مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

شرایط ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شرایط ازدواج موفق در دهه های مختلف همواره درحال تغییر است . برای یک ازدواج موفق ، داشتن برخی شرایط چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ بلوغ فکری و روانی لازم است . اما اینکه داشتن کدام یک از این شرایط ، خوشبختی یک ازدواج را تضمین می کند مسئله ای است که روانشناسان همواره در پی آن بوده و هستند و قدمت این تحقیقات بر می گردد به همان زمانی که اولین ازدواج تاریخ شکل گرفت .
البته نا گفته نماند که در این تحقیقات به نتایجی هم رسیده اند که در ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت . شرایط ازدواج موفق را می توان به دو دسته تقسیم کرد : یکی شرایط مالی که معمولا خیلی ضامن خوشختی نیست اما می تواند حلال برخی مشکلات زندگی باشد و درواقع می تواند موجب ماست مالی مشکلات دیگر در زندگی شود که این مورد این روزها بسیار به چشم می خورد . اگر خوب به اطراف نگاه کنید حتما ازدواجی را می بینید که فرد اگر شرایط مالی خوبش را نداشته باشد دیگر هیچ نقطه قوتی در زندگی ندارد اما به دلیل داشتن همان شرایط خوب مالی زندگی به ظاهر موفقی را دارد .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
درک مشترک
مورد بعدی که از شرایط ازدواج موفق تلقی می شود و تضمین بیشتری نسبت به مورد قبلی دارد زمانی است که فرد از لحاظ فکری مناسب باشد . در واقع ازدواجی که زن و مرد درک مناسبی از خواسته های یکدیگر داشته باشند و هردو به دنبال فراهم کردن آسایش دیگری باشند از موفق ترین ازدواج ها محسوب می شود . یکی از راه های شناخت شرایط ازدواج موفق قبل از آنکه وارد زندگی مشترک شده باشید مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است زیرا با این کار می توانید از یک شکست در زندگیتان پیشگیری نمایید .
بیشتر بخوانید: ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟
شرایط ازدواج موفق در اسلام
شرایط ازدواج موفق در اسلام  نیز مشخص شده است . از آنجایی که دراسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است ، به واسطه پیامبران و قرآن نیز شرایط ازدواج موفق در اسلام ذکر شده تا مسلمانان با ازدواج درست به آرامش بیشتری در زندگی دست پیدا کنند . ازجمله شرایط ازدواج موفق در اسلام می توان به مومن بودن همسر ، داشتن اصالت و تفاوت سنی مناسب اشاره کرد زیرا در قرآن و سفارش ائمه و پیامبران ذکر شده است .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان
شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان به عوامل زیادی بستگی دارد . اگر زن و مرد به بلوغ فکری رسیده باشند و خود بتوانند برای سرنوشتشان تصمیم گیری کنند برای ازدواج موفق یک قدم مثبت برداشته اند . نکته قابل ذکر این است که انتخاب همسر نباید به دلایل بالا رفتن سن یا موقعیت مالی و اجتماعی همسر باشد البته درست است که این موارد هم برای ازدواج مهم هستند اما نباید الویت قرار بگیرند . از جمله شرایط ازدواج موفق از نظر روانشناسان می توان به موارد زیر اشاره نمود :
۱٫تفاوت سنی مناسب . (حدودا بین ۳ تا ۵ سال)
۲٫عشق و علاقه بین زن و مرد
۳٫فرهنگ و طرز تفکر یکسان
۴٫شرایط مالی و خانوادگی همسطح
تحقیقات روانشناسان
البته گفتی است که تمام این موارد همواره استثناعاتی را داشته اند که چه بسا بسیار موفق هم بوده اند اما این موارد با توجه به تحقیقات روانشناسان تضمین بیشتری برای یک ازدواج موفق دارد . همچنین معیارهای ازدواج در هر فرد متفاوت است درنتیجه نمی توان به طور صدرصد گفت که با چه چارچوبی می توان یک ازدواج موفق داشت . بهترین پیشنهاد برای پیدا کردن چارچوب های شخصی هر فرد مراجعه به مشاوره ازدواج است چرا که با تخصص و تجربه می تواند ابتدا رفتار های درونی شخص را تشخیص دهد سپس با توجه به آن همسر آینده را بسنجد .
بیشتر بخوانید: مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق
شرایط ازدواج موفق برای پسران
شرایط ازدواج موفق برای پسران یکی از دغدغه های مهم پسران در سنین جوانی است . معمولا پسر ها سعی می کنند با فراهم کردن مواردی چون شغل و ماشین و … خود را برای یک ازدواج موفق آماده کنند اما بهتر است بدانید این موارد تنها ویترینی برای ازدواج است پس اگر به دنبال ازدواج موفق هستید باید علاوه بر شرایط مالی بر موارد دیگری همچون اخلاق و رفتارتان تسلط داشته باشید و خودتان را تا حد زیادی بشناسید تا در زندگی مشترک به مشکل برنخورید .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
شرایط ازدواج موفق برای دختران
شرایط ازدواج موفق برای دختران نیز اهمیت فراوانی دارد . برخی دختران به دلیل ترس از شکست در زندگی مشترک دچار وسواس های فکری می شوند و در انتخاب همسر حساس می شوند . بهترین پیشنهاد برای حل این موارد در نظر گرفتن ملاک هایی برای ازدواج است که می توان در طرح آن از یک مشاور خانواده کمک گرفت .
بیشتر بخوانید: چگونه ازدواج موفق اینترنتی داشته باشیم ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  The Keys to a Successful Marriage
 برای مشاوره در زمینه شرایط ازدواج موفق
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۳۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راه های ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
راه های ازدواج موفق ممکن است پیچیده بنظر برسد اما اگر از جزئیات آن و نحوه بکار گیری در زندگی آگاه باشید نه تنها پیچیده و سخت نیست بلکه به سادگی تغییرات مثبت شگفت انگیزی در زندگی مشترک ایجاد می کند .براساس تحقیقات و نظر روانشناسان  راه های ازدواج موفق به عوامل زیادی بستگی دارد . براساس این تحقیقات با انجام آزمایشات و تست های روانشناسی بر روی زوج های زیادی به این نتیجه رسیده اند که عواملی مانند اختلاف سن ، تفاوت های فرهنگی و مالی و اعقاید و مذهب می تواند در داشتن یک ازدواج موفق موثر باشد . راه های ازدواج موفق همانند شاه کلیدی است که همه ی در های بسته به واسطه آن باز می شود درنتیجه با استفاده از راه های ازدواج موفق به زندگی ایده آلتان دست پیدا می کنید .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
راه های ازدواج موفق و سالم
راه های ازدواج موفق و سالم شما را در داشتن یک زندگی شاد و موفق کمک می کند . برای داشتن یک ازدواج موفق لازم است ابتدا انتخاب درستی از کسی که قرار است سال ها شریک و همراهتان باشد داشته باشید . برای اطمینان از انتخابتان لازم است ابتدا زمینه لازم برای انتخابتان را فراهم کنید . یکی از پیش نیاز های مهم برای انتخاب همسر این است که ابتدا شرایط خود و خواسته هایتان را بسنجید و در حقیقت نگاه واقع بینانه ای به خود و زندگیتان داشته باشید سپس به سراغ مراحل بعدی بروید . در مرحله بعدی لازم است لیستی از معیارهای ازدواج تهیه کنید و مشخص کنید کدام یک از ملاک ها برایتان الویت دارد درنتیجه هنگام آشنایی با فردی که قرار است همسرآینده تان شود او را با لیستتان مقایسه کنید.
همانطور که می دانید راه های ازدواج موفق و سالم شما را از سردرگمی و ترس از انتخاب در می آورد و راه را پیش رویتان قرار می دهد . راه های ازدواج موفق و سالم را می توانید توسط راهنمایی از مشاوره قبل از ازدواج نیز بدست بیاورید و به کمک او از انتخابتان مطمئن تر شوید .
بیشتر بخوانید: موفقیت در ازدواج
مهارت ها و راه های ازدواج موفق
مهارت ها و راه های ازدواج موفق تنها برای قبل از ازدواج نیست و در بسیاری از موارد راه میانبری برای بهبود بخشیدن به زندگی کسانی است که سال هاست زندگی مشترک را آغاز کرده اند . با بکارگیری مهارت ها و راه های ازدواج موفق سعی کنید به زندگی که دچار روزمرگی شده است انرژی تازه ای بدهید و همه چیز را از نو پایه گذاری کنید .
گذشته را فراموش کنید به دنبال اصلاح اخلاق و رفتار های خود باشید سپس از همسرتان بخواهید در فرصتی مناسب با شما صحبت کند و با هم مشکلات را برطرف کنید قبل از آنکه شروع به گله و شکایت از هم دیگر کنید لیستی از ویژگی های مثبت همسرتان را تهیه کنید . سپس بزرگ ترین عیب همسرتان را با او درمیان بگذارید و از او بخواهید که برای بهبود زندگیتان در برطرف کردن آن رفتار یا عادت سعی کند . قطعا شاهد بهبود روز به روز شرایط زندگیتان خواهید بود . و در آخر اگر مشکل در این مرحله نیز قابل حل نبود بهتر است آن را با یک مشاوره ازدواج درمیان بگذارید تا با تجربه و تخصص به کمک شما بیاید در این مرحله حتی می توانید به راحتی با مشاوران تلفنی در ارتباط باشید و رفتار های خود و همسرتان را مدیریت کنید .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
مهمترین راه های ازدواج موفق
مهمترین راه های ازدواج موفق تطابق خواسته ها و معیارهای ازدواج با همسر است . از دیگر نکات مهم و اساسی که در زندگی مشترک بسیار ضروری است گذشت است . گاهی لازم است در برخی موارد از خود فداکاری و گذشت نشان دهید و خواسته ی همسرتان را نیز در نظر بگیرید قطعا بعد از گذشت چند وقت در موضوعات دیگر شما شاهد گذشت همسرتان خواهید بود و به این ترتیب هیچگاه دچار مشکلات بزرگ تر نمی شوید چرا که همواره هردو به دنبال فراهم کردن آرامش یکدیگر هستید .
