت کودک با روابط او در آینده رابطه مستقیم دارد . کانون خانواده باید جایگاه امن و مایه آرامش کودک باشد . بزرگسالانی که جایگاه اجتماعی مناسبی ندارند ، کودکانی هستند که در کودکی با روش نادرستی تربیت شده اند . اولین اشتباه در روش تربیت کودک ، مقایسه است . مقایسه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در کودک میشود . او را دچار اضطراب کرده و باعث بوجود آمدن مشکل در تصمیمگیری هایش میشود . مخاطب تربیتی ما کودک است ، والدین با روش تربیتی اشتباه و غلط ناخواسته به روح و احساسات کودک خود آسیب میرسانند . کودکانی که به درست یا اشتباه بودن کارهای خود آگاه نیستند و فقط در مرحله تجربه هستند . تجربه ای که باعث آشنایی آنها با مسائل زندگی میشود و میتوانند راه حل ها را بیابند این مرحله کمک والدین را میطلبد .
دیگر روش تربیتی کودک : دنیا را باید از دید کودک نگاه کرد . او دنیا را کلی میبیند . سوالاتش کلی است ، اما پاسخهای کلی نمیخواهد . والدین باید برای سوالات کلی کودک خود پاسخی کامل ، درست و در حد فهم و درک کودک بدهد . پاسخی که والدین به کودک میدهند اورا به تخیل خود میبرد و پاسخ سوال خود را آنطور میبیند که برایش توضیح داده شده است . او درک کاملی از جهان اطراف خود ندارد . انسانها با احساسات متفاوتی خلق شده اند ولی خواسته های تمام کودکان یکسان است . یک روش تربیت کودک را نمیتوان برای تمام کودکان درنظر گرفت . فرهنگ ، آداب و رسوم خانواده ، در تربیت کودک نقش مهمی دارند . خانواده ها با مراجعه به مراکز مشاوره خانواده  و کودک میتوانند با چگونگی رفتاردرست با کودک آشنا شوند .
بیشتر بخوانید:تربیت کودکان هشت ساله
اصول تربیت کودک
اصول تربیت کودک را باید دانست . در تربیت کودک اصولی وجود دارد که باید حتما والدین با آن آشنا شوند . ما برای کودک خود باید وقت بگذاریم ، اورا در آغوش بگیریم . در آغوش کشیدن کودک باعث افزایش هورمون آرامش در کودک میشود و اعصاب او در حالت پاراسمپاتیک قرار میدهد . اصول تربیت کودک نکات زیادی دارد  که به اجمال به آن میپردازم . مهمترین اصل در تربیت کودک آشنا کردن او با حد ومرز ها میباشد . کودک باید بداند و بشناسد که چه کارهایی درست است و میتواند انجام دهد و از چه کارهایی باید اجتناب کند . اصول تربیت کودک را باید نکته به نکته و اصولی پیش برد و به کار گرفت . چنالنچه تربیت کودک خود را بدون رعایت اصول انجام دهیم نمیتوانیم کودکی خلاق با خصوصیات اخلاقی ثابت داشته باشیم .
دومین اصول در تربیت کودک ، محدودیتها میباشد . متاسفانه والدین محدودیتها را با حد ومرز اشتباه میگیرند . محدودیت یعنی کودک توانایی انجام کاری را دارد ولی به علت رفتار اشتباه خود اجازه ندارد آن کار ارتا مدت خاصی انجام دهد . این به معنای محدودیت است . منطق در تربیت کودک یک بجث گسترده و علمی میباشد که باید با توجه و ظرافت خاصی به آن پرداخت .
بیشتر بخوانید:مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان
تربیت کودک از بدو تولد
تربیت کودک از بدو تولد بحثی است که به آن میپردازیم . باکمی اطلاعات ، آرامش و زمان میتوان در چگونگی تربیت کودک موفق شد . تنها با تکیه بر اطلاعات مادران قدیمی نمیشود راه های درست تربیت را شناخت . مشورت با مشاوران خانواده و مشاوران کودک اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار والدین میگذارد . پدر و مادر باید توجه داشته باشند که تربیت کودکشان مستلزم صبر و حوصله است . تربیت کودک از بدو تولد بر عهده پدر و مادر میباشد . بسیار خوب است اگر کسی در  نگهداری کودک ، نه در تربیتش به والدین کمک کند . در اینصورت پدر و مادر زمانی برای استراحت و رسیدگی به کارهای شخصی خواهند داشت . متخصصان روانشناسی کودک معتقدند ، تربیت کودک از بدو تولد اوباید به صورت جدی آغاز شود .
