مشاوره روانشناسی خیانت مشاوره روانشناسی خیانت .

مشاوره روانشناسی خیانت

کانال مشاوره روانشناسی خانواده

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۲
کانال مشاوره روانشناسی
کانال مشاوره روانشناسی این روزها اسمی آشنا برای اکثر افراد جامعه است و تقریبا هرکسی با یک کانال مشاوره روانشناسی از نزدیک آشنا است . شاید بهتر باشد که توضیح دهیم کانال مشاوره روانشناسی چیست و چه خدماتی را میتواند برای مخاطبین خود به همراه بیاورد . کانال مشاوره روانشناسی در واقع بستری است که افرادی که در آن حضور دارند تحت آموزشهای فرد خاصی که به عنوان روانشناس و مرجع علمی آن کانال معرفی میشود به صورت رایگان یا غیر رایگان قرار میگیرند .
در انواع متداول کانال مشاوره روانشناسی توسط مدیر یا مدیرانی گردانده میشود که سوالات و مشکلات مردم را با روانشناس آن کانال مشاوره روانشناسی در میان میگذارند و او مثلا طبق برنامه خاصی پاسخ سوالات را در اختیار مخاطبانش قرار میدهد . این نوع کانال ها با أین سبک کاری معمولا طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب میکند که البته در ادامه بحث به زوایای بیشتری از این پدیده میپردازیم .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی روان شناسی
کانال مشاوره روانشناسی آنلاین
کانال مشاوره روانشناسی آنلاین از دیگر سبک های فعالیت در حوزه یاد شده میباشد . در یک کانال مشاوره روانشناسی آنلاین معمولا تعدادی از مدیران و برنامه ریزان و مجریان کانال به صورت شبانه روز در خدمت مخاطبین  کانال هستند . در سبک کاری کانال مشاوره روانشناسی آنلاین افراد در واقع هر زمان که بخواهند میتوانند با مشاوره مورد نظر خود ارتباط کامل برقرار کنند . این یک مزیت بزرگ نسبت به مشاوره به صورت کلاسیک و سنتی میباشد که من هر جا و در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهم مبتوانم با مشاوره خود ارتباط برقرار کنم . کانال مشاوره روانشناسی آنلاین دقیقا میتواند برای بعضی افراد که امکان مراجعه حضوری را ندارند یا در همان لحظه نیاز به راهنمایی های پخته یک روانشناس دارند و نمیتوانند در این مورد صبر پیشه کنند ، نعمت بزرگی به حساب بیاید .
بیشتر بخوانید:مشاوره انلاین روانشناسی 
کانال مشاوره روانشناسی آنلاین آویژه
کانال مشاوره روانشناسی آنلاین آویژه نیز از جمله کانال هایی است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام میدهد . افراد میتوانند در کانال مشاوره روانشناسی آنلاین آویژه موارد و مشکلاتی که برایشان از لحاظ روانی و یا خانوادگی پیش می‌آید را به صورت آنلاین و در لحظه با مشاوران این مرکز در میان بگذارند . مشاوران کانال مشاوره روانشناسی آنلاین آویژه به سرعت به درخواست ها و مشکلات افرادی که به صورت آنلاین به آنها مراجعه میکنند و خواهان کمک هستند رسیدگی میکنند . افرادی که آویژه را برای این موضوع انتخاب میکنند مشاوران را از اول راه تا مقصد و حل شدن مشکل و یا پیدا کردن راه حل مناسب در کنار خود حس میکنند . این نوع مشاوره میتواند برای فرهنگی مانند فرهنگ ما که هنوز در گوشه هایی از آن نسبت به مشاوره مقاومت هایی از نوع  منفی دیده میشود امتیاز بزرگی باشد .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی زناشوئی
کانال مشاوره روانشناسی کودک
کانال مشاوره روانشناسی کودک نیز از دیگر خدمات و شاخه های بی انتهایی است که فضای مجازی امکان ارائه آن را به افراد حاضر در این عصر داده است . والدین و به خصوص مادران میتوانند در لحظه مشکلات نوزاد خود را در این کانال ها با مشاوران در میان بگذارند تا آنها را در مسیر حل مشکلاتشان یاری و همراهی کنند . خدمات کانال مشاوره روانشناسی کودک به این مسائل ختم نمیشود و میتواند بسیار متفاوت و متغییر تر از چیزی که به نظر میرسد باشد .
دامنه این خدمات و مشاوره میتواند از زمان نوزادی مشورت به  والدین را در بر بگیرد و تا پایان دوره نوجوانی فرد در کنار کودک و والدین بماند .  گاهی نیز به دلیل اینکه خانواده در نقطقه دور افتاده و بدون امکانات زندگی میکند ممکن است امکان و شرایط دسترسی به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی وجود نداشته باشد . در این مورد هم مشاوره آنلاین میتواند مثمر ثمر باشد .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی کودک
کانال روانشناسی خانواده
کانال روانشناسی خانواده نیز میتواند در سریع ترین زمان ممکن زوجین را در مدیریت کردن اتفاقات روزمره و حتی بنیادین زندگی زناشویی و مشترکشان از فایده و سود مشاوره خانواده‌ بهرمند سازد . فعالیت هایی که میتواند زمینه و موضوعات یک کانال روانشناسی خانواده باشد در ذیل آمده است .
معرفی بهترین راهکارها برای مدیریت زندگی زناشویی در اوایل زندگی
مشاوره در مورد بررسی شرایط برای فرزند آوری و اینکه زوجین بفهمند آیا آمادگی والد شدن دارند یا نه ؟
حل مشاجرات رایج در زندگی مشترک بین زوجین برای جلوگیری از بزرگ شدن مشکلات عادی .
آموزش سریع و آسان در زمینه مهارت های زندگی و نحوه همسر داری و راههای رسیدن به خوشبختی در زندگی زناشویی .مثلا اینکه چگونه در زندگی زناشویی و مشترکشان موفق و کامیاب باشیم و در زنگی شخصی نیز به صورت همزمان رو به تکامل بریم .
یاد دادن این مهارت که جلوی ورود تشنجات به وجود آمده بین خانواده ها که معمولا اتفاق میافتد را به زنگی زناشویی چطور باید گرفت .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی خانواده
فواید مشاوره آنلاین
همانطور که در بالا اشاره شد فضای مجازی امکانات بسیاری را در زمینه های مختلفی برای ما فراهم کرده است . این امکانات  در زمینه روانشناسی و مشاوره نیز قابل شمارش میباشد . در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم :
مشاوره آنلاین بسیار در دسترس تر از مشاوره به سبک های متداول میباشد .
در دسترس بودن مشاوره آنلاین در وقت مشاور و فرد مشاوره گیرنده صرفه جویی میکند . فرد مجبور نیست برای هربار مشاوره راه و مسیر احتمالا طولانی را طی کند . مشاور هم به هیچ وجه محدود به مکان و زمان خاصی برای ارائه خدمات به مراجعین خود نمیشود .
مراجعان و افرادی که احتیاج به مشاوره در موارد مختلف دارند گاهی در حالت ضروری و در لحظه احتیاج به مشاوره پیدا میکنند . مشاوره آنلاین شرایط را برایشان فراهم میکند که هر وقتی خواستند به مشاور خود دست پیدا کنند .
بیشتر بخوانید:وظایف مرد در برابر همسر و خانواده
دسترسی مردم به مشاوره آنلاین
از جمله ویژگی های مشاوره آنلاین که به آن اشاره کردیم در دسترس بودن مشاوره به این سبک میباشد . در اینجا در مورد این ویژگی مشاوره آنلاین کمی توضیح میدهیم . در زمانه ای زندگی میکنیم به عصر ارتباطات معروف شده که به حق است نام را برای خود کرده است . فضای مجازی که میتوان گفت زاده و محصول مشهور و بزرگ این عصر میباشد زمینه ساز اتفاقات بزرگی است . فضایی به این بزرگی همیشه با دریا و شاید بهتر است بگوییم اقیانوسی از اطلاعات در دسترس‌ترین نقطه به مردم قرار دارد . گوشی های هوشمندی که امروزه در اختیار همه افراد از جمله کودک خردسال تا افراد کهنسال قرار گرفته است مجهز و دارای شبکه های اجتماعی است که افراد را همیشه در جایگاهی قرار میدهد که مشاوران خود را با چند حرکت ساده انگشت در کنار و همراه خود بیابند .
بیشتر بخوانید:مشاوره انلاین روانشناسی و خانواده
مشاوره آنلاین ازدواج
مشاوره آنلاین در زمینه ازدواج نیز میتواند از قدرت خود استفاده کند تا به افراد خدمت رسانی کند . همه ما میدانیم که امروزه بدون مشورت کردن با یک نفر سوم که کاملا تخصصی بر موضوع ازدواج اشراف داشته باشد شروع زندگی مشترک کاملا ریسک محسوب میشود . که بدون در نظر گرفتن و انجام بررسی معیارهای دو طرف نمیتوان تصمیمی گرفت که همراه با تضمین موفقیت در آن باشد . حال زوجینی که به هر دلیلی به مراکز مشاوره و روانشناسی دسترسی فیزیکی ندارند میتوانند با استفاده از تلفن از همان نقطه جغرافیایی محل زندگی خودشان از این خدمات بهرمند شوند .
بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره آنلاین در مورد طلاق
امکانات و قابلیت ها و خدمات مشاوره آنلاین برای راهنمایی افرادی که مشکلات زناشویی دارند کمک کننده است . گاهی زندگی زوجین در نقطه ای قرار میگیرد که هیچ راهی از نظر دو طرف برای ادامه زندگی نیست . در این زمان شاید اگر دو طرف بتوانند با مشاوری آگاه مشکل خود را در میان بگذارند او راهی را با توجه به تجربه و تخصص خود برای آنها پیدا کند که آنها و زندگی زناشویی و مشترکشان را از بن بست خارج کنند .  یک مشاوره آنلاین و تلفنی در این زمان میتواند حکم یک ناجی را برای زن یا مرد بازی کند . البته برعکس شاید آنها با راهنمایی های خوب مشاور طلاق را به عنوان راه چاره مشکل خود بیابند .
بیشتر بخوانید:مشاوره طلاق
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه کانال مشاوره روانشناسی خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Top 6 Psychology YouTube Channels 
 برای مشاوره در زمینه کانال مشاوره روانشناسی خانواده
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۳:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayed)
نشانه های خیانت زنان باید توسط مردان به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد .داشتن اطلاعات کافی در مورد این مطلب از انه جهت مهم است که نشانه های خیانت زنان میتواند چراغ خطری برای مردانی باشد که مواظبت از زندگی زناشویی را وظیفه خود میدانند . اگر مردان نشانه های خیانت زنان را متوجه شوند میتوانند در جلوگیری از این اتفاق موفق باشند . نشانه های خیانت زنان به صورت های مختلفی قابل تشخیص است . برای مثال ما میتوانیم با مطالعه کتاب های گوناگونی که در این رابطه نوشته شده است به نشانه های خیانت زنان پی ببریم . گاهی نیز به آموزش های بیشتری در بعضی از ابعاد این مقوله نیازمند هستیم . برای مثال شرکت در کارگاه های روانشناسی در باب این موضوع میتواند به ما در باز شناسی نشانه های خیانت زنان کمک شایانی بکند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
نشانه های خیانت زنان به شوهر
نشانه های خیانت زنان به شوهر همانطور که در بالا اشاره شد بسیار زیاد هستند و برای فهمیدن و شناسایی آنها مردان نیازمند کسب اطلاعات کافی هستند . نشانه های خیانت زنان به شوهر که توسط مرد احساس میشود و یا به هر نحوی از این اتفاق اطمینان حاصل میشود باید با روانشناس درمیان گذاشته شود . او میتواند به خوبی نشانه های خیانت زنان به شوهر را تشخیص دهد و مرد را از اشتباه و قضاوت نادرست احتمالی بازگرداند . گاهی افراد به دلیل علاقه یا تعصب به صوذت احساسی همسر خود را مورد قضاوت قرار میدهند . فواید در میان گذاشتن مسائل مربوط به خیانت با یک روانشناس به همینجا ختم نمیشود . بعد از بررسی و مطمئن شدن از صحت نشانه های خیانت زنان به شوهر راه حل های درست و اصولی برخورد با أین موضوع توسط مشاور به مراجعان ارائه میشود .
نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ؟
نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ؟ شاید خیلی از مردان به دنبال جواب این سوال باشند . البته جواب این سوال که نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست ثقطعا نسبت به هر زندگی میتواند متفاوت باشد . خیانت و رابط فرازناشویی حتما اتفاقی نیست که ناگهان و بدون زمینه رخ دهد . این آسیب حتما در پی نقصی در بعد فردی یتا مدیریتی زندگی زناشویی خواهد آمد . شاید اگر از زوج الف بپرسیم که نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست به ما پاسخ دهند که خب اگر همسر ما دیگر از ارضا نشدن کافی در رابطه جنسی شکایت نکند احتمال به طرز دیگری این نیاز خود را برآورده میکند . این پاسخ به دلیل ضعف جنسی در زوجین میباشد . اما اگر از زوج ب بپرسیم که نشانه این موضوع چیست شاید نشانه‌هایی را بیان کنند که مربوط به مسائل مالی و اقتصادی باشد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
نشانه های خیانت زنان به همسر
نشانه های خیانت زنان به همسر گاهی توسط خود فرد و یا افراد با تجربه قابل تشخیص نیست . مثلا در مواردی که زن دارای بیماری های روانی خاصی است که عوارض جانبی بیماری او میتواند بهعدم تعهد به همسرش نیز کشیده شود . برای مثال یک بیمار اسکیزوفرنی دارای توهمات دیداری و شنیداری زاید و منحصر به فردی است که تمام ابعاد زندگی او را تحت تاثیر قرار میدهد . برای مثال زنی که دچار اسکیزوفرنی است دائم صدای شوهر خود را درحال رابطه جنسی با یک زن دیگر میشنود . او نمیتواند حقیقت را از توهمات تمیز دهد . بنابراین ممکن است برای جبران و تلافی خیانت ، او نیز مرتکب چنین امری شود . نشانه های خیانت زنان به همسر در این سطح حتما باید توسط روانشناس یا روانپزشک بالینی تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام کرد .
نشانه های خیانت زنان به مردان
نشانه های خیانت زنان به مردان برخی از اوقات نیز در رفتار و تغییر رویه زنان در زندگی مشترک قابل پیش بینی و قابل بپیش گیری است . مردان و زنان اگر در معرض خیانت و یا در حال خیانت به همسر خود باشد نشانه هن و علائم خاصی را از خود بروز میدهند . به تعدادی از این نشانه‌ها در طول رابطه زناشویی اشاره میکنیم :
بی میلی در انجام وظایف همسری مانند مدیریت کارهای منزل یا انجام وظایف مادری در قبال فرزندان که ریشه در دلسرد شدن نسبت به زندگی دارد .
از دیگر نشانه های خیانت زنان به مردان میتوان به بی توجهی زن نسبت به شوهرش در موارد ریز و درشت اشاره کرد . معمولا زن ها این عادت را دارند که موارد ظاهری و باطنی شوهر خود را مورد بررسی دقیق قرار میدهند .
ابراز بی تفاوتی جزو مهمترین عناصر و نشانه هایی است که بی تعهد بودن به زندگی میتوان در آن نمود پیدا کند.
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
مشاوره خیانت (betrayal counseling)
مشاوره خیانت از جمله خدماتی است که اکثرا در زیر مجموعه مشاوره خانواده به متقاضیان ارائه میشود . گاهی افرادی که درگیر موضوع خیانت میشوند ، د گچ آر یک سردر گمی خاص در ابن مورد هستند . در این زمان ها گاهی افراد از روی ناآگاهی مسائل خود را با افرادی در میان میگذارند که به هیچ عنوان شایستگی لازم را برای کمک در أین زمینه نداشته و شاید باعث عمیق تر شدن أین مشکل نیز بشوند .  در أین مواقع مطمئن ترین راه برای افراد مراجعه به یک روانشناس حاذق و استفاده از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی است . به این دلیل که مشاور قدرت این را دارد که متوجه شود که نگرانی شما بی مورد است یا برای ابراز نگرانی خود حق دارید . در مرحله بعدی او شما را در مدیریت چنین بحرانی و در گرفتن تصمیم درست همراهی میکند .
طلاق عاطفی (emotional divorce)
یکی از مواردی که باعث بوجود آمدن یا بهتر بگوییم باعث تمایل افراد به ایجاد رابطه فرازناشویی میشود مسئله طلاق عاطفی است . خیانت زن به همسرش به قدری مسئله مهم و ویرانگری است که میتواند تمام بنیان و ریشه خانواده را از پایه ویران کند. خیانت زن به مرد و برعکس خیانت مرد گاهی حاصل سردی روابط احساسی بین زوجین است . در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت که از نشانه های خیانت زنان در رابطه زناشویی عدم احساس نیاز به ارضاء نیاز در بعد عاطفی از طرف همسر خود نسبت به گذشته میباشد . خیانت زن شوهردار که در این بحث موضوع اصلی مورد نظر ما است در خیلی از موارد به دلیل همین گسستگی عاطفی بین زن و شوهر ایجاد میشود . زن از لحاظ عاطفی به شدت در تنگنا قرار میگیرد و ممکن است با کوچترین ابراز محبت مردانه ای پایش بلغزد .