بیشتر بخوانید:نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج دارند چیست ؟
بهترین راه های ازدواج موفق
بهترین راه های ازدواج موفق توسط تحقیقات روانشناسان معتبر تعیین شده است اما با توجه به شرایط خاص زندگی هر فرد نسبت به فرد دیگر همواره بهترین مشاور هر کس در زندگی خود اوست تنها در برخی موارد به دلیل پیچیدگی و یا استرس ها و فشارهای روانی ممکن است به تنهایی قادر به تصمیم گیری درست نباشیم در این صورت راهنمایی از یک عامل سوم معتبر و آگاه بسیار مفید است که مشاوره های ازدواج و خانواده  برای همین امر آماده خدمت رسانی هستند .
بیشتر بخوانید: نشانه‌ های مردانی که قصد ازدواج ندارند چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۱ Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier
 برای مشاوره در زمینه راه های ازدواج موفق
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۵:۴۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟ اثرات مثبت و منفی دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ در ابتدا می‌ خواهیم بگوییم هر کاری که بدون آگاهی و قاعده و قانون خودش باشد میتواند زیانبار باشد . دوستی قبل از ازدواج هم همان اندازه که می تواند مفید و سازنده باشد ، اگر طبق اصول و معیار های خود پیش نرود می ‌تواند مخرب باشد . دوستی قبل از ازدواج امروزه سرپوشی است برای بسیاری از روابطی که جوانان با جنس مخالف برقرار می کنند . از آنجایی که روابط دوستی با جنس مخالف در عرف جامعه ما زیاد مقبول نیست . متاسفانه گاهی جوانان برای توجیه روابط ناسالم و دوستی های ناپایدار خود از عنوان دوستی قبل از ازدواج استفاده می کنند .
در صورتی که ممکن است هیچ شناخت و درک درستی از دوستی قبل از ازدواج نداشته باشند . این رابطه در صورتی قابل قبول است ، که بتواند برای آینده و زندگی مشترک فواید ی داشته باشد . البته هر دوستی که به ازدواج ختم شود دلیل بر درست بودن آن رابطه نیست . دوستی موفق و سازنده است ، که در آینده زوجین نیز  اثرات مثبت به جای بگذارد و منجر به یک ازدواج موفق شود .
بیشتر بخوانید: تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
دوران دوستی قبل از ازدواج
دوران دوستی قبل از ازدواج باید به چه شکلی باشد ؟ رابطه ما باید چگونه باشد که به یک دوستی موفق و سالم تبدیل شود ؟ و ده ها اما و اگر دیگری که ذهن بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است . دوران دوستی قبل از ازدواج باید بتواند مسیر ازدواج را برای شما هموار سازد . دوران دوستی قبل از ازدواج در صورتی مفید است ، که به شما شناخت و آگاهی لازم در مورد جنس مخالف و ازدواج را بدهد . اگر در دوران دوستی قبل از ازدواج دچار مشکل هستید . اگر از لحاظ روحی و روانی باعث ناراحتی شما می شود . اگر با طرف مقابلتان در حال کشمکش و درگیری هستید .
بهتر است بدانید در یک رابطه ناسالم و زیانبار قرار گرفته اید .اگر احساس می کنید در دوران دوستی قبل از ازدواج خود دچار مشکل شده اید و یا مهارت و شناخت کامل از چگونگی برقراری ارتباط با جنس مخالف را ندارید . بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراکز مراجعه کنید و از تجارب و تکنیک ها ی تخصصی مشاوره ازدواج بهره مند شوید .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج
پیامدهای دوستی قبل از ازدواج
پیامدهای دوستی قبل از ازدواج به نوع رابطه و طرفین درگیر در رابطه بستگی دارد . یک رابطه اگر به شکل درست و اصولی پیش برود . می ‌تواند موفقیت آمیز و سازنده باشد . به همین خاطر است که می‌ گوییم پیامد های دوستی قبل از ازدواج به چگونگی برقراری این رابطه بستگی دارد . دوستی قبل از ازدواج نیز چهار چوب و قوانین خاص خود را دارد .
اگر بخواهیم یک رابطه سالم و موفق داشته باشیم . باید با شناخت و آگاهی کامل وارد رابطه شویم . شخصی را انتخاب کنیم که از بیشتر لحاظ با ما تناسب داشته باشد  . دوران دوستی را بیشتر برای شناخت از یکدیگر و معیارهای ازدواج صرف کنیم . پیامد های دوستی قبل از ازدواج دچار افرادی می شود ، که این رابطه را برای سرگرمی ، خوش گذرانی . یا نیاز های روحی و جنسی در نظر می گیرند . همین امر سبب می شود از لحاظ روحی ، جسمی و جنسی طمه و آسیب ببینند .
بیشتر بخوانید: چگونگی انتخاب بهترین همسر برای ازدواج
اشتباهات دوستی قبل از ازدواج
اشتباهات دوستی قبل از ازدواج دامنگیر افرادی می شود که رابطه را بدون هدف خاص و یا ایجاد اصول و رعایت ها پیش می برند .  این رابطه در صورتی موفقیت آمیز است که از ابتدا با هدف ، شناخت و آگاهی شروع شود .اشتباهات دوستی قبل از ازدواج امروزه بیشتر شامل آسیب های ناشی از روابط نا مشروع می باشد . که در این بین دختران بیشترین صدمه روحی ، روانی و جمسانی را متحمل می شوند . این آمار بیشتر در جمعیت جوانانی است که در بلوغ جنسی به سر میبرند ‌. اما به بلوغ عقلی نرسیده اند .
دوستی های بی پایه و اساسی که از بدو شروع اشتباه و ناسالم هستند . دوستی های اینترنتی ، روابط بی ثبات مجازی ، دوستی های بی شناختی که اکثر افراد بیوگرافی دور از حقیقتی را به همدیگر می دهند . همین موارد سبب می شوند دوستی ها و روابط از اهداف و عرف و شرع خود دور شوند . از این رو رابطه ای که می تواند به بهترین شکل بر قرار شود ، روابط مستحکم و پایداری را به وجود بیاورد ، آینده ساز و هدفمند باشد . به خاطر نا آگاهی و شیوه های نا صحیح منجر به صدمات روانی و گاه جسمی می شود که جبران نا پذیر هستند .
بیشتر بخوانید: سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
فواید دوستی قبل از ازدواج
فواید دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ آیا اصلا این روابط اثرات مثبتی بر زندگی متاهلی دارند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دوستی قبل از ازدواج تحت شرایط خاص خود جواب مثبت می دهد . اگر میخواهید از فواید دوستی قبل از ازدواج بهره مند شوید باید . با اصول و قواعد خاص خود رابطه بر قرار کنید . یک رابطه باید قبل از هر چیزی با شخصیتی که با شما همخوانی دارد صورت بگیرد . رابطه ای سالم و آینده ساز است که با شناخت ، آگاهی ، منطق ، شعور و درک درست از دوستی و آشنایی باشد . رابطه ای که با رعایت اصول و موازین شرعی و اخلاقی باشد . طرفین با ذهنیت و هدف درست وارد رابطه شوند . نه سرگرمی و لذت های نفسانی . رابطه باید باعث افزایش فهم و شخصیت شناسی پسر و دختر از همدیگر شود .
آنها را با ملاک ها ، معیار ها ، خواسته ها ، انتظارات ، عقاید ، فرهنگ ، طرز فکر و شخصیت همدیگر آشنا سازد . رابطه ای مفید است که حتی اگر طرفین بفهمند با هم سازگاری و تفاهم ندارند و به جدایی ختم شود . کمترین صدمات و آسیب های روحی ، روانی و جسمانی با به جای بگذارد . در صورتی یک رابطه را مفید میگوییم که در طی دوران دوستی رابطه ای سالم باشد . برای آینده و زندگی مشترک راه را هموار سازد . علاوه بر این آنقدر مفید باشد که بتواند یک زندگی مستحکم و پایدار را تشکیل دهد . در این زمینه کمک گرفتن از مشاوره خانواده یکی از راه های مناسب برای کسب مهارت های کافی است .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
سوالات متداول
روابط پنهانی دوستی های قبل از ازدواج صحیح است ؟
طبیعتاً انسان چیزی را پنهان می کند که از لحاظ شرع عرف و یا قانون مشکلی داشته باشد . به همین خاطر اگر روابط قبل از ازدواج با آگاهی خانواده ها ، هدفمند و سالم باشد نیاز به پنهان کردن ندارد .
آیا دوستی های قبل از ازدواج کمک به شناخت زوجین می کند ؟
اصولا این رابطه باید با همین هدف یعنی شناخت و آشنایی از  اخلاق و رفتار ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، خواسته ها و انتظارات ایجاد شود . اگر به شکل درست و با فرد معقول و مناسبی ایجاد شود می تواند همه این نتایج را هم داشته باشد .
