مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
همسرداری موفق
همسرداری موفق را می‌توان یک مهارت دانست مهارتی که پر از نکات ریز ، اصول خاص ، باید ها و نباید و … می باشد . همسرداری موفق پیش از آن که از طریق تجربه شرایط مختلف و آزمون و خطاهای زندگی مشترک به دست بیاید نیازمند کسب علم و آگاهی لازم در این زمینه است چرا که یک سری اصول و ارکان خاص در همسرداری موفق وجود دارد که ریشه های روانشناختی دارند و علم روانشناسی ازدواج در پژوهش های فراوان آن ها را به اثبات رسانده است . برای افرادی که مطالعه خاصی در زمینه همسرداری ندارند نیاز است که به کمک روانشناسی ازدواج ، اصول همسرداری موفق را به صورت اساسی یاد بگیرند .
بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟
راز های همسرداری موفق
راز های همسرداری موفق را می‌توان همان مهارت زندگی مشترک دانست ، بخشی از این مهارت ذاتی می باشد و بخشی دیگر اکتسابی است یعنی فرد در طول زندگی با تجربه های مختلف و مطالعه و یادگیری در این زمینه آن را به دست می آورد . راز های همسرداری موفق می تواند ضامن سعادتمندی یک زندگی مشترک باشد چرا که راز های همسرداری موفق همان کلید های طلایی هستند که در مواقع حساس می توان از آن ها استفاده کرد تا چالش یا بحران ایجاد شده برطرف شود .
بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
ملاک های همسرداری موفق
ملاک های همسرداری موفق را می‌توان حلال بسیاری از مشکلات ، اختلافات و معضلات زندگی مشترک دانست . در بسیاری از موارد مسئله موجود بین زوج ، آنگونه که به نظر می رسد بزرگ و غیر قابل کنترل نمی باشد . در اصل مشکل این است که زوج نمی دانند رفتار مناسب با موقعیت و مشکل ایجاد شده چگونه است . ملاک های همسرداری موفق چگونگی واکنش درست در مقابل مسائل و شرایط مختلف را به ما آموزش خواهد داد . در واقع این ملاک ها باید ها و نباید هایی هستند که سطح کیفی زندگی مشترک ما را مشخص خواهند کرد .
بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج
ترفند های همسرداری موفق
ترفند های همسرداری موفق را هرگز نباید از زندگی زناشویی دیگران کپی برداری کرد چرا که هیچ زوج ، زندگی زناشویی و مشکلاتی شبیه به هم نمی باشند . ترفند های همسرداری موفق را می‌توان از طریق مشاوره ازدواج در طول زندگی مشترک آموزش دید . حتی بخشی از آن را که مربوط به دوران نامزدی یا عقد است از طریق مشاوره قبل از ازدواج قابل یادگیری است . این ترفند ها نکات ریزی هستند که می توانند نجات بخش زندگی مشترک باشند چراکه این نکات ریز بسیار تاثیرگذار و اثر بخشند . به جرات می توان گفت که دلیل بسیاری از جدایی ها و ناکامی ها در زندگی مشترک ، مشکلات و اختلافات پیچیده و بزرگ نمی باشد بلکه بهره نبردن از ترفند های همسرداری موفق است .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
نکات همسرداری موفق برای خانم ها
نکات همسرداری موفق برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است چرا که زن به عنوان ستون خانواده و فراهم کننده آرامش زندگی مشترک باید بتواند شرایط مختلف را مدیریت کند و با استفاده از توانایی ها و مهارت های زنانه تعادل زندگی مشترک را برقرار کند . زن ها بطور ذاتی سیاست حل مسئله را در وجود خود دارند اما برخی نحوه بهره مندی از آن را یاد نگرفته اند . یک کارشناس مشاوره خانواده میتواند این توانایی ذاتی را در فرد شکوفا کند و راهکار های استفاده از آن را به فرد آموزش دهد تا ازدواج موفق به امری ممکن تبدیل شود .
بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج
سوالات متداول
چگونه یک همسر موفق در زندگی باشیم ؟
با کسب مهارت زندگی و شناخت ترفند های همسر داری موفق میتوان بر مشکلات و اختلافات زناشویی غالب شد و زندگی مشترک را در کیفیت ایده آل خود مدیریت کرد .
مردان با چه چیز هایی خوشحال میشوند ؟
درک متقابل ، داشتن حریم شخصی ، احساس اقتدار ، ابراز محبت ، توجه به توانمندی ها ، داشتن وقت برای بودن در کنار دوستان ، سلب کردن لحظات مفرح مردان مانند تماشای فوتبال و … از این موارد هستند .
چه کار هایی زنان را خوشحال میکند ؟
توجه به مناسبت ها ، توجه به تغییرات ظاهری ، محبت کلامی ، حمایت همه جانبه ، قدر دانی بابت زحمات ، همراهی کردن در کار های زنانه و … .
راز خوشبختی در زندگی زناشویی چیست ؟
تعهد ، سازش ، گذشت ، صبر ، ابراز عشق ، صمیمیت ، احترام و درک متقابل و … .
نکات همسر داری برای خانم ها ؟
استفاده از ظرافت ها و سیاست های زنانه ، درک تفاوت های زن و مرد ، اولویت قرار دادن رضایت همسر و … از این نکات میباشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : What are the most important criteria in selecting a boyfriend …
 برای مشاوره در زمینه مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۵:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

موفقیت در ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
موفقیت در ازدواج
موفقیت در ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد . ازدواج جز مهمترین تصمیم های انسان در زندگی می باشد و غفلت در آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد . با انتخاب همسر آینده شما به طور کلی مسیر زندگیتان را تغییر می دهید این تغییر در تمام قسمت های زندگیتان مشهود است . و در طی سالیان حتی بر روی نوع رفتار شما تاثیر می گذارد در نتیجه با یک ازدواج مناسب می توانید مراتب موفقیت را طی کنید و یا برعکس با انتخابی غلط ممکن است به ته دره ای عمیق بی افتید .
با ما همراه باشید تا در این مقاله به راه های موفقیت در ازدواج بپردازیم و بررسی کنیم چه عواملی موجب موفقیت در آن می شود و چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته باشیم .
برای موفقیت در ازدواج باید از قبل الویت و ملاک هایی را در نظر داشته باشید . ازجمله ملاک هایی که روانشناسان برای موفقیت در ازدواج در نظر گرفته اند می توان به میزان اختلاف سن ، نوع نگاه به فلسفه ازدواج ، عقاید دینی و فرهنگی و موقعیت مالی و اجتماعی اشاره کرد .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
عوامل موفقیت در ازدواج
عوامل موفقیت در ازدواج به دو بخش اساسی تقسیم می شود :
عوامل موثر قبل از ازدواج
عوامل موثر پس از ازدواج و در زندگی مشترک .
عوامل موفقیت در ازدواج زمانی که قصد انتخاب همسر آینده تان را دارید به موارد زیر مربوط می شود :
اختلاف سنی : میزان فاصله سنی بین زن و مرد از جمله مواردی است که باید قبل از ازدواج به آن توجه داشته باشید . باتوجه به حاصل تحقیقات روانشناسان بهتر است زن حدود ۳ تا ۵ سال از مرد کوچک تر باشد .
عقاید مذهبی : با توجه به تایراتی که عقاید دینی بر رفتار انسان ها می گذارد بهتر است قبل از ازدواج زن و مرد در این رابطه به توافق رسیده باشند تا در آینده به دلیل نوع پوشش و رفتار یکدیگر دچار مشکل نشوند .
رفتارهای جنسی و زناشویی : یکی از مسائل مهم زندگی زناشویی نوع رفتار های جنسی افراد و خواسته هایشان از یکدیگر است که معمولا به دلیل نوع فرهنگ و خجالت قبل از ازدواج هیچ شناختی از آن ندارند . برای آگاهی از این مورد بهتر است توسط یک روانشناس میزان تفاهم در رفتارهای جنسی را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید .
وضعیت مالی : همانطور که می دانید شرایط مالی یکی از شروط مهم ازدواج است اما توجه داشته باشید این موضوع به الویت های دیگرتان لطمه وارد نکند .
عوامل موفقیت در ازدواج برمی گردد به احساس رضایتمندی زوجین بعد از ازدواج و اینکه تا چه میزان از انتخاب خود خوشنود هستند . نکته جالب و عجیب این است که در ازدواج های موفقی که زوج از یکدیگر راضی هستند معمولا هیچکدام از معیارهای ازدواج برایشان اهمیت چندانی ندارد و درواقع فرد را تنها بخاطر خودش می خواهند .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج
مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج را می توان رشد عقلی و عاطفی افراد تلقی کرد . در زندگی مشترک این که هردو طرف بتوانند خوب یکدیگر را درک کنند بسیار مهم است . و این درک متقابل نیاز به رشد کامل عقلی دارد زیرا در بعضی موارد ممکن است فردی ۲۵ ساله از لحاظ درک عقلی ۲۱ ساله باشد و وقتی با فردی ۲۵ ساله با درک عقلی بالاتر ازدواج کند به احتمال زیاد در زندگی دچار مشکل می شود . زیرا درک درستی از یکدیگر ندارند .
به طور کلی برای آگاهی کامل تر از مهمترین عوامل موفقیت در ازدواج بهتر است از یک مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و با اطمینان بیشتر فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید .
بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟
رازهای موفقیت در ازدواج
رازهای موفقیت در ازدواج را اگر از قدیمی تر ها و بزرگ تر ها بپرسید حتما یکی از دلایل مهم را گذشت و قناعت می دانند ، دو عامل واقعا مهمی که در زندگی های امروز بسیار کمرنگ شده است . با گذشت در برخی مسائل زندگی به راحتی آرامش را به خانه تان دعوت می کنید همچنین اگر مقایسه را در زندگی تان کنار بگذارید بسیاری از فشار های روانی و تشنج های بیهوده را از بین برده اید .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
چگونگی موفقیت در ازدواج
چگونگی موفقیت در ازدواج را با دقت در انتخاب می توان به راحتی بدست آورد . با یک انتخاب درست و دقیق به راحتی می توانید به خوشبختی دست پیدا کنید . نکته حائز اهمیت در این انتخاب مراجعه به یک راهنمای درست است که با آگاهی و تخصص بتواند به شما کمک کند مشاوره ازدواج تلفنی در تمام ساعات روز به راحتی آماده خدمت رسانی به شما می باشد .