دلایل بروز طلاق عاطفی
ممکن نیست که بحث و تحقیقی در مورد مشاوره درمورد خیانت  مطرح شود و سخنی از طلاق عاطفی به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل بروز این موضوع سخنی به میان نیاید . علت خیانت زنان شوهردار در رابطه هایی که به اجبار یا عدم تمایل افراد به یکدیگر شکل میگیرد بیشتر به وجود آمدن نوعی جدایی به نام جدایی یا طلاق عاطفی میباشد . از دلایل بروز این جدایی میتوان به مسائل زیر اشاره کرد :
نداشتن دیدگاه و اهداف مشترک
وجود تضادددر عقاید
ازدواج اجباری
نداشتن موضوع مشترک برای گذراندن وقت با یک دیگر
عدم توانایی در مدریت رابطه احساسی که باعث بروز سردی هر چه بیشتر در رابطه عاطفی زوجین میشود
نداشتن پختگی لازم و آمادگی در شروع یک زندگی مشترک. این موضوع بیشتر در ازدواج‌هایی که در سنین پایین به انجام میرسد دیده میشود . برای مثال پسری که هنوز خود به پدر و مادر و خانواده از لحاظ عاطفی شدیدا وابسته است . در این مواقع پسر علاوه بر اینکه خودش دچار دلتنگی و احساس نیاز است مسئولیت احساسات فرد دیگری را نیز روی دوشش احساس میکند .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
طلاق جنسی (***ual divorce)
گاهی علت اینکه خانم ها خود را اسیر احساس گناه خیانت زن به شوهر میکنند این است که در برابر احساس نیاز جنسی خود تسلیم میشوند . برای اینکه بتوان بهترین راه برخورد با خیانت همسر را پیدا کرد ، باید در ابتدا مشکل و مورد ریشه ای که باعث به وجود آمدن خیانت میشود را مورد بررسی قرار داد . طلاق جنسی از همان دسته موضوعات و دلایلی است که باعث به وجود آمدن سردی و در نتیجه خیانت در روابط زناشویی میشود . مرد و زن در این نوع جدایی به هر عنوانی امکان جدایی از یکدیگر را ندارند یا مایل به این کار نیستند .
مثلا اینکه در صورت جدایی فرزندانشان آسیب جدی را متحمل میشوند . در این صورت زن و مرد فقط با یکدیگر هم خانه خواهند بود و به ندرت بین آنها روابط زن و شوهری شکل میگیرد . زن و مرد در طلاق عاطفی معمولا نیاز جنسی خود را در روابط  فرازناشویی برطرف میکنند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
دلایل به وجود آمدن طلاق جنسی
عاقبت خیانت به همسر قطعا اتفاق مبارک و خوبی نخواهد بود . دلیل خیانت هرچه که باشد حتما به زوجین و همچنین به فرزندان آسیب زیادی وارد میکند . در بالغ به طلاق عاطفی پرداختیم و تعریفی از آن ارائه دادیم . روانشناسی خیانت علاوه بر اینکه سعی میکند راهی را مثلا برای بخشش خیانت زن به شوهر پیدا کند ، همزمان هم در پی یافتن ریشه های آن و هم در صدد درمان خیانت زناشویی قدم بر میدارد . بعضی از دلایل طلاق عاطفی عبارتند از :
عدم تناسب نیاز جنسی در مرد و زن .
تفاوت در سلیقه جنسی .
عدم تجربه کافی در مدیریت کردن رابطه جنسی به عنوان یکی از پایه های بسیار مهم و تعیین کننده در زندگی زناشویی .
ازدواج در سن پایین و عدم توانایی کامل در برقراری رابطه جنسی از لحاظ فیزیولوژیکی باعث بیزاری از رابطه جنسی مخصوصا در زنان میشود .
مشکلات اقتصادی (financial problems)
از دیگر عوامل شایع خیانت و به خصوص دلایل خیانت زنان مسئله مهم مالی میباشد . به طور کلی موضوع توان اقتصادی برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق از پایه ها و اصول غیر قابل چشم پوشی است . فرزندی که در رفاه مالی مطلوب رشد کند قطعا زمینه و امکانات بیشتری برای رشد و شکوفایی استعدادهای خود در مسیر زندگی خواهد داشت . در مورد زنان نیز این مسئله بسیار تأثیرگذار و حیاتی به نظر میرسد . زنی که نگرانی در باب مسائل اقتصادی خانواده نداشته باشد قطعا دلگرمی و امید بیشتری در ادامه دادن و ساختن زندگی مشترک خود و همسرش خواهد داشت .
برعکس در بعضی از خانواده هایی که مشکلات اقتصادی و معیشتی را تجربه میکنند زیاد دیده میشود که ریشه خیانت زن شوهردار به شوهرش در فقر یافت میشود . بنابراین فاکتور بلوغ و توانایی مالی از جمله مهمترین مسائلی است که قبل از ازدواج باید توسط فرد و خانواده اش مورد بررسی قرار بگیرد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
چگونگی تاثیر فقر بر وقوع خیانت
گاهی اوقات افراد وقتی به موضوع اقتصاد و تاثیر آن به عنوان یکی از دلایل خیانت زنان برمیخورند آن را غیر قابل باور میپندارند . در حالی که فقر به عنوان دلیل خیانت زنان کاملا واقعی و قابل اثبات میباشد . زنی را در نظر بگیرید که شوهرش توان مقابله با مشکلات اقتصادی و تامین با کیفیت معاش زندگی را ندارد . گاهی زن از نظر اخلاقی و خانوادگی کاملا مقبول و قابل تائید است . اما وقتی میبیند که مرد توان سیر کردن شکم فرزندانشان را ندارد خود را به هر دری میزند که امکانات حداقلی برای فرزندانش فراهم شود . در بسیاری از مواقع زن درصورت عدم توفیق در این راه گزینه روسپی گری را انتخاب میکند . در زندگی هایی که مرد یا هر دو زوج اعتیاد دارند أین عاقبت بسیار شایع تر به نظر میرسد . بنابراین هیچگاه نمیتوان بی پولی و فقر را از دلایل خیانت زن به شوهر حذف کرد .
نحوه برخورد با زن خیانتکار
بعد از اینکه دلایل خیانت زنان به مردان و چگونگی به وقوع پیوستن خیانت های زناشویی را بررسی کردیم ، دولت آن است که به نحوه برخورد با زن خیانتکار را نیز برسی کنیم . قطعا از مواردی که میتوان گفت بعد از وقوع خیانت هیچگاه و تقریبا به هیچ وجه مثل قبل نمیشود اعتماد همسر بعدا از خیانت است . شاید مرد بخاطر فرزندان یا هر دلیل دیگری بخواهد شاکله این زندگی حفظ شود ولی تا ابد قسمتی از درگیری های ذهنی او به اینکه هر لحظه احتمال میرود که همسرش باز به او خیانت کند اختصاص میابد . در این مواقع هیچکس مانند یک روانشناس با تجربه نمیتواند به کمک مرد خیانت دیده بیاید . روانشناس میتواند هم در حفظ آرامش مرد در زندگی به او کمک کند و هم پیشنهادات مفیدی در مورد واکنش در مقابل خیانت همسر برای مراجع خود داشته باشد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Betrayed women reveal the signs that their partners were 
 برای مشاوره در زمینه نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۵۴:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت زناشویی (infidelity)
خیانت زناشویی یکی از شایع ترین معضلات اجتماعی و فرهنگی این روزهای جامعه است که در صورت عدم جلوگیری از گسترده شدن آن میتواند عواقب زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد . خیانت زناشویی میتواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد . گاهی خیانت زناشویی به دلیل سردی روابط بین زن و شوهر اتفاق می‌افتد . گاهی مشکلات اقتصادی باعث بروز خیانت زناشویی میشود . گاهی نیز مشکلات روحی و روانی باعث میشود که ما خیانت زناشویی یا نشانه های خیانت زناشویی را در روابط زوجین مشاهده کنیم . در ادامه به طور مفصل و جامع و همچنین تخصصی  داد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
نشانه های خیانت زناشویی
نشانه های خیانت زناشویی بسته به دلیل و زمینه ای که خیانت در آن اتفاق می افتد میتواند متفاوت باشد . همیشه به این مسئله باید توجه شود که نشانه های خیانت زناشویی  به یک باره به وجود نمی‌آیند و حتما بخاطر مشکلات و مسائل مربوط به گذشته ظاهر میشوند . نشانه های خیانت زناشویی  را میتوان از راههایی به خوبی شناخت و این شناخت به ما کمک میکند که از بروز خیانت در رابطه زناشویی خود جلوگیری کنیم . بهترین راه برای شناخت نشانه های خیانت زناشویی قطعا میتواند استفاده و بهره بردن از مشاوره خانواده و روانشناسی است . مشاوره خانواده به صورت کاملا علمی و حساب شده اطلاعات لازم را در مورد این موضوع در اختیار شما قرار خواهد داد . بعضی از افراد این اشتباه را میکنند که مسائلی مانند خیانت زناشویی را با والدین خود در میان میگذارند که در بیشتر مواقع نتیجه عکس میدهد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
عکس العمل در برابر خیانت زناشویی
عکس العمل در برابر خیانت زناشویی باید به صورتی باشد که متناسب با موقعیت و عمق خیانت بروز کند . گاهی افراد به دلیل عدم توانایی در کنترل هیجان های منفی خود در زمان بروز خیانت  نمیتوانند عکس العمل در برابر خیانت زناشویی را به خوبی انجام دهند . بهترین عکس العمل در برابر خیانت زناشویی  این است که فرد خیانت دیده یا کسی که حدس میزند همسرش به اعتماد او خیانت کرده است میتواند مراجعه به روانشناس برای گرفتن مشاوره خیانت باشد . شاید برای فردی که به او خیانت شده است برای اولین بار باشد که این موقعیت را تجربه میکند اما این برای فردی که سالها در این زمینه مطالعه و تجربه دارد به این صورت نیست . یک مشاور با تجربه خود میتواند بهترین راهکارها و بهترین پیشنهادات را در مورد برخورد با این موضوع به ما بدهد .
برخورد با نشانه های خیانت زناشویی
برخورد با نشانه های خیانت زناشویی همانطور که در بالا گفته شد بهتر است توسط مشاور و روانشناس برای ما مشخص شود . چرا که او راهی را برای ما انتخاب میکند که تا حد امکان بدون ریسک و بدون آسیبهای جانبی باشد . همچنین نحوه برخورد با خیانت  و یا مثلا راههای کشف خیانت مردان را برای زنان و برعکس مشخص میکند . خیانت مرد به زن و در کل خیانت مردان متاهل حتما به خاطر وجود پیش زمینه هایی اتفاق می افتد زنان میتوانند با مشورت با روانشناس از این زمینه ها جلوگیری کنند . برخورد با نشانه های خیانت زناشویی باید متناسب با خیانت صورت گرفته باشد تا بتوان از عواقب منفی آن جلوگیری کرد . گاهی برخور نامتناسب با این موضوعات میتواند به خاطر یک موضوع کوچک خانواده را به کلی از بین ببرد .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
شناخت نشانه های خیانت زناشویی
شناخت نشانه های خیانت زناشویی باید توسط زوجین آموخته شود تا بتوانند در مواقع درست این نشانه ها را تشخیص دهند و با آنها مقابله کنند . نشانه خیانت مردان باید توسط زنان کاملا بررسی شود تا بتوانند در مواقع نیاز با آنها برخورد مناسب را داشته باشند. . برای مثال دور بودن زن و شوهر از هم به عنوان موردی است که میتواند زمینه های به وجود آمدن خیانت را فراهم کند . بنابراین خانمها نباید از این مورد غافل شوند تا بتوانند از خانواده خود مراقبت کنند . در مشاوره خیانت زناشویی  ما کی آموزیم که چگونه خشم خود را در مواقع بروز این اتفاق کنترل کنیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای مقابله با این موضوع بگیریم . شناخت نشانه های خیانت زناشویی باید به دقت انجام شود به این دلیل که شناخت اشتباه ممکن است در نحوه برخورد صحیح ما را به اشتباه بیندازد .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
مشاوره خیانت (the counseling of infidelity)
مشاوره خیانت به این دلیل بیش از راه‌های دیگر در برخورد با موضوع خیانت توصیه میشود که باعث حضور یک فرد آگاه در موضوع  ارتباطات فرازناشویی میشود . زندگی زناشویی دارای اتفاقات گوناگون و مختلفی است که گاهی کنترل آنها از دست زوجین خارج میشود . در این لحظات حضور فردی که فعالیت تخصصی او در همین زمینه است میتواند کمک زیادی به حل مشکلات آنها بدون آسیب بکند . در مورد موضوع خیانت نیز زوجین به جای اینکه به والدین خود در این مورد مراجعه کنند بهتر است که به مشاور در أین حوزه روی بیاورند . یک روانشناس حاذق میتواند در مورد موضوعات مختلفی از جمله زمانی که طلاق تنها چاره خیانت است یا بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان و زنان  و حکم خیانت مرد به زن به افراد کمک کند . اطرافیان و والدین به دلیل احساساتی برخورد کردن با این قضیه معمولا نمیتوانند کمک شایانی به زوجین بکنند .
طلاق جنسی *** divorce
یکی از دلایل مهمی که به خیانت و رابطه فرازناشویی ختم میشود مشکل و عدم ارضای نیاز جنسی در رابطه زناشویی میباشد . اکثر افرادی که خیانت میکنند و نیازهای خود را با فردی به جز همسرشان برآورده میسازند از عاقبت خیانت به همسر مطلع و آگاه هستند . روانشناسی خیانت به افراد گوش زد میکند که رابطه جنسی خود و همسرشان را در کیفیت مطلوبی حفظ کنند . چون این مسئله قطعا در بروز خیانت یا عدم خیانت جنسی نقش مهمی را ایفا میکند .
مردی که از لحاظ جنسی از طرف همسرش ارضاء نشود به احتمال فراوان به سمتی هدایت میشود که از اخلاق خارج شود و به اولین پیشنهادی که در آن این قبیل نیاز ها برآورده میشود چراغ سبز نشان دهد . خانم هایی که دائم میپرسند که حالا با خیانت شوهرم چه کنم ، اگر به صورت بی تعصب و بی طرف موضوع را بررسی کنند به این نتیجه میرسند که خودشان هم در بروز این اتفاق بی تقصیر نبوده اند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
درمان خیانت زناشویی
همیشه به این صورت نیست که اگر در رابطه ای خیانت اتفاق افتاد حتما باید رابطه زن و شوهر از یکدیگر جدا شده و به زندگی مشترکشان پایان دهند . در بعضی موارد شرایطی برقرار است که امکان ترک زندگی زناشویی برای زوجین وجود ندارد . درمان خیانت زناشویی گاهی میتواند یک خانواده را از فروپاشی و فرزندان را از آوارگی و دور بودن از پدر و مادر مصون بدارد . رفتار با شوهر خیانتکار یا رفتار با زنی که از اخلاقیات و تعهدات رابطه خارج شده است ، میتواند جزو مهمترین آموزش هایی باشد که درمانگران در أین حوزه به زوجین ارائه میدهند . نحوه برخورد با خیانت نیز از دیگر مواردی است که این حوزه از روانشناسی راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است . بنابراین به یاد داشته باید که هر خیانتی نباید باعث جدایی بین زن و شوهر شود و میتوان گاهی آسیبهای وارده به زندگی زناشویی را ترمیم کرد .
نظر اسلام در مورد خیانت
خیانت مرد به زن از نظر اسلام از جمله اعمالی است که بسیار بد دانسته میشود و باعث گسستگی و از بین رفتن خانواده که به عنوان اصلی ترین نهاد جامعه شناخته میشود خوانده شده است . اسلام برای مردان و زنانی که به رابطه و تعهدات زناشویی خود پایبند نیستند مجازات های مختلفی از جمله شلاق و سنگسار را در نظر گرفته است . این مجازات های سخت و خشن حاکی از آن است که چقدر این مسئله از دید دین مبین مهم و تاثیرگذار است . البته در کنار این جریمه ها و مجازات ها اسلام آموزش هایی را نیز برای جلوگیری از این اتفاقات برای پیروان دین حق ارائه داده است .
برای مثال از نحوه برخورد صحیح در ارتباطات عاطفی تا زمان خوب و مناسب برای رابطه جنسی گستره ای از این آموزش ها میباشد . شناسایی دلایل خیانت مرد به زن و برعکس در مورد زنان نیز از دیگر زمینه های آموزشی اسلام در این مورد است .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
سندرم آشیانه خالی
گاهی بعضی از زوجین در همان سال های ابتدایی زندگی مشترک به این نتیجه میرسند که زندگی زناشویی آنها اشتباه و بدون نتیجه است و بهتر است که دیگر باهم ادامه ندهند . اما همیشه گرفتن این تصمیم در اختیار و تحت کنترل زن و شوهر نیست . گاهی اوقات در زندگی که دو طرف به مشکل خورده اند فرزندانی وجود دارند که جدایی و طلاق بر زندگی آنها نیز تاثیر گذار است . در خیلی از مواقعی که زوجین دارای فرزند هستند دو نفر تصمیم به ادامه زندگی میگیرند . در این حالت طرفین از حالت زن و شوهری به تدریج دور میشوند و شکلی به مانند دو هم خانه را به خود می‌گیرند .