مهمترین اشتباهات دوستی های قبل از ازدواج چیست؟
مهم‌ترین اشتباهات بیشتر نتیجه رعایت نکردن موازین و اصول شرعی است . زیاده روی در روابط عاطفی و جسمی و جنسی ، که گاهی باعث وابستگی های شدید روحی و یا آسیب‌ های جسمی می شود .
دوستی های قبل از ازدواج از منظر اسلام چیست ؟
از دیدگاه اسلام مرد می تواند همسر آینده خود را از لحاظ زیبایی شناختی و یا برخی ملاک ها بسنجد . اما هر آنچه که باعث انحرافات جنسی و روحی شود . یا از روی هوا و هوس باشد پذیرفته نمی شود .
بیشتر بخوانید: سوالات مراسم خواستگاری چیست
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: The Difference Between Marriage and Friendship
 برای مشاوره در زمینه دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۴:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

حدود معاشقه قبل از ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
معاشقه قبل از ازدواج در چه حدودی باید باشد ؟ این مطلب جز اولین سوالات دختر و پسر زمان مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است . در قدم اول بهتر است تعریف معاشقه را بدانیم . معاشقه قبل از ازدواج محبت و هم آغوشی قبل از رابطه جنسی است . معاشقه قبل از ازدواج صحبت های عاشقانه و نوازش های خاص مو و بدن است . معاشقه قبل از ازدواج هنر برانگیخته کردن همسر بدون رابطه جنسی کامل است . معاشقه قبل از ازدواج می تواند کلامی و لمسی باشد . معاشقه قبل از ازدواج با دوستت دارم می تواند آغاز شود و با لمس اندام و بازی با مو و لب ادامه پیدا کند . معاشقه قبل از ازدواج منحصرا باید احساس آرامش روحی و جسمی به همسر بدهد و اورا برای داشتن یک رابطه جنسی کامل آماده کند .
بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج
درخواست معاشقه قبل از ازدواج
درخواست معاشقه قبل از ازدواج و البته دردورن نامزدی امر کاملا عادی است . با تغییرات فرهنگی که این روزها اتفاق افتاده دختر و پسر پیش از ازدواج یکدیگر را میبینند و با هم به مسافرت می روند . و معمولا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را دارند . درخواست معاشقه قبل از ازدواج و حتی پیش ازینکه حتی به خواستگاری بیایند هم ممکن است اتفاق بیفتد که در فرهنگ ایرانی اسلامی ما پسندیده نیست . درخواست معاشقه قبل از ازدواج هم آدابی دارد و اگر مراحلش بدرستی طی نشود باعث ماندگار شدن خاطرات بدی از دوران پیش از ازدواج می شود . درخواست معاشقه قبل از ازدواج معمولا از طرف مرد ها صورت می گیرد . آقایون باید این مسئله را در نظر داشته باشند که حتی در درخواست معاشقه قبل از ازدواج نباید عجله کنند . ابتدا باید از طریق کلام معاشقه را آغاز کنند و سپس بصورت لمسی درخواست معاشقه کنند .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
داشتن معاشقه قبل از ازدواج
داشتن معاشقه قبل از ازدواج نیاز به مهارت دارد . برای فراگیری و دانستن زمان درست داشتن معاشقه قبل از ازدواج بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنیم . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و قبل از عمل دخول باعث بوجود آمدن آرامش خاطر مخصوصا در زن است . معاشقه قبل از ازدواج جز لحظات و خاطرات دوست داشتنی دختر و پسر است . معاشقه قبل از ازدواج باعث افزایش حس دوستی و صمیمیت بین زن و شوهر می شود . مشاوره قبل از ازدواج فقط برای بررسی شخصیت دختر و پسر نیست . یک مشاوره ازدواج حرفه ای حتی تکنیک های درخواست معاشقه قبل از ازدواج را هم آموزش می دهد . برای داشتن معاشقه قبل از ازدواج حتما باید دختر و پسر میل و آمادگی داشته باشند . برای داشتن یک معاشقه قبل از ازدواج خوب مکان عاشقانه ای را انتخاب کنید و در هر جایی درخواست معاشقه نکنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
حکم معاشقه قبل از ازدواج
حکم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به فرهنگ و دین یک کشور متفاوت است . اما در ایران حکم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به شرایط دختر و پسر داده شده است . اگر دختر و پسر در دوره نامزدی و به شرط عقد موقت یا عقد دائم هستند هیچ مانعی برای درخواست معاشقه قبل از ازدواج وجود ندارد . اما اگر دختر و پسر در دوره آشنایی و خواستگاری بسر میبرند حکم معاشقه قبل از ازدواج آنها مانند دو فرد غریبه و نا محرم وجود است . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و در دوره ی خواستگاری به هیچ وجه جایز و پسندیده نیست . معاشقه قبل از ازدواج حتی در دوره نامزدی هم نباید از یک سری حدود خارج شود . حکم معاشقه قبل از ازدواج درست است که در زمان عقد جایز و حلال است اما بهتر است این معاشقه منجر به دخول نشود .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج
روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج و تاثیرات آن درداشتن یک ازدواج موفق اهمیت زیادی دارد . در روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج نکته مهم و کلیدی چگونگی آغاز معاشقه است . از لحاظ روانشناسی برای داشتن یک رابطه جنسی موفق و شاد باید قبل آن یک معاشقه درست و کامل داشت . روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج این نکته را نشان داده که زوجینی که قبل از انجام رابطه جنسی پیشنوازی کامل و درستی داشتند رضایت مندی بیشتری از زندگی خود داشته اند . در روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج بیان می شود که زنان بوسیله صدا و مردان از طریق تصویر به لذت و احساس برانگیختگی دست می یابند . مشاوران خانواده به کیفیت و مدت زمان معاشقه تاکید زیادی می کنند . مشاوران خانواده معتقدند برای داشتن یک رابطه زناشویی خوب و یک ازدواج موفق طولانی مدت ، معاشقه تاثیر بسزای دارند .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
چگونگی یک معاشقه کامل
مدت زمان و توجه به نقاط خاص در یک معاشقه اهمیت زیادی دارد . عمل معاشقه از طرف زن و مرد لذت بخش است . اما برای خانم ها انجام معاشقه لذت بیشتری دارد و هر چه مدت زمان معاشقه افزایش یابد زودتر آماده انجام رابطه جنسی می شوند .
متاسفانه بعضی آقایون حتی با گذشت چندین سال از عمر زندگی مشترکشان نسبت به این مسئله توجه کامل را ندارند . مدت زمان معاشقه میتواند از بیست تا چهل دقیقه طول بکشد یا حتی از پیامک زدن قبل از آمدن به خانه شروع شود و حتی شامل بوسه های کوچک یا دوستت دارم هم می شود . اما بعضی به غلط تصور می کنند معاشقه محدود به تخت خواب و چند دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی است . مرد ها بهتر است به غیر از نقاط خاص بدن به نرمه گوش ، گردن و حتی ماساژدادن همسر هم توجه کنند تا بتوانند رابطه لذت بخشی را برای همسرشان آغاز کنند .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
باید و نباید های قبل از معاشقه و رابطه جنسی
قبل از هر چیز بهتر است بدانید به باور های غلط قبل از انجام معاشقه و نزدیکی باید بی توجه بود . بعضی به غلط تصور می کنند استفاده از نوشیدنی ها و مواد انرژی زا به بهبود لذت یک رابطه کمک می کند . در صورتیکه با استفاده از مواد و نوشیدنی های انرژی زا از اصل این عمل که رسیدن به ارامش است دور می شوید . از خوردن غذای چرب و پر انرژی دوری کنید و وعده غذایی سبک و حتی آجیل و میوه را جایگزین کنید . از بحث و جدل با همسرتان پرهیز کنید تا رابطه عاشقانه ای برقرار کنید . در زمان معاشقه از حرف زدن در مورد شارژ و مشکلات ساختمان و امور روز مره فاصله بگیرید و در مورد عشق به زندگی تان صحبت کنید . از دیدن فیلم های پورن بشدت دوری کنید و با تخیل و توقع بالا وارد رابطه نشوید .
بیشتر بخوانید: ویژگی های زنان و مردانی که آمادگی ازدواج دارند ؟
نکات مهم معاشقه قبل از ازدواج
قبل از ازدواج باید در مورد مسائل و حد وحدود رابطه جنسی هم صحبت کنید . آموزش درست رابطه جنسی معمولا در کشور ما توسط خانواده ها صورت نمی گیرد . بهتر است برای آشنایی با نکاتی که در یک رابطه جنسی سالم باید رعایت شود به یک مشاور موفق مراجعه کنید . حدود معاشقه با حدود یک رابطه جنسی کامل فرق دارد . معاشقه با همخوابگی کاملا متفاوت است . معاشقه با کلام آغاز و فقط به هم آغوشی ختم می شود . باورها و دانسته های غلط در رابطه جنسی می تواند ضربه جبران ناپذیری به زندگی زناشویی وارد کند . فانتزی های جنسی که این روزها در زندگی زوجهای جوان باب شده می تواند عمر یک زندگی موفق را کوتاه و نابود کند . خلاق بودن در معاشقه می تواند هیجان یک رابطه را افزایش دهد و باعث دلبستگی بیشتر بین زوجین شود .