بیشتر بخوانید:اهمیت سن در ازدواج موفق
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Ten Secrets to a Successful Marriage – Focus on the Family
 برای مشاوره در زمینه موفقیت در ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۸:۱۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
زندگی زناشویی ناموفق
زندگی زناشویی ناموفق به زندگی اطلاق میشود که در آن یکی از ارتباطات رضایت بخش نباشد . حال ممکن است از نظرعاطفی ، جنسی و یا همزیستی اجتماعی و اقتصادی ارتباط سالم و کامل نباشد . در یک زندگی زناشویی ناموفق ممکن است یک ارتباط ناقص بقیه ارتباطات را تحت الشعاع قرار بدهد . پایه و اساس یک زندگی زناشویی که همان عاطفی است باعث تقویت و یا تخریب بقیه ارتباطات خواهد شد . در یک زندگی زناشویی ناموفق وقتی ارتباط عاطفی ناقص باشد اعتماد و اطمینان از بین خواهد رفت . زندگی زناشویی ناموفق بیشتر تحت تاثیر روابط عاطفی و جنسی میباشد . چه چیزی باعث کمرنگ شدن این روابط میشود ؟ ارتباط ناقص زناشویی و عاطفی از دو جنبه مورد هجوم قرار میگیرد . اول عوامل درون خانوادگی و دوم عوامل برون خانوادگی . باید دید عامل زندگی زناشویی ناموفق از کم توجهی افراد خانواده است ؟
عوامل درون خانوادگی نیز از دو جنبه باید روانشناسی شود . روانشناسی فردی و روانشناسی درون خانوادگی . یک مرد یا یک زن قادر نیست خواسته های عاطفی و یا غریزی همسرش را ارضا کند . او باید آموزش ببییند و از خطری که زندگیش را تهدید میکند آگاه شود . مرد یا زن تنوع طلب هستند و نمیتوانند با همسر خود رابطه خوبی داشته باشند . آنها ممکن است برای ارضا روابط عاطفی و جنسی پا را از چارچوب خانه بیرون بگذارند . عوامل برون خانوادگی در زندگی زناشویی ناموفق را نیزباید از دو جنبه فردی و اجتماعی مطالعه کنیم . جنبه فردی که به دوران هسته پیشین خانواده باز میگردد . کودکی ، نوجوانی و جوانی . آیا این فرد در دسته مهر طلب ها قرار میگیرد ؟ از نظر اجتماعی : در موقعیتی است که جنس مخالف سعی در بدست آوردن دل او دارد .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
نشانه های زندگی زناشویی ناموفق
نشانه های زندگی زناشویی ناموفق بارزتر از همه توقف یا کمرنگ شدن همبستری در خانواده است . این مرد یا زن هنگام همخوابی چشم هایش را میبندد . در اتاق تاریک همبستر میشود . وقتی همسرش با کلمات ابراز علاقه میکند از او میخواهد ساکت باشد . زودتر از همیشه خود را ارضا کرده و میخوابد . بعد از مرحله ارگاسم همسرش را نمیبوسد و در آغوش نمیگیرد . کمتر کلمات عاشقانه و عاطفی به زبان می آورد . از دیگر نشانه های زندگی زناشویی ناموفق اینست که همسر به تغییرات ظاهری نه برای یکبار بلکه چندین بار بی توجه است . از نشانه های زندگی زناشویی ناموفق اینست که مرد یا زن بیشتر دوست دارد تنها باشد تا با همسرش . از نشانه های زندگی زناشویی ناموفق این که بیشتر دردنیای مجازی به سر میبرد تا با خانواده .
البته این نشانه ها قطعی نیستند . اگر همسر شما یکی از این نشانه ها را داشت به او انگ نزنید ، شک نکنید بلکه مشاوره خانواده انجام دهید . برخی خیانت نمیکنند ، زندگی و همسرشان را دوست دارند ولی از مهارت های لازم برای زندگی زناشویی موفق برخوردار نیستند . باید مشاوره بگیرند و در صورت لزوم آموزش بیینند . در نظر داشته باشید عشق ، دوست داشتن و زناشویی دلخواه با دلخوری و زور و ناراحتی میسر نمیشود . بلکه با مهارت های خاص خود بوجود می آید . لازمه آن شناخت کامل همسر میباشد . او به چه رفتاری علاقه مند است ؟ با چه حرکات و حتی لباسی تحریک میشود و مهم تر از آن به چه چیزهایی نیاز دارد . مشاوره قبل از ازدواج شما را دراین زمینه راهنمایی میکند .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق
مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق مقایسه همسر با دیگران است . هر کس علاقه مندی و توانایی خاص خود را دارد . کسی را میشناسید مدام به همسرش هدیه میدهد . رفتار عاشقانه ای دارد . مدام کلمات رمانتیک بر زبان می آورد توقع نداشته باشید همسر شما نیز چنین رفتاری داشته باشد . نیازهای همسر شما با دیگری تفاوت دارد . اگر شما نیازی دارید که او براورده نمیکند بهتر است با نرمی و عطوفت با او در میان بگذارید . از او بخواهید به نیاز شما توجه کند . اگر موفق نشدید یک مشاوره خانواده میتواند مشکل شما را حل کند . کسانی که قبل از ازدواج ، مشاوره ازدواج انجام میدهند کمتر دچار مشکل میشوند و یک ازدواج موفق خواهند داشت . یکی دیگر از مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق غرولند کردن است . غر زدن طرف مقابل را خسته و رنجور میکند .
یکی دیگر از مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفقاینست که احساس کنید شما خیلی زرنگ هستید و همسرتان زودباور . این اشتباه باعث میشود شما اشتباهاتتان را تکرار کنید و روزی به خود بیایید که دیگر دیر شده است . برخی با صبر اشتباهات همسر را تحمل میکنند تا مگر خود او متوجه شود . وقتی شما غرق در اینکار شوید او هم تدبیری می اندیشد که ممکن است به قیمت پایان زندگی مشترک تمام شود .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق
خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق بر کسی پوشیده نیست . ناموفق ترین رابطه آنها رابطه جنسی و عاطفی است . در این زندگی طلاق عاطفی و جنسی انجام شده ولی زیر یک سقف زندگی میکنند . این طلاق ها معمولا طلاق اقتصادی بدنبال دارند . آنها فقط یک همزیستی سست دارند که ممکن است با خیانت مواجه شود . کافیست کسی در بیرون از خانه نیازهای عاطفی و جنسی آنها را برطرف کند . بزودی جذب او شده و به زندگی مشترک با همسرشان خاتمه میدهند . خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق در ارتباطات این افراد کاملا محسوس است . آنها از وجود هم لذت نمیبرند . به هر بهانه ای میخواهند از این محیط بی روح فاصله بگیرند .
بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر با دیگران چیست ؟
نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم
نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم : همواره به خاطر داشته باشیم خانه ما بر روی تارهای نازکی بنا شده که با یک نسیم ممکن است ویران شود . به دنبال مقصر نباشیم . قضاوت نکنیم . خود به دنبال راهی برای استحکام بخشیدن بر روابطمان باشیم . اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست ندهیم . با اطمینان باور کنیم که ما میتوانیم زندگی خود را نجات دهیم . همیشه امیدوار باشم . از دیگر نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم اینست که : باور کنیم همه چیز تغییر پذیر است . با مهر و عطوفت ودر عین حال اقتدار میتوانیم به خواسته هایمان دست بیابیم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
سوالات متداول
چرا برخی ازدواجهای ناموفق هستند ؟
ناهمگون بودن همسران . تصمیم کورکورانه گرفتن و احساساتی عمل کردن . کفو هم نبودن همسران . اختلاف طبقاتی همسران با هم . همسطح نبودن سوادهایشان . مورد پسند هم نبودن . عدم آشنایی قبل از ازدواج . روانشناسی نکردن همسران قبل از ازدواج .
خصوصیات زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
این زندگی ها باسردی زوجین مواجه میشوند . از هم حرف شنوی ندارند . برای هم احترام قلبی قائل نمیشوند . روابط بی روح است . به خواسته های هم اعتنایی ندارند . حرفهایشان برای هم خوشایند نیست . به عنوان یک همسر کمتر دلشان برای هم تنگ میشود .
دشمن اصلی زناشویی چیست ؟
کم و پایین شمردن همسر نسبت به خود . اهمیت ندادن به روابط در اثرخستگی و بی حوصلگی . عدم شناخت کافی از نیازهای خود و همسر . نداشتن مهارتهای لازم برای دلربایی از همسر . عادی شدن روابط بعد از چند سال . نداشتن تنوع در رفتار و آکسیسوار منزل و تفریحات .
بزرگترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
این که فکر کنیم ما دیگر همسر دلخواه خود را بدست آورده ایم و نیازی به تلاش برای رضایت خاطر او نداریم . برای زناشویی موفق هیچ تلاشی نکنیم . همسرمان برایمان عادی شود . فقط با او در مورد خستگیهایمان حرف بزنیم . برایش تنوع وشادی و دلگرمی ایجاد نکنیم .
ماهیت معنایی زندگی زناشویی ناموفق چگونه تغییر میکند ؟
وقتی یک زوج متوجه میشوند زناشویی موفقی ندارند تصمیم میگیرند چاره ای بیاندیشند . این تصمیم ممکن است در راستای ترمیم نقصها باشد یا جدایی . که هردو اگر درست و با مشاوره انتخاب شده باشند بهتر از ادامه دادن یک زندگی ناموفق است چون در این نوع زندگی ها دیگران بخصوص فرزندان آسیب خواهند دید .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق تلفنی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۶ Signs Your Marriage Is Headed For Divorce
 برای مشاوره در زمینه نشانه های زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۴:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج دارند چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مردانی که قصد ازدواج دارند
مردانی که قصد ازدواج دارند در شخصیت ، رفتار و گفتار خود ویژگی ها و نشانه های بخصوصی را دارند . برای زنان این سوال همیشه مطرح است مردانی که قصد ازدواج دارند را چگونه تشخیص دهند ؟ گاهی فرد از تشخیص اینکه آیا مرد مقابل او قصد ازدواج دارد یا خیر عاجز است و یا احساسات مانع تشخیص و تصمیم گیری او می شوند . از این رو اگر فرد همراه با مردی که در مرحله آشنایی با او قرار دارد به یک کارشناس مشاوره خانواده مراجعه کند ، در قالب چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج می تواند تشخیص دهد که آیا طرف مقابل جزء مردانی که قصد ازدواج دارند هست یا نه .
مردانی که قصد ازدواج دارند در رابطه خود با رفتارشان کاملا این موضوع را نشان می دهند . مردانی که قصد ازدواج دارند را می‌توان بر اساس یک سری فاکتور مشخص شده به راحتی تشخیص داد . این موضوع کمک می‌کند که فرد بفهمد در یک رابطه جدی قرار دارد یا یک رابطه که صرفاً جنبه سرگرمی دارد . مردانی که قصد ازدواج دارند هرگز آنقدر پیچیده نیستند که شما نتوانید هدف آن ها را تشخیص دهید بلکه شما فقط نیاز دارید که نشانه‌ های یک رابطه جدی را بشناسید و به درستی تشخیص دهید .
بیشتر بخوانید:نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج ندارند چیست ؟
نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند
نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند چه چیزهایی می باشند ؟ چگونه این نشانه ها را تشخیص دهیم و … این ها سوالاتی هستند که پاسخ آن ها برای افرادی که در مرحله آشنایی هستند بسیار مهم است . تشخیص نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند به طور حتم باعث میشود از رابطه های سطحی که به قصد سوء استفاده و سرگرمی هستند در امان بمانیم . باید گفت که مشاوره ازدواج صرفا برای افراد متاهل نمی باشد بلکه اگر قصد دارید فردی را که با او آشنا شده اید آنالیز کنید میتوانید با کمک مشاوره ، بیشتر و بهتر از شخصیت و قصد و نیت او آگاه شوید .
نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند گاه بسیار ملموس و گاه بسیار ریز است و نیاز به دقت زیاد دارد . نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند درست نقطه مقابل نشانه های مردانی است که قصد دوستی معمولی و سرگرمی را دارند . این نشانه ها هستند که مشخص میکنند نتیجه رابطه ، یک ازدواج موفق خواهد بود یا سرگرمی و سوء استفاده … .