والدین باید ابتدا خواسته های خود و انتظاراتی را که از کودک خود دارند ، بشناسند و منطقی بودن انتظارات خودرا با توجه به سن کودکشان و شرایط محیطی و خانوادگی که کودک در آن بزرگ شده ، بسنجند . والدین برای موفقیت در تربیت کودک خود ابتدا باید به نیازهای همسر خود توجه کنند . مهمترین دلیل موفق نبودن در تربیت کودک ، خستگی و برآورده نشدن خواسته ها و نادیده گرفتن احساسات والدین نسبت به یکدیگر است . وقتی کودکی در آغوش پدر و مادری بزرگ میشود که به یکدیگر احترام میگذارند احترام گذاشتن را می آموزد . اینگونه کودکان به انسانهای کامل و ارزشمندی تبدیل میشوند و در سایه این تربیت ، جامعه ای سالم بوجودمی آید . با مشاوره خانواده میتوان به راه رسیدن به خانواده آرمانی و ایده آل رسید . در سایه یک خانواده ایده آل نیز کودکی شاد خواهیم داشت .
بیشتر بخوانید:مراحل تربیت کودکان از بدو تولد
تربیت کودک ونوجوان
تربیت کودک ونوجوان راههای زیادی دارد . راه های تربیتی که به پدر ومادر کمک میکند متفاوت و متنوع است . بهترین این راهها مشاوران تربیتی و مشورت کردن با مشاوران کودک و مطالعه در زمینه تربیتی میباشد . در سالهای اول زندگی کودک لازم است حوصله بیشتری به خرج بدهیم . ابراز محبت و دادن مسئولیت به کودک بسیار اهمیت دارد .  آشنا کردن کودک و کمک کردن به او برای شناخت شخصیت خودش نیز مهم است . آماده کردن او برای شناخت  مسائل اطراف خودنیزاز نکات قابل توجه میباشد . تجربه نشان  داده بهتر است فرد قبل از انجام هر کار یا فعالیتی خود را برای انجام آن آماده کند . تربیت کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست . قبل از اینکه صاحب اولاد باشیم بهتر است بیشتر بدانیم . در مورددنیای کودک ، خواسته هایش و روشهای تربیتی کودک .
تربیت کودک ونوجوان باید با هماهنگی کامل پدر و مادر انجام شود . زیرا تربیت کودک ونوجوان در چند مرحله صورت میگیرد . نوزادی ، تربیت کودک در ۷ سال اول زندگیش و تربیت کودک در بعد از هفت سالگی . در طول زمان تربیت کودک ، والدین باید با اصول وروشهای تربیتی کودک در زمان های مختلف سنی کودک سنی کودک آشنا باشند . تربیت کودک و نوجوان بسیار متفاوت است . پاسخی که به سوالات کودک داده میشود بانوجوان متفاوت است . طرز بیان و توجه به احساسات فرزندهم نکته قابل توجهی است .
بیشتر بخوانید:تربیت فرزند دختر از بدو تولد
ارتباط عاطفی
ما از همان نوزادی که فرزند خود را درآغوش میگیریم با او رابطه عاطفی برقرار میکنیم . به ابراز احساسات را به صورت عملی می آموزیم . هنگامی که به او لبخند میزنیم و او یاد میگیرد لبخند بزند در واقع اولین ارتباطهای عاطفی برقرار میشود . نوزاد ما می آموزد در قبال احساسات خوشایند لبخند بزند . وقتی او گریه میکند و شما به شیر میدهید او یاد میگیرد باید برای نیازهای خود ارتباط برقرار کند . یاد میگیرد وقتی گرما وسرمای زیاد ویا هر عاملی اورا آزار میدهد باید گریه کند . اگر پدر یا مادر نتواند با کودک خود ارتباط برقرار کند کودکی نا آرام خواهد داشت . کودک به گریه وابراز نیاز به روش خودش ادامه میدهد ولی پاسخ درست و خوبی دریافت نمیکند . این کودک مدام احساس تنهایی و سرخوردگی میکند و در جوانی ونوجوانی از مادر حرفشنوی نخواهد داشت .