بیشتر بخوانید: موفقیت در ازدواج
تفاوت معاشقه و رابطه جنسی قبل و بعد از ازدواج
معاشقه و داشتن رابطه جنسی در دختر و پسری که فقط قصد ازدواج دارند با کسی که در دوره نامزدی قرار دارد کاملا متفاوت است . زمانیکه دختر و پسر قبل از ازدواج و خواستگاری به دنبال معاشقه و رابطه جنسی کامل بروند ، این عمل فقط از روی کنجکاوی و هوس است . اما در معاشقه بعد از عقد این عمل باعث دلبستگی و علاقه می شود . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث بالا رفتن توقعات در رابطه بعد از ازدواج می شود . و اگراین توقع رفع نشود شکاف عاطفی بین زن و شوهر اتفاق می افتد . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث ایجاد مهارت در فرد می شود . و زمانیکه این فرد تصمیم به ازدواج بگیرد قاعدتا به سراغ همسری خواهد رفت که این تجربه را ندارد و این ناهماهنگی باعث ناکامی در ازدواج می شود .
بیشتر بخوانید: تست مشاوره قبل از ازدواج
آسیب های معاشقه و رابطه جنسی فانتزی در ازدواج
این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و دسترسی به اینترنت متاسفانه آسیب های ازدواج هم افزایش یافته است . دسترسی به فیلم هایی که روابط نامشروع ودر پی آن تکنیک های فانتزی و نادرست را آموزش می دهند ، باعث ایجاد آسیب در زندگی زناشویی شده است . افزایش تولید فیلم های پورن و تماشای آن ها توسط دختران و پسران تصورات جنسی یک رابطه را تغییر داده است . الگو برداری غلط از این فیلم ها باعث شده توقعات جنسی از یک رابطه سالم بالا برود . و اگر طرف مقابل قادر به پاسخگویی این نیاز نباشد متاسفانه روابط زوجین دچار تنش می شود . این تنش خاص زندگی زوج های جوان نیست و متاسفانه این بحران گریبان خانواده های میانسال جامعه را هم گرفته است . در این شرایط بهتر است برای افزایش آگاهی و بالابردن سواد یک رابطه درست به مشاور خانواده مراجعه کنیم .
بیشتر بخوانید: بهترین سن ازدواج از نظر اسلام
اصول کلی رابطه زناشویی
در رابطه جنسی و معاشقه از کسی الگوبرداری نکنید و با توجه به توانایی های خودتان پیش بروید . زمانی وارد رابطه جنسی شوید که هم خودتان آماده باشید هم بتوانید خواسته های طرف مقابل را برآورده کنید . رابطه زناشویی را محدود به نزدیکی نکنید و به پیش نوازی و آماده کردن همسرتان هم توجه کنید . سعی کنید از روش تکراری استفاده نکنید و در انجام این مراحل با توجه به خصوصیات و علایق همسرتان پیش بروبید .
وارد روابط آسیب زننده و فانتزی های جنسی غلط نشوید . بهداشت بدن و دندان را رعایت کنید از قرص های خوش بو کننده دهان استفاده نکنید . قرص سطح هورمون ها ی جنسی را در بدن کاهش می دهد . به شرایط مکانی که برای انجام رابطه در نظر دارید توجه کنید که بیش از اندازه گرم یا سرد نباشد . از نور مناسب در اتاق استفاده کنید و حتی از نور شمع و شمع آرایی غافل نشوید . توجه داشته باشید که بعد از رابطه هر دو طرف به اوج لذت جنسی رسیده باشند که اگر چنین اتفاقی نیفتاده باشد بی میلی به رابطه در وجود زن یا مرد اتفاق خواهد افتاد .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
سوالات متداول
 آیا معاشقه قبل از ازدواج صحیح است ؟
معاشقه اگر دردوره نامزدی که عقد موقت یا دائم خوانده شده صورت بگیرد کاملا درست است و باعث دلبستگی بین دختر و پسر می شود . اما دردوره آشنایی به هیچ وجه جایز نیست .
 تاثیر معاشقه قبل از ازدواج در زندگی مشترک چیست ؟
قبل از ازدواج دردوره نامزدی بهتر است فقط معاشقه صورت گیرد که باعث می شود زوجین برای شروع شدن زندگی مشترک و داشتن رابطه کامل ذوق و عطش بیشتری داشته باشند ، بهتر است انجام رابطه کامل جنسی به بعد از ازدواج موکول شود .
 مرز معاشقه قبل از ازدواج کجا تعریف می شود ؟
حدود معاشقه با توجه به فرهنگ و نظر دختر وپسر تعریف می شود اما معاشقه شامل عشق بازی کلامی ، لمسی و نوازش می شود و انجام رابطه جنسی کامل در آن تعریف نشده در اصل معاشقه یعنی ایجاد برانگیختگی هیجانی .
 آیا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را باید پذیرفت ؟
زمانیکه دختر و پسر تصمیم قطعی برای ازدواج گرفتند و محرم شدند این درخواست کاملا بجا و درست است اما بهتر است تا قبل از ازدواج رسمی و زمانیکه زندگی مشترک زناشویی را شروع نکردند فقط به معاشقه اکتفا کنند .
 داشتن معاشقه قبل از ازدواج خوب است ؟
بله اصلا خود ازدواج و انجام رابطه کامل درست به کیفیت معاشقه قبل از آن بستگی دارد ، زمانیکه معاشقه صورت میگیرد سطح هیجان و دلبستگی و عشق بالا می رود و این باعث داشتن یک رابطه سالم و لذت بخش جنسی می شود .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : Married and Flirting: What’s Healthy vs. What Crosses the …
 برای مشاوره در زمینه حدود معاشقه قبل از ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۱:۳۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راز زندگی موفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
راز زندگی موفق یک سوال بزرگ در ذهن تمام زوج‌ هایی است که مادام احساس می کنند که زندگی مشترک آن ها در وضعیت ایده آل خود نمی باشد . راز زندگی موفق هرگز محدود به یک جنبه خاص مانند عشق یا وضعیت مالی نمی باشد . بلکه راز زندگی موفق نکاتی اصولی هستند که تمام جوانب زندگی را تحت شعاع قرار می دهند . راز زندگی موفق گنجینه ای از مهارت ها می باشد که بخش بزرگی از آن اکتسابی و قابل آموختن است . مشاوره خانواده میتواند با تحلیل وضعیت و شرایط زندگی مشترک شما و توجه به نقاط قوت و ضعف موجود ، راز زندگی موفق را به شما بیاموزد .
بیشتر بخوانید: مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق
راز زندگی موفق زناشویی
راز زندگی موفق زناشویی در دنیای امروزی که به کرات شاهد طلاق عاطفی ، جدایی و زندگی های پر از اختلاف ،کشمکش ، و نزاع هستیم میتواند نجات بخش باشد . راز زندگی موفق زناشویی همان باید ها و نباید هایی هستند که زوجین باید نسبت به یکدیگر و نسبت به زندگی در شرایط مختلف به جا بیاورند . راز زندگی موفق زناشویی دارای اصول و ارکان مشترکی است اما هرگز از زندگی دیگران قابل کپی برداری نمی باشد چرا که هر زوج زندگی منحصر به فرد خود را دارند پس نمی‌توان به دنبال تقلید کورکورانه از زندگی دیگران انتظار یک زندگی زناشویی موفق را داشت .
بیشتر بخوانید: معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم
راز زندگی موفق زوجین
راز زندگی موفق زوجین اگر بخواهد به صورت سوال از زوج های مختلف پرسیده شود ممکن است پاسخ های متعدد و متنوعی را شاهد باشیم چراکه راز زندگی موفق زوجین با توجه به شخصیت زوج ، سن زوجین ، وضعیت  اجتماعی زوج ، عقاید ، افکار ، فرهنگ و علایق زوج ، وضعیت مالی زوج و . . . ممکن است متفاوت باشد . یعنی زوج با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند و شکل رابطه آن ها ، ممکن است راز موفقیت رابطه خود را در گرو موارد خاصی بدانند به همین دلیل است که نمیتوان راز زندگی موفق را کپی برداری کرد اما میتوان آن را الگوی خود قرار داد .
اصلی ترین راز زندگی موفق
اصلی ترین راز زندگی موفق می تواند شامل موارد زیر باشد . ابراز علاقه کلامی ، بیان واضح احساسات ، افکار ، نظرات و عقاید ، گوش دادن بجا و به اندازه به یکدیگر ، توجه به کیفیت و کمیت رابطه زناشویی ، قدردانی از یکدیگر ، شناخت مسئولیت ها و پذیرش آن ها ، درک تفاوت های فردی و فطری زن و مرد ، احترام متقابل ،بیرون رفتن و گذراندن وقت به صورت دو نفره ، کمک به پیشرفت فردی و اجتماعی یکدیگر ، داشتن هدف و برنامه ریزی برای آن ، اختصاص دادن وقت برای توجه به نقاط ضعف و قوت زندگی مشترک ، واقع گرایی و حذف توقعات غیر معقول از یکدیگر ، پذیرش اشتباهات و تلاش برای رفع آن ها و . . .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
راز خوشبختی در زندگی زناشویی
راز خوشبختی در زندگی زناشویی به دیدگاه و تعریف فرد از خوشبختی نیز بستگی دارد . طبیعتا فردی که به شدت مادی گرا است وضعیت مالی آنچنانی را خوشبختی میداند و کار و سرمایه گزاری را راز خوشبختی . اما اگر تعریف از خوشبختی تعالی همه جانبه زوج باشد پایه ها و اصول مشترکی دارد که برخی از آن ها مانند دوران شناخت ، مربوط به قبل از ازدواج است و میتوان از طریق مشاوره قبل از ازدواج آن ها را فرا گرفت . برخی دیگر نیز مربوط به مهارت های زندگی مشترک است و مشاوره ازدواج میتواند راهنمای ما در این زمینه باشد . راز های ازدواج موفق و خوشبختی به راحتی قابل یادگیری و اجرا می باشند فقط نیازمند مطالعه در این زمینه و استفاده از تجربه افراد متخصص مانند کارشناسان مشاوره خانواده میباشد .