بیشتر بخوانید:خصوصیات یک مرد ایده آل برای ازدواج
رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند
رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند کاملا با مردانی که قصد آن ها رابطه موقت است متفاوت است . این افراد در برخورد با شما و رابطه ای که دارید بسیار جدی هستند ، به مشکلات ، دغدغه ها ، علایق ، برنامه ها و هر آنچه که به شما مربوط است اهمیت میدهند و هرگز بی تفاوت نیستند . رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند بسیار سنجیده و حساب شده خواهد بود برای مثال این افراد هرگز قول هایی که توانایی انجام آن را نداشته باشند نمیدهند و بیش از حد در مورد آینده خیال پردازی نمیکنند .
رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند با طرف مقابل خود در اوج احترام خواهد بود و هرگز عمدا از مسائلی که طرف مقابل نسبت به آن حساس است سوء استفاده نمیکنند و به خط قرمز های او احترام خواهند گذاشت . در رفتار این افراد ضد و نقیضی مشاهده نمیشود و گفتار و عمل آن ها با یکدیگر مطابقت خواهد داشت . این افراد تمرکز خود را روی رابطه ای که با شما دارند خواهند گذاشت و به دنبال برقراری رابطه با دیگر افراد نخواهند بود و به عبارتی سوء معاشرتی در رفتار آن ها دیده نمیشود .
بیشتر بخوانید:بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند شامل موارد زیر است . این فراد در مورد شغل و فعالیت های خاص خود به شما توضیح میدهند ، از برنامه های آینده خود برای شما حرف میزنند ، شما را به دوستان و خانواده خود در وقت مناسب معرفی میکنند ، در مورد شما کنج کاو هستند و میخواهند جزئیات بیشتری از شما بدانند ، هرگز در ابتدای رابطه به مسائل جنسی اشاره نمیکنند ، برای ملاقات با شما مرتب وقت میگذراند ، در شرایط حساس سعی میکنند در هر صورتی کنار شما باشند ، استقلال مالی و شخصیتی لازم را دارند ، در مورد آینده رابطه با جدیت صحبت میکنند و بهانه نمی آورند ، روابط اجتماعی کنترل شده ای دارند و سوء معاشرت در رفتار آن ها دیده نمیشود و … .
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند به صورت کلی شامل موارد فوق است اما موارد بسیار ریز دیگری وجود دارد که تشخیص آن با توجه به رابطه است همچنین در این میان ممکن است استثنا هایی نیز وجود داشته باشد که مطابقت چندانی با موارد ذکر شده نداشته باشد .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
چه مردانی قصد ازدواج دارند ؟
چه مردانی قصد ازدواچ دارند ؟ برای اینکه بتوانیم رابطه هدفمندی را داشته باشیم و از آسیب های روابط زودگذر در امان بمانیم باید بتوانیم به درستی به سوال فوق پاسخ دهیم . تشخیص اینکه چه مردانی قصد ازدواج دارند برای همه افراد راحت نمیباشد چراکه بسیاری از افراد درگیر روابطی هستند که صرفا بر پایه احساس است و این موضوع باعث میشود نتوانند به درستی تشخیص دهند که آیا طرف مقابل قصد ازدواج دارد یا خیر . اینکه فرد قصد ازدواج داشته باشد لزوما به این معنا نمیباشد که آن رابطه به ازدواج منتهی میشود بلکه یعنی فرد در پی کشف این مسئله است که آیا شما همسر مناسبی برای او خواهید بود یا نه .
در نقطه مقابل ، مردانی که قصد ازدواج نداشته باشند هراندازه که طرف مقابل فردی شایسته باشد فرقی ندارد و معمولا رابطه به ازدواج ختم نمیشود . پس این مردان را میتوان به راحتی و با توجه به فاکتور های رفتاری تعیین شده تشخیص داد . مطالعه در این زمینه یا کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج میتواند بهترین راهنمای شما در این خصوص باشد .
بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان
سوالات متداول
چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی ؟
در رفتار مردان بالغی که به دنبال رابطه جدی و هدفمند هستند یک سری ویژگی های رفتاری و شخصیتی خاص وجود دارد که اکثر آن ها به سادگی قابل تشخیص هستند و اگر احساسات فرد بر منطق او غلبه نداشته باشد میتواند به سادگی بفهمد که قصد مرد مقابل او ازدواج است یا دوستی .
تشخیص قصد ازدواج چگونه است ؟
شما نیاز دارید که ویژگی های مردانی که قصد ازدواج دارند را بشناسید که اکثر این ویژگی ها در مطالب فوق ذکر شد ، سپس با آنالیز منطقی طرف مقابل ببینید که آیا اکثریت ویژگی های ذکر شده در رفتار او و رابطه شما مشاهده میشود یا خیر .
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند ؟
این مردان شما را در اولویت قرار میدهند ، شما را از اطرافیان خود پنهان نمیکنند ، نسبت به شما بی تفاوت نیستند و به هر آنچه که به شما مربوط است واکنش نشان میدهند ، به طور مرتب با شما تماس برقرار میکنند و به دیدار با شما اهمیت میدهند ، مواضع و خط قرمز های خود را در مورد زندگی مشترک گوشزد میکنند ، سعی میکنند دیدگاه شما نسبت به مسائل مهم را بفهمند و … .
تفاوت بین دوست پسر معمولی با مردی که قصد ازدواج دارد ؟
دوست پسر معمولی هرگز جدی از اهداف و آینده رابطه صحبت نمیکند ، سر مسائل کوچک حرف از جدایی میزند ، برای معرفی شما به خانواده اش بهانه می آورد ، سعی نمیکند مستقل شود و … .
نشانه های پسری که قصد ازدواج ندارد ؟
این نشانه ها نقطه مقابل نشانه های پسری که قصد ازدواج دارند هستند . این نشانه ها به راحتی در فرد مقابل خود را نشان میدهند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :۴ signs that a man’s ready for marriage 
 برای مشاوره در زمینه نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج دارند چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۸:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
نکات مهم قبل از ازدواج
نکات مهم قبل از ازدواج از جنبه های مختلفی قابل بررسی است . برخی از نکات مهم قبل از ازدواج تنها متوجه خود فرد هستند و میتوان گفت که مسائلی شخصی می باشند . اما پاره ای دیگر از نکات مهم قبل از ازدواج به مسائل بین فرد و کسی که به عنوان همسر او قرار است باشد بر میگردد . خودشناسی یکی از نکات مهم قبل از ازدواج است که در ابتدای امر جنبه شخصی دارد اما به مرور و در روند آشنایی قبل از ازدواج از حالت شخصی خارج و تاثیر مستقیمی بر دو طرف می گذارد .
نکات مهم قبل از ازدواج برای عده ای از افراد دامنه کوچکی دارند و تنها به پیدا کردن شخص متناسب با معیار های خود ختم میشود اما برای افرادی که دید جدی تری به ازدواج دارند نکات مهم قبل از ازدواج بسیار جامع تر و ریز بینانه تر هستند . نکات مهم قبل از ازدواج میتواند از طریق مشاوره قبل از ازدواج برای ما یاد آوری و به درستی اولویت بندی شوند از این رو راهنمایی یک کارشناس مشاوره خانواده در گوشزد کردن نکات مهم قبل از ازدواج بسیار کمک کننده خواهد بود .
بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج
 نکات مهم قبل از ازدواج دختران
نکات مهم قبل از ازدواج دختران بسیار متنوع و متعدد میباشند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که مشخص شود آیا فرد آمادگی لازم برای ازدواج را دارد یا خیر . اما این آمادگی از چه نظر میباشد ؟ در یک کلام میتوان گفت که بلوغ لازمه ازدواج است و نکته ای که باید بسیار به آن دقت شود بلوغ جسمی و جنسی ، بلوغ شخصیتی ، بلوغ فکری ، روحی روانی ، احساسی و … میباشد .
از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که بتوانند معیار های اساسی انتخاب همسر را تشخیص دهند و به درستی بتوانند دوران پیش از شروع زندگی مشترک را مدیریت کنند چراکه دوران قبل از ازدواج چه به صورت رابطه دوستی چه دوران نامزدی و عقد بسیار حساس و سرشار از نکات کلیدی و باید ها و نباید ها است . این نکات هستند که منجر به یک انتخاب درست و در نهایت یک ازدواج موفق خواهند شد . نکات مهم قبل از ازدواج دختران هم به آمادگی همه جانبه فرد مربوط است و هم به نحوه انتخاب و مدیریت رابطه و از آن جایی که به طور کل رفتار زن در رابطه بسیار تاثیر گذارتر است توجه به نکات قبل از ازدواج میتواند بسیار سرنوشت ساز باشد .
بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج
نکات مهم قبل از ازدواج پسران
نکات مهم قبل از ازدواج پسران در زمینه‌ هایی مانند خودشناسی و رعایت اصول شناخت قبل از ازدواج با دختران مشترک می باشد . پسران نیز مانند دختران باید حد و مرز های رابطه قبل از ازدواج را بشناسند و رعایت کنند و همچنین به مرحله ای از ثبات شخصیتی و بلوغ رسیده باشند که مصلحت خود را تشخیص دهند و بتوانند معیار های انتخاب همسر را به درستی اولویت بندی کنند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج پسران همانطور که گفته شد مسئله بلوغ می باشد ، تمامی پسرانی که پیش از شکل گیری بلوغ نسبی لازم ازدواج می کنند پس از گذشت مدتی از ابتدای زندگی مشترک دچار نوعی یاس و پشیمانی می شوند که همین مسئله زمینه مشکلات بعدی را فراهم می کند .
پس درک درست بلوغ و تشخیص آن نکته بسیار مهمی می باشد . از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج پسران استقلال می باشد . این مسئله شامل استقلال شخصیتی و مالی است . وابستگی شخصیتی بیش از اندازه به خانواده و نداشتن استقلال مالی باعث میشوند که فرد نتواند یک خانواده را به درستی مدیریت کند .
بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟
نکات مهم قبل از ازدواج جوانان
نکات مهم قبل از ازدواج جوانان موضوعی است که بار ها توسط کارشناسان مشاوره خانواده مورد بررسی قرار گرفته است تا مشخص شود چه فاکتور ها و نکاتی هستند که  قبل از ازدواج می توانند احتمال ازدواج موفق را افزایش دهند . تحولات فرهنگی ، تغییر سبک زندگی ، پیچیدگی‌ های شخصیتی انسان ها و در کل دنیای مدرن امروزی در کنار نکات مثبت خود پیامد ها و اثرات منفی نیز داشته است که متاسفانه بیشتر این پیامد ها و آسیب‌ ها متوجه بنیان خانواده هستند .
به همین دلیل آمار طلاق و هنجار هایی مانند خیانت و طلاق عاطفی روز به روز در حال افزایش است . از این رو انتظار می‌رود که با توجه هر چه بیشتر به نکات مهم قبل از ازدواج جوانان ، بتوان احتمال ازدواج موفق را افزایش داد . مشاوره ازدواج می تواند این نکات را به صورت همه جانبه برای زوج شفاف سازی کند و آنچه که زوج در مورد نکات قبل از ازدواج باید یاد بگیرند ، تشخیص دهند و رعایت کنند به آن ها آموزش خواهد داد .
بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟
نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟
نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟ پاسخ دادن به این سوال از دیدگاه افراد معمولی قطعاً بر اساس سلایق ، علایق و تجارب شخصی خواهد بود . معمولاً افراد معمولی که مطالعه یا دانش خاصی در حوزه خانواده و ازدواج ندارند به این قبیل سوالات بر اساس تجربه شخصی خود پاسخ می دهند . به طور حتم در پاسخ این افراد نکاتی قابل توجه و درست وجود دارد اما مسئله این است که نمی توان این پاسخ را جامع در نظر گرفت و به تمام زندگی های مشترک تعمیم داد .
اما افرادی در قالب روانشناس خانواده یا کارشناس و مشاور ازدواج وجود دارند که می توانند صریح ، جامع ، دقیق ، اصولی و علمی به این سوال پاسخ دهند که نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟ پس می توان با بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج ، به تمام سوالات مربوط به این نکات مهم پاسخ داد . پاسخ کارشناسی که دانش کافی و سال ها تجربه در زمینه ازدواج دارد به طور حتم قابل اطمینان تر خواهد بود و می تواند به درستی ما را در مورد مسائل قبل از ازدواج هدایت کند .
بیشتر بخوانید:مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
سوالات متداول
نکات مهم قبل از ازدواج موفق چیست ؟
آگاهی از اصول شناخت قبل از ازدواج ، تشخیص معیار های ارزشمند در انتخاب همسر ، رعایت حد و مرز در رابطه دوران نامزدی یا عقد ، کسب آگاهی از واقعیت زندگی مشترک و مسئولیت های آن ، رسیدن به بلوغ و خودشناسی کافی برای ثبات در تصمیم گیری و … از نکات مهم قبل از ازدواج موفق است .
دانستنی های قبل از ازدواج چیست ؟
آگاهی از وظایف زن و مرد در زندگی مشترک ، شناخت کافی از رابطه زناشویی ، یادگیری مهارت زندگی و … از این دانستنی ها هستند .
چه صحبت هایی قبل از ازدواج باید انجام شود ؟
زوج باید قبل از ازدواج و در دوران شناخت پیش از ازدواج در مورد تمام مسائل مهم و تاثیر گذار مانند ، عقاید ، حساسیت ها ، توقعات و انتظارات ، خط قرمز ها ، مسائلی مانند اشتغال ، ادامه تحصیل ، فرزند ، برنامه های شخصی برای آینده و … به طور شفاف و بی پرده صحبت کنند تا چارچوب کلی رابطه مشخص شود .
آگاهی قبل از ازدواج ؟
آگاهی قبل از ازدواج باید همه جانبه باشد یعنی فرد باید به تمام جوانب مختلف زندگی مشترک از قبیل تقسیم وظایف ، محدودیت ها ، مسائل و مهارت های رابطه زناشویی و … آگاهی داشته باشد و با علم بر این مسائل نسبت به ازدواج راغب باشد .
مواردی که قبل از ازدواج باید توافق شود ؟
مواردی مانند ادامه تحصیل و اشتغال دو طرف ، محل زندگی و مسائل مربوط به مهاجرت ، زمان بچه دارن شدن و تعداد فرزند ، مسائل مربوط به ارتباطات اجتماعی و حد و مرز آن و … باید به توافق زوج برسند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۰ Things Every Couple Should Do Before Getting Married …
 برای مشاوره در زمینه نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۳:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج ندارند چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مردانی که قصد ازدواج ندارند
مردانی که قصد ازدواج ندارند رفتاری کاملاً متفاوت را نسبت به مردانی که قصد ازدواج دارند از خود نشان میدهند . مردانی که قصد ازدواج ندارند به سادگی هدف خود را از رابطه لو میدهند . طبیعتا هدف مردانی که قصد ازدواج ندارند چیزی به غیر از پر کردن اوقات فراغت خود ، سرگرمی ، فرار از تنهایی و سوء استفاده نمیباشد . استثناهایی نیز وجود دارد که در آن مردانی که قصد ازدواج ندارند در طول رابطه با ایجاد علاقه و تاثیر مثبتی که از طرف مقابل می گیرند نظرشان عوض میشود و رابطه به یک رابطه جدی با قصد ازدواج تبدیل می شود . البته این مورد به سادگی اتفاق نمی افتد و قطعاً دو طرف باید مسیر سختی را طی کنند .
مردانی که قصد ازدواج ندارند رابطه ای را تشکیل می‌دهند که در آن شما احساس ارزشمندی را نداشته باشید مگر اینکه قصد خود شما نیز رابطه موقت باشد . برای شناخت مردانی که قصد ازدواج ندارند میتوان از کارشناسان مشاوره خانواده کمک گرفت . بهتر است با حضور طرف مقابل در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنید تا مشخص شود و نیت واقعی طرف مقابل از برقراری رابطه با شما چه چیزی میباشد .
بیشتر بخوانید:بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج
نشانه های مردانی که قصد ازدواج ندارند
نشانه های مردانی که قصد ازدواج ندارند از مهم ترین مسائلی است که در ابتدا و حتی پیش از وارد شدن به رابطه و آشنا شدن با طرف مقابل باید به آن آگاه شوید . گاهی عدم آگاهی در مورد نشانه های مردانی که قصد ازدواج ندارند باعث میشود که فرد وارد رابطه ای کورکورانه شود و به امید به سرانجام رسیدن آن و یک ازدواج موفق تا جایی رابطه را ادامه دهد که آسیب های جدی روحی روانی و حتی جسمی را متحمل شود .
پس نشانه های مردانی که قصد ازدواج ندارند کمک خواهد کرد بتوانیم از خود و زندگی احساسیمان به درستی محافظت کنیم و درگیر رابطه های سطحی و گذرا نشویم . یکی از مهم ترین نشانه های مردانی که قصد ازدواج ندارند این است که هیچ برنامه ریزی بخصوصی برای آینده خود ندارند و به استقلال مالی و شخصیتی خود اهمیت نمیدهند . این افراد همچنین بیوگرافی مشخصی را از خود در اختیار شما قرار نمیدهند و شما را در جریان شرایط خانوادگی ، مالی ، شغلی ، اجتماعی و … خود نمیگذراند .
بیشتر بخوانید:خصوصیات یک مرد ایده آل برای ازدواج
رفتار مردانی که قصد ازدواج ندارند
رفتار مردانی که قصد ازدواج ندارند گاه چنان در ظاهر ایده آل به نظر می آید که نمیتوان به راحتی گفت که قصد طرف مقابل ازدواج است یا دوستی یعنی لزوما این گونه نیست که رفتار فرد پر از پرخاش ، بی احترامی یا هر برخورد زننده دیگری باشد بلکه ممکن است رفتار مردانی که قصد ازدواج ندارند با شما بسیار خوب باشد و توجه لازم را به شما داشته باشند و در رابطه از هیچ حمایتی برای شما کم نگذراند اما هدف آن ها فقط گذراندن اوقات خوش و لحظات شاد به دور از دغدغه در کنار شما باشد . یعنی میتوان گفت این افراد حتی اگر بسیار ایده آل نیز رفتار کنند برای لذت بردن از حال است .
رفتار مردانی که قصد ازدواج ندارند ممکن است ضد و نقیض فراوانی داشته باشد خصوصا زمانی که شما آن ها را تحت فشار قرار دهید که به رابطه رسمیت ببخشند و از آینده رابطه با آن ها صحبت کنید . چرا که در این شرایط هم برای حفظ رابطه با شما تلاش میکنند و هم اینکه نمی خواهند قولی از آینده به شما بدهند البته در بسیاری از موارد فرد برای حفظ شما ممکن است به دروغ از ازدواج با شما حرف بزند .
بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج با مرد سن بالا
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج ندارند
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج ندارند بسیار واضح و قابل فهم است یعنی حداقل اکثریت این خصوصیات چیزی نمی باشند که نیاز به ریز بینی زیادی داشته باشند . اگر نمیخواهید با تجربه رابطه های متعدد از این خصوصیات آگاه شوید میتوانید به کمک مشاوره ازدواج بدون آزمون و خطا بفهمید که این خصوصیات چه چیزهایی هستند . برخی از خصوصیات مردانی که قصد ازدواج ندارند شامل موارد زیر است . این مردان ممکن است به قرار ملاقات با شما اهمیت چندانی ندهند و بد قول باشند ، در رابطه به دنبال سوء استفاده مالی باشند و در نقش یک مرد مسئولیت مالی را قبول نکنند ، بیش از اندازه درگیر فضای مجازی باشند و از شما نیز برای جلب توجه در این زمینه استفاده کنند ، شما را توجیه میکنند که مسائل جنسی باعث صمیمیت و ادامه رابطه با شما میشود .
به جای توجه به مسائل مهم به حواشی رابطه میپردازند و مدام چالش ایجاد میکنند ، شما را به افرادی که برای او مهم هستند معرفی نمیکند ، روابط او با جنس مخالف فراتر از رابطه اجتماعی و نرمال است ، در گفتار ادعا میکنند که شما را بسیار دوست دارند اما در عمل آن را ثابت نمیکنند و … .
بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان
چه مردانی قصد ازدواج ندارند ؟
چه مردانی قصد ازدواج ندارند ؟ آیا تا به حال در رابطه ای قرار گرفته اید که نتوانید آن را پیشبینی کنید یا با قطعیت در مورد آینده آن صحبت کنید ؟ آیا تا به حال با فردی آشنا شده اید که به درستی ندانید که چه جایگاه و نقشی در زندگی او دارید ؟ بسیاری از رابطه ها هستند که نمیتوان آینده ای را برای آن ها متصور شد ، فردی که در این رابطه ها قرار داشته باشد اگر هدف او ازدواج باشد ولی طرف مقابل چنین هدفی نداشته باشد با پیش تر رفتن رابطه دچار آسیب های روحی روانی و حتی جسمی میشود . پس اینکه بدانیم و بتوانیم تشخیص دهیم چه مردانی قصد ازدواج ندارند بسیار مهم میباشد .
معمولا در اکثر روابط این زنان هستند که عواطف و احساسات خود را بیشتر درگیر میکنند و به تبع آن بیشتر دچار آسیب های عاطفی و شکست میشوند از این رو نیاز است که با چشم و گوشی باز تر و بسیار محتاطانه در روابط خود رفتار کنند .
بیشتر بخوانید:نحوه درست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی
سوالات متداول
چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی ؟
اگر بتوانیم نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند و خصوصیات آن ها را بشناسیم با قرار گرفتن در مرحله آشنایی و تحلیل رفتار طرف مقابل میتوانیم تشخیص دهیم که قصد او ازدواج است یا دوستی .
تشخیص قصد ازدواج چگونه است ؟
قصد ازدواج بر پایه یک سری فاکتور مشخص و ویژگی های بخصوص رفتاری تشخیص داده میشود که اکثر آن ها در مطالب فوق ذکر شده است .
خصوصیات مردانی که قصد ازدواج ندارند ؟
علاوه بر موارد قید شده ، این مردان ثبات رفتاری ندارند ، شما به عنوان همسر آینده برای او در اولویت نیستید ، خوش گذرانی با دوستان را به گذراندن وقت با شما ترجیح میدهند ، از مسئولیت های یک رابطه فرار میکنند ، نسبت به مشکلات و دغدغه های شما بی تفاوت هستند و … .