در آینده این رابطه وقتی که بچه ها بزرگ میشوند و مستقل از والدین زندگی را آغاز میکنند ناگهان زن و مرد میبینند که دیگر بهانه ای برای پا بند شدن در خانه ندارند . در این زمان است که جای خالی فرزندان را با نفر سوم رابطه پر میکنند .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
پیشگیری از وقوع خیانت
برخی از اعمال و نکات وجود دارد که با انجام دادن و رعایت آنها میتوان از وقوع خیانت در زندگی زناشویی پیشگیری کرد و یا حداقل از احتمال بروز چنین اتفاقی کاست . در ادامه به برخی از این نکات اشاره میکنیم .
به هیچ عنوان اجازه ندهید که قهرهای شما که بخشی از زندگی زناشویی است طولانی شود . چون ممکن است که به راحتی باعث به وجود آمدن سردی در روابط شما شود .
رابطه جنسی با کیفیت و منظم میتواند بسیار زیاد برای رابطه های سرد مداوا کننده ظاهر شود . هیچگاه از این نکته به سادگی عبور کنید . به جسم و قوای جنسی خود زیاد توجه کنید .
با یکدیگر وارد جنگ و لجبازی نشوید . گاهی لجبازی باعث میشود که زوجین به صورت کاملا ناخواسته در یک چاه بسیار مخوف به نام خیانت بیفتند .
همیشه به تنهایی نمی توانید از پس معضلات و مشکلات بر بیایید . کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص در حوزه زناشویی میتواند گره گشا باشد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
خیانت مجازی infidelity in cyberspace
مواردی از قبیل خیانت به همسر از طریق شبکه های اجتماعی و در بستر فضای مجازی این روزها بسیار به چشم میخورد . این روزها که ما در آن زندگی میکنیم فضای مجازی بسیار به آسانتر شدن زندگی انسان کمک کرده است . شما میتوانید با زدن کلید و یا یک لمس کوچک به دریایی از اطلاعات و ارتباطات دسترسی پیدا کنید . با همه اتفاقات خوبی که برای ما توسط فضای مجازی رقم زده شده است ، بحث خیانت های زناشویی در فضای مجازی نیز به سایر عنوان ها اضافه شده است .
خیانتی که شاید خیلی دیر شناسایی شود . به این دلیل که شاید همسر ما کنار ما نشسته است و همزمان که با ما صحبت میکند در حال صحبت با یک یا چند نفر دیگر نیز باشد . به دلیل همیشه در دسترس بودن نفر سوم این خیانت ها به سرعت رابطه عاطفی بین زوجین را کم می‌کند که خیلی زود به نابودی احساسات بین زوجین می انجامد .
خیانت به دلیل مشکلات مالی financial problems
مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز گریبان تعداد زیادی از زوجین و خانواده های جامعه ما را گرفته است . متاسفانه حقیقت تلخی وجود دارد که به ما میگوید خیلی از خانواده هایی که با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم میکنند به مرور زمان دستخوش تغییر میشوند و رنگ خیانت را به خود میبینند . زنی که شوهرش توان اداره کردن خانواده را به هر دلیلی ندارد و میبیند که فرزندانش به شدت در فشار هستند و در معرض انواع آسیب ها قرار دارند ، قطعا از زندگی و شوهرش دلسرد میشود . او همواره به دنبال یافتن راهی است که خود و خانواده را از این رنج خلاص کند . بعد از مدتی ممکن است با اولین پیشنهادی که به او میشود و زن نفع مالی را در رابطه پیشنهاد شده بیابد خود را در برابر پول تسلیم کند و تن فروشی را به دور از چشم شوهرش تجربه کند .
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:۱۰ Signs Your Spouse Is Cheating 
 برای مشاوره در زمینه نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۶:۴۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۲
نشانه های بی میلی زن به مرد از جمله مسائلی است که حتما باید مورد توجه و بررسی به خصوص از طرف مردان قرار بگیرد . اگر مردان متاهل نشانه های بی میلی زن به مرد را به خوبی نشناسند ممکن است گاهی در برابر اتفاقاتی که منجر به از هم فرو پاشیده شدن زندگی زناشویی شود غافلگیر شوند . برعکس شناختن نشانه های بی میلی زن به مرد اگر در زمان درست و قبل از این که دیر بشود اتفاق بیفتد میتواند مانع بروز آسیب‌های مختلفی از جمله خیانت و وارد شدن زن به رابطه فرازناشویی شود .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
نشانه های بی میلی زن به مرد
یک مرد بابد از نشانه های بی میلی زن به مرد آگاه و مطلع باشد تا بتواند زندگی زناشویی خود را به نحو احسن مدیریت و کنترل کند . وقتی ما به عنوان مرد یک رابطه زناشویی از نشانه های بی میلی زن به مرد مطلع باشیم اگر مقصی در انجام وظایف خود به عنوان شوهر داشته باشیم که باعث شده همسر ما کمی از ما فاصله بگیرد میتوانیم به سمت مثبت تغییر کنیم .
علائم و نشانه های بی میلی زن به مرد
علائم و نشانه های بی میلی زن به مرد اگر بخواهیم بررسی و کنکاش کنیم باید دامنه گسترده ای از اطلاعات و علوم را فرا بگیریم تا بتوانیم به هدف خود برسیم . اما اگر برای رسیدن به هدف خود از مشاوره خانواده و روانشناسی بهره بگیریم میتوانیم در حد یک نیاز به عنوان همسر از علائم و نشانه های بی میلی زن به مرد ، مطلع شویم . در ادامه نگاهی به شایع ترین این علائم میکنیم .
وجود بی انگیزگی که به لحاظ زمان بیشتر از حد بی حوصلگی هایی که همه افراد دارند باشد .
عدم توجه به مرد و کم شدن توجه زن نسبت به گذشته در زن .
صحبت های تلفنی طولانی و مخفیانه و مشکوک میتواند از علائم و نشانه های بی میلی زن به مرد باشد
از دیگر علائم و نشانه های بی میلی زن به مرد میتوان به کم شدن درخواست و ابراز نیاز جنسی از سمت زن اشاره کرد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
شناخت نشانه های بی میلی زن به مرد
شناخت نشانه های بی میلی زن به مرد میتواند از طرق مختلف برای مردان میسر شود . کتب  آموزشی در زمینه این شاخه از روانشناسی  در بازارهای مختلف کتاب در جامعه ما به سادگی یافت میشود . افراد میتوانند با استفاده از نکاتی که روانشناسان و محققین مختلف در زمینه های مختلف زندگی زناشویی به آن پی برده اند علم و اطلاعات خود را در زمینه شناخت نشانه های بی میلی زن به مرد بالا ببرند . راه دیگری که برای رسیدن به أین منظور استفاده خواهد داشت شرکت در کلاسها و کارگاه های آموزشی در این زمینه  میباشد . اگر مردان تحت آموزش یک روانشناس و مدرس خوب در این زمینه قرار بگیرند قطعا در مورد مسائل مختلف مربوط به همسرانشان مانند نشانه های بی میلی زن به مرد موفق و کامیاب خواهند بود .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
اصلی ترین نشانه های بی میلی زن به مرد
اصلی ترین نشانه های بی میلی زن به مرد را اگر بخواهیم بصورت فهرست بیان کنیم میتوانیم به مواردی که در ادامه میبینید اشاره کنیم .
معمولا یکی از نشانه های اصلی حضور زن در یک خانواده لطافت موجودی است که از زن در زندگی پخش میشود . معمولا زنان بی میل این اتفاق را از زندگی دریغ میکنند .
زنان معمولا بسیار به ترتیب رابطه جنسی خود با همسرشان وابسته هستند . زنانی که خیانت میکنند یا به شوهر خود بی میل هستند از أین قائده خارج میشوند .
از اصلی ترین نشانه های بی میلی زن به مرد میتوان به عدم تمایل به آراسته بودن در حضور شوهر اشاره کرد . این موضوع به خصوص در جامعه ما آر اخلاقیات و ویژگیهای اصلی یک زن متاهل است .
برقراری رابطه عاطفی نیز از دیگر فاکتورهای مهمی است که میتوان از بی میلی یا مایل بودن زن نسبت به شوهر خود مطلع و آگاه شد .
رفتار و نشانه های بی میلی زن به مرد
رفتار و نشانه های بی میلی زن به مرد میتواند از طریق شرکت در جلسات مشاوره خانواده یا مشاوره خیانت برای فرد طبقه بندی شود .تا در روند شناخت  رفتار و نشانه های بی میلی زن به مرد موفق تر خواهد بود . رفتار های یک زن در یک رابطه زناشویی به یکباره تغییر نمیکند . قطعا در به وجود آمدن یک آسیب در رابطه بین زوجین هر دو نفر مقصر هستند . و احتمال اینکه در بی میل شدن زن نسبت به زن تقصیراتی متوجه مرد باشد بسیار زیاد است . زنی که یک زندگی زناشویی را آغاز میکند قطعا به دنبال خیانت کردن و برقراری یک رابطه فرازناشویی نیست . چرا که اگر به دنبال چنین مقاصدی بود تن به ازدواج نمیداد . بنابراین افراد میتوانند با مراجعه و استفاده از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی تمام ابعاد زندگی مشترک خود را بررسی کنند و از اتفاقات و آسیب‌های این چنینی جلوگیری کنند .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
هم صحبتی عامل تقویت رابطه Strength the relationship
گاهی زوجین زنگی زناشویی خود را با گرمی زیاد و بسیار آتشین آغاز میکنند . یک زندگی عاشقانه و پر از امید و آرزوهای دور و بزرگ از نشانه های این نوع ازدواج ها است . اما به مرور زمان رابطه شکل اولیه خود را از دست میدهد . هم صحبتی با یکدیگر از جمله مهمترین فاکتورهای گرم نگه داشتن زندگی مشترک است . گذر زمان معمولا این گرمی را به سمت سردی متمایل میکند . اگر زوجین این مهارت را بیاموزند که زندگی خوب ساختی است و نیازمند مدیریت و هدایت میباشد . زمانی که از اکثر خانواده هایی که آلوده خیانت میشوند چه از سمت آقا و چه از سمت خانم بپرسیم به این موضوع اشاره میکنند که از ارتباط کلامی با کیفیت برخوردار نیستند . بنابراین بهتر است که زوجین خیلی باید به این نکته توجه داشته باشند تا از بروز خیانت احتمالی جلوگیری کنند .
کیفیت رابطه عاطفی emotional relationship
کیفیت رابطه عاطفی قطعا جزو مهمترین و اثرگذارترین مولفه هایی است که در سلامت یک رابطه زناشویی تعیین کننده است . یک زندگی زناشویی باید حتما همرا با عشق باشد تا بتواند به خوبی شکل پیدا کند و ادامه داشته باشد . عشق و عاطفه بین زن و شوهر مبتواند گاهی سخت ترین مشکلات به وجود آمده در مسیر زندگی که کاملا هم طبیعی است را حل و فصل کند . گاهی زن و مرد فقط به دلیل عشق و علاقه ای که نسبت به طرف مقابل دارند سختی ها و مصائب زندگی را تحمل میکنند و شانه به شانه در کنار همسر خود تلاش میکنند که از برهه های سخت و نفس گیر زندگی عبور کنند . اگر همسرانی را مشاهده میکنیم که در مواقعی فداکاری های بزرگی را در زندگی مشترکشان متحمل میشوند تا کمی از سختی های همسرشان کاسته شود قطعا در صورت جستجو به یک رابطه عمیق عاطفی خواهیم رسید .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
کیفیت رابطه جنسی ***
از دیگر اصول حذف نشدنی یک زندگی زناشویی موفق داشتن رابطه جنسی خوب و کامل و اندازه نیاز هر دو طرف میباشد . در بسیاری از مواقع خیانت زن به شوهر و در بعضی از جوامع بالا رفتن آمار خیانت زن شوهردار ریشه در همین موضوع دارد . خیانت به همسر از جانب زن میتواند دلایل و اتفاقاتی را شامل شود که همه آنها متوجه زن نباشد . گاهی مردان با کم کاری در وظایف همسری خود با به وجود آوردن عقده های مختلف ماننده عقده های ناشی از عدم ارضای جنسی از یک زن سالم و وفادار یک زن خیانتکار میسازند . مردان باید بدانند که وظیفه آنها در زندگی مشترک فقط به فراهم کردن مخارج زندگی خلاصه نمیشود و آنها باید تمام ابعاد وظایف همسری خود را به خوبی ایفا کنند تا با آسیب هایی مانند بروز نشانه های خیانت زنان در زندگی مشترک روبه رو نشوند .
بیشتر بخوانید:درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
طلاق عاطفی  emotional divorce
طلاق عاطفی نیز از جمله دلایل و ریشه های اصلی در مواردی است که خیانت به شوهر اتفاق می افتد . خیانت زنان متاهل حتما به این دلیل نیست که بر زن خیانتکار از نظر اخلاقی دچار مشکل است . در جریان مشاوره خیانت نیز به این موضوع اشاره میشود که دور شدن زن و شوهر از هم به لحاظ عاطفی قطعا در سردی رابطه آنها تاثیر گذار است و میتواند هر دو طرف را به سمت برقراری رابطه فرازناشویی سوق دهد .
در مشاوره در مورد خیانت شوهر نیز بارها به این موضوع برمیخوریم که مردها در صورتی از آسیب‌هایی مانند خیانت دور میمانند که از لحاظ روحی نیز کاملا ارضا شوند . دور بودن زن و شوهر از هم از نظر احساسی و عاطفی قطعا پایه های تعهد زوجین به یکدیگر را سست میکند . در مسائل بررسی خیانت زن به شوهر از نظر اسلام نیز تاکید بسیار زیادی در این مورد شده است .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
خیانت مجازی betrayed by cyberspace
نوعی از خیانت که این روزها بسیاری از انواعی دیگر خیانت را زیر سایه خود قرار داده است  ، خیانت در فضای مجازی میباشد . فضای مجازی میز مانند تمام دستاوردهای دیگر علم و تکنولوژی به مانند شمشیر دولبه است . برخی افراد از آن استفاده های مفید و مطلوب مانند درآمدزایی میکنند و برخی افراد در آن خود را درگیر آسیبهای متفاوت و مختلفی میکنند . گاهی زنان و مردان متاهل به دلیل آسانی ارتباط در فضای مجازی به برقرار کردن ارتباط با سایر افراد میپردازند . گاهی این ارتباطات در صورت عدم کنترل در حفظ حریم شخصی از حد معمولی خارج میشوند . دو نفر در ابتدا فقط دوست هستند رفته رفته به هم صحبت های خوبی برای یکدیگر تبدیل میشوند . به مرور زمان زن با مرد متاهل غرق در رابطه ای میشود که برای فرد مقابل بیشتر از همسرش پقت و انرژی صرف مبکند .
جلوگیری از خیانت در فضای مجازی
بعد از پرداختن به تعریفی در مورد خیانت در فضای مجازی شاید برای برخی افراد سوالاتی پیش بیاید. مثلا اینکه مگر میشود امروزه از اینترنت یا فضای مجازی به دور بود ؟ دور بودن از فضای مجازی این روزها دقیقا به معنای از دست دادن یک ابزار قوی برای موفقیت و داشتن ارتباطات گسترده است . به درستی نمیتوان امروزه بدون فضای مجازی زندگی و رد اما راههایی برای پیشگیری از خیانت در أین زمینه وجود دارد . مثلا این که به مقدار بیش از حد نیازتان از این امکانات استفاده کنید  . استفاده و وقت گذراندن لیش از اندازه در این فضا بیشتر شما را در معرض آسیبهای فضای مجازی قرار میدهد . نکنه بعدی که با رعایت آن میتوانید أین موضوع را کنترل کنید أین است که از ورود افراد ناشناس و غریبه در صفحه شخصی خود جلوگیری کنید .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
مشاوره خیانت زناشویی counseling about marital betrayed
زمانی که یک مرد مراجعه به روانشناس را برای گرفتن مشاوره خیانت همسر را انتخاب میکنند قطعا بسیار بهتر و زودتر به نتیجه دلخواه خود میرسند . یک روانشناس وقت بسیار زیادی را برای کسب اطلاعات و تحصیلات در زمینه فعالیت خود صرف کرده است و سالها به کسب تجربه در مورد شاخه های تحصیلی خود گذرانده است . مردانی که به آنها خیانت شده یا حدس میزنند که همسرشان از اعتماد آنها سوءاستفاده کرده است میتوانند خدمات زیادی را از مشاوره خود بگیرند . یک روانشناس میتواند در مواردی مثل حکم خیانت زن شوهردار ، مهریه در صورت خیانت زن به مرد ، راههای اثبات خیانت زن ، روانشناسی زنان خیانتکار و… به مرد اطلاعات خوب و مفیدی را ارائه کند .