در نظر بگیرید کودکی گرسنه است گریه میکند مادر نمیداند دلیل گریه او چیست و سردر گم میشود . در واقع نتوانسته با کودکش ارتباط خوبی برقرار کند . از طرف مادر و کودک چند نوع کنش و واکنش انجام میشود . مادر ممکن است کلافه بودن خود را با یا اصواتی مانند اووف ، اه و آخ ابراز کند . این کودک در نوجوانی همین اصوات را برای کوچکترین نگرانی و ابرازاحساس ناخوشایند استفاده خواهد کرد . مادری که در اینگونه موارد کودکش را در آغوش میکشد و با او ابراز همدردی میکند کودکی منطقی تر خواهد داشت استفاده از کلماتی مانند « چی شده عزیزم ، آخی ، جونم و…» فرزند را عاطفی وبا درک متقابل بار خواهد آورد . و بالاخره مادری که قبل از مادر شدن از مشورت مشاوران و از تجربه بزرگترها بهره گرفته متفاوت عمل میکند . او میداندگریه کودک برای چیست .
بیشتر بخوانید:تربیت فرزند پسر از بدو تولد
کودکمان را علمی پرورش دهیم یا سنتی ؟
در زمان های قدیم علم با سنت توام بود . همه از یک روش برای درمان و زندگی استفاده میکردند . ایرادی که به این روش گرفته شد این بود که این علوم به صورت آکادمیک نبود . صرفا تجربی بود ودر قبال آموختن علوم مختلف مدرکی دریافت نمیشد .  عده ای هم بودند که به صرف اعتماد مردم دست به درمان میزدند . خیلی از مواقع به جای بهبود اوضاع بدتر میشد . اکنون در بحث تربیت کودک نیز چنین اتفاقاتی می افتد . در این زمان که در جامعه کودک سالاری حاکم است . اگر ما به روش سنتی کودکمان را پرورش دهیم در جامعه و مدرسه با همسالان خود همگون نخواهد بود . تربیت نوین به روش اگوئیسم و خود محوری است کودک دوست دارد حرف اول را بزند . این کودک در خانواده که اکثرا تک فرزندیست ممکن است بتواند حرف اول را بزند اما در جامعه هرگز .
در جامعه ای که همه به روش نوین تک فرزندی و اگوئیسم فرزند خود را پرورش داده اند همه میخواهند حرف اول را بزنند . این کودکان تعامل ، صبر ، تحمل و کوتاه آمدن را نیاموخته اند . برای رسیدن به خواسته های خود یا باید در یک رقابت سخت بجنگند یا تسلیم شوند . اگر پیروز شوند همیشه تضمینی نیست که مجبور نشوند روزی با قویتر از خود رقابت کنند . اگر تسلیم شوند روح آنها درگیر شکست خواهد بود . به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی  مراجعه میکنیم و تلفیقی از روش نوین و سنتی میگیریم . در این روش بهترینهای دو روش انتخاب شده به نسبت خوبی تلفیق میشوند . با توجه به روحیات و توان خانواده و کودک توصیه میشود . این توصیه ازجانب کارشناسان میتواند برای آینده کودک در جامعه مفید باشد .
بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودکان در اسلام
تقویت حضور در جامعه
برخی والدین فرزندان خود را به خود وابسته میکنند . شاید به دیگران اعتماد ندارند . شاید بنا به مسائل خانوادگی ومحکم کردن جایگاه خود در زندگی خانوادگی . برخی دیگر نیز اصلا به این مسائل نمی اندیشند . آنها آنقدر با هم هستند که ناخوداگاه به هم وابسته میشوند . آسیبی که وابستگی به کودک وارد میکند را بررسی میکنیم . کودک وابسته استقلال عملی و فکری ندارد . او نمیتواند انتخاب کند . اگر هم انتخاب کند انتخاب درستی نخواهد بود . کودک وابسته در رفتن به مدرسه مشکل خواهد داشت . او در دوستیابی مشکل دارد . نیاز به جایگزین اورا وادار میکند تا کسی را درجامعه جایگزین مادر کند . این شخص ممکن است احساسات کودک ما را خدشه دار کند . این شخص ممکن است از کودک ما سواستفاده نماید . کودک وابسته هر کاری انجام میدهد تا جایگزین را حفظ نماید .