تفاوت بین دوست پسر معمولی و مردی که قصد ازدواج دارد ؟
مردی که قصد ازدواج دارد سعی میکند موقعیت اجتماعی خود را تثبیت کند و به دنبال پس انداز بیشتر و سرمایه گزاری خواهد بود ، برنامه ریزی مشخصی برای آینده دارد و سعی میکند شما را نیز در جریان قرار دهد ، همینطور به برنامه های شما توجه میکند و سعی دارد شما را بیشتر و بیشتر بشناسد و … .
نشانه های پسری که قصد ازدواج دارد ؟
از نشانه های پسری که قصد ازدواج دارد این است که به صورت واضح یا نا محسوس از معیار های خود برای انتخاب همسر آینده صحبت میکند برای مثال به شما گوش زد میکند که در مورد اشتغال همسر آینده خود بسیار حساس است و یا اینکه ایده آل او برای نوع پوشش همسر آینده اش چه چه چیزی میباشد و … .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :۴ signs that a man’s ready for marriage 
 برای مشاوره در زمینه نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج ندارند چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۲۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره ازدواج آنلاین

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره آنلاین ازدواج
مشاوره آنلاین ازدواج میتواند مانند هر مشاوره ای مفید باشد . مشاوره آنلاین ازدواج میتواند عاقبت هزار راه نرفته را به شما نشان دهد . مشاوره آنلاین ازدواج میتواند از بروز آسیب به شما پیشگیری کند . مشاوره آنلاین ازدواج میتواند از هرکسی را از شکست برهاند . مشاوره آنلاین ازدواج راهیست به سوی خوشبختی . مشاوره آنلاین ازدواج پنجره ایست بسوی افق های زیبای خوش بودن . مشاوره آنلاین ازدواج میتواند چون آینه ای بازگو کننده آینده شما باشد . مشاوره آنلاین ازدواج راه رسیدن به خوشبختی را نزدیک میکند . مشاوره آنلاین ازدواج به جای شما تصمیم های غلط را از زندگیتان حذف میکند .
مشاوره آنلاین ازدواج میتواند شما را از بروز برخی رخدادهای تلخ آگاه کند . شما میتوانید به جای تجربه کردن با علم و آگاهی از تجربیات دیگران استفاده درست کنید . کسی که برای هرکار یا تصمیمی مشاوره میکند : اولا با اعتماد به نفس تصمیم میگیرد . دوما میتواند به جای اینکه وقتش را برای آزمون و خطا تلف کند برای رسیدن به اهدافش صرف کند . چون یک فرد با هوش میداند صرف بیجای وقت یعنی هدر دادن عمر و عمر رفته باز نمی آید . کسی که برای ازدواج مشاوره میگیرد کمتر ازدواجش منجر به طلاق میشود .
دیگر اینکه یک جوان وقتی برای ازدواج اقدام میکند تجربه کافی ندارد و یا ممکن است عاشق باشد . هردوی اینها مطمئنا از روی عقل و آگاهی تصمیم نمیگیرند . یک مشاوره خوب میتواند به اطمینان خاطر او بیافزاید . یک انسان عاقل راهی را که دیگران رفته اند که منجر به بازگشت شده دوباره طی نمیکند . در نظر بگیرید در یک شهر دیگر بخواهید به دنبال یافتن یک نشانی باشید . بدون مشورت و پرسش باید تمام راه هایی را که به فکرتان میرسد بروید و برگردید تا آدرس را پیدا کنید .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین
مرکز مشاوره آنلاین ازدواج
مرکز مشاوره آنلاین ازدواج این امکان را به شما میدهد تا برای آینده خود درست تصمیم بگیرید . مرکز مشاوره ازدواج آنلاین یعنی مشورت با کسانی که در این را همت مضاعف دارند . مرکز مشاوره ازدواج آنلاین از جهانی تجربه برخوردار است که آنرا با یک مشاوره در اختیار شما میگذارد . مرکز مشاوره ازدواج آنلاین با هدف های مشخص و معین همراه شماست . با مشاوره با روانشناسان و مشاوران یک مرکز مشاوره ازدواج آنلاین میتوانید به زندگی دلخواهتان دست بیابید . مرکز مشاوره آنلاین ازدواج برای این است که شما بتوانید از امکانات مراکز مشاوره بصورت اینترنتی بهره ببرید . در صورتی که در شهری دیگر هستید و با روانشناس مورد اعتمادتان نمی توانید ارتباط برقرار کنید کافیست با مرکز مشاوره آنلاین ازدواج در ارتباط باشید . در اینصورت میتوانید از راه دور با مشاور و یا روانشناس خود مشاوره کنید . در جایی هستید که نیاز فوری به مشاور دارید .
شما از راه دور با ارتباط اینترنتی با مرکز مشاوره آنلاین ازدواج میتوانید مشکل خود در تصمیم گیری را حل نمایید . بطور کلی یک مرکز مشاوره برای مشورت دادن بهتر میخواهد مراجعانش از هر راهی بتوانند با مرکز در ارتباط باشند . برای مراجعان نیز بهتر است بعد از اطمینان با یک مرکز درتصمیم گیری ها مشاوره نمادند . چون این مشاوران با بهره گیری از پرونده موجود در مرکز زودتر به نتیجه میرسند . ارتباط با یک مرکز امکان تحقیق درباره رفتارها و همچنین روانشناسی آنها را آسانتر میکند . بخصوص در مورد ازدواج . مشاوران و روانشناسان با رفتار و خلق وخوی شما آشنا هستند . حال باقی وقت را بر سر تطبیق دادن الگوهای رفتاری شما با همسر آینده تان خواهند گذاشت . در اینصورت شما را زودتر به نتیجه دلخواهتان خواهند رساند . داشتن پرونده در مراکز مشاوره کار شما را در مشورت گرفتن آسانتر خواهد کرد .
بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران
مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتواند برای دختران و پسرانی که موقعیت کمتری برای باهم بودن را دارند ایجاد کند . یک زوج جوان میخواهند مشاوره کنند ولی اجازه ندارند باهم به مشاوره بروند . یا هریک در شهر و دیار و حتی کشور دیگر زندگی میکنند این دو با مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتوانند مشاوره بگیرند . در مشاوره قبل از ازدواج آنلاین دختر و پسر بدون اینکه رو در رو شوند میتوانند در یک جلسه مشاوره شرکت کنند .
در این جلسه مشاوره بدون خجالت و یا رو در بایستی حرف هایشان را میزنند . در مشاوره قبل از ازدواج آنلاین حرف ها حرف دل است . زوج ها چون رو در رو نیستند راحت تر حرف میزنند و مشاور آنها را راهنمایی میکند . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای کسانی که خجالتی هستند نیز بسیار مفید است . کسانی که با دیدن چهره دچار دل رحمی بیش از اندازه میشوند میتوانند بصورت آنلاین مشاوره بگیرند .
 ای اس اف جی ها
ای اس اف جی ها کسانی هستند که عاشق خدمت به خلقند این افراد با دیدن چهره در هم و پریشان ممکن است از خواسته های خود بگذرند . این افراد حتما باید بدون چهره به چهره شدن مشاوره بگیرند . این افراد ممکن است با سرخ شدن طرف مقابل دچار دل رحمی شوند و از حق خود بگذرند . بطور کلی کسانی که در صحبت های مقابل هم دچار شرم و یا رودربایستی و یا دلرحمی بیش از اندازه و هیجان میشوند بهتر است بصورت آنلاین مشاوره بگیرند تا بتوانند از حق خود در جای مناسب بهره ببرند . مشاوره قبل از ازدواج برای اینست که هزاران راه رفته دیگران را دوباره نپیماییم . این راه های رفته دیگران همان تجربیات هستند . کسانی که از تجربیات دیگران استفاده میکنند مانند اینست که چندین بار عمر میکنند . آنها ساعات گران قیمت و بی بازگشت عمرشان را بیهوده تلف نمیکنند .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده
مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده هم مانند تمامی مشاوره ها لازم است . در مشاوره قبل از ازدواج یک زوج متوجه میشوند مناسب هم هستند . متوجه میشوند کدام رفتارهایشان را کمرنگ و کدام را تقویت کنند زندگیشان دوام بیشتری میابد . اما در مورد خانواده باید مشاوره خانواده و ازدواج نیز انجام شود . در مشاوره آنلاین ازدواج وخانواده نوبت به خانواده ها میرسد . در مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده روابط بین زوج و خانواده هایشان بررسی میشود . در مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده روابط بین زوج و فرزندان مشخص میشود . این مشاوره میتواند برای کلاس دوم یا کلاس سومی های ازدواج نیز مهم باشد . مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده برای کسانی که برای بار دوم یا سوم ازدواج میکنند لازم میباشد . کسانی که با وجود داشتن فرزند و یا حتی همسر میخواهند مجددا ازدواج کنند بسیار لازم و مفید است .
روابط بین دو خانواده که قبلا در محیط خانوادگی زندگی میکردند مهم است . کسانی که قبلا تجربه همزیستی را داشته اند و روابطشان شکل گرفته است حساس تر از یک زوج جوان بی تجربه است . در یک خانواده که مادر ، پدر و فرزندان با روش خود زندگی میکرده اند اکنون بانویی به جمع آنها میپیوندد . این بانو قرار است بخشی از زندگی را اداره کند . او قرار است با چه روشی مدیریت زندگی را بر عهده بگیرد ؟ به روش متداول خود ؟ یا به روش خانواده جدیدش ؟ اگر به روش این خانواده بخواهد کدبانوگری کند تمام الگوهای ذهنی خودش دور ریخته میشود . در این روش او فقط نقش یک پیرو را میگیرد . اگر به روش خود عمل کند دو حالت پیش می آید . اول که همه با او همسو میشوند . دوم مخالفت میکنند که این حالت ها قابل بررسی است .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج تلفنی
مشاوره آنلاین ازدواج موفق
مشاوره آنلاین ازدواج موفق برای کسانی است که مشاوره قبل از ازدواج را انجام داده اند . آنها به مشاوره ازدواج و خانواده رفته اند . حال میخواهند مشاوره آنلاین ازدواج موفق انجام دهند . حال یک ازدواج موفق چیست ؟ در مشاوره آنلاین ازدواج موفق ممکن است از شما بپرسند ازدواج موفق از نظر شما چیست ؟ شما پاسخ های گوناگونی دارید . توجه داشته باشید که ازدواج موفق با ازدواج ایده آل یکی نیست . ازدواج ایده آل ازدواجی آرمانی است که ممکن است در ازدواج موفق شما به هفتاد درصد فاکتورهای ازدواج ایده آل برسید . همانطور که فانتزی های شما با رفتارهای اجتماعی و رئال شما تفاوت دارد . البته تاثیر فانتزی ها را در زندگی رئال میتوان دید . همانطور که تاثیر افکار آرمانی و ایده آلیستی را در ازدواج خود خواهید دید . به هر حال انتخاب ها و رفتارهای ما متاثر از افکارمان هستند .
مشاوره آنلاین ازدواج موفق مشاوره ایست که زوج ها را به ایده های آرمانی نزدیک میکند . این مشاوره میکوشد در یک ازدواج موفق آسیب ها کمتر باشد . میکوشد توافق و تفاهم بیشتری در زندگی باشد . در عین حال هیچیک از آرزوهای خود فاصله زیادی نگیرند . یک ازدواج موفق ازدواجیست که هردو طرف با به کارگیری مهارت های زندگی همسر خود را خوشبخت کند . در ازدواج موفق علاوه بر احترام به خواسته های خود در پی برآورده شدن آرزوهای طرف مقابل خواهند بود . وقتی پای منافع به میان می آید هردو طرف به منافع دو طرف می اندیشند . به منافع مشترک . من کمتر مطرح میشود و بیشتر ما بروز میکند . هرکدام خود را دروجود دیگری میبیند . هیچیک خود را فدا نمیکند اما دیگری را نیز فدا نمیکند . آنها عاقلانه و با تدبیر برای هم و با هم زندگی میکنند .