از فواید دیگر مشاوره خیانت زناشویی
از دیگر موضوعاتی که یک روانشناس میتواند در مورد آنها به فرد خیانت دیده کمک ارائه کند امیتپان به موارد زیر اشاره کرد  :
کمک به شخص خیانت دیده برای حفظ و کنترل آرامش خود
نحوه برخورد با زن خیانتکار در مواردی که ممکن است فرد خیانت دیده تحت تاثیر هیجانات منفی نتواند به خوبی تصمیم بگیرد .
گاهی اوقات افراد باید به این نتیجه برسند که آیا طلاق تنها چاره خیانت اتفاق افتاده است یا نه . مشاور در این زمینه میتواند یاری کننده افراد باشد .
خیلی از مردانی که میخواهند از بروز خیانت زناشویی در زندگی مشترکشان جلوگیری و پیشگیری کنند نیز میتوانند از آموزه های روانشناسی مثلا در مورد اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ؟ ، بهره مند شوند .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Male depression: Understanding the issues 
 برای مشاوره در زمینه نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۱:۱۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
نشانه های خیانت مردان (the signs of betrayal of man’s)
نشانه های خیانت مردان  از جمله بحث های مهم در بررسی بروز خیانت زناشویی از جانب مردان است . شناختن نشانه های خیانت مردان قطعا مهارتی را لازم دارد که فرد به خودی خود به صورت ذاتی نمیتواند آن را در خود داشته باشد . از طرفی آشنا بودن با نشانه های خیانت مردان توسط زنان میتواند رابطه زناشویی را که گاهی سالها برای آن زمان گذاشته شده و زحمت کشیده شده است را از گزند آسیب ها حفظ کند . نشانه های خیانت مردان از طرق مشاوران نیز میتواند به افراد آموزش داده شود . یک مشاور و روانشناس به صورت علمی برای یادگیری  نشانه های خیانت مردان وقت و هزینه صرف کرده است . بنابراین میتواند گزینه مناسبی برای انتقال این اطلاعات به افراد باشد . در ادامه بیشتر راجع به نشانه های خیانت زنان صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
نشانه های خیانت مردان به همسرانشان
نشانه های خیانت مردان به همسرانشان میتواند بسیار گسترده ، متفاوت و متنوع باشد . دلیل تنوع این نشانه ها این است که خیانت در مردان و زنان میتواند بنا به تفاوت در فرهنگ ، منطقه محل زندگی ، قوانین و…. متغیر باشد . شناختن نشانه های خیانت مردان به همسرانشان میتواند از طرق مختلف حاصل شود . یکی از راه‌های آموزش و کسب نکات در مورد نشانه های خیانت مردان به همسرانشان استفاده از کتب و جزوات آموزشی در این مورد است . امروزه ما شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه در حوزه نویسندگی هستیم . شرکت در کارگاه های آموزشی و سمینارهایی با این موضوع نیز میتواند به خانمها در شناختن و تشخیص صحیح و به موقع نشانه های خیانت مردان به همسرانشان کمک شایانی بکند . فقط خانمها توجه داشته باشند که از اعتبار این کارگاه ها قبل از شرکت اطمینان حاصل کنند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
نشانه های خیانت مردان به زنان 
نشانه های خیانت مردان به زنان  همیشه از دغدغه های اصلی زنانی است که زندگی در زمانه حال را به خوبی درک کرده اند . آنها به خوبی میدانند که امروزه به دلیل تغییرات و تفاوت هایی که جامع بخاطر ورود به دنیای جدید داشته است باید بیشتر مراقب ابعاد مختلف زندگی زناشویی خود بود . آنها از این موضوع به خوبی مطلع هستند که امروزه مثل قدیم فقط مردانی که ذاتا بی اخلاق و هرزه هستند دچار و گرفتار خیانت نمی شوند . گاهی مردانی که سالها نجیب و و وفادار نسبت به خانواده زندگی کرده اند بخاطر یک لغزش و بی توجهی ساده مرتکب خیانت میشوند . از این رو به دنبال یاد گیری نشانه های خیانت مردان به زنان هستند تا در مواقع ضروری آماده برخورد با این موضوع باشند . در ادامه به توضیح و معرفی برخی از نشانه های خیانت مردان به زنان اشاره میکنیم .
بیشتر بخوانید: مشاوره خیانت
نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟ این سوالی است که خیلی از بانوانی که مشاوره خانواده و روانشناسی را برای کمک به مشکلات زناشویی خود انتخاب میکنند در زمان مشاوره خیانت از روانشناسان میپرسند . اگر شما نیز این سوال را در ذهن خود دارید که نشانه های خیانت مردان به زنان چیست پیشنهاد میکنیم که به موارد زیر توجه کنید .
مردان به صورت ذاتی باید حرص و ولع زیادی در رابطه جنسی با همسر خود داشته باشند . اگر میل جنسی شوهرتان به شما کم شده بدون آنکه مشکلی از لحاظ جسمی و روحی داشته باشد میتواند برای شما هشدار باشد .
دلسردی نسبت به زندگی زناشویی و تلاش در حد رفع تکلیف
بی تفاوتی و کم توجهی نسبت به همسر .
مکالمات و روابط مشکوکی که تلاش میکند از شما مخفی بماند .
مقایسه کردن دائمی شما با زنان دیگر به طوری که خیلی رک و زننده و به منظور تحقیر کردن شما باشد .
نشانه های خیانت مردان در دوران نامزدی
نشانه های خیانت مردان در دوران نامزدی نیز از مسائلی است که امروزه زیاد به چشم میخورد . دوران نامزدی معمولا برای ما یادآور روز های خوب و عاشقانه و پرانرژی و پر از محبت قلمداد میشود . ولی گاهی نیز اتفاقی مانند خیانت در این دوران مارا غافلگیر میکند . همانطور که گفته شد خیانت هیچ‌وقت بدون دلیل اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اتفاقی را به عنوان دلیل برای آن پیدا کنیم . نشانه های خیانت مردان در دوران نامزدی عبارتند از:
عدم تمایل به گذراندن وقت با یکدیگر از سمت مرد . معمولا دو نفر در دوران نامزدی تمایل زیادی به باهم بودن دارند .
عدم تلاش در نزدیک تر شدن و گرم شدن رابطه از سمت آقا
رفتار های مشکوک و دور از چشم زن مثل ارتباط های پنهانی با تلفن .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
مشاوره در مورد خیانت همسر(counseling about betrayal of man’s)
مشاوره در مورد خیانت همسر باید حتما توسط یک روانشناس حاذق انجام شود تا اتفاقات خوبی در روند تصمیم گیری افراد اتفاق بیفتد . یک مشاور سال‌های زیادی از عمر خود را صرف هزینه برای یادگیری در حوزه فعالیت خود کرده است . بنابراین بهترین و صالح ترین فرد برای راهنمایی افراد در مورد شناخت نشانه های خیانت همسر و تشخیص در این مورد روانشناس است . گاهی دیده میشود که زنانی که حدس می زنند به آنها خیانت شده با این تفکر که بزرگتر ها میتوانند مشکلات این چنینی آنها را حل کنند موضوع را با خانواده های خود درمیان میگذارند . خب در اکثر مواقع نیز این مطرح کردن بیشتر به بد تر شدن اوضاع کمک می کند . این به دلیل احساساتی برخورد کردن خانواده ها با این موضوع میباشد .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
نکاتی که در مشاوره خیانت همسر به آن پرداخته میشود
نکاتی که در مشاوره خیانت همسر به افراد گوش زد میشود فقط در مورد نحوه برخورد با خیانت نیست . مثلا آموزش هایی در مورد نشانه های خیانت همسر ، تاثیر دور بودن زن و شوهر از هم یا راه برخورد با خیانت همسر را برای زوجین در نظر گرفته میشود . این آموزش ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در رابطه زناشویی زوجین در جهت جلوگیری از وقوع خیانت داشته باشد . در بعد دببگری از خدمات این رشته به نکته ای برمیخوریم به نام قضاوت . بعضی از زنان وقتی حدس میزنند که خیانتی متوجه زندگی آنها شده است کنترل اوضاع را از دست میدهند . وقتی زنی در این شرایط نتواند هیجان های خود را کنترل کند ممکن است شروع به پرخاشگری به شوهرش را در دستور کار قرار دهد .  اما اگر قضاوت اشتباهی رخ داده باشد و ثابت شود که زن اشتباه کرده عاقب خوبی در انتظار رابطه زوج نخواهد بود .
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
جلوگیری از قضاوت نادرست
در بالا به این نکته پرداختیم که گاهی عدم اطلاعات و پختگی کافی در برخورد با موضوع خیانت میتواند عواقب ناخوشایندی را برای آینده زوجین رقم بزند . در مشاوره خیانت زناشویی به این نکته اشاره میشود که دلسردی حاصل از قضاوت زن و بی اعتمادی او نسبت به شوهرش می تواند خود علت خیانت همسر باشد . پرداختن به عاقبت خیانت به همسر نیز از دیگر مواردی است که این شاخه از روانشناسی برای افراد دنبال کننده و جویای اطلاعات به ارمغان آورده است . ممکن است بعضی افراد با توجه به این موضوع که چه خطرات و آسیب هایی میتواند در صورت بروز خیانت خود و خانواده را تهدید کندند ، اگر به هر دلیلی  قصد أین کار را داشته باشند از تصمیم خود منصرف شود . بهترین راه مطمئن شدن در مورد وقوع خیانت و اطمینان از شک موجود نیز استفاده از راهنمایی‌های.مشاور میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
تحقیر کردن شوهر
یکی دیگر از عواملی که باعث مبشود یک مرد به خیانت فکر کند و به سمت یک زن دیگر جذب شود ، نوع برخورد زن با مرد است . روانشناسی خیانت به این موضوع اینگونه نگاه میکند که اگر شما بخواهید همسر خود را از نیازهایی که مربوط و مختص جنس خودش است محکوم کنید قطعا اورا سرخورده خواهید یافت . اگر در رابطه جای زن و مرد عوض شود و مدیریت رابطه و در کل زندگی  در دست زن باشد و مرد نتواند نقش خودش را ایفا کند مرد دچار نوعی سرکوب میشود . زنانی که با لحن بدی با همسر خود رفتار میکنند و اللخصوص عادت به تحقیر او در جمع ها دارند قطعا باید خود را برای این مسئله آماده کنند . مردی که نیاز به حفظ غرور ارضای کامل نشود قطعا به اولین نشانه های مثبت در این باره که از سمت زنی ببیند متمایل خواهد شد .
سردی در روابط کلامی
گفتیم که سردی در روابط زناشویی از مهمترین محرک های متمایل شدن افراد به سمت ارضای نیازهای خود در رابطه‌ فرازناشویی میباشد . یکی از أنواع سردی در رابطه‌ ، عدم کیفیت لازم در هم صحبتی با یکدیگر میباشد . بعضی از زنان به روانشناسی مراجعه میکنند با این سوال و ذهنیت که بهترین واکنش در مقابل خیانت همسر چیست ؟ . آنها باید بدانند که بهتر است قبل از وقوع اتفاق مشاوره خانواده و روانشناسی را به عنوان یک منبع آگاهی و اطلاعات در برنامه زندگی خود قرار دهند . با این کار و با این نوع پیشگیری ازین اتفاق بد برای خانواده خد جلوگیری میکنند . روانشناسی به خانمها توصیه میکند که حرف زدن با همسرتان را به هیچ وجه دست کم نگیرید .  هر چقدر که زوجین با یکدیگر حرف مشترک داشته باشند رابطه گرم تری خواهند داشت .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
سردی در روابط غیرکلامی
روابط غیر کلامی نیز به همان اندازه که ارتباط زبانی پیوند زن و شوهر را قوی و محک میکند میتواند تاثیر گذار باشد . زوجین و به خصوص زوج های جوان و کم تجربه تر باید بدانند که همیشه فقط با ابزار حرف و سخن و زبان نباید با همسر خود ارتباط برقرار کنند . مردها قطعا به نگاه های محبت آمیز ، در آغوش گرفته شدن و نوازش و بوسیده شدن برای آرامش روحی نیازمند هستند . أین تفکر غلط است که افراد فکر میکنند چون مردان روحیه محکم تری دارند به نوازش احتیاج ندارند .
اگر زن از این نظر نیز مرد را تامین نکند مرد دچار یک نوع خلأ عاطفی میشود که برایش بسیار جدی خواهد بود . گاهی کافیست که این جای خالی توسط زنی دیگر پر شود . چون ارضای این نیاز تجربه جدیدی برای مرد است قطعا احتمال میرود که خدمات دیگر همسر خودش را نادیده بگیرد و به او خیانت کند .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
سندروم آشیانه خالی دلیل خیانت در سنین بالا
گاهی زوجین از همان ابتدای زندگی با یکدیگر مشکل دارند و مثلا بعد از سه سال به بن بست میرسند . اما به هر دلیلی نمی خواهند یانمیتوانند از یکدیگر جدا شوند . ترس از آینده فرزندان معمولا شایع ترین علت جدا نشدن مرد و زن میباشد . در این حالت مرد و زن تصمیم میگیرند که با یکدیگر بمانند تا بچه‌ها آسیب نخورند . در این حالت در واقع رابطه زناشویی زوجین تبدیل به هم خانه بودن میشود .
حتی شاید دو طرف نیازهای اساسی یکدیگر را مانند نیاز جنسی یا مالی به خوبی برآورده کنند ولی دیگر تمایلی از نظر فکری و روحی به طرف مقابل ندارند . بعد از آنکه بچها مستقل شدند مرد خود را از زیر بار مسئولیت سنگینی خلاص میکند و دنبال جبران نداشته هایش میرود . اینگونه مبشود که میبینیم مردی که حالا مثلا شصت سال سن دارد با دختران و زنان ۲۵تا ۳۵سال رابطه برقرار میکند . البته این در مورد زنان نیز صدق میکند .
بعد از وقوع خیانت
تا اینجا به عواملی که باعث به وجود آمدن خیانت از سمت مرد میشود اشاره کردیم . به برخی از نشانه های خیانت مردان به زنان نیز پرداختیم و نکاتی را بیان کردیم که میتواند مانع بروز خیانت شود . اما اگر خیانت به هر عنوان روی داد بهترین برخورد با این موضوع چیست ؟ روانشناسی خیانت جواب های خوبی برای سوالات مشابه این دارد. . مثلا بعضی از زنان به مشاور مراجعه میکنند و میپرسند چگونه خیانت همسرم را ببخشم یا چگونه خیانت را جبران کنیم که طرف مقابل از کرده خود پشیمان شود . در این مورد باید گفت که قطعا برخورد ما با خیانت همسران باید متناسب با نوع و سطح خیانت انجام شده باشد و همه خیانت ها نابخشودنی نیستند . در مورد اعتماد به همسر بعد از خیانت نیز این مسئله صدق میکند . گاهی اوقات مرد میتواند اعتماد از دست رفته را به مرور زمان به دست بیاورد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Betrayed women reveal the signs that their partners were …
 برای مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۰:۳۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت خیانت مردان چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
علت خیانت مردان (the cause of betrayal of men)
علت خیانت مردان در رابطه زناشویی مسئله تازه ای نیست و همیشه مطرح بوده است . خیانت در رابطه زن و شوهری در مردان بسیار شایع تر از زنان است . علت خیانت مردان میتواند ریشه در مسائل مختلف روحی و روانی داشته باشد . گاهی نیز علت خیانت مردان مشکلات خانوادگی و حل نشدن تعارضات زناشویی بین زن و مرد میباشد . تجربه های زندگی نیز میتواند علت خیانت مردان باشد . مثلا وقتی فرد تجربه خیانت از جنس مخالف را داشته باشد گاهی تصمیم میگیرد از فرد جدید انتقام بگیرد . علت خیانت مردان را میتوان در زمینه های گسترده مورد برسی قرار داد . خیانت به اندازه ای مهم و تاثیر گذار است که در بسیاری از دانشگاه های روانشناسی معتبر موضوع مورد تحقیق خیلی از دانشجو ها مثلا علت خیانت مردان است . در ادامه بیشتر به أین موضوع میپردازیم .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
علت خیانت مردان در دوره بارداری (the cause of betrayal of men during pregnancy)
علت خیانت مردان در دوره بارداری نیز از جمله خیانت هایی است که بسیار زیاد بخاطر آن به کلینیک های مشاوره مراجعه میشود . واقعا علت خیانت مردان در دوره بارداری چیست ؟ اگر بخواهیم خیلی کوتاه و مختصر به این سوال پاسخ بدهیم باید بگوییم که نا آگاهی و عدم پختگی لازم برای مدریت یک زندگی زناشویی میتواند علت خیانت مردان در دوره بارداری باشد . برخی از زنان که بدون هیچ مشکلی بادار میشوند و دوره بارداری را آرام و طبیعی میگذرانند میتوانند حتی تا ماه هشتم حاملگی هم رابطه جنسی داشته باشند که البته فقط باید مراقب بود که به شکم مادر فشار وارد نشود . اما خانم ها به دلیل نا آگاهی مرد را از حق طبیعی خود منع میکنند که أین کار باعث بالا رفتن احتمال خیانت میشود . گاهی نیز عدم درک همسر و نداشتن پختگی و تعهد علت خیانت مردان در دوره بارداری میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
علت خیانت مردان متاهل (the cause of betrayal of married men)
علت خیانت مردان متاهل همان طور که گفتیم میتواند زیاد باشد . به قدری زیاد که در اینجا نتوان به همه آن دلایل پرداخت . اما در ادامه به برخی از شایع ترین علت خیانت مردان متاهل  اشاره میکنیم :
برخی از مردان اگر کنترل کننده ای را بالای سر خود حس نکنند به سرعت به سمت خیانت جذب میشوند . این مشکل میتواند در فرد به صورت یک خصلت نهادینه شده باشد .