بیشتر بخوانید: موفقیت در ازدواج
سوالات متداول
زندگی مشترک موفق چگونه است ؟
زندگی مشترک موفق بگونه ای است که زوج از نظر شخصیتی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، روحی روانی رو به پیشرفت و تکامل باشند .
اصول زندگی موفق چیست ؟
کسب مهارت های زندگی مشترک برای داشتن واکنش مناسب در شرایط مختلف از اصول زندگی موفق است .
ویژگی زندگی خوب چیست ؟
علاقه پایدار دو طرفه ، صمیمیت و نشاط ، تعهد و وفاداری ، هدف ، برنامه ریزی ، پیشرفت ، انگیزه و امید به آینده و . . . از نشانه های زندگی خوب می باشند .
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:What is the Secret to Success in Life? 
 برای مشاوره در زمینه راز زندگی موفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۰:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره قبل از ازدواج آنلاین راهی است بسوی خوشبختی . مشاوره قبل از ازدواج یک میز گرد خانوادگی است برای رسیدن به تفاهم برای یک پیوند . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای کسانی است که میخواهند کمتر اشتباه کنند . اگر به فردی که پیشنهاد  ازدواج داه اید به شما پیشنهاد مشاوره داد بدانید با فردی نکته سنج آشنا شده اید . فردی که به خود احترام میگذارد . فردی که آینده برایش اهمیت دارد . این شخص به خوشبختی خود می اندیشد . کسی که به خود اهمیت میدهد برای خانواده نیز فردی مفید خواهد بود . چون او قدر داشته هایش را میداند . او عاقبت اندیش است و فرزندان شما را نیز عاقبت بخیر خواهد کرد . در جلسه مشاوره قبل از ازدواج حتما سوال خواهد شد کدامیک از شما پیشنهاد مشاوره داد ؟ تعجب نکنید  این سوال روشن میکند کدامیک از شما نسبت به آینده خود حساستر هستید .
مشاوره خانواده یک گام به جلو است . شما در ابتدای زندگی با خواسته ها و سلایق هم آشنا نیستید . مشاوره ازدواج شما را به طور ریشه ای باهم آشنا میکند . بعد از یک مشاوره خوب شما با رفتارها ، سلایق و حتی آرمانهای هم آشنا میشوید . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای رسیدن به یک هم فکری سالم است . یک هم اندیشی بی نقص . مشاوره آنلاین میتواند برای هردو آینده ای روشن را رقم بزند . در دنیای اینترنت با روش آنلاین میتوان به یک مشاوره خوب دست یافت . مشاوره ای که در آن همه حضور دارند و برای یک پیوند میخواهند به یک نتیجه خوب برسند . در این مشاوره همه واقعیتها را بازگو میکنند تا یک مشاوره بی عیب و نقص شود . تا سرنوشت دو نفر با صداقت پیوندی جاودانه بخورد .
بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج
فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین واضح و مشخص است . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتوان به راحتی افراد شرکت کننده در این مشاوره اشاره کرد . در این مشاوره هرکسی در هر جایی که هست میتواند به مشاوره بپردازد . در محل کار  یا در محوطه یک محیط آموزشی . در میان اعضای خانواده یا در یک سفر . حتی ممکن است یکی از اعضا مشاوره در شهر یا کشوردیگری سکونت داشته باشد . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین همین است که بدون فوت وقت میتوان دراین مشاوره شرکت نمود . از فواید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین میتوان به موضوع دیگری پرداخت . نامزد ازدواج شما در یک شهر دیگر زندگی میکند اگر بخواهد به شهر شما برای مشاوره بیاید با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد . اول هزینه یک سفر است . با مشاوره آنلاین این هزینه حذف خواهد شد.
بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق
مشاوره آنلاین
از دیگر مشکلات اینست که طرف مقابل شما در شهر شما مکانی برای اقامت سفر نداشته باشد . هزینه خوراک و ترانسفر در یک شهر نیز با مشاوره آنلاین حذف میشود . علاوه بر اینها او باید چند روزی محل کارش را ترک کندتا بتواند در یک مشاوره حضوری شرکت کند . تمام این مشکلات با مشاوره آنلاین حل میشوند . نگرانی اینکه قبل ازازدواج با کسی که هنوز تصمیمی درباره اش گرفته نشده باید در یک مکان حضور پیدا کند نیز ازبین میرود . در این مشاوره همه افراد خانواده میتوانند شرکت کنند و نظر بدهند تا مشاور بر اساس واقعیات بتواند راهنمایی کند . البته این نظر دادنها با دخالت تفاوت دارد . نظرها تحت مدیریت روانشناس یا مشاور گفته میشوند و از دخالت دیگران جلو گیری خواهد شد . اما شنیدن نظرها به رسیدن به واقعیتها کمک میکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین با بکارگیری مهارتهای خاصی در جهت رضایتمندی مراجعانش تلاش میکند . مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین با در نظر گرفتن امکانات اینترنتی برای رفاه مراجعه کنندگان تلاش میکند . مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین با در نظر گرفتن فضایی مناسب برای دست اندرکاران به آنها آرامش و رفاه میبخشد . دردسترس بودن نیز از دیگر امکانات رفاهی یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج آنلاین است . یکی از نکات مهم یک مرکز مشاوره خسته نکردن مشاوران و روانشناسان است . این نیروهای ارزنده زمانی میتوانند مشاوره خوبی بدهند که خودشان از سلامت روانی و جسمی برخوردار باشند . زمانی که یکی از پرسنل بیمار میشوند بهتر است به آنها مرخصی با حقوق داده شود تا ذهنی آرام ومطمئن داشته و بتوانند راهنما ی خوبی برای مراجعان باشند . سلامت جسمی و روانی و امنیت شغلی و مالی حق درمانگران و مشاوران میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
مرکز مشاوره خانواده
مشاورانی که خاطری آسوده دارند بهتر و مفیدتر مشاوره خواهند داد . مشاوران یک مرکز باید پر انرژی و علاقه مند باشند . یک مشاور پر انرژی دیرتر خسته میشود . این مشاور چون به کارش علاقه دارند همیشه مطالعه میکند . مطالعه کتابهای تازه به چاپ رسیده . او از اخرین خبرهای دنیای روانشناسی مطلع است . آخرین فن آوری ها و تکنیکهای روانشناسی را میشناسد . او یک مشاور آپ دیت است . او میخواهد در کارش بهترین باشد . با انگیزه و علاقه مند باظاهری آراسته در محل کارش حضور پیدا میکند . او مشتری مدار است ولبخند زدن را فراموش نمیکند . به نظر ها و اعتقادات قومی مراجعان احترام میگذارد . نسبت به نظر مراجعان درباره خود بی تفاوت و بی اهمیت نیست . یک مشاور کوشا است همیشه برای رضایت مراجعان تلاش میکند . یک مرکز مشاوره در استخدام درمانگران و مشاورانش دقت میکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه
مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه برای ساختن دنیای برتر است . دنیای که همه میخواهند در آن موفق باشند . مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آویژه با درک این که یک ازدواج موفق میتواند بر جامعه تاثیر بگذارد تلاش میکند . یک ازدواج موفق نه تنها در خانواده پرفایده است بلکه برای نسلهای بعدی نیز خوشبختی به همراه می آورد . در داشتن محیطی سالم و با نشاط موثر است . معیارهای ازدواج شمردنی نیستند بلکه باید آنهارا درک کرد . مشاوره قبل از ازدواج هم برای همین موضوع است . برای اینکه با معیارهای ازدواج موفق همخوانی داشته باشیم بعد تصمیم بگیریم . مرکز مشاوره آویژه با داشتن استانداردهای جهانی سعی دارد جهانی بسازد که برای جامعه خود اهمیت قائل هستند . مردمانی که میدانند هرکدام مانند یک بخش از ارگانیسم جامعه خود میباشند . هریک درست وسالم نباشیم بخشی از جامعه ما بیمار خواهد بود .
مشاوره ازدواج راهیست بسوی افقهای روشن زندگی . راهی که باید همه خود را ملزم به پیمودن آن کنند تا در سایه آن همه شاد باشند . فرهنگ مشاوره یعنی رسیدن به جایگاهی که هرکس برای خود احترام قائل شود . کسی که برای خود احترام قائل میشود به افراد پیرامون خود نیز اهمیت میدهد . احترام گزاردن نه به معنای خود خواهی وغرور است بلکه اهمیت دادن به لایف استایل خود میباشد . روش زندگی برای هر کس مهم است . روشهای زندگی هستند که مارا به دیگران پیوند میدهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی
بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی مشاوره ای است که اگر دو نفر باهم به تفاهم برسند . اگر قرار است خوشبخت نشوند با لبخند و رضایت با هم خداحافظی کنند . اگر باهم خوشبخت میشوند به تقویت نکات مثبت و.وجه اشتراکها بپردازند . نکاتی را که آنها را از هم متمایز میکند یا حذف کنند یا جایگاه مناسبی برای استفاده از آن بیابند که به دیگری آسیب نرساند . مثلا قرار است با یکی زندگی کنیم که او از نگاه کردن به خبرهای ورزشی بدش می آید . تلویزیون را درجایی نگذاریم که او مدام مجبور باشدهنگام خبرهای ورزشی آنها را ببیند . یا از بلند کردن صدای تلویزیون خود دادری کنیم یا زمانی خبرها را ببینیم که او درخانه نیست . بهترین مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی این نکات را بررسی و به ما یادآوری میکند .