بیشتر بخوانید:ازدواج با همسن
در ازدواج موفق کدام ارجح تر است من ؟ یا تو ؟
برخی در ازدواج موفق فدا شدن و ایثار کردن را بر حق میدانند . هرکس خواسته ها و امیال خود را فدای خواسته های دیگری میکند . حتی ممکن است خود را فراموش کرده و فقط به همسر و فرزندان بیاندیشد . این یک ازدواج موفق نیست . ممکن است تعجب کنید . ولی واقعیت اینست که در یک ازدواج موفق خواسته و امیال همه به نسبت باید برآورده شود . ازدواج موفق یعنی هر کس در جایگاه خود باشد . هر کس در منزلت خود احترام و ارزش داشته باشد . در خانواده ای که یک نفر خود را فدا میکند و دیگران نیز این ایثار را به راحتی میپذیرند تربیت ناقص است . در این خانواده درک متقابل ضعیف است و فرزندان در زندگی آینده خود دچار مشکل خواهند شد . هرچند الان همه احساس رضایت کنند . در آینده این فرزندان متوقع بار خواهند آمد .
در خانواده ای که درک متقابل وجود ندارد . فرزندان در زندگی خود شکست خواهند خورد . آنزمان است که یک ازدواج به جای اینکه شادی آور باشد مانند طوفانی خوشی ها را نابود خواهد کرد . در آن هنگام متوجه خواهند شد ازدواجشان موفق نبوده است . تمام آرامش خانواده با یک تمکانه برهم خواهد ریخت . احساس شکست به تمام اعضای خانواده انتقال خواهد یافت . چرا که این خانواده نه تنها از درک متقابل بی بهره هستند بلکه متوقع نیز بار آمده اند . این دو عامل نشان دهنده تخریب بخشی از زندگی در مقابل ایثار نا بجای یک نفر است . پس بهتر است برای خود در زندگی ارزش و احترام قائل باشیم . برای دیگران ارزش و احترام قائل شویم . تا بتوانیم علاوه بر اینکه ازدواج موفقی داشته باشیم تربیت درستی نیز به فرزندانمان اهدا کنیم . تربیت درست یعنی خوشبختی .
بیشتر بخوانید:مشکلات و مزایای ازدواج در سن بالا
خوشبختی چیست ؟
هرکس خوشبختی را در یک چیز میداند . یکی در ثروت ، یکی در مهر ، یکی در موقعیت خوب اجتماعی و یکی در شهرت و مقام . اما واقعیت چیست ؟ خوشبخت واقعی کیست ؟ خوشبخت واقعی کسی است که از داشته های خود درست و برای دلخوشی هایش استفاده کند . بتواند از درون احساس آرامش کند . رضایت درونی داشته باشد . بتواند برامیال و زیاده خواهی هایش کنترل داشته باشد . نه چیزی را نفی کند و نه آنقدر وابسته باشد که با از دست دادن آن تمام زندگیش دگرگون شود . مثلا پول . شما اگر پول را نفی کنید همیشه نیازمند خواهید بود . اگر به شدت آنرا دوست داشته باشید همیشه نگران از دست دادن آن خواهید بود وقتی بخشی از آن را از دست بدهید گویی بخشی از خوشبختیتان را از دست داده اید . پس خوشبختی یعنی ایجاد تعادل در داشته ها است .
حال با مشاوره ازدواج میتوانیم عوامل مشترک رسیدن به خوشبختی را بیابیم . برای رسیدن به خوشبختی این عوامل را حفظ کنیم و به فاکتورهای آن بیافزاییم . یادمان باشد این عوامل وسیله رسیدن به خوشبختی هستند و هدف خود شادی و خوشی است . یک انسان عاقل هیچگاه هدف را فدای وسیله نمیکند . در یک مشاوره خانواده حد رضایتمندی درونی افراد مشخص میشود . حد گذشت و ایثار با توجه به خلق و خوی افراد خانواده معلوم میشود . زمانی میتوانیم بگوییم ازدواج موفق داشته ایم که این ازدواج در خوشی چند نسل تاثیر گذار باشد .
بیشتر بخوانید:آیا ازدواج دائم دوام و امنیت بیشتری دارد ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Marriage Counselor Online
 برای مشاوره در زمینه مشاوره ازدواج آنلاین
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۴:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات ازدواج
سوالات ازدواج منسوب به بزرگان علم روانشناسی را میتوان در سایت های مختلف یافت . اما براستی سوالات ازدواج را حتی اگر بزرگان علم روانشناسی طرح کرده باشند برای همه یکسان است ؟ این سوالات ازدواج برای هرکسی کاربرد دارد ؟ آیا این سوالات ازدواج را درهر شرایطی میتوان پرسید و نتیجه مثبت و خوبی دریافت کرد ؟ مطمئنا پاسخ شما نیز منفی است . اما این سوالات ازدواج راهنمای خوبی هستند برای اولویت بندی سوالات ازدواج ما . سوالات ازدواج قبل از خواستگاری باید بیشتر درمورد انگیزه ازدواج باشد . اینکه بدانید کسی که قرار است با شما ازدواج کند برای این تصمیم خود چه مقدماتی فراهم کرده است . چه چیزی باعث شده تا به فکر ازدواج بیفتد ؟ نگرانی از بالا رفتن سن ؟ تشکیل خانواده مثل همه ؟ فشارهای جنسی و روانی ؟ یا سرو سامان گرفتن و رسیدن به اهداف و آرزوها ؟
بعد از اینکه از انگیزه او برای ازدواج مطلع شدیم و برای ما پذیرفته شد بهتر است علت اینکه شما را برای ازدواج انتخاب کرده را بدانید . زیبایی ؟ نجابت ؟ شغل ؟ موقعیت اجتماعی ؟ موقعیت خانوادگی ؟ موقعیت اقتصادی ؟ و یا نشانه های وفا و مهر و داشتن خلق وخویی نیکو ؟ این مهم است که چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده است . اگر توسط کسی معرفی شده اید بهتر است بدانید چه تعاریف و توصیفاتی از زیان معرف شنیده است . اکنون که شما را دیده چه چیزی باعث شده که بر تصمیم خود بایستد . البته نباید خواستگار یا دختری را که برای ازدواج انتخاب کرده ایم به رگبار سوالات جدی ببندیم . طرح سوال خود مهارت ویژه ای میخواهد . هنگام پرسش طرف مقابل احساس خستگی و کسالت نکند و احساس نکند محاکمه یا مواخذه میشود .
بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات ازدواج و خواستگاری
سوالات ازدواج و خواستگاری باید نرم و ظریف مطرح شوند . یادمان باشد هیچکس دوست ندارد مورد باز خواست یا تست و آزمون قرار بگیرد . آماده کردن سوالات از پیش تعیین شده مجلس خواستگاری شما را کسالت بار خواهد کرد . پس شاید بهتر با شد به جای طرح سوال ، دادن یا گرفتن جواب مثبت را به چند جلسه موکول کنید . به این ترتیب فرصت بیشتری برای گپ زدن های دوستانه خواهید داشت و میتوانید بدون آزمون گرفتن همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید . سوالات ازدواج و خواستگاری باید در ضمن معاشرت مطرح شود نه رسمی و فرمال . مهارت بیان سوالات ازدواج و خواستگاری خیلی مهم است . چون ممکن است طرف مقابل شما در حین طرح پرسش شما را محک بزند . سوالات ازدواج و خواستگاری بسیار ظریف و دوستانه باید مطرح شود . شاید بهتر باشد سوالات با خوشرویی ولبخند مطرح شوند .
مثلا میخواهید نظرش را در مورد طلاق بدانید . شما میتوانید راجع به یک نفر صحبت کنید که طلاق گرفته و از او نظرش را بخواهید . این بهتر است تا از او بپرسید نظرتون راجع به طلاق چیه ؟ و او خیلی رسمی و بطور معمول بگوید نه چیز خوبی نیست و شما خوشحال شوید که او طلاق را دوست ندارد . نگفته پیداست هیچکس نسبت به طلاق نظر مثبتی ندارد . در واقع این شما هستید که باطرح این سوالاو را وادار به پاسخی معمولی کرده اید . در جلسه اول سوال ها معمولا درمورد سن ، تحصیلات ، شغل و خانواده خواهد بود . اگر مورد پسند هم واقع شدند توقعات معمول را مطرح میکنند . مثلا من مادرم را خیلی دوست دارم و توقع دارم شما هم احترام او را نگه دارید . برای همین بهتر است جلسات خواستگاری یا بهتر بگوییم دیدار بیشتری باشد تا شناخت کامل شود .
بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟
مهمترین سوالات ازدواج
مهمترین سوالات ازدواج در مورد محبتی که نسبت به هم ایجاد شده میتواند باشد . یکی از مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد تابوها باشد . همینطور در مورد آرمان ها ، عقاید ، مذهب و حتی فانتزی ها . همه اینها مجموعه ای هستند که میتواند در زندگی هرشخصی مهم باشد . محبت که بر کسی پوشیده نیست جزو شرایط اولیه زندگی میباشد . حال شاید دو نفر عاشق هم نباشند اما کافیست یکدیگر را دوست داشته باشند . برای رسیدن به آرمان ها و آرزوها هم فهمی شریک زندگی بسیار مهم است . اگر خواسته ها و آرزوهای شما برای او مسخره و ناچیز شمرده شود او هیچوقت با شما هماهنگ نخواهد بود . مثلا شما دوست دارید آنقدر کتاب بنویسید تا مشهور شوید . اگر این آرزو در نظر او ناچیز باشد هر هزینه ای که شما برای نوشتن کتاب میکنید او ناراحت و دلخور خواهد بود .
مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد عقاید باشد . نسبت به چیزهایی که شما یا همسر آینده تان نسبت به اجرای آنها اعتقاد و ایمان دارید . مهم اینست که عقاید شما مخالف هم نباشد . اگر هم مخالف هم بود تاب تحمل عقیده همسرتان را داشته باشید تا در آینده مشکل ساز نباشد . خوب است در اینجا به مفهوم تغییر و تفاهم اشاره کنیم . برخی فکر میکنند تفاهم یعنی تغییر . خیر اینگونه نیست تفاهم یعنی تاب آوردن و تحمل کردن عقیده مخالف . در نظر بگیرید دو وکیل حقوقی باهم ازدواج میکنند و اتفاقا بر روی یک پرونده کار میکنند . آنها مجبورند در دادگاه مخالف پرونده همسرشان دفاع کنند . آنها در دادگاه رقیب هستند . حال دو حالت پیش می آید . در خانه همسری هستند که پرونده را فراموش میکنند و رفتار دوستانه ای دارند . و برعکس هم ممکن است .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
سوالات ازدواج موفق
سوالات ازدواج موفق بعد از سوالات قبل ازازدواج و سوالات ازدواج مفهوم پیدا میکند . سوالاتی هستند که یک دختر و پسر و یا زن و مرد باهم و با مشاوره تصمیم به ازدواج گرفته اند . آنها وجه مشترک بسیار دارند . اهدافشان همسو است و یا برای آنها به تفاهم رسیده اند . و از در کنارهم احساس لذت و آرامش میکنند . اما فقط به اینها قانع نیستند میخواهند علاوه بر داشتن یک ازدواج سالم و خوب ، ازدواج موفق داشته باشند . مشاوره ازدواج تمام شده مشاوره قبل از ازدواج انجام داده اند و معیارهای ازدواج آنها همخوانی دارد . حال به ازدواج موفق می اندیشند . سوالات ازدواج موفق فقط در مورد عشق و محبت و موقعیت های شغلی و اقتصادی محدود نمیشود . سوالات از اینها پا را فراتر میگذارد و به اهداف کلان اقتصادی ، اجتماعی و خانوادگی کشانیده میشوند .