سرد مزاجی زنان در رابطه عاطفی و جنسی بین زوجین میتواند حتی به نابودی زندگی مشترک ختم شود .
از دیگر مواردی که میتوان به عنوان علت خیانت مردان متاهل نام برد عدم قدرت در نه گفتن به پیشنهاد های مطرح شده میباشد . شاید باورش سخت باشد اما این کاملا حقیقت دارد که گاهی اوقات مردان به دلیل خجالت و تعارف و این که به اصطلاح کم نیاورند ناخواسته وارد یک رابط ناهنجار میشوند .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
علت خیانت مردان چیست ؟
علت خیانت مردان چیست ؟ این سوالی است که در ذهن همه زنانی که برای مشاوره خیانت نزد روانشناس میروند وجود دارد . برخی از زنان به أین نکته اعتراض میکنند که : من برای شوهرم یک زن کامل و بی نقص هستم . برای او غذا درست میکنم ، خانه را تمیز نگه میدارم ، برای او بچه آورده ام و نیاز جنسی اورا نیز برطرف میکنم . وقتی که فرد چنین همسری داشته باشد پس علت خیانت مردان چیست ؟
زنان أین سوال را نیز از خود بپرسند که آیا از نظر عاطفی نیز حواسم به همسرم بوده یا نه ؟ گاهی اوقات مرد ها فقط توجه و احساسات همسرشان را درمان خستگی ها و درماندگی های خود میدانند . مرد ها دوست دارند که مرتب از طرف همسر خود ستایش شوند و مردانگی آنها تایید شود . اگر مرد از أین لحاظ دچار کمبود باشد ممکن است به اولین فردی که از جنس مخالف برمیخورد و نیازش را برطرف میکند متمایل شود .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
علت خیانت مردان در دوره نامزدی
علت خیانت مردان در دوره نامزدی گاهی به این دلیل است که مرد هنوز به بلوغ کافی برای ازدواج ،شروع و مدیریت یک رابطه را ندارد . مثلا در فرهنگ ما در دوران نامزدی یک سری محدودیت های فرهنگی بر رابطه حاکم است . لزوم عدم رابطه جنسی در این دوران از شروط اصلی خانواده های دختر و پسر است . اما گاهی مردان این توقع را داشته باشند که برای نیاز جنسی هرگونه مانع در دوران نامزدی معقول نیست . بنابراین حق خیانت را به خود میدهد .
گاهی نیز مرد به بلوغ هیجانی لازم دست پیدا نکرده و نمیتواند بحث ها و دعواهایی که در دوره نامزدی طبیعی هستند را کنترل و مدیریت کند . این عدم مهارت باعث میشود این بحث ها به جای سازنده بودن رابطه را به سمت سردی سوق بدهد و علت خیانت مردان در دوره نامزدی خواهد بود . البته این سردی در رابطه احتمال خیانت زن رانیز به وجود می آورد .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
دور بودن از یکدیگر عامل خیانت
گاهی خیانت مرد به زن به دلیل دور بودن زن و شوهر از هم اتفاق می‌افتد . برای مثال مرد به دلیل شرایط شغلی مجبور می‌شود که مدتی را به عنوان ماموریت در شهر یا کشور دیگری سپری کند و از همسرش دور باشد . مردان به صورت فطری دارای نیاز شدید جنسی هستند و کمتر مردی میتواند این نیاز را نادیده بگیرد و ریتم و تعادل زندگی خود را حفظ کند . خیانت مردان متاهل به دلیل فاصله زیاد جغرافیایی از همسر گاهی در بعد جنسی اتفاق نمی‌افتد بلکه از نظر عاطفی فرد به یک فرد دیگر وابسته میشود . مشاوره خانواده در این زمان میتواند زن را از این احتمالات مطلع سازد و امکان جلوگیری از این اتفاق را بالا می رود . مشاوره خانواده و روانشناسی همچنین میتواند افراد را از نشانه خیانت مردان آگاه کند و به خاطر این نکته میتواند بسیار مفید و کارآمد باشد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
تصمیم به جدایی به خاطر خیانت
برملا شدن خیانت بین زن و شوهر مانند ترکش میتواند به ابعاد مختلف زندگی زناشویی آسیب برساند . یک زندگی که با مقدار زیادی عشق و امید آغاز شده ، حالا با یک اتفاق تلخ به سردی رسیده . در نگاه اول بعد از اینکه یکی از طرفین از خیانتی که به او شده مطلع میشود ، با خود میگوید که طلاق تنها چاره خیانت است . اما اگر زن قبل از یک تصمیم عجولانه و شاید نادرست با یک روانشناس مشورت کند ، ممکن است با راههایی از طرف مشاور روبه رو شود که حتی به ذهنش نیز نرسیده باشد . شاید گاهی اگر به دقت و با آرامش و تمرکز به موضوع نگاه کنیم به أین نتیجه برسیم که میتوانیم به طرف مقابل فرصت جبران بدهیم . گاهی نیز زن در صورت جدایی و طلاق با عواقب و مشکلات بیشتری رو به رو می شود .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
فضای مجازی (cyberspace)
فضای مجازی قطعا یکی از پدیده های قرن حاضر میباشد . این امکان برای افراد به وجود آمده که به صورت نامحدود به دریایی از اطلاعات دسترسی دارند . افراد میتوانند به صورت رایگان کسب و کار راه بیندازند یا خدمات خود را ارائه کنند . اما اینکه این فضا میتواند حریم ها را برای آشنایی بردارد خطر بروز روابط نا سالم را بالا میبرد . باید در بحث های مربوط به مشاوره خیانت زناشویی به این پدیده به اندازه کافی پرداخته شود . با شیوع استفاده از برنامه های ارتباطی مختلف در جامعه گزارشات مربوط به خیانت های زناشویی که به واسطه فضاهای مجازی شروع شده است نیز پر تکرار تر شده است . اگر افراد با فرهنگ درستی از فضای مجازی استفاده نکنند قطعا سلامت و امنیت روانی خانواده ها به خطر می‌افتد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
عاقبت خیانت
حکم خیانت مرد به زن از لحاظ عرفی و شرعی و قانونی هر چه که باشد و هر مجازاتی داشته باشد به اندازه از دست رفتن یک زندگی زناشویی که شاید سالها برای ساختن آن زحمت کشیده شده است و از آن مراقبت شده سخت نخواهد بود . عاقبت خیانت به همسر به جز تباهی و نابودی فردی و جمعی خانواده نیست . در روانشناسی خیانت گاهی به این نکته برمیخوریم که افراد گرفتار در خیانت فقط در اوایل رابطه فرا زنا شویی حال خوبی دارند . اما بعد از گذشته مدتی خود نیز از کار خود نادم و پشیمان می شوند .
در بعضی از افراد زمانی پشیمانی رخ می دهد که دیگر دیر شده و آنها از ترس آبرو یا موارد مشابه آن به این رابطه ادامه میدهند . بنابراین به افرادی که قصد شروع یک رابطه خارج از رابطه زناشویی را دارند پیشنهاد می شود که عواقب أین خیانت را به خوبی بررسی کنند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
درمان خیانت زناشویی (treating marital infidelity)
بسیاری از خانم هایی که مورد خیانت قرار گرفته اند یا احساس می کنند که به آنها خیانت شده است ، نز در روانشناس و مشاور میآیند و میگویند حالا که از این اتفاق باخبر شدم با خیانت شوهرم چه کنم ؟ در پاسخ به این عزیزان باید به نکته آی توجه شود و آن این است که خیانت شوهر به زن ناگهان اتفاق نمی‌افتد و دررابتدا زمینه های آن فراهم میشود و در یک روند آهسته یا تند این اتفاقات صورت میگیرد .
در درمان خیانت زناشویی درابتدا به صحت و واقعیت داشتن این مسئله و اتفاقی که افتاده پی میبرند . بعد بررسی میکنند که خیانت در چه مرحله و عمقی قرار دارد . اگر مرد در ابتدای رابطه باشد به مراتب راحت تر از زمانی که به طرف مقابل وابستگی یا دلبستگی پیدا میکند میتوان از این آسیب جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
برخورد با خیانت در اسلام
خیانت مرد به زن در اسلام نیز بسیار بررسی و به آن پرداخته شده است . خیانت زناشویی در اسلام یک امر کاملا زننده و آسیب رسان معرفی میشود . در اسلام به مردان حق داشتن چند همسر همزمان داده شده است . اما یک رابطه خارج از شرع و عرف با مجازات های سنگینی روبه رو می شود . قطعا عکس العمل در برابر خیانت مردان به نحوی خواهد بود که درس عبرتی برای مردان دیگری که مخفیانه این کار را میکنند یا قصد آن را دارند خواهد شد . اسلام برای خیانت مردان و زنان متاهل جزاهای سنگینی از جمله سنگسار و شلاق و حبس در زندان در نظر گرفته است .
از نظر پیشگیری نیز اسلام در قرآن و آموزه های اهل بیت برنامه ها و درمان های زیادی برای محکم تر شدن پایه های زندگی زناشویی ارائه کرده است . اسلام اعتقاد دارد که اگر ما یک جامعه سالم میخواهیم باید خانواده سالم داشته باشیم .
بیشتر بخوانید:چگونگی برخورد با زن خیانتکار
رفتار با شوهر خیانتکار
بعد از این که زن مطمئن شد که شوهرش به او در روابط زناشویی خیانت میکند ، شاید اولین سوالی که برایش پیش میاید نحوه رفتار با شوهر خیانتکار است . ما در بالا به دلایل خیانت مردان پرداختیم . حالا به نکاتی در مورد برخورد با خیانت اشاره میکنیم .
هیچگاه در همان ابتدا که متوجه خیانت همسران شدید در برخورد با او تمام احترام ها را از این نبرید . چون ممکن است بخواهید با او ادامه دهید .
قبل از قضاوت حتما از تمام موضوع و حدس و گمان های خود مطمئن شوید .
از عمق اتفاق پیش آمده آگاه شوید . ممکن است هنوز در ابتدای خیانت متوجه موضوع شده باشید .
حتما برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع از یک روانشناس کمک بگیرید . زیرا او موارد مشابه مورد شما را در طول کار و کسب تجربه در این زمینه زیاد دیده است و میتواند راههایی با آسیب کمتر را پیشنهاد کند .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
راه های کشف خیانت مردان
راههای کشف خیانت مردان میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد . اما به شرطی اینکه این نکات باعث به وجود آمدن شک و تردید و زیاده روی در مراقبت و کنترل شوهر نشود . بنابراین خانم ها باید دقت داشته باشند که در حفظ تعادل نسبت به قضاوت در مورد همسرانشان دقت کنند . گاهی حساسیت زیاد نسبت به این قضیه باعث بوجود آمدن یک شکاف عاطفی بین زن و مرد میشود . برخی از نشانه هایی که ممکن است نشانه خیانت یا بروز خیانت شوهر باشد عبارت اند از :
بی میلی یا کم میلی جنسی
بی تفاوت بودن به همسر اگر درقبل وجود نداشته
دائم دنبال بهانه بودن برای آنکه در فضای خانه نباشد
تلفن ها و پیام های مخفیانه زیاد
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Betrayal: What’s Wrong With Men? 
 برای مشاوره در زمینه علت خیانت مردان چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۳:۵۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت مرد(betrayal of man’s)
خیانت مرد از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی است که بسیار در ابعاد مختلف فردی و جمعی افراد تاثیر گذار است . خیانت مرد میتواند به راحتی یک خانواده را از نقطه امن و شکوفایی به نابودی و نیستی بکشاند . در مشاوره خیانت تاکید میشود که خانمها اگر به خیانت مرد خود شک کردند یا از این اتفاق مطمئن شدند هرچه زود تر برای جلوگیری و برخورد مناسب با خیانت مرد از راهنمایی‌های یک روانشناس کمک بگیرند . خیانت مرد گاهی میتواند قابل کنترل و سطحی باشد و امکان هدایت و خارج کردن مرد از راه اشتباه وجود دارد .
مثلا زمانی که خیانت مرد در حد پیام های اینترنتی و تلفنی است . در این صورت نیز اگر سریعا جلوی این رفتار گرفته نشود میتواند به خیانت در سطوح عمیق‌تر منجر شود . بنابراین خانمها در نظر داشته باشند که با چشم پوشی و گذشت های بی مورد با این تفکر که خود به خود درست خواهد شد بیشتر موضوع را پیچیده میکنند .
بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟
خیانت مرد به زن (betrayal of man’s)
خیانت مرد به زن  همانطور که در بالا گفته شد میتواند کانون زندگی زناشویی و بنیان خانواده را هدف قرار دهد و نابود سازد  . ابعاد خیانت مرد به زن بسیار گسترده است و در وقت محدود و کم نمیتوان به همه آنها پرداخت . اما بعضی از این ابعاد عمومیت بیشتری نسبت به جنبه های دیگر خیانت دارند و اکثر موقعیت ها و شرایطی که خیانت مرد به زن اتفاق می افتد در این زمینه ها میباشد .
در ادامه به صورت مفصل به شرایط و زمینه هایی که احتمال خیانت مرد به زن را بالا میبرد ، خواهیم پرداخت . زمینه ها و شرایطی مثل مسائل مالی و اقتصادی ، طلاق عاطفی ، طلاق جنسی ، سرد مزاجی و ….. از این دست زمینه ها هستند . ما با دانستن این اطلاعات و به دست آوردن شناخت در این زمینه ها میتوانیم در صورت بروز مشکل به خوبی بحران به وجود آمده را کنترل کنیم .
بیشتر بخوانید:  نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
خیانت مرد به همسرش
خیانت مرد به همسرش به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد ؟ . این سوالی است که در ذهن اکثر افرادی که درگیر کسب اطلاعات در این رابطه هستند ممکن است شکل ببندد . خیانت مرد به همسرش قطعا به صورت ناگهانی و خلق الساعه اتفاق نمی افتد . این روند قطقا یک روند تکمیلی و پیوسته است . اما سردعت این روند از آغاز تا تکمیل بستگی به نوع خیانت و شرایطی که زوجین در آن قرار دارند بستگی دارد . خیانت مرد به همسرش میتواند بنا به فرهنگ و یا سطح اجتماعی و حتی نقطه جغرافیایی محل زندگی زوجین متفاوت باشد . اما نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که حتی در بروز خیانت نیز یک طرف مقصر نیست و مانند تمام مشکلات و چالش های زندگی زناشویی هر دو طرف در بروز مشکلات شریک و تاثیر گذار هستند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
دلایل خیانت مرد
دلایل خیانت مرد بنا به شرایط زندگی و حتی نسبت به ویژگی های زن خیانت دیده میتواند متنوع و متفاوت باشد . البته زنان خیانت دیده یا خانم هایی که تصور میکنند اعتماد آنها در زندگی زناشویی مورد خیانت قرار گرفته , سریعا باید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای کنترل خود و گرفتن تصمیم درست بهرمند شوند . از مهمترین دلایل خیانت مرد میتوان به موارد و نکات زیر اشاره کرد :
وجود مشکل و نقص در برقرای رابطه جنسی در سطحی که مرد از این نیاز به خوبی ارضاء شود . نیاز جنسی در هر انسانی از مهمترین و حیاتی تر نیاز هاست ولی مردان طاقت کمتری در برابر نبود این نیاز دارند .
عدم توانایی در نه گفتن به پیشنهاداتی که به مرد میشود .
وجود تنوع طلبی در مرد که گاهی ریشه در مشکلات روانی او دارد .