بیشتر بخوانید: ویژگی های زنان و مردانی که آمادگی ازدواج دارند ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Happily Ever After
 برای مشاوره در زمینه مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۴:۳۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

سن مناسب برای ازدواج

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
سن مناسب برای ازدواج مسئله‌ ای است که هم در مورد ازدواج دختران و هم در مورد ازدواج پسران بسیار مهم می باشد . بار ها در پرونده‌ های مشاوره خانواده و جلسات مشاوره ازدواج مواردی وجود داشته است که ازدواج زود هنگام باعث آسیب جسمی و روحی زوج شده است و منجر به نتایجی مانند طلاق عاطفی و جدایی شده است . از این رو تشخیص سن مناسب برای ازدواج بسیار حیاتی است . علم روانشناسی در شاخه روانشناسی ازدواج توانسته است با تکیه بر سال‌ ها پژوهش و تحقیق سن مناسب برای ازدواج را به صورت تقریبی مشخص کند . سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه روانشناسی بر اساس اصول و معیار هایی تعیین شده است که تمامی آن ها در ازدواج موفق تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید:ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
سن مناسب برای ازدواج
سن مناسب برای ازدواج بیش از آنکه توسط دیگران به فرد پیشنهاد یا تحمیل شود به تشخیص خود فرد بستگی دارد . اینکه فرد تا چه اندازه از لحاظ شخصیتی ، روانی ، عاطفی و مادی آمادگی ازدواج را در خود ببیند در تعیین سن مناسب برای ازدواج بسیار مهم است . در واقع تشخیص اینکه آیا فرد در سن مناسب برای ازدواج قرار دارد یا خیر ، جدای از ملاک های مادی و ظاهری کار آسانی نمی باشد . اما روانشناسان و کارشناسان مشاوره قبل از ازدواج به علت داشتن دانش و سال ها تجربه در این زمینه میتوانند طی چند جلسه مشاوره تشخیص دهند که آیا فرد به کمال و بلوغ لازم برای شروع زندگی مشترک رسیده است یا خیر .
بیشتر بخوانید: تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
سن مناسب ازدواج برای خانم ها
سن مناسب ازدواج برای خانم ها با توجه به چه نکاتی تعیین می شود ؟ به طور کل ، طبیعت زنان از نظر جسمی و روحی روانی بسیار ظریف تر و لطیف تر از مردان است از این رو در مواقع تنش و شرایط سخت عموما زنان آسیب پذیرترند . یکی از مواردی که احتمال آسیب جسمی و روحی در آن برای زنان بسیار زیاد است مسئله ازدواج است البته ازدواجی که اصولی و موفق نباشد . سن ازدواج در موفقیت یا عدم موفقیت آن بسیار موثر است از این رو تشخیص سن مناسب ازدواج برای خانم ها بسیار مهم است .
پیش از هر چیزی رسیدن به بلوغ جسمی و جنسی در تعیین سن مناسب برای ازدواج خانم ها اهمیت دارد چرا که در صورت عدم بلوغ جنسی آسیب هایی که در پی روابط زناشویی به جسم فرد وارد می شود بسیار خطرناک و جدی هستند و حتی ممکن است توانایی باروری فرد را تهدید کنند . پس از بلوغ جنسی ، بلوغ عاطفی ، فکری ، روحی و در کل بلوغ شخصیتی فرد در سن مناسب ازدواج برای خانم ها تاثیر گذار هستند . اینکه فرد بتواند مصلحت خود را تشخیص دهد ، آگاهی لازم را از زندگی زناشویی داشته باشد ، به آن متمایل باشد و با انتخاب و خواست خود در مورد ازدواج تصمیم بگیرد همگی از مواردی هستند که به عنوان بلوغ در تعیین سن مناسب ازدواج تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج
سن مناسب برای ازدواج موفق
سن مناسب برای ازدواج موفق به گونه ای در نظر گرفته شده است که احتمال موفقیت ازدواج طبق آمار ، در رنج سنی تعیین شده بیشتر است . اما مواردی هم وجود دارد که خارج از این محدوده سنی ازدواج کرده اند و توانسته اند ازدواج موفقی را داشته باشند .
پس تعیین سن مناسب برای ازدواج موفق به این معنا نمی باشد که تمام افراد صرفاً در رنج سنی تعیین شده می توانند ازدواج موفق را تجربه کنند بلکه هر زمان که فرد احساس کند به ثبات و تکامل شخصیتی لازم دست پیدا کرده است و آمادگی مادی لازم برای ازدواج را دارد می توان گفت که در سن مناسب برای ازدواج موفق قرار دارد . اما علم روانشناسی ازدواج با در نظر گرفتن تمامی موارد مهم و تاثیر گذار توانسته است محدوده سنی ۲۳ تا ۲۵ سال را برای زنان و ۲۷ تا ۲۹ سال را برای مردان به عنوان سن مناسب برای ازدواج موفق در نظر بگیرد .
بیشتر بخوانید: مهمترین نکات سن ازدواج برای دختران و پسران
سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام
سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام به صورت دقیق مشخص نشده است و اسلام به سن خاصی برای ازدواج زن و مرد مستقیما اشاره نکرده است . اما در آیات و روایات بسیاری در مورد ازدواج و جوانب مختلف آن بار ها صحبت شده است . در مورد سن مناسب برای ازدواج از نظر اسلام نیز چنین بیان شده است که فرد باید به بلوغ برسد و بتواند در شرایط مختلف مصلحت خود را تشخیص دهد و تمایل به ازدواج را در خود احساس کند . یعنی در اسلامی صریحاً به جوانب مختلف بلوغ مانند بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی و بلوغ فکری اشاره شده است و ازدواج را در سنی مناسب دانسته است که فرد به این بلوغ رسیده باشد .
نکته مهمی که از در اسلام در مورد سن ازدواج به آن اشاره شده است مسئله تمایل فرد است یعنی حتی اگر فرد به بلوغ لازم رسیده باشد اما تمایل به ازدواج نداشته باشد نمی‌توان گفت که در سن مناسبی قرار دارد . به طور کل اسلام حداقل سن لازم برای ازدواج دختران را ۹ سالگی و حداقل سن لازم برای ازدواج پسران را ۱۵ سالگی در نظر گرفته است .
بیشتر بخوانید:  آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
سن مناسب ازدواج برای جوانان
سن مناسب ازدواج برای جوانان متاسفانه امروزه تحت تاثیر عوامل مادی و اقتصادی قرار گرفته است . به دلیل فرهنگ های نادرستی که در مورد ازدواج به وجود آمده است و همینطور شرایط سخت زندگی مدرن امروزی ، سن مناسب ازدواج برای جوانان روز به روز در حال افزایش است . تحولات فرهنگی ، تربیت اجتماعی و خانوادگی ، سیستم آموزشی ، شرایط زندگی و . . . . همگی باعث شده اند که شکل گیری بلوغ لازم برای ازدواج در افراد به تاخیر بیفتد و افراد تمایل به ازدواج و آمادگی آن را دیر تر در خود احساس کنند .
نبود آگاهی کافی و بینش درست در مورد ازدواج باعث شده است که بجای ازدواج در سن مناسب بیشتر شاهد ازدواج های زود هنگام یا ازدواج های دیر هنگام باشیم . اما میتوان با کمک نهاد های فرهنگی مرتبط مانند مراکز مشاوره قبل از ازدواج ، فرهنگ سازی لازم را در مورد ازدواج انجام داد تا شاهد ازدواج های موفق در سنین مناسب باشیم .
بیشتر بخوانید: معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم
سوالات متداول
سن مناسب برای ازدواج در ایران چیست ؟
سن مناسب برای ازدواج در ایران تحت تاثیر فرهنگ موجود در محل زندگی و شرایط اقتصادی افراد است و این باعث شده است که نوسان سنی زیادی در مورد سن ازدواج در ایران وجود داشته باشد .
سن مناسب برای ازدواج از دیدگاه اسلام ؟
همانطور که گفته شد اسلام ازدواج را نه برای زنان و نه برای مردان به سن خاصی محدود نکرده است و بلوغ و تمایل فرد را برای ازدواج در اولیت قرار داده است . با این حال در اسلام به حداقل سن لازم اشاره شده است که این سن برای دختران ۹ سالگی و برای پسران ۱۵ سالگی میباشد .
آیا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه است ؟
قطعا سن مناسب ازدواج برای زنان و مردان مشابه نمیباشد چرا که طبیعت زن و مرد کاملا از نظر جسمی و روحی روانی با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت های فطری باعث شده است که بلوغ در هر کدام در سن خاصی ایجاد شود . برای مثال همین تفاوت در رسیدن به بلوغ باعث شده است که مردان نسبت به زنان دیر تر مسئولیت پذیر شوند و دیر تر به بلوغ فکری برسند .
سن مناسب ازدواج برای دختران چند سال است ؟
سن مناسب ازدواج برای دختران از نظر روانشناسی ۲۳ تا ۲۵ سالگی است و انتظار میرود فرد در این سن به آمادگی لازم برای ازدواج رسیده باشد .
سن مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسان چند سال است ؟
سن مناسب برای پسران رنج سنی ۲۷ تا ۲۹ سال است و برای دختران نیز از ۲۳ تا ۲۵ میباشد .