در واقع با طرح سوالات ازدواج موفق نه تنها زوج بلکه خانواده ها و حتی نسل های آینده نیز از این ازدواج موفق سود خواهند برد . ازدواجی که در آن هم اندیشی آنقدر زیاد است که آنها برای حل مشکلات خانواده و حتی برخی مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز تلاش میکنند . اگر در میان اقوام کسی از بیکاری رنج میبرد برای او تدبیری می اندیشند . وقتی را برای سر زدن به بی سرپرستان و یا سالمندان اختصاص میدهند و از این قبیل کارهای خیر . با دیدن این زوج ها هر کسی انرژی میگیرد و از این انرژی بهره مند میشود .
بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج
 اهمیت سوالات ازدواج
اهمیت سوالات ازدواج در آشنایی و هماهنگی میان دو نفر مشخص میشود . شاید طرح یک سوال از طرف دختر یا پسر بطور کلی دید آنها را نسبت به هم مثبت و یا برعکس منفی کند . اهمیت سوالات ازدواج زمانی مشخص میشود که پسر با دلخوری مجلس خواستگاری را ترک میکند و بعد میگوید ازش پرسیدم فلان او جواب داده بهمان . مشخص میشود پاسخ یک سوال ممکن است آنچه را در درونمان داریم هویدا کند . اینست که با طرح سوال و شنیدن پاسخ ها متوجه میشویم تا چه حد به هم نزدیک هستیم . تا چه حد میتوانیم باهم به تفاهم برسیم . اختلاف نظرهایمان چیست و این اختلاف ها تا چه حد در آینده ما دخیل هستند . به همین دلیل است که وقتی مشاوره میشویم از ما سوال میشود و مشاور با توجه به سوالات ما را راهنمایی میکنند .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۰ Important Questions To Ask Before Getting Married – PS …
 برای مشاوره در زمینه مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۶:۲۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره طلاق آنلاین

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره طلاق آنلاین
مشاوره طلاق آنلاین به همت مراکز مشاوره جهت راحتی هموطنان عزیز راه اندازی شده است . مرکز مشاوره آویژه مشاوره طلاق آنلاین را برای کسانی در نظر گرفته که برای مشاوره حضوری معذوریت دارند . مشاوره طلاق آنلاین برای کسانی است که از طلاق گرفتن ناراحت ونگران هستند . کسانی هستند که نمیخواهند تا هنگام قطعی شدن طلاق کسی مطلع شود . مشاوره طلاق آنلاین میتواند کمک بزرگی به کسانی باشد که از طلاق مطمئن نیستند . آنها با وجود اختلافات زیاد باز هم نیاز دارند برای طلاق بیشتر فکر کنند . مشاوره طلاق آنلاین بهترین فرصت است برای به تصویر کشیدن مشاجره ها همراه با مشاور . مشاوره طلاق آنلاین میتواند یک مشاوره عینی باشد . مشاوره ای که مشاور میتواند به وضوح دلیل اختلافات را بفهمد . زن و شوهری که تصمیم گرفته اند طلاق بگیرند به راحتی با یک تلفن همراه یا رایانه  مشاوره میگیرند .
دنیای اینترنت به راحتی مشاوران را درهر جای دنیا باشید به خانه شما می آورد . حال چه دلیلی دارد مشاور به خانه بیاید . طرز دیزاین خانه شما نشان از خیلی از خصوصیات درونی شما دارد . مخالفت همسرتان با روش چینش لوازم خانه از درون او میگوید . از درون ، طرز فکر ، دوران کودکی و کلا رفتارهایی که با او شده است . بله اختلافات شما ممکن است به گذشته های شما باشد . حتی روزهایی که شما در بطن مادر بوده اید که تشخیص این مسائل با کارشناس است . اختلافات شما برای طلاق ممکن است در نظر خودتان خیلی جدی ولی بی اهمیت باشد . این اختلاف با یک تغییر رفتار حل شود . مثلا ممکن است در اثر رفلکس لجبازی همسرتان شما هم دچار لجبازی شده اید . همسرتان درمان میشود و شما هم بعد از مشاوره متحول میشوید .
بیشتر بخوانید:مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن !
جلسات مشاوره طلاق آنلاین
جلسات مشاوره طلاق آنلاین نشانگر خیلی از رفتارها بدون بیان است . همسر شما در خانه است و در جلسات مشاوره طلاق آنلاین همسرتان را برای شرکت در جلسه صدا میزنید . طرز برخورد او را مشاور میبند . اینکه می آید یا نه . اینکه عصبانی میشود یا برخوردی منطقی دارد . برخورد با مشاور و کلا امر مشاوره . برخورد او با مسئله طلاق و صحبت درباره آن خیلی از روحیات او را مشخص میکند . اینکه وقتی امر مشاوره یا یک مسئله دیگر بطور اتفاقی به او پیشنهاد میشود چه واکنشی دارد . در جلسات مشاوره طلاق آنلاین همینطور رفتار شما نیز بررسی و دیده میشود . در واقع واکنش های شما به رفتار همسرتان وقتی پاسخش به شما مثبت است . وقتی منفی است . وقتی شما را تمسخر میکند و یا منطقی برخورد میکند . درجلسات مشاوره طلاق آنلاین که مشاور به شما وهمسرتان کنش میدهد تا واکنش های شما را ببیند .
شما جلسات مشاوره طلاق آنلاین را ممکن است خیلی ساده و سطحی بگیرید . اما در این جلسات که اگر به صورت تصویری برگزار شود تعداد جلسه مشاوره به مراتب کمتر خواهد شد . این جلسات کمک  میکنند تعداد جلسات کمتر شده و زودتر به نتیجه برسید . اگر به محض پیدا شدن کوچکترین اختلاف مشاوره کنیم مسلما اختلافات عمیق نخواهند شد . در نظر بگیرید شما ممکن است اولین اختلاف را سطحی بگیرید و آسیب شناسی نکنید . به ظاهر آشتی میکنید دفعه بعد اختلاف تبدیل به مشاجره کوچک خواهد شد که برخی حرف هایی که بهتر است زده نشود گفته میشود . به همین ترتیب اختلافات به مشاجرات و این مشاجرات گسترده میشود . تا به این نتیجه میرسید که این زندگی سودی برای هردو ندارد و تصمیم به جدایی میگیرید . بعد به مراکز مشاوره مراجعه میکنید مسلما تعداد جلسات بیشتر خواهد بود .
بیشتر بخوانید:مراحل درخواست طلاق از طرف زن
هزینه کم مشاوره طلاق آنلاین
هزینه کم مشاوره طلاق آنلاین میتواند از هزینه های بیشتر جلوگیری کند . هزینه کم مشاوره طلاق آنلاین میتواند از هزینه های گزافی چون مسافرت های طولانی برای تمدد اعصاب پیشگیری کند . هزینه کم مشاوره طلاق آنلاین میتواند مانع پاشیده شدن زندگی شما بشود . این هزینه کم کمک میکند فرزند شما در آسایش و آرامش زندگی کند . سبب میشود که شما اگر قرار است طلاق بگبرید با اطمینان این کار را انجام دهید و اگر تصمیم شما اشتباه است از این پس به ترمیم ویرانی های روح و روان و زندگیتان بپردازید . باعث میشود کاری را انجام دهید که به نفع شما است . کاری که به نفع هردوی شماست . کاری کنید که به سود فرزندان شما شود . اگر قرار شود طلاق بگیرید بهتر است فرزندان با شما زندگی کنند یا همسرتان . یا شرایطی ایجاد کنیم که فرزندان از وجود هردو بهره مند شوند .
اگر قرار است هردوی شما را ملاقات کنند تعداد ملاقات ها چقدر باشد و در چه محیطی و با چه شرایطی . تمام اینها برای اینست که آسیب های ناشی از طلاق کمتر مبتلا به شما ، همسرتان و فرزندانتان شود . بله این امکان پذیر است . برخی اوقات اختلافات آنقدر عمیق هستند که وقت صرف کردن برای ترمیم و مداوا به صرفه روحی نیست . ممکن است اثر آسیب ها بیشتر از مداوا شود . در اینگونه موارد بهتر است هردو و در نهایت فرزندان از این محیط دور باشند . این حالت که به قرنطینه روانی مشهور است تاثیر آسیب ها کمتر میشود . در خانه ای که مدام مشاجره و تنش جریان دارد کودکان صدمه های روحی غیر قابل جبران میبینند . فرداهای آنان به مخاطره افتاده و سلامت روانی آنان صدمه میبنند .
بیشتر بخوانید:روانشناسی طلاق در مردان و زنان
مدت زمان مشاوره طلاق آنلاین
مدت زمان مشاوره طلاق آنلاین همانطور که گفتیم بستگی به نوع اختلاف و عمق اختلاف دارد . اما مطمئن باشید هر چقدر مدت زمان مشاوره طلاق آنلاین بیشتر شود زندگی شما به سلامت نزدیکتر میشود . مدت زمان مشاوره طلاق آنلاین به پذیرش روحی و روانی طرفین نیز بستگی دارد . اینکه شما چقدر مشکلات رفتاری و روحی خود را بپذیرید و بخواهید مداوا شوید . برخی وقتی به کسی بیمار اطلاق میشود به شدت ناراحت میشود در صورتیکه هیچکس صد درصد سالم نیست . همینکه ما عصبانی میشویم یعنی بخشی از روح ما بیمار میشود . پس واقع نگر باشیم و انعطاف پذیر . انعطاف پذیری مدت درمان مارا کوتاه میکند . مدت زمان مشاوره طلاق آنلاین بستگی به همین انعطاف ما دارد . به اینکه ما بخواهیم مشکلات زندگی را مرتفع کنیم . اینکه بخواهیم اگر امکان دارد زندگیمان را نگهداریم .
در برخی مواقع عمق صدمه زیاد نیست اما ما از یک خراش زخمی عمیق میسازیم . در اینصورت مشاوران آگاه با صحبت و گفتگو ما را از وضعیت روحیمان مطلع میکنند . به یاد داشته باشیم از تعدد جلسات مشاوره نهراسیم . این جلسات به ما کمک میکنند آینده ای بهتر داشته باشیم . زندگی در سلامت روحی و روانی ذهن انسان را شکوفا تر میکند . هر چقدر سالمتر باشیم تصمیم های ما منطقی تر و با درایت بیشتر گرفته میشوند . در نتیجه آرامش بیشتر و اقتصادی پویاتر خواهیم داشت . با روحیه با نشاط میتوان دریچه ای بسوی افق های روشن زندگی باز کرد .