تحقیر شدن توسط همسر نیز از نکاتی است که حتما خانمها باید مواظب آن باشند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
نحوه برخورد با مرد خیانتکار
نحوه برخورد با مرد خیانتکار توسط زن خیانت دیده هر چقدر که سخت باشد باید کاملا منطقی و با دور اندیش اتفاق بیفتد . گاهی نمیتوان سریعا برای خیانت اتفاق افتاده حکم و مجازات طلاق صادر کرد . نحوه برخورد با مرد خیانتکار باید به گونه ای صورت بگیرد که تمام جوانب در آن سنجیده شده باشد و تمام عواقب در نظر گرفته شده باشد . خیانت مرد به زن قطعا میتواند در سطوح و ابعاد گونان اتفاق می‌افتد . خیانت مردان متاهل و همچنین زنان امروزه در فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد . در این نوع خیانت گاهی حتی دوطرف به دلیل فاصله جغرافیایی هیچگاه یکدیگر را نمی بینند . آیا برای این نوع از خطا سریعا میتوان گفت که طلاق تنها چاره خیانت است ؟ . بنابراین بهترین تصمیم این است که موضوع را با یک مشاور در میان بگذاریم و با کمک او به بهترین نحو با أین موضوع برخورد کنیم .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
دور بودن زن و شوهر از هم
گاهی نشانه خیانت در مردان زمانی دیده میشود که شرایط زندگی زوجین به نحوی است که دور بودن زن و شوهر از هم را نمیتوان در این اتفاق بی تاثیر دانست . مثلا فرض کنید زنی که شوهرش بنا به موقعیت و شرایط کاری مجبور است که دائم در سفر باشد . خب این زن احتمالا هم خودش از وجود لذت جنسی و جسمی حضور شوهر محروم میشود و هم اینکه با نبودن کنار شوهرش درصد بروز رابطه جنسی و یا عاطفی همسرش با فردی غیر را بالا میبرد . از دیگر دلایلی که در مشاوره خیانت زناشویی به آن پرداخته میشود این است که ما باید سلیقه جنسی همسر خود را بدانیم که او در کنار ما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی ارضاء شود . در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی میکنیم .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
سلیقه جنسی (*** tastes)
قبل از اینکه ما حکم خیانت مرد به زن صادر کنیم ، آیا بهتر نیست که به موضوعاتی بپردازیم که برای دوام رابطه و جلو گیری از روبرو شدن زوجین با عاقبت خیانت به همسر موثر و مفید هستند ؟ در روانشناسی خیانت به این موضوع اشاره میشود که زوجین قبل از ازدواج در مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی حتما بدون خجالت و شرم صحبت کنند و با یکدیگر به تتبادل نظر بپردازند . بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های مربوط به خیانت شوهر به زن به این دلیل است که دو طرف از نظر جنسی هیچ تناسب و تفاهمی با یکدیگر ندارند . در مواردی مشاهده میشود هر دوطرف انسان های نجیب و شریفی هستند و از روی شرارت یا رذیلت اخلاقی دست به خیانت نمی زنند .  ولی به دلیل عدم تفاهم در این مورد به مشکل بر می خورند .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
درمان خیانت زناشویی (betrayal of marriage)
گاهی خانمها به روانشناس مراجعه میکنند و دائم در پی یافتن این جواب این سوال هستند که با خیانت همسرم چه کنم ؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم ما نباید صرفا به خاطر نام خیانت فقط طلاق را به عنوان راه حل برسی کنیم . گاهی نیز امکان درمان خیانت زناشویی وجود دارد . وقتی روانشناس تشخیص دهد که زندگی مورد آسیب واقع شده میتواند ادامه پیدا کند حتما باید این را به مراجعان پیشنهاد کند . طلاق حتی اگر بهترین راه هم باشد قطعا آسیبهای مخربی را با خود به دنبال خواهد داشت . در ابتدا زنان باید از مشاوره خود بخواهند که بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان را به آنها پیشنهاد کند . با یک عکس العمل سنجیده نمیتوان رابطه را در روند ترمیم قرار داد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
راه های درمان خیانت زناشویی
در ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که درمان خیانت زناشویی به چه اشکالی میتواند انجام شود . در ابتدا همانطور که گفته شد زنان باید دلایل خیانت مرد به زن را بدانند . بعد از آن رفتار با شوهر خیانتکار میتواند راه را برای شروع ترمیم زندگی زناشویی هموار سازد . حالا به چند نکته که زوجین در طول درمان باید به آنها توجه کنند میپردازیم .
هیچگاه فرد خیانتکار را که در تلاش برای جبران گذشته است را تحقیر نکنید .
از قصد فرد خیانتکار برای اصلاح و ادامه دادن سالم زندگی پیش از آغاز مطمن شوید .
تمام تلاش خود را بکنید تا فرد مقابل از تلاش برای اصلاح خود دلسرد نشود .
از بحث و صحبت در حضور دیگران در مورد خطاهای فرد مقابل بپرهیزید .
صبر نکنید تا مشکل به کلی حل شود . از همان ابتدای راه درمان سعی در عادی سازی را بین خود و همسرتان را آغاز کنید.
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
خیانت به دلیل اعتیاد جنسی (***ual addiction)
یکی دیگر از دلایل خیانت ، خیانت به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی است . افرادی که درگیر این نوع بیماری میشوند باید نسبت به نیازی که به رابطه جنسی دارند به صورت غیر منطقی این نیاز خود را برطرف کنند . معتادان به رابطه جنسی نمیتوانند کمتر از نیاز خود رابطه داشته باشند و آرام بگیرند . درست مثل افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند ، آنها نیز باید طبق برنامه و سطحی که به این موضوع اعتیاد دارند رابطه جنسی برقرار کنند . وقتی مردی مثلا هر روز رابطه جنسی را از همسر خود درخواست میکند ، قطعا زن نمیتواند دائم به او پاسخ مثبت بدهد . مردی که به اعتیاد در رابطه جنسی مبتلا شده است ، خیلی زود از همسر خود نا امید میشود و به سراغ زنان دیگر صرفا به خاطر برقرای نیاز جنسی روی می آورد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
انواع اعتیاد به رابطه جنسی در افراد
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، اعتیاد به رابطه جنسی دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخدر است . یعنی بعضی از افراد دو روز یک بار حتما باید رابطه داشته باشند و بعضی هر روز . چیزی که قطعی است این است که عدم ارضای نیاز ، دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخدر با برهم خوردن نظم زندگی فرد و همچنین زندگی زناشویی زوجین همراه خواهد بود . بعضی از مردان معتاد به رابطه جنسی در وضع وخیم تری قرار دارند . آنها اعتیاد به رابطه جنسی با افراد مختلف را دارند .
مثلا دوست دارند با زنان تیره پست رابطه برقرار کنند . عداز ارضا شدن دقیقا ذهنشان معطوف به این نکته میشود که با زنانی با پوست روشن شاید لذت بیشتری را بتوانند تجربه کنند . شاید اعتیاد آنها از این جهت هم تنها را وسوسه کند که زنانی با رنگ موهای مختلف را در رابطه جنسی امتحان کنند تا به آرامش مد نظر دست پیدا کنند .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
صدمات فردی و جمعی خیانت مردان
خیانت آسیب ها و صدمات خود را به زندگی فردی و زناشویی زوجین وارد میکند . زنی که مورد خیانت واقع شده باشد ، اگر از شوهرش جدا شود قطعا دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی در زندگی خود میشود . حتی در صورت درمان این مشکلات دیگر نمیتواند به هیچ مردی اعتماد کند و به دوباره به زندگی مشترک با یک مرد فکر کند . حتی اگر این تصمیم را بگیرد هیچگاه از شک و تردید در مورد وفاداری شوهرش کاملا و صد در صد مطمئن نخواهد بود .
فرزندانی که در محیطی نا امن از لحاظ عاطفی رشد میکنند و دائم در حال تماشای دعوای پدر و مادر خود در مورد اعتماد و خیانت هستند نیز قطعا از این موضوع ضربه می‌خورند . آنها می آموزند که جنس مخالف به احتمال زیاد خیانتکار است و یا در آینده به جنس مخالف اعتماد نخواهند کرد و یا انتقام والددخیانت کار خود را از دیگران میگیرند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
اسلام و موضوع خیانت
اسلام نیز به مردان و زنان پیرو دین در بسیاری از آموزه‌های خود بر منسجم نگه داشتن ساختار خانواده تاکید میکند . اسلام خانواده را مهمترین پایگاه اجتماعی برای یک جامعه سالم میداند . دین مبین به تمام زوجین توصیه میکند که اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت هستند ، کسب رضایت همسر خود را در دستور کار قرار دهند . خیانت مرد به زن از نظر اسلام کار بسیار زشت و گناه آلودی به شمار میرود و درصورت مطالعه خواهیم دید که راههای بسیار زیادی نیز برای جلوگیری از این اتفاق در اسلام پیشنهاد شده است . اسلام در آموزه‌های خود که توسط اهل بیت علیهم السلام به ما ارائه شده است به خانمها راههای کشف خیانت مردان و همچنین راه حل ها و درس هایی برای جلوگیری از أین مسائل را آموزش میدهد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:۷ Types Of Marriage Betrayal That Are Often Overlooked 
 برای مشاوره در زمینه عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۱:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۲
مشاوره خیانت (betrayal advice)
مشاوره خیانت یعنی جلسه ای با یک روانشناس در مورد خیانت طرف مقابل برگزار می‌شود . حال در مشاوره خیانت ممکن است فرد از خیانت طرف مقابل مطمئن باشد یا اینکه به خاطر شکی که به خیانت همسرش دارد مشاوره خیانت را برای گرفتن تصمیم درباره این موضوع انتخاب کرده است . گاهی بعضی از افراد مشاوره خیانت را جدی نمی گیرند و از روی نا آگاهی مسائل خصوصی خود و همسرشان را با دوستان و نزدیکان خود مطرح میکنند . در نظر داشته باشید که مشاوره خیانت فقط باید توسط روانشناس به شما ارائه شود . در غیر این صورت ممکن است افراد با مشورت اشتباه به زندگی شما آسیب برسانند . بنابراین مشاوره خیانت را بسیار جدی بگیرید تا بتوانید از راهنمایی های یک فرد صالح ببرید . خیانت مطرح شده باید از ریشه بررسی شود تا بتوان در مورد آن تصمیم سنجیده گرفت . این بررسی معمولا توسط یک روانشناس باید انجام گیرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
مشاوره خیانت همسر (counseling wife betrayal)
مشاوره خیانت همسر معمولا به این صورت است که فردی که مورد خیانت قرار گرفته است یا این حدس را میزند که به او در رابطه خیانت میشود ، نزد یک روانشناس میرود . قصد فرد از أین مراجعه قرار گرفتن در روند مشاوره خیانت همسر أین است که یک فرد متخصص او را در تصمیم گیری در این زمینه یاری کند . در جریان مشاوره خیانت همسر معمولا روانشناس در ابتدا کاملا به صحبت های مراجع خود گوش میدهد و نکته هایی که بنظر برای مشاوره خیانت همسر و گرفتن نتیجه مثبت در آن لازم است را ظبت میکد . بعد با توجه به اطلاعاتی که از صحبت های فرد کسب کرده است  ، به بررسی وضعیتی که دو طرف در آن در گیر هستند میپردازد . بعد از بررسی کامل زندگی زوجین روانشناس سعی در پیدا کردن راه حل و انتخاب بهترین راه حل برای زن و شوهر میکند .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
مشاوره خیانت شوهر
مشاوره خیانت شوهر در مقابل مراجعه برای بررسی خیانت زن به شوهر از فراوانی کمتری برخوردار است . اگر از مشاوران با تجربه تر بپرسید خواهند گفت که در خواست مراجعان خانم  آنها برای داشتن جلسات مشاوره خیانت شوهر بسیار زیاد بوده است . در جلسه مشاوره خیانت شوهر مشاور باید دقت داشته باشد که در ابتدا با گرفتن اطلاعاتی که مراجع به صورت خود آگاه و نا خودآگاه در اختیارش قرار میدهد از وقوع یا احتمال وقوع خیانت مطمئن شود . در صورت اطمینان و راستی آزمایی مراجع آنگاه میتواند پیشنهادات خود را برای کمک به مراجع ارائه کند .
گاهی اوقات افراد دچار یک سوءتفاهم ساده میشوند . روانشناس ممکن است با تشخیص اشتباه اوضاع را پیچیده تر و حتی بحرانی تر کند . گاهی نیز مراجع ممکن است دچار توهم و اختلالات روانی شده باشد و خودش از آن بی خبر باشد . برای مثال اختلال پارانویا افراد را به چنین شک هایی وا میدارد .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
مشاوره خیانت زن
مشاوره خیانت زن نیز به مانند مواردی که در بالا اشاره شد باید انجام شود . گاهی در جریان مشاوره خیانت درمانگر تشخیص میدهد که باید هر دو نفر در جلسه حضور داشته باشند . مثلا در جریان مشاوره خیانت زن روانشناس  ممکن است نتواند به صحبت های شوهر اعتماد کامل داشته باشد . مثلا زمانی که شوهر مبهم صحبت میکند یا اینکه حرف هایی که به همسرش نسبت میدهد اغراق آمیز به نظر میرسد . در این شرایط معمولا روانشناس های حرفه‌ای به این ترتیب عمل می‌کنند که : بصورت جدا گانه چند جلسه ابتدایی را با طفین صحبت میکنند . بعد از روشن تر شدن بیشتر قضایا زمان آن فرا می‌رسد که هر دو طرف در جلسات مشاوره مشترک شرکت کنند تا مشاور حرف های آنان را در حضور یکدیگر نیز بررسی و آنالیز کند . بعد از بررسی موارد ذکر شده , مشاور میتواند راه حل بسیار دقیق تر و موثر تری را ارائه کند.
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
مشاوره خیانت تلفنی با متخصص
مشاوره خیانت تلفنی با متخصص نیز از دیگر راه هایی است که افراد میتوانند برای یاری گرفتن در مورد خیانت به همسر از آن استفاده کنند . مشاوره خیانت تلفنی با متخصص معمولا در زمانی کارآمد است که فرد متقاضی مشاوره امکان استفاده و دسترسی به مشاوره خانواده را نداشته باشد . مثلا مردی را در نظر بگیرید که خیانت به شوهر از سمت همسرش حس کرده یا از آن مطلع است . اما بنا به دلایلی مثل اینکه در نزدیکی خود یا در شهر و روستایی که زندگی میکند مشاوره و روانشناسی وجود ندارد برایشان بهتر است که از این امکان استفاده کنند . یا در بعضی از شرایط خاص مثلا در بعضی از فرهنگ ها امکان مراجعه حضوری افراد به روانشناس وجود ندارد . در این شرایط مشاوره با روانشناس میتواند موثر باشد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
انواع خیانت زن به شوهر
شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن خیانت زن شوهر دار میشنویم خیانت جنسی باشد . اما این گمان کاملا اشتباه است .خیانت انواع و ابعاد گسترده ای دارد . در ادامه به چند مورد از خیانت زن به شوهر اشاره میکنیم .
خیانت عاطفی : زمانی که زن رابطه احساسی و عاطفی خود را به کسی جز شوهر خود اختصاص میدهد در واقع به احساسات شوهر خود خیانت کرده است .
خیانت مالی : زمانی که زن بدون اجازه در موردی خارج از امور زندگی و برای غیر هزینه کند نمونه خیانت مالی به شوهر محسوب میشود .
خیانت جنسی : زمانی که زن بدن و اندام جنسی خود را با کسی جز همسرش شریک میشود و با فردی غریبه رابطه جنسی برقرار میکند .
خیانت در راز داری : خیانتی که زمانی رخ میدهد که زن اسرار و اتفاقات حریم خصوصی شوهرش را در خارج از زندگی فاش میکند .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
عواقب خیانت زن شوهردار
عواقب خیانت زن شوهر دار تنها به رابطه خودش و همسرش لطمه وارد نمی کند . بلکه در ابعاد فردی نیز زندگی خود زن و خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار می دهد . مردی که دچار خیانت از طرف همسرش شده است سرخورده میشود . احتمال بروز افسردگی در این فرد بسیار بالا میباشد . در صورتی که زوجین از هم طلاق بگیرند نیز ، مرد دیگر نمیتواند به راحتی به هیچ زنی برای تشکیل خانواده اعتماد کند .فرزندان زن خیانتکار نیز از اعمال او آسیب میبینند . آنها از کودکی سرمشقی مثل مادر خیانتکار خود را سر لوحه رفتار خود قرار میدهند . مثلا دختر با خود میگوید مادرم خیانت می کرد پس من هم این کار را میکنم . پسر چنین مادری نیز از تمام زنان کئنه به دل میگیرد که میتواند او را به فرد خطرناکی برای جامعه تبدیل کند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
نشانه های خیانت زنان به شوهر خود
خیانت به شوهر در زنان رفتار هایی را مشخص میکند که میتوان آنها را به عنوان نشانه‌های خیانت زنان در رابطه زناشویی مورد توجه قرار داد . شاید اولین نکته ای که در زمان خیانت تغییر میکند سردی در روابط جنسی است . به طور معمول زنان نسبت به رابطه جنسی با همسر خود خیلی حساس هستند یعنی اینکه اگر طبق عادت هر چند روز یکبار رابطه جنسی نداشته باشند آزرده میشوند . در زنانی که رابطه جنسی خود را با فرد سومی برقرار میکنند دیگر آنچنان میلی به رابطه با همسر خود ندارند و اگر او از زن تقاضا نکند شاید خیلی به رابطه در زن نباشد .نشانه دیگر خیانت این است که زن نسبت به شوهر و زندگیشان یک حالت بی تفاوتی از خود بروز میدهد . در حالی که در یک زندگی زناشویی سلامت زن نسبت به ظاهر و باطن شوهرش حساس و دقیق است .
بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟
عوامل موثر در خیانت
خیانت زنان متاهل فقط به این دلیل نیست که خیانت آنها فقط از روی هوس و تنوع طلبی جنسی باشد . عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستند . مثلا زمانی که شوهر با زن بد رفتاری میکند ، او را از لحاظ جسمی و روحی آزار میدهد و فضای امنی برای همسرش در خانه فراهم نمیکند ، همسرش را به سمت خیانت سوق میدهد . وقتی زنی به زندگی زناشویی خود دلگرم نباشد احتمال اینکه به دنبال روابط فرا زناشویی برود بسیار محتمل خواهد بود . گاهی اوقات نیز مردان خود باا تامین نکردن نیاز جنسی و عاطفی زن زمینه را برای خیانت او فراهم میکنند . قطعا خیانت به هیچ عنوان از سوی هیچ یک از طرفین پذیرفته نیست  اما خب نباید به سادگی از کنار عوامل به وجود آورنده خیانت چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت . قطعا عدم تمکین از سمت مرد از عوامل اصلی به وجود آمدن خیانت میباشد .
بیشتر بخوانید: عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟
مشاوره در مورد خیانت شوهر
در مشاوره در مورد خیانت شوهر تمام خدمات و یاری هایی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم به زنانی که مشکوک یا مطمئن از خیانت شوهرشان هستند نیز ارائه میشود . اما مسائلی وجود دارد که احتمال وقوع خیانت شوهر به زن را بالا میبرد . بهتر است خانم ها این مسائل را حتما در نظر بگیرند . دور بودن زن و شوهر از هم به هر دلیلی که باشد ، قطعا احتمال خیانت مردان متاهل را بالا میبرد . خانم ها توجه داشته باشند که مردان طاقت کمتری نسبت به زنان در بعضی مسائل مانند نیازهای جنسی و عاطفی دارند . بعضی از خانمها به هر دلیلی گاهی تا سالها نیاز جنسی خود را سرکوب میکنند و در این امر نیز موفق هستند . اما مردان به هی گچ وجه اینچنین قدرت کنترلی را ندارند و ممکن است خیلی زود در برابر موقعیت ها تسلیم شوند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
طلاق تنها چاره خیانت
گاهی اوقات خیانت هایی مثل خیانت های جنسی به حدی فجیح و غیر قابل انکار است که فرد خیانت دیده حتی اگر بخواهد نیز نمیتواند او را ببخشد . مثلا فرض کنید که مردی به دلیل اعتیاد یا الکلی بودن بار ها از حالت تعادل خارج شده است و معشوقه خود را باخود به خانه آورده و جلوی چشمان همسرش با او رابطه جنسی برقرار کرده است . بعد از گذشت مدتی حتی اگر مرد واقعا تغییر کرده باشد و دیگر مرتکب کار خلافی نشود نیز زن نمیتواند با خاطراتی که دارد زندگی کند . باید به زن حق داد اگر دراین موارد حاد انتخاب کند که طلاق تنها چاره خیانت باشد . اما گاهی مرد در ابتدای راه خیانت مثلا زمانی که ارتباط به شکل مجازی یا تلفنی دارد از کار خود پشیمان میشود و زن نیز میداند که او ارزش اعتماد کردن را دارد ، پیشنهاد مشاوران بخشش از طرف خانم میباشد .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
روانشناسی خیانت (psychology of betrayal)
در روانشناسی خیانت موضوعاتی که در این دسته قرار میگیرند مورد بررسی ریشه ای و اصولی قرار میگیرند . برای مثال اگر بخواهیم که مواردی را که باعث بوجود آمدن خیانت میشود را به صورت اجمالی مرور کنیم میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم :
عدم تمکین دوطرف در مسائل جنسی . یعنی یکی از دو طرف نیاز جنسی طرف مقابل را به خوبی برطرف نمیکند یا کیفت رابطه جنسی زوجین پایین است .
مشکلات حل نشده زناشویی و نبود رابطه عاطفی قوی بین زن و شوهر
اگر مدت زمان زیادی از طلاق عاطفی زوجین بگذرد نیز احتمال خیانت زوج به یکدیگر بالا میرود .
مردان در صورتی که در رابطه زناشویی سر خورده شوند گاهی فقط برای انتقام به خیانت روی میاورند .
بعضی افراد به دلیل تنوع طلبی جنسی منیتوانند در موقعیت های مختلف خیانت خود را کنترل کنند . این مسئله در مشاوره زناشویی به عنوان یک اختلال و مشکل روانی نیز برسی میشود .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
عاقبت خیانت به همسر
حکم خیانت مرد به زن قطعا در صورت اثبات بسیار برای مرد گران تمام میشود . ولی در واقع بزرگترین بهایی که مرد باید بپرداز از دست دادن زنی است که شاید ردزی عاشقانه با او ازدواج کرده است . عاقبت خیانت به همسر این است که شاید یک زندگی که سالها برای ساختنش زحمت کشیده شده در عرض چند روز و بخاطر یک هوس بچگانه از بین برود . گاهی مرد یا زن خیانت دیده به دلیل وجود بچها در زندگی میماند و از طلاق صرف نظر میکند . اما این رابطه هیچگاه مانند سابق نخواهد شد . بنا براین چه زنان و چه مردان متاهل باید با مطالعه و کسب آگاهی در مورد این مطالب از به وجود آمدن این اتفاق جلوگیری کنند . زنان و مردانی که رابطه فرازناشویی را تجربه میکنند در دراز مدت دچار عذاب وجدان شدیدی میشوند که گاهی تا آخر عمر ادامه پیدا میکند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:۱۳ Steps to Recover From Betrayal 
 برای مشاوره در زمینه ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۵:۳۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت زنان متاهل(betrayed of married woman)
خیانت زنان متاهل مساله و آسیبی است که در چندین سال گذشته ی به یک مشکل بزد در جامعه ما تبدیل شده است . خیانت زنان متاهل میتواند بسیار مخرب باشد و صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و در نتیجه جامعه تحمیل کند . آسیب هایی که به واسطه خیانت زنان متاهل به خانواده وارد میکند فقط در بعد فردی نیست . این اتفاق ناشایست قطعا تاثیرات مخربی را در خود فرد ، همسر خیانت دیده و فرزندان خواهد گذاشت . خیانت زنان متاهل میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ولی مسئله مهم این است که ما چگونه اطلاعاتی به دست بیاوریم که از خیانت زنان متاهل جلوگیری کنیم . در مرحله بعد باید بدانیم که این اتفاق میتواند برای هر زنی در هر خانواده ای رخ دهد . بنابراین باید بهترین راه برخورد با خیانت زنان متاهل را نیز کشف کرد تا در مواقع لزوم از غافلگیری جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
علت خیانت زنان متاهل
علت خیانت زنان متاهل را میتوان در ابعاد مختلف یافت و بررسی کرد . اما چیزی که روشن است این نکته است که علت خیانت زنان متاهل همیشه به خود اشخاص مربوط نمیشود و اینگونه نیست که ما بگوییم همیشه مشکل از خود زنان است اگر به خیانت دست میزنند . علت خیانت زنان متاهل در بعضی اوقات به فرهنگی که در آن رشد کرده آند باز میگردد و گاهی نیز شرایطی که همسر در زندگی مشترک به وجود می‌آورند مبتواند به عنوان علت خیانت زنان متاهل شناخته شود . مثلا زنی که از شوهر خود خیانت میبیند یا نیازهای عاطفی  احساسی ومالی او در زندگی زناشویی زناشویی تامین نمیشود قطعا به احتمال زیاد در معرض این اتفاق خطر ناک قرار دارد و گاهی نمیتواند جلوی بروز این اتفاق را بگیرد .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayal)
نشانه های خیانت زنان را میتوان با استفاده از راههای مختلفی شناخت . قطعا از نظر روانشناسی شناختن و آگاهی از نشانه های خیانت زنان  میتواند در پیشگیری از این موضوع کمک شایانی به افراد بکند . در ادامه به برخی از نشانه های خیانت زنان اشاره میکنیم :
 زنی که خیانت میکند دیگر مانند قبل از خیانت دلگرم به زندگی زناشویی نیست و اشتیاق به زندگی در او کم میشود
بروز حالتهای پریشانی و بی قرار شدن در زمان هایی که زن در خانه میباشد . بهانه گیری های بیهوده اغلب در این موارد دیده میشود .
عدم قبول مسئولیت زندگی و فرزندان مثل گذشته .
کاهش میل به همبستر شدن با همسر در صورتی که مشکل جسمی جنسی و روحی در کار نباشد .
بی تفاوتی نسبت به شوهر نیز میتواند از جمله مهمترین نشانه هایی باشد که زن توجه و احساش را در رابطه با نفر سوم ارضا میکند .
نکته مهم دیگر أین است که حتما شک و تردید خود را با یک روانشناس حاذق در میان بگذارید تا او نسب به تجربه و مهارتش در مورد حدس های شما قضاوت کنند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
دلیل خیانت زنان متاهل
دلیل خیانت زنان متاهل نیز مسئله ای است که حتما باید در مورد آن اطلاعات کسب کرد تا بتوان از بروز مشکل در این زمینه جلو گیری کرد . همیشه دلیل خیانت زنان متاهل در زمینه مشاوره خیانت جزو بحثهای همیشگی و پر تکرار بوده و هست . از جمله شایع ترین دلایل این اتفاق میتوان به این موارد اشاره کرد :
بس توجهی شوهر نسبت به زن میتواند به راحتی مقدمات خیانت را فراهم کند .
گاهی کمبود عاطفی میتواند زن را بسیار راحت بشکند و از او یک موجود بی دفاع بسازد که ممکن است به هر نگاه با محبتب دلش بلرزد .
عدم موضوعات و علایق مشترک در زندگی زناشویی نیز از دلایل مهم بروز این اتفاق میباشد .
سرد بودن یا عدم تفاهم کافی در زمینه رابطه جنسی از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان متاهل است که در ادامه به آن میپردازیم .
خیانت دیدن از همس نیز چنان فشار روانی را به زن تحمیل میکند که شاید علارقم میل باطنی دست به خیانت بزند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
مشاوره خیانت زنان متاهل
مشاوره خیانت زنان متاهل قطعا میتواند در بهبود شرایط زندگی زناشویی زوجین تاثیر مثبتی داشته باشد . بارگیری از مشاوره خانواده و روانشناسی در لحظات مختلف زندگی به این جهت مفید است که میتواند کااستی ها و کمبودهای ما را در مواردی که بی تجربه یا کم تجربه هستیم جبران کند . مشاوره خانواده هم در پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات بین زن و شوهر وهم در درمان و ترمیم آسیب های وارد شده ناشی از این مشکلات برای مراجعان خود پیشنهادات عاقلانه و منطقی و درعین حال موثر ارائه میکند .
مشاوره خیانت زنان متاهل نیز آموزش هایی را برای مردان در نظر میگیرد که از بروز خیانت زناشویی در رابطه خود و همسرشان جلوگیری کند . همچنین در مورد مسائلی مثل نحوه برخورد با زن خیانتکار ، اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ، مهریه در صورت خیانت زن به شوهر ، راههای اثبات خیانت زن و …آموزه هایی را در نظر میگیرد .
بیشتر بخوانید: شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن
در صورت مشاهده نشانه های خیانت زنان
در صورتی که در یک رابطه خیانت زن به شوهر  بروز پیدا میکند و یا احتمال خیانت زن شوهردار مشاهده میشود سریعا باید برای جلوگیری و درمان آن از سمت مرد اقدام شود . آقایان حتما این نکته را در نظر داشته باشند که تلاش کنند در درجه اول تا میتوانند مشکلات به وجود آمده بین خود و همسرشان را به صورت مستقل حل کنند . در بیشتر موارد دیده میشود که آقا مسائل مختلف زندگی خود را مثل شک به این که همسرش به او وفادار نیست را با اقوام و خانواده خود مطرح میکند.
درست است که او این کار را برای نجات زندگی زناشویی خود انجام میدهد و ممکن است که تنها افراد مورد اطمینان را خانواده خود تصور کند ، ولی در اکثر مواقع این عکس العمل اوضاع را بدتر میکند . بنابراین در صورت اتفاقی مثل خیانت به همسر و رفتار با زن خیانتکار بهترین گزینه مشاوره با یک روانشناس است .
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
مشاوره در مورد خیانت شوهر
همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد ، گاهی در زمان بررسی نشانه های خیانت زنان و مواردی که گزارشاتی مبنی بر خیانت به شوهر بدست میرسد ریشه مشکل در عدم تعهد مرد به رابطه زناشویی یافت مبشود . یعنی گاهی خیانت زنان متاهل به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرد در ابتدا به رابطه و پیوند زناشویی خود وفادار نبوده و سپس زن به خاطر انتقامجویی دست به خیانت زده است . بنابراین همیشه این فکر درست نیست که زنی که خیانت میکند دچار عدم سلامت اخلاقی است . در مورد مثالی که زده شد میتوانیم پیشنهاد کنیم که خانمها از مشاوره در مورد خیانت شوهر استفاده لازم را بکنند . بک روانشناس و مشاور کاربلد میتواند در حفظ آرامش و گرفتن تصمیم درست در این مواقع بسیار موثر و مفید باشد .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
نظر اسلام درباره خیانت
خیانت زن به شوهر از نظر اسلام از جمله بدترین و کثیف ترین اتفاقات در جامعه اسلامی است . زنی که در دوران متاهی با مردی غیر از همسر خودش رابطه جنسی یا هر رابطه ای خارج از عرف برقرار کند به خیانت متهم میشود . زمانی که دونفر فرد متاهل در حالی که دارای همسر هستند با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند و همبستر شوند به اصطلاح مرتکب زنای محصنه شده اند و در صورت اثبات مجازاتی برابر فرمان های دین مبین برای آنها در نظر گرفته خواهد شد .
حکم خیانت زن شوهردار و مرد متاهل معمولا در این موارد سنگسار است که به دست مجری قانون اعمال میشود . البته اسلام آموزه و سفارتاتی نیز برای جلوگیری از این اتفاق دارد . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم را به مدت طولانی صلاح نمی داند . با این که زن و مرد را با توصیه به تکنیک هایی مجاب میکند که به هر لحاظ به یکدیگر نزدیک شوند  .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
روانشناسی زنان خیانتکار
روانشناسی زنان خیانتکار به ما توصیه و گوش زد میکند که قبل از قضاوت در مورد خیانت یک زن ابتدا دقیقا باید به دلایل و ریشه های عمل انجام شده توسط او پرداخته شود . أین برداشت که اکثر زنان و مردان از خود دارند که من هیچگاه حتی در بدترین شرایط این نوع خیانت  را مرتکب نمشوم بسیار اشتباه و غلط است . بعد از بررسی دقیق و کامل و روشن شدن دلایل بروز أین اتفاق ما می‌توانیم به نحوه بهتری در این مورد فکر و تصمیم‌گیری کنیم . برای مثال با درنظر گرفتن دلیل و عمق خیانت تصمیم بگیریم که طلاق تنها چاره خیانت است یا میتوان امید وار بود که زن در جهت بازگشت به زندگی سالم از صلاحیت برخوردار است . همه خیانت ها لزوما نباید به طلاق و جدایی ختم شود . گاهی نیز برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و تامین نیازهای فرزندان باید از خودگذشتگی پیشه کرد .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز جنسی (*** need)
همانطور که در بالا اشاره کردیم درخیلی از موارد این خود مردها هستند که موجبات خیانت را فراهم میاورند . مردها نیز مانند زنان تعداد زیادی از وظایف را برای انجام دادن به عنوان همسر دارند . اگر بعضی از این نیازها برآورده نشود در سیستم روحی و روانی زن اختلال به وجود می‌آید . یکی از این وظایف دقت وتلاش مافی برای برآورده شدن ذهنی و جسمی زن در زمینه روابط جنسی میباشد . اگر مرد به هر دلیلی نیاز جنسی زن را سرکوب کند ، نادیده بگیرد و یا باهر بهانه ای ارضای آن را به تعویق بیندازد ، رابطه خود به خود رو به سردی میگذارد . در صورتی که نیاز جنسی زن برآورده نشود ممکن است او به سمت افسردگی متمایل شود و برای أین که خود را خالی کند به بهانه های مختلف به سمت اولین ابراز احساساتی که به سمتش روانه میشود پاسخ مثبت بدهد .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز عاطفی (emotional needs)
بعضی از مواقع نیز بروز خیانت و وارد شدن به رابطه فرازناشویی ازسمت زن به دلیل کمبودهایی است که از نر عاطفی در رابطه به وجود می‌آید . اگر رابطه عاطفی بین زن و مرد در یک زندگی زناشویی گرم نباشد در همه ابعاد زندگی فردی و جمعی دو طرف تاثیر گذار خواهد بود . زمانی که زن که سراسر مهر و عاطفه است یه قدری رابطه زناشویی خود را سر میبیند که کششی ببین خخود و همسرش نمی بیند احتمال خیانت بالا میرود .