بیشتر بخوانید: معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Best Age to Get Married: What Math Tells Us 
 برای مشاوره در زمینه سن مناسب برای ازدواج
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۲:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راهکارهای ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
راهکارهای ازدواج موفق همچون پلی است برای عبور از یک پرتگاه که اگر به درستی از آن عبور کنید قطعا به یک ازدواج موفق دست خواهید یافت . برای انتخاب درست راهکارهای ازدواج موفق بهتر است ابتدا به خودتان نگاهی بیاندازید . همانطور که می دانید برای یک جهانبینی درست ابتدا باید یک خودشناسی درست داشته باشید . شخصیت درونیتان را به چالش بکشید و خواسته ها و معیارهای ازدواج را برای خودتان مشخص کنید . بعد از مشخص کردن ملاک های ازدواجتان مشخص کنید هدفتان از ازدواج چیست و با ازدواج انتظار چه تغییری در زندگیتان دارید . با همین چند کار ساده به بسیاری از راهکارهای ازدواج موفق دست پیدا کرده اید . اگر در پیدا کردن هریک از موارد راهکارهای ازدواج موفق به مشکل برخوردید به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید: مهمترین معیارها و شرایط ازدواج دختر چیست
راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی
راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نیز تعریف شده است . روانشناسان با در نظر گرفتن چارچوب های تخصصی مثل میزان اختلاف سنی ، شخصیت های فردی ، موقعیت مالی و اجتماعی و … و با تست های ازدواج و جلسات مشاوره خانواده نسبت به ملاک های شخصی هر فرد می توانند یک ازدواج موفق را برای افراد رقم بزنند .ازجمله  راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نگاه افراد به فلسفه ازدواج است اینکه خواسته های یک زوج از ازدواج ، مشترک باشد می تواند تاثیرمفیدی را بر روی زندگی مشترک بگذارد .
همچنین اعتقادات و اهمیت دین نیز در جامعه و فرهنگ ما برای ازدواج امری مهم تلقی می شود . از جمله راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی بد نیست به بلوغ فکری و بلوغ جنسی نیز اشاره کنیم یکی از شروط مهم برای ازدواج این است که هردو طرفین به یک ثبات عقلی و درکی رسیده باشند تا توان اداره یک زندگی و مقابله با مشکلات را داشته باشند .
بیشتر بخوانید: شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام
راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام بسیار ساده و بیشتر برای ترویج ازدواج آسان است . دین اسلام ازدواج را کامل کننده نیمی از دین انسان تشبیه کرده است و ازدواج را امری مهم برای سعادت انسان تلقی می کند و از همین رو تمام راهکارهای دین به صورتی شکل گرفته که فردی که قصد ازدواج دارد به راحتی برای این امر مقدس اقدام نماید . در نتیجه راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام سعی در ترویج جوانان به ازدواج آسان دارد و بسیار ذکر شده که هیچگاه برای ازدواج نگران مسائل مالی نباشید و به رزاقیت خداوند اعتماد داشته باشید .
با توجه به راهکارهای دین اسلام برای ازدواج موفق بهتر است جوانان به دنبال مقایسه زندگی خود با دیگران نباشند و اهداف مشخص خود را داشته باشند و در زندگی مشترک سعی کنند با قناعت آرامش را میهمان سفره زندگیشان کنند . در دین اسلام با الگو قرار دادن زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و علی (ع) می توان بهترین راهکارهای یک ازدواج موفق را بدست آورد و از آن در زندگی مشترک شخصی استفاده نمود .
بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج
راهکارهای ازدواج موفق برای دختران
راهکارهای ازدواج موفق برای دختران از جمله نگرانی های مادران می باشد . با توجه به تغییر روند زندگی در دهه های اخیر و تغییر نحوه ازدواج های سنتی اغلب والدین ، نگران نحوه انتخاب همسر فرزند خود ازجمله دخترشان هستند . در گذشته با دخالت مستقیم خانواده در ازدواج فرزند فرد مورد نظر ابتدا مورد تایید خانواده قرار می گرفت درنتیجه خانواده احساس آرامش بیشتری می کرد . اما امروزه که نحوه ازدواج ها دچار تغییراتی شده که خانواده ها دخالت کمتری در انتخاب همسر فرزندشان دارند بهتر است برای تشخیص صلاحیت خواستگار به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند .
همچنین جلسات خواستگاری ، دیدارهای دوران نامزدی برای شناخت بیشتر از یکدیگر و آشنایی از جزئیات رفتاری یکدیگر بسیار مفید است البته بهتر است سعی کنید در این دوران دچار وابستکی های عاطفی نشوید تا بتوانید با عقل و منطق تصمیم بگیرید .
بیشتر بخوانید: مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج
راهکارهای ازدواج موفق برای پسران
راهکارهای ازدواج موفق برای پسران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . در انتخاب معیارهای ازدواج مهم ترین امر خودشناسی است که پیش تر به آن اشاره کردیم . در فرهنگ ما که پسران برای درخواست ازدواج پیش قدم می شوند لازم است که در وحله اول خودشناسی کاملی داشته باشند سپس معیارهای منطقی درستی داشته باشند تا در انتخاب همسر دچار مشکل نشوند . نکته حائز اهمیت در انتخاب پسران این است که ظاهر بین نباشند و ملاک های خود را صرفا بر اساس زیبایی و یا مادیات طراحی نکنند . اهمیت دادن به اصالت خانوادگی و شخصیت فردی و اعتقادات مذهبی اهداف مشترک در زندگی بسیار مهم تر از زیبایی های ظاهری است .
بیشتر بخوانید: انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From …
 برای مشاوره در زمینه راهکارهای ازدواج موفق 
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۵۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟ اثرات مثبت و منفی دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ در ابتدا می‌ خواهیم بگوییم هر کاری که بدون آگاهی و قاعده و قانون خودش باشد میتواند زیانبار باشد . دوستی قبل از ازدواج هم همان اندازه که می تواند مفید و سازنده باشد ، اگر طبق اصول و معیار های خود پیش نرود می ‌تواند مخرب باشد . دوستی قبل از ازدواج امروزه سرپوشی است برای بسیاری از روابطی که جوانان با جنس مخالف برقرار می کنند . از آنجایی که روابط دوستی با جنس مخالف در عرف جامعه ما زیاد مقبول نیست . متاسفانه گاهی جوانان برای توجیه روابط ناسالم و دوستی های ناپایدار خود از عنوان دوستی قبل از ازدواج استفاده می کنند .
در صورتی که ممکن است هیچ شناخت و درک درستی از دوستی قبل از ازدواج نداشته باشند . این رابطه در صورتی قابل قبول است ، که بتواند برای آینده و زندگی مشترک فواید ی داشته باشد . البته هر دوستی که به ازدواج ختم شود دلیل بر درست بودن آن رابطه نیست . دوستی موفق و سازنده است ، که در آینده زوجین نیز  اثرات مثبت به جای بگذارد و منجر به یک ازدواج موفق شود .
بیشتر بخوانید: تفاوت سنی مناسب برای ازدواج
دوران دوستی قبل از ازدواج
دوران دوستی قبل از ازدواج باید به چه شکلی باشد ؟ رابطه ما باید چگونه باشد که به یک دوستی موفق و سالم تبدیل شود ؟ و ده ها اما و اگر دیگری که ذهن بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است . دوران دوستی قبل از ازدواج باید بتواند مسیر ازدواج را برای شما هموار سازد . دوران دوستی قبل از ازدواج در صورتی مفید است ، که به شما شناخت و آگاهی لازم در مورد جنس مخالف و ازدواج را بدهد . اگر در دوران دوستی قبل از ازدواج دچار مشکل هستید . اگر از لحاظ روحی و روانی باعث ناراحتی شما می شود . اگر با طرف مقابلتان در حال کشمکش و درگیری هستید .
بهتر است بدانید در یک رابطه ناسالم و زیانبار قرار گرفته اید .اگر احساس می کنید در دوران دوستی قبل از ازدواج خود دچار مشکل شده اید و یا مهارت و شناخت کامل از چگونگی برقراری ارتباط با جنس مخالف را ندارید . بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراکز مراجعه کنید و از تجارب و تکنیک ها ی تخصصی مشاوره ازدواج بهره مند شوید .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج
پیامدهای دوستی قبل از ازدواج
پیامدهای دوستی قبل از ازدواج به نوع رابطه و طرفین درگیر در رابطه بستگی دارد . یک رابطه اگر به شکل درست و اصولی پیش برود . می ‌تواند موفقیت آمیز و سازنده باشد . به همین خاطر است که می‌ گوییم پیامد های دوستی قبل از ازدواج به چگونگی برقراری این رابطه بستگی دارد . دوستی قبل از ازدواج نیز چهار چوب و قوانین خاص خود را دارد .
اگر بخواهیم یک رابطه سالم و موفق داشته باشیم . باید با شناخت و آگاهی کامل وارد رابطه شویم . شخصی را انتخاب کنیم که از بیشتر لحاظ با ما تناسب داشته باشد  . دوران دوستی را بیشتر برای شناخت از یکدیگر و معیارهای ازدواج صرف کنیم . پیامد های دوستی قبل از ازدواج دچار افرادی می شود ، که این رابطه را برای سرگرمی ، خوش گذرانی . یا نیاز های روحی و جنسی در نظر می گیرند . همین امر سبب می شود از لحاظ روحی ، جسمی و جنسی طمه و آسیب ببینند .