بیشتر بخوانید:مراحل درخواست طلاق از طرف زن
سوالات مشاوره طلاق آنلاین
سوالات مشاوره طلاق آنلاین بیشتر مربوط به علت طلاق مربوط میشود . پس از آن به ریشه های اختلاف . اینکه آیا شما برای آغاز زندگی مشترک به مشاوره قبل از ازدواج مبادرت ورزیده اید ؟ از نظر شما چه عواملی باعث میشود به زندگی با هم خاتمه دهید ؟ به نظر خودتان چه راه حلی برای ادامه زندگی وجود دارد ؟ آیا دوست دارید راهی برای ادامه بیابید ؟ به نظر شما چرا ازدواج موفق نداشتید ؟ آیا بدون همسرتان زندگی برایتان زیباتر خواهد شد ؟ چرا ؟ معیارهای ازدواج موفق از نظر شما چیست ؟ ازنظر همسرتان چطور ؟ عشق و علاقه شما به همسرتان بیشتر بود یا شما ؟ وضعیت شما الان با ابتدای ازدواجتان را ارزیابی کنید . آیا زمینه پیشرفت برای شما در زندگی مشترکتان فراهم بود ؟ آیا این زمینه برای همسرتان هم فراهم بود ؟
چقدر باعث رشد و پیشرفت هم شده اید ؟ چرا به مشاوره برای طلاق مبادرت ورزیده اید ؟ در طول روز چقدر باهم حرف میزدید ؟ آیا به هم ابراز محبت میکردید ؟ آیا وقتی برای خوشحالی هم اقدامی میکردید تشکر میکردید ؟ آیا تغییرات ظاهری هم را مشاهده میکردید ؟ و از این قبیل سوالات . سوالات مشاوره طلاق آنلاین به ترتیب اهمیت اولویت بندی شده و پرسیده میشوند . مرکز مشاوره امیدوار است  با داشتن فرهنگ مشاوره زندگی خوشی داشته باشید .
بیشتر بخوانید:اهمیت مشاوره قبل از طلاق چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین طلاق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Getting a divorce – Citizens Advice
 برای مشاوره در زمینه مشاوره طلاق آنلاین
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۳:۵۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سوالات ازدواج
سوالات ازدواج منسوب به بزرگان علم روانشناسی را میتوان در سایت های مختلف یافت . اما براستی سوالات ازدواج را حتی اگر بزرگان علم روانشناسی طرح کرده باشند برای همه یکسان است ؟ این سوالات ازدواج برای هرکسی کاربرد دارد ؟ آیا این سوالات ازدواج را درهر شرایطی میتوان پرسید و نتیجه مثبت و خوبی دریافت کرد ؟ مطمئنا پاسخ شما نیز منفی است . اما این سوالات ازدواج راهنمای خوبی هستند برای اولویت بندی سوالات ازدواج ما . سوالات ازدواج قبل از خواستگاری باید بیشتر درمورد انگیزه ازدواج باشد . اینکه بدانید کسی که قرار است با شما ازدواج کند برای این تصمیم خود چه مقدماتی فراهم کرده است . چه چیزی باعث شده تا به فکر ازدواج بیفتد ؟ نگرانی از بالا رفتن سن ؟ تشکیل خانواده مثل همه ؟ فشارهای جنسی و روانی ؟ یا سرو سامان گرفتن و رسیدن به اهداف و آرزوها ؟
بعد از اینکه از انگیزه او برای ازدواج مطلع شدیم و برای ما پذیرفته شد بهتر است علت اینکه شما را برای ازدواج انتخاب کرده را بدانید . زیبایی ؟ نجابت ؟ شغل ؟ موقعیت اجتماعی ؟ موقعیت خانوادگی ؟ موقعیت اقتصادی ؟ و یا نشانه های وفا و مهر و داشتن خلق وخویی نیکو ؟ این مهم است که چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده است . اگر توسط کسی معرفی شده اید بهتر است بدانید چه تعاریف و توصیفاتی از زیان معرف شنیده است . اکنون که شما را دیده چه چیزی باعث شده که بر تصمیم خود بایستد . البته نباید خواستگار یا دختری را که برای ازدواج انتخاب کرده ایم به رگبار سوالات جدی ببندیم . طرح سوال خود مهارت ویژه ای میخواهد . هنگام پرسش طرف مقابل احساس خستگی و کسالت نکند و احساس نکند محاکمه یا مواخذه میشود .
بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات ازدواج و خواستگاری
سوالات ازدواج و خواستگاری باید نرم و ظریف مطرح شوند . یادمان باشد هیچکس دوست ندارد مورد باز خواست یا تست و آزمون قرار بگیرد . آماده کردن سوالات از پیش تعیین شده مجلس خواستگاری شما را کسالت بار خواهد کرد . پس شاید بهتر با شد به جای طرح سوال ، دادن یا گرفتن جواب مثبت را به چند جلسه موکول کنید . به این ترتیب فرصت بیشتری برای گپ زدن های دوستانه خواهید داشت و میتوانید بدون آزمون گرفتن همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید . سوالات ازدواج و خواستگاری باید در ضمن معاشرت مطرح شود نه رسمی و فرمال . مهارت بیان سوالات ازدواج و خواستگاری خیلی مهم است . چون ممکن است طرف مقابل شما در حین طرح پرسش شما را محک بزند . سوالات ازدواج و خواستگاری بسیار ظریف و دوستانه باید مطرح شود . شاید بهتر باشد سوالات با خوشرویی ولبخند مطرح شوند .
مثلا میخواهید نظرش را در مورد طلاق بدانید . شما میتوانید راجع به یک نفر صحبت کنید که طلاق گرفته و از او نظرش را بخواهید . این بهتر است تا از او بپرسید نظرتون راجع به طلاق چیه ؟ و او خیلی رسمی و بطور معمول بگوید نه چیز خوبی نیست و شما خوشحال شوید که او طلاق را دوست ندارد . نگفته پیداست هیچکس نسبت به طلاق نظر مثبتی ندارد . در واقع این شما هستید که باطرح این سوالاو را وادار به پاسخی معمولی کرده اید . در جلسه اول سوال ها معمولا درمورد سن ، تحصیلات ، شغل و خانواده خواهد بود . اگر مورد پسند هم واقع شدند توقعات معمول را مطرح میکنند . مثلا من مادرم را خیلی دوست دارم و توقع دارم شما هم احترام او را نگه دارید . برای همین بهتر است جلسات خواستگاری یا بهتر بگوییم دیدار بیشتری باشد تا شناخت کامل شود .
بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟
مهمترین سوالات ازدواج
مهمترین سوالات ازدواج در مورد محبتی که نسبت به هم ایجاد شده میتواند باشد . یکی از مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد تابوها باشد . همینطور در مورد آرمان ها ، عقاید ، مذهب و حتی فانتزی ها . همه اینها مجموعه ای هستند که میتواند در زندگی هرشخصی مهم باشد . محبت که بر کسی پوشیده نیست جزو شرایط اولیه زندگی میباشد . حال شاید دو نفر عاشق هم نباشند اما کافیست یکدیگر را دوست داشته باشند . برای رسیدن به آرمان ها و آرزوها هم فهمی شریک زندگی بسیار مهم است . اگر خواسته ها و آرزوهای شما برای او مسخره و ناچیز شمرده شود او هیچوقت با شما هماهنگ نخواهد بود . مثلا شما دوست دارید آنقدر کتاب بنویسید تا مشهور شوید . اگر این آرزو در نظر او ناچیز باشد هر هزینه ای که شما برای نوشتن کتاب میکنید او ناراحت و دلخور خواهد بود .
مهمترین سوالات ازدواج میتواند در مورد عقاید باشد . نسبت به چیزهایی که شما یا همسر آینده تان نسبت به اجرای آنها اعتقاد و ایمان دارید . مهم اینست که عقاید شما مخالف هم نباشد . اگر هم مخالف هم بود تاب تحمل عقیده همسرتان را داشته باشید تا در آینده مشکل ساز نباشد . خوب است در اینجا به مفهوم تغییر و تفاهم اشاره کنیم . برخی فکر میکنند تفاهم یعنی تغییر . خیر اینگونه نیست تفاهم یعنی تاب آوردن و تحمل کردن عقیده مخالف . در نظر بگیرید دو وکیل حقوقی باهم ازدواج میکنند و اتفاقا بر روی یک پرونده کار میکنند . آنها مجبورند در دادگاه مخالف پرونده همسرشان دفاع کنند . آنها در دادگاه رقیب هستند . حال دو حالت پیش می آید . در خانه همسری هستند که پرونده را فراموش میکنند و رفتار دوستانه ای دارند . و برعکس هم ممکن است .
بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟
سوالات ازدواج موفق
سوالات ازدواج موفق بعد از سوالات قبل ازازدواج و سوالات ازدواج مفهوم پیدا میکند . سوالاتی هستند که یک دختر و پسر و یا زن و مرد باهم و با مشاوره تصمیم به ازدواج گرفته اند . آنها وجه مشترک بسیار دارند . اهدافشان همسو است و یا برای آنها به تفاهم رسیده اند . و از در کنارهم احساس لذت و آرامش میکنند . اما فقط به اینها قانع نیستند میخواهند علاوه بر داشتن یک ازدواج سالم و خوب ، ازدواج موفق داشته باشند . مشاوره ازدواج تمام شده مشاوره قبل از ازدواج انجام داده اند و معیارهای ازدواج آنها همخوانی دارد . حال به ازدواج موفق می اندیشند . سوالات ازدواج موفق فقط در مورد عشق و محبت و موقعیت های شغلی و اقتصادی محدود نمیشود . سوالات از اینها پا را فراتر میگذارد و به اهداف کلان اقتصادی ، اجتماعی و خانوادگی کشانیده میشوند .
در واقع با طرح سوالات ازدواج موفق نه تنها زوج بلکه خانواده ها و حتی نسل های آینده نیز از این ازدواج موفق سود خواهند برد . ازدواجی که در آن هم اندیشی آنقدر زیاد است که آنها برای حل مشکلات خانواده و حتی برخی مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز تلاش میکنند . اگر در میان اقوام کسی از بیکاری رنج میبرد برای او تدبیری می اندیشند . وقتی را برای سر زدن به بی سرپرستان و یا سالمندان اختصاص میدهند و از این قبیل کارهای خیر . با دیدن این زوج ها هر کسی انرژی میگیرد و از این انرژی بهره مند میشود .
بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج
 اهمیت سوالات ازدواج
اهمیت سوالات ازدواج در آشنایی و هماهنگی میان دو نفر مشخص میشود . شاید طرح یک سوال از طرف دختر یا پسر بطور کلی دید آنها را نسبت به هم مثبت و یا برعکس منفی کند . اهمیت سوالات ازدواج زمانی مشخص میشود که پسر با دلخوری مجلس خواستگاری را ترک میکند و بعد میگوید ازش پرسیدم فلان او جواب داده بهمان . مشخص میشود پاسخ یک سوال ممکن است آنچه را در درونمان داریم هویدا کند . اینست که با طرح سوال و شنیدن پاسخ ها متوجه میشویم تا چه حد به هم نزدیک هستیم . تا چه حد میتوانیم باهم به تفاهم برسیم . اختلاف نظرهایمان چیست و این اختلاف ها تا چه حد در آینده ما دخیل هستند . به همین دلیل است که وقتی مشاوره میشویم از ما سوال میشود و مشاور با توجه به سوالات ما را راهنمایی میکنند .
بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۰ Important Questions To Ask Before Getting Married – PS …
 برای مشاوره در زمینه مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۵:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)