این خیانت دیر یا زود اتفاق می‌افتد . دبر یا زود اتفاق افتادن خیانت به این بستگی دارد که زن چقدر بتواند این خلأ را نادیده بگیرد و یا اینکه چقدر بخواهد برای درست شدن اوضاع صبر پیشه کند . زن با اولین صدا و کلماتی که گوشش را نوازش کند آرامشی را تجربه میکند که شاید سالها به دنبال آن تلاش کرده است  و خیلی زود شیفته و دلباخته نفر سوم رابطه میشود .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
مشکلات مالی (financial problems)
مشکلات مالی و اقتصادی همیشه گریبان گیر بشر بوده و هست . مشکلات و موانع اقتصادی در ابعاد زندگی انسان بسته به فرهنگ و سبک زندگی او تاثیر میگذارد . خیانت در رابطه زناشویی نیزاز ابعاد دردناک این مسئله میباشد . زنی که همسرش در تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارد متاسفانه گاهی به دلیل خستگی از شرایط موجود در باتلاق خیانت اسیر و گرفتار میشود . گاهی این خیانت به این صورت انجام میشود که زن ظاهرا زندگی زناشویی خود را حفظ میکند . مثلا به فرزندان و شوهر خود خدمات مربوط به مادری و فرزندی را ارائه میکند . همزمان زن وارد رابطه با مردی میشود که از نظر مالی بالاتر از خودش و شوهرش باشد تا بتواند نیازهایش را به خوبی بر طرف کند . قطعا رابطه جنسی نیز در این نوع خیانت اتفاق می افتد به احتمال زیاد کار زن و شوهر به طلاق می انجامد .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
خودارضایی (self_satisfied)
خودارضایی نیز از دیگر عوامل جدایی زن و مرد در مرحله اول و به وجود آورنده زمینه طلاق جنسی و در نتیجه خیانت بین زوجین میباشد . زن یا مردی که خود ارضایی میکند و به نوعی به این موضوع اعتیاد دارد قطعا به مرور زمان کششی به سمت همسر خود نخواهد دید . سرد شدن رابطه جنسی میتواند برای یک زندگی زناشویی حکم نابودکننده را داشته باشد . زنی که شوهرش از نظر جنسی به خود ارضایی کم بالا است قطعا با بی توجهی جنسی از سمت همسرش رو به رو میشود . این موضوع کم کم له ززن فشار جنسی ، جسمی و روحی زیادی تحمیل میکند .
در این حالت زن در پی ارضای نیاز طبیعی و فطری خود در رابطه با اولین کسی که به خوبی در این زمینه مهارت داشته باشد و بتواند اورا ارضا کند غرق خواهد شد . بنابراین از واجبات قبل از ازدواج این است که اگر به موضوع خود ارضایی دچار هستیم خودمان را درمان کنیم و بعد وارد رابطه زناشویی شویم .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  ?Why is betrayal of married women
 برای مشاوره در زمینه دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۲۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
خیانت زنان متاهل(betrayed of married woman)
خیانت زنان متاهل مساله و آسیبی است که در چندین سال گذشته ی به یک مشکل بزد در جامعه ما تبدیل شده است . خیانت زنان متاهل میتواند بسیار مخرب باشد و صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و در نتیجه جامعه تحمیل کند . آسیب هایی که به واسطه خیانت زنان متاهل به خانواده وارد میکند فقط در بعد فردی نیست . این اتفاق ناشایست قطعا تاثیرات مخربی را در خود فرد ، همسر خیانت دیده و فرزندان خواهد گذاشت . خیانت زنان متاهل میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ولی مسئله مهم این است که ما چگونه اطلاعاتی به دست بیاوریم که از خیانت زنان متاهل جلوگیری کنیم . در مرحله بعد باید بدانیم که این اتفاق میتواند برای هر زنی در هر خانواده ای رخ دهد . بنابراین باید بهترین راه برخورد با خیانت زنان متاهل را نیز کشف کرد تا در مواقع لزوم از غافلگیری جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
علت خیانت زنان متاهل
علت خیانت زنان متاهل را میتوان در ابعاد مختلف یافت و بررسی کرد . اما چیزی که روشن است این نکته است که علت خیانت زنان متاهل همیشه به خود اشخاص مربوط نمیشود و اینگونه نیست که ما بگوییم همیشه مشکل از خود زنان است اگر به خیانت دست میزنند . علت خیانت زنان متاهل در بعضی اوقات به فرهنگی که در آن رشد کرده آند باز میگردد و گاهی نیز شرایطی که همسر در زندگی مشترک به وجود می‌آورند مبتواند به عنوان علت خیانت زنان متاهل شناخته شود . مثلا زنی که از شوهر خود خیانت میبیند یا نیازهای عاطفی  احساسی ومالی او در زندگی زناشویی زناشویی تامین نمیشود قطعا به احتمال زیاد در معرض این اتفاق خطر ناک قرار دارد و گاهی نمیتواند جلوی بروز این اتفاق را بگیرد .
بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayal)
نشانه های خیانت زنان را میتوان با استفاده از راههای مختلفی شناخت . قطعا از نظر روانشناسی شناختن و آگاهی از نشانه های خیانت زنان  میتواند در پیشگیری از این موضوع کمک شایانی به افراد بکند . در ادامه به برخی از نشانه های خیانت زنان اشاره میکنیم :
 زنی که خیانت میکند دیگر مانند قبل از خیانت دلگرم به زندگی زناشویی نیست و اشتیاق به زندگی در او کم میشود
بروز حالتهای پریشانی و بی قرار شدن در زمان هایی که زن در خانه میباشد . بهانه گیری های بیهوده اغلب در این موارد دیده میشود .
عدم قبول مسئولیت زندگی و فرزندان مثل گذشته .
کاهش میل به همبستر شدن با همسر در صورتی که مشکل جسمی جنسی و روحی در کار نباشد .
بی تفاوتی نسبت به شوهر نیز میتواند از جمله مهمترین نشانه هایی باشد که زن توجه و احساش را در رابطه با نفر سوم ارضا میکند .
نکته مهم دیگر أین است که حتما شک و تردید خود را با یک روانشناس حاذق در میان بگذارید تا او نسب به تجربه و مهارتش در مورد حدس های شما قضاوت کنند .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
دلیل خیانت زنان متاهل
دلیل خیانت زنان متاهل نیز مسئله ای است که حتما باید در مورد آن اطلاعات کسب کرد تا بتوان از بروز مشکل در این زمینه جلو گیری کرد . همیشه دلیل خیانت زنان متاهل در زمینه مشاوره خیانت جزو بحثهای همیشگی و پر تکرار بوده و هست . از جمله شایع ترین دلایل این اتفاق میتوان به این موارد اشاره کرد :
بس توجهی شوهر نسبت به زن میتواند به راحتی مقدمات خیانت را فراهم کند .
گاهی کمبود عاطفی میتواند زن را بسیار راحت بشکند و از او یک موجود بی دفاع بسازد که ممکن است به هر نگاه با محبتب دلش بلرزد .
عدم موضوعات و علایق مشترک در زندگی زناشویی نیز از دلایل مهم بروز این اتفاق میباشد .
سرد بودن یا عدم تفاهم کافی در زمینه رابطه جنسی از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان متاهل است که در ادامه به آن میپردازیم .
خیانت دیدن از همس نیز چنان فشار روانی را به زن تحمیل میکند که شاید علارقم میل باطنی دست به خیانت بزند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
مشاوره خیانت زنان متاهل
مشاوره خیانت زنان متاهل قطعا میتواند در بهبود شرایط زندگی زناشویی زوجین تاثیر مثبتی داشته باشد . بارگیری از مشاوره خانواده و روانشناسی در لحظات مختلف زندگی به این جهت مفید است که میتواند کااستی ها و کمبودهای ما را در مواردی که بی تجربه یا کم تجربه هستیم جبران کند . مشاوره خانواده هم در پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات بین زن و شوهر وهم در درمان و ترمیم آسیب های وارد شده ناشی از این مشکلات برای مراجعان خود پیشنهادات عاقلانه و منطقی و درعین حال موثر ارائه میکند .
مشاوره خیانت زنان متاهل نیز آموزش هایی را برای مردان در نظر میگیرد که از بروز خیانت زناشویی در رابطه خود و همسرشان جلوگیری کند . همچنین در مورد مسائلی مثل نحوه برخورد با زن خیانتکار ، اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ، مهریه در صورت خیانت زن به شوهر ، راههای اثبات خیانت زن و …آموزه هایی را در نظر میگیرد .
بیشتر بخوانید: شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن
در صورت مشاهده نشانه های خیانت زنان
در صورتی که در یک رابطه خیانت زن به شوهر  بروز پیدا میکند و یا احتمال خیانت زن شوهردار مشاهده میشود سریعا باید برای جلوگیری و درمان آن از سمت مرد اقدام شود . آقایان حتما این نکته را در نظر داشته باشند که تلاش کنند در درجه اول تا میتوانند مشکلات به وجود آمده بین خود و همسرشان را به صورت مستقل حل کنند . در بیشتر موارد دیده میشود که آقا مسائل مختلف زندگی خود را مثل شک به این که همسرش به او وفادار نیست را با اقوام و خانواده خود مطرح میکند.
درست است که او این کار را برای نجات زندگی زناشویی خود انجام میدهد و ممکن است که تنها افراد مورد اطمینان را خانواده خود تصور کند ، ولی در اکثر مواقع این عکس العمل اوضاع را بدتر میکند . بنابراین در صورت اتفاقی مثل خیانت به همسر و رفتار با زن خیانتکار بهترین گزینه مشاوره با یک روانشناس است .
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
مشاوره در مورد خیانت شوهر
همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد ، گاهی در زمان بررسی نشانه های خیانت زنان و مواردی که گزارشاتی مبنی بر خیانت به شوهر بدست میرسد ریشه مشکل در عدم تعهد مرد به رابطه زناشویی یافت مبشود . یعنی گاهی خیانت زنان متاهل به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرد در ابتدا به رابطه و پیوند زناشویی خود وفادار نبوده و سپس زن به خاطر انتقامجویی دست به خیانت زده است . بنابراین همیشه این فکر درست نیست که زنی که خیانت میکند دچار عدم سلامت اخلاقی است . در مورد مثالی که زده شد میتوانیم پیشنهاد کنیم که خانمها از مشاوره در مورد خیانت شوهر استفاده لازم را بکنند . بک روانشناس و مشاور کاربلد میتواند در حفظ آرامش و گرفتن تصمیم درست در این مواقع بسیار موثر و مفید باشد .
بیشتر بخوانید: چگونگی برخورد با زن خیانتکار
نظر اسلام درباره خیانت
خیانت زن به شوهر از نظر اسلام از جمله بدترین و کثیف ترین اتفاقات در جامعه اسلامی است . زنی که در دوران متاهی با مردی غیر از همسر خودش رابطه جنسی یا هر رابطه ای خارج از عرف برقرار کند به خیانت متهم میشود . زمانی که دونفر فرد متاهل در حالی که دارای همسر هستند با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند و همبستر شوند به اصطلاح مرتکب زنای محصنه شده اند و در صورت اثبات مجازاتی برابر فرمان های دین مبین برای آنها در نظر گرفته خواهد شد .
حکم خیانت زن شوهردار و مرد متاهل معمولا در این موارد سنگسار است که به دست مجری قانون اعمال میشود . البته اسلام آموزه و سفارتاتی نیز برای جلوگیری از این اتفاق دارد . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم را به مدت طولانی صلاح نمی داند . با این که زن و مرد را با توصیه به تکنیک هایی مجاب میکند که به هر لحاظ به یکدیگر نزدیک شوند  .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟
روانشناسی زنان خیانتکار
روانشناسی زنان خیانتکار به ما توصیه و گوش زد میکند که قبل از قضاوت در مورد خیانت یک زن ابتدا دقیقا باید به دلایل و ریشه های عمل انجام شده توسط او پرداخته شود . أین برداشت که اکثر زنان و مردان از خود دارند که من هیچگاه حتی در بدترین شرایط این نوع خیانت  را مرتکب نمشوم بسیار اشتباه و غلط است . بعد از بررسی دقیق و کامل و روشن شدن دلایل بروز أین اتفاق ما می‌توانیم به نحوه بهتری در این مورد فکر و تصمیم‌گیری کنیم . برای مثال با درنظر گرفتن دلیل و عمق خیانت تصمیم بگیریم که طلاق تنها چاره خیانت است یا میتوان امید وار بود که زن در جهت بازگشت به زندگی سالم از صلاحیت برخوردار است . همه خیانت ها لزوما نباید به طلاق و جدایی ختم شود . گاهی نیز برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و تامین نیازهای فرزندان باید از خودگذشتگی پیشه کرد .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز جنسی (*** need)
همانطور که در بالا اشاره کردیم درخیلی از موارد این خود مردها هستند که موجبات خیانت را فراهم میاورند . مردها نیز مانند زنان تعداد زیادی از وظایف را برای انجام دادن به عنوان همسر دارند . اگر بعضی از این نیازها برآورده نشود در سیستم روحی و روانی زن اختلال به وجود می‌آید . یکی از این وظایف دقت وتلاش مافی برای برآورده شدن ذهنی و جسمی زن در زمینه روابط جنسی میباشد . اگر مرد به هر دلیلی نیاز جنسی زن را سرکوب کند ، نادیده بگیرد و یا باهر بهانه ای ارضای آن را به تعویق بیندازد ، رابطه خود به خود رو به سردی میگذارد . در صورتی که نیاز جنسی زن برآورده نشود ممکن است او به سمت افسردگی متمایل شود و برای أین که خود را خالی کند به بهانه های مختلف به سمت اولین ابراز احساساتی که به سمتش روانه میشود پاسخ مثبت بدهد .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز عاطفی (emotional needs)
بعضی از مواقع نیز بروز خیانت و وارد شدن به رابطه فرازناشویی ازسمت زن به دلیل کمبودهایی است که از نر عاطفی در رابطه به وجود می‌آید . اگر رابطه عاطفی بین زن و مرد در یک زندگی زناشویی گرم نباشد در همه ابعاد زندگی فردی و جمعی دو طرف تاثیر گذار خواهد بود . زمانی که زن که سراسر مهر و عاطفه است یه قدری رابطه زناشویی خود را سر میبیند که کششی ببین خخود و همسرش نمی بیند احتمال خیانت بالا میرود .
این خیانت دیر یا زود اتفاق می‌افتد . دبر یا زود اتفاق افتادن خیانت به این بستگی دارد که زن چقدر بتواند این خلأ را نادیده بگیرد و یا اینکه چقدر بخواهد برای درست شدن اوضاع صبر پیشه کند . زن با اولین صدا و کلماتی که گوشش را نوازش کند آرامشی را تجربه میکند که شاید سالها به دنبال آن تلاش کرده است  و خیلی زود شیفته و دلباخته نفر سوم رابطه میشود .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
مشکلات مالی (financial problems)
مشکلات مالی و اقتصادی همیشه گریبان گیر بشر بوده و هست . مشکلات و موانع اقتصادی در ابعاد زندگی انسان بسته به فرهنگ و سبک زندگی او تاثیر میگذارد . خیانت در رابطه زناشویی نیزاز ابعاد دردناک این مسئله میباشد . زنی که همسرش در تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارد متاسفانه گاهی به دلیل خستگی از شرایط موجود در باتلاق خیانت اسیر و گرفتار میشود . گاهی این خیانت به این صورت انجام میشود که زن ظاهرا زندگی زناشویی خود را حفظ میکند . مثلا به فرزندان و شوهر خود خدمات مربوط به مادری و فرزندی را ارائه میکند . همزمان زن وارد رابطه با مردی میشود که از نظر مالی بالاتر از خودش و شوهرش باشد تا بتواند نیازهایش را به خوبی بر طرف کند . قطعا رابطه جنسی نیز در این نوع خیانت اتفاق می افتد به احتمال زیاد کار زن و شوهر به طلاق می انجامد .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
خودارضایی (self_satisfied)
خودارضایی نیز از دیگر عوامل جدایی زن و مرد در مرحله اول و به وجود آورنده زمینه طلاق جنسی و در نتیجه خیانت بین زوجین میباشد . زن یا مردی که خود ارضایی میکند و به نوعی به این موضوع اعتیاد دارد قطعا به مرور زمان کششی به سمت همسر خود نخواهد دید . سرد شدن رابطه جنسی میتواند برای یک زندگی زناشویی حکم نابودکننده را داشته باشد . زنی که شوهرش از نظر جنسی به خود ارضایی کم بالا است قطعا با بی توجهی جنسی از سمت همسرش رو به رو میشود . این موضوع کم کم له ززن فشار جنسی ، جسمی و روحی زیادی تحمیل میکند .
در این حالت زن در پی ارضای نیاز طبیعی و فطری خود در رابطه با اولین کسی که به خوبی در این زمینه مهارت داشته باشد و بتواند اورا ارضا کند غرق خواهد شد . بنابراین از واجبات قبل از ازدواج این است که اگر به موضوع خود ارضایی دچار هستیم خودمان را درمان کنیم و بعد وارد رابطه زناشویی شویم .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  ?Why is betrayal of married women
 برای مشاوره در زمینه دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۱:۱۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)