بیشتر بخوانید: چگونگی انتخاب بهترین همسر برای ازدواج
اشتباهات دوستی قبل از ازدواج
اشتباهات دوستی قبل از ازدواج دامنگیر افرادی می شود که رابطه را بدون هدف خاص و یا ایجاد اصول و رعایت ها پیش می برند .  این رابطه در صورتی موفقیت آمیز است که از ابتدا با هدف ، شناخت و آگاهی شروع شود .اشتباهات دوستی قبل از ازدواج امروزه بیشتر شامل آسیب های ناشی از روابط نا مشروع می باشد . که در این بین دختران بیشترین صدمه روحی ، روانی و جمسانی را متحمل می شوند . این آمار بیشتر در جمعیت جوانانی است که در بلوغ جنسی به سر میبرند ‌. اما به بلوغ عقلی نرسیده اند .
دوستی های بی پایه و اساسی که از بدو شروع اشتباه و ناسالم هستند . دوستی های اینترنتی ، روابط بی ثبات مجازی ، دوستی های بی شناختی که اکثر افراد بیوگرافی دور از حقیقتی را به همدیگر می دهند . همین موارد سبب می شوند دوستی ها و روابط از اهداف و عرف و شرع خود دور شوند . از این رو رابطه ای که می تواند به بهترین شکل بر قرار شود ، روابط مستحکم و پایداری را به وجود بیاورد ، آینده ساز و هدفمند باشد . به خاطر نا آگاهی و شیوه های نا صحیح منجر به صدمات روانی و گاه جسمی می شود که جبران نا پذیر هستند .
بیشتر بخوانید: سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟
فواید دوستی قبل از ازدواج
فواید دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ آیا اصلا این روابط اثرات مثبتی بر زندگی متاهلی دارند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دوستی قبل از ازدواج تحت شرایط خاص خود جواب مثبت می دهد . اگر میخواهید از فواید دوستی قبل از ازدواج بهره مند شوید باید . با اصول و قواعد خاص خود رابطه بر قرار کنید . یک رابطه باید قبل از هر چیزی با شخصیتی که با شما همخوانی دارد صورت بگیرد . رابطه ای سالم و آینده ساز است که با شناخت ، آگاهی ، منطق ، شعور و درک درست از دوستی و آشنایی باشد . رابطه ای که با رعایت اصول و موازین شرعی و اخلاقی باشد . طرفین با ذهنیت و هدف درست وارد رابطه شوند . نه سرگرمی و لذت های نفسانی . رابطه باید باعث افزایش فهم و شخصیت شناسی پسر و دختر از همدیگر شود .
آنها را با ملاک ها ، معیار ها ، خواسته ها ، انتظارات ، عقاید ، فرهنگ ، طرز فکر و شخصیت همدیگر آشنا سازد . رابطه ای مفید است که حتی اگر طرفین بفهمند با هم سازگاری و تفاهم ندارند و به جدایی ختم شود . کمترین صدمات و آسیب های روحی ، روانی و جسمانی با به جای بگذارد . در صورتی یک رابطه را مفید میگوییم که در طی دوران دوستی رابطه ای سالم باشد . برای آینده و زندگی مشترک راه را هموار سازد . علاوه بر این آنقدر مفید باشد که بتواند یک زندگی مستحکم و پایدار را تشکیل دهد . در این زمینه کمک گرفتن از مشاوره خانواده یکی از راه های مناسب برای کسب مهارت های کافی است .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
سوالات متداول
روابط پنهانی دوستی های قبل از ازدواج صحیح است ؟
طبیعتاً انسان چیزی را پنهان می کند که از لحاظ شرع عرف و یا قانون مشکلی داشته باشد . به همین خاطر اگر روابط قبل از ازدواج با آگاهی خانواده ها ، هدفمند و سالم باشد نیاز به پنهان کردن ندارد .
آیا دوستی های قبل از ازدواج کمک به شناخت زوجین می کند ؟
اصولا این رابطه باید با همین هدف یعنی شناخت و آشنایی از  اخلاق و رفتار ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، خواسته ها و انتظارات ایجاد شود . اگر به شکل درست و با فرد معقول و مناسبی ایجاد شود می تواند همه این نتایج را هم داشته باشد .
مهمترین اشتباهات دوستی های قبل از ازدواج چیست؟
مهم‌ترین اشتباهات بیشتر نتیجه رعایت نکردن موازین و اصول شرعی است . زیاده روی در روابط عاطفی و جسمی و جنسی ، که گاهی باعث وابستگی های شدید روحی و یا آسیب‌ های جسمی می شود .
دوستی های قبل از ازدواج از منظر اسلام چیست ؟
از دیدگاه اسلام مرد می تواند همسر آینده خود را از لحاظ زیبایی شناختی و یا برخی ملاک ها بسنجد . اما هر آنچه که باعث انحرافات جنسی و روحی شود . یا از روی هوا و هوس باشد پذیرفته نمی شود .
بیشتر بخوانید: سوالات مراسم خواستگاری چیست
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: The Difference Between Marriage and Friendship
 برای مشاوره در زمینه دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۹:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را میتوان با توجه به آمار ازدواج های ناموفق درک کرد . طلاق عاطفی هنجاری است که بیشتر از جدایی زوج نگران کننده میباشد و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را توجیه میکند . شناخت کافی زوج از یکدیگر مسئله ای میباشد که میتوان به وسیله آن موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج را پیش بینی کرد اما این شناخت باید اصولی و حقیق باشد .ضرورت مشاوره قبل از ازدواج به این دلیل است که به کمک آن میتوان به شناخت نسبی لازم دست پیدا کرد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در شرایطی مانند ازدواج سنتی ، ازدواج اینترنتی ، ازدواج مجدد و . . . دو چندان می شود چرا که این موارد از حساسیت های خاص خود برخوردار هستند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد همانطور که گفته شد دو چندان و جزء موارد حساس میباشد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد به این دلیل است که به طور کل طلاق باعث میشود آسیب های روحی روانی خاصی به فرد وارد شود و تا زمانی که فرد کاملا احیا نشود نباید اقدام به ازدواج مجدد کند یعنی فرد باید کاملا آمادگی تشکیل زندگی مشترک را داشته باشد .با مشاوره قبل از ازدواج میتوان آمادگی فرد را برای ازدواج مجدد سنجید . طبیعتا حساسیت ازدواج مجدد بسیار بالا تر از اولین تجربه میباشد چرا که اگر انتخاب فرد اشتباه باشد این بار آسیب روحی بسیار جدی تری را متحمل خواهد شد . از این رو اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد قابل درک است تا فرد بتواند معیارهای ازدواج خود را به درستی در فرد مقابل تشخیص دهد و به شناخت لازم دست پیدا کند .
بیشتر بخوانید: اهمیت سن در ازدواج موفق
ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج
ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج به این خاطر میباشد که زوج باید بتوانند تمام کلید های اصلی یک ازدواج موفق را تشخیص دهند . یعنی تمام مواردی که در یک ازدواج تاثیر گذار هستند و کیفیت ازدواج را تعیین میکنند باید برای زوج روشن شوند . همچنین زوج باید بتوانند معیار های ازدواج خود را به درستی و به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنند . با توجه به مطالب فوق ضرورت مشاوره ازدواج قابل درک میباشد . در کنار مشاوره ازدواج میتوان در مسیری درست به تصمیم درست دست پیدا کرد . چرا که آشنایی پیش از ازدواج اگر در کنار مشاوره قبل از ازدواج نباشد ممکن است از مسیر خود منحرف شود و نتیجه مطلوبی ندهد .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج
درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج نباید زمانی باشد که اختلافات و مشکلات گریبان گیر زندگی مشترک زوج شده اند . بسیاری از افراد پس از شروع زندگی مشترک به مرور و در پی ناسازگاری ها به این نتیجه میرسند که تفاهم و تناسب لازم را با همسر خود ندارند و زندگی مشترک آنان کیفیت لازم را ندارد اما در این موارد فرصت تجدید نظر از دست رفته است اگر زوج توان ایجاد سازش و بهبود رابطه را نداشته باشند دو حالت روی خواهد داد ، یا زوج تصمیم به جدایی خواهند گرفت و یا حالت بدتر از آن یعنی طلاق عاطفی رخ خواهد داد .
در این جا متوجه ضرورت مشاوره قبل از ازدواج خواهید شد . با مشاوره ازدواج میتوان با توجه به شاخص ها میزان میوفقیت ازدواج را پیش بینی کرد چرا که این شاخص ها حاصل سال ها پژوهش ، تحقیق و تجربه روانشناسان در زمینه ازدواج و زندگی مشترک میباشند .
بیشتر بخوانید: هدف از ازدواج از نظر روانشناسی
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان به دلیل آسیب های جدی است که امروزه متوجه زندگی مشترک هستند . آسیب هایی که علاوه بر صدمه زدن به زوج در قالب آسیب اجتماعی نیز نمود پیدا خواهند کرد . ازدواج های زود هنگام ، ازدواج دیر هنگام ، خیانت ، طلاق عاطفی و . . . برخی از این مشکلات میباشند . بیشتر این مشکلات به دلیل نبود آگاهی کافی و درک درست از زندگی مشترک میباشد .مشاوره خانواده میتواند دید زوج را به روی حقیقت زندگی مشترک باز کند . مسائل حائز اهمیت و تاثیر گذار در کیفیت زندگی مشترک را به آنان متذکر شود و مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهد . همچنین این مشاوره میتواند در تمام طول زندگی برای حفظ و ارتقا کیفیت زندگی ادامه پیدا کند .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  The Importance of Premarital Counseling
 برای مشاوره در زمینه اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۱۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)