کودک وابسته برای حفظ جایگزین ممکن است دست به کارهایی بزند که دوست ندارد انجام دهد . این کودک در بزرگسالی سلطه پذیر خواهد شد . او در تصمیم گیری نیاز به تایید و توصیه دیگران دارد . نیاز دارد انتخابهایی چون همسر ، شغل ، تعیین رشته تحصیلی و خرید ماشین وخانه دیگران انتخاب کنند . او نخواهد توانست با نظر دیگران مخالفت کند چون همواره محتاج تایید دیگران است . اعتمادبه نفس پایین دارد که ممکن است منجر به کاهش عزت نفسش شود . اگر رابطه اش با دوست ، همسر و یا دوست قطع شود نیاز به جایگزین خواهد داشت . جایگزین چون معمولا با افکار مغشوش و بدون دادن استراحت به ذهن انتخاب میشود ، نا مناسب خواهد بود . همیشه نگران است که تنها بماند . در تنهایی استرس شدید دارد و احساس درماندگی میکند .
بیشتر بخوانید:روش تربیت کودکان از نظر روانشناسی
چاره چیست ؟
کودکمان را هر چند وقت یکبار با پدر بزرگ یا مادربزرگ تنها بگذاریم . این کار هم به ما زمان میدهد تا به جسم و جان خود استراحت دهیم و هم از وابستگی افراطی کودک پیشگیری میکند . هراز گاهی بگذاریم با همسالان خود در میان اقوام حتی برای ساعاتی تنها بماند . مراقبتهایمان نا محسوس باشد . در انتخابهایش دخالت نکنیم . درمواقعی که انتخابش خیلی نا مناسب است دلایلمان را عنوان کنیم اما انتخاب مجدد را به خودش واگذاریم . در محیط بازی از دور مراقبت کنیم ومدام از او نخواهیم مواظب باشد . بگذاریم از بلندیها بالا برود . بالا رفتن از نردبان یا گله با مراقبت از او انسانی مستقل میسازد . به او پول توجیبی اختصاص دهیم تا بتواند برای پولهایش برنامه ریزی کند . مرتب کردن اتاقش را به عهده خودش بگذاریم . بستن دگمه یا بند کفشها به او روحیه مستقل میبخشد .
بیشتر بخوانید:مراحل تربیت کودکان در سنین مختلف
اسباب بازی کودکان
اسباب بازی تمام دنیای کودک است . اجازه بدهید اسباب بازیهایش را خودش انتخاب کند . به صرف قیمت و جنس اسباب بازی اورا از دلخواسته اش محروم نکنید . هرگز پسرانه یا دخترانه بودن اسباب بازی نباید اورا از دلخواسته اش محروم کند . والدینی هستند که طبق ذهنیات خود فرزند دختر را وادار میکنند با عروسک و فرزند پسر با تفنگ بازی کند . برای دختر رنگ صورتی وبرای پسر رنگ آبی انتخاب مبکنند . برخی رنگها را مناسب و برخی را جلف میدانند . در صورتی که این قراردادها ذاتی نیست و اجتماعی است . وادار کردن کودکان به اعتقاد داشتن به این قوانین قراردادی باعث کشتن روحیه ابتکار و نوع اوری میشود . کودکانی که در انتخابهایشان دخالت کمتری میشود کودکانی خلاق و مبتکر بار می آیند . مشاوره خانواده در درک این مسائل میتواند کمک خوبی باشد .
برخی بازیها و اسباب بازیها میتواند روحیات کودک مارا مشخص کند . آزاد گذاشتن کودک در انتخاب میتواند از بروز برخی بیماریها و انحرافات بعد از بلوغ آگاهمان کند . دخترانی که علاقه شدید دارند با اسباب بازیهای پسرانه بازی کنند . پسرهایی که ادای دخترها را در می آورند نیاز به مشاوره دارند . عقده اودیپ یا اختلال هموسکشنال . تمام این اختلالها که بیان میشود فقط به خاطر آگاهی شما است . مشاوره کودک شمارا یاری خواهد کرد فرزندانی سالم داشته باشید . با آگاهی میتوان از اختلالهای احتمالی فرزندانمان بدون ترس ونگرانی مطلع شویم . درمان به موقع بهتر از بستن چشمان و هدر رفتن زمان است . امیدواریم فرزندانتان از ته دل و به شادی بخندند .
بیشتر بخوانید:مشاوره کودک: انواع بازی کودکان
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:What Are Child Rearing Practices? | Livestrong.com
 برای مشاوره در زمینه در مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۶:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)